Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям»
Очікувана вартість
7 660 000,00 UAH
UA-2024-01-26-012785-a 9a321cffb6294f53af7592deba76cb20
Закупівля без використання електронної системи    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Рябуха Андрій Миколайович

380577071091 kpkvlk@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Дата оприлюднення: 26 січня 2024
Друкувати звіт про договір про закупівлю PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: комунальне підприємство "Комплекс з експлуатації об`єктів водозниження і зливової каналізації"
Код ЄДРПОУ: 34953769
Місцезнаходження: 61033, Україна , Харківська обл., Харків, вул. Тахіатаська,3 м. Харків
Контактна особа: Рябуха Андрій Миколайович
380577071091
kpkvlk@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
21500 тонни
Послуги з захоронення відходів
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 15 січня 2024  —  31 грудня 2024
ДК 021:2015: 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

Тендерна документація

26 січня 2024 15:37
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
26 січня 2024 15:37
Обгрунтування підстави закупівлі Відходи 2024.pdf
26 січня 2024 15:37
UA-2023-12-11-018684-a-open.pdf
26 січня 2024 15:37
UA-2023-12-11-018684-a-report.pdf

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2024-04-18-000045 ● d10ae29616514f939753675fd80e05a4
  • Статус: порушення не виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29 квітня 2024
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 29 квітня 2024 13:54
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З

29.04.2024 №20-З

Суми

Про початок моніторингу
закупівель

Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15, 16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), доручення Держаудитслужби від 17.04.2024 №003100-18/5081-2024,

НАКАЗУЮ:

1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ

Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 29.04.2024 №20-З

Витяг з переліку закупівель

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
9 UA-2024-01-26-012785-a 26.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2024-04-29 16:32:48

Запит замовнику на пояснення

У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям»» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-26-012785-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2024-05-02 17:55:03

Пояснення КП КВЗК

ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ
Доброго дня! Цим на Ваш запит «Про надання пояснення» надаємо пояснення про таке.

Відповідно до положень пункту 1.7 Статуту Комунального підприємства «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» (далі – Статут), Комунальне підприємство «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» (далі - Підприємство) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Харківської міської ради, розпорядженнями Харківського міського голови, іншими нормативними актами і цим Статутом. Комунальне підприємство «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» діє у відповідності до Господарського кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» й інших законодавчих актів України та належить до комунальної власності територіальної громади м. Харкова (пункт 1.3 Статуту). Згідно зі Статутом метою діяльності Підприємства є надання територіальній громаді міста Харкова послуг з відведення поверхневого стоку та дренажних вод через існуючі мережі дощової каналізації і об’єкти водозниження, які знаходяться в господарському віданні Підприємства; виробнича діяльність з технічного обслуговування, ремонту, утримання та експлуатації мереж дощової каналізації, водних об’єктів, гідротехнічних споруд та насосних станцій, які знаходяться в господарському віданні Підприємства; будівництво інженерних мереж. Відповідно до положень пункту 1.2 Статуту засновником Підприємства є Харківська міська рада, власником майна Підприємства є територіальна громада м. Харкова в особі Харківської міської ради.
Комунальне підприємство «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» (далі – КП КВЗК/Замовник) згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону (пункт 3 частини першої статті 2 Закону).
Замовник проводить дану закупівлю, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості).
Закупівля, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, здійснювалась Замовником без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу на підставі підпункту 6) пункту 13 Особливостей, так як було відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
Щодо поставлених Вами питань, слід зауважити, що Законом не передбачено здійснення Замовником обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості.
Поряд з тим, щодо обґрунтування Замовником технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, пояснюємо та обґрунтовуємо наступним.
Оскільки закупівля, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, здійснювалась на підставі підпункту 6) пункту 13 Особливостей, її проведенню передувала закупівля яка здійснювалась Замовником шляхом застосування процедури закупівлі відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями на виконання вимог Закону (пункт 10 Особливостей). Таким чином, Замовником спочатку визначались технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та очікувана вартість предмета закупівлі за процедурою відкритих торгів.
У відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», із змінами, Замовником - КП КВЗК на першому етапі було визначено потребу у послугах: послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», що здійснювалась на підставі аналізу фактичного обсягу отриманих послуг за тотожним предметом закупівлі у минулих періодах та з урахуванням запланованих виробничих завдань Замовника, проведеного за інформацією наданою ініціатором закупівлі – завідувачем господарством КП КВЗК Ходко О.Ю. (службова записка ініціатора закупівлі – завідувача господарством КП КВЗК Ходка О.Ю.) (додаток № 1 до пояснення).
На другому етапі було сформовано та визначено опис предмета закупівлі із зазначенням технічних, якісних та кількісних характеристик, для чого було залучено відповідного фахівця Замовника, який є ініціатором закупівлі та відповідатиме за дотриманням умов надання послуг, які будуть закуплені. Було встановлено, що надання послуг з захоронення відходів повинно здійснюватися у відповідності до вимог діючих нормативно-правових актів законодавства України, у тому числі:
- Законом України «Про управління відходами» (із змінами);
- Законом України від 25.06.1991 № 1264-ХII «Про охорону навколишнього природного середовища» (із змінами);
- Законом України «Про охорону атмосферного повітря».
- Порядком поводження з відходами, що утворились у зв’язку з пошкодженням (руйнуванням) будівель та споруд внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій або проведенням робіт з ліквідації їх наслідків, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2022 р. № 1073.
Виходячи з вищенаведеного, для здійснення закупівлі послуг: послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» було узгоджено визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі згідно з вимогами діючих нормативних актів та нормативних документів і встановлення відповідних технічних вимог до предмета закупівлі в умовах відкритих торгів згідно із Законом, з урахуванням Особливостей, які були зазначені у Додатку 4 до тендерної документації.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін.
З цієї метою КП КВЗК направило письмовий запит цінової пропозиції (лист електронною поштою) на адресу ТОВ «Перероблюючий завод» (додаток № 2 до пояснення) який є надавачем послуг що є предметом закупівлі. Замовником на електронну пошту було отримано відповідь (вих. № 4/12 від 04.12.2023; вх. № 515 від 04.12.2023) на вищезазначений запит цінової пропозиції (додаток № 3 до пояснення). 17.10.2023 на електронну пошту КП КВЗК було отримано листа (вих. № 564 від 17.10.2023; вх. № 425 від 17.10.2023) від Комунального підприємства «Муніципальна компанія поводження з відходами» Харківської міської ради, яка також є надавачем послуг що є предметом закупівлі, в якому були зазначені ціни на послуги з видалення відходів на 2024 рік (додаток № 4 до пояснення).
Саме на підставі цих листів була визначена очікувана вартість предмета закупівлі у сумі 7 915 000,00 гривень з ПДВ.
11.12.2023 КП КВЗК в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-12-11-018684-а (додаток № 5 до пояснення) була оголошена закупівля за процедурою відкриті торги (з особливостями) за предметом: Послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», яка 19.12.2023 через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, була автоматично відмінена електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Звіт про результати проведення закупівлі № UA-2023-12-05-018684-а (додаток № 6 до пояснення).
Таким чином у Замовника залишилась потреба у здійсненні закупівлі за предметом: Послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» та виникли підстави для її здійснення у відповідності з підпунктом 6) пункту 13 Особливостей. На виконання вимог підпункту 6) пункту 13 Особливостей предмет закупівлі, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з ким укладався договір про закупівлю, були взяті Замовником з характеристик та вимог, що були ним визначені у тендерній документації закупівлі за процедурою відкритих торгів. Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на підставі цінової пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Гамма-21» (вх. № 9 від 11.01.2024) (додаток № 7 до пояснення) на послуги з захоронення відходів, який було отримано Замовником 09.01.2024, та яка виявилася нижчою ніж у Комунального підприємства «Муніципальна компанія поводження з відходами» Харківської міської ради і ТОВ «Перероблюючий завод» та склала 7 660 000,00 гривень з ПДВ. Тобто Замовником були виконані усі вимоги Особливостей для укладення договору без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу на підставі підпункту 6) пункту 13 Особливостей.

Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) пояснюємо наступне.
Замовником відповідно до Закону, згідно з Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (Зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893) (далі– Порядок), під час оприлюднення на веб-порталі річного плану закупівель щодо даної запланованої закупівлі було розміщено необхідну інформацію шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, зокрема шляхом заповнення визначених адміністратором таких електронних полів: «Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі», в якому зазначено: «7 660 000,00 UAH», та «Джерело фінансування закупівлі», в якому вказано: «Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)» (пункт 8 оприлюдненого згідно з Порядком річного плану закупівель (UA-P-2024-01-17-003896-с)). Тобто дану заплановану закупівлю Замовник здійснює для задоволення виробничих потреб підприємства за рахунок коштів від господарської діяльності підприємства (власного бюджету), а не за бюджетні кошти.
При цьому КПКВЗК відповідно до Бюджетного кодексу України не є ані головним розпорядникам бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (пункт 18, пункт 47 частини першої статті 2 та стаття 22 Бюджетного кодексу України), та згідно з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України є одержувачем бюджетних коштів: суб'єкт господарювання, який не має статусу бюджетної установи, уповноважений головним розпорядником бюджетних коштів (Департаментом будівництва та шляхового господарства Харківської міської Ради) на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти місцевого бюджету, у випадках розподілу бюджетних асигнувань за відповідними рішеннями Харківської міської ради. На підтвердження цього КП КВЗК, як одержувача бюджетних коштів, надає витяг з Єдиного реєстрі розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на офіційному вебсайті Державної казначейської служби України за посиланням: https://www.treasury.gov.ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv (додаток № 8 до пояснення).
Слід також звернути увагу на те, що КП КВЗК не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 % чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів (частина друга статті 22 Господарського кодексу України). З цього приводу доцільно вказати про відсутність інформації щодо КП КВЗК у Реєстрі (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному вебсайті Фонду державного майна України (http://www.spfu.gov.ua).
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (із змінами) (далі – Постанова № 710), головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Тобто замовникам, які належать до розпорядників бюджетних коштів (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників бюджетних коштів) та до суб’єктів господарювання державного сектору економіки (згідно з реєстром, розміщеним на офіційному вебсайті Фонду державного майна України), потрібно оприлюднювати інформацію, визначену пунктом 4-1 Постанови № 710.
Виходячи зі змісту пункту 4-1 Постанови № 710, вимоги щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосуються одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками бюджетних коштів, оскільки їх немає у переліку цього пункту Постанови № 710.
Як уже було зазначено вище, з наведенням законодавчих норм та необхідних посилань, Замовник - Комунальне підприємство «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, не є головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня). Таким чином вимоги законодавства щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі не стосуються КП КВЗК.


Додатки до пояснення:
Додаток № 1 – Службова записка завідуючого господарством КП КВЗК Ходка О.Ю. від 07.12.2023 на 1 арк.
Додаток № 2 – Запит про надання інформації до ТОВ «Перероблюючий завод» на 2 арк.
Додаток № 3 – Відповідь на запит від ТОВ «Перероблюючий завод» (№ 4/12 від 04.12.2023) (вх. № 515 від 04.12.2023) на 1 арк.
Додаток № 4 – Лист від Комунального підприємства «Муніципальна компанія поводження з відходами» Харківської міської ради (вих. № 564 від 17.10.2023; вх. № 425 від 17.10.2023) на 1 арк.
Додаток № 5 – Оголошення про проведення відкритих торгів на 2 арк.
Додаток № 6 – Звіт про результати проведення процедури закупівлі на 2 арк.
Додаток № 7 - Цінова пропозиція ТОВ «Гамма-21) (вх. № 9 від 11.01.2024) на 1 арк.
Додаток № 8 - Витяг з Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів станом на 01.05.2024 на 1 аркуші.

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2024-04-29 16:34:25

Запит замовнику на пояснення

У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям»» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-26-012785-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх надання саме ТОВ «ГАММА-21» (код 44142303), з яким укладений договір від 15.01.2024 №2024/06 без використання електронної системи закупівель?
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2024-05-02 18:55:39

Пояснення КП КВЗК

ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ
Доброго дня! Цим на Ваш запит «Про надання пояснення» надаємо пояснення про таке.

Відповідно до положень пункту 1.7 Статуту Комунального підприємства «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» (далі – Статут), Комунальне підприємство «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» (далі - Підприємство) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Харківської міської ради, розпорядженнями Харківського міського голови, іншими нормативними актами і цим Статутом. Комунальне підприємство «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» діє у відповідності до Господарського кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» й інших законодавчих актів України та належить до комунальної власності територіальної громади м. Харкова (пункт 1.3 Статуту). Згідно зі Статутом метою діяльності Підприємства є надання територіальній громаді міста Харкова послуг з відведення поверхневого стоку та дренажних вод через існуючі мережі дощової каналізації і об’єкти водозниження, які знаходяться в господарському віданні Підприємства; виробнича діяльність з технічного обслуговування, ремонту, утримання та експлуатації мереж дощової каналізації, водних об’єктів, гідротехнічних споруд та насосних станцій, які знаходяться в господарському віданні Підприємства; будівництво інженерних мереж. Відповідно до положень пункту 1.2 Статуту засновником Підприємства є Харківська міська рада, власником майна Підприємства є територіальна громада м. Харкова в особі Харківської міської ради.
Комунальне підприємство «Комплекс з експлуатації об’єктів водозниження і зливової каналізації» (далі – КП КВЗК/Замовник) згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону (пункт 3 частини першої статті 2 Закону).
Замовник проводить дану закупівлю, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості).
Закупівля, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, здійснювалась Замовником без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу на підставі підпункту 6) пункту 13 Особливостей, так як було відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
Щодо поставлених Вами питань, слід зауважити, що Законом не передбачено здійснення Замовником обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості.
Поряд з тим, щодо обґрунтування Замовником технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, пояснюємо та обґрунтовуємо наступним.
Оскільки закупівля, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, здійснювалась на підставі підпункту 6) пункту 13 Особливостей, її проведенню передувала закупівля яка здійснювалась Замовником шляхом застосування процедури закупівлі відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями на виконання вимог Закону (пункт 10 Особливостей). Таким чином, Замовником спочатку визначались технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та очікувана вартість предмета закупівлі за процедурою відкритих торгів.
У відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», із змінами, Замовником - КП КВЗК на першому етапі було визначено потребу у послугах: послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», що здійснювалась на підставі аналізу фактичного обсягу отриманих послуг за тотожним предметом закупівлі у минулих періодах та з урахуванням запланованих виробничих завдань Замовника, проведеного за інформацією наданою ініціатором закупівлі – завідувачем господарством КП КВЗК Ходко О.Ю. (службова записка ініціатора закупівлі – завідувача господарством КП КВЗК Ходка О.Ю.) (додаток № 1 до пояснення).
На другому етапі було сформовано та визначено опис предмета закупівлі із зазначенням технічних, якісних та кількісних характеристик, для чого було залучено відповідного фахівця Замовника, який є ініціатором закупівлі та відповідатиме за дотриманням умов надання послуг, які будуть закуплені. Було встановлено, що надання послуг з захоронення відходів повинно здійснюватися у відповідності до вимог діючих нормативно-правових актів законодавства України, у тому числі:
- Законом України «Про управління відходами» (із змінами);
- Законом України від 25.06.1991 № 1264-ХII «Про охорону навколишнього природного середовища» (із змінами);
- Законом України «Про охорону атмосферного повітря».
- Порядком поводження з відходами, що утворились у зв’язку з пошкодженням (руйнуванням) будівель та споруд внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій або проведенням робіт з ліквідації їх наслідків, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2022 р. № 1073.
Виходячи з вищенаведеного, для здійснення закупівлі послуг: послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» було узгоджено визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі згідно з вимогами діючих нормативних актів та нормативних документів і встановлення відповідних технічних вимог до предмета закупівлі в умовах відкритих торгів згідно із Законом, з урахуванням Особливостей, які були зазначені у Додатку 4 до тендерної документації.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін.
З цієї метою КП КВЗК направило письмовий запит цінової пропозиції (лист електронною поштою) на адресу ТОВ «Перероблюючий завод» (додаток № 2 до пояснення) який є надавачем послуг що є предметом закупівлі. Замовником на електронну пошту було отримано відповідь (вих. № 4/12 від 04.12.2023; вх. № 515 від 04.12.2023) на вищезазначений запит цінової пропозиції (додаток № 3 до пояснення). 17.10.2023 на електронну пошту КП КВЗК було отримано листа (вих. № 564 від 17.10.2023; вх. № 425 від 17.10.2023) від Комунального підприємства «Муніципальна компанія поводження з відходами» Харківської міської ради, яка також є надавачем послуг що є предметом закупівлі, в якому були зазначені ціни на послуги з видалення відходів на 2024 рік (додаток № 4 до пояснення).
Саме на підставі цих листів була визначена очікувана вартість предмета закупівлі у сумі 7 915 000,00 гривень з ПДВ.
11.12.2023 КП КВЗК в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-12-11-018684-а (додаток № 5 до пояснення) була оголошена закупівля за процедурою відкриті торги (з особливостями) за предметом: Послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», яка 19.12.2023 через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, була автоматично відмінена електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Звіт про результати проведення закупівлі № UA-2023-12-05-018684-а (додаток № 6 до пояснення).
Таким чином у Замовника залишилась потреба у здійсненні закупівлі за предметом: Послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» та виникли підстави для її здійснення у відповідності з підпунктом 6) пункту 13 Особливостей. На виконання вимог підпункту 6) пункту 13 Особливостей предмет закупівлі, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з ким укладався договір про закупівлю, були взяті Замовником з характеристик та вимог, що були ним визначені у тендерній документації закупівлі за процедурою відкритих торгів. Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на підставі цінової пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Гамма-21» (вх. № 9 від 11.01.2024) (додаток № 7 до пояснення) на послуги з захоронення відходів, який було отримано Замовником 09.01.2024, та яка виявилася нижчою ніж у Комунального підприємства «Муніципальна компанія поводження з відходами» Харківської міської ради і ТОВ «Перероблюючий завод» та склала 7 660 000,00 гривень з ПДВ. Тобто Замовником були виконані усі вимоги Особливостей для укладення договору без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу на підставі підпункту 6) пункту 13 Особливостей.

Щодо питання: яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх надання саме ТОВ «ГАММА-21» (код 44142303), з яким укладений договір від 15.01.2024 №2024/06 без використання електронної системи закупівель пояснюємо наступне.
Як зазначалось вище підставою для здійснення Замовником закупівлі, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, у відповідності з підпунктом 6) пункту 13 Особливостей без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу була відміна відкритих торгів через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями. Таким чином жоден з потенційних надавачів не виявив бажання надавати КП КВЗК послуги з захоронення відходів та вибір суб’єкта з яким можливо було укласти договір на зазначені послуги повинен був здійснювати Замовник.
Станом на дату прийняття Замовником рішення про укладення договору на послуги з захоронення відходів, йому було відомо про двох потенційних надавачів зазначених послуг, які відповідали технічним, кількісним та якісним характеристикам предмету закупівлі, що були визначені в тендерній документації на проведення відкритих торгів, а саме: Комунальне підприємство «Муніципальна компанія поводження з відходами» Харківської міської ради, з яким КП КВЗК раніше співпрацювало по отриманню послуг з захоронення відходів, та товариство з обмеженою відповідальністю «Гамма-21» (код 44142303), яке листом (вх. № 9 від 11.01.2024) (додаток № 7 до пояснення) запропонувало свої послуги з захоронення відходів. Товариство з обмеженою відповідальністю «Перероблюючий завод», яке також раніше надавало Замовнику послуги з захоронення відходів, не відповідало вимогам Замовника, оскільки згідно листа товариства (вих. № 4/12 від 04.12.2023; вх. № 515 від 04.12.2023) (додаток № 3 до пояснення), воно не надає послуги з захоронення відходів, що потребують подрібнення.
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно пункту 1.6. розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації відкритих торгів, які були відмінені і є підставою для здійснення Замовником закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу що є предметом дослідження в рамках моніторингу, єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Таким чином єдиним критерієм, яким керувався Замовник при виборі надавача послуг з захоронення відходів, була ціна пропозиції потенційних надавачів послуг.
Обсяг послуг з захоронення відходів, який необхідно отримати Замовнику складає:
- 1500 тон відходів що потребують подрібнення;
- 20000 тон відходів що не потребують подрібнення.
Згідно інформації, викладеній у листі Комунального підприємства «Муніципальна компанія поводження з відходами» Харківської міської ради (додаток № 3 до пояснення), вартість послуг на видалення відходів, що потребують подрібнення складає 450,00 грн. за 1 тонну (з ПДВ); вартість послуг на видалення відходів, що не потребують подрібнення складає 362,00 грн. за 1 тонну (з ПДВ). Очікувана вартість договору, за обсягами Замовника, могла скласти 7 915 000,00 грн. з ПДВ. ((1500 тон відходів що потребують подрібнення* 450,00 грн.) + (20000 тон відходів що не потребують подрібнення * 362,00 грн.) = 7 915 000,00 грн.)).
Згідно інформації, викладеній у листі товариства з обмеженою відповідальністю «Гамма-21» (додаток № 7 до пояснення), вартість послуг на видалення відходів, що потребують подрібнення складає 440,00 грн. за 1 тонну (з ПДВ); вартість послуг на видалення відходів, що не потребують подрібнення складає 350,00 грн. за 1 тонну (з ПДВ). Очікувана вартість договору за обсягами Замовника, склала 7 660 000,00 грн. з ПДВ. ((1500 тон відходів що потребують подрібнення * 440,00 грн.) + (20000 тон відходів що не потребують подрібнення * 350,00 грн.) = 7 660 000,00 грн.)).
Таким чином, уклавши договір на послуги з захоронення відходів, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» з товариством з обмеженою відповідальністю «Гамма-21», КП КВЗК зекономило коштів на суму 255 000,00 гривень.

Додатки до пояснення:
Додаток № 1 – Службова записка завідуючого господарством КП КВЗК Ходка О.Ю. від 07.12.2023 на 1 арк.
Додаток № 2 – Запит про надання інформації до ТОВ «Перероблюючий завод» на 2 арк.
Додаток № 3 – Відповідь на запит від ТОВ «Перероблюючий завод» (№ 4/12 від 04.12.2023) (вх. № 515 від 04.12.2023) на 1 арк.
Додаток № 4 – Лист від Комунального підприємства «Муніципальна компанія поводження з відходами» Харківської міської ради (вих. № 564 від 17.10.2023; вх. № 425 від 17.10.2023) на 1 арк.
Додаток № 5 – Оголошення про проведення відкритих торгів на 2 арк.
Додаток № 6 – Звіт про результати проведення процедури закупівлі на 2 арк.
Додаток № 7 - Цінова пропозиція ТОВ «Гамма-21) (вх. № 9 від 11.01.2024) на 1 арк.


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDF
Дата публікації: 13 травня 2024
Кінцевий строк оскарження: 17 травня 2024

Порушення не виявлено

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАММА-21"
#44142303
Переможець 7 660 000,00
UAH з ПДВ
26 січня 2024 15:37

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Договір 2024-06 Відходи 2024.pdf укладений
26 січня 2024 15:37