Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Шкарпетки бавовняні, шкарпетки махрові, халат жіночий баєвий, труси жіночі, панталони, колготи жіночі бавовняні(код за ЄЗС ДК 021:2015 (CPV) 18310000-5 Спідня білизна)
Очікувана вартість
170 100,00 UAH
UA-2024-05-14-010964-a ● e5f28a2c67134efa8274d4faebc99ea2
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Городнянський психоневрологічний інтернат |
Код ЄДРПОУ: | 03189920 |
Місцезнаходження: | 15100, Україна , Чернігівська обл., Городня, вул. Шевченка 108-А., м. Городня, Чернігівська обл., |
Контактна особа: |
Кривець Марина Юріївна +380464524851 marinakrivec1990@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 14 травня 2024 16:19 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 19 травня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 19 травня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 22 травня 2024 00:00 |
Очікувана вартість: | 170 100,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 701,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:18310000-5: Спідня білизна
код за ЄЗС ДК 021:2015 (CPV) 18310000-5 Спідня білизна; Городнянський психоневрологічний інтернат; Україна, 15100, Чернігівська обл., м. Городня, вул. Шевченка, 108-А ; 03189920; юридична особа , яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
180 пара
Шкарпетки бавовняні
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
15100, Україна, Чернігівська область, м. Городня, вул. Шевченка, 108-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 18317000-4 — Шкарпетки
180 пара
Шкарпетки махрові
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
15100, Україна, Чернігівська область, м. Городня, вул. Шевченка, 108-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 18317000-4 — Шкарпетки
180 штука
Халат жіночий баєвий
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
15100, Україна, Чернігівська область, м. Городня, вул. Шевченка, 108-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 18318200-3 — Халати
500 штука
Труси жіночі
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
15100, Україна, Чернігівська область, м. Городня, вул. Шевченка, 108-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 18313000-6 — Жіночі труси
320 штука
Панталони
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
15100, Україна, Чернігівська область, м. Городня, вул. Шевченка, 108-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 18310000-5 — Спідня білизна
380 штука
Колготи жіночі бавовняні
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
15100, Україна, Чернігівська область, м. Городня, вул. Шевченка, 108-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 18316000-7 — Колготи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 травня 2024 16:32 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
14 травня 2024 16:19 |
Додаток 1.doc | |
14 травня 2024 16:19 |
Додаток 5 форма тп.docx | |
14 травня 2024 16:19 |
Додаток 6.doc | |
14 травня 2024 16:19 |
ТД.docx | |
14 травня 2024 16:19 |
Додаток 4.docx | |
14 травня 2024 16:19 |
Додаток 2.docx | |
14 травня 2024 16:19 |
Додаток 3 Технічні вимоги.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Дата подання: 15 травня 2024 15:31
Дата відповіді: 17 травня 2024 17:04
Городнянському психоневрологічному
Інтернату Департаменту соціального
захисту населення Чернігівської ОДА
ВИМОГА
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пунктів 2.5 та 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації (далі – Додатку) учасник для участі у закупівлі має надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію та скан-копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України.
Звертаємо увагу, що отримання сертифіката відповідності систем екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» є дискримінаційною вимогою, оскільки законодавчо не є обов’язковою процедурою.
У відповідності до принципу свободи господарювання (ст. 6 ГК України), принципу самостійного формування підприємцем програми діяльності (ст. 44 ГК України), у зв'язку з необов'язковістю сертифікації за стандартами ДСТУ ISO 14001:2015«Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ст. 23 ЗУ "Про стандартизацію») вимога щодо надання сертифікату є дискримінаційною та незаконною.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язковість отримання учасниками процедури закупівлі сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Згідно з розділом "НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП" національного стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічну політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги. Звертаємо увагу, що застосування стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 або ISO 14001:2015 носить рекомендаційних характер, а його отримання є не обов’язковим.
Відтак вимога Замовника щодо надання скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження в учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України є втручанням в господарську діяльність Учасника та призводить до дискримінації учасника публічної закупівлі. Оскільки в частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» йдеться про вимоги, які повинен виконати учасник публічної закупівлі, на нашу думку Замовник в тендерній документації може лише розміщувати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені для учасника, без якої він не може здійснювати свою діяльність як суб’єкт господарювання (юридична особа, фізична особа – підприємець, фізична особа), а саме наявність відповідних дозволів та ліцензій, або сертифікатів відповідності, які необхідно отримувати згідно з вимогами Технічних регламентів.
Окрім цього, враховуючи те, що Замовник вимагає надання копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі) вимога щодо надання Учасником закупівлі скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) є завищеною та призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі є документом, що підтверджує безпеку продукції або виробу для людини та навколишнього середовища, видається після проведення експертизи відповідними акредитованими установами та є достатнім для підтвердження безпеки виробу для людини та навколишнього середовища.
Також вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію є завищеною та необґрунтованою, оскільки враховуючи те, що Замовник вимагає надання Переможцем зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах для оцінки відповідності технічним критеріям, що планується до поставки.
Враховуючи те, що оцінка Замовником зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах є достатньою умовою для оцінки якості запропонованого товару вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) є дискримінаційною та необґрунтованою. Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Також, відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", вказано, що Документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Опис подібних дискримінаційних вимог та позитивні висновки щодо їх оскарження наведено в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України: від 15.03.2013 № 357-р/пк-пз; від 01.12.2016 № 2165-р/пк-пз.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити пункти 2.5 та 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації.
В разі неусунення Замовником дискримінаційних положень Тендерної документації, будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України та повідомити про порушення Державну аудиторську службу України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення.
Уважно вивчивши ваші вимоги повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Однак, згідно частини 2 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Щодо вимоги встановленої пунктом 2.5 Додатку 3 до Тендерної документації надати «Копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію (халат баєвий, труси, панталони)».
Як зазначалось вище, ця вимога повністю відповідає нормам ЗУ «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право вимагати протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Така потреба обґрунтована тим, що в подальшому предмет закупівлі буде використовуватись фізичними особами, в тому числі особами з інвалідністю та особами з особливими потребами.
У зв’язку з цим Замовником і встановлені додаткові вимоги до якості.
Ваше посилання на те що,
«Замовником також вимагається надання Переможцем зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах для оцінки відповідності технічним критеріям, що планується до поставки.
Враховуючи те, що оцінка Замовником зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах є достатньою умовою для оцінки якості запропонованого товару вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) є дискримінаційною та необґрунтованою»
ми вважаємо необґрунтованим виходячи з того, що Замовник не є компетентним органом, щоб оцінити поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію, тобто ті параметри, які може встановити тільки перевірка на спеціальному обладнанні.
Щодо вимоги встановленої пунктом 2.6 Додатку 3 до Тендерної документації: «Учасник повинен надати скан-копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи управління якістю вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України».
Відповідно до наказу ДП «НДНЦ» від 31.12.2015 № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону.
Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника.
Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає.
Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
Щодо вимоги встановленої пунктом 2.7 Додатку 3 до Тендерної документації:
Учасник повинен надати скан-копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України.
Наказом Державного підприємства «Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 2013 в пункті 2 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016. Вимоги та настанови щодо застосування стандарту - застосовується в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності, і застосовується до екологічних аспектів її діяльності, продуктів та послуг, щодо яких організація визначила, що вона може або контролювати, або впливати в рамках концепції життєвого циклу.
Мета цього Міжнародного стандарту полягає в тому, щоб дати організаціям нормативну основу для захисту навколишнього середовища і відповіді на мінливі екологічні умови при дотриманні балансу з соціально-економічними інтересами.
Сертифікат ISO 14001 підтверджує, що виробник (учасник) товару також керується у своїй роботі принципами захисту довкілля і виробництво, обладнання не завдає шкоди навколишньому середовищу.
Переважна більшість сумлінних виробників, як українських, так і європейських та світових, вже впровадили в себе системи контролю і керування групи стандартів Міжнародної організації зі стандартизації ISO, таким чином, надання учасниками ISO 14001:2015 гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей при використанні товару та при дотриманні умов експлуатації.
Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 07.02.2020 року № 2407 -р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.»
Також Замовник не погоджується з зазначеним вами у вашій вимозі:
«Окрім цього, враховуючи те, що Замовник вимагає надання копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі) вимога щодо надання Учасником закупівлі скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) є завищеною та призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі є документом, що підтверджує безпеку продукції або виробу для людини та навколишнього середовища, видається після проведення експертизи відповідними акредитованими установами та є достатнім для підтвердження безпеки виробу для людини та навколишнього середовища».
Зазначене вами не відповідає нормам діючого законодавства, так як з 1 жовтня 2023 року державна санітарно-епідеміологічна експертиза для нехарчової продукції не проводиться, а висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нехарчову продукцію не видаються.
Але Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи діють на протязі п’яти років і тому у багатьох виробників продукції, ще залишились діючі на даний момент Висновки.
Ця вимога була встановлена, як бажане, додаткове підтвердження якості запропонованої продукції.
В свою чергу вимога щодо надання Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) встановлена як основна, у зв’язку з тим, що у відмінності від висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який зможуть подати тільки ті учасники у яких він був до 1 жовтня 2023 року, Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) може зробити будь-який з потенційних учасників закупівлі.
Щодо посилання у вашій вимозі на ч. 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", зазначаємо, що в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника передбачено наступне:
«Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються у складі тендерної пропозиції.
У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення».
На нашу думку «Документи, що не передбачені законодавством для учасників» - це документи які неможливо зробити потенційному учаснику закупівлі виходячи з норм законодавства, в даному випадку це стосується висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, замість якого будь-який учасник може надати лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів.
Але це жодним чином не стосується протоколів випробувань та сертифікатів, які кожен з потенційний учасників може отримати згідно з чинним законодавством України та вимагати які Замовнику не забороняє жодний діючий нормативно-правовий акт, а навпаки як зазначалось вище право вимагати від потенційних учасників закупівлі протоколи випробувань та сертифікати прямо передбачено Законом України «Про публічні закупівлі».
Виходячи із вищенаведеного та враховуючи практику Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг вважаємо Вашу вимогу безпідставною, необґрунтованою та такою, що підлягає відхиленню.
Уважно вивчивши ваші вимоги повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Однак, згідно частини 2 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Щодо вимоги встановленої пунктом 2.5 Додатку 3 до Тендерної документації надати «Копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію (халат баєвий, труси, панталони)».
Як зазначалось вище, ця вимога повністю відповідає нормам ЗУ «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право вимагати протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Така потреба обґрунтована тим, що в подальшому предмет закупівлі буде використовуватись фізичними особами, в тому числі особами з інвалідністю та особами з особливими потребами.
У зв’язку з цим Замовником і встановлені додаткові вимоги до якості.
Ваше посилання на те що,
«Замовником також вимагається надання Переможцем зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах для оцінки відповідності технічним критеріям, що планується до поставки.
Враховуючи те, що оцінка Замовником зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах є достатньою умовою для оцінки якості запропонованого товару вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) є дискримінаційною та необґрунтованою»
ми вважаємо необґрунтованим виходячи з того, що Замовник не є компетентним органом, щоб оцінити поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію, тобто ті параметри, які може встановити тільки перевірка на спеціальному обладнанні.
Щодо вимоги встановленої пунктом 2.6 Додатку 3 до Тендерної документації: «Учасник повинен надати скан-копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи управління якістю вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України».
Відповідно до наказу ДП «НДНЦ» від 31.12.2015 № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону.
Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника.
Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає.
Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
Щодо вимоги встановленої пунктом 2.7 Додатку 3 до Тендерної документації:
Учасник повинен надати скан-копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України.
Наказом Державного підприємства «Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 2013 в пункті 2 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016. Вимоги та настанови щодо застосування стандарту - застосовується в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності, і застосовується до екологічних аспектів її діяльності, продуктів та послуг, щодо яких організація визначила, що вона може або контролювати, або впливати в рамках концепції життєвого циклу.
Мета цього Міжнародного стандарту полягає в тому, щоб дати організаціям нормативну основу для захисту навколишнього середовища і відповіді на мінливі екологічні умови при дотриманні балансу з соціально-економічними інтересами.
Сертифікат ISO 14001 підтверджує, що виробник (учасник) товару також керується у своїй роботі принципами захисту довкілля і виробництво, обладнання не завдає шкоди навколишньому середовищу.
Переважна більшість сумлінних виробників, як українських, так і європейських та світових, вже впровадили в себе системи контролю і керування групи стандартів Міжнародної організації зі стандартизації ISO, таким чином, надання учасниками ISO 14001:2015 гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей при використанні товару та при дотриманні умов експлуатації.
Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 07.02.2020 року № 2407 -р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.»
Також Замовник не погоджується з зазначеним вами у вашій вимозі:
«Окрім цього, враховуючи те, що Замовник вимагає надання копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі) вимога щодо надання Учасником закупівлі скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) є завищеною та призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі є документом, що підтверджує безпеку продукції або виробу для людини та навколишнього середовища, видається після проведення експертизи відповідними акредитованими установами та є достатнім для підтвердження безпеки виробу для людини та навколишнього середовища».
Зазначене вами не відповідає нормам діючого законодавства, так як з 1 жовтня 2023 року державна санітарно-епідеміологічна експертиза для нехарчової продукції не проводиться, а висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нехарчову продукцію не видаються.
Але Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи діють на протязі п’яти років і тому у багатьох виробників продукції, ще залишились діючі на даний момент Висновки.
Ця вимога була встановлена, як бажане, додаткове підтвердження якості запропонованої продукції.
В свою чергу вимога щодо надання Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) встановлена як основна, у зв’язку з тим, що у відмінності від висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який зможуть подати тільки ті учасники у яких він був до 1 жовтня 2023 року, Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) може зробити будь-який з потенційних учасників закупівлі.
Щодо посилання у вашій вимозі на ч. 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", зазначаємо, що в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника передбачено наступне:
«Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються у складі тендерної пропозиції.
У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях тендерної документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення».
На нашу думку «Документи, що не передбачені законодавством для учасників» - це документи які неможливо зробити потенційному учаснику закупівлі виходячи з норм законодавства, в даному випадку це стосується висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, замість якого будь-який учасник може надати лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів.
Але це жодним чином не стосується протоколів випробувань та сертифікатів, які кожен з потенційний учасників може отримати згідно з чинним законодавством України та вимагати які Замовнику не забороняє жодний діючий нормативно-правовий акт, а навпаки як зазначалось вище право вимагати від потенційних учасників закупівлі протоколи випробувань та сертифікати прямо передбачено Законом України «Про публічні закупівлі».
Виходячи із вищенаведеного та враховуючи практику Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг вважаємо Вашу вимогу безпідставною, необґрунтованою та такою, що підлягає відхиленню.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 22 травня 2024 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП КЛИМЕНОК ЮЛІЯ АНАТОЛІЇВНА |
169 120,00
UAH з ПДВ
|
169 120,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФОП КЛИМЕНОК ЮЛІЯ АНАТОЛІЇВНА #3093916083 |
Переможець |
169 120,00
UAH з ПДВ
|
23 травня 2024 17:48
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
13 січня 2025 19:48
|
Звіт про виконання договору | укладений |
13 січня 2025 19:46
|
Електронний підпис | укладений |
03 червня 2024 14:58
|
Договір 102-Т.pdf | укладений |
03 червня 2024 14:38
|