Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №5 Дарницького району м.Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Срібнокільська, 4-А у Дарницькому районі м.Києва(«ДК 021:2015 код 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»)
Очікувана вартість
140 293 500,00 UAH
UA-2024-05-07-010598-a ● 0a9fcf81121b4ffd94ae3758809c71de
Відкриті торги з особливостями
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 37448113 |
Місцезнаходження: | 02091, Україна , Київська обл., Київ, вул. Харківське шосе, 168-к |
Контактна особа: |
Антонюк Ірина 380445631724 tender-uo1@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 07 травня 2024 22:18 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 19 травня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 19 травня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 22 травня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 03 червня 2024 14:09 |
Початок аукціону: | 03 червня 2024 14:09 |
Очікувана вартість: | 140 293 500,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 701 467,50 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції: - вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія; - розмір забезпечення тендерної пропозиції – 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі; - строк дії забезпечення тендерної пропозиції: 120 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Банківська гарантія має набувати чинності з дня її надання і не містити відкладних умов набуття нею чинності; - банківська гарантія оформляється та повинна відповідати вимогам Особливостей, Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції від 14.12.2020 № 2628. Гарантія обов'язково повинна свідчити про обов'язок установи, що надала гарантію, виплатити замовникові суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 розділу III цієї тендерної документації. Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на під-писання банківської гарантії. У випадку, якщо підписантом є не Голова правління, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією (оригіна-лом) відповідного документа банку-гаранта (доручення, тощо) з накладенням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) уповноваженої особи банку-гаранта на підпис відповідного документу. Гарантія повинна бути покрита грошовими коштами. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджене наступними документами (надаються у складі тендерної пропозиції); - Довідкою, виданою банком-гарантом, з накладеним електронним\кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи банку-гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі не меншому ніж це передбачено даним пунктом цього розділу із зазначенням номеру рахунку, відкритого в установі банку-гаранта на якому обліковуються кошти гарантії, а так само додатково копію документу, який підтверджує повноваження відповідальної посадової (службової) особи банку в тому числі щодо підпису документів від імені банку, а так само підписом якої засвідчено вказану довідку. - випискою (платіжним дорученням), виданою банком-гаранта, на якому обліковуються кошти грошового забезпечення гарантії. Копія документи, який підтверджує повноваження відповідної посадової (службової) особи банку, на ім’я якої видано відповідний електронний підпис, який накладено на файл гарантії, має бути надана у складі тендерної пропозиції. Банківська гарантія подається учасником у складі тендерної пропозиції процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Подання, отримання електронної банківської гарантії здійснюється відповідно до положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а саме: електронний документ підписується шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності). Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника. Також в складі документів тендерної пропозиції надається лист-згода від Банку-Гаранту на внесення змін до тексту банківської гарантії на вимогу Замовника щодо подовження терміну її дії. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 701467.5 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Учасник-переможець не пізніше дати укладання договору вносить забезпечення виконання договору в розмірі 5% його вартості у формі банківської гарантії. Учасник у складі пропозиції надає гарантійнй лист щодо внесення забезпечення виконання договору в розмірі 5% його вартості у формі банківської гарантії, в разі визначення його переможцем процедури закупівлі. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань). Забезпечення виконання договору не повертається Замовником Підряднику у разі: - неналежного виконання своїх зобов'язань Підрядника за цим договором повністю або частково; - недотримання умов та/або строків виконання робіт визначених у договорі; - виконання робіт неналежної якості; - використання матеріалів неналежної якості; - порушення вимог проектної документації; - порушення вимог будівельних стандартів, будівельних норм і правил; - дострокового розірвання Замовником договору у випадку, якщо Підрядник не виконує або неналежно виконує свої зобов’язання за цим договором; - дострокового розірвання договору з ініціативи Підрядника. Усі витрати, пов'язані з оформленням та поданням забезпечення договору, здійснюються за рахунок коштів Підрядника. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 робота
Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №5 Дарницького району м.Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Срібнокільська, 4-А у Дарницькому районі м.Києва
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
02095, Україна, Київська область, Київ, вул. Срібнокільська, 4-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
25 грудня 2025
ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Пiсляоплата | 120 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
17 травня 2024 18:43 |
ТД_будівництво_споруди_подвійного_призначення_ЗДО_5 - зі змінами.doc | |
17 травня 2024 18:39 |
Додаток № 5 - зі змінами.doc | |
17 травня 2024 18:39 |
Додаток № 2 - зі змінами.doc | |
17 травня 2024 18:38 |
Додаток № 1 - зі змінами.doc | |
17 травня 2024 18:38 |
Додаток № 3 - зі змінами.doc | |
08 травня 2024 11:59 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
08 травня 2024 11:58 |
220_ПВР_ 5_після коригування.xls | |
07 травня 2024 22:18 |
Додаток № 6.doc | |
07 травня 2024 22:18 |
Додаток № 4.doc |
17 травня 2024 18:43 |
ТД_будівництво_споруди_подвійного_призначення_ЗДО_5 - зі змінами.doc
|
|||
17 травня 2024 18:39 |
Додаток № 5 - зі змінами.doc
|
|||
17 травня 2024 18:39 |
Додаток № 2 - зі змінами.doc
|
|||
17 травня 2024 18:38 |
Додаток № 1 - зі змінами.doc
|
|||
17 травня 2024 18:38 |
Додаток № 3 - зі змінами.doc
|
|||
08 травня 2024 11:59 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
08 травня 2024 11:58 |
220_ПВР_ 5_після коригування.xls
|
|||
07 травня 2024 22:18 |
Додаток № 6.doc
|
|||
07 травня 2024 22:18 |
Додаток № 4.doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
ПОВНА КОШТОРИСНА ВАРТІСТЬ ОБ'ЄКТА БУДІВНИЦТВА ПО ЗВЕДЕНОМУ КОШТОРИСУ НЕ ПОВИННА ПЕРЕВИЩУВАТИ ОГОЛОШЕНОЇ ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Дата подання: 09 травня 2024 21:35
Дата відповіді: 12 травня 2024 21:46
Відповідно до пункту 4.1 Додатку 3 до тендерної документації учасник має надати у складі тендерної пропозиції Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкту з пояснювальною запискою (З УРАХУВАННЯМ проходження експертизи кошторисної документації, з урахуванням витрат на технічний нагляд 1,5%, з урахуванням витрат на авторський нагляд 1%, з урахуванням коштів на утримання служби замовника – 1%, коштів на надання послуг інженера-консультатнта 2,2%, коштів на формування страхового фонду документації); (ПОВНА КОШТОРИСНА ВАРТІСТЬ ОБ'ЄКТА БУДІВНИЦТВА ПО ЗВЕДЕНОМУ КОШТОРИСУ НЕ ПОВИННА ПЕРЕВИЩУВАТИ ОГОЛОШЕНОЇ ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ). Надайте будь ласка роз’яснення, чи включає очікувана вартість закупівлі кошти на проходження експертизи кошторисної документації, витрати на технічний нагляд 1,5%, витрати на авторський нагляд 1%, на утримання служби замовника – 1%, на надання послуг інженера-консультатнта 2,2%, на формування страхового фонду документації?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: так
Технічна частина
Дата подання: 17 травня 2024 14:26
Дата відповіді: 19 травня 2024 16:24
Звертаємось до Замовника з проханням надати детальнішу інформацію щодо Профілі фасонні гарячекатані для шпунтових паль Л4 і Л5, маса 1 м довжини понад 50 до 100 кг включно, сталь, марка 16ХГ, організаційно-технологічну схему щодо кріплення котловану шпунтом
Відповідь: Уточнююча інформація надана в Додатку № 3 зі змінами
Оплата робіт
Дата подання: 17 травня 2024 14:40
Дата відповіді: 19 травня 2024 16:25
Чи передбачено Замовником можливість надання авансу по даній закупівлі?
Відповідь: надання авансу неможливе
Відсутня вимога щодо підтвердження ступеня локалізації відповідно до вимог чинного законодавства
Дата подання: 18 травня 2024 17:52
Дата відповіді: 21 травня 2024 11:41
Відповідно до абзацу 3 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких У СКЛАДІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Автор звернення як потенційний учасник даної закупівлі під час підготовки тендерної пропозиції для участі у закупівлі виявив, що у цій закупівлі наявні товари, які передбачаються до набуття замовником у власність, вартість яких У СКЛАДІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ПЕРЕВИЩУЄ вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Відповідно до вимог
пункту 2 Приміток Додатку 3 до тендерної документації, у такому випадку учасник повинен надати відповідні документи, що вимагаються Замовником.
При цьому Замовник не врахував інші норми чинного законодавства України щодо документального підтвердження ступеню локалізації товару, вимоги до якого в обов’язковому порядку повинні міститися у тендерній документації, зокрема:
Відповідно до пункту 131 постанови Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (далі – Порядок) Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо ВИРОБНИКА, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Учасник процедури закупівлі НА ТАКУ ВИМОГУ ЗАМОВНИКА в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо ВИРОБНИКА, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Зазначені положення є імперативними, тобто у будь-якому випадку повинні міститися у тендерній документації, у разі здійснення закупівлі з урахуванням положень, визначених абзацом 3 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Зважаючи на їх відсутність у тендерній документації Замовником у даному випадку не дотримано вимоги пункту 13¹ Порядку № 861 та, як наслідок, не дотримано вимоги підпунктів 1 та 2 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 13-2 Порядку Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності.
Зазначене порушення може призвести до застосування з боку Держаудитслужби України зобов’язальних заходів, у тому числі розірвання договору з переможцем закупівлі (наприклад, закупівлі за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-19-010315-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-26-014437-a, тощо).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо за результатами розгляду даної вимоги привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, зокрема, внести відповідні зміни до тендерної документації або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, відповідно до оголошеного предмету закупівлі здійснюється закупівля робіт. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Умовами тендерної документації, у повній відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі, встановлені чіткі вимоги щодо підтвердження локалізації виробництва (у разі наявності в технічному завданні відповідних товарів), які передбачають необхідність надання, серед іншого, інформації про ID товару в переліку товарів з локалізованим виробництвом на веб-порталі Уповноваженого органу. Відповідно до п. 5 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого Постановою КМУ від 2 серпня 2022 р. № 861 до даного переліку включаються товари, виробники яких, зокрема, мають сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданий акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Таким чином у разі наявності таких товарів та у разі наявності їх в переліку товарів з локалізованим виробництвом на веб-порталі Уповноваженого органу – виробники таких товарів повинні мати відповідні сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництва. Разом з тим предметом закупівлі є роботи, а закупівлею не здійснюється закупівля предмета закупівлі, внесеного до переліку товарів, які відповідають ступеню локалізації, визначеному у підпункті 1 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, або ступеню локалізації, передбаченому додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону «Про публічні закупівлі».
ВИЯВЛЕНІ ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Дата подання: 18 травня 2024 19:05
Дата відповіді: 21 травня 2024 11:45
Шановна Уповноважена особа!
17 травня 2024 о 15:43 ТОВ «Абсолют-Клімат» подало скаргу до органу оскарження через електронну систему закупівель.
17 травня 2024 о 18:43 Ви вносите зміни до тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до чинного законодавства Замовник має право на усунення порушень, зазначених у скарзі, разом з тим, внесення інших змін до тендерної документації, які не направлені на усунення порушень зазначених в скарзі, ЗАБОРОНЕНО Законом.
Надайте обґрунтовані роз’яснення на якій законодавчій підставі Ви вносили зміни до тендерної документації, враховуючи, що відповідно до пункту 67 Особливостей ПІСЛЯ ОПРИЛЮДНЕННЯ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ СКАРГИ Замовнику ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ВЧИНЯТИ БУДЬ-ЯКІ ДІЇ та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, КРІМ ДІЙ, СПРЯМОВАНИХ НА УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ, ЗАЗНАЧЕНИХ У СКАРЗІ?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, зміни та уточнення до умов тендерної документації планувались заздалегідь, та не залежали від оприлюдненої скарги. Разом з тим зміни до тендерної документації включають в себе усунення порушень, зазначених у скарзі.
запобігання корупційним діям і зловживанням
Дата подання: 18 травня 2024 21:40
Дата відповіді: 21 травня 2024 11:44
Шановний Замовник!
Уважно вивчивши «прозорі» умови закупівлі, постає питання, чим ви керуєтесь коли встановлюєте відсотки % для підтвердження фінансової спроможності учасників?
Ви оголосили три закупівлі:
UA-2024-05-07-010589-a (очікувана вартість 152 286 490,00 грн.) - обсяг річного доходу Учасника у розмірі не менше ніж принаймні 40% очікувана вартість предмета закупівлі;
UA-2024-05-07-010592-a (очікувана вартість 132 717 925,00 грн.) - обсяг річного доходу Учасника у розмірі не менше ніж принаймні 70% очікуваної вартості предмета закупівлі
та
UA-2024-05-07-010598-a (очікувана вартість 140 293 500,00 грн.) обсяг річного доходу Учасника у розмірі не менше ніж принаймні 4% очікуваної вартості предмета закупівлі.
Чому 4%??? Чому не 5, 10, 40, 70??? Чому відсоток у кожній закупівлі так значно відрізняється??
Слід нагадати вам, відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються, в тому числі, за принципом запобігання корупційним діям і зловживанням.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, в ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено обмеження для Замовників щодо використання кваліфікаційного критерію наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тендерна документація не містить жодних вимог, які б суперечили положенням Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2024-05-07-010598-a.b1
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ Абсолют-Клімат, Код ЄДРПОУ:35837877
Дата подання: 17 травня 2024 15:43
Дата подання: 17 травня 2024 15:43
Рішення органу оскарження: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Прийнято до розгляду: 21 травня 2024 17:35
рішення від 21.05.2024 №8890.pdf
Дата публікації: 21 травня 2024 17:35
Інформація про резолютивну частину рішення абсолют від 28.05.2024 №9350.pdf
Дата публікації: 29 травня 2024 13:28
рішення від 28.05.2024 №9350.pdf
Дата публікації: 31 травня 2024 07:53
Номер скарги: UA-2024-05-07-010598-a.c2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АБСОЛЮТ-КЛІМАТ", Код ЄДРПОУ:35837877
Дата подання: 25 червня 2024 17:07
Дата подання: 25 червня 2024 17:07
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Документи
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 27 червня 2024 17:42
рішення від 27.06.2024 № 11187.pdf
Дата публікації: 27 червня 2024 17:41
інформація про перенесення розгляду скарги та запит Замовнику від 05.07.2024 № 1086.pdf
Дата публікації: 05 липня 2024 19:17
інформація про резолютивну частину рішення від 12.07.2024 № 12075.pdf
Дата публікації: 15 липня 2024 18:11
рішення від 12.07.2024 № 12075.pdf
Дата публікації: 17 липня 2024 13:52
Коментар замовника щодо усунення порушення: Скасувати рішення № 1089 від 21.06.2024р. рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМОНОЛІТ ПЛЮС» переможцем процедури закупівлі — «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №5 Дарницького району м.Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Срібнокільська, 4-А у Дарницькому районі м.Києва(«ДК 021:2015 код 45000000-7 "Будівельні роботи та поточний ремонт»)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-07- 010598-a. за рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12075-р/пк-пз від 12.07.2024.
Дата виконання рішення замовником: 24 липня 2024 17:04
Звернення до Держаудитслужби
Номер звернення:
UA-R-2024-05-22-000011 • 52c8f437d1a24d0081d4876da6c3b531
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2024-05-22
•
16:52
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Відповідно до оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу 07.05.2024, Управлінням освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) оприлюднено відкриті торги з особливостями за предметом: Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №5 Дарницького району м.Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Срібнокільська, 4-А у Дарницькому районі м.Києва(«ДК 021:2015 код 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»), ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-07-010598-a.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АБСОЛЮТ-КЛІМАТ» (далі – автор звернення, Скаржник) було прийнято рішення взяти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з чим було детально вивчено тендерну документацію Замовника щодо умов проведення тендеру та встановлено, що положення тендерної документації містять дискримінаційний характер, що порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення тендерної пропозиції.
17 травня 2024 о 15:43 год. автором звернення подано скаргу на умови тендерної документації № UA-2024-05-07-010598-a.b1, в якій він просить зобов'язати Замовника привести у відповідність тендерну документацію шляхом внесення змін до підпункту 5.4 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та додатку 2 до тендерної документації, замінивши «індивідуальну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» на «Документ (витяг або інформаційну довідку) з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення», а також до підпункту 2.2 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації в частині встановлених обмежень щодо освіти працівників учасників.
Того ж дня о 19:43 год. Управлінням освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) оприлюднено нову редакцію тендерної документації, якою на думку автора звернення порушення, зазначені у скарзі, були усунуті.
Слід звернути увагу на те, що в порушення вимог пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі не оприлюднив перелік змін, що вносяться.
Відповідно до пункту 67 Особливостей після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично зупиняє початок електронного аукціону (якщо відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону)/не розкриває інформацію, зазначену в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформацію про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій) (якщо відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону) та не оприлюднює рішення замовника про відміну відкритих торгів, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель.
Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Проте в порушення зазначених вище вимог, Замовник вчинив інші дії, які заборонені Законом, а саме внесені зміни до тендерної документації, які не спрямовані на усунення порушень, зазначені у Скарзі.
Більш того, у відповідь на звернення Скаржника через електронну систему закупівель Замовник проігнорував законодавчу заборону щодо вчинення будь-яких дій після оприлюднення скарги та зазначив, що такі зміни (не обумовлені у скарзі) «планувалися заздалегідь та не залежали від оприлюднення скарги».
Крім того, автор звернення як потенційний учасник даної закупівлі під час підготовки тендерної пропозиції для участі у закупівлі виявив, що у цій закупівлі наявні товари, які передбачаються до набуття замовником у власність, вартість яких у складі предмета закупівлі перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону (у тому числі, і дизельний генератор FG Wilson P330-5, середньоринковою вартістю у розмірі понад 2 000 000,00 грн.).
Згідно з абзацом 3 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (далі – Порядок),
цей Порядок встановлює механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1
розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до пункту 13¹ Порядку Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Зважаючи на їх відсутність у тендерній документації Замовником у даному випадку не дотримано вимоги пункту 13¹ Порядку № 861 та, як наслідок, не дотримано вимоги підпунктів 1 та 2 пункту 6¹ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 13-2 Порядку Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 6¹ розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності.
Разом з цим, у відповідь на звернення Скаржника через електронну систему закупівель Замовник проігнорував законодавчу вимогу щодо обов’язкового визначення Замовником в тендерній документації щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та повідомив, що «предметом закупівлі є роботи, а закупівлею не здійснюється закупівля предмета закупівлі, внесеного до переліку товарів, які відповідають ступеню локалізації, визначеному у підпункті 1 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, або ступеню локалізації, передбаченому додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону «Про публічні закупівлі».»
Також, на нашу думку, Замовник допустив порушення в частині визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що призвело до її необґрунтованого ЗАВИЩЕННЯ.
Зокрема, відповідно до пункту 4.1 Додатку 3 до тендерної документації учасник має надати у складі тендерної пропозиції зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкту з пояснювальною запискою (з урахуванням проходження експертизи кошторисної документації, з урахуванням витрат на технічний нагляд 1,5%, з урахуванням витрат на авторський нагляд згідно Настанови, з урахуванням коштів на утримання служби замовника – 1%, коштів на надання послуг інженера-консультанта 2,0%, коштів на формування страхового фонду документації); (повна кошторисна вартість об'єкта будівництва по зведеному кошторису не повинна перевищувати оголошеної очікуваної вартості предмета закупівлі ).
Відповідно до пункту 54 Особливостей потенційний учасник даної закупівлі звернувся 09 травня 2024 року за роз’ясненнями в цій частині у відповідь на звернення через електронну систему закупівель Замовник надав інформацію.
Тобто, очікувана вартість закупівлі у розмірі 140 293 500,00 грн. включає також кошти на проходження експертизи кошторисної документації, на технічний нагляд 1,5%, на авторський нагляд згідно Настанови, на утримання служби замовника – 1%, на надання послуг інженера-консультанта 2,0%, на формування страхового фонду документації.
Пунктом 27 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Відповідно до пункту 4 «Розрахунок очікуваної вартості робіт» розділу III. Методи визначення очікуваної вартості Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293.
Враховуючи, що ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", затверджений цим наказом, втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 281 від 01.11.2021, замовники керуються Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві” (далі – Настанова).
Відповідно до пункту 3.2 Настанови кошторисна вартість об’єкта будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат.
Пунктом 3.3 зазначеної Настанови встановлено, що до будівельних робіт відносяться будівельні роботи, монтаж устаткування, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи.
Згідно з пунктом 3.5 Настанови до інших витрат належать усі інші витрати, що не включаються до вартості будівельних робіт і вартості устаткування, меблів та інвентарю.
Згідно з пунктом 4.32 Настанови до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» окремими рядками включаються кошти на:
1) утримання служби замовника в розмірі, який складає до 1 % від підсумку глав 1 - 9;
2) здійснення технічного нагляду в розмірі, який складає до 1,5 % від підсумку глав 1 - 9;
3) надання послуг інженера-консультанта за договором про надання інженерно-консультаційних послуг в розмірі, який складає до 3 % від підсумку глав 1 - 9.
До цієї ж глави, за відповідним обґрунтуванням, включаються кошти на компенсацію витрат, пов’язаних з наданням висновку з оцінки впливу на довкілля, проведення процедури закупівлі, на формування страхового фонду документації та на оплату послуг, пов’язаних з виконанням будівельних робіт та введенням об’єктів в експлуатацію.
Кошти на проведення процедури закупівлі, включаються в обґрунтованому замовником розмірі, що обумовлюється вихідними даними на проектування. Розмір цих коштів складає 0,2 % від загальної кошторисної вартості об’єкта будівництва (від підсумку за главами 1 — 9).
Кошти на формування страхового фонду документації включаються в обґрунтованому замовником та проектною організацією розмірі, виходячи з обсягу документації, що закладається до страхового фонду, та вартості послуг спеціалізованих установ страхового фонду документації в розрахунку на 1 аркуш формату А4. Розмір цих коштів складає 0,06 % від підсумку глав 1 — 9. Необхідність врахування цих коштів обумовлюється вихідними даними на проектування.
Всі зазначені вище роботи вважаються окремими видами робіт та окремими закупівлями, не включаються до безпосередньо вартості будівельних робіт та не мають жодного відношення до виконавців таких робіт. Наприклад, відповідно до пункту 2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903, авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об'єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими особами відповідно до законодавства та договору із замовником (забудовником) протягом усього періоду будівництва і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проекту. Так само як і згідно з Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженим згаданою постаново, технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат, а його здійснення особами, що працюють у проектних і будівельних організаціях, які виконують роботи на підконтрольних об'єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (CC2) та значними (CC3) наслідками, не допускається.
Таким чином, Замовник включив до очікуваної вартості робіт з будівництва також інші супровідні роботам послуги, які відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» є окремими видами робіт та окремими закупівлями.
Відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, серед інших, здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Відповідно до частини п’ятої зазначеної статті громадський контроль забезпечується через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до цього Закону, зокрема шляхом здійснення аналізу і моніторингу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, а також шляхом інформування через електронну систему закупівель або письмово органи, що уповноважені здійснювати контроль, про виявлені ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 р. № 43, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення:
- державного фінансового аудиту;
- перевірки закупівель;
- інспектування (ревізії);
- моніторингу закупівель.
Підпунктом 4 пункту 4 зазначеного Положення зазначено, що Держаудитслужба здійснює контроль за:
- цільовим, ефективним використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів;
- досягненням економії бюджетних коштів і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів;
- цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), отриманих під державні (місцеві) гарантії;
- достовірністю визначення потреби в бюджетних коштах під час складання планових бюджетних показників та відповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів бюджетних зобов’язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми;
- дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів;
- дотриманням законодавства про закупівлі;
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 7 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 р. № 43, просимо встановити наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель з боку Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, та застосувати відповідні заходи зобов’язального характеру, направлені на усунення таких порушень, з метою попередження нецільового, неефективного використання державних фінансових ресурсів.
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 03 червня 2024 14:32
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ „БУДМОНОЛІТ ПЛЮС“" |
132 863 262,66
UAH з ПДВ
|
132 863 262,66
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АБСОЛЮТ-КЛІМАТ" |
140 000 000,00
UAH з ПДВ
|
140 000 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ „БУДМОНОЛІТ ПЛЮС“" #42663582 |
Рішення скасоване |
132 863 262,66
UAH з ПДВ
|
24 липня 2024 17:03
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 21 червня 2024 12:02
|
ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ „БУДМОНОЛІТ ПЛЮС“" #42663582 |
Відхилено |
132 863 262,66
UAH з ПДВ
|
24 липня 2024 17:07
|
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АБСОЛЮТ-КЛІМАТ" #35837877 |
Відхилено |
140 000 000,00
UAH з ПДВ
|
24 липня 2024 17:09
|
Інформація про відміну
Торги відмінено
Причина відміни
відсутність пропозицій