Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 277 з поглибленим вивченням англійської мови Деснянського району міста Києва |
Код ЄДРПОУ: | 01488038 |
Місцезнаходження: | 02232, Україна , Київська обл., Київ, Олександра Сабурова (Сержа Лифаря),6 |
Контактна особа: |
Маркосян Вікторія Юріївна 380989641799 Tender277@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 березня 2024 13:50 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 березня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 березня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 березня 2024 15:00 |
Початок аукціону: | 14 березня 2024 14:17 |
Початок аукціону: | 14 березня 2024 14:17 |
Очікувана вартість: | 4 000 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 20 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
08 березня 2024 12:33 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
08 березня 2024 12:27 |
ТД_школа_277_Капітальний_ремонт_заміна_вікон_зі_змінами_2 (2).pdf | |
08 березня 2024 12:27 |
Перелік_змін_до_тендерної_документації_2 (1).pdf | |
05 березня 2024 16:16 |
ТД__Капітальний_ремонт_заміна_вікон_зі_змінами.pdf | |
05 березня 2024 16:16 |
Перелік_змін_до_тендерної_документації.pdf | |
01 березня 2024 13:50 |
Тендерна документація Капітальний ремонт (Заміна вікон).pdf |
08 березня 2024 12:33 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||||||||
08 березня 2024 12:27 |
ТД_школа_277_Капітальний_ремонт_заміна_вікон_зі_змінами_2 (2).pdf
|
|||||||||||||||
08 березня 2024 12:27 |
Перелік_змін_до_тендерної_документації_2 (1).pdf
|
|||||||||||||||
05 березня 2024 16:16 |
ТД__Капітальний_ремонт_заміна_вікон_зі_змінами.pdf
|
|||||||||||||||
05 березня 2024 16:16 |
Перелік_змін_до_тендерної_документації.pdf
|
|||||||||||||||
01 березня 2024 13:50 |
Тендерна документація Капітальний ремонт (Заміна вікон).pdf
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Відповідно до пункту 9 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, як будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Крім того повідомляємо, що відповідно до підпункту 2 пункту 2 розділу 5 тендерної документації зазначено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем - нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису.
Щодо надання сертифікатів ISO щодо сфер будівництво житлових і нежитлових будівель, електромонтажні роботи не є дискримінаційною, оскільки сертифікати ISO може отримати будь – яка організація незалежно від форми власності, організаційно – правової форми, виду діяльності тощо, яка здійснює свою діяльність у відповідності до таких стандартів.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Форма декларації встановлена відповідно до Додатку 8 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107. Відповідно до затвердженої форми декларації встановлено обов’язкову вимогу про зазначення місця виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
При цьому, відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1107:
21. Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року № 77, здійснюються на підставі Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Документи повертаються протягом п’яти робочих днів без розгляду у разі незаповнення полів, зазначення робіт підвищеної небезпеки та машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які не включено до групи Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) та групи Б переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року № 77.
Декларація подається роботодавцем або уповноваженою ним особою, надсилається поштою до адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці.
Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання.
Відмова в реєстрації декларації не допускається.
У разі зміни відомостей або виявлення суб’єктом господарювання помилки в поданій декларації суб’єкт господарювання в порядку, встановленому цим пунктом для подання декларації, подає оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін або з дня подання декларації в разі виявлення помилки.
Крім того зазначаємо, що тендерною документацією вимагається надання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці або конкретно щодо адреси об’єкту, на якому будуть здійснюватися роботи за даною процедурою закупівлі, або згідно укладених договорів (або за договорами) на об’єктах замовника (-ів) у м. Києві (або на території України). Тобто, Ви не позбавлені можливості подати у складі пропозиції декларацію відповідності матеріально - технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці з різним змістом.
Повідомляємо, що дана вимога повністю відповідає положенням Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1107.
Додатково повідомляємо, що Учасники можуть надавати в складі пропозиції один із зазначених документів - або дозвіл на надання послуг підвищеної небезпеки, або декларацію відповідності матеріально - технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Щодо наявності в дозволі або декларації таких робіт як монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, то вони встановлені відповідно до технічного завдання, а саме: в дефектному акті містяться такі роботи: демонтаж віконних коробок в кам’яних стінах з відбиванням штукатурки в укосах; демонтаж віконних зливів; установлення пластикових підвіконних дошок; установлення віконних зливів; встановлення зовнішніх металевих нащільників.
Щодо наявності в дозволі або декларації таких робіт як нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо), то вони встановлені відповідно до технічного завдання, а саме: в дефектному акті містяться такі роботи: шпаклювання стін мінеральною шпаклівкою; додавати на 1 мм зміни товщини шпаклівки до норм 15-182-1, 15-182-2; ґрунтування відкосів; просте фарбування полівінілацетатними водоемульсійними сумішами стін по штукатурці та збірних конструкціях, підготовлених під фарбування.
Таким чином, дана вимога встановлена відповідно до технічного завдання та не є дискримінаційною.
Враховуючи дію воєнного стану в Україні, нестабільну економічну ситуацію та постійне коливання цін на ринку, Замовник прагне здійснити закупівлю та укласти договір з Учасником, який в змозі буде виконати свої зобов’язання згідно з договором, що не призведе до розірвання договору та неможливістю Замовника отримати послуги, передбачені предметом закупівлі.
Вимога встановлена з метою наочного розуміння технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та полегшення процесу визначення Учасниками обсягу та вартості робіт, що є предметом закупівлі. Можливість здійснення такого обстеження надається усім потенційним Учасникам без будь – яких обмежень з боку Замовника.
Дана вимога є необхідною для всіх потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки учасники мають можливість ознайомитися із фактичними обсягами виконання робіт на місці, реально здійснити оцінку своїх можливостей та економічної доцільності щодо виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Отже, дана вимога тендерної документації не є дискримінаційною.
Відповідно до Правил охорони праці на автомобільному транспорті, затверджених Наказом МНС України 09.07.2012 № 964 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2012 р. за № 1299/21611 (далі – Правила), вимоги Правил поширюються на суб’єктів господарювання, які організовують або здійснюють роботи на автомобільному транспорті.
Відповідно до вимог тендерної документації ціна тендерної пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах замовника.
В ціні тендерної пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до використання підрядних робіт з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями.
Навчання з НПАОП 0.00-1.62-12 Правила охорони праці на автомобільному транспорті потрібне у зв’язку з тим, що до об’єкту, де будуть виконуватися роботи, необхідно завозити як працівників, які будуть виконувати ці роботи, так і інструменти та необхідне обладнання, необхідне для виконання даних послуг.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Вимоги про усунення порушення
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно зі статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 11 статті 1 Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій», технологія – результат науково – технічної діяльності, сукупність систематизованих наукових знань, технічних, організаційних та інших рішень про перелік, строк, порядок та послідовність виконання операцій, процесу виробництва та/або реалізації і зберігання продукції, надання послуг.
Таким чином, сертифікати ISO – є технологією.
Зазначаємо, що дискримінація – це утиск або позбавлення прав одних економічних суб'єктів (держав, підприємств, громадян) порівняно з іншими без законних на те підстав. Дискримінація – будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Поняття охоплює виключення або обмеження можливостей для членів певної групи відносно можливостей інших груп. Проте не кожна відмінність у ставленні є дискримінацією: вона не буде такою, якщо критерії такої відмінності є розумними і об'єктивними, а завдання полягає в тому, щоб досягти мети. Європейський суд з прав людини дає аналогічне визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
Відповідно до підпункту «а» пункту 2 Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 04.08.2008 № 268 «Про затвердження національних стандартів України» встановлено: «Затвердити національні стандарти України з наданням чинності: з 1 січня 2009 р.: ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання (ISO 28000:2007, IDT) – Вперше.
Наявність сертифікату ISO є необхідною, оскільки дає можливість Замовнику отримати дійсно якісні роботи та сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності виконувати роботи, які задовольняють вимоги Замовника та є предметом закупівлі, а також свідчить про відповідність організації вимогам стандартів на міжнародному рівні.
Більш того, отримати сертифікат ISО може будь – яка організація незалежно від організаційної форми, розміру, форми власності, що працює у відповідності до вимог стандарту ISO.
В будь – якому випадку така вимога не є дискримінаційною, адже Учасник має право надати інший аналогічний сертифікат, отриманий на підставі діючого на даний час нормативного документу.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно зі статтею 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
В Додатку 3 до тендерної документації містяться всі дані необхідні для розрахунку кошторисної документації, а саме: дефектний акт та підсумкова відомість ресурсів.
Звертаємо вашу увагу, що складання кошторисів в Україні визначається на підставі документу:
«Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва»
Затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві”
1.1. Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
кошторисні нормативи – нормативні показники витрат ресурсів (трудовитрат, часу роботи будівельних машин та механізмів, витрат матеріалів, виробів і комплектів), встановлені на прийняті вимірники будівельних робіт, виражених у натуральних (фізичних) одиницях виміру; нормативні показники (вартісні, відсоткові, індексні, ресурсні) встановлені на прийняті одиниці виміру робіт (послуг) у будівництві;
Згідно цієї ж постанови:
1.2. У цій Настанові терміни вживаються у такому значенні:
кошторисні нормативи – нормативні показники витрат ресурсів (трудовитрат, часу роботи будівельних машин та механізмів, витрат матеріалів, виробів і комплектів), встановлені на прийняті вимірники будівельних робіт, виражених у натуральних (фізичних) одиницях виміру; нормативні показники (вартісні, відсоткові, індексні, ресурсні) встановлені на прийняті одиниці виміру робіт (послуг) у будівництві;
4.9 Кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін.
6.4. Вартість матеріальних ресурсів у складі прямих витрат при проведенні розрахунків за обсяги виконаних робіт визначається на підставі виконаних обсягів робіт, нормативних витрат матеріальних ресурсів, визначених за КНУ РЕКН, та їх уточненої вартості.
«ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ РЕСУРСНИХ ЕЛЕМЕНТНИХ
КОШТОРИСНИХ НОРМ НА БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ»
Таблиці норм Збірників РЕКНб об'єднано в групи. Опис складу робіт та одиницю виміру наведено для групи в цілому.
Таблиці норм Збірників РЕКНб містять такі показники:
- витрати труда робітників-будівельників, люд.-год.;
- середній розряд робіт, визначений для ланки робітників-будівельників;
- витрати труда машиністів, люд.-год.;
- час роботи та склад будівельних машин, механізмів, механізованого виробничого знаряддя (механізованого інструменту), маш.-год.;
- витрати будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, фізичні одиниці виміру.
1.17 Норми витрат матеріальних ресурсів визначено з урахуванням загальних виробничих норм витрат матеріалів, технологічних карт та іншої технологічної документації, а також мінімальних норм втрат і відходів по матеріалах, які потребують обробки чи припасовування при укладанні їх в проектне положення».
Також, звертаємо вашу увагу, що у дефектному акті наведений фактичний перелік обсягів робіт до виконання, а у підсумковій відомості ресурсів лише перелік матеріалів (а не обсягів робіт), що використовуються для виконання цих робіт, відповідно до усіх норм, що перелічені вище.
Відповідно, змушені відмовити у задоволенні вимоги UA-2024-03-01-006939-a.b1.
У вашій відповіді на попередню вимогу, окрім копіювання з тексту з кошторисних норм, нічого змістовного не було виявлено! По-перше, на вимогу по кошторисним нормам - Ви відповіли про сертифікати ISO, по-друге відповіді стосовно того, на який документ спиратись, дефектний акт або відомість ресурсів, в яких є розбіжності у будівельниї об'ємах Ви так і не надали.
ПРОШУ НАДАТИ ЗМІСТОВНУ ВІДПОВІДЬ НА НАШУ ВИМОГУ:
Шановний Замовник, у тендерній документації наявне можливе порушення принципів недискримінації та забезпечення конкуренції, закріплених у ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" в тендерній документації суперечливі дані щодо обсягів робіт. А саме:
1) У дефектному акті вказані певні обсяги робіт.
2) У підсумковій відомості ресурсів вказані інші обсяги робіт, які не збігаються з дефектним актом.
При цьому замовник вимагає, щоб учасники надавали кошторисну документацію (локальні кошториси, зведений кошторис тощо) згідно з обсягами, вказаними у дефектному акті та відомості ресурсів. І якщо обсяги робіт в кошторисах учасника відрізнятимуться від зазначених в дефектному акті/відомості - його пропозицію буде відхилено.
Дана ситуація є невідповідністю, оскільки за наявності розбіжностей між дефектним актом і відомістю ресурсів стає незрозумілим, які саме обсяги робіт мають бути враховані в кошторисній документації учасників. Це створює невизначеність та неоднозначне трактування вимог тендерної документації.
Згідно з ч. 1 ст. 22 Закону "Про публічні закупівлі" тендерна документація повинна містити чіткі та незмінні вимоги до предмета закупівлі та умови проведення процедури. А розбіжності в обсягах робіт між дефектним актом і відомістю порушують цю вимогу закону.
Крім того, якщо учасник складе кошторис згідно з дефектним актом, а там обсяги менші, ніж у відомості ресурсів - його пропозицію буде відхилено за невідповідність документації замовника. Це також є порушенням принципу недискримінації учасників.
Тобто наявність таких невідповідностей в документації є підставою для її оскарження в Антимонопольному комітеті з вимогою виправити та усунути всі невизначеності, .
Крім того, вимога надавати кошторисну документацію лише в певному програмному комплексі (АВК-5 або сумісному з ним) є невиправданою та дискримінаційною. Учасники мають право самостійно обирати програмне забезпечення для складання кошторисів відповідно до діючих будівельних норм.
Вимагаю пррибрати дискримінаційні вимоги тендерної документації в частині необхідності надання кошторисної документації виключно в програмному комплексі АВК-5 або сумісному з ним та відхилення пропозицій з іншими обсягами робіт, ніж зазначено в дефектному акті/підсумковій відомості.
Ці вимоги порушують статті 3 (принципи недискримінації та забезпечення конкуренції) та 22 (склад тендерної документації) Закону України "Про публічні закупівлі" шляхом:
1) Необґрунтованого обмеження вибору учасниками програмного забезпечення для складання кошторисів.
2) Створення невизначеності в тендерній документації через розбіжності в обсягах робіт.
Такі вимоги дискримінують учасників, які використовують інше програмне забезпечення, та порушують принцип конкуренції."
Дякуємо!
Крім того, Ви не вказали які саме розбіжності у будівельних об’ємах наявні в дефектному акті та підсумковій відомості ресурсів.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
справа №280/1309/19 (адміністративне провадження №К/9901/3150/20) – Договір про закупівлю укладений за результатом проведеної процедури має містити повний перелік «Випадків змін істотних умов договору», за останньою редакцією Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (ост. ред. № 131 від 09.02.2024), це:
19. Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону;
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Проект договору до тендерної документації (Додаток 4) містить не повний перелік змін, прицьому він не відповідає поточній редакції Постанови, а саме:
«12.10. Істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
3) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості робіт і послуг);
5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.»
Отже підписання проекту договору який не відповідає нормативно правовим актам, потенційно може привести к негативним наслідкам, та санкціям зі сторони перевіряючих органів, в тому числі к розірванню угоди.
Проект договору не містить повний перелік змін відповідно до п. 19 Особливостей, оскільки ми проводимо закупівлю робіт, а не товарів і продовження дії договору на наступний рік не передбачається, оскільки роботи повинні бути виконані до кінця цього року.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
1. Витрати робітників, 283,45 4.1 Витрати робітників, заробітна 283,46 == На Витрати робітників впливають зміни тривалості робочого часу, які приймаються з урахуванням періода дії воєнного стану. Таким чином порушення відсутні.
2. Разом кошторисна трудомісткість 2645,5 люд.год - Разом кошторисна трудомісткість 2645,51 люд.год == відповідно змінюється згідно урахування тривалості робочого часу у період дії воєнного стану. Таким чином порушення відсутні.
3. Шуруповерти 104,83316 28маш. год 6 Шуруповерти 104,833162801маш.год == вартість електроенергії прийнято 0, тому зауваження що "зміни також несуть суттєвий вплив на ціну тендерної пропозиції Учасника та призводять до її спотворення є необгрунтованими. Таким чином порушення відсутні.
4. Будівельне сміття 16,9036 т - Будівельне сміття 17,1736 т == замовником свідомо застосовано невірний норматив на виконання Демонтажа зливів, щоб лише один учасник міг стати переможцем.
Адже замовник у змові з учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МС-БІЛД" свідомо застосував норму КБ-10-25-10, яка не враховує сміття після демонтажа. Хоча згідно ВКАЗІВКИ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи "п2.4 Окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКНб на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за КНУ РЕКНб Збірник 46 «Роботи при реконструкції будівель та споруд» та нормами 9-70-1 – 9-75-2 КНУ РЕКНб Збірник 9 «Металеві конструкції» без застосування зазначеного коефіцієнта." в збірнику їснує чітка норма на виконання цього виду робіт КР8-4-1 "Розбирання поясків, сандриків, жолобів, відливів, звисів тощо з листової сталі" І крім того замовник сам вказав наступний склад робіт: Очищення приміщень від сміття 17,2336 т, Навантаження сміття вручну 17,2336 т, Перевезення сміття до 30 км 17,2336 т, що ніяким чином не узгоджується з зауваженням щодо кількості сміття.
Також, звертаємо вашу увагу, що кошторисна документація переможця закупівлі проходить експертизу проектно – кошторисної документації. Тому аналіз правильності застосування розцінок, підрахунку об'ємів сміття, застосування коефіцієнтів Замовник на етапі тендерної закупівлі не проводить, а встановлює факт відповідності тендерної пропозиції тендерному завданню, відповідно до якого у Вашій тендерній пропозиції наявні невідповідності.
Звернення до Держаудитслужби
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-05-20-000169 ● cd2ef147c9cc40df89f58fe9f1b07db4
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 20 травня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 21 травня 2024 14:57 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.05.2024 № 122
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10 UA-2024-03-01-006939-a 01.03.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-05-24 14:23:37
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту (заміни вікон) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-01-006939-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-05-29 22:59:20
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України Північний офіс Держаудитслужби про надання пояснень в рамках моніторингу
На запит Державної аудиторської служби України Північний офіс Держаудитслужби про надання пояснень в рамках моніторингу (рішення про початок моніторингу від 21.05.2024 року UA-M-2024-05-20-000169) процедури закупівлі «Капітальний ремонт (заміна вікон) (підготовка до опалювального сезону та енергозбереження)» з очікуваною вартістю 4 000 000,00 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером: UA-2024-03-01-006939-a, ID: 8e34eb18507d45258412803fb062ca2a, повідомляємо наступне.
1. Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до кошторису на 2024 рік.
Керуючись примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначено відповідно до державних стандартів, будівельних норм, державним санітарним правилам і нормам та іншим нормативним документам.
Очікувану вартість закупівлі визначено на підставі аналізу ринку (отримано пропозиції суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері будівельних робіт) в межах бюджетних призначень. Обґрунтування бюджетного призначення було здійснено на підставі розпорядження № 110 від 07 «лютого», затвердженого Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено
Надання інформації про усунення порушення замовником
Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 277 з поглибленим вивченням англійської мови Деснянського району міста Києва (далі – Замовник) у відповідь на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-03-01-006939-a за предметом «Капітальний ремонт (заміна вікон) (підготовка до опалювального сезону та енергозбереження)» ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (далі – Закупівля) надає аргументовані заперечення до висновку та повідомляє. Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-03-01-006939-a встановлено наступні порушення: 1) За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII. 2) За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «МС-БІЛД», встановлено порушення пункту 43 Особливостей № 1178. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Щодо першого порушення, встановленого Північним офісом Держаудитслужби, повідомляємо наступне. У висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-03-01-006939-a щодо першого порушення зазначено: Моніторингом встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «МС-БІЛД» умовам тендерної документації замовника. Так, відповідно до частини 1 Розділу «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 2 до ТД для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально – технічної бази та технологій вимагалось надання учасником довідки в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника та печаткою (у разі наявності) з інформацією щодо наявності обладнання, будівельних машин, матеріально – технічної бази та технологій, які будуть залучені до виконання договору, що враховані при розрахунку договірної ціни та зазначені в підсумковій відомості ресурсів. На виконання зазначеної вище вимоги у складі пропозиції Переможцем надано Довідку про наявність в учасника обладнання, матеріально – технічної бази та технологій б/д, б/н (Далі – Довідка МТБ), згідно якої відсутня інформація про наявність саме будівельних машин, чим недотримано вимоги частини 1 Розділу «Кваліфікаційні критерії» Додатку № 2 до ТД. Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Однак, замовником не виявлено вищевказану невідповідність та не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим не дотримано вимоги пункту 43 Особливостей № 1178. Відповідно до пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації вимагалося: «Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника та печаткою (у разі наявності) з інформацією щодо наявності обладнання, будівельних машин, матеріально – технічної бази та технологій, які будуть залучені до виконання договору, що враховані при розрахунку договірної ціни та зазначені в підсумковій відомості ресурсів.». В Додатку 3 до тендерної документації містить підсумкова відомість ресурсів, в якій зазначені наступні будівельні машини, враховані в складі загальновиробничих витрат: шуруповерти, фарборозпилювачі ручні, перфоратори електричні. Також в наданій ТОВ «МС-БІЛД» підсумковій відомості ресурсів (файл «Кошторис.pdf») зазначені наступні будівельні машини: шуруповерти, фарборозпилювачі ручні, перфоратори електричні. ТОВ «МС-БІЛД» в складі пропозиції надав довідку про наявність обладнання, матеріально – технічної бази та технологій (файл «Кваліфікаційні обладнання.pdf»), в якій зазначені, зокрема, шуруповерт акумуляторний Дніпро-М МДШ-600, фарборозпилювач ручний Bosch PFS 55 та перфоратор електричний Revolt RH-2200 MAX. Зазначаємо, що тендерною документацією встановлено саме надання будівельних машин, які будуть залучені до виконання договору та що враховані при розрахунку договірної ціни та зазначені в підсумковій відомості ресурсів. Крім того повідомляємо, що тендерна документація не містить визначення «будівельні машини». Тому, відповідно, надавши довідку про наявність обладнання, матеріально – технічної бази та технологій, в якій зазначені шуруповерт акумуляторний Дніпро-М МДШ-600, фарборозпилювач ручний Bosch PFS 55 та перфоратор електричний Revolt RH-2200 MAX, ТОВ «МС-БІЛД» повністю виконав вимогу тендерної документації. Отже, відсутні підстави для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Крім того звертаємо увагу, що у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «МС-БІЛД» за відсутність та/або невідповідність документів за статтею 16 Закону відповідно до пункту 44 Особливостей. Щодо другого порушення, встановленого Північним офісом Держаудитслужби, повідомляємо наступне. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель повідомляємо, що зобов’язуємось врахувати виявлені моніторингом порушення та дотримуватись вимог статті 10 Закону щодо розміщення інформації про закупівлю та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме: уповноважена особа зобов’язується пройти додаткове навчання для підвищення рівня кваліфікації у сфері публічних закупівель.
2024-06-27 10:49:57
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 14 червня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 29 червня 2024 |
Порушення виявлено
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178.)
Ризики, що спрацювали
sas-3-2-1
sas-3-5
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 14 березня 2024 14:52
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРМОНТАЖЛЮКС" |
3 013 139,71
UAH з ПДВ
|
3 013 139,71
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." |
3 636 910,64
UAH з ПДВ
|
3 596 910,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЛОРІЯ-В" |
3 777 000,00
UAH з ПДВ
|
3 616 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МС-БІЛД" |
3 941 665,20
UAH з ПДВ
|
3 921 665,20
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРМОНТАЖЛЮКС" #33147770 |
Відхилено |
3 013 139,71
UAH з ПДВ
|
21 березня 2024 18:55
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 19 березня 2024 15:59
|
ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." #44668048 |
Відхилено |
3 596 910,00
UAH з ПДВ
|
26 березня 2024 13:13
|
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЛОРІЯ-В" #41716575 |
Відхилено |
3 616 000,00
UAH з ПДВ
|
27 березня 2024 15:26
|
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МС-БІЛД" #41795711 |
Переможець |
3 921 665,20
UAH з ПДВ
|
03 квітня 2024 09:48
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 квітня 2024 08:47
|
ду 1 до Договору.pdf | укладений |
17 квітня 2024 08:45
|
Електронний підпис | укладений |
15 квітня 2024 12:32
|
Договір 14.pdf | укладений |
15 квітня 2024 12:30
|