Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Хліб житній з борошна вищого ґатунку та хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку
Очікувана вартість
520 000,00 UAH
UA-2023-11-29-012193-a ● 5ebec1450344428cacecaafd23d77c02
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова Науково-дослідний інститут реабілітації осіб з інвалідністю (навчально-науково-лікувальний комплекс) Вінницького національного медичного університету ім. М.І.Пирогова |
Код ЄДРПОУ: | 03191667 |
Місцезнаходження: | 21029, Україна , Вінницька обл., Вінниця, Хмельницьке шосе, 104 |
Контактна особа: |
Рудзь Юліан Сергійович 380963116570 ukrndiri@i.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 29 листопада 2023 14:37 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 22 грудня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 22 грудня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 25 грудня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 520 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 5 200,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
8050 кілограм
Хліб житній з борошна вищого ґатунку
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
21029, Україна, Вінницька область, Вінниця, Хмельницьке шосе, 104
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 січня 2024
—
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 15811100-7 — Хліб
8050 кілограм
Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
21029, Україна, Вінницька область, Вінниця, Хмельницьке шосе, 104
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 січня 2024
—
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 15811100-7 — Хліб
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки за кожну поставлену партію Товару здійснюється Замовником у безготівковому порядку в українській національній валюті шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Постачальника, вказаний в реквізитах Договору на підставі підписаних Сторонами товаро-супроводжуючих документів на протязі 10-ти банківських днів з дня поставки Товару за цінами визначеними сторонами в Специфікації (додаток № 1). Датою оплати Товару вважається дата зарахування коштів, сплачених Замовником за поставлену партію Товару на рахунок Постачальника вказаний в реквізитах Договору. Замовник не несе відповідальності за затримку фінансування договору, яка сталася не з його вини. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений Товар здійснюється на протязі 10 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування Договору на реєстраційний рахунок. | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
19 грудня 2023 13:18 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
19 грудня 2023 13:17 |
ТД Хліб 2024 зміни.docx | |
19 грудня 2023 13:17 |
Пр УО № 153 від 19.12.23 р. зміни ТД по Рішенню.pdf | |
19 грудня 2023 13:17 |
Перелік змін до ТД.pdf | |
29 листопада 2023 14:37 |
ТД Хліб 2024.docx |
19 грудня 2023 13:18 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
19 грудня 2023 13:17 |
ТД Хліб 2024 зміни.docx
|
|||
19 грудня 2023 13:17 |
Пр УО № 153 від 19.12.23 р. зміни ТД по Рішенню.pdf
|
|||
19 грудня 2023 13:17 |
Перелік змін до ТД.pdf
|
|||
29 листопада 2023 14:37 |
ТД Хліб 2024.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-11-29-012193-a.b2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ФОП Лабудько Вадим Васильович, Код ЄДРПОУ:2417200014
Дата подання: 15 грудня 2023 10:33
Дискримінаційні вимоги
Вважаємо, що тендерна документація Замовника (надалі – Документація) містить дискримінаційні умови, що заважає нашому підприємству прийняти участь в процедурі закупівлі.
Наша правова позиція ґрунтується на наступному,
Додатком № 2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі встановлено, що:
Хліб житній з борошна вищого ґатунку 8050 кг., 10062 буханки вагою 0,8 кг., ДСТУ 4583:2006, стан м’якушки добре пропечений, не вологий на дотик, без комочків та слідів недомісу, після притиснення м'якіш повинна приймати первинну форму, м'якіш без пустот та ущільнень, аромат властивий даному виду виробів, без стороннього присмаку, за кольором від світло-коричневого до темно-коричневого на поверхні хлібини, без підгорілостей, за формою відповідає виду виробу, без бокових виливів. Поверхня відповідає виду виробу, без забруднення, дозволено невеликі тріщини та підриви. Без ГМО. За зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, продукти харчування повинні відповідати показникам якості. При цьому, якість продукції повинна відповідати діючим на момент проведення закупівлі ДСТУ.
Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку 8050 кг., 11500 буханок вагою 0,7 кг., ДСТУ 7517:2014, стан м’якушки добре пропечений, не вологий на дотик, без комочків та слідів недомісу, після притиснення м'якіш повинна приймати первинну форму, м'якіш без пустот та ущільнень, аромат властивий даному виду виробів, без стороннього присмаку, за кольором від світло-жовтого до світло-коричневого на поверхні хлібини, без підгорілостей, за формою відповідає виду виробу, без бокових виливів. Поверхня відповідає виду виробу, без забруднення, дозволено невеликі тріщини та підриви. Без ГМО. За зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, продукти харчування повинні відповідати показникам якості. При цьому, якість продукції повинна відповідати діючим на момент проведення закупівлі ДСТУ.
Ми, як виробники хліба плануємо прийняти участь у відповідній процедурі закупівлі та на виконання технічних та якісних характеристик предмету закупівлі планує запропонувати наступний товар:
- Хліб житній з борошна вищого ґатунку – вагою 0,65 кг., 0,9 кг. ДСТУ 4583:2006
- Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку – вагою 0,65 кг., 0,9 кг. ДСТУ 7517:2014.
Пунктом 5.1 ДСТУ 2120:2021 «Хлібопекарське виробництво. Терміни та визначення понять», ДСТУ вищенаведених виробів встановлено вимоги до готової продукції, а саме вага Хліба житньо-пшеничного – 0,5 кг. і більше; вага Хліба пшеничного – 0,5 кг. і більше. Дозволено за рішенням приймальної комісії виробляти хліб меншої маси. Конкретну масу виробів зазначають в уніфікованій рецептурі, та її регулює у встановлених межах підприємство-виробник. Допустимі відхили середньої маси 10 шт. виробів, зважених одночасно, в кінці терміну максимальної витримки на підприємстві після виймання з печі не повинні перевищувати мінус 2,5 % від встановленої маси одного виробу. Допустимі відхили маси штучного виробу в кінці терміну максимальної витримки на підприємстві після виймання з печі не повинні перевищувати мінус 3,0 %. Тобто, державні стандарти встановлюють тільки мінімальну/максимальну вагу (масу) одиниці хлібобулочного виробу. Натомість конкретну вагу (масу) виробу зазначають в уніфікованій рецептурі, та її регулює у встановлених межах підприємство-виробник.
Враховуючи зазначене, вимога щодо технічних характеристик продукції, визначена Документацією, стосовно ваги одиниці продукції, визначеної в штуках для хліба житньо-пшеничного - 0,8 кг та для хліба пшеничного - 0,7 кг без визначення аналогу (альтернативи) не відповідає вимогам ДСТУ 7517:2014 та ДСТУ 4583:2006.
Виходячи з наведеного, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, продукція яких має вагу одиниці продукції хліба житньо-пшеничного - 0,8 кг за штуку та для хліба пшеничного - 0,7 кг за штуку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Скаржника.
Окремо наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказував наступне: - головна ознака умов Документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання 5 договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливість Скаржнику, як офіційному підприємству-виробнику продукції, що є предметом закупівлі, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті відповідного 5 Закону. Аналогічна правова позиція висловлена у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.03.2023 № 2805-р/пк-пз. У зв’язку із цим, просимо внести зміни до Документації в частині виключення вимог до ваги одиниці продукції.
Розгорнути
Згорнути
Наша правова позиція ґрунтується на наступному,
Додатком № 2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі встановлено, що:
Хліб житній з борошна вищого ґатунку 8050 кг., 10062 буханки вагою 0,8 кг., ДСТУ 4583:2006, стан м’якушки добре пропечений, не вологий на дотик, без комочків та слідів недомісу, після притиснення м'якіш повинна приймати первинну форму, м'якіш без пустот та ущільнень, аромат властивий даному виду виробів, без стороннього присмаку, за кольором від світло-коричневого до темно-коричневого на поверхні хлібини, без підгорілостей, за формою відповідає виду виробу, без бокових виливів. Поверхня відповідає виду виробу, без забруднення, дозволено невеликі тріщини та підриви. Без ГМО. За зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, продукти харчування повинні відповідати показникам якості. При цьому, якість продукції повинна відповідати діючим на момент проведення закупівлі ДСТУ.
Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку 8050 кг., 11500 буханок вагою 0,7 кг., ДСТУ 7517:2014, стан м’якушки добре пропечений, не вологий на дотик, без комочків та слідів недомісу, після притиснення м'якіш повинна приймати первинну форму, м'якіш без пустот та ущільнень, аромат властивий даному виду виробів, без стороннього присмаку, за кольором від світло-жовтого до світло-коричневого на поверхні хлібини, без підгорілостей, за формою відповідає виду виробу, без бокових виливів. Поверхня відповідає виду виробу, без забруднення, дозволено невеликі тріщини та підриви. Без ГМО. За зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, продукти харчування повинні відповідати показникам якості. При цьому, якість продукції повинна відповідати діючим на момент проведення закупівлі ДСТУ.
Ми, як виробники хліба плануємо прийняти участь у відповідній процедурі закупівлі та на виконання технічних та якісних характеристик предмету закупівлі планує запропонувати наступний товар:
- Хліб житній з борошна вищого ґатунку – вагою 0,65 кг., 0,9 кг. ДСТУ 4583:2006
- Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку – вагою 0,65 кг., 0,9 кг. ДСТУ 7517:2014.
Пунктом 5.1 ДСТУ 2120:2021 «Хлібопекарське виробництво. Терміни та визначення понять», ДСТУ вищенаведених виробів встановлено вимоги до готової продукції, а саме вага Хліба житньо-пшеничного – 0,5 кг. і більше; вага Хліба пшеничного – 0,5 кг. і більше. Дозволено за рішенням приймальної комісії виробляти хліб меншої маси. Конкретну масу виробів зазначають в уніфікованій рецептурі, та її регулює у встановлених межах підприємство-виробник. Допустимі відхили середньої маси 10 шт. виробів, зважених одночасно, в кінці терміну максимальної витримки на підприємстві після виймання з печі не повинні перевищувати мінус 2,5 % від встановленої маси одного виробу. Допустимі відхили маси штучного виробу в кінці терміну максимальної витримки на підприємстві після виймання з печі не повинні перевищувати мінус 3,0 %. Тобто, державні стандарти встановлюють тільки мінімальну/максимальну вагу (масу) одиниці хлібобулочного виробу. Натомість конкретну вагу (масу) виробу зазначають в уніфікованій рецептурі, та її регулює у встановлених межах підприємство-виробник.
Враховуючи зазначене, вимога щодо технічних характеристик продукції, визначена Документацією, стосовно ваги одиниці продукції, визначеної в штуках для хліба житньо-пшеничного - 0,8 кг та для хліба пшеничного - 0,7 кг без визначення аналогу (альтернативи) не відповідає вимогам ДСТУ 7517:2014 та ДСТУ 4583:2006.
Виходячи з наведеного, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, продукція яких має вагу одиниці продукції хліба житньо-пшеничного - 0,8 кг за штуку та для хліба пшеничного - 0,7 кг за штуку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Скаржника.
Окремо наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказував наступне: - головна ознака умов Документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання 5 договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливість Скаржнику, як офіційному підприємству-виробнику продукції, що є предметом закупівлі, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті відповідного 5 Закону. Аналогічна правова позиція висловлена у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.03.2023 № 2805-р/пк-пз. У зв’язку із цим, просимо внести зміни до Документації в частині виключення вимог до ваги одиниці продукції.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
15 грудня 2023 13:29
Доброго дня, шановний учасник! Дякую вам за надмірну увагу до нашої закупівлі. Відповідно до чинного законодавства маю задоволення надати відповідь на Вашу вимогу, але її не задовольнити.
Отож, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Діючим законодавством України не встановлено заборону щодо визначення замовником у тендерній документації вимоги до ваги за одиницю продукції. В зв’язку з чим замовником визначено, вагу хлібу житнього з борошна вищого ґатунку 0,8 кг., вагу хлібу пшеничного з борошна вищого ґатунку 0,7 кг., який з зазначеною вагою буханки десятиріччями закуповувався замовником.
Замовником визначена якість хлібу житнього з борошна вищого ґатунку від відповідно до ДСТУ 4583:2006 вагою 0,8 кг та хлібу пшеничного з борошна вищого ґатунку відповідно до ДСТУ 7517:2014 вагою 0,7 кг.. Зазначена вага не суперечить нормам ДСТУ, в тому числі ДСТУ 2210:2021 «Хлібопекарське виробництво. Терміни та визначення понять», де є посилання на вагу хлібу від 0,5 кг і більше.
Замовник обирає вагу одиниці продукції, який технологічно підходить саме йому. Відсутність встановлених обмежень ваги хліба не забороняє обрати Замовнику будь-яку та не обмежує заклади охорони здоров’я конкретною вагою хліба.
Замовником в тендерній документації не вказано посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. В тендерній документації зазначено, всі посилання в тексті тендерної документації на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент», що в повній мірі узгоджується із вимогами, як Особливостей, так і Закону.
Більше того, дана вимога не може вважатися дискримінаційною, оскільки лише в Вінницькій області існують декілька виробників хлібу, які відповідають вказаним вимогам до ваги одиниці продукції.
Підтвердженням цього факту є те, що з моменту проведення відкритих торгів на закупівлю хліба Замовником з 2021 року визначаються ті самі вимоги до хлібу та приймало участь по три учасники. В закупівлі UA2021-11-24-006080-b, подали пропозиції ФОП Бальжик Д.П., ТОВ «Наш хліб Вінниця», ТОВ «Торговий Дім «Київ хліб».
В процедурі відкритих торгів № UA2021-01-15-002548-а подали тендерні пропозиції ФОП Бальжик Д.П., ФОП Велика О.В., ТОВ «Наш хліб Вінниця», тобто для перерахованих Учасників це були прийнятні вимоги відповідно до ст. 5 Закону.
Встановлюючи вимоги до ваги одиниці продукції, ми виходили із інтересів пацієнтів, якими є люди з обмеженими можливостями та працівників харчо-блоку, які його нарізають. В тому числі, було враховано ту обставину, що дана вага одиниці продукції зручна та оптимальна для обрахування порцій при складанні меню для харчування пацієнтів лікарні, наразі на сніданок 70 гр., обід 60 гр., вечеря 70 гр.. Для нарізання хлібу із зазначеною вагою для працівників кухні є звичайною справою та сталою практикою, так як десятиліттями використовується хлібини в 700 гр. та 800 гр..
Отже, замовник, не може підлаштовуватися під забаганки Постачальника, який занадто агресивно нав’язує саме його продукцію та не бажає змінити вагу тіста при запікання чи іншим способом змінити технологічний процес, який впливає на кінцеву вагу продукції.
Задоволення вимоги та виключення вимоги до ваги одиниці продукції, призведе до нівелювання права замовника взагалі визначати необхідні йому характеристики товару для ефективного забезпечення його потреби в повсякденній діяльності.
Враховуючи вище викладене, вимога до ваги одиниці продукції не є дискримінаційною та не обмежує конкуренцію, не є надмірною та занадто деталізованою. Це є стала, звичайна вимога, як висувається Замовником та є об’єктивно необхідною для отримання відповідного та належного товару, вказана з дотриманням принципів публічних закупівель та є такою, що відповідає вимогам Закону та Особливостей.
Крім цього, шановний учасник, звертаю Вашу увагу, на те, що рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8283-р/пк від 07.06.2023 р. ТОВ «Торговий Дім «Київ хліб» про зміни тендерної документації щодо виключення вимог до ваги одиниці продукції була не задоволена.
Крім того, давайте зачекаєм мотивувальної частини рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель по скарзі ТОВ «Торговий дім «Київ хліб», з якою Ви можете ознайомитись в цій же закупівлі.
Принагідно, ще раз дякую Вам за увагу до нашої закупівлі і сподіваюсь, що Ви не будете в подальшому зловживати своїми правами учасника при проведенні цієї та інших закупівель.
Отож, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Діючим законодавством України не встановлено заборону щодо визначення замовником у тендерній документації вимоги до ваги за одиницю продукції. В зв’язку з чим замовником визначено, вагу хлібу житнього з борошна вищого ґатунку 0,8 кг., вагу хлібу пшеничного з борошна вищого ґатунку 0,7 кг., який з зазначеною вагою буханки десятиріччями закуповувався замовником.
Замовником визначена якість хлібу житнього з борошна вищого ґатунку від відповідно до ДСТУ 4583:2006 вагою 0,8 кг та хлібу пшеничного з борошна вищого ґатунку відповідно до ДСТУ 7517:2014 вагою 0,7 кг.. Зазначена вага не суперечить нормам ДСТУ, в тому числі ДСТУ 2210:2021 «Хлібопекарське виробництво. Терміни та визначення понять», де є посилання на вагу хлібу від 0,5 кг і більше.
Замовник обирає вагу одиниці продукції, який технологічно підходить саме йому. Відсутність встановлених обмежень ваги хліба не забороняє обрати Замовнику будь-яку та не обмежує заклади охорони здоров’я конкретною вагою хліба.
Замовником в тендерній документації не вказано посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. В тендерній документації зазначено, всі посилання в тексті тендерної документації на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент», що в повній мірі узгоджується із вимогами, як Особливостей, так і Закону.
Більше того, дана вимога не може вважатися дискримінаційною, оскільки лише в Вінницькій області існують декілька виробників хлібу, які відповідають вказаним вимогам до ваги одиниці продукції.
Підтвердженням цього факту є те, що з моменту проведення відкритих торгів на закупівлю хліба Замовником з 2021 року визначаються ті самі вимоги до хлібу та приймало участь по три учасники. В закупівлі UA2021-11-24-006080-b, подали пропозиції ФОП Бальжик Д.П., ТОВ «Наш хліб Вінниця», ТОВ «Торговий Дім «Київ хліб».
В процедурі відкритих торгів № UA2021-01-15-002548-а подали тендерні пропозиції ФОП Бальжик Д.П., ФОП Велика О.В., ТОВ «Наш хліб Вінниця», тобто для перерахованих Учасників це були прийнятні вимоги відповідно до ст. 5 Закону.
Встановлюючи вимоги до ваги одиниці продукції, ми виходили із інтересів пацієнтів, якими є люди з обмеженими можливостями та працівників харчо-блоку, які його нарізають. В тому числі, було враховано ту обставину, що дана вага одиниці продукції зручна та оптимальна для обрахування порцій при складанні меню для харчування пацієнтів лікарні, наразі на сніданок 70 гр., обід 60 гр., вечеря 70 гр.. Для нарізання хлібу із зазначеною вагою для працівників кухні є звичайною справою та сталою практикою, так як десятиліттями використовується хлібини в 700 гр. та 800 гр..
Отже, замовник, не може підлаштовуватися під забаганки Постачальника, який занадто агресивно нав’язує саме його продукцію та не бажає змінити вагу тіста при запікання чи іншим способом змінити технологічний процес, який впливає на кінцеву вагу продукції.
Задоволення вимоги та виключення вимоги до ваги одиниці продукції, призведе до нівелювання права замовника взагалі визначати необхідні йому характеристики товару для ефективного забезпечення його потреби в повсякденній діяльності.
Враховуючи вище викладене, вимога до ваги одиниці продукції не є дискримінаційною та не обмежує конкуренцію, не є надмірною та занадто деталізованою. Це є стала, звичайна вимога, як висувається Замовником та є об’єктивно необхідною для отримання відповідного та належного товару, вказана з дотриманням принципів публічних закупівель та є такою, що відповідає вимогам Закону та Особливостей.
Крім цього, шановний учасник, звертаю Вашу увагу, на те, що рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8283-р/пк від 07.06.2023 р. ТОВ «Торговий Дім «Київ хліб» про зміни тендерної документації щодо виключення вимог до ваги одиниці продукції була не задоволена.
Крім того, давайте зачекаєм мотивувальної частини рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель по скарзі ТОВ «Торговий дім «Київ хліб», з якою Ви можете ознайомитись в цій же закупівлі.
Принагідно, ще раз дякую Вам за увагу до нашої закупівлі і сподіваюсь, що Ви не будете в подальшому зловживати своїми правами учасника при проведенні цієї та інших закупівель.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-11-29-012193-a.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "КИЇВ ХЛІБ", Код ЄДРПОУ:44375369
Дата подання: 01 грудня 2023 17:59
Дата подання: 01 грудня 2023 17:59
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 05 грудня 2023 16:02
Рішення від 05.12.2023 №19523.pdf
Дата публікації: 05 грудня 2023 16:01
Інформація про резолютивну частину рішення від 13.12.2023 №20117.pdf
Дата публікації: 14 грудня 2023 11:38
Рішення від 13.12.2023 №20117.pdf
Дата публікації: 18 грудня 2023 13:05
Коментар замовника щодо усунення порушення: Добрий день. Відповідно рішвідповідно рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20117-р/пк-пз від 13.12.23 до тендерної документації 19.12.23 р. внесено зміни, які опубліковано в вигляді нової тендерної документації зі змінами, переліком змін
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 25 грудня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "Наш Хліб Вінниця" |
458 850,00
UAH з ПДВ
|
458 850,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "Наш Хліб Вінниця" #43594489 |
Переможець |
458 850,00
UAH з ПДВ
|
25 грудня 2023 11:34
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
27 грудня 2024 12:03
|
Електронний підпис | укладений |
01 січня 2024 08:11
|
№ 1-2024 від 01.01.24 р. хліб.pdf | укладений |
01 січня 2024 08:07
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Хліб житній з борошна вищого ґатунку | 8050 | кілограм |
28,50
UAH з ПДВ
|
Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку | 8050 | кілограм |
28,50
UAH з ПДВ
|