Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Ноутбук
Очікувана вартість
450 000,00 UAH
UA-2024-02-01-006100-a ● af54bc94b7d34e4d8af795ff8f25876f
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне некомерційне підприємство "Овруцький центр первинної медико-санітарної допомоги" |
Код ЄДРПОУ: | 38796636 |
Вебсайт: | https://ovruch-cpmsd.com.ua/ |
Місцезнаходження: | 11101, Україна , Житомирська обл., м. Овруч, вул. Тараса Шевченка, буд. 41 |
Контактна особа: |
Ліна Дуб +0985426615 lina607@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 лютого 2024 12:17 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 лютого 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 лютого 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 лютого 2024 09:00 |
Початок аукціону: | 12 лютого 2024 12:55 |
Початок аукціону: | 12 лютого 2024 12:55 |
Очікувана вартість: | 450 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 4 500,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина)
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
15 штуки
Ноутбук
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
11101, Україна, Житомирська область, м.Овруч, вул.Тараса Шевченко, 41В
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 квітня 2024
ДК 021:2015: 30213100-6 — Портативні комп’ютери
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунок за поставлений Товар здійснюється у розмірі 100 % упродовж 20 (двадцяти) календарних днів з дати поставки Товару на адресу Замовника на підставі наданого оригіналу видаткової накладної. | Пiсляоплата | 20 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 лютого 2024 17:20 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 лютого 2024 17:19 |
перелік змін .docx | |
01 лютого 2024 17:19 |
ТД ноутбук нова редакція.docx | |
01 лютого 2024 12:17 |
ТД ноутбук .docx |
01 лютого 2024 17:20 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
01 лютого 2024 17:19 |
перелік змін .docx
|
|||
01 лютого 2024 17:19 |
ТД ноутбук нова редакція.docx
|
|||
01 лютого 2024 12:17 |
ТД ноутбук .docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
про постачання
Дата подання: 01 лютого 2024 14:42
Дата відповіді: 01 лютого 2024 17:53
Шановний, Замовнику. Чи розглядаєте Ви можливість постачання предмету закупівлі НП? Звісно за умови, що всі витрати бере на себе постачальник.
Відповідь: Шановний Учасник.
В тендерній документації не встановлено жодних обмежень щодо способу постачання предмету закупівлі. Можлива поставка НП за рахунок Постачальника.
В тендерній документації не встановлено жодних обмежень щодо способу постачання предмету закупівлі. Можлива поставка НП за рахунок Постачальника.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2024-02-01-006100-a.c1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "ЮДІТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:42036301
Дата подання: 01 лютого 2024 12:28
Внесення змін до тендерної документації
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання-прямим партнером Microsoft, при цьому обладнання було вироблено в Україні або імпортовано, Учасник у складі тендерної пропозиції має підтвердити таке партнерство (Листом від компанії Microsoft чи представництва Microsoft в Україні про підтвердження права виробника на встановлення програмного забезпечення з використанням технології ОЕМ активації ОА 3.0). Крім того, Учасник повинен чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або надати лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа.
Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ).
1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).
2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..".
Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має.
Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано.
Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ)..
Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією
Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Розгорнути
Згорнути
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання-прямим партнером Microsoft, при цьому обладнання було вироблено в Україні або імпортовано, Учасник у складі тендерної пропозиції має підтвердити таке партнерство (Листом від компанії Microsoft чи представництва Microsoft в Україні про підтвердження права виробника на встановлення програмного забезпечення з використанням технології ОЕМ активації ОА 3.0). Крім того, Учасник повинен чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або надати лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа.
Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ).
1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).
2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..".
Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має.
Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано.
Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ)..
Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією
Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Рішення замовника: Вимога задоволена
01 лютого 2024 17:22
На Ваш запит повідомляємо, що до тендерної документації внесно відповідні зміни, а саме: Додаток 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації доповнено вимоги до програмного забезпечення
Номер вимоги: UA-2024-02-01-006100-a.a2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС", Код ЄДРПОУ:43509985
Дата подання: 01 лютого 2024 14:40
Вимога
На вимогу учасника внести зміни в тендерну документації з наданням авторизаційного листа
Метою Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Предметом закупівлі цих торгів є персональні комп’ютери, системні блоки яких постачаються разом із попередньо встановленим ліцензійним примірником операційної системи Microsoft Windows 10 Professional.
Згідно з умовами проекту договору про закупівлю під час прийому Товару замовник здійснює його перевірку за кількістю та якістю та складає і підписує відповідні документи. Приймання-передача Товару по кількості проводиться відповідно до товаросупровідних документів, по якості – відповідно до документів, що засвідчують його якість.
Просимо дотримуватися принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель.
Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин із виробником продукції не мають.
Даний висновок також підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні (тощо) стосунки саме з виробником.
Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-08-30-005613-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-09-02-007310-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-03-004121-a
UA-2023-01-04-005484-a
UA-2022-11-10-005801-a
UA-2023-06-07-003151-a
UA-2023-06-09-000629-a
UA-2023-07-05-007196-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-23-004087-a
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Просимо додержуватися рекомендацій МЕУ
https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&id=3b3a31b4-d803-4eaf-b8cf-da85048c8d69
.
Розгорнути
Згорнути
Метою Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Предметом закупівлі цих торгів є персональні комп’ютери, системні блоки яких постачаються разом із попередньо встановленим ліцензійним примірником операційної системи Microsoft Windows 10 Professional.
Згідно з умовами проекту договору про закупівлю під час прийому Товару замовник здійснює його перевірку за кількістю та якістю та складає і підписує відповідні документи. Приймання-передача Товару по кількості проводиться відповідно до товаросупровідних документів, по якості – відповідно до документів, що засвідчують його якість.
Просимо дотримуватися принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель.
Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин із виробником продукції не мають.
Даний висновок також підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні (тощо) стосунки саме з виробником.
Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-08-30-005613-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-09-02-007310-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-10-03-004121-a
UA-2023-01-04-005484-a
UA-2022-11-10-005801-a
UA-2023-06-07-003151-a
UA-2023-06-09-000629-a
UA-2023-07-05-007196-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-23-004087-a
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Просимо додержуватися рекомендацій МЕУ
https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&id=3b3a31b4-d803-4eaf-b8cf-da85048c8d69
.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
01 лютого 2024 17:45
Вимога щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною та не обмежує конкуренцію, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі. Адже будь-який Постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації Microsoft для отримання авторизаційного листа.
Разом з тим дана вимога дозволить Замовнику убезпечить себе від порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows.
Разом з тим дана вимога дозволить Замовнику убезпечить себе від порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows.
Номер вимоги: UA-2024-02-01-006100-a.b3
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТДВ "ІБФ ЛДС", Код ЄДРПОУ:22906244
Дата подання: 16 лютого 2024 15:33
ВИМОГА на скасування ПРОТОКОЛУ № 27 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 15 лютого 2024 року
Шановний Замовнику, згідно ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Комунальне некомерційне підприємство «Овруцький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 27 від 15 лютого 2024 року визнано переможцем ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. (далі — Учасник) в процедурі закупівлі Ноутбук. ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (відповідний код 30213100-6 - Портативні комп’ютери), № UA-2024-02-01-006100-a за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
На виконання вимог п.2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації на закупівлю Ноутбук. ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (відповідний код 30213100-6 - Портативні комп’ютери) у формі Відкриті торги з особливостями ЗАТВЕРДЖЕНОЇ Протоколом Уповноваженої особи від 01.02.2024 року № 23 (далі – ТД), Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати <<Пропозиція учасника повинна містити детальний покомпонентний опис обладнання, що пропонується, включаючи:
- повну назву виробника, повну назву моделі обладнання (включаючи всі літери та цифри);
- детальний технічний опис ноутбука (назва Виробника, модель, країна походження))>>.
На виконання цієї вимоги Учасник надав файл «Технічна пропозиція ФОП — копия (2).pdf» (додається) в якому відсутній «детальний покомпонентний опис обладнання, що пропонується», а замість нього переписані технічні вимоги без деталізації а саме які USB за типом та їх кількість (Type C, Type A), протоколи Wi-Fi (5-й, 6-й, 6Е) та BlueThooth (5, 5.1, 5.2). Відсутня інформація щодо наявності Ethernet, кардридера, характеристик Веб-камери, батареї, блоку живлення, розмірів, ваги, що є невиконанням вимог цього пункту ТД. В цьому файлі Учасник надав посилання на ресурс в інтернеті на запропоновану модель ноутбука 250 15.6 inch G9 Notebook PC з поточним артикулом 9M3J4AT, який мав бути додатковим підтвердженням «детального покомпонентного опису обладнання, що пропонується», якого Учасник не надав. Таким чином в пропозиції Учасника відсутній документ щодо «детальний технічний опис ноутбука», що є невиконанням цієї вимоги ТД.
Згідно цього файлу, Учасник вказує що Тип екрану відповідає вимогам вказаним в таблиці Додатку 2 до Тендерної документації а саме IPS, що є недостовірною інформацією.
У виробника Hewlett Packard (HP Inc.) відповідний ресурс Product Bulletin, посилання на скачування тут HPE QuickSpecs на якому виробник актуалізує поточну інформацію по своїх продуктах. Цей ресурсі є рекомендованим самим виробником для використання усіма партнерами (дистрибуторами), якій постійно оновлюється самим виробником при випуску нових продуктів, а саме детальний по компонентний опис продуктів пропонованих виробником. Згідно інформації з цього ресурсу для ноутбуків HP 250 15.6 inch G9 Notebook PC виробник пропонує наступні Типи матриць з їх детальним описом, а саме
39.6 cm (15.6") diagonal, FHD (1920 x 1080), Low Blue Light, anti-glare, UWVA, micro-edge, 300 nits, sRGB 100% eDP 1.4+PSR2
39.6 cm (15.6") diagonal, FHD (1920 x 1080), anti-glare, SVA, micro-edge, 250 nits, 45% NTSC eDP
39.6 cm (15.6") diagonal, FHD (1920 x 1080), anti-glare, UWVA, micro-edge, 250 nits, 45% NTSC eDP
39.6 cm (15.6") diagonal, HD (1366x768), anti-glare, SVA, micro-edge, 250 nits, 45% NTSC eDP
IPS матриця в цих моделях відсутня взагалі, тільки UWVA та SVA.
Посилання на ресурс в інтернеті, надане Учасником на запропоновану модель ноутбука 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT), містить помилку в розділі
15.6" diagonal, FHD (1920 x 1080), IPS, narrow bezel, anti-glare, 250 nits, 45% NTSC
Для опису рамок екрану ноутбуків HP 250 Notebook PC поколінь G7 G8 G9 виробник завжди використовував термін micro-edge і ніколи не використовував термін narrow bezel. Підтвердженням цього є перелік характеристик дисплеїв для ноутбуків цих моделей різних поколінь (G7 G8 G9) викладених на ресурсі Product Bulletin виробника. Таким чином посилання на ресурс наданий Учасником в своїй пропозиції на запропоновану модель ноутбука 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT) містить недостовірну інформацію щодо наявного дисплея IPS, яка виникла при перекладі з оригіналу і не може бути використана в якості підтвердження відповідності.
На жаль в ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Комунальне некомерційне підприємство «Овруцький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 27 від 15 лютого 2024 року щодо визнання переможцем ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. відсутня інформація про ціну пропозиції Учасника переможця, в тому числі з ПДВ або без ПДВ. Згідно інформації з PROZORRO, посилання тут https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-01-006100-a. Остаточна пропозиція Учасника становить 310 499,0 гривень з ПДВ. В переліку документів ТД які повинені були надати Учасники при поданні своїх пропозицій, а також в переліку документів Переможця, відсутня форма Тендерна пропозиція, в якої вказується наявність чи відсутність ПДВ в пропозиції, в залежності від податкового статусу Учасників. Бюджет закупівлі становив 450 000,0 гривень з ПДВ, тому і результати на PROZORRO вказані з ПДВ, при тому що переможець ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. є платником Єдиного Податку 2-ої групи і не є платником ПДВ, згідно переліку документів наданих Учасником.
При остаточній пропозиції переможця, ціна за одиницю становить 20 699,93 гривні (310 499,0 / 15) без ПДВ, так як згідно законодавства України неплатники ПДВ не можуть продавати товари, підписувати Договори з ПДВ. В переліку документів наданих Учасником вказано що в запропонованій моделі 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT) попередньо встановлена виробником операційна система MS Windows 11 Pro при виробництві цих ноутбуків. Пошук в Українських інтернет ресурсах цієї моделі, саме артикулу 9M3J4AT не дав жодного посилання щодо ціни та технічних характеристик. Пошук в Українських інтернет ресурсах моделей ноутбуків з аналогічними характеристиками, запропонованих Учасником в своїй пропозиції, а саме (основні) 15.6” FHD Intel® Core™ i5-1235U 16 Гб DDR4-3200 MHz RAM SSD 512 Гб (PCIe® NVMe™, QLC) Windows 11Pro надає посилання на змістовний перелік моделей, в тому числі від HP Inc., при тому ціни на них набагато вищі (більше ніж на 25%) за ціну в остаточній пропозиції переможця., як приклад посилання тут 15.6” FHD Intel® Core™ i5-1235U 16 Гб DDR4-3200 MHz RAM SSD 512 Гб (PCIe® NVMe™, QLC) Windows 11Pro - Пошук (bing.com)
Виробник HP Inc. здійснює свою професійну (комерційну) діяльність (розповсюдження, продаж, участь в тендерних закупівлях через мережу партнерів, тощо), через своїх офіційних Дистрибуторів в Україні далі – Дистрибутори), а саме ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО «І-АР-СІ» телефон (044) 230-3474 www.erc.ua, та ТОВ «Техніка для Бізнесу» телефон (032) 298-9500 www.tdb.ua. Все обладнання, що постачають Дистрибутори, наведені вище, мають офіційну гарантію від виробника на поставлене через них обладнання та безпосередньо обслуговуються в офіційних сертифікованих Сервісних Центрах виробника. Запропонований Учасником, в своїй пропозиції, ноутбук 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT) Дистрибуторами виробника HP Inc. не постачався в Україну, артикул 9M3J4AT взагалі відсутній в переліку моделей доступних для замовлення через Дистрибуторів для постачання в Україну. Підтвердження цього вам наддадуть Дистрибутори при безпосередньому звернені до них за телефонами наведеними вище або по запиту через сайти.. Учасник ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. не звертався із запитом до Дистрибуторів щодо надання пропозиції безпосередньо на ноутбук 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT) для участі в закупівлі Ноутбук. ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (відповідний код 30213100-6 - Портативні комп’ютери) у формі Відкриті торги з особливостями ЗАТВЕРДЖЕНОЇ Протоколом Уповноваженої особи від 01.02.2024 року № 23. Відповідно Дистрибутори не надавали пропозиції саме на цю модель ноутбука.
В переліку документів Учасник надав файл «9. Довідка щодо невідношення до рф, рб.pdf» (додається), в якому гарантує що «НЕ є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з російської федерації/республіки білорусь». ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. не є Дистрибутором виробника і в зв’язку з цим виникає питання щодо походження саме цієї моделі, а саме 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT), тобто хто є безпосереднім постачальником даної моделі, ноутбука та її походження, запропонованого в цій закупівлі. В зв’язку з невизначеним джерелом постачання даної моделі ноутбуків, офіційні сервісні центри наведені Учасником в файлі «Сервісний центр.pdf» (додається)мають можливість відмовити в сервісному обслуговуванні.
З підстав, передбачених абзацом 1 підпункту 2 пункту 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» вимагаємо скасування ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Комунальне некомерційне підприємство «Овруцький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 27 від 15 лютого 2024 року щодо визначення переможцем ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. (далі — Учасник) в процедурі закупівлі Ноутбук. ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (відповідний код 30213100-6 - Портативні комп’ютери), № UA-2024-02-01-006100-a за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника за таких підстав:
- Тендерна пропозиція Учасника ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. підлягає відхиленню відповідно до абз.3 пп.1 п.44 Особливостей: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абз.1 п. 42 особливостей» (Тип екрану)
- відсутність детального покомпонентного опису обладнання, що пропонується згідно вимог п.2 Додатку 2 Тендерної Документації.
- відсутність інформації про походження запропонованого обладнання (Товару)
Згідно п.11 ст.29 Закону України про публічні закупівлі перейти до розгляду наступних пропозицій Учасників.
Розгорнути
Згорнути
На виконання вимог п.2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації на закупівлю Ноутбук. ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (відповідний код 30213100-6 - Портативні комп’ютери) у формі Відкриті торги з особливостями ЗАТВЕРДЖЕНОЇ Протоколом Уповноваженої особи від 01.02.2024 року № 23 (далі – ТД), Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати <<Пропозиція учасника повинна містити детальний покомпонентний опис обладнання, що пропонується, включаючи:
- повну назву виробника, повну назву моделі обладнання (включаючи всі літери та цифри);
- детальний технічний опис ноутбука (назва Виробника, модель, країна походження))>>.
На виконання цієї вимоги Учасник надав файл «Технічна пропозиція ФОП — копия (2).pdf» (додається) в якому відсутній «детальний покомпонентний опис обладнання, що пропонується», а замість нього переписані технічні вимоги без деталізації а саме які USB за типом та їх кількість (Type C, Type A), протоколи Wi-Fi (5-й, 6-й, 6Е) та BlueThooth (5, 5.1, 5.2). Відсутня інформація щодо наявності Ethernet, кардридера, характеристик Веб-камери, батареї, блоку живлення, розмірів, ваги, що є невиконанням вимог цього пункту ТД. В цьому файлі Учасник надав посилання на ресурс в інтернеті на запропоновану модель ноутбука 250 15.6 inch G9 Notebook PC з поточним артикулом 9M3J4AT, який мав бути додатковим підтвердженням «детального покомпонентного опису обладнання, що пропонується», якого Учасник не надав. Таким чином в пропозиції Учасника відсутній документ щодо «детальний технічний опис ноутбука», що є невиконанням цієї вимоги ТД.
Згідно цього файлу, Учасник вказує що Тип екрану відповідає вимогам вказаним в таблиці Додатку 2 до Тендерної документації а саме IPS, що є недостовірною інформацією.
У виробника Hewlett Packard (HP Inc.) відповідний ресурс Product Bulletin, посилання на скачування тут HPE QuickSpecs на якому виробник актуалізує поточну інформацію по своїх продуктах. Цей ресурсі є рекомендованим самим виробником для використання усіма партнерами (дистрибуторами), якій постійно оновлюється самим виробником при випуску нових продуктів, а саме детальний по компонентний опис продуктів пропонованих виробником. Згідно інформації з цього ресурсу для ноутбуків HP 250 15.6 inch G9 Notebook PC виробник пропонує наступні Типи матриць з їх детальним описом, а саме
39.6 cm (15.6") diagonal, FHD (1920 x 1080), Low Blue Light, anti-glare, UWVA, micro-edge, 300 nits, sRGB 100% eDP 1.4+PSR2
39.6 cm (15.6") diagonal, FHD (1920 x 1080), anti-glare, SVA, micro-edge, 250 nits, 45% NTSC eDP
39.6 cm (15.6") diagonal, FHD (1920 x 1080), anti-glare, UWVA, micro-edge, 250 nits, 45% NTSC eDP
39.6 cm (15.6") diagonal, HD (1366x768), anti-glare, SVA, micro-edge, 250 nits, 45% NTSC eDP
IPS матриця в цих моделях відсутня взагалі, тільки UWVA та SVA.
Посилання на ресурс в інтернеті, надане Учасником на запропоновану модель ноутбука 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT), містить помилку в розділі
15.6" diagonal, FHD (1920 x 1080), IPS, narrow bezel, anti-glare, 250 nits, 45% NTSC
Для опису рамок екрану ноутбуків HP 250 Notebook PC поколінь G7 G8 G9 виробник завжди використовував термін micro-edge і ніколи не використовував термін narrow bezel. Підтвердженням цього є перелік характеристик дисплеїв для ноутбуків цих моделей різних поколінь (G7 G8 G9) викладених на ресурсі Product Bulletin виробника. Таким чином посилання на ресурс наданий Учасником в своїй пропозиції на запропоновану модель ноутбука 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT) містить недостовірну інформацію щодо наявного дисплея IPS, яка виникла при перекладі з оригіналу і не може бути використана в якості підтвердження відповідності.
На жаль в ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Комунальне некомерційне підприємство «Овруцький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 27 від 15 лютого 2024 року щодо визнання переможцем ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. відсутня інформація про ціну пропозиції Учасника переможця, в тому числі з ПДВ або без ПДВ. Згідно інформації з PROZORRO, посилання тут https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-01-006100-a. Остаточна пропозиція Учасника становить 310 499,0 гривень з ПДВ. В переліку документів ТД які повинені були надати Учасники при поданні своїх пропозицій, а також в переліку документів Переможця, відсутня форма Тендерна пропозиція, в якої вказується наявність чи відсутність ПДВ в пропозиції, в залежності від податкового статусу Учасників. Бюджет закупівлі становив 450 000,0 гривень з ПДВ, тому і результати на PROZORRO вказані з ПДВ, при тому що переможець ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. є платником Єдиного Податку 2-ої групи і не є платником ПДВ, згідно переліку документів наданих Учасником.
При остаточній пропозиції переможця, ціна за одиницю становить 20 699,93 гривні (310 499,0 / 15) без ПДВ, так як згідно законодавства України неплатники ПДВ не можуть продавати товари, підписувати Договори з ПДВ. В переліку документів наданих Учасником вказано що в запропонованій моделі 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT) попередньо встановлена виробником операційна система MS Windows 11 Pro при виробництві цих ноутбуків. Пошук в Українських інтернет ресурсах цієї моделі, саме артикулу 9M3J4AT не дав жодного посилання щодо ціни та технічних характеристик. Пошук в Українських інтернет ресурсах моделей ноутбуків з аналогічними характеристиками, запропонованих Учасником в своїй пропозиції, а саме (основні) 15.6” FHD Intel® Core™ i5-1235U 16 Гб DDR4-3200 MHz RAM SSD 512 Гб (PCIe® NVMe™, QLC) Windows 11Pro надає посилання на змістовний перелік моделей, в тому числі від HP Inc., при тому ціни на них набагато вищі (більше ніж на 25%) за ціну в остаточній пропозиції переможця., як приклад посилання тут 15.6” FHD Intel® Core™ i5-1235U 16 Гб DDR4-3200 MHz RAM SSD 512 Гб (PCIe® NVMe™, QLC) Windows 11Pro - Пошук (bing.com)
Виробник HP Inc. здійснює свою професійну (комерційну) діяльність (розповсюдження, продаж, участь в тендерних закупівлях через мережу партнерів, тощо), через своїх офіційних Дистрибуторів в Україні далі – Дистрибутори), а саме ІНОЗЕМНЕ ПІДПРИЄМСТВО «І-АР-СІ» телефон (044) 230-3474 www.erc.ua, та ТОВ «Техніка для Бізнесу» телефон (032) 298-9500 www.tdb.ua. Все обладнання, що постачають Дистрибутори, наведені вище, мають офіційну гарантію від виробника на поставлене через них обладнання та безпосередньо обслуговуються в офіційних сертифікованих Сервісних Центрах виробника. Запропонований Учасником, в своїй пропозиції, ноутбук 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT) Дистрибуторами виробника HP Inc. не постачався в Україну, артикул 9M3J4AT взагалі відсутній в переліку моделей доступних для замовлення через Дистрибуторів для постачання в Україну. Підтвердження цього вам наддадуть Дистрибутори при безпосередньому звернені до них за телефонами наведеними вище або по запиту через сайти.. Учасник ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. не звертався із запитом до Дистрибуторів щодо надання пропозиції безпосередньо на ноутбук 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT) для участі в закупівлі Ноутбук. ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (відповідний код 30213100-6 - Портативні комп’ютери) у формі Відкриті торги з особливостями ЗАТВЕРДЖЕНОЇ Протоколом Уповноваженої особи від 01.02.2024 року № 23. Відповідно Дистрибутори не надавали пропозиції саме на цю модель ноутбука.
В переліку документів Учасник надав файл «9. Довідка щодо невідношення до рф, рб.pdf» (додається), в якому гарантує що «НЕ є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з російської федерації/республіки білорусь». ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. не є Дистрибутором виробника і в зв’язку з цим виникає питання щодо походження саме цієї моделі, а саме 250 15.6 inch G9 Notebook PC (9M3J4AT), тобто хто є безпосереднім постачальником даної моделі, ноутбука та її походження, запропонованого в цій закупівлі. В зв’язку з невизначеним джерелом постачання даної моделі ноутбуків, офіційні сервісні центри наведені Учасником в файлі «Сервісний центр.pdf» (додається)мають можливість відмовити в сервісному обслуговуванні.
З підстав, передбачених абзацом 1 підпункту 2 пункту 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» вимагаємо скасування ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Комунальне некомерційне підприємство «Овруцький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 27 від 15 лютого 2024 року щодо визначення переможцем ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. (далі — Учасник) в процедурі закупівлі Ноутбук. ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (відповідний код 30213100-6 - Портативні комп’ютери), № UA-2024-02-01-006100-a за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника за таких підстав:
- Тендерна пропозиція Учасника ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. підлягає відхиленню відповідно до абз.3 пп.1 п.44 Особливостей: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абз.1 п. 42 особливостей» (Тип екрану)
- відсутність детального покомпонентного опису обладнання, що пропонується згідно вимог п.2 Додатку 2 Тендерної Документації.
- відсутність інформації про походження запропонованого обладнання (Товару)
Згідно п.11 ст.29 Закону України про публічні закупівлі перейти до розгляду наступних пропозицій Учасників.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
20 лютого 2024 17:54
Шановний учаснику, розгляд та оцінка тендерних пропозицій щодо закупівлі - Ноутбук. ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (відповідний код 30213100-6 - Портативні комп’ютери), № UA-2024-02-01-006100-a за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника здійснювались відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
На виконання вимог п.2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації на Закупівлю Учасник у складі тендерної пропозиції повинен був надати: «Пропозиція учасника повинна містити детальний покомпонентний опис обладнання, що пропонується, включаючи:
- повну назву виробника, повну назву моделі обладнання (включаючи всі літери та цифри);
- детальний технічний опис ноутбука (назва Виробника, модель, країна походження)»
На виконання цієї вимоги Учасник ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. надав файл «Технічна пропозиція ФОП — копия (2).pdf» де зазначено повну назву виробника, повну назву моделі обладнання (включаючи всі літери та цифри); зазначено країну походження та надано порівняльну характеристику відповідності технічних, якісних вимог параметрів/характеристик запропонованого обладнання вимогам встановленим до Закупівлі. Також Учасник ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. в даному документі надав посилання на офіційний веб-сайт hp.com на запропоновану модель ноутбука 250 15.6 inch G9 Notebook PC з артикулом 9M3J4AT, де міститься детальний покомпонентний опис та технічні характеристики запропонованого ноутбуку.
Також на офіційному веб-сайт hp.com підтверджується тип екрану IPS на запропонованій моделі ноутбуку та вказано, що при виробництві ноутбуків в запропонованій моделі було попередньо встановлена виробником операційна система MS Windows 11 Pro.
Щодо інформації про ціну пропозиції Учасника-переможця: у тендерній документації Замовником не було встановлено вимоги щодо надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій інформації про ціну тендерної пропозиції, оскільки пунктом 31 Особливостей (як і частиною 1 статті 26 Закону) передбачено, що учасник зазначає ціну своєї тендерної пропозиції — шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. Тож ціною тендерної пропозиції вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів ФОП ВОЛОШИНОВА О.О., а саме: 310 499,00 грн.
Фактом подання тендерної пропозиції ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. підтверджує свою згоду на поставку товару за вказаною ціною на умовах визначених Замовником у тендерній документації.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики ноутбуків, технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами/характеристиками ноутбуків, які збігаються з умовами ТД, відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕС, копіями чинної на дату подання пропозиції декларації про відповідність технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічного регламенту радіообладнання на ноутбук, наданих у тендерній пропозиції Учасника. Також надано інформаційний лист з переліком офіційних сервісних центрів.
Також Замовником у тендерній документації не було встановлено вимоги щодо надання учасниками листа від офіційних дистриб’юторів.
12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ, про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, забезпечується не листом від виробника, а умовами Договору та Господарським кодексом України.
З огляду на вищезазначене підстав для скасування ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Комунальне некомерційне підприємство «Овруцький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 27 від 15 лютого 2024 року щодо визначення переможцем ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. в процедурі Закупівлі не вбачаємо
На виконання вимог п.2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 2 до Тендерної документації на Закупівлю Учасник у складі тендерної пропозиції повинен був надати: «Пропозиція учасника повинна містити детальний покомпонентний опис обладнання, що пропонується, включаючи:
- повну назву виробника, повну назву моделі обладнання (включаючи всі літери та цифри);
- детальний технічний опис ноутбука (назва Виробника, модель, країна походження)»
На виконання цієї вимоги Учасник ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. надав файл «Технічна пропозиція ФОП — копия (2).pdf» де зазначено повну назву виробника, повну назву моделі обладнання (включаючи всі літери та цифри); зазначено країну походження та надано порівняльну характеристику відповідності технічних, якісних вимог параметрів/характеристик запропонованого обладнання вимогам встановленим до Закупівлі. Також Учасник ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. в даному документі надав посилання на офіційний веб-сайт hp.com на запропоновану модель ноутбука 250 15.6 inch G9 Notebook PC з артикулом 9M3J4AT, де міститься детальний покомпонентний опис та технічні характеристики запропонованого ноутбуку.
Також на офіційному веб-сайт hp.com підтверджується тип екрану IPS на запропонованій моделі ноутбуку та вказано, що при виробництві ноутбуків в запропонованій моделі було попередньо встановлена виробником операційна система MS Windows 11 Pro.
Щодо інформації про ціну пропозиції Учасника-переможця: у тендерній документації Замовником не було встановлено вимоги щодо надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій інформації про ціну тендерної пропозиції, оскільки пунктом 31 Особливостей (як і частиною 1 статті 26 Закону) передбачено, що учасник зазначає ціну своєї тендерної пропозиції — шляхом заповнення електронних форм з окремими полями. Тож ціною тендерної пропозиції вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів ФОП ВОЛОШИНОВА О.О., а саме: 310 499,00 грн.
Фактом подання тендерної пропозиції ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. підтверджує свою згоду на поставку товару за вказаною ціною на умовах визначених Замовником у тендерній документації.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики ноутбуків, технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами/характеристиками ноутбуків, які збігаються з умовами ТД, відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕС, копіями чинної на дату подання пропозиції декларації про відповідність технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічного регламенту радіообладнання на ноутбук, наданих у тендерній пропозиції Учасника. Також надано інформаційний лист з переліком офіційних сервісних центрів.
Також Замовником у тендерній документації не було встановлено вимоги щодо надання учасниками листа від офіційних дистриб’юторів.
12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ, про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, забезпечується не листом від виробника, а умовами Договору та Господарським кодексом України.
З огляду на вищезазначене підстав для скасування ПРОТОКОЛУ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Комунальне некомерційне підприємство «Овруцький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 27 від 15 лютого 2024 року щодо визначення переможцем ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. в процедурі Закупівлі не вбачаємо
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 12 лютого 2024 14:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. |
407 325,00
UAH з ПДВ
|
310 499,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП Боднар Геннадій Олександрович |
371 880,00
UAH з ПДВ
|
310 500,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" |
343 935,00
UAH з ПДВ
|
329 985,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТДВ "ІБФ ЛДС" |
419 850,00
UAH з ПДВ
|
401 994,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" |
417 600,00
UAH з ПДВ
|
402 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ" |
427 500,00
UAH з ПДВ
|
417 590,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП Ковальова Наталія Володимирівна |
437 295,00
UAH з ПДВ
|
422 499,75
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП Бондаренко Андрій Анатолійович |
434 700,00
UAH з ПДВ
|
426 999,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕР СИСТЕМС" |
438 899,94
UAH з ПДВ
|
427 490,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. #2981209581 |
Рішення скасоване |
310 499,00
UAH з ПДВ
|
04 березня 2024 10:10
|
ФОП ВОЛОШИНОВА О.О. #2981209581 |
Відхилено |
310 499,00
UAH з ПДВ
|
04 березня 2024 14:50
|
ФОП Боднар Геннадій Олександрович #2751316311 |
Переможець |
310 500,00
UAH з ПДВ
|
08 березня 2024 11:39
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
26 квітня 2024 16:04
|
Електронний підпис | укладений |
19 березня 2024 14:08
|
98 (1).pdf | укладений |
19 березня 2024 14:02
|