Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Поточний ремонт. Заміна вікон в 2-х приміщеннях Ліцею №5 по бульвару Мрій,6 м.Южноукраїнськ Вознесенського району Миколаївської області, згідно ДК 021:2015: 45421100-5 Встановлення дверей, вікон і пов’язаних конструкцій
Очікувана вартість
343 693,00 UAH
UA-2024-02-21-004809-a ● 53baa6467093430ea4f3ac0884d24f22
Відкриті торги з особливостями
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 44354422 |
Місцезнаходження: | 55001, Україна , Миколаївська обл., Вознесенський район, місто Южноукраїнськ, вулиця Європейська, будинок 23, кабінет 87 |
Контактна особа: |
Лариса Черешня +380682752831 ubtr_umr@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 21 лютого 2024 11:40 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 27 лютого 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 27 лютого 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 березня 2024 00:00 |
Початок аукціону: | 01 березня 2024 12:28 |
Початок аукціону: | 01 березня 2024 12:28 |
Очікувана вартість: | 343 693,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 437,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45420000-7: Столярні та теслярні роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Поточний ремонт. Заміна вікон в 2-х приміщеннях Ліцею №5 по бульвару Мрій,6 м.Южноукраїнськ Вознесенського району Миколаївської області, згідно ДК 021:2015: 45421100-5 Встановлення дверей, вікон і пов’язаних конструкцій
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
55001, Україна, Миколаївська область, Вознесенський район, м. Южноукраїнськ, бульвар Мрій,6, Ліцей №5
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 травня 2024
ДК 021:2015: 45421100-5 — Встановлення дверей, вікон і пов’язаних конструкцій
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Підписання договору | Аванс | 10 | Календарні | 30 | |
Виконання робіт | Пiсляоплата | 10 | Календарні | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
21 лютого 2024 11:46 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
21 лютого 2024 11:42 |
Протокол №30.pdf | |
21 лютого 2024 11:42 |
Тендерна документація.pdf | |
21 лютого 2024 11:42 |
Додаток 3 проект договору.pdf | |
21 лютого 2024 11:42 |
Додаток 3 проєкт договору.doc | |
21 лютого 2024 11:42 |
Додаток 1 Кв Кр п.47.pdf | |
21 лютого 2024 11:42 |
Додаток 2 Техзавдання.pdf |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
РОЗЯСНЕННЯ ПУНКТУ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Дата подання: 26 лютого 2024 09:42
Дата відповіді: 26 лютого 2024 17:45
Шановний замовник, ознайомившись із тендерною документацією в нас виникли запитання, тому просимо надати відповідь. 1. В якому розділі та пункті НПАОП 45.2-7.03-17 «Мінімальних вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.17 за №1111/30979 ( далі- Мінімальні вимоги) вказано що підрядник повинен мати в своєму штаті працівника- координатора з охорони праці? У розділ 2 пункт 1 Мінімальних вимог регламентоване наступне : Якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва. Координатор з питань охорони праці на стадії розробки проектної документації призначається до початку розроблення проектної документації, координатор з охорони праці на стадії будівництва призначається до початку виконання будівельних робіт. Допускається суміщення обов’язків координатора з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координатора з питань охорони праці на стадії будівництва.
2. В якому нормативно – правовому акті з охорони праці указано що, інженер з охорони праці підприємства учасника відкритих торгів, повинен мати підготовку , яка необхідна для координатора з охорони праці?. Вимоги щодо підтвердження незалежним органом кваліфікації за професією інженер з охорони праці (будівництво) в законодавстві не визначено, тому в Додатку 1 п.1.3 вимоги до інженера з охорони праці є не коректними.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше запитання повідомляємо наступне:
Відповідно пункту 1 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати документи та інформацію, які підтверджують відповідність Учасника цьому кваліфікаційному критерію:
Так підпунктом 1.3. пункту 1 визначено: «Обов’язкова наявність у Учасника (за трудовим або цивільно-правовим договором) особи, уповноваженої здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з охорони праці). На підтвердження чого учасник повинен надати копію документів (згідно ДБН А.3.2-2-2009 та НПАОП 45.2-7.03-17 з переліком «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках») про освіту відповідного напряму підготовки, або про підвищення кваліфікації, або про проходження навчальних курсів з охорони праці та надати Сертифікат компетентності інженера з охорони праці (Інженер з охорони праці повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво)).
Тобто, Учасник повинен підтвердити відносини з особою, уповноваженою здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з охорони праці), або за трудовим договором або цивільно-правовим договором (надати документ/документи, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником, наприклад: штатний розпис / наказ/ трудовий договір / договір про надання послуг або цивільно-правовий договір/інший правочин). Вимога що «підрядник повинен мати в своєму штаті працівника- координатора з охорони праці» Замовником не виставлялася.
Наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №10050, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.17 за №1111/30979, затверджено нормативно-правовий акт «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» з переліком (статус – діє) (надалі – Мінімальні вимоги), в якому окрім іншого регламентовано вимоги до кваліфікації координатора з питань охорони праці, а саме: «координатор з питань охорони праці повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво)» (абзац 4, пункту 4, Розділу IV), а саме, - Координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій: вищу освіту відповідного напряму підготовки; не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури, будівництва або управління будівельними майданчиками; підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво).
Підтвердження відповідності (продукції, процесів, послуг, систем або персоналу) незалежним органом є не що інше як сертифікація (стаття 1, Розділу І, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»). Наявність кваліфікації інженера з охорони праці (будівництво), підтвердженої незалежним органом, дає повне право такому сертифікованому персоналу виконувати функції координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (Розділ IV Мінімальних вимог). Виконання вимоги щодо наявності сертифікованих інженерів з охорони праці (будівництво) забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» здійснює, серед іншого, сертифікацію інженерів з охорони праці (будівництво).
Відповідно пункту 1 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати документи та інформацію, які підтверджують відповідність Учасника цьому кваліфікаційному критерію:
Так підпунктом 1.3. пункту 1 визначено: «Обов’язкова наявність у Учасника (за трудовим або цивільно-правовим договором) особи, уповноваженої здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з охорони праці). На підтвердження чого учасник повинен надати копію документів (згідно ДБН А.3.2-2-2009 та НПАОП 45.2-7.03-17 з переліком «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках») про освіту відповідного напряму підготовки, або про підвищення кваліфікації, або про проходження навчальних курсів з охорони праці та надати Сертифікат компетентності інженера з охорони праці (Інженер з охорони праці повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво)).
Тобто, Учасник повинен підтвердити відносини з особою, уповноваженою здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з охорони праці), або за трудовим договором або цивільно-правовим договором (надати документ/документи, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником, наприклад: штатний розпис / наказ/ трудовий договір / договір про надання послуг або цивільно-правовий договір/інший правочин). Вимога що «підрядник повинен мати в своєму штаті працівника- координатора з охорони праці» Замовником не виставлялася.
Наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №10050, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.17 за №1111/30979, затверджено нормативно-правовий акт «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках» з переліком (статус – діє) (надалі – Мінімальні вимоги), в якому окрім іншого регламентовано вимоги до кваліфікації координатора з питань охорони праці, а саме: «координатор з питань охорони праці повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво)» (абзац 4, пункту 4, Розділу IV), а саме, - Координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій: вищу освіту відповідного напряму підготовки; не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури, будівництва або управління будівельними майданчиками; підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво).
Підтвердження відповідності (продукції, процесів, послуг, систем або персоналу) незалежним органом є не що інше як сертифікація (стаття 1, Розділу І, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»). Наявність кваліфікації інженера з охорони праці (будівництво), підтвердженої незалежним органом, дає повне право такому сертифікованому персоналу виконувати функції координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (Розділ IV Мінімальних вимог). Виконання вимоги щодо наявності сертифікованих інженерів з охорони праці (будівництво) забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» здійснює, серед іншого, сертифікацію інженерів з охорони праці (будівництво).
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2024-02-21-004809-a.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ГЛОРІЯ-В", Код ЄДРПОУ:41716575
Дата подання: 26 лютого 2024 18:46
Дискримінаційна вимога
Вимагаємо вилучити дискримінаційну вимогу Замовника щодо обов'язкового відвідування об'єкту та складення акту огляду! Попри надане "обгрунтування" доцільності такої умови тендерної документації, існує численна практика АМКУ щодо дискримінаційності подібної вимоги! У випадку ігнорування, будемо звертатись до контролюючих органів!
Рішення замовника: Вимога не задоволена
27 лютого 2024 10:54
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо таке:
Згідно з п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Так, згідно з п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством України, а саме п. 5.32 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281 (надалі – Настанова) встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.
При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок.
Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.
При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні).
Отже, з огляду на вищенаведене Замовником п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу III. «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено:
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Так згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації Договірна ціна є динамічною (крім випадків передбачених цією документацією). Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля.
При розрахунку вартості договірної ціни Учасник повинен керуватися «Настановою з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281.
Згідно інформації, зазначеної в примітках Додатку 2, для більш детального ознайомлення з обсягами робіт/специфікою виконання та умовами місця виконання робіт учасник повинен здійснити попередній огляд об’єкта, скласти та надати Акт обстеження об’єкта в довільній формі за підписом представників Учасника та Замовника. При відвідуванні об’єкта мати при собі підтверджуючі документи, що посвідчують особу Учасника (згідно діючого законодавства України).
Вимога замовника щодо попереднього обстеження об’єкта, ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту ніяким чином не порушує права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію. Вона зазначена замовником з метою максимальної економії, ефективності використання коштів, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вказана вимога передбачена замовником для визначення учасниками детального обсягу виконання робіт замовнику та оцінки їх власних можливостей відповідно до технічних ресурсів, які вони планують застосувати, наявного досвіду виконання робіт та наявних кваліфікованих працівників. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання робіт капітального ремонту з урахуванням встановлених замовником строків та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою.
Дана вимога не є дискримінаційною та не суперечить принципам здійснення публічних закупівель, що містяться у ст. 5 Закону. Крім того, Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради, як замовник послуги, надає всім учасникам процедури закупівлі, у разі звернення, можливість відвідати об’єкт та підписує акт про його обстеження.
Згідно з п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Так, згідно з п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством України, а саме п. 5.32 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281 (надалі – Настанова) встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.
При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок.
Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.
При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні).
Отже, з огляду на вищенаведене Замовником п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу III. «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено:
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Так згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації Договірна ціна є динамічною (крім випадків передбачених цією документацією). Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля.
При розрахунку вартості договірної ціни Учасник повинен керуватися «Настановою з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281.
Згідно інформації, зазначеної в примітках Додатку 2, для більш детального ознайомлення з обсягами робіт/специфікою виконання та умовами місця виконання робіт учасник повинен здійснити попередній огляд об’єкта, скласти та надати Акт обстеження об’єкта в довільній формі за підписом представників Учасника та Замовника. При відвідуванні об’єкта мати при собі підтверджуючі документи, що посвідчують особу Учасника (згідно діючого законодавства України).
Вимога замовника щодо попереднього обстеження об’єкта, ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту ніяким чином не порушує права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію. Вона зазначена замовником з метою максимальної економії, ефективності використання коштів, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вказана вимога передбачена замовником для визначення учасниками детального обсягу виконання робіт замовнику та оцінки їх власних можливостей відповідно до технічних ресурсів, які вони планують застосувати, наявного досвіду виконання робіт та наявних кваліфікованих працівників. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання робіт капітального ремонту з урахуванням встановлених замовником строків та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою.
Дана вимога не є дискримінаційною та не суперечить принципам здійснення публічних закупівель, що містяться у ст. 5 Закону. Крім того, Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради, як замовник послуги, надає всім учасникам процедури закупівлі, у разі звернення, можливість відвідати об’єкт та підписує акт про його обстеження.
Номер вимоги: UA-2024-02-21-004809-a.b2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО", Код ЄДРПОУ:45023887
Дата подання: 26 лютого 2024 23:17
дискримінація
Доброго дня. Шановний Замовнику просимо розглянути та прийняти до уваги нашу вимогу. В Тендерній документації Вами вказана вимога: «ї Для уточнення об’єму робіт та замірів передбачається виїзд фахівця учасника для огляду об’єкта, огляд має проводитись у присутності представника замовника. За результатами огляду складається акт за підписом представника замовника з відбитком печатки та представника учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі. Учасник у складі тендерної пропозиції разом з іншими документами має надати належно оформлений акт." Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання двостороннього акту огляду об'єкту до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту в період уточнень з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 06.09.2022 №5702 5. Рішення від 29.04.2022 № 4172 6. Рішення від 22.02.2022 № 3635 7. Рішення від 10.04.2023 №4466 8. Рішення від 10.04.2023 № 4470 9. Рішення від 10.04.2023 № 4456 10. Рішення від 26.06.2023 № 9320 11. Рішення від 26.06.2023 №9329 . Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
27 лютого 2024 10:56
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо таке:
Згідно з п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Так, згідно з п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством України, а саме п. 5.32 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281 (надалі – Настанова) встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.
При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок.
Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.
При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні).
Отже, з огляду на вищенаведене Замовником п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу III. «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено:
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Так згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації Договірна ціна є динамічною (крім випадків передбачених цією документацією). Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля.
При розрахунку вартості договірної ціни Учасник повинен керуватися «Настановою з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281.
Згідно інформації, зазначеної в примітках Додатку 2, для більш детального ознайомлення з обсягами робіт/специфікою виконання та умовами місця виконання робіт учасник повинен здійснити попередній огляд об’єкта, скласти та надати Акт обстеження об’єкта в довільній формі за підписом представників Учасника та Замовника. При відвідуванні об’єкта мати при собі підтверджуючі документи, що посвідчують особу Учасника (згідно діючого законодавства України).
Вимога замовника щодо попереднього обстеження об’єкта, ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту ніяким чином не порушує права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію. Вона зазначена замовником з метою максимальної економії, ефективності використання коштів, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вказана вимога передбачена замовником для визначення учасниками детального обсягу виконання робіт замовнику та оцінки їх власних можливостей відповідно до технічних ресурсів, які вони планують застосувати, наявного досвіду виконання робіт та наявних кваліфікованих працівників. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання робіт капітального ремонту з урахуванням встановлених замовником строків та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою.
Дана вимога не є дискримінаційною та не суперечить принципам здійснення публічних закупівель, що містяться у ст. 5 Закону. Крім того, Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради, як замовник послуги, надає всім учасникам процедури закупівлі, у разі звернення, можливість відвідати об’єкт та підписує акт про його обстеження.
Згідно з п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Так, згідно з п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством України, а саме п. 5.32 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281 (надалі – Настанова) встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.
При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок.
Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.
При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні).
Отже, з огляду на вищенаведене Замовником п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу III. «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено:
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Так згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації Договірна ціна є динамічною (крім випадків передбачених цією документацією). Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля.
При розрахунку вартості договірної ціни Учасник повинен керуватися «Настановою з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281.
Згідно інформації, зазначеної в примітках Додатку 2, для більш детального ознайомлення з обсягами робіт/специфікою виконання та умовами місця виконання робіт учасник повинен здійснити попередній огляд об’єкта, скласти та надати Акт обстеження об’єкта в довільній формі за підписом представників Учасника та Замовника. При відвідуванні об’єкта мати при собі підтверджуючі документи, що посвідчують особу Учасника (згідно діючого законодавства України).
Вимога замовника щодо попереднього обстеження об’єкта, ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту ніяким чином не порушує права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію. Вона зазначена замовником з метою максимальної економії, ефективності використання коштів, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вказана вимога передбачена замовником для визначення учасниками детального обсягу виконання робіт замовнику та оцінки їх власних можливостей відповідно до технічних ресурсів, які вони планують застосувати, наявного досвіду виконання робіт та наявних кваліфікованих працівників. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання робіт капітального ремонту з урахуванням встановлених замовником строків та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою.
Дана вимога не є дискримінаційною та не суперечить принципам здійснення публічних закупівель, що містяться у ст. 5 Закону. Крім того, Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради, як замовник послуги, надає всім учасникам процедури закупівлі, у разі звернення, можливість відвідати об’єкт та підписує акт про його обстеження.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 01 березня 2024 12:51
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
Приватне підприємство Укрбудсервіс і Ко |
340 111,96
UAH з ПДВ
|
335 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП "ПЕСТОВ ПЕТРО ЄВГЕНОВИЧ" |
338 912,00
UAH з ПДВ
|
338 912,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Інформація про відміну
Торги відмінено
Причина відміни
відсутність пропозицій