Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Активна електрична енергія
Очікувана вартість
1 006 371,94 UAH
UA-2023-12-21-016988-a ● 8549c174762e447b9c4805261b660516
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Брусницька сільська рада |
Код ЄДРПОУ: | 04417441 |
Місцезнаходження: | 59350, Україна , Чернівецька обл., Кіцманський р-н., с. Брусниця |
Контактна особа: |
Іван Николайчук +380502250667 oks.brusnytsia@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 21 грудня 2023 15:45 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 січня 2024 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 12 січня 2024 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 15 січня 2024 00:00 |
Очікувана вартість: | 1 006 371,94 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 5 100,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,51% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Гарантія повинна бути видана банком в якому обслуговується учасник на умовах грошового забезпечення (покриття), або іншого забезпечення такої гарантії згідно чинного законодавства (шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію або договору застави, або іншого забезпечення, прийнятного для банку-гаранта) з метою забезпечення виконання зобов'язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошова гарантія повинна бути підтверджена оригіналом довідки виданої банком-гарантом не пізніше дати видачі гарантії (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту. Перерахування коштів здійснюється на р/рUA568201720355119018000033203 в ДКСУ м. Київ, МФО 820172, ЄДРПОУ 04417441. Електронна банківська гарантія повинна мати електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку. Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі “PDF” або “JPEG” копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути завірені банком. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 30 000,00 грн. (тридцять тисяч грн. 00 коп.). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 30000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п.1 ч.1 статті 2 Закону. під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. Закупівля за кошти місцевого бюджету
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
158384 Кіловат-година
Активна електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
59350, Україна, Чернівецька область, Брусниця, об’єкти Брусницької ОТГ
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Строк оплати протягом 10 робочих днів від дати отримання акту приймання – передачі електричної енергії | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
10 січня 2024 15:14 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
10 січня 2024 14:45 |
ТД електроенергія НОВА РЕДАКЦІЯ №2.doc | |
10 січня 2024 14:45 |
додатки ТД НОВА РЕДАКЦІЯ.doc | |
10 січня 2024 14:44 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН №2.doc | |
09 січня 2024 15:46 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.doc |
10 січня 2024 15:14 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
10 січня 2024 14:45 |
ТД електроенергія НОВА РЕДАКЦІЯ №2.doc
|
||||||
10 січня 2024 14:45 |
додатки ТД НОВА РЕДАКЦІЯ.doc
|
||||||
10 січня 2024 14:44 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН №2.doc
|
||||||
09 січня 2024 15:46 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.doc
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-12-21-016988-a.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:42827548
Дата подання: 25 грудня 2023 00:28
Вимога
Відповідно до оголошення № UA-2023-12-21-016988-a , яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 21 грудня 2023 11:41 год. (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-21-016988-a) Замовником – Брусницькою сільською радою, було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю Електричної енергії (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 29 грудня 2023 18:00
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до п. 2.9. Додатку 4 до Тендерної документації:
«З метою додержання вимог Третього енергопакету (пакет законів щодо внутрішнього ринку газу та електроенергії в ЄС) щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, постачання товару, що є предметом закупівлі залежить в тому числі від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його роботи, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу дій. Постачальник електричної енергії (учасник закупівлі) повинен використовувати систему управління якістю, пов’язану з товаром, що є предметом закупівлі. Для підтвердження використання системи управління якістю у складі тендерної пропозиції необхідно надати документ про успішне проходження сертифікації діяльності Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» відповідно до вимог ISO 9001:2015 (сертифікат, тощо), виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент подання пропозиції. Учасник повинен використовувати систему менеджменту якості. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату виданого на одного з працівників Учасника щодо підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018.»
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документ, який вимагається Замовником, а саме сертифікат, виданий на одного з працівників Учасника щодо підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей/
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати сертифікат про підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018. Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для
усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних
закупівель.
2. Відповідно до п. 2.7. Додатку 4 до Тендерної документації Учасник повинен надати:
«Копія посвідчення та протоколу перевірки знань про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства.»
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документ, який вимагається Замовником, а саме копія посвідчення та протоколу перевірки знань про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей/
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, що така вимога не узгоджується з Особливостями, тобто є незаконною, вона також є дискримінаційною, оскільки значно звужує коло потенційних учасників закупівлі. Так, відповідно до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 № 4 (НПАОП 40.1-1.21-98; далі — ПБЕЕС) V група з електробезпеки надається в електроустановках напругою вище 1000 В адміністративно-технічним працівникам, особам, відповідальним за електрогосподарство.
Для надання послуги з постачання електричної енергії відповідно до умов цієї закупівлі відсутній обов’язок отримання V групи з електробезпеки, оскільки відсутні електроустановки напругою вище 1000 В.
Тобто, Учасник, маючи змогу належним чином виконати умови закупівлі та поставити електричну енергію відповідно до ліцензійних умов, не зможе взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та незаконних вимог. Таким чином, участь у цій закупівлі можуть взяти ті учасники, які мають працівників з V групою електробезпеки, незважаючи на відсутність такого обов’язку.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для
усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних
закупівель.
3. Відповідно до п. 2.2. Додатку 4 до Тендерної документації Учасник повинен надати:
«копія Витягу з реєстру платників податку на додану вартість.»
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документ, який вимагається Замовником, а саме копія Витягу з реєстру платників податку на додану вартість, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей/
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, інформація про належність учасника до платників ПДВ є відкритими даними, які можна отримати через електронний кабінет Державної податкової служби України (https://cabinet.tax.gov.ua/login).
Відповідно до Тендерної документації, а також Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для
усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних
закупівель.
4.Відповідно до підпункту 3.1.31. пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. У випадку надання у складі тендерної пропозиції довідок, листів, відомостей, витягів, відгуків виданих іншими підприємствами, організаціями, установами, такі документи повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про торги, якщо інше не зазначено в змісті тендерної документації.»
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки довідки, витяги, листи тощо від інших установ можуть бути актуальними на дату їх подання, навіть у разі, якщо дата їх видачі передувала даті оголошення процедури закупівлі. Таким чином, Замовник поставив участь в процедурі закупівлі в залежність від інших установ та надання ними повторно таких документів новою датою.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для
усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних
закупівель.
Зважаючи на наведене, просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію задля уникнення затягування процедури через подання нами скарги до АМКУ.
Розгорнути
Згорнути
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 29 грудня 2023 18:00
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до п. 2.9. Додатку 4 до Тендерної документації:
«З метою додержання вимог Третього енергопакету (пакет законів щодо внутрішнього ринку газу та електроенергії в ЄС) щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, постачання товару, що є предметом закупівлі залежить в тому числі від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його роботи, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу дій. Постачальник електричної енергії (учасник закупівлі) повинен використовувати систему управління якістю, пов’язану з товаром, що є предметом закупівлі. Для підтвердження використання системи управління якістю у складі тендерної пропозиції необхідно надати документ про успішне проходження сертифікації діяльності Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» відповідно до вимог ISO 9001:2015 (сертифікат, тощо), виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент подання пропозиції. Учасник повинен використовувати систему менеджменту якості. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату виданого на одного з працівників Учасника щодо підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018.»
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документ, який вимагається Замовником, а саме сертифікат, виданий на одного з працівників Учасника щодо підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей/
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати сертифікат про підтвердження кваліфікації внутрішнього аудитора систем менеджменту якості у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO 9001:2015; ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018; ISO 19011:2018. Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для
усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних
закупівель.
2. Відповідно до п. 2.7. Додатку 4 до Тендерної документації Учасник повинен надати:
«Копія посвідчення та протоколу перевірки знань про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства.»
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документ, який вимагається Замовником, а саме копія посвідчення та протоколу перевірки знань про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей/
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, що така вимога не узгоджується з Особливостями, тобто є незаконною, вона також є дискримінаційною, оскільки значно звужує коло потенційних учасників закупівлі. Так, відповідно до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 № 4 (НПАОП 40.1-1.21-98; далі — ПБЕЕС) V група з електробезпеки надається в електроустановках напругою вище 1000 В адміністративно-технічним працівникам, особам, відповідальним за електрогосподарство.
Для надання послуги з постачання електричної енергії відповідно до умов цієї закупівлі відсутній обов’язок отримання V групи з електробезпеки, оскільки відсутні електроустановки напругою вище 1000 В.
Тобто, Учасник, маючи змогу належним чином виконати умови закупівлі та поставити електричну енергію відповідно до ліцензійних умов, не зможе взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та незаконних вимог. Таким чином, участь у цій закупівлі можуть взяти ті учасники, які мають працівників з V групою електробезпеки, незважаючи на відсутність такого обов’язку.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для
усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних
закупівель.
3. Відповідно до п. 2.2. Додатку 4 до Тендерної документації Учасник повинен надати:
«копія Витягу з реєстру платників податку на додану вартість.»
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Документ, який вимагається Замовником, а саме копія Витягу з реєстру платників податку на додану вартість, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі - ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей/
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, інформація про належність учасника до платників ПДВ є відкритими даними, які можна отримати через електронний кабінет Державної податкової служби України (https://cabinet.tax.gov.ua/login).
Відповідно до Тендерної документації, а також Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для
усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних
закупівель.
4.Відповідно до підпункту 3.1.31. пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. У випадку надання у складі тендерної пропозиції довідок, листів, відомостей, витягів, відгуків виданих іншими підприємствами, організаціями, установами, такі документи повинні бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення про торги, якщо інше не зазначено в змісті тендерної документації.»
Зазначена вимога Замовника є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, безпідставною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у цій закупівлі на рівні з іншими учасниками, оскільки довідки, витяги, листи тощо від інших установ можуть бути актуальними на дату їх подання, навіть у разі, якщо дата їх видачі передувала даті оголошення процедури закупівлі. Таким чином, Замовник поставив участь в процедурі закупівлі в залежність від інших установ та надання ними повторно таких документів новою датою.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для
усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних
закупівель.
Зважаючи на наведене, просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію задля уникнення затягування процедури через подання нами скарги до АМКУ.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
27 грудня 2023 21:03
Скаржник не довів чому не може надати відповідні сертифікати ІСО, копію посвідчення та протокол перевірки знань про присвоєння V групи з електробезпеки працівнику підприємства та Витяг з Реєстру платника податків. Вимога надати сертифікати ІСО стосується учасника, а не предмету закупівлі.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-12-21-016988-a.c2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:42827548
Дата подання: 25 грудня 2023 15:25
Дата подання: 25 грудня 2023 15:25
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 27 грудня 2023 15:18
Рішення від 27.12.2023 №20949.pdf
Дата публікації: 27 грудня 2023 15:18
Інформація про резолютивну частину рішення від 04.01.2024 №261.pdf
Дата публікації: 05 січня 2024 13:30
Рішення від 04.01.2024 №261.pdf
Дата публікації: 08 січня 2024 17:09
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення АМКУ виконано.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 15 січня 2024 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" |
959 807,04
UAH з ПДВ
|
959 807,04
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" #42827548 |
Переможець |
959 807,04
UAH з ПДВ
|
18 січня 2024 17:54
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 18 січня 2024 16:51
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
26 лютого 2024 14:37
|
Додаткова угода 2.pdf | зміни до договору |
26 лютого 2024 14:36
|
Електронний підпис | зміни до договору |
30 січня 2024 16:14
|
Додаткова угода 1.pdf | зміни до договору |
30 січня 2024 16:13
|
Електронний підпис | укладений |
25 січня 2024 16:36
|
Договір 4 від 24.01.2024.pdf | укладений |
25 січня 2024 16:33
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 30 січня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 30 січня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 4 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | № 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 20 лютого 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 26 лютого 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 4 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | № 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |