Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія з послугою розподілу)
Очікувана вартість
1 050 000,00 UAH
UA-2023-11-22-003576-a ● 25b1df379a5c4ccaa90530c2341b4af0
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АМБУЛАТОРІЯ ЗАГАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ - СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ" СТУДЕНИКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 42349426 |
Місцезнаходження: | 08421, Україна , Київська обл., Бориспільський район, село Студеники, вул.Діагональна, будинок 4 |
Контактна особа: |
Шаповал Людмила 380678002607 studenykivska.amb@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 22 листопада 2023 10:40 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 27 листопада 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 27 листопада 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 30 листопада 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 30 листопада 2023 11:42 |
Початок аукціону: | 30 листопада 2023 11:42 |
Очікувана вартість: | 1 050 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 5 250,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
(Електрична енергія з послугою розподілу)
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
125000 Кіловат-година
Електрична енергія з послугою розподілу
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
08421, Україна, Київська область, Бориспільський район, село Студеники, вул.Діагональна, будинок 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 січня 2024
—
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 7 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
24 листопада 2023 09:00 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
24 листопада 2023 08:59 |
Додаток 1 Перелік документів.docx | |
22 листопада 2023 10:40 |
ТД електрична енергія 2024.docx | |
22 листопада 2023 10:39 |
Додаток 4 Згода учасника.docx | |
22 листопада 2023 10:39 |
Додаток 2 ЕЕ.docx | |
22 листопада 2023 10:39 |
Додаток 3 Проект договору з додатками (1).doc |
24 листопада 2023 09:00 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
24 листопада 2023 08:59 |
Додаток 1 Перелік документів.docx
|
|||
22 листопада 2023 10:40 |
ТД електрична енергія 2024.docx
|
|||
22 листопада 2023 10:39 |
Додаток 4 Згода учасника.docx
|
|||
22 листопада 2023 10:39 |
Додаток 2 ЕЕ.docx
|
|||
22 листопада 2023 10:39 |
Додаток 3 Проект договору з додатками (1).doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Антикорупційна програма
Дата подання: 25 листопада 2023 18:17
Дата відповіді: 26 листопада 2023 22:16
Шановний Замовник.
В останній таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців).» Вами встановлено вимогу «Антикорупційна програма чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 млн. грн). *Копію антикорупційної програми або копію наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 млн. грн).». Дана вимога суперечить законодавству, так як підтвердження надається у разі якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом). Відповідно до таблиці Вами встановлено таку вимогу для виконання.
Вартість Вашої закупівлі 1 050 000,00 грн., що значно менше 20 мільйонів гривень, саме тому, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з врахуванням Особливостей, Ви не можете встановлювати дану вимогу ні Учаснику, ні Переможцю.
Приведіть, будь ласка, вимогу у відповідність до законодавства, шляхом видалення з тендерної документації невідповідних вимог.
Дякую
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго вечора, Шановний учаснику! В останній таблиці додатку 1 до тендерної документації «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» дійсно є графа про «Антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, але в тій же графі прописано, що така вимога стосується закупівель вартість яких дорівнює або перевищує 20 млн. грн, в нашому випадку закупівля значно менша, тому така вимога не є обов’язковою та вимагатись не буде. Дякую за запитання!
Якість електричної енергії
Дата подання: 25 листопада 2023 18:20
Дата відповіді: 26 листопада 2023 22:17
Шановний Замовник.
Щодо вимоги Замовника відповідно додатку 2 тендерної документації «4. Вимоги щодо якості електричної енергії. Параметри якості електричної енергії в точках приєднання Споживача у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014.Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT). Оцінка відповідності показників якості електричної енергії проводиться на проміжку розрахункового періоду, рівного 24 годинам.». пояснюємо:
ч.7 ст.72 Закону України «Про ринок електричної енергії» Оператор системи передачі та оператори систем розподілу забезпечують якість електричної енергії відповідно до укладених договорів.
п.1.1.2. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 - якість електропостачання - перелік визначених Регулятором показників (і їх величин), які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з передачі, розподілу та постачання електричної енергії, а також якість електричної енергії;
п.2.1. Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №310 (далі - Кодекс) - якість електричної енергії – сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначенням;
п.11.4.1. Кодексу - ОСР повинен дотримуватися затверджених Регулятором показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії та якості електричної енергії.
п.11.4.5. Кодексу - Якість електричної енергії характеризується фізичними параметрами поставленої споживачу електричної енергії та їх відповідністю встановленому стандарту.
п.11.4.6. Кодексу - Параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014).
п.11.4.14. Кодексу - Перелік показників якості електропостачання повинен зазначатися у договорі про надання послуг з розподілу електричної енергії.
п.11.4.15. Кодексу - ОСР надає споживачам компенсації за недотримання показників якості електропостачання у розмірі та порядку, що встановлені Регулятором.
п.11.4.16. Кодексу - ОСР повинен оприлюднити на власному вебсайті інформацію щодо величин показників якості електропостачання, розмірів компенсацій та порядку їх надання.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії та Кодексу систем розподілу Постачальник електричної енергії не несе відповідальності за якість електричної енергії. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЯКІСТЬ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ РЕГУЛЯТОРОМ (НКРЕКП) ПОКЛАДЕНО ВИКЛЮЧНО НА ОПЕРАТОРА СИСТЕМИ ПЕРЕДАЧІ (ПрАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО») ТА ОПЕРАТОРІВ СИСТЕМ РОЗПОДІЛУ (ОБЛЕНЕРГО).
Постачальник електричної енергії несе відповідальність ВИКЛЮЧНО ЗА ЯКІСТЬ НАДАННЯ ПОСЛУГ З ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРЧНОЇ ЕНЕРГІЇ.
Для забезпечення постачання електричної енергії і у споживача і у постачальника в обов’язковому порядку має бути укладено договір на послуги з розподілу електричної енергії. Відповідно до вимог тендерної документації дана закупівля проводиться без врахування послуг з розподілу.
Отже, на підставі вищевикладеного просимо видалити з додатку 2 тендерної документації «4. Вимоги щодо якості електричної енергії. Параметри якості електричної енергії в точках приєднання Споживача у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014.Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT). Оцінка відповідності показників якості електричної енергії проводиться на проміжку розрахункового періоду, рівного 24 годинам.
Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Наша закупівля проводиться саме з послугою розподілу!
Параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ: EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначення». Якість електричної енергії - це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначення. Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
При цьому, постачальники електричної енергії укладають договори про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з оператором системи розподілу.
Відповідно до розділу 4 договору «Зобов’язання сторін», оператор системи розподілу, серед іншого, зобов’язується здійснювати розподіл електричної енергії споживачу Постачальника із дотриманням показників якості електричної енергії, визначених державними стандартами.Зазначені договори добровільно та безперешкодно заключаються між постачальниками та операторами систем розподілу в кожному регіоні, в якому постачальник планує здійснювати свою діяльність.Таким чином, при укладенні договору з ОСР, постачальник отримує гарантії якості електричної енергії та відповідності її державним стандартам, зокрема, ДСТУ: ІЕС 61000-4-30:2010 та ДСТУ: EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначення».Крім цього, тендерна документація не містить вичерпного переліку документів, якими має бути підтверджена зазначена вимога.Враховуючи викладене, замовник не вбачає зазначену вимогу про надання підтвердження відповідності якості електричної енергії вимогам державних стандартів дискримінаційною та такою, що будь-яким чином порушує права та законні інтереси потенційних учасників процедури закупівлі, відтак, не вбачає необхідності внесення змін до умов тендерної документації ..Дякую за запитання!
Параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ: EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначення». Якість електричної енергії - це сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначення. Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 (далі – КСР), параметри якості електроенергії в точках приєднання споживачів в нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
При цьому, постачальники електричної енергії укладають договори про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з оператором системи розподілу.
Відповідно до розділу 4 договору «Зобов’язання сторін», оператор системи розподілу, серед іншого, зобов’язується здійснювати розподіл електричної енергії споживачу Постачальника із дотриманням показників якості електричної енергії, визначених державними стандартами.Зазначені договори добровільно та безперешкодно заключаються між постачальниками та операторами систем розподілу в кожному регіоні, в якому постачальник планує здійснювати свою діяльність.Таким чином, при укладенні договору з ОСР, постачальник отримує гарантії якості електричної енергії та відповідності її державним стандартам, зокрема, ДСТУ: ІЕС 61000-4-30:2010 та ДСТУ: EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначення».Крім цього, тендерна документація не містить вичерпного переліку документів, якими має бути підтверджена зазначена вимога.Враховуючи викладене, замовник не вбачає зазначену вимогу про надання підтвердження відповідності якості електричної енергії вимогам державних стандартів дискримінаційною та такою, що будь-яким чином порушує права та законні інтереси потенційних учасників процедури закупівлі, відтак, не вбачає необхідності внесення змін до умов тендерної документації ..Дякую за запитання!
Щодо Заяви-приєднання, в якій початок відповідає договору приєднання
Дата подання: 25 листопада 2023 18:21
Дата відповіді: 26 листопада 2023 22:18
Шановний Замовнику!
Просимо звернути увагу та внести зміни до додатку №1 до договору «Заява-приєднання» та викласти його в зміненій редакції. Запропонована Вами Заява-приєднання застосовується між Сторонами виключно при приєднанні Споживача до публічного договору.
Ви не приєднуєтесь до публічного договору, а укладаєте договір відповідно до результатів аукціону, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», отже формулювання додатку №1 до Договору не відповідає фактичним Вашим діям.
Пропонуємо викласти зміни в наступній редакції:
«Керуючись Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку), та ознайомившись з умовами договору про постачання електричної енергії споживачу №__________ від «__» ___________ 20__р. (далі – Договір), приєднуюсь до умов вказаного Договору з такими нижченаведеними персоніфікованими даними.
Персоніфіковані дані Споживача:»
Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго вечора, Шановний Учаснику! Умови цього Договору розроблені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, в тому числі Законом України «Про публічні закупівлі». Дякую за запитання!
Щодо Заяви-приєднання, додання попереднього постачальника
Дата подання: 25 листопада 2023 18:21
Дата відповіді: 26 листопада 2023 22:19
Шановний Замовнику!
Просимо Вас доповнити бланк Заяви-приєднання пунктом 4 (в таблиці) «Попередній Постачальник», дана інформація необхідна для надання інформації оператору систему розподілу при виконанні укладеного договору та можливості постачання Вам електричної енергії.
Дякуємо.
Відповідь: Доброго вечора, Шановний Учаснику! Інформація стосовно попереднього постачальника буде обумовлена з переможцем процедури закупівлі безпосередньо під час укладання договору постачання електричної енергії Дякую за запитання!
Порядок розв'язання спорів
Дата подання: 25 листопада 2023 18:22
Дата відповіді: 26 листопада 2023 22:20
Шановний Замовник.
Пропонуємо Вам змінити розділ 11 Договору «Порядок розв'язання спорів», у зв’язку з тим, що умови даного розділу носять дискримінаційний характер, а саме: Інформаційно-консультаційний центр по роботі із споживачами електричної енергії мають обмежену кількість учасників ринку електроенергії, це ті учасники, які постачають електричну енергію побутовим споживачам.
Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018року №312 (далі - Правила), п.8.3.17 Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Більшість учасників обслуговує менше 50000 споживачів, отже - Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів та кол-центрів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. п.8.3.6. Правил - Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Додаток 5 до Правил роздрібного ринку електричної енергії «ПРИМІРНИЙ ДОГОВІР про постачання електричної енергії споживачу», а не ТИПОВИЙ ДОГОВІР, отже може бути змінений.
Просимо ознайомитися з Рекомендаціями непобутовим споживачам щодо закупівлі електричної енергії за процедурами публічних закупівель від НКРЕКП за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/rekomendaciyi-nepobutovim-spozhivacham-shchodo-zakupivli-elektrichnoyi-energiyi-za-procedurami-publichnih-zakupivel
Рекомендуємо даний розділ викласти в наступній редакції:
«Спори та розбіжності, що можуть виникнути із виконання умов цього Договору, у разі якщо вони не будуть узгоджені шляхом переговорів між Сторонами, вирішуються шляхом досудового врегулювання спорів.
Якщо спори і розбіжності не будуть урегульовані шляхом переговорів та шляхом досудового урегулювання спорів, їх вирішення здійснюється у судовому порядку відповідно до чинного законодавства України.»
Дякуємо
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго вечора, Шановний учаснику! Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 затверджено Правила роздрібного ринку електричної енергії. Додатком 5 до зазначеної постанови затверджено Примірний договір про постачання електричної енергії споживачу. Даний договір взято за основу при формуванні проекту договору в тендерній документації, в тому числі, зокрема, пункти 11.1, 11.2 та 11.3. Тому замовник не вважає умови розділу 11 проекту договору "Порядок розв'язання спорів" дискримінаційними по відношенню до учасників закупівлі. Дякую за запитання.
Проект договору - істотні умови договору
Дата подання: 25 листопада 2023 18:23
Дата відповіді: 26 листопада 2023 22:20
Шановний Замовник.
Тендерна документація, що оприлюднена Вами в електронній системі закупівель, а саме п.13.7 та п.13.9 Проекту договору містить умови щодо істотних змін договору, які не відповідають постанові КМУ від 12.10.2022 року №1178.
З 12.10.2022 року Замовники складають та оприлюднюють свої тендерні документації відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" З ВРАХУВАННЯМ ПОСТАНОВИ КМУ ВІД 12.10.2022 РОКУ №1178 "ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЗДІЙСНЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ТОВАРІВ, РОБІТ І ПОСЛУГ ДЛЯ ЗАМОВНИКІВ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ЗАКОНОМ УКРАЇНИ “ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ”, НА ПЕРІОД ДІЇ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ ТА ПРОТЯГОМ 90 ДНІВ З ДНЯ ЙОГО ПРИПИНЕННЯ АБО СКАСУВАННЯ", тому істотні умови договору можуть змінюватись не у відповідності до ч.5 ст.41 Закону, а мають змінюватись відповідно до п.19 постанови КМУ №1178. Приведіть тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України.
Дякуємо
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго вечора , Шановний учанику! Умови цього договору розроблені відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, в тому числі Законом України «Про публічні закупівлі». Дякую за запитання!
публічний договір
Дата подання: 25 листопада 2023 18:25
Дата відповіді: 26 листопада 2023 22:21
Шановний Замовник!
ДОГОВІР (ПРОЄКТ) про постачання електричної енергії споживачу (додаток 5 тендерної документації) не являється публічним договором до якого Ви приєднуєтесь, обравши комерційну пропозицію Постачальника та підписавши заяву-приєднання. Ваш договір підписується за результатами відкритих торгів, з визначенням Переможця за найнижчою ціною, отже носить форму договору купівлі-продажу.
Відповідно до ст. 634 ЦК України - Договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.
Відповідно до ст. 633 ЦК України - Публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов'язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв'язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо).
Відповідно до ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» - договір про закупівлю це - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Отже, виходячи з вищевикладеного, Ви не можете приєднуватись до публічних договорів Постачальників (обирати комерційні пропозиції). Ви можете укласти договір про закупівлю з учасником, який стане Переможцем торгів і за результатом проведення конкурентної процедури запропонує найнижчу ціну. Такий договір не буде договором приєднання, до якого Ви приєднуєтесь відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії та Закону України «Про ринок електричної енергії». Закон України «Про публічні закупівлі» обмежує Вас у здійсненні таких функцій, так як відповідно до статті 3 Закону Ви являєтесь Змовником і зобов’язані проводити закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Саме тому Ви не приєднуєтесь до вже існуючого публічного договору Постачальника, а навпаки Постачальник приймає Ваші умови договору і погоджується на їх виконання.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, які чітко визначені в ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.19 Особливостей.
Частина 1 статті 638 Цивільного кодексу України поділяє істотні умови на 4 групи: 1) умови про предмет; 2) умови, які визначені законом як істотні; 3) умови, які є необхідними для договорів цього виду; 4) умови, щодо яких за заявою однієї зі сторін має бути досягнуто згоди. Закупівля електричної енергії регулюється Законом України «Про ринок електричної енергії», постановою НКРЕКП від14.03.2018 №312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», якою затверджено примірний договір про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 5 до Правил роздрібного ринку електричної енергії), що взятий Вами за основу, та іншими нормативно-правовими актами в сфері електричної енергії. Отже, законодавством затверджено ті істотні умови, які мають бути в договору (розділи такого договору).
Постачальник, приймаючи участь у Вашій закупівлі, автоматично погоджується з вимогами тендерної документації та умовами Вашого проекту договору і не має права пропонувати Вам інші умови (в даному випадку комерційні пропозиції). Приймаючи рішення про участь у закупівлі Постачальник не може надати Вам різні комерційні пропозиції, так як відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» учасник може надати тільки одну тендерну пропозицію, про що Вами чітко зазначено в Тендерній документації, а саме: «Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)).»
Договір, який підписується за результатами проведених конкурентних торгів, не являється публічним договором приєднання, отже в проекті Вашого договору не може бути жодного слова про приєднання до договору електропостачальника або обрання комерційної пропозиції Постачальника. Такий договір носить характер договору купівлі-продажу товару.
Приймаючи участь у закупівлі Постачальник не може надати Вам різні комерційні пропозиції, так як відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» учасник може надати тільки одну тендерну пропозицію, що виключає можливість реалізації Вами права викладеного в ч.1 п.6.1 проекту договору.
Просимо внести зміни до Договору, а саме:
в п.1.1 видалити «з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України, шляхом приєднання Споживача до умов цього договору»;
в п.1.2. видалити «та є однаковими для всіх споживачів.»
в п.5.2. видалити «обраною Споживачем»;
в п.5.3. «комерційної пропозиції Постачальника» замінити на «комерційної пропозиції»;
в п.6.1. видалити «1) обирати спосіб визначення ціни за постачання електричної енергії на умовах, зазначених у комерційній пропозиції, обраній Споживачем»;
в п.7.2 видалити «3) забезпечити наявність різних комерційних пропозицій з постачання електричної енергії для Споживача»;
в п.13.2. видалити «обраною Споживачем»;
Щодо внесення змін до даного договору ознайомтесь з Рекомендаціями непобутовим споживачам щодо закупівлі електричної енергії за процедурами публічних закупівель від НКРЕКП https://www.nerc.gov.ua/news/rekomendaciyi-nepobutovim-spozhivacham-shchodo-zakupivli-elektrichnoyi-energiyi-za-procedurami-publichnih-zakupivel
Дякуємо
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго вечора, Шановний Учаснику! Умови цього Договору розроблені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, в тому числі Законом України «Про публічні закупівлі». Дякую за запитання!
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-11-22-003576-a.b1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРА ВІННИЦЯ", Код ЄДРПОУ:41835359
Дата подання: 23 листопада 2023 15:07
Переддефолт
Доброго дня! Шановний Замовнику відповідно до Додатку № 1 п.4 Учасник повинен надати гарантійний лист, про те, що він протягом 2022-2023 року не знаходився в статусі «переддефолтний», відповідно до Розділу 1.7 «Невиконання зобов’язань» «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
НЕК "Укренерго" публікує інформацію щодо учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний на своєму веб-сайті згідно з п.п.1.9.2. "Правил ринку", затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307.
Вважаємо вимогу про не набуття статусу «переддефолтного» дискримінаційною виходячи з наступного.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк. Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань.
Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі.
Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо.
А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, протее, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Відповідно до скарги тендерної документації № UA-2022-08-12-008230-a, яку Антимонопольний комітет задовільнив, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу.
Розгорнути
Згорнути
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
НЕК "Укренерго" публікує інформацію щодо учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний на своєму веб-сайті згідно з п.п.1.9.2. "Правил ринку", затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307.
Вважаємо вимогу про не набуття статусу «переддефолтного» дискримінаційною виходячи з наступного.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк. Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань.
Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі.
Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо.
А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, протее, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Відповідно до скарги тендерної документації № UA-2022-08-12-008230-a, яку Антимонопольний комітет задовільнив, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу.
Рішення замовника: Вимога задоволена
24 листопада 2023 09:16
Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу, було прийнято рішення про внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме до Додатку 1 пункту 4, розділу 11 « Учасник повинен надати гарантійний лист, про те, що він протягом 2022-2023 року не знаходився в статусі «переддефолтний», шляхом їх видалення з Тендерної документації.
Додаток 1 викласти в новій редакції
Додаток 1 викласти в новій редакції
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 30 листопада 2023 12:23
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГЕТИЧНА АСОЦІАЦІЯ" |
795 000,00
UAH з ПДВ
|
795 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» |
896 791,50
UAH з ПДВ
|
891 541,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМГАЗ СІТІ" |
900 000,00
UAH з ПДВ
|
894 750,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРА ВІННИЦЯ" |
944 500,00
UAH з ПДВ
|
944 500,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТВІЙ ГАЗЗБУТ" |
1 000 000,00
UAH з ПДВ
|
1 000 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГЕТИЧНА АСОЦІАЦІЯ" #44949544 |
Переможець |
795 000,00
UAH з ПДВ
|
01 грудня 2023 10:25
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
31 січня 2024 11:31
|
Лист про дефолт.pdf | укладений |
31 січня 2024 11:22
|
Електронний підпис | зміни до договору |
02 січня 2024 10:16
|
SCAN0011.PDF | зміни до договору |
02 січня 2024 10:13
|
Електронний підпис | укладений |
14 грудня 2023 10:28
|
SCAN0044.PDF | укладений |
14 грудня 2023 10:26
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 01 січня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 02 січня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміна ціни за одиницю товару |
Номер договору про закупівлю: | 023-12 Е |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Електрична енергія з послугою розподілу | 120637 | Кіловат-година |
6,59
UAH з ПДВ
|
Виконання договору
Строк дії за договором: | 01 січня 2024 — 31 грудня 2024 |
Сума оплати за договором: |
795 000,00
UAH (в тому числі ПДВ 132 500,00 UAH)
|
Причини розірвання договору: | Згідно листа -повідомлення №30/01/2024-1 від 30.01.2024 про набуття статусу "Дефолтний" з 30.01.2024 року. |