Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Автомобілі типу Pick-Up
Очікувана вартість
8 630 400,00 UAH
UA-2024-05-05-000027-a ● 88bb96b2e88645658466f3c648561257
Спрощена закупівля
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | в/ч А0297 |
Код ЄДРПОУ: | 08419841 |
Місцезнаходження: | 02099, Україна , Київська обл., Київ, вул. Ремонтна, буд. 11 |
Контактна особа: |
Козловець Андрій Вікторович +380979096354 oczvtm@post.mil.gov.ua |
Категорія: | Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 05 травня 2024 11:11 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 травня 2024 11:16 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 15 травня 2024 11:16 |
Початок аукціону: | 16 травня 2024 11:23 |
Очікувана вартість: | 8 630 400,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 86 304,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
8 штука
Автомобіль типу Pick-Up
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
02099, Україна, м. Київ, м. Київ, вул. Ремонтна, буд. 11
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 червня 2024
ДК 021:2015: 34130000-7 — Мототранспортні вантажні засоби
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 5 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
07 травня 2024 17:38 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
07 травня 2024 17:30 |
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі з вимогами до учасника на 8 автомобілів.docx | |
05 травня 2024 11:13 |
Проєкт договору на 8 автомобілів.doc |
07 травня 2024 17:38 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
07 травня 2024 17:30 |
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі з вимогами до учасника на 8 автомобілів.docx
|
|||
05 травня 2024 11:13 |
Проєкт договору на 8 автомобілів.doc
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2024-05-05-000027-a.a1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "АВТО-РЕГІОН", Код ЄДРПОУ:32982101
Дата подання: 21 травня 2024 20:03
Звернення щодо оскарження рішень замовника
І. Щодо обставин справи.
05 травня 2024 року в/ч А0297 (далі – Замовник) оголосила процедуру спрощеної закупівлі за ДК 021:2015:34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби (далі – Закупівля).
Закупівля здійснюється відповідно до положень Закону України «Про оборонні закупівлі», Закону України «Про публічні закупівлі» (далі також – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), та Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості оборонних закупівель).
За результатами проведеного 16.05.2024 електронного аукціону щодо Закупівлі, пропозицію Учасника ТОВ «КАРАТ АВТО» було визначено найбільш економічно вигідною.
Розкриття тендерної пропозиції ТОВ «КАРАТ АВТО» відбулося 16 травня 2024 року.
Згідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій щодо учасника ТОВ «КАРАТ АВТО» зазначено: відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації. Відсутні підстави для відмови, установлені ст. 17 Закону України
«Про публічні закупівлі».
Також Замовником розміщено в електронній системі закупівель Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 20.05.2024 № 44-1, згідно якого визначено ТОВ «КАРАТ АВТО» переможцем Закупівлі № UA-2024-05-05-000027-a та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю із цим Учасником.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТО-РЕГІОН» (Заявник), як учасник, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію після ТОВ «КАРАТ АВТО», вважає, що зазначені вище рішення прийняті Замовником з порушенням норм законодавства України у сфері закупівель, чим порушено права та охоронювані законом інтереси Заявника, з огляду на наступне.
Відповідно до частини першої статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Згідно підпункту 2 пункту 8 Особливостей оборонних закупівель, державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:
- у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України
«Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
ІІ. Щодо порушень Замовником процедури спрощеної закупівлі.
Відповідно до п. 16.11. Оголошення про проведення Закупівлі Державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Дана норма Оголошення корелюється з положеннями п. 8 Особливостей оборонних закупівель, з огляду на які, у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно частини одинадцятої статті 14 Закону Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п’ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
Електронний аукціон щодо Закупівлі відбувся та завершився 16.05.2024.
В електронній системі закупівель наявна інформація про розміщення Замовником «Вимоги про усунення невідповідностей» зі строком усунення до 19 травня 2024 · 09:38.
З документів учасника ТОВ «КАРАТ АВТО», розміщених в електронній системі закупівель, видно, що останнім додано документи 18 травня 2024 о 10:24, 10:26.
Однак, зазначена Вимога про усунення невідповідностей була розміщена Замовником в електронній системі закупівель після вказаних вище дат, а саме: датою «20 травня 2024 · 15:00».
Тобто, за відсутності будь-якої інформації в електронній системі закупівель та до моменту публікації Вимоги про усунення невідповідностей із зазначеннням суті таких невідповідностей учасник ТОВ «КАРАТ АВТО» з невідомих причин завантажив додаткові документи до Закупівлі, які, як виявилося вже 20 травня 2024 року, повністю співпадають з документами, що запитуються у Вимозі про усунення невідповідностей.
Як висновок, всупереч порядку, визначеного чинним законодавством та Оголошенням про проведення Закупівлі:
- учасник ТОВ «КАРАТ АВТО» станом на 18.05.2024 (вихідний день) здійснює виправлення невідповідностей у поданих документах за відсутності опублікованої Замовником Вимоги про усунення невідповідностей,
- Замовник публікує 20.05.2024 15:00 Вимогу про усунення невідповідностей, яка надана навіть без відповідного протокольного рішення Замовника,
- ВОДНОЧАС Замовник публікує 20.05.2024 15:00 повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «КАРАТ АВТО».
Враховуючи вищевикладене, керуючись частиною сімнадцятою статті 14 Закону, зважаючи на виявлені порушення процедури проведення спрощеної закупівлі, які водночас дають підстави допускати наявність особистого спілкування між Замовником та
ТОВ «КАРАТ АВТО» поза електронною системою закупівлі до оголошення результату Закупівлі, Замовник зобов’язаний відмінити Закупівлю у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Також, звертаємо увагу Замовника, що згідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій, дата та час розкриття тендерної пропозиції: 16 травня 2024 11:52, учасник
ТОВ «КАРАТ АВТО» визнаний таким, що відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації, та таким у кого відсутні підстави для відмови, установлені ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак, після цього, по спливу 4 днів, 20.05.2024 Замовником прийнято рішення про встановлення до ТОВ «КАРАТ АВТО» Вимоги про усунення невідповідностей, зокрема про надання відсутньої у тендерній пропозиції «Довідки в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору)», яка вимагалась Замовником.
Як висновок, в електронній системі закупівель спершу розміщено інформацію про відповідність ТОВ «КАРАТ АВТО» кваліфікаційним критеріям, однак згодом ця інформація спростовується Замовником шляхом встановлення факту неподання документів, передбачених вимогами Замовника та які б підтверджували інформацію про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
ІІІ. Щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРАТ АВТО».
Абзацом шостим пункту 8 Особливостей оборонних закупівель передбачено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно абзацу сьомого пункту 8 Особливостей оборонних закупівель, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Згідно абзацу першого пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У пункті 4 Вимоги про усунення невідповідностей від 20.05.2024 Замовник просить учасника ТОВ «КАРАТ АВТО» відповідно до п. 3 Додатку 2 до Оголошення надати уточнені «Фактичні технічні та якісні характеристики Товару, запропонованого учасником».
Інформація та/або документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно п.43 Особливостей не відносяться до невідповідностей, які можна виправити за 24 години, так як підпадають під виключення, передбачені цим пунктом.
Як висновок, Замовником у даній процедурі Закупівлі неправомірно надано можливість учаснику ТОВ «КАРАТ АВТО» на усунення невідповідностей, чим порушено вимоги п.43 Особливостей.
Також, звертаємо увагу, що відповідно до підпункту 1 розділу ІІ пункту 3 Додатку 2 до Оголошення про проведення Закупівлі, для підтвердження відповідності пропонованого товару зазначеним вимогам, Учасник надає:
- Довідку про відповідність характеристик запропонованого товару характеристикам визначених в технічній специфікації (у вигляді порівняльної таблиці) (далі - Довідка), із обов’язковим зазначенням інформації про найменування, марку, модель запропонованого Товару, найменування виробника та/або торгову марку та країну походження товару.
Звертаємо увагу Замовника, що у тендерній документації ТОВ «КАРАТ АВТО» відсутній такий документ, як Довідка про відповідність характеристик запропонованого товару характеристикам визначених в технічній специфікації (у вигляді порівняльної таблиці) із обов’язковим зазначенням зазначенням інформації про найменування, марку, модель запропонованого Товару, найменування виробника та/або торгову марку та країну походження товару.
Як висновок, Замовник зобов’язаний відповідно до п. 1 частини тринадцятої статті 14 Закону відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КАРАТ АВТО», оскільки пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Відповідно до частини двадцятої статті 14 Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.
Відповідно до пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Враховуючи викладене, прийняті Замовником рішення, щодо яких зазначено вище, порушують права ТОВ «АВТО-РЕГІОН» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т.ч. принципів здійснення закупівель. ТОВ «АВТО-РЕГІОН» даним зверненням оскаржує рішення Замовника, наслідком яких стало визначення переможцем Закупівлі ТОВ «КАРАТ АВТО», та вважає, що права Заявника можуть бути захищені шляхом здійснення Замовником дій щодо прийняття нового рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРАТ АВТО», яке буде відповідати вимогам законодавства у сфері публічних закупівель.
В іншому випадку ТОВ «АВТО-РЕГІОН» змушене буде звертатися до органу, що здійснює контроль над замовником, як Генеральний штаб ЗС України, Міністерство оборони України, або до контролюючих органів, що здійснюють моніторинг процедур закупівель, чи до суду.
Керуючись чиним законодавством,
ПРОШУ:
1. Прийняти дане звернення до розгляду;
2. Вжити заходів для забезпечення дотримання вимог норм чинного законодавства України з метою уникнення негативних наслідків порушення таких норм.
Заступник директора Віталій ПАСІЧНИЙ
Розгорнути
Згорнути
05 травня 2024 року в/ч А0297 (далі – Замовник) оголосила процедуру спрощеної закупівлі за ДК 021:2015:34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби (далі – Закупівля).
Закупівля здійснюється відповідно до положень Закону України «Про оборонні закупівлі», Закону України «Про публічні закупівлі» (далі також – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), та Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості оборонних закупівель).
За результатами проведеного 16.05.2024 електронного аукціону щодо Закупівлі, пропозицію Учасника ТОВ «КАРАТ АВТО» було визначено найбільш економічно вигідною.
Розкриття тендерної пропозиції ТОВ «КАРАТ АВТО» відбулося 16 травня 2024 року.
Згідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій щодо учасника ТОВ «КАРАТ АВТО» зазначено: відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації. Відсутні підстави для відмови, установлені ст. 17 Закону України
«Про публічні закупівлі».
Також Замовником розміщено в електронній системі закупівель Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 20.05.2024 № 44-1, згідно якого визначено ТОВ «КАРАТ АВТО» переможцем Закупівлі № UA-2024-05-05-000027-a та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю із цим Учасником.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТО-РЕГІОН» (Заявник), як учасник, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію після ТОВ «КАРАТ АВТО», вважає, що зазначені вище рішення прийняті Замовником з порушенням норм законодавства України у сфері закупівель, чим порушено права та охоронювані законом інтереси Заявника, з огляду на наступне.
Відповідно до частини першої статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Згідно підпункту 2 пункту 8 Особливостей оборонних закупівель, державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:
- у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України
«Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
ІІ. Щодо порушень Замовником процедури спрощеної закупівлі.
Відповідно до п. 16.11. Оголошення про проведення Закупівлі Державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Дана норма Оголошення корелюється з положеннями п. 8 Особливостей оборонних закупівель, з огляду на які, у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно частини одинадцятої статті 14 Закону Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п’ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
Електронний аукціон щодо Закупівлі відбувся та завершився 16.05.2024.
В електронній системі закупівель наявна інформація про розміщення Замовником «Вимоги про усунення невідповідностей» зі строком усунення до 19 травня 2024 · 09:38.
З документів учасника ТОВ «КАРАТ АВТО», розміщених в електронній системі закупівель, видно, що останнім додано документи 18 травня 2024 о 10:24, 10:26.
Однак, зазначена Вимога про усунення невідповідностей була розміщена Замовником в електронній системі закупівель після вказаних вище дат, а саме: датою «20 травня 2024 · 15:00».
Тобто, за відсутності будь-якої інформації в електронній системі закупівель та до моменту публікації Вимоги про усунення невідповідностей із зазначеннням суті таких невідповідностей учасник ТОВ «КАРАТ АВТО» з невідомих причин завантажив додаткові документи до Закупівлі, які, як виявилося вже 20 травня 2024 року, повністю співпадають з документами, що запитуються у Вимозі про усунення невідповідностей.
Як висновок, всупереч порядку, визначеного чинним законодавством та Оголошенням про проведення Закупівлі:
- учасник ТОВ «КАРАТ АВТО» станом на 18.05.2024 (вихідний день) здійснює виправлення невідповідностей у поданих документах за відсутності опублікованої Замовником Вимоги про усунення невідповідностей,
- Замовник публікує 20.05.2024 15:00 Вимогу про усунення невідповідностей, яка надана навіть без відповідного протокольного рішення Замовника,
- ВОДНОЧАС Замовник публікує 20.05.2024 15:00 повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «КАРАТ АВТО».
Враховуючи вищевикладене, керуючись частиною сімнадцятою статті 14 Закону, зважаючи на виявлені порушення процедури проведення спрощеної закупівлі, які водночас дають підстави допускати наявність особистого спілкування між Замовником та
ТОВ «КАРАТ АВТО» поза електронною системою закупівлі до оголошення результату Закупівлі, Замовник зобов’язаний відмінити Закупівлю у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Також, звертаємо увагу Замовника, що згідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій, дата та час розкриття тендерної пропозиції: 16 травня 2024 11:52, учасник
ТОВ «КАРАТ АВТО» визнаний таким, що відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації, та таким у кого відсутні підстави для відмови, установлені ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак, після цього, по спливу 4 днів, 20.05.2024 Замовником прийнято рішення про встановлення до ТОВ «КАРАТ АВТО» Вимоги про усунення невідповідностей, зокрема про надання відсутньої у тендерній пропозиції «Довідки в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору)», яка вимагалась Замовником.
Як висновок, в електронній системі закупівель спершу розміщено інформацію про відповідність ТОВ «КАРАТ АВТО» кваліфікаційним критеріям, однак згодом ця інформація спростовується Замовником шляхом встановлення факту неподання документів, передбачених вимогами Замовника та які б підтверджували інформацію про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
ІІІ. Щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРАТ АВТО».
Абзацом шостим пункту 8 Особливостей оборонних закупівель передбачено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно абзацу сьомого пункту 8 Особливостей оборонних закупівель, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Згідно абзацу першого пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У пункті 4 Вимоги про усунення невідповідностей від 20.05.2024 Замовник просить учасника ТОВ «КАРАТ АВТО» відповідно до п. 3 Додатку 2 до Оголошення надати уточнені «Фактичні технічні та якісні характеристики Товару, запропонованого учасником».
Інформація та/або документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно п.43 Особливостей не відносяться до невідповідностей, які можна виправити за 24 години, так як підпадають під виключення, передбачені цим пунктом.
Як висновок, Замовником у даній процедурі Закупівлі неправомірно надано можливість учаснику ТОВ «КАРАТ АВТО» на усунення невідповідностей, чим порушено вимоги п.43 Особливостей.
Також, звертаємо увагу, що відповідно до підпункту 1 розділу ІІ пункту 3 Додатку 2 до Оголошення про проведення Закупівлі, для підтвердження відповідності пропонованого товару зазначеним вимогам, Учасник надає:
- Довідку про відповідність характеристик запропонованого товару характеристикам визначених в технічній специфікації (у вигляді порівняльної таблиці) (далі - Довідка), із обов’язковим зазначенням інформації про найменування, марку, модель запропонованого Товару, найменування виробника та/або торгову марку та країну походження товару.
Звертаємо увагу Замовника, що у тендерній документації ТОВ «КАРАТ АВТО» відсутній такий документ, як Довідка про відповідність характеристик запропонованого товару характеристикам визначених в технічній специфікації (у вигляді порівняльної таблиці) із обов’язковим зазначенням зазначенням інформації про найменування, марку, модель запропонованого Товару, найменування виробника та/або торгову марку та країну походження товару.
Як висновок, Замовник зобов’язаний відповідно до п. 1 частини тринадцятої статті 14 Закону відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КАРАТ АВТО», оскільки пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Відповідно до частини двадцятої статті 14 Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.
Відповідно до пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Враховуючи викладене, прийняті Замовником рішення, щодо яких зазначено вище, порушують права ТОВ «АВТО-РЕГІОН» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т.ч. принципів здійснення закупівель. ТОВ «АВТО-РЕГІОН» даним зверненням оскаржує рішення Замовника, наслідком яких стало визначення переможцем Закупівлі ТОВ «КАРАТ АВТО», та вважає, що права Заявника можуть бути захищені шляхом здійснення Замовником дій щодо прийняття нового рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРАТ АВТО», яке буде відповідати вимогам законодавства у сфері публічних закупівель.
В іншому випадку ТОВ «АВТО-РЕГІОН» змушене буде звертатися до органу, що здійснює контроль над замовником, як Генеральний штаб ЗС України, Міністерство оборони України, або до контролюючих органів, що здійснюють моніторинг процедур закупівель, чи до суду.
Керуючись чиним законодавством,
ПРОШУ:
1. Прийняти дане звернення до розгляду;
2. Вжити заходів для забезпечення дотримання вимог норм чинного законодавства України з метою уникнення негативних наслідків порушення таких норм.
Заступник директора Віталій ПАСІЧНИЙ
Рішення замовника: Вимога відхилена
22 травня 2024 20:04
З метою дотримання принципів здійснення процедури закупівлі, відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», максимальної економії та недискримінації учасників та враховуючи, що вимоги скаржника базуються на неправдивій інформації, Замовником прийнято рішення про незадоволення оскарження результату кваліфікації.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 16 травня 2024 11:52
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ Карат Авто |
8 400 000,00
UAH з ПДВ
|
8 313 696,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "АВТО-РЕГІОН" |
8 484 240,00
UAH з ПДВ
|
8 392 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ ТД Будшляхмаш |
8 630 400,00
UAH з ПДВ
|
8 630 400,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ Карат Авто #35632330 |
Переможець |
8 313 696,00
UAH з ПДВ
|
20 травня 2024 15:00
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 19 травня 2024 09:38
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
06 червня 2024 15:11
|
Накладна до договору № 68 від 21.05.2024 | укладений |
06 червня 2024 14:52
|
Електронний підпис | укладений |
22 травня 2024 20:35
|
Договір № 68 від 21.05.2024 | укладений |
21 травня 2024 18:14
|