Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ГОРІШНЬОШЕРОВЕЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЧЕРНІВЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 04417174 |
Місцезнаходження: | 59452, Україна , Чернівецька обл., село Горішні Шерівці, вул. Задубрівська, 1 |
Контактна особа: |
Іванюк Ірина Георгіївна 380953304301 gr_sherivzh@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 28 грудня 2023 20:07 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 02 січня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 02 січня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 05 січня 2024 00:00 |
Очікувана вартість: | 421 840,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 110,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
28 грудня 2023 20:08 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
28 грудня 2023 20:07 |
0322.docx | |
28 грудня 2023 20:07 |
0322 Договір.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-03-04-000045 ● 3831ef109bd84cdba31096119ef98af1
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 04 березня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 04 березня 2024 15:53 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
04.03.2024 № 20-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 04 березня 2024 року № 20-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
10. UA-2023-12-28-011027-a від 28.12.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-03-13 14:58:08
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Овочі та фрукти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-28-011027-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи, на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. З яких причин Вами не дотримано вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, а саме: під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення процедури закупівлі по кожній номенклатурній позиції предмета закупівлі (Яблука, Банани, Цибуля, Морква, Буряк столовий, Капуста білокачанна свіжа, Апельсини, Лимони) зазначено код товарів ДК 021:2015: 03220000-9 «Овочі, фрукти та горіхи», визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, а не коди, що найбільше відповідають назвам відповідних номенклатурних позицій предмета закупівлі, зокрема ДК 021:2015: 03222321-9 «Яблука», 03222111-4 «Банани», 03221113-1 «Цибуля», 03221112-4 «Морква», 03221111-7 «Буряк», 03221410-3 «Капуста качанна», 03222220-1 «Апельсини», 03222210-8 «Лимони»?
4. Чому при складанні тендерної документації Вами не враховані положення Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 із змінами (далі - Особливості № 1178), в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, зокрема:
а) у пунктах 1, 5 розділу 3, пункті 1 розділу 5 тендерної документації та Додатку № 1 до неї зазначена інформація щодо підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону, в той час коли такі підстави на час проведення закупівлі регулюються пунктом 47 Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, та були змінені (оновлені);
б) у пункті 3 розділу 5 тендерної документації зазначені випадки, за яких замовник відхиляє учасника/переможця, які не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів?
5. Чому у тендерній документації Вами встановлені наступні вимоги про надання переможцем документів щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, а саме:
а) визначених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей № 1178 (у тендерній документації – п. 3 ч.1 ст. 17 Закону) стосовно надання гарантійного листа про відсутність цієї підстави, в той час, коли законодавством визначені конкретні види документів (витяг, інформаційна довідка), якими підтверджується відсутність/наявність такої підстави. Водночас, доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів не був обмеженим;
б) визначених підпунктами 2 і 8 пункту 47 Особливостей № 1178 (у тендерній документації – п. 2 і п. 8 ч.1 ст. 17 Закону), в той час, коли Особливостями № 1178 не передбачено документального підтвердження переможцями таких підстав?
6. У пункті 3 розділу 4 тендерної документації зазначено, що електронний аукціон не проводиться. Водночас, в оголошенні про проведення відкритих торгів Вами визначено розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону.
6.1. Поясніть зміст і суперечливість таких умов щодо проведення торгів (з/без електронного аукціону).
6.2. Чим обґрунтовується рішення про проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону?
7. Яким чином учасник ФОП «ШТЕФЮК МИКОЛА ВАСИЛЬОВИЧ» виконав вимоги пункту 11 Додатку №2 до тендерної документації в частині надання завіреної копії декларації виробника на продукцію (та/або завірених копій сертифікатів, паспортів якості на зазначений предмет закупівлі), якщо у складі пропозиції учасника такі документи відсутні?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-03-18 16:48:35
Пояснення на запит
Направляємо Вам відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника згідно проведення моніторингу.
1. Визначення потреби в продуктах харчування, визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі та формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик проводилось з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275, Постанови Кабінету міністрів від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97 – ВР, встановленим санітарно – гігієнічним нормам, нормам стандартизації і сертифікації.
Розрахунок потреби в продуктах харчування (зокрема картопля та горох) на 2024 рік підтверджений розрахунками спеціаліста, відповідального за організацію харчування, виходячи з основних виробничих показників:
— фактичних витрат продуктів на організацію харчування у 2023 році;
— залишків продуктів харчування;
— використанням овочів та фруктів по нормам харчування з врахуванням кількості дітей, які навчатимуться в закладах освіти та дошкільних установах громади в 2024 році;
— забезпечення суворого режиму економії бюджетних коштів у плановому періоді.
Очікувана вартість предмета закупівлі розраховувалася згідно Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 методом порівняння ринкових цін, отриманих цінових пропозицій (скан-копії додаються).
Також враховувалось сезонне подорожчання (динаміка цін в аналогічному періоді 2023 р з сайту minfin.com.ua), різниця цін в середньому по Україні та Чернівецькій області (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/product-prices/chernovickaya/ ), специфіка постачання (малими партіями, «сьогодні на сьогодні» через відсутність обладнаних складських приміщень), ціни на оптових ринках, з врахуванням того, що постачання продукції буде розпочинатись в кінці січня-початку лютого 2024р.
Окрім цінових пропозицій досліджувалася інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах (https://prom.ua/, https://foodmarket.com.ua/, тощо).
2. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
https://grsh-gromada.gov.ua/news/1703749018/
3. Пункт 14 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» вимагає визначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, однак не регламентує кількість знаків коду Єдиного закупівельного словника. Водночас вимога, яка регламентує кількість знаків коду для товарів міститься в п.15 Особливостей, що передбачає використання «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, п.3 якого чітко визначено, що «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника». Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 код 03220000-9 «Овочі, фрукти та горіхи» включає в себе «Яблука», «Банани», «Цибуля», «Морква», «Буряк», «Капуста качанна», «Апельсини» та «Лимони».
4. Згідно п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель…» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей». Даний пункт визначає вичерпні обов’язкові вимоги до такої документації. Водночас даний пункт не зобов’язує дублювати цитати з Особливостей та Закону. В тендерній документації передбачена інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів; один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону; підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 особливостей; для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 особливостей; тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком станом на дату розкриття тендерних пропозицій.
Також просимо врахувати, що тендерна документація складається звичайною людиною та може містити стилістичні помилки та опечатки, технічні помилки. В разі описок чи неточностей в тендерній документації ЗУ «Про публічні закупівлі» та «Особливості» мають вищу юридичну силу.
Водночас, останнім абзацом пояснення до таблиці 2 додатку 1 вказано, що «У випадку внесення змін до законодавства … подає документ із врахуванням зазначених змін до законодавства, або лист-пояснення, якщо у зв’язку із змінами до законодавства надання документу стало неможливим»
5. а) Порядок доступу до реєстрів, зокрема, Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення визначається адміністраторами даних реєстрів чи нормативно-правовими актами. Враховуючи умови воєнного стану, Замовник не був впевнений у гарантованій доступності даних реєстрів в проміжку між затвердженням тендерної документації та визначенням переможця + 4 дні, тому тендерною документацією передбачено надання гарантійного листа в разі обмеження доступу до реєстрів, або, в разі, якщо доступ не обмежений – «Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» як це передбачає п.1 табл.2 додатку 1. Водночас, у разі відновлення роботи сайтів, як це передбачає абз.5 пояснень до табл.2 додатку 1, «Замовник самостійно перевірятиме згадану інформацію».
б) п. 1 р.3 та п.1 р.5 тендерної документації передбачено, що «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником».
6. Процедура, порядок та сам факт проведення електронного аукціону регламентується Особливостями № 1178. В разі проведення процедури закупівлі з проведенням електронного аукціону Замовником проставляється відмітка «так» в спеціальному полі, визначається розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону під час створення закупівлі. Це і було зроблено Замовником. Водночас, електронний аукціон не проводиться за наявності одного учасника. Саме це і малося на увазі і в даному випадку допущена технічна помилка (не дописано до кінця текст).
7. В складі пропозиції ФОП «ШТЕФЮК МИКОЛА ВАСИЛЬОВИЧ» подано документ «ЕВ овочі та фрукти.pdf» (експертний висновок, виданий Чернівецькою державною регіональною лабораторією Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів) та лист-роз’яснення в складі документу «Листи та довідки.pdf», яким Учасник гарантував подання актуальних таких документів з кожною партією товару, які будуть дійсними з урахуванням терміну реалізації товару.
Водночас, законодавством не регламентовано поняття «паспорт якості продуктів харчування». Єдина згадка (стосується нафтопродуктів) про «документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів» міститься в Постанова КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
Звідси випливає, що паспорт якості – це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості, містить дані лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. Документ, наданий Учасником, відповідає всім трьом критеріям.
В примітці до додатку 2 ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» деталізовано, які саме документи моє подати Учасник, що підтверджують якість запропонованого товару: « - Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації)), або посвідчення/паспорт якості, або експертний висновок, або декларація виробника, або інший документ, що підтверджує якість товару».
Надання інформації про усунення порушення замовником
Горішньошерівецька сільська рада опрацювала висновки моніторингу Держаудитслужби України за №№ UA-M-2024-03-04-000041 та UA-M-2024-03-04-000041 щодо встановлених порушень вимог пункту 14 Порядку № 1082. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлені порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178, пунктів 44 та 47 Особливостей № 1178, статті 22 Закону. Закупівлі, що попали під моніторинг, проведені 28.12.2023 року. Тендерна документація на закупівлю продуктів харчування, в т.ч. картоплі, гороху, овочів та фруктів розроблялася в період з 10.12 до 19.12.2023 року працівником, якого звільнено з займаної посади 19.12.2023 року та ним допущено зазначені помилки. Пояснення працівниці, яку призначено уповноваженою особою з 20.12.2023 р. заслухано на виробничій нараді, зобов’язано пройти навчання з питань публічних закупівель, що стали причиною моніторингу та розробити план заходів (проходження курсів підвищення кваліфікації уповноваженою особою, повторне тестування, тощо) для уникнення допущення нею порушень в подальшому, а також уважніше звертати увагу на перевірку документів, приводити тендерну документацію у відповідність до змін чинного законодавства, щоб у подальшому не привело до порушень та зауважень відповідно до подібного.
2024-03-26 17:29:52
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 20 березня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 04 квітня 2024 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Ризики, що спрацювали
sas-3-3
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 05 січня 2024 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП "ШТЕФЮК МИКОЛА ВАСИЛЬОВИЧ" |
421 187,00
UAH з ПДВ
|
421 187,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФОП "ШТЕФЮК МИКОЛА ВАСИЛЬОВИЧ" #2310604153 |
Переможець |
421 187,00
UAH з ПДВ
|
09 січня 2024 10:38
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 січня 2024 12:04
|
договір 10.PDF | укладений |
17 січня 2024 11:59
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Яблука | 1820 | кілограм |
19,00
UAH з ПДВ
|
Банани | 90 | кілограм |
80,00
UAH з ПДВ
|
Цибуля | 1870 | кілограм |
26,00
UAH з ПДВ
|
Морква | 3050 | кілограм |
25,00
UAH з ПДВ
|
Буряк столовий | 2550 | кілограм |
22,00
UAH з ПДВ
|
Капуста білокачанна | 6610 | кілограм |
18,70
UAH з ПДВ
|
Апельсини | 430 | кілограм |
85,00
UAH з ПДВ
|
Лимони | 440 | кілограм |
87,00
UAH з ПДВ
|