Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Капітальний ремонт будівель за адресою: м. Черкаси, вул. В'ячеслава Чорновола, 118/1 для облаштування перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб (з ПКД)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Очікувана вартість
91 357 478,00 UAH
UA-2023-12-20-014596-a ● 0427bb755f3143c6afc10f103ecd0e14
Відкриті торги з особливостями
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 37853109 |
Місцезнаходження: | 18005, Україна , Черкаська обл., м. Черкаси, бульвар Шевченка, буд. 307 |
Контактна особа: |
Віктор Бондар +380472566018 vikt-bondar@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 20 грудня 2023 14:53 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 грудня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 грудня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 28 грудня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 91 357 478,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 456 787,39 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (1. Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» і Закону (далі — Вимоги), а саме: Гарантія надається за з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 0,5% від очікуваної вартості закупівлі, а саме 450 000,00 гривень (чотириста п’ятдесят тисяч гривень 00 копійок.)*, *(або, якщо учасник є нерезидентом України, еквівалент у ЄВРО по курсу НБУ на дату оформлення забезпечення тендерної пропозиції). Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантіята/або електроннабанківська гарантія,PDF або Word з накладанням ЕЦП гаранта,яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції.Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 (дев’яносто) календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції. 2. Терміни, зазначені у банківській гарантії, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5). 3. У реквізитах гарантії: 1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація: — повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань; — код банку (у разі наявності); — адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування; — адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи; — SWIFT-адреса гаранта; 2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація: — повне найменування — для юридичної особи; — прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи; — ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента; — реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності); — серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта); — адреса місцезнаходження; 3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація: — повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія**; — адреса місцезнаходження; 4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами; 5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34; 6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності; 7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії; 8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX- X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»; 9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються: — дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація; — назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі; 10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях; 4. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: — вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим; — вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; — можливості часткової сплати суми гарантії. 5. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно. 6. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії. **Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Банківська гарантія повинна бути безвідкличною. Обов’язок банка сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою Замовника (бенефіціара), в якій буде посилання на однуз наступних підстав, зазначених у пункті 3 Розділу ІІІ цієї документації. Банківська гарантія сформульована іншим чином, або яка містить відкладні умови набуття нею чинності, вважається такою, що не відповідає вимогам тендерної документації. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. У разі якщо до тендерної документації вносяться зміни, забезпечення тендерної пропозиції має враховувати внесені зміни та відповідно містити посилання на дату рішення замовника, яким затверджена остання редакція тендерної документації. ) |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 450000 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (Замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – банківська гарантія. Розмір забезпечення складає 1% вартості договору. Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю. Банківська гарантія має відповідати нормам статті 200 Господарського кодексу України, статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». До банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком.Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації. У разі якщо Переможець є нерезидентом, він може надати забезпечення виконання договору про закупівлю у національній валюті країни Замовника — гривні на суму 5% від вартості договору в еквіваленті, що перерахована на дату оформлення банківської гарантії за офіційним курсом Національного банку. Оригінал банківської гарантії обов’язково знаходиться у Замовника, який відслідковує виконання умов договору та у разі виникнення обставин, коли необхідно стягнути забезпечення виконання договору, вживає всі відповідні заходи. Забезпечення виконання Договору не повертається та підлягає перерахуванню до відповідного бюджету у випадку невиконання Підрядником його договірних зобов’язань, та наступних умов: - Під час виконання договору Підрядник виступить ініціатором розірвання договору; - Підрядник порушив строк виконання робіт відповідно до календарного графіку виконання робіт; - У разі відмови Підрядника від здійснення робіт, або невиконання чи часткового виконання зобов’язань Підрядником за Договором. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 21 Особливостей; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця. Забезпечення виконання договору повертається Підряднику на його письмовий запит не пізніше п’яти банківських днів після отримання документів про повне виконання останнім своїх зобов’язань за договором закупівлі. Таким документом є акт звірки взаємних розрахунків, підписаний уповноваженими особами з обох сторін, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або Договору недійсними, у випадках, передбачених ст.43 Закону.) Очікуване значення: |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
Капітальний ремонт будівель за адресою: м. Черкаси, вул. В'ячеслава Чорновола, 118/1 для облаштування перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб (з ПКД)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
18000, Україна, Черкаська область, Черкаси , В'ячеслава Чорновола, 118/1
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Замовник має право здійснити попередню оплату (аванс) з урахуванням вимог постанови Кабінету міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», на строк не більше 90 календарних днів у розмірі не більше ніж 30 відсотків від вартості річного обсягу робіт. Підрядник зобов'язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів протягом трьох місяців після одержання авансу. По завершенні тримісячного терміну невикористані суми авансу повертаються замовнику протягом одного банківського дня з моменту завершення строку надання попередньої оплати. | Аванс | 45 | Календарні | 30 |
Виконання робіт | Проміжні розрахунки за виконані роботи здійснюються Замовником в межах не більш як 95 (дев’яносто п’яти) відсотків їх загальної вартості за Договірною ціною на підставі підписаних актів приймання виконаних будівельних робіт (Форми – КБ-2в), довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (Форми – КБ-3), та/або підписаних актів приймання-передачі обладнання і рахунку на оплату. Акти приймання виконаних будівельних робіт (Форми - КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (Форми - КБ-3), акти приймання-передачі обладнання підписуються Замовником за наявності у нього всіх необхідних виконавчих документів. Підрядник надає разом із формами КБ-2в, КБ-3 (у 4-х примірниках) Замовнику до 25 числа поточного місяця на паперових і магнітних носіях документи, що підтверджують виконання робіт, всю необхідну виконавчу документацію (сертифікати на застосовані матеріали, паспорти на конструкції та обладнання, акти на приховані роботи, документи, що підтверджують фактичні витрати на відрядження, та ін.), відомість ресурсів, яка підписана головним бухгалтером або керівником підприємства та підтверджена печаткою, а також реєстр накладних застосованих матеріалів і устаткування із зазначенням вартості, завірений підписом керівника і печаткою. | Пiсляоплата | 45 | Календарні | 65 |
Виконання робіт | Кінцеві розрахунки між Замовником та Підрядником у розмірі 5 (п’яти) відсотків від Договірної ціни здійснюються у термін до 45 (сорока п’яти) календарних днів після реєстрації декларації про готовність Об'єкта до експлуатації. | Пiсляоплата | 45 | Календарні | 5 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
20 грудня 2023 14:57 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
20 грудня 2023 14:53 |
Тенденрна документація Чорновола 20.12.23.pdf | |
20 грудня 2023 14:53 |
До додатку 3 пояснювальна записка.pdf | |
20 грудня 2023 14:53 |
До додатку 3 Експертний звіт_ex01_6224-2399-3018-1431_20230602015509.pdf |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів
Дата подання: 21 грудня 2023 15:08
Дата відповіді: 22 грудня 2023 19:27
У відповідності до абзацу 10 пункту 3 Особливостей закупівля товарів (робіт, послуг) за кошти кредитів (позик, грантів), що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, що здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, якими передбачається можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, може здійснюватися відповідно до цих особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором.
Однак, законодавство України у сфері публічних закупівель не містить виключень щодо принципів здійснення публічних закупівель.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічні закупівлі здійснюються з дотриманням принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Виключень щодо незастосування згаданого принципу, у тому числі у разі встановлення у тендерній документації додаткових вимог на виконання абзацу 10 пункту 3 Особливостей, Закон не містить, а отже будь які додаткові вимоги у тендерній документації повинні бути такими, що не дискримінують потенційних учасників.
З огляду на вищезазначене, з урахування практики Органу оскарження, просимо виключити з тендерної документації вимогу щодо надання учасниками закупівлі підтверджуючого документу про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів в частині що стосується аналогічного договору. Це підтверджується нижченаведеним.
З урахуванням пунктів 3, 3-1, 17,18,19 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750), саме Замовник подає на реєстрацію до органів державного архітектурно-будівельного контролю декларацію про готовність об’єкту(ів) до експлуатації, Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та забезпечує внесення інформації, зазначеної у декларації, до реєстру. Після проведення реєстрації один примірник декларації повертається замовнику. Таким чином згідно з наведеним вище Порядком тільки замовник отримує примірник декларації про готовність до експлуатації об’єкту закінченого будівництва, цей документ не є двостороннім, як договір чи акт виконаних робіт, не надається підряднику. Це також знайшло своє підтвердження і у рішенні АМКУ від 04.07.2017 № 4371, у якому Орган оскарження визнав таку вимогу дискримінаційною. Зокрема під час розгляду скарги Орган оскарження дійшов наступного висновку: «Щодо надання Декларації про готовність до експлуатації аналогічного об’єкта будівництва, або копії сертифіката, на засіданні Колегії, яке відбулось 04.07.2017, представник Замовника підтвердив, що зазначена декларація є власністю Замовників (а не підрядників), а другий екземпляр зберігається у Державної архітектурно-будівельної інспекції. На думку Замовника, зазначені потенційні учасники мають можливість отримати зазначені документи або у власників або за запитом у Державної архітектурно-будівельної інспекції. Разом з цим, Замовник не надав документальне підтвердження щодо можливості отримання вищевказаної декларації або сертифікату потенційними учасниками Процедури закупівлі (не власниками цих документів). Враховуючи вищенаведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею З Закону, а саме - максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі. Скаржника). Враховуючи викладене. Замовник має внести зміни до Документації в цій частині. Отже, враховуючи інформацію, викладену у мотивувальній частині цього рішення. Колегією встановлено, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив порушення, які на момент прийняття Колегією цього рішення можна виправити шляхом зобов'язання Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику. Відкриті торги з особливостями за об’єктом закупівлі «Капітальний ремонт будівель за адресою: м. Черкаси, вул. В'ячеслава Чорновола, 118/1 для облаштування перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб (з ПКД)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)» відбуваються в рамках проєкту «Програма з відновлення України». Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. Відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєкту «Програма з відновлення України.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Щодо підтвердження фінансової спроможності
Дата подання: 21 грудня 2023 15:14
Дата відповіді: 22 грудня 2023 19:28
Добрий день. У відповідності до абзацу 10 пункту 3 Особливостей закупівля товарів (робіт, послуг) за кошти кредитів (позик, грантів), що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, що здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, якими передбачається можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, може здійснюватися відповідно до цих особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором.
Однак, законодавство України у сфері публічних закупівель не містить виключень щодо принципів здійснення публічних закупівель.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічні закупівлі здійснюються з дотриманням принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Виключень щодо незастосування згаданого принципу, у тому числі у разі встановлення у тендерній документації додаткових вимог на виконання абзацу 10 пункту 3 Особливостей, Закон не містить, а отже будь які додаткові вимоги у тендерній документації повинні бути такими, що не дискримінують потенційних учасників.
З огляду на вищезазначене, з урахування практики Органу оскарження, просимо виключити з тендерної документації вимогу щодо надання учасниками закупівлі документів фінансової звітності за 4 попередні календарні роки на підтвердження кваліфікаційного критерію наявність фінансової спроможності. Така вимога унеможливлює прийняти участь у процедурі закупівлі учасникам, як розпочали свою діяльність приміром у 2020 чи у 2021 роках.
Дана вимога є дискримінаційною. Причому вимога дискримінаційна є лише в частині подання фінансової звітності за попередні роки, а в частині розміру обсягу річного доходу (виручки) не є такою. Підтвердженням цьому є рішення № 15466-р/пк-пз від 12.08.2020 року,у якому при оскарженні вимог тендерної документації по закупівлі UA-2020-06-18-005399-b, Орган оскарження у ході розглянутого дійшов висновку:
«Відповідно до пункту 4 додатку 2 Документації (у редакції від 28.07.2020) учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформацію, що підтверджується фінансовою звітністю а саме: копія балансу за 2017,2018,2019 рік; копія звіту про фінансові результати за 2017,2018,2019 рік; копія звіту про рух грошових коштів за 2017,2018,2019 рік, Фінансова звітність учасника за останні три роки має підтвердити обсяг річного доходу (виручки) учасника в розмірі не менше ніж 100 % від очікуваної вартості предмета закупівлі. Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Враховуючи викладене, Законом передбачено, що замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Разом з тим, зазначена вище умова Документації (з урахуванням змін, внесених до Документації) не відповідає вимогам частини третьої статті 16 Закону. Враховуючи наведене, Замовник повинен привести у відповідність до Закону зазначену вище вищу умову. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику. Відкриті торги з особливостями за об’єктом закупівлі «Капітальний ремонт будівель за адресою: м. Черкаси, вул. В'ячеслава Чорновола, 118/1 для облаштування перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб (з ПКД)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)» відбуваються в рамках проєкту «Програма з відновлення України». Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. Відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєкту «Програма з відновлення України.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Щодо розміру обсягу річного доходу (виручки) для підтвердження фінансової спроможності учасників
Дата подання: 21 грудня 2023 15:25
Дата відповіді: 22 грудня 2023 19:28
Доброго дня. У відповідності до п. 5.2. Наявність фінансової спроможності розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Замовник встановив вимогу, що середнє арифметичне значення річних оборотів за останні 4 календарні роки, що підтверджується фінансовою звітністю за ці періоди має бути не менше ніж 50 % від очікуваної вартості предмета закупівлі. З урахуванням цього, учасники повинні підтвердити свою фінансову спроможність (середнє арифметичне значення за 4 календарні роки) на рівні 46 млн. гривень річного обороту (рядок 2000 звіту про фінансові результати). Звісно така вимога не є дискримінаційною в частині розміру річного обороту, але є дискримінаційною в частині підтвердження цього показнику за останні 4 календарні роки (рішення АМКУ № 15466-р/пк-пз від 12.08.2020 року по закупівлі UA-2020-06-18-005399-b) .
У будь якому разі обсяг річного обороту у розмір 46 млн. гривень унеможливлює прийняття участі у даній закупівлі багатьом потенційним учасникам, які маючи успішний досвід виконання робіт за предметом закупівлі могли б прийняти у ній участь. Просимо розглянути можливість щодо внесення змін до тендерної документації та зменшити величину річного доходу (виручки), встановивши її на рівні 20 % від очікуваної вартості предмета закупівлі (орієнтовно 18,4 млн. гривень), а також встановити документальне підтвердження за останній звітний період, тобто за 2022 календарний рік.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику. Відкриті торги з особливостями за об’єктом закупівлі «Капітальний ремонт будівель за адресою: м. Черкаси, вул. В'ячеслава Чорновола, 118/1 для облаштування перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб (з ПКД)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)» відбуваються в рамках проєкту «Програма з відновлення України». Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. Відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєкту «Програма з відновлення України.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Щодо вартості аналогічного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі
Дата подання: 21 грудня 2023 15:27
Дата відповіді: 22 грудня 2023 19:28
Вітаємо, у відповідності до абзацу 10 пункту 3 Особливостей закупівля товарів (робіт, послуг) за кошти кредитів (позик, грантів), що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, що здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, якими передбачається можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, може здійснюватися відповідно до цих особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором.
Однак, законодавство України у сфері публічних закупівель не містить виключень щодо принципів здійснення публічних закупівель.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічні закупівлі здійснюються з дотриманням принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Виключень щодо незастосування згаданого принципу, у тому числі у разі встановлення у тендерній документації додаткових вимог на виконання абзацу 10 пункту 3 Особливостей, Закон не містить, а отже будь які додаткові вимоги у тендерній документації повинні бути такими, що не дискримінують потенційних учасників.
З огляду на вищезазначене, з урахування практики Органу оскарження, просимо виключити з тендерної документації вимогу щодо надання учасниками закупівлі не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (з урахуванням періоду дії військового стану) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, так як така вимога є дискримінаційною.
За аналогічних обставин при оскаржені вимог тендерної документації по закупівлі UA-2020-09-08-002744-c у своєму рішенні № 20101-р/пк-пз від 28.10.2020 року, Орган оскарження зокрема дійшов наступного висновку:
«Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови, в частині вартості кожного з запропонованих аналогічних договорів, що має становити не менше 75% від очікуваної вартості закупівлі. Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності аналогічний договір, вартість якого складає не менше 75% від очікуваної вартості закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його 4 участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику. Відкриті торги з особливостями за об’єктом закупівлі «Капітальний ремонт будівель за адресою: м. Черкаси, вул. В'ячеслава Чорновола, 118/1 для облаштування перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб (з ПКД)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)» відбуваються в рамках проєкту «Програма з відновлення України». Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. Відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєкту «Програма з відновлення України.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Щодо копії звіту про рух грошових коштів за 4 попередні календарні роки.
Дата подання: 21 грудня 2023 15:33
Дата відповіді: 22 грудня 2023 19:28
Доброго дня. Згідно до підпункту 5.2.3. пункту 5.2. Наявність фінансової спроможності розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Замовник встановив вимогу щодо подання учасниками закупівлі копії звіту про рух грошових коштів за 4 попередні календарні роки.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до суб’єктів малого підприємництва (малих підприємства), адже у відповідності до п. 2 розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» НАЦІОНАЛЬНОГО ПОЛОЖЕННЯ (СТАНДАРТУ) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», що затверджене Наказом Міністерства фінансів України
07.02.2013 № 73 для мікропідприємств, малих підприємств, які визнані такими відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», непідприємницьких товариств, представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року № 39, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 березня 2000 року за № 161/4382 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 24 січня 2011 року № 25) (із змінами). Зазначені підприємства можуть самостійно визначати доцільність складання фінансової звітності за формами, наведеними у цьому Національному положенні (стандарті).
Таким чином прийняти участь у закупівлі та підтвердити кваліфікаційний критерій наявність фінансової спроможності зможуть лише ті учасники, які у відповідності до чинного законодавства складають та подають до уповноважених органів звіт про рух грошових коштів.
Просимо виключити дану вимогу з положень тендерної документації.
Між тим, Замовником у п.5.2 Наявність фінансової спроможності розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації надано роз’яснення щодо подання фінансової звітності: «у разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього):
«5.2.1. Копії балансу Учасника (форма № 1) за чотири попередні календарні роки*.
Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м) за чотири попередні календарні роки.
5.2.2. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звіту про фінансові результати Учасника (форма № 2) за чотири попередні календарні роки.*
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за звітний період та чотири попередні календарні роки.».
Проте вищевказані роз’яснення Замовника стосується лише подання учасниками закупівлі форми № 1,форми № 2 за 4 попередні календарні роки та відповідно форми № 1-м,форми № 2-м за 4 попередні календарні роки (для суб’єктів малого підприємництва).
Щодо підпункту 5.2.3. роз’яснення відсутні, а тому є необхідність конкретизувати дану вимогу та доповнити тендерну документацію роз’ясненнями в цій частині. У іншому випадку така вимога з підпункту 5.2.3. тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до учасників закупівлі які є суб’єктами малого підприємництва.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику. Відкриті торги з особливостями за об’єктом закупівлі «Капітальний ремонт будівель за адресою: м. Черкаси, вул. В'ячеслава Чорновола, 118/1 для облаштування перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб (з ПКД)» (ДК 021:2015 – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)» відбуваються в рамках проєкту «Програма з відновлення України». Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. Відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєкту «Програма з відновлення України.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 28 грудня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПП "Ріалбуд" |
88 971 958,49
UAH з ПДВ
|
88 971 958,49
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ПП "Ріалбуд" #36432040 |
Відхилено |
88 971 958,49
UAH з ПДВ
|
26 січня 2024 15:11
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 24 січня 2024 17:09
|
Інформація про відміну
Торги відмінено
Причина відміни
відсутність пропозицій