Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Газоаналізатори з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори
Очікувана вартість
474 215,00 UAH
UA-2024-03-01-005457-a ● acf772fb18714a0381aef8e84666f657
Відкриті торги з особливостями
Кваліфікація переможця
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Головне управління Національної поліції в Хмельницькій області |
Код ЄДРПОУ: | 40108824 |
Місцезнаходження: | 29017, Україна , Хмельницька обл., місто Хмельницький, вулиця Зарічанська, 7 |
Контактна особа: |
Губай Олександра Миколаївна +380382692436 Aleksandra.gubaj@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 березня 2024 12:25 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 квітня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 квітня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 травня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 01 травня 2024 11:10 |
Початок аукціону: | 01 травня 2024 11:10 |
Очікувана вартість: | 474 215,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 4 742,15 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:38430000-8: Детектори та аналізатори
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником-резидентом, повинні бути складені українською мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж українська, учасник надає переклад цього документу. Переклад повинен бути засвідченим підписом та печаткою (у разі використання) перекладача та підписом учасника. Розмір, вид та умови надання забезпечення пропозицій - забезпечення не вимагається, математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування) - не застосовується.
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
7 Мегават-година
Газоаналізатори з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
29017, Україна, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Зарічанська, 7
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
14 червня 2024
ДК 021:2015: 38430000-8 — Детектори та аналізатори
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата здійснюється Покупцем за фактично отриманий належної якості Товар шляхом безготівкового переказу коштів на поточний рахунок Постачальника, протягом 90 (дев’яносто) календарних днів після підписання уповноваженими представниками Сторін видаткової накладної. | Пiсляоплата | 90 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
26 квітня 2024 14:57 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
26 квітня 2024 14:40 |
Перелік змін в ТД _ копія.doc | |
26 квітня 2024 14:40 |
Тендерна документація.docx | |
26 квітня 2024 14:40 |
Проект Договору Додаток 3.docx | |
26 квітня 2024 14:40 |
Додаток 2 Технічні характеристики (1).docx | |
26 квітня 2024 14:40 |
Додаток - 1 (Кваліфікаціи_ні критеріі_ вимоги).docx | |
26 квітня 2024 14:40 |
Оголошення .doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Діапазон робочих температур
Дата подання: 01 квітня 2024 09:03
Дата відповіді: 26 квітня 2024 14:41
Шановний Замовнику!
Додаток 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори» містить вказівку на те, що запропонований Учасником прилад має відповідати, зокрема, таким характеристикам:
Діапазон робочих температур: Не гірше від -5, та не більше + 50°С
Температура при зберіганні: Не гірше - 10, та не більше + 70
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У зв’язку з чим, просимо роз’яснити:
1. Чи правильним є розуміння того, що характеристика «Діапазон робочих температур: не більше + 50°С», включає діапазон від 0°С до + 50°С?
2. Прилад, технічні характеристика якого, визначені в межах: Діапазон робочих температур: від -5 до + 5°С
Температура при зберіганні: від- 10 до + 10°С
в розумінні Замовника, відповідає вимогам тендерної документації, в частині цих характеристик?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
1. Формулювання «Діапазон робочих температур: не більше + 50°С» означає, що верхня межа діапазону температур не перевищує + 50°С. Усі необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори».
2. Однією з вимог тендерної документації є вимога відповідності предмета закупівлі вимогам Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.
Загальновідомо з відкритих джерел, що приладів, які відповідають вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, та одночасно мають при цьому технічні характеристики, про які запитує Учасник, та які визначені Учасником у межах: «Діапазон робочих температур: від -5 до + 5°С. Температура при зберіганні: від- 10 до + 10°С» - за інформацією, яка на даний момент є у Замовника - на ринку України не існувало ніколи та не існує на момент проведення закупівлі.
Усі необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №2 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори» до тендерної документації.
1. Формулювання «Діапазон робочих температур: не більше + 50°С» означає, що верхня межа діапазону температур не перевищує + 50°С. Усі необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори».
2. Однією з вимог тендерної документації є вимога відповідності предмета закупівлі вимогам Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.
Загальновідомо з відкритих джерел, що приладів, які відповідають вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, та одночасно мають при цьому технічні характеристики, про які запитує Учасник, та які визначені Учасником у межах: «Діапазон робочих температур: від -5 до + 5°С. Температура при зберіганні: від- 10 до + 10°С» - за інформацією, яка на даний момент є у Замовника - на ринку України не існувало ніколи та не існує на момент проведення закупівлі.
Усі необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №2 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори» до тендерної документації.
Різниця в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур зберігання.
Дата подання: 01 квітня 2024 09:06
Дата відповіді: 26 квітня 2024 14:46
Шановний Замовнику!
Додаток 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори» містить вказівку на те, що запропонований Учасником прилад має відповідати, зокрема, таким характеристикам:
Діапазон робочих температур: Не гірше від -5, та не більше + 50°С
Температура при зберіганні: Не гірше - 10, та не більше + 70
Діапазон робочих температур принтера: Не гірше ніж від -5 до +50°С
Температура при зберіганні принтера: Не гірше ніж від -20 до +50°С
Процес експлуатації газоаналізатора з мобільним термопринтером передбачає їх одночасне використання та однакові умови зберігання як самого газоаналізатора (алкотестера) так і мобільного термопринтера.
Крім того, предметом закупівлі є «газоаналізатори з мобільними термопринтерами та з кейсами», що передбачає зберігання алкотестера і термопринтера в одному кейсі.
Тоді як встановлені технічною документацією вимоги щодо допустимого температурного діапазону при зберіганні газоаналізатора (алкотестера) та мобільного термопринтера до нього суттєво відрізняються.
У зв’язку з чим, просимо роз’яснити:
1. В яких температурних умовах навколишнього середовища очікується використання та зберігання газоаналізатора (алкотестера), а також мобільного термопринтера, що є предметом закупівлі?
2. Чи очікується використання (зберігання) алкотестера в інших температурних умовах навколишнього середовища ніж термопринтера?
3. Чим викликана наявна різниця в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику!
1. Усі необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори».
2. Використання (зберігання) Замовником газоаналізаторів та мобільних термопринтерів буде відбуватися у температурних умовах навколишнього середовища, які будуть повністю відповідати вимогам експлуатаційної документації предмета закупівлі, який буде придбано за результатами закупівлі.
3. На питання Учасника про причини, чим викликана наявна різниця в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера, Замовник може повідомити наступне.
Первинні вимоги тендерної документації Замовника щодо задовільної якості предмета закупівлі були свідомо та законно були визначені Замовником і розміщенні в електронній системі закупівель 01.03.2024.
Первинні вимоги тендерної документації Замовника від 01.03.2024 ніяким чином не передбачали наявності різниці в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера, й становили однаково - для газоаналізаторів і мобільних термопринтерів «Діапазон робочих температур: Не гірше ніж від -5 до +50° С» та «Температура при зберіганні: Не гірше ніж від -40 до +70°С» для газоаналізаторів та «Температура при зберіганні: Не гірше ніж від -20 до +50°С, короткочасно (4 години) від -40 до +70°С» для термопринтерів.
Але:
3-а) через подання скарги UA-2024-03-01-005457-a.a1 від ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» (код ЄДРПОУ:36408462), можливо, з метою суттєвого погіршення майже всіх важливих технічних вимог щодо задовільної якості предмету закупівлі, які об`єктивно потрібні державному Замовнику - і тому були свідомо та законно визначені Замовником, але які ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК», можливо, свідомо був не в змозі виконати. Також, зокрема, для громадськості та державного Замовника важливими є (відповідно до європейського стандарту EN 15964):
• забезпечення гарантій захисту даних (достовірною інформації) стосовно здійснених тестів;
• унеможливлення маніпуляції з даними тестів (достовірною інформацією), наприклад, через можливість здійснити зміну (видалення) ззовні «у польових умовах» зовнішніх карток пам`яті з приладу з даними достовірної інформації щодо отриманих тестів;
• унеможливлення маніпуляції з даними тестів (достовірною інформацією), наприклад, через можливість здійснити зміну (видалення) ззовні «у польових умовах» сертифікованого сенсору приладу (на який саме оформлено сертифікат повірки з відомими метрологічними характеристиками) з гарантовано достовірними даними (інформацією) щодо отриманих тестів на несертифікований сенсор (із невідомими метрологічними характеристиками та який не оформлено сертифікат повірки);
• можливість контролю зі сторони громадськості порушення опломбування приладу, тощо.
Звертаємо увагу, що Свідоцтво про повірку відповідно до чинного законодавств надається стосовно приладу, а не стосовно сенсору.
Тому прилади із змінними ззовні «у польових умовах» на думку Замомника не мають юридичного права на використання в Україні.
3-б) через рішення №4855-р/пк-пз від 18.03.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із застосуванням так званого терміну «правило двох виробників» (який за наявною на даний момент інформацією у Замовника не визначено жодним нормативним документом чинного законодавства України) та на підтримку таким чином позиції учасника закупівель ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК», а саме, що: «технічні характеристики щодо строку гарантії, часу виходу на режим готовності, діапазону робочих температур, температури при зберіганні, об’єму вбудованої пам'яті, діапазону робочих температур принтера, температури при зберіганні принтера не впливають на якість проведення діагностики, а лише обмежують коло учасників процедури закупівель»; .
3-в) через те, що об`єктивні докази Замовника, що технічні характеристики щодо строку гарантії на газоаналізатор, часу виходу на режим готовності, температури при зберіганні, об’єму вбудованої пам'яті, очікуваного середнього часу експлуатації сенсора суттєво впливають на якість проведення діагностики, цільове використання держаних коштів та не обмежують коло учасників процедури закупівлі, які пропонують об`єктивно якісні технічні характеристики конкретних приладів - нажаль, Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, враховані не були –
САМЕ ЧЕРЕЗ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ Замовник БУВ ВИМУШЕНИЙ виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та внести відповідні зміни до вимог тендерної документації, які містяться в електронній системі закупівель.
Звісно, що краще мати показники допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера однаковими та у найбільше широкому діапазоні, як це зазвичай забезпечується у високопрофесійних приладах.
Але, є розповсюджувачі, які або через комплектацію предмета закупівлі - газоаналізаторів та мобільних термопринтерів від різних виробників, або через інші причини - пропонують Замовникам предмети закупівлі з наявною різницею в технічних характеристиках щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера, що дійсно може викликати незручності.
При цьому дана вимога технічної документації не обмежує учасників, які можуть надати пропозицію без наявної різниці в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера і які при цьому будуть відповідати вимогам технічної документації.
1. Усі необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори».
2. Використання (зберігання) Замовником газоаналізаторів та мобільних термопринтерів буде відбуватися у температурних умовах навколишнього середовища, які будуть повністю відповідати вимогам експлуатаційної документації предмета закупівлі, який буде придбано за результатами закупівлі.
3. На питання Учасника про причини, чим викликана наявна різниця в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера, Замовник може повідомити наступне.
Первинні вимоги тендерної документації Замовника щодо задовільної якості предмета закупівлі були свідомо та законно були визначені Замовником і розміщенні в електронній системі закупівель 01.03.2024.
Первинні вимоги тендерної документації Замовника від 01.03.2024 ніяким чином не передбачали наявності різниці в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера, й становили однаково - для газоаналізаторів і мобільних термопринтерів «Діапазон робочих температур: Не гірше ніж від -5 до +50° С» та «Температура при зберіганні: Не гірше ніж від -40 до +70°С» для газоаналізаторів та «Температура при зберіганні: Не гірше ніж від -20 до +50°С, короткочасно (4 години) від -40 до +70°С» для термопринтерів.
Але:
3-а) через подання скарги UA-2024-03-01-005457-a.a1 від ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» (код ЄДРПОУ:36408462), можливо, з метою суттєвого погіршення майже всіх важливих технічних вимог щодо задовільної якості предмету закупівлі, які об`єктивно потрібні державному Замовнику - і тому були свідомо та законно визначені Замовником, але які ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК», можливо, свідомо був не в змозі виконати. Також, зокрема, для громадськості та державного Замовника важливими є (відповідно до європейського стандарту EN 15964):
• забезпечення гарантій захисту даних (достовірною інформації) стосовно здійснених тестів;
• унеможливлення маніпуляції з даними тестів (достовірною інформацією), наприклад, через можливість здійснити зміну (видалення) ззовні «у польових умовах» зовнішніх карток пам`яті з приладу з даними достовірної інформації щодо отриманих тестів;
• унеможливлення маніпуляції з даними тестів (достовірною інформацією), наприклад, через можливість здійснити зміну (видалення) ззовні «у польових умовах» сертифікованого сенсору приладу (на який саме оформлено сертифікат повірки з відомими метрологічними характеристиками) з гарантовано достовірними даними (інформацією) щодо отриманих тестів на несертифікований сенсор (із невідомими метрологічними характеристиками та який не оформлено сертифікат повірки);
• можливість контролю зі сторони громадськості порушення опломбування приладу, тощо.
Звертаємо увагу, що Свідоцтво про повірку відповідно до чинного законодавств надається стосовно приладу, а не стосовно сенсору.
Тому прилади із змінними ззовні «у польових умовах» на думку Замомника не мають юридичного права на використання в Україні.
3-б) через рішення №4855-р/пк-пз від 18.03.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із застосуванням так званого терміну «правило двох виробників» (який за наявною на даний момент інформацією у Замовника не визначено жодним нормативним документом чинного законодавства України) та на підтримку таким чином позиції учасника закупівель ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК», а саме, що: «технічні характеристики щодо строку гарантії, часу виходу на режим готовності, діапазону робочих температур, температури при зберіганні, об’єму вбудованої пам'яті, діапазону робочих температур принтера, температури при зберіганні принтера не впливають на якість проведення діагностики, а лише обмежують коло учасників процедури закупівель»; .
3-в) через те, що об`єктивні докази Замовника, що технічні характеристики щодо строку гарантії на газоаналізатор, часу виходу на режим готовності, температури при зберіганні, об’єму вбудованої пам'яті, очікуваного середнього часу експлуатації сенсора суттєво впливають на якість проведення діагностики, цільове використання держаних коштів та не обмежують коло учасників процедури закупівлі, які пропонують об`єктивно якісні технічні характеристики конкретних приладів - нажаль, Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, враховані не були –
САМЕ ЧЕРЕЗ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ Замовник БУВ ВИМУШЕНИЙ виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та внести відповідні зміни до вимог тендерної документації, які містяться в електронній системі закупівель.
Звісно, що краще мати показники допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера однаковими та у найбільше широкому діапазоні, як це зазвичай забезпечується у високопрофесійних приладах.
Але, є розповсюджувачі, які або через комплектацію предмета закупівлі - газоаналізаторів та мобільних термопринтерів від різних виробників, або через інші причини - пропонують Замовникам предмети закупівлі з наявною різницею в технічних характеристиках щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера, що дійсно може викликати незручності.
При цьому дана вимога технічної документації не обмежує учасників, які можуть надати пропозицію без наявної різниці в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур при зберіганні газоаналізатора та термопринтера і які при цьому будуть відповідати вимогам технічної документації.
Сертифікати випробувань
Дата подання: 01 квітня 2024 09:07
Дата відповіді: 26 квітня 2024 14:48
Шановний Замовнику!
Додаток 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори» містить перелік документації, що супроводжує прилади, як законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки та медичні вироби, серед яких:
Копія сертифікату випробувань на відповідність предмету закупівлі стандарту ДСТУ EN 15964:2018 (або EN 15964:2011), виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Копія сертифікату випробувань на відповідність ступеню захисту предмету закупівлі рівню ІР54, виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
У зв’язку з чим, просимо роз’яснити:
1. Яким нормативно-правовим актом в Україні передбачена можливість видачі органом з оцінки відповідності такого документу, як «сертифікату випробувань» на відповідність предмету закупівлі стандарту ДСТУ EN 15964:2018?
2. Яким нормативно-правовим актом в Україні передбачена можливість видачі органом з оцінки відповідності такого документу, як «сертифікату випробувань» на відповідність ступеню захисту рівню ІР54?
3. Вимога щодо надання сертифікатів випробувань стосується і газоаналізатора, і мобільного термопринтера чи лише газоаналізатора?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори» перелік документації, що супроводжує прилади, як законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки та медичні вироби, включає, зокрема документи: Копія сертифікату випробувань на відповідність предмету закупівлі стандарту ДСТУ EN 15964:2018 (або EN 15964:2011), виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Копія сертифікату випробувань на відповідність ступеню захисту предмету закупівлі рівню ІР54, виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідність предмету закупівлі вимогам: Технічних регламентів, ДСТУ EN 15964 (або EN 15964:2011) та ступеню захисту IP54 встановлюється незалежними неупередженими компетентними організаціями, акредитованими лабораторіями у відповідності до міжнародного та національного законодавства.
Наприклад, вимоги Замовника щодо необхідності підтвердження відповідності Технічним регламентам відповідними Сертифікатами, також встановлена у тендерній документації та ні у кого не викликає зайвих питань та сумнівів.
Замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції.
Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у Постанові Верховного Суду України від 28.10.2020 у справі №640/4170/19: https://reyestr.court.gov.ua/Review/88062662.
Відповідно до інформації, створеної за підтримки Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») https://business.diia.gov.ua/handbook/standardization/akij-zi-standartiv-vvazati-obovazkovim: «якщо розглядати питання обов’язковості стандартів у площині господарської діяльності суб’єктів господарювання, та відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов’язковим для:
• Учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти;
• Виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів в її маркуванні.»
Тому така відповідність запропонованого Учасниками товару ДСТУ EN 15964 (або EN 15964:2011) повинна бути доведена з метою виключення маніпуляцій, введення в оману та спроб надання Учасниками неналежних доказів, гарантованого надання Учасниками чинних підтверджуючих документів вимогам Тендерної документації та проведення об`єктивної оцінки відповідності пропозицій Замовником.
Система IP-кодів визначається стандартом МЕК 529 або IEC 529 (Міжнародної Електротехнічної комісії (International Electrotechnical Commission).
Ступінь захисту оболонок в Україні регламентується стандартом ДСТУ EN 60529:2018 «Ступені захисту, забезпечувані кожухами (Код IP) - http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=81152 .
Відповідність заявляється виробником та підтверджується відповідними протоколами акредитованих лабораторій. Загальні вимоги до випробувань вказані у стандарті.
У розділі 1 «СФЕРА ТА МЕТА ЗАСТОСУВАННЯ» стандарту зазначено:
«Метою цього стандарту є надання:
a) Визначення ступенів захисту, забезпечуваних кожухами електричного обладнання, стосовно:
1) захисту людей від доступу до небезпечних частин усередині кожуха;
2) захисту обладнання від проникнення всередину кожуха зовнішніх твердих предметів;
3) захисту обладнання всередині кожуха від шкідливого впливу через проникнення води.
b) Позначення для цих ступенів захисту.
c) Вимог для кожного позначення.
d) Випробування, які необхідно виконати, щоб переконатись, що кожух для захисту відповідає вимогам цього стандарту».
Діяльність випробувальних лабораторій регламентується міжнародним стандартом EN ISO/IEC 17025:2017 «Quality management requirements for test and calibration laboratories» та відповідним національним ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» - http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=88724
У розділі 1 «СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ» стандарту зазначено:
«Цей стандарт визначає загальні вимоги до компетентності, неупередженості та стійкого функціювання лабораторій.
Цей стандарт застосовується до будь-яких організацій, що здійснюють лабораторну діяльність, незалежно від чисельності персоналу.
Замовники лабораторії, регуляторні органи, організації та схеми, що використовують експертну оцінку, органи з акредитації та інші використовують цей стандарт для підтвердження або визнання компетентності лабораторій».
У п.3.6 ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 зазначено: «лабораторія (laboratory). Орган, що виконує один або кілька таких видів діяльності:
— випробування;
— калібрування;
— відбирання зразків, пов’язане з подальшим їх випробуванням чи калібруванням».
Тому така відповідність запропонованого Учасниками товару IP54 повинна бути доведена з метою виключення маніпуляцій, введення в оману та спроб надання Учасниками неналежних доказів, гарантованого надання Учасниками чинних підтверджуючих документів вимогам Тендерної документації та проведення об`єктивної оцінки відповідності пропозицій Замовником.
Звертаємо увагу, що питання стосовно вимог про вилучення із Тендерної документації умов про надання копій сертифікатів випробувань на відповідність предмету закупівлі стандарту ДСТУ EN 15964 (або EN 15964:2011) та на відповідність ступеню захисту предмету закупівлі рівню ІР54 – вже розглядалось Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою №UA-2023-05-26-012408-a.b3 по закупівлі №UA-2023-05-26-012408-a - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-26-012408-a, та відповідним рішенням Комісії АМКУ №14828-р/пк-пз від 18.09.2023 Скаржнику у задоволенні вищевказаної вимоги Скаржника в цій частині була відмовлено.
Замовником розроблено Тендерну документацію відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами, далі – Особливості), Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон) та інших нормативно-правових актів України.
Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Частиною третьою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 39 Господарського кодексу України споживачі, які перебувають на території України, під час придбання, замовлення або використання товарів (робіт, послуг) з метою задоволення своїх потреб мають право, зокрема, на належну якість товарів (робіт, послуг).
Участь в даній закупівлі може прийняти будь-яка юридична особа або фізична особа-підприємець.
Надання гарантійного листа та/або копії декларації про відповідність, та/або інструкції з експлуатації з непідтвердженими документально параметрами, перекладу сертифікатів без надання оригіналів, та/або будь-які еквівалетні (аналогічні) дії - не є достатніми для підтвердження відповідності предмету закупівлі стандарту ДСТУ EN 15964 (або EN 15964:2011) та ступеню захисту предмету закупівлі рівню ІР54 через необхідність уникнення та унеможливлення спроб щодо маніпуляцій, введення в оману та спроб надання Учасниками неналежних доказів, гарантованого надання Учасниками чинних підтверджуючих документів вимогам Тендерної документації та проведення об`єктивної оцінки відповідності пропозицій Замовником.
Усі необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №2 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори» до тендерної документації.
Відповідність предмету закупівлі вимогам: Технічних регламентів, ДСТУ EN 15964 (або EN 15964:2011) та ступеню захисту IP54 встановлюється незалежними неупередженими компетентними організаціями, акредитованими лабораторіями у відповідності до міжнародного та національного законодавства.
Наприклад, вимоги Замовника щодо необхідності підтвердження відповідності Технічним регламентам відповідними Сертифікатами, також встановлена у тендерній документації та ні у кого не викликає зайвих питань та сумнівів.
Замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції.
Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у Постанові Верховного Суду України від 28.10.2020 у справі №640/4170/19: https://reyestr.court.gov.ua/Review/88062662.
Відповідно до інформації, створеної за підтримки Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») https://business.diia.gov.ua/handbook/standardization/akij-zi-standartiv-vvazati-obovazkovim: «якщо розглядати питання обов’язковості стандартів у площині господарської діяльності суб’єктів господарювання, та відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов’язковим для:
• Учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти;
• Виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів в її маркуванні.»
Тому така відповідність запропонованого Учасниками товару ДСТУ EN 15964 (або EN 15964:2011) повинна бути доведена з метою виключення маніпуляцій, введення в оману та спроб надання Учасниками неналежних доказів, гарантованого надання Учасниками чинних підтверджуючих документів вимогам Тендерної документації та проведення об`єктивної оцінки відповідності пропозицій Замовником.
Система IP-кодів визначається стандартом МЕК 529 або IEC 529 (Міжнародної Електротехнічної комісії (International Electrotechnical Commission).
Ступінь захисту оболонок в Україні регламентується стандартом ДСТУ EN 60529:2018 «Ступені захисту, забезпечувані кожухами (Код IP) - http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=81152 .
Відповідність заявляється виробником та підтверджується відповідними протоколами акредитованих лабораторій. Загальні вимоги до випробувань вказані у стандарті.
У розділі 1 «СФЕРА ТА МЕТА ЗАСТОСУВАННЯ» стандарту зазначено:
«Метою цього стандарту є надання:
a) Визначення ступенів захисту, забезпечуваних кожухами електричного обладнання, стосовно:
1) захисту людей від доступу до небезпечних частин усередині кожуха;
2) захисту обладнання від проникнення всередину кожуха зовнішніх твердих предметів;
3) захисту обладнання всередині кожуха від шкідливого впливу через проникнення води.
b) Позначення для цих ступенів захисту.
c) Вимог для кожного позначення.
d) Випробування, які необхідно виконати, щоб переконатись, що кожух для захисту відповідає вимогам цього стандарту».
Діяльність випробувальних лабораторій регламентується міжнародним стандартом EN ISO/IEC 17025:2017 «Quality management requirements for test and calibration laboratories» та відповідним національним ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» - http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=88724
У розділі 1 «СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ» стандарту зазначено:
«Цей стандарт визначає загальні вимоги до компетентності, неупередженості та стійкого функціювання лабораторій.
Цей стандарт застосовується до будь-яких організацій, що здійснюють лабораторну діяльність, незалежно від чисельності персоналу.
Замовники лабораторії, регуляторні органи, організації та схеми, що використовують експертну оцінку, органи з акредитації та інші використовують цей стандарт для підтвердження або визнання компетентності лабораторій».
У п.3.6 ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 зазначено: «лабораторія (laboratory). Орган, що виконує один або кілька таких видів діяльності:
— випробування;
— калібрування;
— відбирання зразків, пов’язане з подальшим їх випробуванням чи калібруванням».
Тому така відповідність запропонованого Учасниками товару IP54 повинна бути доведена з метою виключення маніпуляцій, введення в оману та спроб надання Учасниками неналежних доказів, гарантованого надання Учасниками чинних підтверджуючих документів вимогам Тендерної документації та проведення об`єктивної оцінки відповідності пропозицій Замовником.
Звертаємо увагу, що питання стосовно вимог про вилучення із Тендерної документації умов про надання копій сертифікатів випробувань на відповідність предмету закупівлі стандарту ДСТУ EN 15964 (або EN 15964:2011) та на відповідність ступеню захисту предмету закупівлі рівню ІР54 – вже розглядалось Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою №UA-2023-05-26-012408-a.b3 по закупівлі №UA-2023-05-26-012408-a - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-26-012408-a, та відповідним рішенням Комісії АМКУ №14828-р/пк-пз від 18.09.2023 Скаржнику у задоволенні вищевказаної вимоги Скаржника в цій частині була відмовлено.
Замовником розроблено Тендерну документацію відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами, далі – Особливості), Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон) та інших нормативно-правових актів України.
Відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Частиною третьою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 39 Господарського кодексу України споживачі, які перебувають на території України, під час придбання, замовлення або використання товарів (робіт, послуг) з метою задоволення своїх потреб мають право, зокрема, на належну якість товарів (робіт, послуг).
Участь в даній закупівлі може прийняти будь-яка юридична особа або фізична особа-підприємець.
Надання гарантійного листа та/або копії декларації про відповідність, та/або інструкції з експлуатації з непідтвердженими документально параметрами, перекладу сертифікатів без надання оригіналів, та/або будь-які еквівалетні (аналогічні) дії - не є достатніми для підтвердження відповідності предмету закупівлі стандарту ДСТУ EN 15964 (або EN 15964:2011) та ступеню захисту предмету закупівлі рівню ІР54 через необхідність уникнення та унеможливлення спроб щодо маніпуляцій, введення в оману та спроб надання Учасниками неналежних доказів, гарантованого надання Учасниками чинних підтверджуючих документів вимогам Тендерної документації та проведення об`єктивної оцінки відповідності пропозицій Замовником.
Усі необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №2 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ газоаналізаторів з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори» до тендерної документації.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2024-03-01-005457-a.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК, Код ЄДРПОУ:36408462
Дата подання: 05 березня 2024 14:48
Дата подання: 05 березня 2024 14:48
Скарга щодо неправомірності умов, визначених тендерною документацією
ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із даною скаргою з метою усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником Головним управлінням Національної поліції в Хмельницькій області під час проведення процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-01-005457-a щодо закупівлі товару Газоаналізатори з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 07 березня 2024 18:08
Рішення від 07.03.2024 № 4248.pdf
Дата публікації: 07 березня 2024 18:08
Інформація про резолютивну частину рішення від 18.03.2024 № 4855.pdf
Дата публікації: 19 березня 2024 12:39
Рішення від 18.03.2024 № 4855.pdf
Дата публікації: 20 березня 2024 18:12
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення АМКУ виконано, відповідні зміни в тендерну документацію внесено.
Номер скарги: UA-2024-03-01-005457-a.c2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК, Код ЄДРПОУ:36408462
Дата подання: 02 квітня 2024 13:11
Дата подання: 02 квітня 2024 13:11
Скарга щодо неправомірності умов, визначених тендерною документацією
ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із даною скаргою з метою усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником Головним управлінням Національної поліції в Хмельницькій області під час проведення процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-01-005457-a щодо закупівлі товару Газоаналізатори з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 04 квітня 2024 18:54
рішення від 04.04.2024 № 6045.pdf
Дата публікації: 04 квітня 2024 18:53
Інформація про резолютивну частину рішення від 11.04.2024 № 6499.pdf
Дата публікації: 12 квітня 2024 13:58
рішення від 11.04.2024 № 6499.pdf
Дата публікації: 16 квітня 2024 18:06
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання РІШЕННЯ №6499 -р/пк-пз від 11.04.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель- проведені відповідні зміни у тендерну документацію.
Номер скарги: UA-2024-03-01-005457-a.a3
Статус:
Скасовано
Скаржник: ТОВ СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК, Код ЄДРПОУ:36408462
Cкарга
Скаржник вважає, що нова редакція тендерної документації Замовника містить дискримінаційні умови, які виключають можливість участі інших учасників приймати участь у процедурі закупівлі.
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Номер скарги: UA-2024-03-01-005457-a.b4
Статус:
Скасовано
Скаржник: ТОВ СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК, Код ЄДРПОУ:36408462
Скарга щодо неправомірності умов, визначених тендерною документацією
Скаржник вважає, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні умови, які виключають можливість участі інших учасників приймати участь у процедурі закупівлі
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Номер скарги: UA-2024-03-01-005457-a.b5
Статус:
Скасовано
Скаржник: ТОВ СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК, Код ЄДРПОУ:36408462
Скарга щодо неправомірності умов, визначених тендерною документацією
ТОВ «СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК» звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із даною скаргою з метою усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі», допущених Замовником Головним управлінням Національної поліції в Хмельницькій області під час проведення процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-01-005457-a щодо закупівлі товару Газоаналізатори з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори.
Розгорнути
Згорнути
Причина: Період оскарження закінчився
Звернення до Держаудитслужби
Номер звернення:
UA-R-2024-05-13-000002 • 82fbdbe892b844908951a9fec8ef33d4
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2024-05-13
•
11:11
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Звертаємось до Державної аудиторської служби України з метою повідомлення про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, допущеного уповноваженою особою Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області (Код ЄДРПОУ: 40108824) (далі – Замовник) під час проведення процедури закупівлі «Газоаналізатори з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-01-005457-a.
Так, 01 березня 2024 року Замовником на офіційному веб-сайті електронної системи публічних закупівель «Prozorro» було оприлюднене оголошення про проведення закупівлі за № UA-2024-03-01-005457-a в порядку процедури відкритих торгів з особливостями.
Відповідно до абзацу 2 пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 року № 471) (далі – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Так, 01 квітня 2024 року на офіційному веб-сайті електронної системи публічних закупівель «Prozorro» було автоматично оприлюднено три звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації Замовника:
1. Звернення під заголовком «Діапазон робочих температур», дата подання 01 квітня 2024 року, о 09:03 год.;
2. Звернення під заголовком «Різниця в технічних характеристиках предмета закупівлі щодо показників допустимого діапазону робочих температур та температур зберігання», дата подання 01 квітня 2024 року, о 09:06 год.;
3. Звернення під заголовком «Сертифікати випробувань», дата подання 01 квітня 2024 року, о 09:07 год.
Однак, Замовником не було надано відповіді на зазначені звернення протягом строку, встановленого абзацом 2 пункту 54 Особливостей. Відповіді на зазначені звернення були надані та оприлюднені в електронній системі закупівель лише 26 квітня 2024 року, о 14:41 год., о 14:46 год. та о 14:48 год. відповідно. Тобто, роз’яснення щодо змісту тендерної документації були надані Замовником несвоєчасно.
З огляду на зазначені обставини та нормативні положення, у поведінці Замовника вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, в частині несвоєчасного надання роз’яснень щодо змісту тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 р. № 43, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення моніторингу закупівель.
Таким чином, враховуючи викладене вище та керуючись абзацом п’ятим підпункту 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, прошу здійснити моніторинг закупівлі з ідентифікатором UA-2024-03-01-005457-a щодо закупівлі товару «Газоаналізатори з мобільними термопринтерами та з кейсами за кодом ДК 021:2015 - 38430000-8 Детектори та аналізатори».
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 01 травня 2024 11:33
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК |
320 460,00
UAH з ПДВ
|
320 460,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "АТЗТ Компанія "Сатурн Дейта Інтернешенл" |
474 215,00
UAH з ПДВ
|
474 215,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ СОРБПОЛІМЕР-АНАЛІТИК #36408462 |
Очікує рішення |
320 460,00
UAH з ПДВ
|
01 травня 2024 11:33
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 03 травня 2024 00:00
|