Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БЛИЗНЮКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЛОЗІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 43966113 |
Місцезнаходження: | 64801, Україна , Харківська обл., Близнюки, вулиця Свободи будинок 30 |
Контактна особа: |
Вікторія Христиченко +380952199447 rvo2021@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 30 травня 2024 13:53 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 червня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 12 червня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 15 червня 2024 09:00 |
Початок аукціону: | 17 червня 2024 12:02 |
Початок аукціону: | 17 червня 2024 12:02 |
Очікувана вартість: | 109 692 858,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 096 929,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються у відповідності до Закону, Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (далі - Вимоги), форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (далі - Форма), з урахуванням Особливостей. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 548400 грн. 00 коп. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) – не менше строку дії тендерної пропозиції. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про залишок коштів на рахунку покриття, виданої Банком-гарантом, завіреної печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із надання підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 548400 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 Особливостей. Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). Подача скарги зупиняє перебіг цих строків у разі подання одним з учасників цієї закупівлі скарги на рішення замовника. Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – безумовна безвідклична банківська гарантія. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 0,5% від вартості договору. Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю. Банківська гарантія має відповідати нормам статті 200 Господарського кодексу України, статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території комунального закладу «Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області» розташованого за адресою: 64801, Харківська область, смт. Близнюки, вул. Юрка Старостіна, 2
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
10 червня 2024 16:06 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
10 червня 2024 16:05 |
Додаток 5(нова редакція).docx | |
10 червня 2024 16:05 |
ЗМІНИ 3.docx | |
10 червня 2024 16:05 |
Протокол № 10062024-1 від 10.06.2024.pdf | |
10 червня 2024 16:05 |
Тендерна документація(нова редакція).docx | |
07 червня 2024 09:51 |
Додаток 3(нова редакція).docx | |
07 червня 2024 09:51 |
Додаток 5(нова редакція).docx | |
07 червня 2024 09:51 |
ЗМІНИ 2.docx | |
07 червня 2024 09:51 |
Протокол № 07062024-1 від 07.06.2024.pdf | |
07 червня 2024 09:51 |
Тендерна документація(нова редакція).docx | |
06 червня 2024 10:34 |
Додаток 2.docx | |
06 червня 2024 10:34 |
Додаток 4.docx | |
06 червня 2024 10:34 |
ЗМІНИ.docx | |
06 червня 2024 10:34 |
Протокол № 06062024-2 від 06.06.2024.pdf | |
06 червня 2024 10:34 |
Тендерна документація(нова редакція).docx | |
30 травня 2024 13:54 |
Тендерна документація.docx | |
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 5.docx | |
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 4.docx | |
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 3.docx | |
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 2.docx | |
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 1.docx | |
30 травня 2024 13:51 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
10 червня 2024 16:06 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||||||||||||
10 червня 2024 16:05 |
Додаток 5(нова редакція).docx
|
||||||||||||
10 червня 2024 16:05 |
ЗМІНИ 3.docx
|
||||||||||||
10 червня 2024 16:05 |
Протокол № 10062024-1 від 10.06.2024.pdf
|
||||||||||||
10 червня 2024 16:05 |
Тендерна документація(нова редакція).docx
|
||||||||||||
07 червня 2024 09:51 |
Додаток 3(нова редакція).docx
|
||||||||||||
07 червня 2024 09:51 |
Додаток 5(нова редакція).docx
|
||||||||||||
07 червня 2024 09:51 |
ЗМІНИ 2.docx
|
||||||||||||
07 червня 2024 09:51 |
Протокол № 07062024-1 від 07.06.2024.pdf
|
||||||||||||
07 червня 2024 09:51 |
Тендерна документація(нова редакція).docx
|
||||||||||||
06 червня 2024 10:34 |
Додаток 2.docx
|
||||||||||||
06 червня 2024 10:34 |
Додаток 4.docx
|
||||||||||||
06 червня 2024 10:34 |
ЗМІНИ.docx
|
||||||||||||
06 червня 2024 10:34 |
Протокол № 06062024-2 від 06.06.2024.pdf
|
||||||||||||
06 червня 2024 10:34 |
Тендерна документація(нова редакція).docx
|
||||||||||||
30 травня 2024 13:54 |
Тендерна документація.docx
|
||||||||||||
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 5.docx
|
||||||||||||
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 4.docx
|
||||||||||||
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 3.docx
|
||||||||||||
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 2.docx
|
||||||||||||
30 травня 2024 13:54 |
Додаток 1.docx
|
||||||||||||
30 травня 2024 13:51 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Вказаний кваліфікаційний критерій встановлений для підтвердження учасником наявності досвіду виконання (повного виконання або такого, що виконується) аналогічного договору. При цьому є важливим, щоб аналогічний договір був укладений з урахуванням Закону України «Про публічні закупівлі», тобто закону, у відповідності до якого проводяться ці торги та буде укладено договір про закупівлю (за результатами закупівлі). Відповідно, відомості про укладання такого договору містяться на веб-порталі prozorro.gov.ua у звітах, які обов’язково оприлюднюються або автоматично формуються електронною системою закупівель.
Вказана вимога не є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, адже за час роботи електронної системи закупівель (більше 7 років) було укладено значну кількість договорів (про виконання робіт з будівництва, або реконструкції, або капітального ремонту будівель (або споруд тощо) з великою кількістю підрядників / виконавців, тобто конкуренція є великою.
Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації
Пунктом 31 Особливостей визначено: Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Пунктом 1 розділу 3 тендерної документації встановлено: Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Вимоги тендерної документації відповідають чинному законодавству.
Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації
Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації
Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації
Відповідні зміни внесені до Тендерної документації.
Згідно п 6 додатку 4 встановлено, якщо під час будівництва передбачається набуття замовником у власність товарів, визначених п. 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням вимог по локалізації до таких товарів. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, у довільній формі, в якій зазначено найменування товару та ID-товару, присвоєного електронною системою закупівель. Ступінь локалізації дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 % (двадцять відсотків).
Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Підстави внесення змін до істотних умов договору були визначені з урахуванням предмета закупівлі та можливості застосування таких підстав під час дії цього договору.
Разом з цим, відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Закону України «Про охорону праці», типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці не поширюється на відносини за цивільно-правовими угодами, договорами, оскільки за своєю природою вони є договорами підряду. При роботі за цивільно-правовим договором процес праці Виконавця не регламентується.
Тобто чинним законодавством не передбачено отримання відповідних посвідчень за цивільно-правовими угодами, договорами.
Разом з цим, слід звернути увагу на те, що учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Вказаний кваліфікаційний критерій встановлений для підтвердження учасником наявності досвіду виконання (повного виконання або такого, що виконується) аналогічного договору. При цьому є важливим, щоб аналогічний договір був укладений з урахуванням Закону України «Про публічні закупівлі», тобто закону, у відповідності до якого проводяться ці торги та буде укладено договір про закупівлю (за результатами закупівлі). Відповідно, відомості про укладання такого договору містяться на веб-порталі prozorro.gov.ua у звітах, які обов’язково оприлюднюються або автоматично формуються електронною системою закупівель.
Вказана вимога не є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, адже за час роботи електронної системи закупівель (більше 7 років) було укладено значну кількість договорів (про виконання робіт з будівництва, або реконструкції, або капітального ремонту будівель (або споруд тощо) з великою кількістю підрядників / виконавців, тобто конкуренція є великою.
Вид договірної ціни – динамічна.
Вимоги про усунення порушення
Пунктом 43 Особливостей визначено: Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Скарги до процедури
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-09-10-000014 ● 7be01f9ae18c4d3f96b080523219e99c
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 10 вересня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 10 вересня 2024 18:40 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.09.2024 № 156
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 10.09.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 10.09.2024 № 156
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
24 UA-2024-05-30-005893-a 30.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-09-16 17:24:52
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території комунального закладу «Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області» розташованого за адресою: 64801, Харківська область, смт. Близнюки, вул. Юрка Старостіна, 2» (ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-05-30-005893-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Згідно з пунктом 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю.
Згідно з пунктом 17.1 договору від 17.07.2024 №449 строк дії договору встановлюється з дати його підписання сторонами та діє до 31.12.2024, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами зобов’язань за цим договором.
Відповідно до пункту 1.5 договору від 17.07.2024 №449 строк виконання робіт до 25 грудня 2024 року.
Пунктом 11.1 договору від 17.07.2024 №449 передбачено, що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися на підставі актів прийняття – передачі виконаних робіт за ф №КБ-2в, довідок про вартість виконаних будівельних робіт ф. №КБ-3 та розрахунків на оплату робіт протягом 10 робочих днів за умови наявного бюджетного фінансування.
Тобто, кінцева дата повного виконання сторонами розрахунків (дії договору) становить 08.01.2025 року.
Проте, в тендерній пропозиції Переможця процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» надана банківська гарантія № №IG/24640/001 від 11.07.2024 року (Файл «IG-24640-001.pdf.p7s.p7s.p7s») термін дії якої до 31.12.2024 року.
Отже, термін дії банківської гарантії закінчується до спливу строку дії Договору.
Поясніть будь-ласка, в зв’язку з чим Учасником процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» не виконано вимоги пункту пунктом 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника?
3. Поряд з цим, вимогами пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону, пунктом 21 Особливостей; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Проте, наданій в тендерній пропозиції Переможця процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» банківській гарантії № №IG/24640/001 від 11.07.2024 року (Файл «IG-24640-001.pdf.p7s.p7s.p7s») не передбачено вищезазначених умов щодо повернення Замовником забезпечення виконання договору про закупівл.
Просимо надати пояснення щодо вищезазначеного.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-09-19 09:22:07
Пояснення на запит
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розміру витрат та очікувану вартість предмета закупівлі «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території комунального закладу «Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області» розташованого за адресою: 64801, Харківська область, смт. Близнюки, вул. Юрка Старостіна, 2» (ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель (UA-2024-05-30-005893-a) складені відповідно до норм чинного законодавства і зазначені в тендерній документації. Склад та обсяги робіт визначені проєктною документацією на будівництво за робочим проектом: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території комунального закладу «Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області» розташованого за адресою: 64801, Харківська область, смт. Близнюки, вул. Юрка Старостіна, 2» розробленим генеральним проектувальником ТОВ «Архітектурне бюро «ХАРКІВДИЗАЙН» на замовлення відділу освіти, культури, молоді та спорту Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної відповідно до норм КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України» від 01.11.2021 № 281 та затвердженого Експертного звіту №231218-06/А від 26 грудня 2023 року щодо розгляду проєктної документації на будівництво за робочим проектом: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території комунального закладу «Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області» розташованого за адресою: 64801, Харківська область, смт. Близнюки, вул. Юрка Старостіна, 2». Експертний звіт (позитивний) виданий ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПЕРША БУДІВЕЛЬНА ЕКСПЕРТИЗА».
Посилання на документацію завантажену на портал:
Експертиза проєкту:
Проектна документація:
Кошторисна документація:
2. Припущення, що учасником процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» не виконано вимоги пункту пунктом 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника є помилковим.
Згідно з пунктом 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю.
Згідно з пунктом 17.1 договору від 17.07.2024 №449 строк дії договору встановлюється з дати його підписання сторонами та діє до 31.12.2024, а в частині розрахунків до повного виконання сторонами зобов’язань за цим договором.
Відповідно до пункту 1.5 договору від 17.07.2024 №449 строк виконання робіт до 25 грудня 2024 року.
Пунктом 11.1 договору від 17.07.2024 №449 дійсно передбачено, що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися на підставі актів прийняття – передачі виконаних робіт за ф №КБ-2в, довідок про вартість виконаних будівельних робіт ф. №КБ-3 та розрахунків на оплату робіт протягом 10 робочих днів за умови наявного бюджетного фінансування.
Але це не означає, та не може означати, що кінцева дата повного виконання сторонами розрахунків (дії договору) становить 08.01.2025 року.
Так, згідно пункту 1.6 договору від 17.07.2024 № 449 за згодою Замовника генпідрядник може забезпечити дострокове завершення виконання робіт і здавання їх Замовнику.
Разом з цим, пунктами 10.2, 10.3 договору від 17.07.2024 № 449 передбачено, що фінансування об'єкта будівництва проводиться за планом, який є невід'ємною частиною Договору. Бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення згідно зі статтею 23 Бюджетного кодексу України. Фінансування робіт здійснюється Замовником відповідно до плану фінансування в міру надходження бюджетних коштів.
Згідно пункту 12 тієї ж статті 23 Бюджетного кодексу України передбачається, що усі бюджетні призначення втрачають чинність після закінчення бюджетного періоду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Орім цього, додатком № 3 до договору від 17.07.2024 №449 (Планом фінансування) не передбачене фінансування робіт на 2025 рік.
Пунктами 10.2, 10.3 договору від 17.07.2024 № 449 передбачено, що за відсутності коштів для фінансування робіт на об’єкті терміни виконання робіт переносяться та підлягають уточненню, зокрема шляхом перезатвердження календарного графіка виконання робіт та плану фінансування. Одночасно з уточненням плану фінансування Сторони вносять зміни в інші умови Договору.
При цьому, згідно пункту 14.2 договору від 17.07.2024 № 449 при подовженні строку дії Договору відповідно до умов Договору, підрядник зобов'язаний продовжити строк дії гарантії.
Таким чином, проведення будь-яких розрахунків за договором від 17.07.2024 № 449 після 31 грудня 2024 року не передбачено ні вимогами чинного законодавства (з врахуванням бюджетного періоду), ні умовами цього договору (плану фінансування), а у випадку внесення змін до договору щодо продовження строку його дії, підрядник зобов'язаний продовжити строк дії гарантії.
В тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» надана банківська гарантія № №IG/24640/001 від 11.07.2024 року (Файл «IG-24640-001.pdf.p7s.p7s.p7s») термін дії якої до 31.12.2024 року, що відповідає вимогам пункту пунктом 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника.
3. Пунктом 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника передбачено, що Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону, пунктом 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Варто звернути увагу, що пунктом 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника не встановлено вимоги, що такі умови повинні бути передбачені в банківській гарантії переможця закупівлі.
Окрім цього, такі умови визначені частиною 2 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі».
Надана переможцем процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» банківська гарантія № №IG/24640/001 від 11.07.2024 року (Файл «IG-24640-001.pdf.p7s.p7s.p7s») відповідає вимогам тендерної документації.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-09-23 12:37:03
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території комунального закладу «Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області» розташованого за адресою: 64801, Харківська область, смт. Близнюки, вул. Юрка Старостіна, 2» (ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-05-30-005893-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Згідно з пунктом 6 Додатку 4 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника, Якщо під час будівництва передбачається набуття замовником у власність товарів, визначених п. 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням вимог по локалізації до таких товарів. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, у довільній формі, в якій зазначено найменування товару та ID-товару, присвоєного електронною системою закупівель. Ступінь локалізації дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 % (двадцять відсотків).
У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 20%, або сертифікат походження товару не підтверджує, що країною походження товару є країни, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2, пункту 44 Особливостей, а саме не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Поясніть будь-ласка, яким чином Замовник перевірив виконання пункту 6 Додатку 4 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника, враховуючи відсутність в тендерній пропозиції Учасника процедури закупівель ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» кошторисної документації ?
2. Яким чином Замовник перевірив достовірність інформації, наданої в складі тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» в довідці про локалізацію від 14.06.2024 №06-14/23 враховуючи те, що на момент проведення моніторингу інформація щодо локалізації товарів по позиціям, а саме: насос дренажний NOVA 600 MA DABPUMPS, насос KVC 45/30 T DABPUMPS, дизель - генератор KOHLER K27 в переліку відсутня?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-09-26 16:12:03
Відповідь на запит
1. Пунктом 6 Додатку 4 до тендерної документації передбачалось, якщо під час будівництва передбачається набуття замовником у власність товарів, визначених п. 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням вимог по локалізації до таких товарів. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, у довільній формі, в якій зазначено найменування товару та ID-товару, присвоєного електронною системою закупівель. Ступінь локалізації дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 % (двадцять відсотків).
Тендерна документація не містила вимоги надавати учасниками процедури закупівлі кошторисну документацію. Підтвердження відповідності пункту 6 Додатку 4 до тендерної документації учасники підтверджують наданням довідки у довільній формі.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» містилась довідка №06-14/23 від 14.06.2024, якою учасник підтвердив відповідність пункту 6 Додатку 4 до тендерної документації.
2. Замовник перевірив достовірність інформації, наданої в складі тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» в довідці про локалізацію від 14.06.2024 №06-14/23 шляхом пошуку таких товарів в переліку за наданими Учасником ІД товару та наданими учасником посиланнями.
Слід зазначити, що надані учасником найменування товару та ID-товару, присвоєного електронною системою закупівель містились в реєстрі та була наявна змога їх перевірити. Так само і посилання, надані в довідці про локалізацію від 14.06.2024 №06-14/23, були активними.
Проте, в ході моніторингу, після отримання запиту замовнику на пояснення було повторно здійснено пошук товару: насос дренажний NOVA 600 MA DABPUMPS, насос KVC 45/30 T DABPUMPS, дизель - генератор KOHLER K27. І на момент моніторингу, дійсно, такий товар відсутній в переліку, а посилання не є активними.
У звʼязку з цим, було направлено запит учаснику для надання пояснень.
26 вересня 2024 року від ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» було отримано листа, яким було повідомлено, що вказаний товар повинен був бути поставлений потенційними постачальниками згідно попереднього аналізу ринку. Вказаний товар містився в переліку згідно заявок про включення товару до переліку товарів із підтвердженим ступенем локалізації Товариства з обмеженою відповідальністю «ОВМ ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (42009440) щодо товару «насос дренажний NOVA 600 MA DABPUMPS», «насос KVC 45/30 T DABPUMPS» та Товариства з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР ПОСТАЧАННЯ УКРАЇНИ» (39093333) щодо дизель-генератора.
Крім цього, ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» гарантує, що для забезпечення виконання сторонами п. 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» учасником буде закуплено товар виключно наявний у переліку та з ступенем локалізації, що дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 % (двадцять відсотків).
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2024-10-09 15:23:11
Звернення щодо роз'яснень висновку ДАСУ
Згідно пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Звернення про зміст: орган державного фінансового контролю, складавши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, враховував відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації на момент проведення закупівлі чи на момент проведення моніторингу?
Звернення про зобов’язання висновку: Проект договору, який є додатком до тендерної документації та і сам договір від 17.07.2024 № 449 міститься у електронній системі закупівель. Орган державного фінансового контролю зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором. Яким саме чином Замовнику слід виконати зобов’язання, визначені у висновку, щоб уникнути порушень прав та інтересів замовника, громади та третіх осіб, зокрема підрядника?
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2024-10-10 17:10:03
Відповідь на Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Північно-східним офісом Держаудитслужби було розглянуте Ваше звернення від 09.10.2024 за роз’ясненнями щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі: за ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель, ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-30-005893-a, очікуваною вартістю 109 692 858,00 та повідомляємо наступне.
Згідно з частиною другою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12. 2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 та на підставі наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 10.09.2024 № 156 проведено моніторинг закупівель, за результатами якого посадовою особою органу державного фінансового контролю складено висновок про результати моніторингу закупівлі.
1. Стосовно того, що орган державного фінансового контролю, складавши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, враховував відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації на момент проведення закупівлі чи на момент проведення моніторингу:
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Поряд з цим пунктом 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 Закону № 922-VIII, тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує:
у 2022 році - 10 відсотків;
у 2023 році - 15 відсотків;
у 2024 році - 20 відсотків;
у 2025 році - 25 відсотків;
у 2026 році - 30 відсотків;
у 2027 році - 35 відсотків;
з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків.
Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Уповноважений орган здійснює моніторинг дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може щороку, не пізніше 31 жовтня, змінювати ступінь локалізації виробництва на наступний календарний рік до 5 відсотків у бік зменшення або до 10 відсотків у бік збільшення щодо кожного окремого товару, що є предметом закупівлі, визначеного підпунктом 2 цього пункту.
Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може зменшити ступінь локалізації виробництва для проведення окремої закупівлі товару, визначеного підпунктом 2 цього пункту.
Поряд з цим, підпунктом 2 пункту 6-1 Закону № 922-VIII визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема: дизель-генераторні установки та насоси.
Крім цього, підпунктом 4 пункту 6-1 Закону № 922-VIII передбачено, що у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Відповідно до пункту 1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861), цей Порядок встановлює механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Пунктом 4 Порядку № 861 ступінь локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі (далі - ступінь локалізації), підтверджується Мінекономіки в автоматичному режимі під час формування переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (далі - перелік), на підставі поданої виробником товару заявки про включення товару до переліку (далі - заявка) за формою згідно з додатком 1 і таких документів:
1) калькуляції собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України) (далі - калькуляція собівартості товару) за формою згідно з додатком 2 у поточному році;
2) підтвердження щодо здійснення на території України виробництва не менше одного з елементів товару (зокрема вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів) та/або використання вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів, виготовлених на території України;
3) копій документів у форматі PDF: сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданих акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності; для виробників колісних транспортних засобів - сертифіката типу обладнання (або сертифіката типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтва про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI); заповненої форми державного статистичного спостереження № 1П-НПП (річна) “Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції”, визначеної Держстатом, з інформацією за попередній звітний рік.
Відповідно до пункту 12 Порядку № 861, у разі виявлення помилок у поданій виробником товару заявці або у разі невідповідності товару ступеню локалізації поточного року, визначеним у підпункті 1 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, чи передбаченому додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, заявка автоматично відхиляється.
У разі відсутності документів, передбачених пунктом 4 цього Порядку, товар виключається з переліку через один місяць з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2024 р. № 597 “Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 2 серпня 2022 р. № 861”.
Згідно з пунктом 14 Порядку № 861, Товар виключається з переліку на підставі рішення Мінекономіки за результатами розгляду:
1) відповідних рішень уповноважених органів, прийнятих в межах їх повноважень з проведення заходів нагляду та контролю, передбачених Законом;
2) рішень суду в межах господарського чи кримінального провадження в частині подання виробником товару недостовірної інформації про рівень локалізації товару;
3) рішень комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель відповідно до результатів розгляду скарги:
щодо невідповідності виробника товару, включеного до переліку, вимогам, визначеним цим Порядком, у зв’язку з неподанням документів, передбачених пунктом 4 цього Порядку;
щодо невідповідності виробника товару, включеного до переліку, вимогам, визначеним пунктом 5 цього Порядку, за результатами розгляду документів, поданих на запит комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель, або у разі неподання таких документів на запит комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель у встановлений цим Порядком строк;
щодо внесення до переліку товару не власного виробництва;
4) за зверненням особи, яка подала заявку, або виробника товару.
Уповноважені органи протягом трьох робочих днів з дати прийняття таких рішень повідомляють Мінекономіки листом про такі рішення. Позивачі подають до Мінекономіки відповідні рішення суду.
Комісія щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель перевіряє:
1) наявність доданих до заявки документів, передбачених пунктом 4 цього Порядку;
2) відповідність особи, яка подала заявку, та товару, включеного до переліку, особі, зазначеній у таких документах;
3) відповідність виробника товару, включеного до переліку, вимогам, визначеним пунктом 5 цього Порядку.
Адміністратор електронної системи закупівель вчиняє дії з виключення товару з переліку на підставі наказу Мінекономіки, затвердженого та поданого за результатами опрацювання відповідних рішень уповноважених органів, комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель, суду, або звернення особи, яка подала заявку, або виробника товару.
Тобто, якщо товар було включено до переліку на підставі поданої виробником товару заявки про включення товару до переліку, то Адміністратор електронної системи закупівель вчиняє дії з виключення товару з переліку ТІЛЬКИ на підставі наказу Мінекономіки, затвердженого та поданого за результатами опрацювання відповідних рішень уповноважених органів, комісії щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель, суду, або звернення особи, яка подала заявку, або виробника товару.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, органом державного фінансового контролю складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі в якому відображено порушення законодавства у сфері закупівель, на підставі відсутньої інформації в електронній системі закупівель, а саме: інформації щодо відсутності ступеня локалізації дизель - генератору KOHLER K27, насосу дренажного NOVA 600 MA DABPUMPS та насосу KVC 45/30 T DABPUMPS в переліку.
Отже, враховуюче вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» не відповідає вимогам тендерної документації ні на момент проведення закупівлі ні на момент проведення моніторингу.
2. Стосовно того, яким саме чином Замовнику слід виконати зобов’язання, визначені у висновку, щоб уникнути порушень прав та інтересів замовника, громади та третіх осіб, зокрема підрядника:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» встановлено порушення вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Так, моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» встановлено наступне.
Згідно з пунктом 6 Додатку 4 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника, якщо під час будівництва передбачається набуття замовником у власність товарів, визначених п. 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням вимог по локалізації до таких товарів. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, у довільній формі, в якій зазначено найменування товару та ID-товару, присвоєного електронною системою закупівель. Ступінь локалізації дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 % (двадцять відсотків). У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 20%, або сертифікат походження товару не підтверджує, що країною походження товару є країни, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2, пункту 44 Особливостей, а саме не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Так, в складі тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» надано довідку щодо ступеню локалізації товару від 14.06.2024 №06-14/23 (файл «6. Документи технічна частина.PDF») зокрема по позиціям: насос дренажний NOVA 600 MA DABPUMPS, насос KVC 45/30 T DABPUMPS, дизель - генератор KOHLER K27.
В ході проведення моніторингу було здійснено пошук з метою перевірки інформації зазначеної в довідці щодо ступеню локалізації товару, зокрема по позиціям: насос дренажний NOVA 600 MA DABPUMPS, насос KVC 45/30 T DABPUMPS, дизель - генератор KOHLER K27в, проте інформація щодо локалізації вищезазначених товарів в переліку відсутня.
Таким чином, Замовник на порушення абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII, та проколом щодо прийняття рішенням уповноваженою особою від 04.07.2024 №04072024-01 визнав його переможцем торгів та уклав з ним договір від 17.07.2024 № 449.
Відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону № 922-VIII Держаудитслужба обов’язково у висновку про результати моніторингу закупівлі зазначає зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Крім того, пункт 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (далі – Порядок № 552) передбачає, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 висновку про результати моніторингу процедури закупівлі має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Зі змісту зазначеного пункту Порядку № 552 встановлено, що він містить обов’язкову вимогу для органу державного фінансового контролю зазначити у висновку про результати моніторингу закупівлі структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов'язує замовника усунути виявлені порушення, тобто посилання на нормативно-правовий акт, який визначає саме межі повноважень Держаудитслужби в частині зобов'язання замовника усунути виявлені порушення у сфері публічних закупівель, а не визначає конкретного заходу або дій, яких Замовник повинен вжити для усунення виявлених порушень.
Отже, заявляючи вимогу про усунення виявлених порушень у сфері публічних закупівель, Держаудитслужба, зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором.
Враховуючи приписи частини восьмої статті 8 Закону № 922-VIII, законодавцем диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усунені порушень, зазначених у висновку, зокрема шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Тобто, саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення, обираючи один із визначених законом правомірних варіантів поведінки.
Враховуючи вищевикладене, Законом на Замовника покладений обов`язок зазначити три варіанти правомірної поведінки, тобто замовнику дається право вибору: вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, надати аргументовані заперечення та/або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Слід відмітити, що у разі не дотримання учасником процедури закупівлі технічних вимог зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим.
Отже, у разі не дотримання вимог Закону відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону № 922-VIII договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей визначених цим Законом.
Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільного права може бути, зокрема, визнання правочину недійсним.
Відповідно до частини першої статті 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою статті 203 цього Кодексу.
Аналізуючи приписи статті 41 Закону № 922-VIII та статей 16, 216 ЦК України, можна дійти до висновку, що укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору є підставою для вжиття заходів щодо припинення зобов’язань за договором.
Держаудитслужба конкретизувала, яких саме заходів має вжити Замовник, визначила спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність.
Тобто вимоги, зазначені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов’язань за договором підлягали виконанню.
Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Зважаючи на зазначене, Держаудитслужба зобов’язала Замовника усунути встановлене порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цих порушень, а саме: шляхом припинення зобов’язань за договором.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-30-005893-a, затвердженого 4.10.2024. ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БЛИЗНЮКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЛОЗІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ не погоджується із Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-30-005893-a Північно-східного офісу Держаудитслужби, затвердженого 4.10.2024, оскільки такий висновок складений із неправильним застосуванням абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, зобов’язання, визначені у висновку, порушуватимуть права та інтереси замовника, громади та третіх осіб, зокрема підрядника, а в цілому висновок складений з порушенням принципу пропорційності та не враховує співмірність між виявленим порушенням замовником торгів (навіть у випадку, якби порушення описані у висновку мали місце) та засобами його усунення, що визначений суб`єктом владних повноважень. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-30-005893-a, затвердженого 4.10.2024 встановлено порушення вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Згідно з пунктом 6 Додатку 4 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника, якщо під час будівництва передбачається набуття замовником у власність товарів, визначених п. 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі», процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням вимог по локалізації до таких товарів. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку, у довільній формі, в якій зазначено найменування товару та ID-товару, присвоєного електронною системою закупівель. Ступінь локалізації дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 % (двадцять відсотків). У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 20%, або сертифікат походження товару не підтверджує, що країною походження товару є країни, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/ або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2, пункту 44 Особливостей, а саме не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. В складі тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» надано довідку щодо ступеню локалізації товару від 14.06.2024 №06-14/23 (файл «6. Документи технічна частина.PDF») зокрема по позиціям: насос дренажний NOVA 600 MA DABPUMPS, насос KVC 45/30 T DABPUMPS, дизель - генератор KOHLER K27, якою учасник підтвердив відповідність пункту 6 Додатку 4 до тендерної документації. Замовник перевірив достовірність інформації, наданої в складі тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» в довідці про локалізацію від 14.06.2024 №06-14/23 шляхом пошуку таких товарів в переліку за наданими Учасником ІД товару та наданими учасником посиланнями. Слід звернути увагу, що згідно вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (про порушення яких вказує орган державного фінансового контролю) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Тобто, враховуючи, що на момент проведення закупівлі учасником подано довідку, у довільній формі, в якій зазначено найменування товару та ID-товару, присвоєного електронною системою закупівель, ступінь локалізації такого товару перевищу 20 %, а запропонований товар наявний у переліку, то тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС» відповідала умовам тендерної документації і порушення вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей були відсутні. Враховуючи відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС», його було визнано переможцем, прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю, а згодом у відповідності до вимог Закону та Особливостей укладено Договір № 449 від 17 липня 2024 року. За таких обставин ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БЛИЗНЮКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЛОЗІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ змушений звернутися до суду із позовом про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-30-005893-a Північно-східного офісу Держаудитслужби, затвердженого 4.10.2024.
2024-10-11 16:37:16
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 04 жовтня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 19 жовтня 2024 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Інші порушення законодавства у сфері закупівель)
Оскарження в суді
Опис: | У звʼязку з незгодою з інформацією, викладеною у висновку Замовником оскаржується висновок в суді. Позовна заява надається. Замовником буде зазначено в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження |
Дата публікації: | 18 жовтня 2024 |
Документи:
18 жовтня 2024 15:21
|
Електронний підпис |
18 жовтня 2024 15:20
|
Позовна заява з електронного суду.pdf |
Ризики, що спрацювали
sas24-3-2-1
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 17 червня 2024 12:25
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕДС-ІНЖИНІРИНГ" |
102 974 457,00
UAH з ПДВ
|
101 525 300,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС" |
107 604 263,00
UAH з ПДВ
|
101 625 300,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕДС-ІНЖИНІРИНГ" #38114069 |
Відхилено |
101 525 300,00
UAH з ПДВ
|
28 червня 2024 15:58
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 27 червня 2024 14:14
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС" #44327632 |
Переможець |
101 625 300,00
UAH з ПДВ
|
04 липня 2024 12:05
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
01 листопада 2024 13:29
|
ДУ № 3 від 29.10.2024 до дог. № 449 від 17.07.2024 ТОВ ПРОЕКТНИЙ АЛЬЯНС.pdf | зміни до договору |
01 листопада 2024 13:28
|
Електронний підпис | укладений |
01 жовтня 2024 08:33
|
дод.уг.2укриття Близнюки.pdf | зміни до договору |
01 жовтня 2024 08:32
|
Електронний підпис | укладений |
17 вересня 2024 17:44
|
ДодУг1УкриттяБлизнюки.pdf | зміни до договору |
17 вересня 2024 17:43
|
Електронний підпис | укладений |
17 липня 2024 12:51
|
Дог.449 Нове буд.зах.сп.Близн.ліцей.pdf | укладений |
17 липня 2024 12:50
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 17 вересня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 17 вересня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 449 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 вересня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 01 жовтня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 449 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 жовтня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 01 листопада 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | 1. Сторони вирішили внести наступні зміни до Договору № 449 від 17 липня 2024 року: 1.1. Внести зміни до пункту 11.11 розділу 11 «ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ ЗА ВИКОНАНІ РОБОТИ» та викласти такий пункт в новій редакції: «11.11. Генпідрядник зобов’язується використати одержану попередню оплату, передбачену в пункті 11.10. даного Договору, протягом сімдесяти п’яти днів від дня її одержання». 1.2. Внести зміни до пункту 11.12 розділу 11 «ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ ЗА ВИКОНАНІ РОБОТИ» та викласти такий пункт в новій редакції: «11.12. У разі невиконання Генпідрядником договірних зобов'язань, встановлених в пунктах 11. 10. та 11.11. цього Договору, невикористана сума отриманої попередньої оплати повертається Генпідрядником Замовнику не пізніше 76-го календарного дня з дня її перерахування Замовником. Повернення невикористаної суми попередньої оплати є обов'язком Генпідрядника та не потребує вчинення будь-яких додаткових дій з боку Замовника. Суми отриманої і використаної Генеральним підрядником попередньої оплати зараховуються в рахунок оплати матеріалів, конструкцій, виробів, устаткування, на яке надавалась попередня оплата, та які визначені у відповідних Актах приймання виконаних будівельних робіт (Форми - КБ-2в), оформлених відповідно до умов цього Договору». |
Номер договору про закупівлю: | 449 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |