Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне виробниче підприємство «Кременчуцьке міське управління капітального будівництва» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області |
Код ЄДРПОУ: | 04057617 |
Місцезнаходження: | 39600, Україна , Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Алітуська, 12 |
Контактна особа: |
Олександр Бугаєнко +380536634104, +380536634104 ukbkremen@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 06 червня 2024 10:12 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 24 червня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 24 червня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 27 червня 2024 12:00 |
Очікувана вартість: | 52 698 068,40 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 263 490,34 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія (скан-копія паперового оригіналу документу – файл у форматі PDF або Word з накладанням ЕЦП гаранта) або електронна банківська гарантія, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 (дев’яносто) календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції. 2. Терміни, зазначені у банківській гарантії, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» ( із змінами). 3. У реквізитах гарантії: 1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація: — повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань; — код банку (у разі наявності); — адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування; — адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи; — SWIFT-адреса гаранта; 2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація: — повне найменування — для юридичної особи; — прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи; — ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента; — реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності); — серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта); — адреса місцезнаходження; 3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація: — повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія**; — адреса місцезнаходження; 4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами; 5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34; 6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності; 7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії; 8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»; 9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються: — дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація; — назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі; 10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях; 4. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: — вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим; — вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; — можливості часткової сплати суми гарантії. 5. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії. **Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Банківська гарантія повинна бути безвідкличною. Обов’язок банка сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою Замовника (бенефіціара), в якій буде посилання на одну з підстав, зазначених у пункті 3 Розділу ІІІ цієї документації. Банківська гарантія сформульована іншим чином, або яка містить відкладні умови набуття нею чинності, вважається такою, що не відповідає вимогам тендерної документації. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. У разі якщо до тендерної документації вносяться зміни, забезпечення тендерної пропозиції має враховувати внесені зміни та відповідно містити посилання на дату рішення замовника, яким затверджена остання редакція тендерної документації. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику в разі: -- закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; -- укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем тендеру; -- відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; -- закінчення процедури закупівлі в разі не укладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: -- відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; -- не підписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; -- ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування) Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування); -- ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. За зверненням учасника, яким було надано забезпечення тендерної пропозиції, замовник повідомляє установу, що видала такому учаснику гарантію, про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції протягом п’яти днів з дня настання однієї з підстав повернення забезпечення тендерної пропозиції |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 200000 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору -- банківська гарантія Розмір забезпечення має складати 5% від вартості договору. Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю. Банківська гарантія має відповідати нормам статті 200 Господарського кодексу України, статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». До банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком. Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації. У разі якщо Переможець є нерезидентом, він може надати забезпечення виконання договору про закупівлю у національній валюті країни Замовника — гривні на суму 5% від вартості договору в еквіваленті, що перерахована на дату оформлення банківської гарантії за офіційним курсом Національного банку України. Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою. Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 21 Особливостей; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету на рахунок UA 408201720344391012400053731в в ДКСУ м. Київ. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Строки оплати рахунку – 45 (сорок п’ять) календарних днів з дати випуску рахунку, за умови відповідності складу супровідних і платіжних документів та строків їх подання на погодження, визначених Угодою про передачу коштів позики від 20.03.2024№ 13110-05/98. | Пiсляоплата | 45 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
06 червня 2024 10:16 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
06 червня 2024 10:12 |
PL04A_02-W ТД роботи Kremenchuk corrected 21052024.docx | |
06 червня 2024 10:12 |
Пояснювальна записка.pdf | |
06 червня 2024 10:12 |
Звіт експертизи.pdf |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-08-26-000029 ● faff93195ed742889e5ecc5e470dc136
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 26 серпня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 26 серпня 2024 19:32 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.08.2024 № 74-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
26.08.2024 № 74-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2024-06-06-001965-a, 06.06.2024, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-08-27 15:02:03
Запит про надання пояснень
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 52 698 068,40 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-06-001965-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, проєктно-кошторисну документацію (інвесторську), технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
- Яким чином переможцем ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» забезпечено виконання вимоги тендерної документації (пункт 7 розділ 6), в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю?
- Замовником в тендерній документації (підпункт 5.1.1 пункту 5 розділу 3) встановлено вимогу, що Учасник повинен підтвердити наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, в тому числі наявність необхідної для виконання робіт спеціальної техніки в необхідній кількості, зокрема, Молотки відбійні пневматичні, або електричні - не менше 2 одиниці. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 5 та скан-копіями документів, що підтверджують право власності, та/або користування обладнанням, автотранспортом, будівельними машинами і механізмами. На виконання цієї вимоги учасником ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» завантажено файл: «Довідка машини та обладнання.pdf», пунктом 15 якої передбачено: «Молотки відбійні пневматичні, або електричні - Відбійний молоток DH1745 AVC FORTE 1700 Вт, HEX 30 мм, 45 Дж, 17 кг в кількості 1 шт.», що не виконує вимоги підпункту 5.1.1. пункту 5 розділу 3 тендерної документації, в частині наявності «Молотки відбійні пневматичні, або електричні - не менше 2 одиниці». Учаснику ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» не було надано вимогу про усунення невідповідностей відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Поясніть зазначене.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-08-30 10:56:45
Пояснення на запит
Пояснення на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області в ході проведення моніторингу процедури закупівлі робіт за предметом закупівлі: «Реконструкція дитячого садка по вулиці Генерала Манагарова, 5-А в м. Кременчуці». Коригування:
- Очікувану вартість предмету закупівлі було визначено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (далі - ЗКР), який є частиною проєктно-кошторисної документації, що пройшла державну експертизу, (копія експертного звіту та ЗКР). Проєктно-кошторисна документація завантажена на Портал Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва під №PD01:7338-4510-4918-6915 Редакція №3
- Згідно пункту 7 розділу 6 тендерної документації, Замовник вимагає від учасника переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору - банківську гарантію. ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» виконало вимоги пункту 7 розділу 6 тендерної документації, шляхом надання Замовнику 23.07.2024 банківської гарантії в електронному та паперовому вигляді (копія банківської гарантії додається).
- На виконання вимог підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації Учасник ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» підтвердив наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, в тому числі наявність необхідної для виконання робіт спеціальної техніки в необхідній кількості, шляхом надання у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 5 та скан-копіями документів, що підтверджують право власності, або користування обладнанням, автотранспортом, будівельними машинами і механізмами. Зокрема, згідно вимог підпункту 5.1.1. пункту 5 розділу 3 тендерної документації, Учаснику необхідно підтвердити наявність молотків відбійних пневматичних, або електричних - не менше 2 одиниць, натомість ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» завантажено файл: «Довідка машини та обладнання.pdf», пунктом 15 якої передбачено: «Молотки відбійні пневматичні, або електричні - Відбійний молоток DH1745 AVC FORTE 1700 Вт, HEX 30 мм, 45 Дж, 17 кг в кількості 1 шт.» та оборотну відомість обладнання та інструменту ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО», в якій під пунктами 33, 34 та 35 відповідно вказано про наявність відбійного молота мережевого YATO 230 V, 1600 Вт, F=65 Дж з оливним охолодженням + 2 піки в кількості 1 шт., відбійного молотка DH 1745 AVC FORTE 1700 Вт, HEX 30 мм, 45 Дж, 17 кг в кількості 1 шт., та відбійного молотка Dnipro-M SH 8H в кількості 1 шт.
Згідно п. 1.1 «Формальні помилки», Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Зважаючи на вищезазначене, Учаснику ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» не було надано вимогу про усунення невідповідностей у довідці про наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-09-05 11:41:43
Запит про надання пояснень
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 52 698 068,40 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-06-001965-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- Яким чином замовником перевірено вимогу пункту 10 розділу 3 тендерної документації, в частині наявності копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством, зокрема, пожежної сигналізації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-09-10 16:44:40
Пояснення на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, наданого в ході проведення моніторингу процедури закупівлі робіт за предметом закупівлі: «Реконструкція дитячого садка по вулиці Генерала Манагарова, 5-А в м. Кременчуці». Коригування
На виконання вимог підпункту 10 пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасник ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» підтвердив наявність ліцензії на право здійснення господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, а також дозволу на виконання робіт з підвищеної небезпеки. Оскільки відповідно до Закону України «Про ліцензування господарської діяльності» виконання робіт та надання послуг протипожежного призначення підлягає обов’язковому ліцензуванню, то вони можуть бути виконані тільки з залученням субпідрядників, які мають відповідну ліцензію.
У складі тендерної пропозиції учасник надав Довідку №10/06-24 від 24.06.2024 про те, що вартість робіт доручених субпідрядним організаціям становить менше ніж 20% від вартості договору про закупівлю, у звʼязку з чим він не надає Заяву про їх залучення, що відповідає вимогам пункту 18 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «у тендерній документації зазначається, зокрема, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг».
Оскільки вартість робіт з улаштування пожежної сигналізації не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник не надав в складі тендерної пропозиції Заяву про залучення субпідрядників за цим видом робіт, але при їх виконанні залучення субпідрядників буде здійснюватися Підрядником за погодженням із Замовником на підставі пункту 15-2.1. розділу 15-2. «Порядок залучення до виконання робіт субпідрядників» Договору про закупівлю робіт №PL04A_02_W від 24.07.2024, проєкт якого підписаний та наданий учасником у складі тендерної пропозиції.
Таким чином, наявність всіх необхідних ліцензій та дозволів у субпідрядних організацій, обсяг робіт яких не перевищує 20% від вартості договору, у тому числі на виконання робіт з улаштування пожежної сигналізації, перевірятиметься замовником перед початком виконання відповідних робіт, на етапі погодження залучення тієї чи іншої субпідрядної організації.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Заперечення щодо виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Відкриті торги з особливостями за предметом – «Реконструкція дитячого садка по вулиці Генерала Манагарова, 5-А в м. Кременчуці». Коригування (45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт) UA-2024-06-06-001965-а) (надалі – Процедура закупівлі) Згідно оприлюдненої інформації в системі електронних закупівель Prozorro УПРАВЛІННЯМ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ прийнято рішення про початок моніторингу 26.08.2024 року, про що опубліковано 2024-08-26 о 19:48 (інформація за ідентифікатором UA-M-2024-08-26-000029 ● faff93195ed742889e5ecc5e470dc136). В констатуючий частині Висновку про результати моніторингу закупівлі від 16 вересня 2024 року (далі - Моніторинг) зазначено: 1. Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; усунення невідповідностей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальне виробниче підприємство «Кременчуцьке міське управління капітального будівництва» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – замовник) UA-P-2024-06-05-011798-a на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 06.06.2024 б/н; запитання до процедури оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель 06.06.2024; відповідь замовника, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель 06.06.2024; тендерну пропозицію учасника ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО»; вимога про усунення невідповідностей до ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО»; протокольне рішення уповноваженої особи від 03.07.2024 б/н; протокольне рішення уповноваженої особи від 09.07.2024 б/н; повідомлення про намір укласти договір від 09.07.2024; договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 24.07.2024 № PL04A_02_W на суму 51 900 000,00 грн (з ПДВ) з ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО»; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 30.08.2024 та 10.09.2024 в електронній системі закупівель. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства. Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Абзацом 1 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. При цьому, на момент проведення процедури закупівлі діяла чинна редакція Постанови № 1178 зі змінами від 09.04.2024, пунктом 44 якої передбачено виключний перелік підстав для відхилення. Так, згідно абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176). Разом з цим, замовником у тендерній документації (пункт 5 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу 5 «Оцінка тендерних пропозицій, їх відхилення та інша інформація») не зазначено жодної інформації щодо випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Враховуючи викладене, тендерна документація складена замовником з порушенням пункту 1 частини другої статті 22, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: - абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей; - абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей в частині невідхилення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Так, в ході моніторингу даного питання встановлено, що замовником в тендерній документації (підпункт 5.1. пункту 5 розділу 3) передбачено перелік та кількість необхідної для виконання робіт спеціальної техніки в необхідній кількості, яка сумарно становить не менше 9 одиниць, наявність якої має підтвердити учасник, зокрема: - Автонавантажувачі - не менше 1 одиниці; - Екскаватор одноковшевий дизельний, місткість ковша 0,4 м3 не менше 1 одиниці; - Бульдозер - не менше 1 одиниці. В той час, як Учасником в складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 24.06.2024 № 24/ ОС, в якій фактично підтверджено наявність 7 одиниць спеціальної техніки, зокрема на підтвердження наявності 3 одиниць техніки – автонавантажувача, екскаватора одноковшевого дизельного, бульдозера підтверджено наявність 1 одиниці техніки - Екскаватора-навантажувача JCB 3CX SITEMASTER (Свідоцтво про реєстрацію машини реєстр. номер 29055BI від 26.04.2019), що не виконує вимоги тендерної документації замовника, в частині необхідної кількості спеціальної техніки. Аналогічно, відносно наявності апаратів зварювальних Учасником, в порушення вимог тендерної документації, підтверджено відповідність наявності 1 одиниці Апарату для зварювання полієтиленових/пластикових труб Sturm TW7225P «профі» 2500 Вт – 1 одиниця (позиція 98 Оборотної відомості обладнання та інструменту ТОВ «Кремелектро»), в той час як Замовником в тендерній документації вимагалися сумарно не менше 2 одиниць апаратів для зварювання пластикових та поліетиленових труб. - Молотки відбійні пневматичні, або електричні - не менше 2 одиниці - Апарат зварювальний для зварювання поліетиленових труб - не менше 1 одиниці; - Апарат для зварювання пластикових труб - не менше 1 одиниці; Крім цього, встановлено, що окрема позиція Довідки про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріальнотехнічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 24.06.2024 № 24/ОС не відповідає даним Оборотної відомості обладнання та інструменту ТОВ «Кремелектро», в частині наявності відбійних молотків. Так, Замовником в тендерній документації вимагалася наявність не менше 2 одиниць молотків відбійних пневматичних, або електричних. Натомість в Довідці про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріальнотехнічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 24.06.2024 № 24/ОС повідомляється про наявність 1 одиниці Відбійного молотка DH 1745 AVC FORTE 1700 Вт, HEX 30 мм, 45 Дж, 17 кг, в той час як згідно Оборотної відомості обладнання та інструменту ТОВ «Кремелектро» у вказаного учасника наявні не менше 2 одиниць відбійних молотків. Відповідно до пункту 43 Особливостей у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Разом з цим, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, в частині невідповідності в документах Учасника відомостей про наявність відбійних молотків органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 27.08.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 30.08.2024 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «На виконання вимог підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації Учасник ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» підтвердив наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, в тому числі наявність необхідної для виконання робіт спеціальної техніки в необхідній кількості, шляхом надання у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 5 та скан-копіями документів, що підтверджують право власності, або користування обладнанням, автотранспортом, будівельними машинами і механізмами. Зокрема, згідно вимог підпункту 5.1.1. пункту 5 розділу 3 тендерної документації, Учаснику необхідно підтвердити наявність молотків відбійних пневматичних, або електричних - не менше 2 одиниць, натомість ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» завантажено файл: «Довідка машини та обладнання.pdf», пунктом 15 якої передбачено: «Молотки відбійні пневматичні, або електричні - Відбійний молоток DH1745 AVC FORTE 1700 Вт, HEX 30 мм, 45 Дж, 17 кг в кількості 1 шт.» та оборотну відомість обладнання та інструменту ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО», в якій під пунктами 33, 34 та 35 відповідно вказано про наявність відбійного молота мережевого YATO 230 V, 1600 Вт, F=65 Дж з оливним охолодженням + 2 піки в кількості 1 шт., відбійного молотка DH 1745 AVC FORTE 1700 Вт, HEX 30 мм, 45 Дж, 17 кг в кількості 1 шт., та відбійного молотка Dnipro-M SH 8H в кількості 1 шт. Згідно п. 1.1 «Формальні помилки», Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Зважаючи на вищезазначене, Учаснику ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» не було надано вимогу про усунення невідповідностей у довідці про наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178». Надана відповідь Замовника не спростовує встановленої невідповідності в документах Учасника, а твердження відносно того, що вищезгадана невідповідність не впливає на зміст тендерної пропозиції, а є технічною помилкою чи опискою є необгрунтованою, адже стосується обладнання необхідного для виконання робіт, тобто безпосередньо пов’язане з виконанням робіт за об’єктом. Таким чином, Замовник не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції, що є порушенням пункту 43 Особливостей. Також моніторингом даного питання встановлено наступне. Тендерною документацією (абзац 1 пункту 10 розділу 3) Замовником, встановлена вимога, зокрема, щодо надання копії дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними (надається у випадку, якщо вказані роботи виконуються безпосередньо учасником). В той же час, умовами тендерної документації замовника (додаток 3) «Технічне завдання» передбачено, що в складі робіт за об’єктом «Реконструкція дитячого садка по вулиці Генерала Манагарова, 5-А в м. Кременчуці» Коригування (45000000- 7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)» передбачений «02-03-05.Кошторис: пожежну сигналізацію», що містить 20 позицій, «02-04-020.Кошторис: пожежна сигналізація та оповіщення про пожежу», що містить 43 позиції, «02-04-021.Кошторис: пусконалагоджувальні роботи - пожежна сигналізація та оповіщення про пожежу», що містить 2 позиції, «05-03-01.Кошторис: зовнішні мережі пожежної сигналізації», що містить 4 позиції. Відповідно до пункту 13 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, у тому числі, надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. В Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 наявні наступні види робіт: монтаж, систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, монтаж систем протидимного захисту. І вищезазначеного слідує, що Учасники зобов’язані в складі тендерної пропозиції серед іншого надати дозвільні документи відносно надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» ліцензія на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не надана, про що свідчать відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель. Крім цього, відомості реєстру ліцензіатів Державної служби України з надзвичайних ситуацій не свідчать про наявність ліцензії на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 05.09.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 10.09.2024 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «У складі тендерної пропозиції учасник надав Довідку №10/06-24 від 24.06.2024 про те, що вартість робіт доручених субпідрядним організаціям становить менше ніж 20% від вартості договору про закупівлю, у звʼязку з чим він не надає Заяву про їх залучення, що відповідає вимогам пункту 18 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «у тендерній документації зазначається, зокрема, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг». Оскільки вартість робіт з улаштування пожежної сигналізації не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник не надав в складі тендерної пропозиції Заяву про залучення субпідрядників за цим видом робіт, але при їх виконанні залучення субпідрядників буде здійснюватися Підрядником за погодженням із Замовником на підставі пункту 15-2.1. розділу 15-2. «Порядок залучення до виконання робіт субпідрядників» Договору про закупівлю робіт №PL04A_02_W від 24.07.2024, проєкт якого підписаний та наданий учасником у складі тендерної пропозиції. Таким чином, наявність всіх необхідних ліцензій та дозволів у субпідрядних організацій, обсяг робіт яких не перевищує 20% від вартості договору, у тому числі на виконання робіт з улаштування пожежної сигналізації, перевірятиметься замовником перед початком виконання відповідних робіт, на етапі погодження залучення тієї чи іншої субпідрядної організації.». Слід зазначити, що вищенаведене твердження замовника не відповідає дійсності з огляду на наступне. Так, в абзаці 2 пункту 10 розділу 3 тендерної документації, замовником передбачено, що у разі залучення до виконання робіт по проекту стороннього суб'єкта господарювання (субпідрядної організації), Учасник надає довідку, за формою згідно додатку 4, з переліком субпідрядних організацій, які будуть залучені до виконання робіт з обов’язковим наданням копій дозвільних документів, кваліфікаційних сертифікатів та/або копій ліцензій таких субпідрядних організацій та їх працівників (з переліком робіт) на провадження господарської діяльності, необхідних для виконання робіт до яких їх залучають, якщо отримання ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством (дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними). Крім цього, Додатком 4 до тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції копію ліцензії, та/або дозволу субпідрядної організації (надається у випадку якщо роботи які будуть виконуватись субпідрядною організацією передбачають отримання ліцензії, та/або дозволу). Вищевказані вимоги тендерної документації, встановлені Замовником, в разі якщо роботи які будуть виконуватись субпідрядною організацією, незалежно від обсягів таких робіт, передбачають отримання ліцензії, та/або дозволу свідчать про обов’язок для Учасника у складі своєї тендерної пропозиції надати копію ліцензії, та/або дозволу субпідрядної організації. Підсумовуючи викладене вище, якщо учасник планує залучати до виконання робіт субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше 20 відсотків від вартості договору, то це не звільняє його від виконання вимоги абзацу 2 пункту 10 розділу 3 та вимог, встановлених в Додатку 4 до тендерної документації. Отже, за вказаних обставин, ненадання ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» в складі своєї тендерної пропозиції копії ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення чим не підтверджено право на виконання зазначених робіт, в той час, як такі роботи передбачають отримання ліцензії не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та підлягає відхиленню, що не забезпечено Замовником, чим порушено: - абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині невідхилення тендерної пропозиції, яка не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; - абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині невідхилення тендерної пропозиції, яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Натомість, замовником обрано вказаного учасника переможцем процедури закупівлі та в подальшому укладено з ним договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 24.07.2024 № PL04A_02_W на суму 51 900 000,00 грн (з ПДВ). 2. За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення пункту 43, абзаців 2, 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення пункту 1 частини другої статті 22, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; надання роз’яснень щодо тендерної документації; усунення невідповідностей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено. 3. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України порушень): «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю робіт (договір підряду) від 24.07.2024 № PL04A_02_W та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Не погоджуючись з вказаним висновком, надаємо аргуменовані пояснення щодо процедури закупівлі: 1. Щодо не зазначення жодної інформації, щодо випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Пунктом 5 розділу 5 тендерної документації визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі — активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176). Звертаємо увагу, що в вищезазначеному пункті є наступне словосполучення: «крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів». На офіційному сайті Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» зазначено наступне: - Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (скорочено - Агентство з розшуку та менеджменту активів або АРМА) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, уповноваженим на формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, які можуть бути арештовані у кримінальному провадженні, а також управління активами, які арештовані у кримінальному провадженні (посилання: https://arma.gov.ua/mission). Таким чином, пункт 5 розділу 5 тендерної документації містить повну назву Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, а не скорочену назву АРМА. Таким чином відсутні порушення законодавства України з публічних закупівель. 2. Щодо необхідної кількості спеціальної техніки та обладання. Згідно вимог підпункту 5.1.1. пункту 5 розділу 3 тендерної документації, Учаснику необхідно підтвердити наявність молотків відбійних пневматичних, або електричних - не менше 2 одиниць, натомість ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО» завантажено файл: «Довідка машини та обладнання.pdf», пунктом 15 якої передбачено: «Молотки відбійні пневматичні, або електричні - Відбійний молоток DH1745 AVC FORTE 1700 Вт, HEX 30 мм, 45 Дж, 17 кг в кількості 1 шт.» та оборотну відомість обладнання та інструменту ТОВ «КРЕМЕЛЕКТРО», в якій під пунктами 33, 34 та 35 відповідно вказано про наявність відбійного молота мережевого YATO 230 V, 1600 Вт, F=65 Дж з оливним охолодженням + 2 піки в кількості 1 шт., відбійного молотка DH 1745 AVC FORTE 1700 Вт, HEX 30 мм, 45 Дж, 17 кг в кількості 1 шт., та відбійного молотка Dnipro-M SH 8H в кількості 1 шт. В частині, наявності необхідної для виконання робіт спеціальної техніки в необхідній кількості, переможцем було вказано, що Екскаватор-навантажувач JCB 3 CX, який є у власності підприємства відмінно виконає необхідні обсяги робіт, які були передбачені кошторисною документацією для Автонавантажувача та Бульдозера. Згідно п.2.5. Розділу IІ. «Система ціноутворення» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону № 281 від 01.11.2021, вартість будівництва визначається, зокрема, на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель. Відповідно до п. 5.9 Розділу V Настанови з визначення вартості будівництва «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)», визначено - при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин будівельні роботи планується виконувати із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими Кошторисними норми України, Ресурсними елементними кошторисними нормами із заміненими технічними ресурсами. Таким чином, Учасник процедури закупівлі на етапі підготовки тендерної пропозиції здійснив заміну трьох одиниць техніки – автонавантажувача, екскаватора одноковшевого дизельного, бульдозера на Екскаватор-навантажувач JCB 3CX SITEMASTER, який згідно технічних характеристик здатен виконувати функції всіх вищезазначених механізмів, що в свою чергу підтверджується підсумковою відомістю ресурсів, яку надано в складі тендерної пропозиції Учасника. А з огляду на те, що час роботи на об’єкті Бульдозера -38,36 маш/год, а Автонавантажувача – 18,93 маш/год, при загальній кількості роботи будівельної техніки та механізмів по об’єкту, яка складає 7 097,93 маш/год, заміна цих двох механізмів, зовсім не вплине на терміни чи якість виконання робіт, тим більше, що необхідні завдання для цієї техніки, не є специфічними чи особливо важкими. Відповідно до пункту 1.1 «Формальні помилки», Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Крім того, статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Принцип ефективності передбачає раціональне співвідношення між витратами і досягнутими цільовими ефектами, причому вони можуть мати не тільки грошову форму, а й форму економії часу, підвищення якості та зручності. З урахуванням принципів публічних закупівель та наданих переможцем документів замовник прийшов до висновку про наявність спеціальної техніки та необхідного обладнання для виконання робіт на об’єкті «Реконструкція дитячого садка по вулиці Генерала Манагарова, 5-А в м. Кременчуці». Наданого переліку спеціальної техніки та обладнання достатньо для виконання умов договору у визначені строки виконання робіт та якістю робіт визначеною законодавством України. Відтак, відсутнє порушення вимог чинного законодавства України 3. Щодо залучення субпідрядних організацій. Пунктом 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає перелік відомостей які обов’язково зазначаються, серед яких є вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. Отже, Законом встановлена імперативна норма щодо необхідності надання у тендерній пропозиції інформації щодо субпідрядників/співвиконавців, яких учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за умови, що обсяг таких робіт чи послуг становить не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Крім того, схожа вимога зазначена в пункті 7 розділу 3 тендерної документації, а саме, учасник зазначає в тендерній пропозиції повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати як субпідрядника до виконання робіт у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а також інші субпідрядні організації, які він планує залучити до виконання робіт. Аналізуючи норми чинного законодавства України та тендерної документації можливо прийти до висновку, що у разі залучення субпідрядної організації, обсяг виконання робіт якої становить менше 20% від загалної обсягу робіт, то відсутня потреба у наданні довідки про залучення субпідрядної організації. Крім того, на виконання вимог чинного законодавства України та вимог тендерної документації переможцем надано довідку № 10/06-24 від 24.06.2024 року про залучення субпідрядних організацій, в якій зазначено, що субпідрядні організації для виконання робіт залучатися не будуть (вартість робіт, доручених субпідрядним організаціям становить менше ніж 20% від вартості договору про закупівлю). Таким чином, замовником не порушенно норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. 4. Щодо здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 24.07.2024 № PL04A_02_W. Зазначаємо, що статтею 181 Господарського кодексу України визначено Господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Пункт 1 статті 626 Цивільного кодексу України визначає що, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Пунктом 1 статті 627 Цивільного кодексу України передбачено, відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Схожа позиція викладена в пункті 1 статті 632 Цивільного кодексу України, а саме, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Відповідно до пункту 1 статті 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Таким чином, під час укладення договору сторони дійшли згоди шодо всіх істотних умов та уклали Договір. На підтвердження даного факту уповноваженими представниками сторін було підписано договір та скріплено печатками підприємств. Підпункт 2 пункту 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Схожа норма зазначена у пункті 18 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Листом-роз’ясненням Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04-69987-06 від 24.11.2020 року зазначено що, внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Також вважаємо зазначити шо, статтею 525 Цивільного кодексу України передбачено, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Стаття 651 Цивільного кодексу України визначає що, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Вважаємо за необхідне зазначити що, процедура закупівлі реалізована замовником торгів із неухильним дотриманням Закону України «Про публічні закупівлі», відповідає принципам закупівель згідно статті 5 Закону та іншим вимогам діючого законодавства про публічні закупівлі. Порушень прав учасників процедури закупівлі або вимог законодавства не допущено. Підстав для здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про заупівлію від 24.07.2024 № PL04A_02_W відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі» не має.
2024-09-24 15:36:10
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 17 вересня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 02 жовтня 2024 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення пункту 43 Постанови № 1178.)
Оскарження в суді
Опис: | Комунальне виробниче підприємство «Кременчуцьке міське управління капітального будівництва» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області звернулося із позовною заявою до Полтавського окружного адміністративного суду, про визнання протиправним та скасування висновку про результати процедури закупівлі UA-2024-06-06-001965-a |
Дата публікації: | 01 жовтня 2024 |
Номер відкриття провадження: | 440/11643/24 |
Дата відкриття провадження: | 01 жовтня 2024 |
Документи:
02 жовтня 2024 11:09
|
Електронний підпис |
01 жовтня 2024 14:57
|
Позовна заява.pdf |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 27 червня 2024 12:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "КРЕМЕЛЕКТРО" |
51 900 000,00
UAH з ПДВ
|
51 900 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "КРЕМЕЛЕКТРО" #37411298 |
Переможець |
51 900 000,00
UAH з ПДВ
|
09 липня 2024 16:44
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 09 липня 2024 09:23
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
24 липня 2024 15:23
|
Договір № PL04A_02_W Дит.садок по вул. Г. Манагарова, 5-А.PDF | укладений |
24 липня 2024 15:22
|
1.КОШТОРИС.pdf.p7s | укладений |
24 липня 2024 15:22
|
2.КОШТОРИС.pdf.p7s | укладений |
24 липня 2024 15:22
|
3.КОШТОРИС.pdf.p7s | укладений |
24 липня 2024 15:22
|