Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
"Капітальний ремонт покрівлі Любомльського міського будинку культури по вул. Незалежності, 68 в м. Любомль
Волинської обл. (Коригування)"
(код ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)
Очікувана вартість
2 154 948,00 UAH
UA-2024-04-16-005643-a ● 35041b506f534003ae43de2bff1133ad
Відкриті торги з особливостями
Кваліфікація переможця
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ВІДДІЛ КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ ТА ОХОРОНИ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ ЛЮБОМЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 42025918 |
Місцезнаходження: | 44301, Україна , Волинська обл., Ковельський р-н, місто Любомль, вул.Незалежності, будинок 23 |
Контактна особа: |
Савош Наталія Вікторівна +380679049043 savoshn@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 16 квітня 2024 12:14 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 01 травня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 01 травня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 04 травня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 06 травня 2024 11:50 |
Початок аукціону: | 06 травня 2024 11:50 |
Очікувана вартість: | 2 154 948,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 21 549,48 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 робота
"Капітальний ремонт покрівлі Любомльського міського будинку культури по вул. Незалежності, 68 в м. Любомль Волинської обл. (Коригування)" (код ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
44301, Україна, Волинська область, м.Любомль, вул. Незалежності, 68
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 листопада 2024
ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Замовник здійснює платежі за виконані роботи на підставі підписаних актів приймання виконаних будівельних робіт (ПФ № КБ-2в), інших актів та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ПФ № КБ-3) протягом семи робочих днів після надходження коштів на реєстраційний рахунок Замовника | Пiсляоплата | 7 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
внесення змін до ТД
Дата подання: 17 квітня 2024 16:25
Дата відповіді: 18 квітня 2024 10:35
Шановний Замовник!
П. 3 Технічного завдання: "дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме на монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин" не відповідає умовам п. 2 Постанови КМУ від 24 березня 2022 р. № 357.
З урахуванням вищевикладеного просимо внести зміни до ТД.
Відповідь: Шановний учаснику! Відповідно до пп. 5 п. 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної документації надає копію Дозволу, виданого уповноваженим органом (Державною службою з питань праці) або копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої Уповноваженим органом у встановленому порядку на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме - монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин .
Крім того, якщо на виконання будь-якої вимоги документації про надання (завантаження у електронному вигляді) документа, довідки, відомостей тощо наявний відкритий єдиний державний реєстр з можливістю самостійної перевірки Замовником інформації чи наявна публічна інформація – учасник має право не подавати такі документи, довідки, відомості, але зазначає інформацію про наявність такого відкритого єдиного державного реєстру чи публічної інформації.
Крім того, якщо на виконання будь-якої вимоги документації про надання (завантаження у електронному вигляді) документа, довідки, відомостей тощо наявний відкритий єдиний державний реєстр з можливістю самостійної перевірки Замовником інформації чи наявна публічна інформація – учасник має право не подавати такі документи, довідки, відомості, але зазначає інформацію про наявність такого відкритого єдиного державного реєстру чи публічної інформації.
дискримінаційна вимога
Дата подання: 18 квітня 2024 17:24
Дата відповіді: 19 квітня 2024 11:01
Щодо сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката. - вимога необгрунтована та містить ознаки дискримінації.
- якщо з дати видачі вище перелічених сертифікатів ISO на дату подачі тендерної пропозиції пройшло часу більше одного року, то надається оригінал рішення/звіту або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту. Тобто надається чинний документ, що підтверджує проходження обов’язкового аудиту та підтверджує дійсність на момент подання пропозиції вище зазначених сертифікатів системи якості/відповідності тощо. - відомості про чинність сертифікатів на сьогодні наявні у відкритому доступі.
Підпунктами 2 і 3 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Абз. 15 п. 47 Особливостей замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Згідно з абзацом 17 пункту 47 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 цього пункту↗.
Враховуючи ці норми, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 06.06.2023 № 8147-р/пк-пз (закупівля UA-2023-05-22-005912-a↗) дійшла висновку, що вимога витребування документа, який підтверджує відповідність ДСТУ ISO 37001:2018, суперечить вимогам чинного законодавства. Крім того, така вимога суперечить і вимогам пункту 29 Особливостей.
Усуньте дискримінаційну вимогу у Тендерній документації
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учаснику! Замовник при підготовці тендерної документації враховував головні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників згідно статті 5 Закону «Про публічні закупівлі». В даному випадку це пункт 6 частини першої Закону - запобігання корупційним діям і зловживанням. Саме для дотримання даного пункту Замовником була прописана вимога щодо наявності в учасника Сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)».
Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги» — стандарт, який описує вимоги до впровадження протикорупційних систем управління. Метою стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 є формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальність та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організації. Вимоги стандарту стосуються питань протидії корупції у державних секторах, охоплюють корупційні порушення як з боку певної компанії, так і всередині організації: хабарництво із боку працівників організації, хабарництво із боку ділових партнерів, прямий і непрямий підкуп та інші корупційні дії.
Впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 в компаніях, підтверджує їх наміри співпрацювати з державними установами або ж продемонструвати Замовникам свою прихильність до чесного ведення бізнесу. Дана система протидії корупції є гнучким інструментом, який можна адаптувати для організацій будь-якого розміру та характеру, або ж застосувати для окремих підрозділів організації, з робою яких пов’язано найбільше ризиків допущення хабарництва.
Сертифікація на ДСТУ ISO 37001:2018 створює всі умови та визначає низку заходів контролю, які дозволяють запобігати, виявляти та вчасно усувати ризики, пов’язані з корупцією в компанії.
Це також основні ключові моменти які вплинули на рішення Замовника прописати вимогу в тендерній документації про наявність Сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», оскільки наявність даної сертифікації демонструє Замовнику, що організація дбає про дотримання принципів етики в своїй діяльності та прагне до міжнародно визнаних практик боротьби з корупцією.
Зауважимо, що будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, та отримати Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)». Тому дану вимогу про надання вищевказаного сертифікату Замовник не може вважати дискримінаційною. Жодних обмежень щодо органу сертифікації чи інших дискримінаційних умов щодо отримання даного сертифікату Замовником не було прописано. До того ж наголошуємо, що вимоги щодо надання потенційними учасниками сертифікатів не є дискримінаційними, та підтверджується рядом рішень АМКУ.
Крім того, у частині 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі вказано, що замовник має право вимагати від учасників підтвердження вимог, встановлених у документації й повинен зазначати які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Також звертаємо увагу, що пункт 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, стосується безпосередньо проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії та для здійснення саме таких закупівель, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги» — стандарт, який описує вимоги до впровадження протикорупційних систем управління. Метою стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 є формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальність та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організації. Вимоги стандарту стосуються питань протидії корупції у державних секторах, охоплюють корупційні порушення як з боку певної компанії, так і всередині організації: хабарництво із боку працівників організації, хабарництво із боку ділових партнерів, прямий і непрямий підкуп та інші корупційні дії.
Впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 в компаніях, підтверджує їх наміри співпрацювати з державними установами або ж продемонструвати Замовникам свою прихильність до чесного ведення бізнесу. Дана система протидії корупції є гнучким інструментом, який можна адаптувати для організацій будь-якого розміру та характеру, або ж застосувати для окремих підрозділів організації, з робою яких пов’язано найбільше ризиків допущення хабарництва.
Сертифікація на ДСТУ ISO 37001:2018 створює всі умови та визначає низку заходів контролю, які дозволяють запобігати, виявляти та вчасно усувати ризики, пов’язані з корупцією в компанії.
Це також основні ключові моменти які вплинули на рішення Замовника прописати вимогу в тендерній документації про наявність Сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», оскільки наявність даної сертифікації демонструє Замовнику, що організація дбає про дотримання принципів етики в своїй діяльності та прагне до міжнародно визнаних практик боротьби з корупцією.
Зауважимо, що будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, та отримати Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)». Тому дану вимогу про надання вищевказаного сертифікату Замовник не може вважати дискримінаційною. Жодних обмежень щодо органу сертифікації чи інших дискримінаційних умов щодо отримання даного сертифікату Замовником не було прописано. До того ж наголошуємо, що вимоги щодо надання потенційними учасниками сертифікатів не є дискримінаційними, та підтверджується рядом рішень АМКУ.
Крім того, у частині 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі вказано, що замовник має право вимагати від учасників підтвердження вимог, встановлених у документації й повинен зазначати які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Також звертаємо увагу, що пункт 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, стосується безпосередньо проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії та для здійснення саме таких закупівель, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Щодо дозвільних документів
Дата подання: 22 квітня 2024 16:17
Дата відповіді: 24 квітня 2024 10:56
Шановний Замовнику!
Відповідно до підпункту 5 пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації учасник має надати у складі тендерної пропозиції копію Дозволу, виданого уповноваженим органом (Державною службою з питань праці (Держпраці)) або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої Уповноваженим органом у встановленому порядку на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин. Аналогічна вимога міститься у п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Водночас, підпункт 5 пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації викладений Замовником в такій редакції, яка не дозволяє прийняти участь підприємствам, які отримали відповідні дозвільні документи до 03.02.2021 року.
Так, Постановою КМУ від 03.02.2021 року № 77 внесено зміни до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011р. № 1107, зокрема, викладено в новій редакції перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу або декларації.
Водночас, Дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки, які було видано до 03.02.2021 року згідно чинного на той момент законодавства, зокрема, на такі роботи: ЗВЕДЕННЯ, МОНТАЖ І ДЕМОНТАЖ БУДИНКІВ, СПОРУД, ЗМІЦНЕННЯ ЇХ АВАРІЙНИХ ЧАСТИН (п. 19 Додатку 2 в редакції до 03.02.2021р.), є діючими, чинними і такими, що відповідають законодавству.
Проте, умови підпункту 5 пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації містять конкретний перелік робіт підвищеної небезпеки згідно редакції Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, від 03.02.2021 року.
Таким чином, прийняти участь в даній закупівлі зможуть тільки ті учасники, які отримали Дозвіл, виданий уповноваженим органом, або Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстровану Уповноваженим органом у встановленому порядку на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин, саме після 03.02.2021 року.
А учасники, які отримали відповідні дозвільні документи на виконання такого виду робіт підвищеної небезпеки, але згідно законодавства, яке діяло до 03.02.2021 року. не можуть прийняти участь в даній закупівлі. При цьому означені дозвільні документи є чинними та діючими.
Отже, Тендерна документація по закупівлі UA-2024-04-16-005643-a, а саме підпункт 5 пункту 4 Додатку 1) містить дискримінаційні умови, які обмежують коло потенційних учасників закупівлі.
З урахуванням викладеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та включити до підпункту 5 пункту 4 Додатку 1, а також пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації додаткову (альтернативну) умову про можливість надання Дозволу, виданого уповноваженим органом (Державною службою з питань праці (Держпраці)) на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; ЗВЕДЕННЯ, МОНТАЖ І ДЕМОНТАЖ БУДИНКІВ, СПОРУД, ЗМІЦНЕННЯ ЇХ АВАРІЙНИХ ЧАСТИН.
Окремо зауважимо, що Замовник при наданні відповіді на вимогу щодо внесення змін до Тендерної документації від 17 квітня 2024р. вказав, якщо на виконання будь-якої вимоги документації про надання (завантаження у електронному вигляді) документа, довідки, відомостей тощо наявний відкритий єдиний державний реєстр з можливістю самостійної перевірки Замовником інформації чи наявна публічна інформація – учасник має право не подавати такі документи, довідки, відомості, але зазначає інформацію про наявність такого відкритого єдиного державного реєстру чи публічної інформації.
Проте такий підхід не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а також Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями).
У разі залишення даної вимоги без задоволення, будемо змушені звертатись за захистом своїх прав, як учасника закупівлі, до Органу оскарження - Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. При цьому зауважимо, що прийняття Органом оскарження рішення про визнання дій Замовника протиправними і зобов’язання внести зміни до тендерної документації з метою виключення дискримінаційних умов, буде окремою підставою для притягнення уповноваженої особи замовника до адміністративної відповідальності згідно ст. 164-14 КУпАП.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику! Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та нормами діючого законодавства України, враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель.
Відповідно до ч.3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, саме Замовнику належить перевага формувати зміст Документації, в тому числі, визначати склад ознак, яким мають відповідати потенційні учасники процедури та передбачати додаткові вимоги до учасників, спрямовані на уникнення потенційних ризиків, пов'язаних з недобросовісною конкуренцією, неякісним виконанням замовлення та недотриманням зобов'язань. Формуючи зміст Документації, Замовник відштовхується, в тому числі, від складності об'єкта та розміру очікуваної вартості предмета закупівлі.
Наявність відповідних дозвільних документів на виконання відповідних робіт підвищеної небезпеки суб'єктами господарювання визначено, зокрема, ст. 21 Закону України «Про охорону праці», Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (із змінами).
Так, зокрема Додаток № 2 Порядку № 1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77) встановлює Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, що виконуються на підставі дозволу Держпраці (Група А), та Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б). Так пунктом 23 вказаного Додатку монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин віднесено до робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, Групи А. Крім того, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2022 року № 357 на період дії воєнного стану вид робіт підвищеної небезпеки, що зазначений у пункті 23 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, може виконуватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Тобто, виконання певних видів робіт, що несуть підвищену небезпеку, можливе виключно за наявності відповідного дозвільного документу, оформленого у законодавчо встановленому порядку.
Саме тому Замовником у складі тендерної документації (підпункт 5 пункту 4 Додатку 1, пункт 3 Додатку 2) відповідно чинної редакції Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (із змінами) згідно чіткого переліку проставлена вимога до Учасника про надання копії Дозволу, виданого уповноваженим органом (Державною службою з питань праці (Держпраці)) або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої Уповноваженим органом у встановленому порядку на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.
Закон України «Про публічні закупівлі» не містить жодної інформації стосовно того, що Замовник зобов’язаний окремо підтверджувати та доводити у тендерній документації необхідність кожної встановленої ним вимоги. В сфері публічних закупівель існує багато ризиків і один із них - це недобросовісні учасники, які готові на все, щоб тільки заключити договір та отримати замовлення. Замовник бажає отримати роботи виключно належної якості, а якщо не додивиться, то ризикує отримати звинувачення в розтраті коштів. Замовник вказав дану вимогу, щоб бути абсолютно впевненим в якісному та безпечному виконанні робіт із врахуванням специфіки предмету закупівлі.
Таким чином, Замовником не порушено права потенційних учасників торгів, а вимоги тендерної документації не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог, свідомого обмеження конкуренції немає.
Відповідно до ч.3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, саме Замовнику належить перевага формувати зміст Документації, в тому числі, визначати склад ознак, яким мають відповідати потенційні учасники процедури та передбачати додаткові вимоги до учасників, спрямовані на уникнення потенційних ризиків, пов'язаних з недобросовісною конкуренцією, неякісним виконанням замовлення та недотриманням зобов'язань. Формуючи зміст Документації, Замовник відштовхується, в тому числі, від складності об'єкта та розміру очікуваної вартості предмета закупівлі.
Наявність відповідних дозвільних документів на виконання відповідних робіт підвищеної небезпеки суб'єктами господарювання визначено, зокрема, ст. 21 Закону України «Про охорону праці», Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (із змінами).
Так, зокрема Додаток № 2 Порядку № 1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77) встановлює Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, що виконуються на підставі дозволу Держпраці (Група А), та Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б). Так пунктом 23 вказаного Додатку монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин віднесено до робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, Групи А. Крім того, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2022 року № 357 на період дії воєнного стану вид робіт підвищеної небезпеки, що зазначений у пункті 23 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, може виконуватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Тобто, виконання певних видів робіт, що несуть підвищену небезпеку, можливе виключно за наявності відповідного дозвільного документу, оформленого у законодавчо встановленому порядку.
Саме тому Замовником у складі тендерної документації (підпункт 5 пункту 4 Додатку 1, пункт 3 Додатку 2) відповідно чинної редакції Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (із змінами) згідно чіткого переліку проставлена вимога до Учасника про надання копії Дозволу, виданого уповноваженим органом (Державною службою з питань праці (Держпраці)) або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої Уповноваженим органом у встановленому порядку на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.
Закон України «Про публічні закупівлі» не містить жодної інформації стосовно того, що Замовник зобов’язаний окремо підтверджувати та доводити у тендерній документації необхідність кожної встановленої ним вимоги. В сфері публічних закупівель існує багато ризиків і один із них - це недобросовісні учасники, які готові на все, щоб тільки заключити договір та отримати замовлення. Замовник бажає отримати роботи виключно належної якості, а якщо не додивиться, то ризикує отримати звинувачення в розтраті коштів. Замовник вказав дану вимогу, щоб бути абсолютно впевненим в якісному та безпечному виконанні робіт із врахуванням специфіки предмету закупівлі.
Таким чином, Замовником не порушено права потенційних учасників торгів, а вимоги тендерної документації не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог, свідомого обмеження конкуренції немає.
Щодо кваліфікаційних вимог працівників
Дата подання: 22 квітня 2024 17:23
Дата відповіді: 24 квітня 2024 15:42
Шановний замовнику! Наказ про відповідального працівника за безпечне виконання будівельних робіт видається після заключення договору, адже в наказі вказується саме на якому об'єкті дотримується безпечне виконання робіт. Учасник не може надати такий наказ саме на об'єкт закупівлі, адже договір заключається з переможцем тендеру. Учасник може надати гарантійний лист, що такий наказ буде видаватись після заключення договору. Просимо внести відповідні зміни у тендерну документацію.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за ваше звернення, відповідні зміни щодо можливості надання гарантійного листа будуть внесені до тендерної документації.
Шановний учаснику, дякуємо за ваше звернення, відповідні зміни щодо можливості надання гарантійного листа будуть внесені до тендерної документації.
дискримінаційна вимога
Дата подання: 23 квітня 2024 10:23
Дата відповіді: 24 квітня 2024 11:47
п. 7 Технічного завдання, в частині: Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку про наявність ліцензійного комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу, який взаємодіє з комплексом АВК-5 в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін. - дискримінаційна вимога, не залишає альтернативи для учасника. Для предмета цієї закупівлі є неважливою складовою, оскільки на нього не впливає. Учасник може залучати субпідрядників, або отримувати послуги щодо проведення таких розрахунків. Враховуючи вищенаведене є необідність внесення змін до ТД.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учаснику! Замовник не вважає дискримінаційною вимогу надання довідки про наявність ліцензійного комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу, який взаємодіє з комплексом АВК-5 в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін. Перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам тендерної документації визначаються Замовником самостійно з дотриманням норм Закону України «Про публічні закупівлі» та керуючись принципами здійснення закупівель відповідно до у статті 5 Закону «Про публічні закупівлі». Зазначена вимога не містить жодних дискримінаційних умов, які б порушували Закон та основні принципи здійснення публічних закупівель.
Слід відмітити, що на момент проведення торгів існує чимало редакцій даного програмного комплексу. Комплекс АВК-5 допомагає фахівцям зі складання кошторисів оптимізувати фінансові і трудові ресурси і внормувати їх у відповідності до діючих норм законодавства, що, на думку замовника, є дуже важливим при проведенні закупівель. Замовник бажає отримати роботи виключно належної якості та не допустити зайві фінансові витрати.
Також зазначаємо, що відповідно до п. 7 розділу 3 Тендерної документації, у разі залучення інших суб’єктів господарювання до виконання робіт як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю учасник повинен надати інформацію про кожен суб’єкт господарювання.
Враховуючи вищезазначене, рахуємо, що підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Слід відмітити, що на момент проведення торгів існує чимало редакцій даного програмного комплексу. Комплекс АВК-5 допомагає фахівцям зі складання кошторисів оптимізувати фінансові і трудові ресурси і внормувати їх у відповідності до діючих норм законодавства, що, на думку замовника, є дуже важливим при проведенні закупівель. Замовник бажає отримати роботи виключно належної якості та не допустити зайві фінансові витрати.
Також зазначаємо, що відповідно до п. 7 розділу 3 Тендерної документації, у разі залучення інших суб’єктів господарювання до виконання робіт як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю учасник повинен надати інформацію про кожен суб’єкт господарювання.
Враховуючи вищезазначене, рахуємо, що підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
дискримінація учасників
Дата подання: 24 квітня 2024 10:34
Дата відповіді: 25 квітня 2024 16:08
У ТД передбачається, що : "Аналогічним слід вважати повністю виконаний договір на виконання робіт з капітального ремонту/реконструкції/, виконаний протягом трьох останніх років." Дана вимога обмежує коло учасників, що супереречить принципу вільної конкуренції. Внесіть відповідні зміни до ТД.
Відповідь: Шановний учаснику! При розробці Тендерної документації Замовник керувався виключно нормами діючого Законодавства України, зокрема, Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та нормами діючого законодавства України, враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель. У тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаціних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Перелік та особливості документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Аналіз рішень АМКУ дозволяє говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/ обмежене коло учасників. Тому дану вимогу про надання аналогічного договору на виконання робіт з капітального ремонту/реконструкції/, виконаного протягом трьох останніх років, Замовник не може вважати дискримінаційною, адже ця вимога не обмежена одним роком.
Перелік та особливості документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Аналіз рішень АМКУ дозволяє говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/ обмежене коло учасників. Тому дану вимогу про надання аналогічного договору на виконання робіт з капітального ремонту/реконструкції/, виконаного протягом трьох останніх років, Замовник не може вважати дискримінаційною, адже ця вимога не обмежена одним роком.
Щодо дозвільних документів
Дата подання: 24 квітня 2024 12:59
Дата відповіді: 26 квітня 2024 10:20
Доброго дня!
Підпунктом 5 пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що учасник має надати копію Дозволу, виданого уповноваженим органом (Державною службою з питань праці (Держпраці)) або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої Уповноваженим органом у встановленому порядку на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин. Аналогічна вимога містить у пункті 3 Додатку до тендерної документації.
Просимо надати роз’яснення, чи може учасник на виконання даних вимог тендерної документації частково надати дозвільні документи субпідрядника/співвиконавця (дозвіл Держпраці / Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці)?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня! Тендерною документацією не передбачено надання дозвільних документів субпідрядної організації.
уточнення
Дата подання: 25 квітня 2024 08:03
Дата відповіді: 26 квітня 2024 11:07
Уточнення щодо матеріалів:
щодо металопрофілю: який колір, товщина, висота хвилі?
щодо металочерепиці: який колір,товщина, висота хвилі?
Відповідь: Колір темно-коричневий. Мінімальна товщина 0,45 мм. Висота хвилі не менше 20 мм.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2024-04-16-005643-a.c1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Підприємство «ПІК» (“Пошук, Ініціатива, Контакт”) Волинської обласної організації Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», Код ЄДРПОУ:13347739
Дата подання: 15 травня 2024 11:31
Щодо закупівлі
У річному плані одна закупівля, у оголошенні - інша. Тобто, Ви оприлюднюєте Оголошення про закупівлю без внесення в річний план??
Рішення замовника: Вимога відхилена
16 травня 2024 09:52
Постановою КМУ від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» передбачено право замовників надавати роз’яснення та вносити зміни не лише до тендерної документації, але також і до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Згідно з абзацом 3 частини 1 статті 4 закупівля здійснюється відповідно до річного плану. У річному плані серед іншого повинна міститися така інформація як назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Оскільки після оголошення закупівлі у замовника відсутня можливість внесення змін у річний план, Замовником, у зв’язку з допущенням технічної помилки, протоколом уповноваженої особи № 29 від 26.04.2024 р. прийнято рішення у річному плані закупівлі у частині зазначення інформації щодо назви вважати рядок плану закупівель за предметом «Капітальний ремонт покрівлі Любомльського міського будинку культури по вул. Незалежності, 68 в м. Любомль Ковельського району Волинської області (код ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)» - «Капітальний ремонт покрівлі Любомльського міського будинку культури по вул. Незалежності, 68 в м. Любомль Волинської обл. (Коригування)" (код ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)» та внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів.
Внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів здійснюється замовником відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (зі змінами). Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Згідно з абзацом 3 частини 1 статті 4 закупівля здійснюється відповідно до річного плану. У річному плані серед іншого повинна міститися така інформація як назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Оскільки після оголошення закупівлі у замовника відсутня можливість внесення змін у річний план, Замовником, у зв’язку з допущенням технічної помилки, протоколом уповноваженої особи № 29 від 26.04.2024 р. прийнято рішення у річному плані закупівлі у частині зазначення інформації щодо назви вважати рядок плану закупівель за предметом «Капітальний ремонт покрівлі Любомльського міського будинку культури по вул. Незалежності, 68 в м. Любомль Ковельського району Волинської області (код ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)» - «Капітальний ремонт покрівлі Любомльського міського будинку культури по вул. Незалежності, 68 в м. Любомль Волинської обл. (Коригування)" (код ДК 021:2015: 45260000-7 — Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)» та внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів.
Внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів здійснюється замовником відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (зі змінами). Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 06 травня 2024 12:25
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОНСТАНТА-М" |
1 749 999,00
UAH з ПДВ
|
1 749 999,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Підприємство «ПІК» (“Пошук, Ініціатива, Контакт”) Волинської обласної організації Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» |
1 846 571,05
UAH з ПДВ
|
1 846 571,05
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПП "РОУДІЗ" |
2 077 745,80
UAH з ПДВ
|
2 056 196,32
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМ-РЕМБУД" |
2 097 195,02
UAH з ПДВ
|
2 070 640,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОНСТАНТА-М" #31820131 |
Відхилено |
1 749 999,00
UAH з ПДВ
|
10 травня 2024 12:31
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 09 травня 2024 16:49
|
Підприємство «ПІК» (“Пошук, Ініціатива, Контакт”) Волинської обласної організації Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» #13347739 |
Відхилено |
1 846 571,05
UAH з ПДВ
|
15 травня 2024 08:58
|
|
ПП "РОУДІЗ" #31964715 |
Очікує рішення |
2 056 196,32
UAH з ПДВ
|
15 травня 2024 08:58
|