Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуга з поводження з побутовими відходами, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 90513000-6 - Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення
Очікувана вартість
114 200,00 UAH
UA-2023-12-19-011297-a ● 814b3d19b64149cd87ef55a33e36d61a
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця |
Код ЄДРПОУ: | 02071211 |
Вебсайт: | https://www.hneu.edu.ua |
Місцезнаходження: | 61166, Україна , Харківська обл., м. Харків, проспект Науки, 9-А |
Контактна особа: |
Олена Барановська +380577021076 deptender@hneu.edu.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 19 грудня 2023 13:36 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 24 грудня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 24 грудня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 27 грудня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 114 200,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 571,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
716 метри кубічні
Послуга з поводження з побутовими відходами
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
61000, Україна, Харківська область, м. Харків, об’єкти замовника в м. Харкові
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 90513000-6 — Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Замовник здійснює оплату на підставі частини 1 статті 49 Бюджетного кодексу України, за фактично надані послуги не пізніше 25 числа місяця наступного за календарним місяцем, в якому фактично надавалися послуги, в безготівковому порядку шляхом перерахування відповідної суми на поточний рахунок Виконавця на підставі оформленого Виконавцем рахунку та Акту прийому-передачі наданих послуг. У разі затримки бюджетного фінансування та/або здійснення платежів не з вини Замовника, оплата за надані послуги здійснюється протягом 7 (семи) банківських днів з дати отримання Замовником відповідного бюджетного фінансування та/або можливості здійснити платежі. | Пiсляоплата | 25 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
22 грудня 2023 17:27 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
22 грудня 2023 17:26 |
ТД_НОВА РЕДАКЦІЯ_22.12.23.doc | |
22 грудня 2023 17:26 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН_22.12.2023.docx | |
20 грудня 2023 14:49 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx | |
19 грудня 2023 13:36 |
ПРОЄКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ.docx |
22 грудня 2023 17:27 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
22 грудня 2023 17:26 |
ТД_НОВА РЕДАКЦІЯ_22.12.23.doc
|
||||||
22 грудня 2023 17:26 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН_22.12.2023.docx
|
||||||
20 грудня 2023 14:49 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx
|
||||||
19 грудня 2023 13:36 |
ПРОЄКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-12-19-011297-a.a1
Статус:
Вирішена
Учасник: КП "Комплекс з вивозу побутових відходів", Код ЄДРПОУ:33290649
Дата подання: 19 грудня 2023 17:50
Щодо внесення змін до тендерної документації
Відповідно до положень п. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами», послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою, як наслідок, на неї розповсюджуються норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Зокрема, п. 6 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що індивідуальний споживач - це фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: 1) споживачі (індивідуальні та колективні); 2) управитель; 3) виконавці комунальних послуг.
Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавцем комунальної послуги з управління побутовими відходами є - адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності - визначений у встановленому законодавством порядку суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів.
Як визначене п. 1 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Індивідуальний споживач зобов’язаний укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку.
Як визначене ч. 1 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - споживачі зобов’язані укласти договір про управління побутовими відходами з виконавцем послуги з управління побутовими відходами, визначеним у встановленому законодавством порядку.
Критеріями якості надання послуг з управління побутовими відходами є дотримання графіка збирання та перевезення побутових відходів, дотримання правил надання послуг з управління побутовими відходами та інших вимог законодавства – ч. 3 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Послуга з управління побутовими відходами надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, Законом України "Про управління відходами" та вимогами правил надання послуг з управління побутовими відходами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. – ч. 4 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до вимог п. 41 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про управління відходами» - утворювач відходів - фізична особа, юридична особа, в результаті діяльності якої утворюються відходи, а також суб’єкти управління відходами, які здійснюють операції із сортування, змішування або інші операції, що призводять до зміни характеристик або складу відходів.
Крім цього, як визначене у п. 4 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про управління відходами» - утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані у разі утворення побутових відходів укладати договір про надання послуги з управління побутовими відходами з виконавцем відповідної послуги та вносити плату за надання такої послуги відповідно до встановлених тарифів.
Аналогічні вимоги зазначені і п. 1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про управління відходами». Разом із тим, відповідно до вимог ч. 3 ст. 31 Закону України «Про управління відходами» - Утворювачі побутових відходів мають права та обов’язки споживачів житлово-комунальних послуг, передбачені Законом України "Про житлово-комунальні послуги".
Таким чином, будь-яка юридична особа, яка в процесі своєї діяльності утворює побутові відходи, є споживачем житлово-комунальної послуги з управління відходами, яка включає операції із збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів, відтак має права та обов’язки, які встановлюються Законами України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами».
При цьому слід враховувати принцип ієрархії нормативно-правових актів, передбачений ст. 19 Закону України «Про правотворчу діяльність», згідно якого закони мають вищу юридичну силу аніж постанови Кабінету Міністрів України.
Тому норми Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами» мають пряму дію на кожного утворювача побутових відходів, в т.ч. юридичних осіб та суб’єктів господарської діяльності та визначають його як індивідуального споживача, який має обов’язок укласти договір про управління з побутовими відходами.
В свою чергу законодавцем перехідний період дії законів «Про відходи», який втратив свою чинність, та Закону України «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) врегульовано абз. 2 п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2320-IX, де зазначено, що до визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами, функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку.
В свою чергу на виконання вимог вищезазначеного законодавства, Харківською міською радою у 2020 році проведено відповідний конкурс та визначено ряд підприємств, уповноважених надавати вищевказані послуги на території м. Харкова, визначено відповідні тарифи, за наслідком чого прийнято відповідні рішення. А в силу ч. 1 ст. 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Статтею 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Обов’язок використання суб’єктами господарювання державних регульованих цін за їх наявності, також визначений у ч. 1 ст. 10 Закону України «Про ціни та ціноутворення».
З аналізу вищевказаних норм законів, можна дійти висновку, що перехідними положеннями Закону № 2320-IX, прямо визначене суб’єкта, який виконує обов’язки виконавця послуг з управління відходами до моменту встановлення органом місцевого самоврядування нових тарифів на послуги з управління побутовими відходами, а саме суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку, та який має виключне право на надання цієї житлово-комунальної послуги.
Ні норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги», «Про відходи», який втратив чинність та діючого закону «Про управління відходами», не надають право надання житлово-комунальної послуги з управління побутовими, будь - кому суб’єкту господарювання, який не визначався виконавцем послуги з вивезення побутовими відходами в установленому законом порядку.
Отже норми Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами» є спеціальними нормами відносно Закону України «Про публічні закупівлі», який має загально - правове регулювання. Відтак закупівля житлово – комунальної послуги, в т.ч. і послуги з управління побутовими відходами, повинна здійснюватися із дотриманням вимог спеціальних норм зазначених Законів.
З урахуванням вищенаведених вимог імперативних норм Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами», та враховуючи норми ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаю внести відповідні зміни в частині включення вимоги про надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем послуги на території м.Харкова.
Розгорнути
Згорнути
Зокрема, п. 6 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що індивідуальний споживач - це фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: 1) споживачі (індивідуальні та колективні); 2) управитель; 3) виконавці комунальних послуг.
Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавцем комунальної послуги з управління побутовими відходами є - адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності - визначений у встановленому законодавством порядку суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів.
Як визначене п. 1 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Індивідуальний споживач зобов’язаний укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку.
Як визначене ч. 1 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - споживачі зобов’язані укласти договір про управління побутовими відходами з виконавцем послуги з управління побутовими відходами, визначеним у встановленому законодавством порядку.
Критеріями якості надання послуг з управління побутовими відходами є дотримання графіка збирання та перевезення побутових відходів, дотримання правил надання послуг з управління побутовими відходами та інших вимог законодавства – ч. 3 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Послуга з управління побутовими відходами надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, Законом України "Про управління відходами" та вимогами правил надання послуг з управління побутовими відходами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. – ч. 4 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до вимог п. 41 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про управління відходами» - утворювач відходів - фізична особа, юридична особа, в результаті діяльності якої утворюються відходи, а також суб’єкти управління відходами, які здійснюють операції із сортування, змішування або інші операції, що призводять до зміни характеристик або складу відходів.
Крім цього, як визначене у п. 4 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про управління відходами» - утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані у разі утворення побутових відходів укладати договір про надання послуги з управління побутовими відходами з виконавцем відповідної послуги та вносити плату за надання такої послуги відповідно до встановлених тарифів.
Аналогічні вимоги зазначені і п. 1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про управління відходами». Разом із тим, відповідно до вимог ч. 3 ст. 31 Закону України «Про управління відходами» - Утворювачі побутових відходів мають права та обов’язки споживачів житлово-комунальних послуг, передбачені Законом України "Про житлово-комунальні послуги".
Таким чином, будь-яка юридична особа, яка в процесі своєї діяльності утворює побутові відходи, є споживачем житлово-комунальної послуги з управління відходами, яка включає операції із збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів, відтак має права та обов’язки, які встановлюються Законами України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами».
При цьому слід враховувати принцип ієрархії нормативно-правових актів, передбачений ст. 19 Закону України «Про правотворчу діяльність», згідно якого закони мають вищу юридичну силу аніж постанови Кабінету Міністрів України.
Тому норми Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами» мають пряму дію на кожного утворювача побутових відходів, в т.ч. юридичних осіб та суб’єктів господарської діяльності та визначають його як індивідуального споживача, який має обов’язок укласти договір про управління з побутовими відходами.
В свою чергу законодавцем перехідний період дії законів «Про відходи», який втратив свою чинність, та Закону України «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) врегульовано абз. 2 п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2320-IX, де зазначено, що до визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами, функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку.
В свою чергу на виконання вимог вищезазначеного законодавства, Харківською міською радою у 2020 році проведено відповідний конкурс та визначено ряд підприємств, уповноважених надавати вищевказані послуги на території м. Харкова, визначено відповідні тарифи, за наслідком чого прийнято відповідні рішення. А в силу ч. 1 ст. 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Статтею 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Обов’язок використання суб’єктами господарювання державних регульованих цін за їх наявності, також визначений у ч. 1 ст. 10 Закону України «Про ціни та ціноутворення».
З аналізу вищевказаних норм законів, можна дійти висновку, що перехідними положеннями Закону № 2320-IX, прямо визначене суб’єкта, який виконує обов’язки виконавця послуг з управління відходами до моменту встановлення органом місцевого самоврядування нових тарифів на послуги з управління побутовими відходами, а саме суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку, та який має виключне право на надання цієї житлово-комунальної послуги.
Ні норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги», «Про відходи», який втратив чинність та діючого закону «Про управління відходами», не надають право надання житлово-комунальної послуги з управління побутовими, будь - кому суб’єкту господарювання, який не визначався виконавцем послуги з вивезення побутовими відходами в установленому законом порядку.
Отже норми Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами» є спеціальними нормами відносно Закону України «Про публічні закупівлі», який має загально - правове регулювання. Відтак закупівля житлово – комунальної послуги, в т.ч. і послуги з управління побутовими відходами, повинна здійснюватися із дотриманням вимог спеціальних норм зазначених Законів.
З урахуванням вищенаведених вимог імперативних норм Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами», та враховуючи норми ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаю внести відповідні зміни в частині включення вимоги про надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем послуги на території м.Харкова.
Рішення замовника: Вимога задоволена
22 грудня 2023 17:24
Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Номер вимоги: UA-2023-12-19-011297-a.c2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Всеукраїнський науковий центр екологічних досліджень та аудиту", Код ЄДРПОУ:38278590
Дата подання: 22 грудня 2023 18:58
ПРИБЕРИТЬ НЕЗАКОННУ ВИМОГУ !
Необхідного внесення відповідних змін, виключення вимоги щодо надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі у складі тендерної пропозиції щодо визначення виконавцем послуги на території м. Харкова Дана вимога не відповідає чинному законодавству України, виходячи з наступного: - п. 1 ст. 33 Закону передбачено, що «Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою та надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правила, встановлені Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту». Правила надання послуги з управління побутовими відходами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 (далі – Правила), які «визначають механізм надання суб'єктами господарювання у сфері управління відходами незалежно від форми власності послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах та селах» (пункт 1 Правил) В абзаці 5 пункту 2 Правил чітко визначені споживачі, яким надаються «послуги з управління побутовими відходами в містах, селищах та селах», а саме – «споживач – індивідуальний споживач (фізична чи юридична особа)», яка є співвласником багатоквартирного будинку, власником будівлі (у тому числі власником індивідуального садибного житлового будинку) або колективним споживачем (юридична особа, яка об'єднує споживачів у будівлі та в їх інтересах укладає договір про надання послуги з управління побутовими відходами). Пунктом 9 Правил також чітко визначено перелік місць, які обладнуються відповідними засобами для надання послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах та селах, а саме: - «Для забезпечення надання послуги з управління відходами житлові масиви та внутрішньодворові території, дороги загального користування, зупинки громадського транспорту та інші об'єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками для роздільного збирання побутових відходів, урнами для збирання побутових відходів відповідно до правил благоустрою населеного пункту, регіональними та місцевими планами управління відходами та відповідно до укладених договорів про надання послуги. з управління побутовими відходами». Однозначно, Замовник, з погляду зазначеного конкретного правового розпорядження у Правилах, до споживачів не належить; - крім цього, за посиланням на рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 року № 248, яким було визначено виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові на підставі виконання постанов Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 та від 16. 2011 № 1173, які відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 та від 25.08.2023 № 918 наразі вже втратили чинність. А конкурс щодо визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у Харкові за умови виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 р. № 918 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій зі збирання та перевезення побутових відходів» наразі не проведено. Відповідно до вищевказаного, Замовником, на якого не поширюються Правила, а також за відсутністю в даний час проведеного у м. Харкові конкурсу відповідно до п. 6 Правил («Суб'єкти господарювання, які здійснюють операції зі збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на на конкурсній основі відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку відповідно до частини третьої статті 33 Закону України "Про управління відходами"»), прошу виключити цю вимогу, бо інакше це вважалося б дискримінаційною вимогою до всіх учасників, що суперечить чинному законодавству. Це питання також однозначно вирішено у процесі закупівлі за кодом UA-P-2023-11-06-004990-b. №19331 від 30.11.2023р Антимонопольного комітету України, який підтвердив рішення Замовника, в якому було відмовлено КП КВБО в їхній вимогі.
Розгорнути
Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
25 грудня 2023 16:16
Доброго дня, шановний запитувачу!
Виходячи зі змісту Вашого звернення, вважаємо за потрібне надати роз’яснення про наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості, постанова № 1178).
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно до положень пункту 1 статті 33 Закону України «Про управління відходами», послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою, як наслідок, на неї розповсюджуються норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Зокрема, пунктом 6 статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що індивідуальний споживач – це фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги. При цьому слід враховувати принцип ієрархії нормативно-правових актів, передбачений статтею 19 Закону України «Про правотворчу діяльність», згідно якого закони мають вищу юридичну силу аніж постанови Кабінету Міністрів України. Тому норми Закону України «Про управління відходами» мають пряму дію на суб’єкта господарської діяльності Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця та визначають його як індивідуального споживача, який має обов’язок укласти договір про управління з побутовими відходами.
Відповідно до пункту 3 статті Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавчий орган місцевої ради на конкурсних засадах може визначити декількох суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність із збирання та перевезення побутових відходів, на території територіальної громади за територіальним принципом та/або за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні).
Законодавцем перехідний період дії законів «Про відходи», який втратив свою чинність, та Закону України «Про управління відходами» врегульовано абзацем першим та другим пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про управління відходами», де зазначено, виконавчі органи місцевих рад визначають комунальне підприємство – адміністратора послуги з управління побутовими відходами у строк не більше шести місяців з дня набрання чинності цим Законом; до визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку. Враховуючи те що Закон України «Про управління відходами» набрав чинності з 09.07.2023 року то виконавчі органи місцевих рад повинні визначити адміністратора послуги з управління з побутовими відходами у строк до 9 січня 2024 року. Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця здійснює дану закупівлю відповідно до змін до річного плану на 2024 р. Враховуючи те що згідно з абзацом другим пункту 4 статті 32 Закону України «Про управління відходами» Адміністратор послуги з управління побутовими відходами: 1) забезпечує функціонування муніципальної системи управління побутовими відходами; 2) укладає за дорученням органу місцевого самоврядування договори із суб’єктами господарювання на виконання окремих операцій з управління побутовими відходами; 3) укладає договори із споживачами про надання послуги з управління побутовими відходами; 4) створює єдину інформаційну базу споживачів для здійснення нарахувань за надану послугу з управління побутовими відходами, обліку стану оплати та заборгованості; 5) проводить претензійно-позовну роботу з боржниками та інформаційні заходи щодо дотримання споживачами вимог нормативних документів у сфері управління побутовими відходами; 6) проводить розрахунок середньозваженого тарифу і подає його у встановленому порядку до органу місцевого самоврядування.
Таким чином законодавством збережено норму, згідно якої інші суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління побутовими відходами, без проходження процедури конкурсного відбору та без визначення виконавцем послуги рішенням органом місцевого самоврядування в місті Харкові, порушують діюче законодавство України, в тому числі в сфері законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом. Опрацюванням рішення від 30.11.2023 № 19331 Антимонопольного комітету України встановлено, що КП «КВПВ» звернулося до Антимонопольного комітету з вимогою про внесення змін до тендерної документації та відміну процедури закупівлі через невідповідність тендерної документації замовника Закону України «Про управління відходами», зокрема, відсутності вимоги до учасників про наявність підтвердженого статусу виконавця послуг на території м. Харкова. В частині внесення змін до тендерної документації скарга залишена без розгляду, що свідчить про те, що юридична оцінка відповідності нормам чинного законодавства цій вимозі органом контролю не надана. В частині скарги щодо відміни процедури закупівлі Антимонопольним комітетом України не знайшов підстав для її задоволення, оскільки перелік підстав є вичерпним, однак жодних суджень з приводу незаконності такій вимозі, як «документ/документи, що підтверджує(ють) визначення учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства» не надано. З огляду на викладене, підстави для виключення вимоги щодо «документ/документи, що підтверджує(ють) визначення учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства» відсутні.
Слід також підкреслити, що дії замовника під час проведення даної процедури закупівлі виконуються у чіткій відповідності до вимог Закону та Особливостей. Дякуємо за запитання!
Виходячи зі змісту Вашого звернення, вважаємо за потрібне надати роз’яснення про наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості, постанова № 1178).
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно до положень пункту 1 статті 33 Закону України «Про управління відходами», послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою, як наслідок, на неї розповсюджуються норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Зокрема, пунктом 6 статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що індивідуальний споживач – це фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги. При цьому слід враховувати принцип ієрархії нормативно-правових актів, передбачений статтею 19 Закону України «Про правотворчу діяльність», згідно якого закони мають вищу юридичну силу аніж постанови Кабінету Міністрів України. Тому норми Закону України «Про управління відходами» мають пряму дію на суб’єкта господарської діяльності Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця та визначають його як індивідуального споживача, який має обов’язок укласти договір про управління з побутовими відходами.
Відповідно до пункту 3 статті Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавчий орган місцевої ради на конкурсних засадах може визначити декількох суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність із збирання та перевезення побутових відходів, на території територіальної громади за територіальним принципом та/або за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні).
Законодавцем перехідний період дії законів «Про відходи», який втратив свою чинність, та Закону України «Про управління відходами» врегульовано абзацем першим та другим пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про управління відходами», де зазначено, виконавчі органи місцевих рад визначають комунальне підприємство – адміністратора послуги з управління побутовими відходами у строк не більше шести місяців з дня набрання чинності цим Законом; до визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку. Враховуючи те що Закон України «Про управління відходами» набрав чинності з 09.07.2023 року то виконавчі органи місцевих рад повинні визначити адміністратора послуги з управління з побутовими відходами у строк до 9 січня 2024 року. Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця здійснює дану закупівлю відповідно до змін до річного плану на 2024 р. Враховуючи те що згідно з абзацом другим пункту 4 статті 32 Закону України «Про управління відходами» Адміністратор послуги з управління побутовими відходами: 1) забезпечує функціонування муніципальної системи управління побутовими відходами; 2) укладає за дорученням органу місцевого самоврядування договори із суб’єктами господарювання на виконання окремих операцій з управління побутовими відходами; 3) укладає договори із споживачами про надання послуги з управління побутовими відходами; 4) створює єдину інформаційну базу споживачів для здійснення нарахувань за надану послугу з управління побутовими відходами, обліку стану оплати та заборгованості; 5) проводить претензійно-позовну роботу з боржниками та інформаційні заходи щодо дотримання споживачами вимог нормативних документів у сфері управління побутовими відходами; 6) проводить розрахунок середньозваженого тарифу і подає його у встановленому порядку до органу місцевого самоврядування.
Таким чином законодавством збережено норму, згідно якої інші суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління побутовими відходами, без проходження процедури конкурсного відбору та без визначення виконавцем послуги рішенням органом місцевого самоврядування в місті Харкові, порушують діюче законодавство України, в тому числі в сфері законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом. Опрацюванням рішення від 30.11.2023 № 19331 Антимонопольного комітету України встановлено, що КП «КВПВ» звернулося до Антимонопольного комітету з вимогою про внесення змін до тендерної документації та відміну процедури закупівлі через невідповідність тендерної документації замовника Закону України «Про управління відходами», зокрема, відсутності вимоги до учасників про наявність підтвердженого статусу виконавця послуг на території м. Харкова. В частині внесення змін до тендерної документації скарга залишена без розгляду, що свідчить про те, що юридична оцінка відповідності нормам чинного законодавства цій вимозі органом контролю не надана. В частині скарги щодо відміни процедури закупівлі Антимонопольним комітетом України не знайшов підстав для її задоволення, оскільки перелік підстав є вичерпним, однак жодних суджень з приводу незаконності такій вимозі, як «документ/документи, що підтверджує(ють) визначення учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства» не надано. З огляду на викладене, підстави для виключення вимоги щодо «документ/документи, що підтверджує(ють) визначення учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства» відсутні.
Слід також підкреслити, що дії замовника під час проведення даної процедури закупівлі виконуються у чіткій відповідності до вимог Закону та Особливостей. Дякуємо за запитання!
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 27 грудня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
КП "Комплекс з вивозу побутових відходів" |
113 640,84
UAH з ПДВ
|
113 640,84
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
КП "Комплекс з вивозу побутових відходів" #33290649 |
Переможець |
113 640,84
UAH з ПДВ
|
28 грудня 2023 09:58
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
11 січня 2024 12:52
|
2580-7-62 від 11.01.2024.pdf | укладений |
11 січня 2024 12:28
|