Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Електрична енергія
Очікувана вартість
799 975,00 UAH
UA-2024-04-15-004629-a ● 10cc3384e76e4ef29e488a67cf0b6988
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БОБРИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 43084654 |
Місцезнаходження: | 19030, Україна , Черкаська обл., с. Литвинець, ВУЛИЦЯ ГАЙДАМАЦЬКА, будинок 2 |
Контактна особа: |
Бабенко Анна Миколаївна 380966505048 lytv_bobrosvita@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 15 квітня 2024 12:11 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 20 квітня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 20 квітня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 23 квітня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 23 квітня 2024 14:34 |
Початок аукціону: | 23 квітня 2024 14:34 |
Очікувана вартість: | 799 975,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 7 999,75 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». Розмір забезпечення тендерної пропозиції – не перевищує 3% очікуваної вартості закупівлі та складає: 23 000,00 грн. (двадцять три тисячі гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу або під поруку уповноваженої особи учасника чи засновника учасника відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту з підтвердженням повноважень уповноваженої особи від банку, що видав таку гарантію. Банківська гарантія оформлюється у обслуговуючому учасника банку, з метою забезпечення стабільності зобов’язання. Під обслуговуванням необхідно розуміти наявність правовідносин між сторонами щодо отримання будь-якого банківського продукту, в тому числі відкриття рахунку, але не виключно, отримання інших сервісних фінансових послуг, пов’язаних з укладанням договору про надання банківської гарантії. В складі документів тендерної пропозиції надається відповідний лист-згода від Банку-Гаранту на внесення змін до тексту банківської гарантії на вимогу Замовника щодо подовження терміну її дії та довідка (інформація) від банку, що банк-гарант не включений до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції. Застереження щодо випадків, у разі якщо забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику вказані у пункті 3 цього Розділу. До електронної банківської гарантії додаються: ліцензія банку або витяг з Державного реєстру банків та довіреність на уповноваженого підписанта банку або документ, що засвідчує повноваження цієї особи вчиняти дії від імені банку. Вказані документи повинні надавати підтвердження чинності повноважень підписанта банку-гаранту протягом всього періоду дії забезпечення тендерної пропозиції. Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до пункту 44 Постанови про особливості. Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 23000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
ДК 021:2015, код 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія). Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія. Процедура закупівлі – відкриті торги, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з урахуванням змін
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
145450 кіловат-година
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
19030, Україна, Черкаська область, с. Литвинець, До межі балансової належності електроустановок замовника
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата рахунка та акту приймання-передачі товару Постачальника має бути здійснена Споживачем у строки, визначені у рахунку та акті приймання-передачі товару, протягом 14 календарних днів від дати його отримання, але не пізніше 20-го числа (включно) місяця, наступного за місяцем поставки електричної енергії. Згідно зі статтею 23 Бюджетного кодексу України бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. У разі затримки фінансування на вказані цілі, Споживач здійснює розрахунки з Постачальником протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня надходження коштів на його рахунок. | Пiсляоплата | 14 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
17 квітня 2024 10:36 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
17 квітня 2024 10:32 |
5. Протокол зміна ТД від 17.04.2024 року.doc | |
17 квітня 2024 10:31 |
4. ОБГ ТТХ+очік.вартість.docx | |
17 квітня 2024 10:31 |
3. Додаток 2. Проект Договору (новий).docx | |
17 квітня 2024 10:31 |
2. Додаток 1. ТТХ.doc | |
17 квітня 2024 10:31 |
1. ТД електрика зі змінами від 17.04.2024.docx |
17 квітня 2024 10:36 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
17 квітня 2024 10:32 |
5. Протокол зміна ТД від 17.04.2024 року.doc
|
|||
17 квітня 2024 10:31 |
4. ОБГ ТТХ+очік.вартість.docx
|
|||
17 квітня 2024 10:31 |
3. Додаток 2. Проект Договору (новий).docx
|
|||
17 квітня 2024 10:31 |
2. Додаток 1. ТТХ.doc
|
|||
17 квітня 2024 10:31 |
1. ТД електрика зі змінами від 17.04.2024.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Недійсний стандарт
Дата подання: 15 квітня 2024 12:14
Дата відповіді: 17 квітня 2024 10:39
ДСТУ EN 50160:2014 даний стандарт уже не дійсний в Україні, його замінив інших. Рекомендуємо замовнику прописути ті вимоги, в яких він впевнений і може їх захистити. В противному випадку спростіть тендерну документацію.
Відповідь: Звертаємо увагу, що характеристики якості електричної енергії визначені постановою НКРЕКП "Про затвердження Кодексу систем розподілу" № 310 від 14.03.2018 року зі змінами. Пунктом 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР) визначено (далі - цитата), «Параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014)».
Основні показники якості електричної енергії визначені у пунктах 11.4.7 – 11.4.12 глави 11.4 розділу XІ КСР. З огляду на вказане у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації, оскільки КСР передбачено посилання саме на ДСТУ EN 50160:2014. Окрім цього вказаний факт жодним чином не перешкоджає учасниками прийняти участь у закупівлі на рівних умовах
Основні показники якості електричної енергії визначені у пунктах 11.4.7 – 11.4.12 глави 11.4 розділу XІ КСР. З огляду на вказане у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації, оскільки КСР передбачено посилання саме на ДСТУ EN 50160:2014. Окрім цього вказаний факт жодним чином не перешкоджає учасниками прийняти участь у закупівлі на рівних умовах
Банківська гарантія
Дата подання: 15 квітня 2024 12:16
Дата відповіді: 17 квітня 2024 10:39
Просимо роз'яснити Замовника застосування Банківської гарантії. НЕ право на її застосування, а обґрунтування з якою метою?
Відповідь: Пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами (далі - Закон) визначено:
«забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія;».
Частиною 2 статті 21 Закону передбачено зокрема:
«Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію:
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати)».
Статттею 25 Закону унормовано: «Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.».
Таким чином право Замовника встановлювати як умову закупівлі – надання забезпечення тендерної пропозиції цілком та повністю відповідає вимогам законодавства та не обмежує жодні права учасника на участь у закупівлі.
Щодо мети встановлення вказаної вимоги:
Наразі склалась практика, коли участь у закупівлі приймають учасники, які не несуть ЖОДНОЇ відповідальності за результати своїх дій під час аукціону закупівлі. Частими випадками є обставини, при яких учасники понижують свої ціни на стільки під час аукціону, що потім просто відмовляються від укладання Договору. Такі учасники сприймають аукціони як якусь «он-лайн гру» без наслідків відповідальності за свої дії та неможливості Замовником оперативно завершити закупівлю, чекаючи спливу строків на укладання Договору і потім переходу до розгляду іншого учасника, який так само може безвідповідально відмовитись.
Публічні закупівлі – це не гра, і на наш погляд для підтвердження відповідального ставлення учасника в т.ч. до свого ціноутворення на товар при участі у закупівлі, є обов’язковим елементом – це встановлення грошового забезпечення у вигляді банківської гарантії. Щоб у разі «відмови учасника від укладання Договору», такий учасник поніс грошову відповідальність за свої дії у вигляді стягнення з банківського рахунку суми гарантії. Для замовника банківська гарантія учасника є своєрідним засобом фінансового захисту від недобросовісних учасників. Для обох сторін, банківська гарантія допомагає зменшити ризик невиконання зобов'язань. Це робить процес закупівлі більш надійним. Враховуючи цю мету, банківська гарантія в публічних закупівлях відіграє важливу роль у забезпеченні ефективного та надійного проведення торгів.
Таким чином вимоги щодо тендерного забезпечення узгоджуються з реальними обставинами функціонування ринку учасників електричної енергії в тендерних закупівлях.
«забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія;».
Частиною 2 статті 21 Закону передбачено зокрема:
«Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію:
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати)».
Статттею 25 Закону унормовано: «Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.».
Таким чином право Замовника встановлювати як умову закупівлі – надання забезпечення тендерної пропозиції цілком та повністю відповідає вимогам законодавства та не обмежує жодні права учасника на участь у закупівлі.
Щодо мети встановлення вказаної вимоги:
Наразі склалась практика, коли участь у закупівлі приймають учасники, які не несуть ЖОДНОЇ відповідальності за результати своїх дій під час аукціону закупівлі. Частими випадками є обставини, при яких учасники понижують свої ціни на стільки під час аукціону, що потім просто відмовляються від укладання Договору. Такі учасники сприймають аукціони як якусь «он-лайн гру» без наслідків відповідальності за свої дії та неможливості Замовником оперативно завершити закупівлю, чекаючи спливу строків на укладання Договору і потім переходу до розгляду іншого учасника, який так само може безвідповідально відмовитись.
Публічні закупівлі – це не гра, і на наш погляд для підтвердження відповідального ставлення учасника в т.ч. до свого ціноутворення на товар при участі у закупівлі, є обов’язковим елементом – це встановлення грошового забезпечення у вигляді банківської гарантії. Щоб у разі «відмови учасника від укладання Договору», такий учасник поніс грошову відповідальність за свої дії у вигляді стягнення з банківського рахунку суми гарантії. Для замовника банківська гарантія учасника є своєрідним засобом фінансового захисту від недобросовісних учасників. Для обох сторін, банківська гарантія допомагає зменшити ризик невиконання зобов'язань. Це робить процес закупівлі більш надійним. Враховуючи цю мету, банківська гарантія в публічних закупівлях відіграє важливу роль у забезпеченні ефективного та надійного проведення торгів.
Таким чином вимоги щодо тендерного забезпечення узгоджуються з реальними обставинами функціонування ринку учасників електричної енергії в тендерних закупівлях.
Одиниці виміру
Дата подання: 16 квітня 2024 10:03
Дата відповіді: 17 квітня 2024 10:40
В електронних полях системи закупівель вами зазначений обсяг закупівлі в одиницях «ОДИНИЦЯ». Відповідно до Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого Постановою НКРЕКП 14.03.2018 № 311, обсяг спожитої електричної енергії вимірюється у кіловат-годинах (кВт·год). Просимо внести відповідні зміни та вказати обсяг у правильних одиницях виміру.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вказана помилка була технічного характеру і наразі виправлена шляхом внесення відповідних змін до оголошення та тендерної документації, що оприлюднена в системі Prozorro 17.04.2024 року
Вимога усунути ІСО з тендерної документації
Дата подання: 17 квітня 2024 10:33
Дата відповіді: 19 квітня 2024 14:37
Доброго дня. Шановний Замовнику, Вважаємо, що тендерну документацію розроблено з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель, відповідно до Додатку 1 Тендерної документації, в пункті 7 «Інші документи (подаються окремими файлами PDF-формату)» зазначено, що, «Учасник зобов’язаний мати функціонуючу систему управління якістю, яка відповідає стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015). Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують наявність системи управління якістю, яка охоплює усі види діяльності, що плануються ним до виконання, а саме: сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (або міжнародному стандарту ISO 9001:2015). Якщо система управління якістю не сертифікована – учасник надає задокументовану інформацію відносно наявності системи управління якістю, що вимагається ДСТУ ISO 9001:2015/ ISO 9001:2015.» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупів лі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014 немає жодної згадки про надання зазначеного вище сертифікату ДСТУ ISO. Отже, керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей. Також, звертаємо Вашу увагу, що наявність таких дискримінаційних вимог в складі ТД спрямована на забезпечення участі та перемоги в цій процедурі одного, учасника. Підсумовуючи наведене, вважаємо, що Замовник порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, такі як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки встановлює очевидно дискримінаційні вимоги ТД, спрямовані на досягнення єдиного результату – забезпечення участі і визнання переможцем конкретно визначеного Учасника. У випадку не внесення змін до тендерної документації, а саме - прибирання завідомо дискримінаційних вимог (сертифікату ISO) ми будемо змушені звернутися до АМКУ. Практика АМКУ з питань сертифікатів ISO незмінна та нашу скаргу буде задоволено.
Просимо розглянути Рішення АМКУ від 02.04.2024 №5922, яке зазначено у закупівлі під ідентифікатором № - UA-2024-03-19-008889-a. В якому було встановлено - порушення Замовника щодо встановлення вимог до учасників з приводу надання таких сертифікатів. Цитуючи рішення: "Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть вищезазначені сертифікати, видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним (чинним) на момент його подання до участі у закупівлі зі сферою акредитації саме "постачання електроенергії" та нададуть документ про право використання вищезазначених документів в складі пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають необхідності надання вищезазначених документів. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей."
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Не можемо погодитись із такою позицією Скаржника з огляду на наступне:
Повідомляємо, що згідно рішень АМКУ № 18186-р/пк-пз від 09.08.2021 року та № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року, інших рішень, що наводяться нижче Сертифікати ISO не є формою дискримінації учасника. Вказані документи повинні підтвердити відповідність діяльності учасника вимогам щодо ефективності менеджменту енергопостачальника та дотримання заходів із захисту довкілля (навколишнього середовища).
1. По-перше, щодо сертифікату ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Аналогічні системи проведено вже такими підприємствами як АТ "Укртрансгаз" та його філіями УМГ; АТ «УКРНАФТА»; НЕК «УКРЕНЕРГО»; НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», групою компаній ДТЕК, більшістю інших підприємств, що діє на ринку виробництва та реалізації енергоресурсів: природного газу, електричної енергії, нафтопродуктів та твердого палива. Жоден суб’єкт господарювання не ставив під сумнів необхідність сертифікації їхньої діяльності як підприємства відповідно до вимог Третього енергетичного пакету ЄС, до якого долучилась Україна.
З огляду на вищевказане, жодних дискримінаційних або неможливих до виконання вимог Замовником закупівлі не сформовано, в частині документального підтвердження проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі.
Поряд з цим, потенційним учасником не доведено неможливість виконання вимоги що свідчить про безпідставність та невмотивованість поданої Скарги.
Аналогічної позиції і Орган оскарження, який своїм рішенням від 18.09.2019 року №13208 відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧЕРНІГІВГАЗ ЗБУТ" від 27.08.2019р. №14704-Сл-24028-0819 (номер скарги UA-2019-08-15-000763-a.a6 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ)» (номер закупівлі UA-2019-08-15-000763-a)) (надалі – Процедура закупівлі) Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області з аналогічного питання.
Аналогічне рішення АМКУ№ 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 року в закупівлі, що оголошена Відділом освіти виконавчого комітету Гребінківської міської ради (ідентифікатор UA-2021-07-15-005930-b), за яким вказані вимоги Замовника про надання учасником сертифікатів ISO визнані законними.
2. По-друге, щодо сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним на момент його подання до участі у закупівлі з метою безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу.
Законом передбачено необхідність дотримання учасниками закупівлі законодавства у сфері охорони довкілля та навколишнього середовища. Поряд з цим, спосіб підтвердження такої вимоги покладено визначити Замовнику закупівлі.
Зазначаємо, що діяльність як Замовника, так і Постачальника, так само, як і інші підприємства, установи та організації, їх філії та представництва чи об'єднання, окремі виробництва, інші господарські об'єкти – являються об’єктами екологічного аудиту в розумінні ст. 2 Закону України «Про екологічний аудит».
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про екологічний аудит», екологічний аудит – це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об'єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об'єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту.
Також зазначаємо, що відповідно до ст. 34 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Щодо опису планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, повідомляємо наступне: відповідно до ст. 54 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», – місцеві ради, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні своєї діяльності зобов'язані вживати необхідних заходів щодо запобігання та недопущення перевищення встановлених рівнів акустичного, електромагнітного, іонізуючого та іншого шкідливого фізичного впливу на навколишнє природне середовище і здоров'я людини в населених пунктах, рекреаційних і заповідних зонах, а також в місцях масового скупчення і розмноження диких тварин.
Враховуючи те, що вживання необхідних заходів захисту довкілля та навколишнього середовища з боку зокрема, підприємств, установ, організацій – є вимогою вищезазначеного закону, ми, як Замовник закупівлі маємо право це перевірити, вимагаючи опис планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища.
У зв’язку з цим, відповідність Постачальника вимогам діючого природоохоронного законодавства (зокрема, здійснення ним планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища), доказом чого є документальне підтвердження стосовно визнання уповноваженими органами або експертними організаціями відповідності учасника вимогам екологічного законодавства – для нас, як для Замовника є необхідністю.
Саме у зв’язку з цим Замовник, з метою вжиття додаткових заходів для забезпечення максимальної безпеки під час надання послуг з постачання електричної енергії, а також для повної відповідності закупівлі електричної енергії вимогам природоохоронного законодавства, – вимагає у складі тендерної документації від учасників надання вищевказаних документів.
В Україні діють низка державних та приватних екологічних інспекцій та аудиторів, що здійснюють верифікацію суб’єктів господарювання на ризики ведення їхньої діяльності та вплив на довкілля та навколишнє середовище.
Зміст вимоги за тендерною документацією не обмежує учасників закупівлі в виборі способу проведення екологічного аудиту та безпосередньої компетентної організації, що уповноважена на таку перевірку. З огляду на це, суб’єкти господарювання вільні у виборі контрагента, щодо підтвердження їх діяльності нормам екологічного законодавства.
Серед профільних аудиторських установ у сфері екології можемо навести наступні:
- Міністерство екології та природних ресурсів України та його структурні підрозділи на місцях;
- хіміко-аналітичні лабораторії (далі – хімлабораторії);
- органи сертифікації, інспекції та акредитації з переліку розміщеного в Реєстрі акредитованих ООВ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov
- Низка приватних підприємств та окремих аудиторів, що мають відповідні свідоцтва на право зайняття екологічним аудитом.
Преамбулою Закону України «Про екологічний аудит» передбачено: «Цей Закон визначає основні правові та організаційні засади здійснення екологічного аудиту і спрямований на підвищення екологічної обґрунтованості та ефективності діяльності суб'єктів господарювання. Положення цього Закону поширюються на всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та видів діяльності.»
Скаржник документально не довів та не спростував обставини, що ним вчинялись дії стосовно укладання договору на проведення екологічного аудиту своєї діяльності з будь-якою із компетентних організацій з оформленням сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) і Скаржнику було відмовлено у проведенні такої інспекції, що призвело до неможливості оформлення відповідного запитуваного документу Замовником.
Швидше всього Скаржник не мав та не має наміру навіть спробувати виконати відповідну вимогу за тендерною документацією, що свідчить не про дискримінаційність та незаконність самої вимоги, а доводить лише обставини небажання виконувати вимоги Замовника в зазначеній тендерній процедурі закупівлі.
Як приклад розгляду аналогічних справ наводимо також рішення АМКУ №21479 -р/пк-пз від 21.09.2021 року, яким Орган оскарження відмовив у задоволенні скарги ТОВ "ВУГІЛЛЯ-МИКОЛАЇВ" (надалі – Скаржник) вих. № 1/27-08 від 27.08.2021 року (номер скарги UA-2021-08-13-002486-b.a4 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне марки ДГ 13-100, вугілля кам’яне марки ГЖ 20-40)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-17-009449-a) Відділу освіти Чорнобаївської селищної ради. Далі цитата із висновку Органу оскарження: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині..»
Повідомляємо, що згідно рішень АМКУ № 18186-р/пк-пз від 09.08.2021 року та № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року, інших рішень, що наводяться нижче Сертифікати ISO не є формою дискримінації учасника. Вказані документи повинні підтвердити відповідність діяльності учасника вимогам щодо ефективності менеджменту енергопостачальника та дотримання заходів із захисту довкілля (навколишнього середовища).
1. По-перше, щодо сертифікату ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Аналогічні системи проведено вже такими підприємствами як АТ "Укртрансгаз" та його філіями УМГ; АТ «УКРНАФТА»; НЕК «УКРЕНЕРГО»; НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», групою компаній ДТЕК, більшістю інших підприємств, що діє на ринку виробництва та реалізації енергоресурсів: природного газу, електричної енергії, нафтопродуктів та твердого палива. Жоден суб’єкт господарювання не ставив під сумнів необхідність сертифікації їхньої діяльності як підприємства відповідно до вимог Третього енергетичного пакету ЄС, до якого долучилась Україна.
З огляду на вищевказане, жодних дискримінаційних або неможливих до виконання вимог Замовником закупівлі не сформовано, в частині документального підтвердження проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі.
Поряд з цим, потенційним учасником не доведено неможливість виконання вимоги що свідчить про безпідставність та невмотивованість поданої Скарги.
Аналогічної позиції і Орган оскарження, який своїм рішенням від 18.09.2019 року №13208 відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧЕРНІГІВГАЗ ЗБУТ" від 27.08.2019р. №14704-Сл-24028-0819 (номер скарги UA-2019-08-15-000763-a.a6 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ)» (номер закупівлі UA-2019-08-15-000763-a)) (надалі – Процедура закупівлі) Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області з аналогічного питання.
Аналогічне рішення АМКУ№ 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 року в закупівлі, що оголошена Відділом освіти виконавчого комітету Гребінківської міської ради (ідентифікатор UA-2021-07-15-005930-b), за яким вказані вимоги Замовника про надання учасником сертифікатів ISO визнані законними.
2. По-друге, щодо сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним на момент його подання до участі у закупівлі з метою безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу.
Законом передбачено необхідність дотримання учасниками закупівлі законодавства у сфері охорони довкілля та навколишнього середовища. Поряд з цим, спосіб підтвердження такої вимоги покладено визначити Замовнику закупівлі.
Зазначаємо, що діяльність як Замовника, так і Постачальника, так само, як і інші підприємства, установи та організації, їх філії та представництва чи об'єднання, окремі виробництва, інші господарські об'єкти – являються об’єктами екологічного аудиту в розумінні ст. 2 Закону України «Про екологічний аудит».
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про екологічний аудит», екологічний аудит – це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об'єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об'єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту.
Також зазначаємо, що відповідно до ст. 34 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Щодо опису планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища, повідомляємо наступне: відповідно до ст. 54 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», – місцеві ради, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні своєї діяльності зобов'язані вживати необхідних заходів щодо запобігання та недопущення перевищення встановлених рівнів акустичного, електромагнітного, іонізуючого та іншого шкідливого фізичного впливу на навколишнє природне середовище і здоров'я людини в населених пунктах, рекреаційних і заповідних зонах, а також в місцях масового скупчення і розмноження диких тварин.
Враховуючи те, що вживання необхідних заходів захисту довкілля та навколишнього середовища з боку зокрема, підприємств, установ, організацій – є вимогою вищезазначеного закону, ми, як Замовник закупівлі маємо право це перевірити, вимагаючи опис планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища.
У зв’язку з цим, відповідність Постачальника вимогам діючого природоохоронного законодавства (зокрема, здійснення ним планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища), доказом чого є документальне підтвердження стосовно визнання уповноваженими органами або експертними організаціями відповідності учасника вимогам екологічного законодавства – для нас, як для Замовника є необхідністю.
Саме у зв’язку з цим Замовник, з метою вжиття додаткових заходів для забезпечення максимальної безпеки під час надання послуг з постачання електричної енергії, а також для повної відповідності закупівлі електричної енергії вимогам природоохоронного законодавства, – вимагає у складі тендерної документації від учасників надання вищевказаних документів.
В Україні діють низка державних та приватних екологічних інспекцій та аудиторів, що здійснюють верифікацію суб’єктів господарювання на ризики ведення їхньої діяльності та вплив на довкілля та навколишнє середовище.
Зміст вимоги за тендерною документацією не обмежує учасників закупівлі в виборі способу проведення екологічного аудиту та безпосередньої компетентної організації, що уповноважена на таку перевірку. З огляду на це, суб’єкти господарювання вільні у виборі контрагента, щодо підтвердження їх діяльності нормам екологічного законодавства.
Серед профільних аудиторських установ у сфері екології можемо навести наступні:
- Міністерство екології та природних ресурсів України та його структурні підрозділи на місцях;
- хіміко-аналітичні лабораторії (далі – хімлабораторії);
- органи сертифікації, інспекції та акредитації з переліку розміщеного в Реєстрі акредитованих ООВ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov
- Низка приватних підприємств та окремих аудиторів, що мають відповідні свідоцтва на право зайняття екологічним аудитом.
Преамбулою Закону України «Про екологічний аудит» передбачено: «Цей Закон визначає основні правові та організаційні засади здійснення екологічного аудиту і спрямований на підвищення екологічної обґрунтованості та ефективності діяльності суб'єктів господарювання. Положення цього Закону поширюються на всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та видів діяльності.»
Скаржник документально не довів та не спростував обставини, що ним вчинялись дії стосовно укладання договору на проведення екологічного аудиту своєї діяльності з будь-якою із компетентних організацій з оформленням сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) і Скаржнику було відмовлено у проведенні такої інспекції, що призвело до неможливості оформлення відповідного запитуваного документу Замовником.
Швидше всього Скаржник не мав та не має наміру навіть спробувати виконати відповідну вимогу за тендерною документацією, що свідчить не про дискримінаційність та незаконність самої вимоги, а доводить лише обставини небажання виконувати вимоги Замовника в зазначеній тендерній процедурі закупівлі.
Як приклад розгляду аналогічних справ наводимо також рішення АМКУ №21479 -р/пк-пз від 21.09.2021 року, яким Орган оскарження відмовив у задоволенні скарги ТОВ "ВУГІЛЛЯ-МИКОЛАЇВ" (надалі – Скаржник) вих. № 1/27-08 від 27.08.2021 року (номер скарги UA-2021-08-13-002486-b.a4 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне марки ДГ 13-100, вугілля кам’яне марки ГЖ 20-40)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-17-009449-a) Відділу освіти Чорнобаївської селищної ради. Далі цитата із висновку Органу оскарження: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині..»
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 квітня 2024 15:03
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" |
680 706,00
UAH з ПДВ
|
680 706,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СКАЙ СОФТ" |
795 611,50
UAH з ПДВ
|
712 705,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖИГАЗТРЕЙД" |
793 720,65
UAH з ПДВ
|
785 720,90
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" #42827548 |
Переможець |
680 706,00
UAH з ПДВ
|
25 квітня 2024 15:34
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 25 квітня 2024 13:31
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
08 травня 2024 11:42
|
ДУ №1 від 08.05.2024.pdf | зміни до договору |
08 травня 2024 11:26
|
Електронний підпис | укладений |
01 травня 2024 16:07
|
Договір №21 від 01.05.2024.pdf | укладений |
01 травня 2024 16:05
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 08 травня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 08 травня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | З метою приведення змісту Договору до положень бюджетного законодавства та наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» №309 від 02.03.2012 року зі змінами (далі - Порядок) сторони дійшли згоди виключити із змісту розділу 5 наступні положення та викласти п. 5.4. розділу 5 Договору наступній редакції: ««Ціна (сума) цього Договору розрахована згідно очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідає остаточній тендерній пропозиції Учасника. При цьому, фінансування закупівлі здійснюється в межах реально затверджених видатків Замовника на дану потребу.» Детально за додатковою угодою |
Номер договору про закупівлю: | №21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |