Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ЛІЦЕЙ №3 ПІДГОРОДНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 20271505 |
Місцезнаходження: | 52001, Україна , Дніпропетровська обл., місто Підгородне, вулиця Каштанова, будинок 1 |
Контактна особа: |
Сергій Полях +380673154833 podgorschool3@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 14 листопада 2023 14:42 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 22 листопада 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 22 листопада 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 25 листопада 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 27 листопада 2023 14:00 |
Початок аукціону: | 27 листопада 2023 14:00 |
Очікувана вартість: | 10 829 282,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 54 146,41 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися поетапно, на підставі проміжних, підписаних актів виконаних робіт (далі, АКТ) відповідно до вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві, проміжними платежами із урахуванням обсягів фактично виконаних робіт та фактичних витрат “Підрядника” | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
20 листопада 2023 13:57 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
20 листопада 2023 13:56 |
Додаток 4 технічні вимоги дефектний акт (зі змінами від 20.11.2023).docx | |
20 листопада 2023 13:56 |
Перелік змін до ТД від 20.11.2023.docx | |
15 листопада 2023 21:33 |
ТД капітальний ремонт укриття (зі змінами від 15.11.2023).docx | |
15 листопада 2023 21:33 |
Перелік змін до ТД від 15.11.2023.docx | |
14 листопада 2023 14:33 |
Додаток 3 підтвердження учасника.docx | |
14 листопада 2023 14:30 |
Додаток 1 тендерна пропозиція.docx | |
14 листопада 2023 14:30 |
Додаток 5 Проект договору.doc | |
14 листопада 2023 14:30 |
Додаток 2 кваліфікаційні критерії.docx |
20 листопада 2023 13:57 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
20 листопада 2023 13:56 |
Додаток 4 технічні вимоги дефектний акт (зі змінами від 20.11.2023).docx
|
||||||
20 листопада 2023 13:56 |
Перелік змін до ТД від 20.11.2023.docx
|
||||||
15 листопада 2023 21:33 |
ТД капітальний ремонт укриття (зі змінами від 15.11.2023).docx
|
||||||
15 листопада 2023 21:33 |
Перелік змін до ТД від 15.11.2023.docx
|
||||||
14 листопада 2023 14:33 |
Додаток 3 підтвердження учасника.docx
|
||||||
14 листопада 2023 14:30 |
Додаток 1 тендерна пропозиція.docx
|
||||||
14 листопада 2023 14:30 |
Додаток 5 Проект договору.doc
|
||||||
14 листопада 2023 14:30 |
Додаток 2 кваліфікаційні критерії.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Рекомендуємо Вам більш ретельніше ознайомитися з оголошенням про проведення закупівлі. Додаток №3 наявний у складі тендерної документації та опулікований в електронній системі Prozorro у файлі: Документ Microsoft Word (.docx) під назвою "Додаток 3 підтвердження учасника".
Вимоги про усунення порушення
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката становить значну суму. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Вимагаємо скасувати вимогу щодо надання на підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям стосовно Копії сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» на надання послуг з: будівництво житлових і нежитлових будівель, підготовчі роботи на будівельному майданчику, штукатурні роботи, за класом наслідків не нижче СС2, а також Копії сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» на надання послуг з: будівництво житлових і нежитлових будівель, підготовчі роботи на будівельному майданчику, штукатурні роботи, за класом наслідків не нижче СС2.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З метою забезпечення отримання якісних та безпечних послуг Замовник прописав у тендерній документації наявність вказаних сертифікатів.
Впровадження стандарту ДСТУ ІSO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» та стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» можливе в будь-якій компанії, незалежно від її особливостей, пов'язаних з розміром, країною, галуззю та тим де вона працює.
Отримання сертифікатів надавачем послуг свідчить про надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам міжнародних стандартів. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікати у добровільному порядку. Отримати вказані документи може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт.
Вами не було доведено факту того, що вимоги тендерної документації в частині зазначених сертифікатів є дискримінаційними.
Зважаючи на все вищевикладене, можна стверджувати, що тендерна документація розроблена у відповідності до чинного законодавства і немає жодної дискримінаційної умови, а тому немає підстав для задоволення вимоги.
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». В той самий час в п.7 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі того ж розділу вказано що: Кошторисна документація (розроблена в ліцензованому програмному комплексі АВК-5 або аналогічному ліцензованому програмному комплексі та додатково інформаційну модель комплексу АВК-5 або аналогічну модель формату IMD,), (пропечатана та підписана організацією учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера- проектувальника, (копія кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера- проектувальника, подається у складі тендерної пропозиції).
Ці два пункти суперечать один одному. Вимагаємо усунути невідповідності в тендерній документації, а саме видалити вимогу замовника, яка вказана
в п.7 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу 3 тендерної документації: Кошторисна документація (розроблена в ліцензованому програмному комплексі АВК-5 або аналогічному ліцензованому програмному комплексі та додатково інформаційну модель комплексу АВК-5 або аналогічну модель формату IMD,), (пропечатана та підписана організацією учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера- проектувальника, (копія кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера- проектувальника, подається у складі тендерної пропозиції).
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-02-02-000038 ● ab697e37c6794d5abba9e12b7a5631be
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 02 лютого 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 02 лютого 2024 15:33 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.02.2024 №13-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,дорученням Державної аудиторської служби України від 09 січня 2024 року №003100-18/303-2024,
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Сергій КОЛІСНИК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 02.02.2024 №13-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2. UA-2023-11-14-010511-a 14.11.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-02-14 16:35:31
Про надання пояснення
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту підвалу з облаштуванням під найпростіше укриття Ліцей №3 Підгородненської міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпровський район, м. Підгородне, вул. Каштанова, буд.1 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-11-14-010511-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі?
3. Яким чином учасником ТОВ «Містобуд М», якого обрано переможцем, виконано вимоги тендерної документації щодо:
- надання документів, що підтверджують освіту та трудовий стаж наступних працівників: головного інженера Пащенка С.В. (з вищою будівельною освітою) та виконавця робіт Волошанюка Р.Г. (з вищою будівельною освітою та досвідом роботи не менше 2 роки) (пункт 2.3. додатку 2 тендерної документації);
- надання документів, що підтверджують освіту щодо працівників наступних професій: малярів (Гаврилов Г.В., Маслов О.В.), штукатурів (Терлецький Д.В., Скороход В.В.), лицювальника-плиточника (Коротиш К.О.), слюсаря –сантехніка (Чорний А.Л.) (пункт 2.6. додатку 2 тендерної документації)?
- підписання кваліфікованим електронним підписом (КЕП) учасника тендерної пропозиції (пункт 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації)?
4. Чому в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня укладення договору від 11 грудня 2023 року №01/12-23 не оприлюднені додатки, а саме кошторисна документація (договірна ціна з пояснювальною запискою, дефектний акт, зведений кошторисний розрахунок, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів), які є його невід’ємною частиною?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-02-19 15:06:26
Пояснення
ПОЯСНЕННЯ
З приводу обрання переможцем закупівлі UA-2023-11-14-010511-a товариства з обмеженою відповідальністю «Містобуд М», що за результатами аукціону запропонувало найменшу ціну:
Відповідно до п. 1 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %.
Відповідно до пп. 2 п. 1 ч. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність»
Відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII, враховуючи специфіку предмета закупівлі Замовником у п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації було установлено такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Даний кваліфікаційний критерій було установлено з метою оцінки Замовником потенційної спроможності виконання робіт, що є предметом закупівлі, якісно, кваліфіковано та в установлені строки.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Містобуд М» було виконано вимоги п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації шляхом надання у складі тендерної пропозиції:
- довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 20 листопада 2023 року № 01-11 в якій зазначено інформацію про спеціальність, загальний досвід роботи за професією, освіту, наступних працівників: головного інженера Пащенко С.В.; виконавця робіт Волошанюка Р.Г.; маляра Гаврилова Г.В.; маляра Маслова О.В.; штукатура Терлецького Д.В.; штукатура Скороход В.В.; лицювальника-плиточника Коротиш К.О.; слюсаря–сантехніка Чорного А.Л.,
- цивільно-правових договорів з виконавцем робіт Волошанюк Р.Г.; маляром Гавриловим Г.В.; маляром Масловим О.В.; штукатуром Терлецьким Д.В.; штукатуром Скороход В.В.; лицювальником-плиточником Коротиш К.О.; слюсарем–сантехніком Чорним А.Л.
- наказу про прийняття на роботу головного інженера Пащенко С.В.
- витягів з протоколів № 308-18, № 21-220, № 21-218 від 13 жовтня 2021 року, № 21-225 від 19 жовтня 2021 року, № 21-208 від 07 жовтня 2021року, № 21-202 від 05 жовтня 2021 року по Волошанюк Р.Г., Зимненко Р.А., Пращенко С.В.;
- сертифікату фахівця будівельної галузі Зимненко Р.А. № CI-00671 від 26.07.2021;
- диплому Волошанюк Р.Г. № ХА № 44096719 від 27.03.2013;
- посвідчень про проходження навчання Пращенко С.В., Зимненко Р.А., Волошанюк Р.Г.
Вказаних документів замовнику виявилося достатньо для того щоб прийняти рішення про відповідність пропозиції ТОВ «Містобуд М» вимогам п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації щодо наявності в останнього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
З приводу підписання кваліфікованим електронним підписом:
Відповідно до пп. 27 п. 1 ст. 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису».
Відповідно до ч. 5 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги"».
Під час перевірки КЕП учасника ТОВ «Містобуд М» на сайті центрального засвідчуваного органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify, відображалося: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа), назва організації, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований.
З огляду на вищенаведене, було прийнято рішення, що електронний підпис використаний Учасником ТОВ «Містобуд М» для підписання поданої пропозиції повністю відповідає, як умовам тендерної документації так і нормам законодавства України, які регулюють дане питання.
З приводу публікації додатків до договору:
За результатами закупівлі UA-2023-11-14-010511-a було укладено Договір № 01/12-23 від 11.12.2023 року. Відповідно до п. 20.1 вказаного Договору «Невід’ємною частиною цього Договору є:
- календарний план виконання робіт;
- кошторисна документація (договірна ціна з пояснювальною запискою, дефектний акт, зведений кошторисний розрахунок, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів)»
Кошторисну документацію до вказаного Договору не було оприлюднено в установлені законом строки з технічних причин (не було можливості виготовити скан. копії).
З приводу посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» розміщено за посиланням: https://liceum.education/publichni-zakupivli/
Також окремими файлами надаємо документи на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2024-03-05 13:35:21
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку від 27.02.2024 року про результати моніторингу процедури
закупівлі UA-2023-11-14-010511-a
Згідно з наказом від 02.02.2024 року № 13-з «Про початок моніторингу закупівель» Північним офісом Держаудитслужби у Вінницькій області 02.02.2024 розпочато моніторинг процедури закупівлі Капітальний ремонт підвалу з облаштуванням під найпростіше укриття Ліцей №3 Підгородненської міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпровський район, м.Підгородне, вул.Каштанова, буд.1 (код ДК 021:2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-14-010511-a, за результатами проведення якого 27.02.2024 року складено та оприлюднено в електронній системі закупівель, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-14-010511-a (надалі - Висновок) та зобов’язано ЛІЦЕЙ №3 ПІДГОРОДНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі - Замовник) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Так, Замовник проаналізовав зазначений Висновок та прийнято його висновки до відома. Однак, вважаємо його незаконним та необґрунтованим, тому керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) надаємо до нього аргументовані заперечення.
Так, в констатуючій частині Висновку зазначається, що моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «МІСТОБУД М» вимогам та умовам тендерної документації.
Зазначену закупівлю, Замовник здійснив відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VІII (надалі – Закон) та ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості).
Метою Замовника при проведенні закупівель є забезпечення ефективного та прозорого їх здійснення, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції і недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Найбільш економічною вигідною пропозицією вважається пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів. Економія бюджетних коштів є основною метою проведення закупівель.
14 листопада 2023 Замовником у Системі було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями: Капітальний ремонт підвалу з облаштуванням під найпростіше укриття Ліцей №3 Підгородненської міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпровський район, м.Підгородне, вул.Каштанова, буд.1 (код ДК 021:2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-14-010511-a, очікувана вартість закупівлі 10 829 282,00 грн. (надалі – Закупівля).
Пропозиції для участі у Закупівлі подали чотири учасника:
- ТОВ "МІСТОБУД М";
- ПП "БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА "БАР'ЄР";
- ТОВ "УКР БУД ТЕХНОЛОГІЇ".
28.11.2023 Замовник, у Системі, опублікував протокол розгляду тендерних пропозицій відповідно до якого тендерна пропозиція Учасника ТОВ "МІСТОБУД М" була визнана найбільш економічно вигідною та такою, що відповідає вимогам оголошення про проведення закупівлі. ТОВ "МІСТОБУД М" було визнано переможцем Закупівлі та було прийнято рішення про намір укласти договір.
Всі інші пропозиції не розглядались.
Підстави для відхилення пропозиції ТОВ "МІСТОБУД М" зазначені у Висновку Замовник вважає формальними (несуттєвими) помилками, що не впливають на зміст пропозиції.
Вважаємо, що Замовником не було порушено порядок здійснення закупівлі, та законно укладено договір за результатом проведеної процедури з наступних підстав:
В констатуючій частині висновку зазначено: «Окрім цього, моніторингом установлено, що у пункті 2.3 розділу ІІ. Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема освіти та трудового стажу наступних працівників: головного інженера (з вищою будівельною освітою); виконавця робіт (з вищою будівельною освітою та досвідом роботи не менше 2 роки).
Учасником процедури закупівлі ТОВ «Містобуд М» у довідці «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» від 20 листопада 2023 року №01-11, яка міститься у складі тендерної пропозиції зазначено, що головний інженер Пащенко С. В. має вищу освіту інженера-будівельника, виконавець робіт Волошанюк Р. Г. має загальний досвід роботи за професією 10 років.
Водночас, документи, що підтверджують освіту головного інженера Пащенка С. В. та трудовий стаж виконавця робіт Волошанюка Р. Г. у складі тендерної пропозиції вказаного учасника відсутні, чим порушено вимоги пункту 2.3 розділу ІІ. Додатку 2 тендерної документації.
Також, у пункті 2.6 розділу ІІ. Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що обов'язково в штаті учасника повинні бути працівники наступних професій: маляр – не менше 2 осіб; штукатур – не менше 2 осіб; лицювальник-плиточник – не менше 1 особи; слюсар-сантехник - не менше 1 особи. З метою підтвердження зазначеної інформації в довідці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник обов’язково має надати: кольорові скан-копії оригіналів першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки та/або копії договорів (контрактів, угод) та/або наказів про працевлаштування та документи, що підтверджують їх освіту.
Учасником процедури закупівлі ТОВ «Містобуд М» у довідці «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» від 20 листопада 2023 року №01-11, зазначено про залучення до надання робіт малярів (Гаврилова Г.В., Маслова О.В.), штукатурів (Терлецького Д.В., Скорохода В.В.), лицювальника-плиточника (Коротиша К.О.), слюсаря -сантехніка (Чорного А.Л.). При цьому, документи, що підтверджують освіту вказаних працівників у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Містобуд М» відсутні, чим порушено вимоги пункту 2.6 розділу ІІ. Додатку 2 тендерної документації.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону та абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Містобуд М», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установлених статтею 16 Закону, а також як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним Договір.»
З таким Висновком не погоджуємось з наступних підстав:
Відповідно до п. 1 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %.
Відповідно до пп. 2 п. 1 ч. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність»
Відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII, враховуючи специфіку предмета закупівлі Замовником у п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації було установлено такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Даний кваліфікаційний критерій було установлено з метою оцінки Замовником потенційної спроможності виконання робіт, що є предметом закупівлі, якісно, кваліфіковано та в установлені строки.
Відповідно до п. 2.3. розділу ІІ Додатку 2 тендерної документації «Надати документи, що підтверджують освіту та трудовий стаж наступних працівників:
- головний інженер (з вищою будівельною освітою);
- виконавець робіт (з вищою будівельною освітою та досвідом роботи не менше 2 роки).»
Відповідно до п. 2.6. розділу ІІ Додатку 2 тендерної документації «Обов'язково в штаті учасника повинні бути працівники наступних професій:
- маляр – не менше 2 осіб;
- штукатур – не менше 2 осіб;
- лицювальник-плиточник – не менше 1 особи.
- слюсар-сантехник - не менше 1 особи;
- електромонтажник силових мереж та електроустаткування (не нижче 3 розряду) - не менше 1 особи.
*З метою підтвердження зазначеної інформації в довідці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник обов’язково надає:
- кольорові скан-копії оригіналів першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки та/або копії договорів (контрактів, угод) та/або наказів про працевлаштування та документи, що підтверджують їх освіту.»
Як видно з вищенаведених пунктів розділу ІІ Додатку 2 тендерної документації вимоги, щодо мінімального досвіду роботи працівників було встановлено лише до виконавця робіт (не менше 2 роки). Вимоги щодо освіти та кваліфікації було становлено тільки для головного інженера (вища будівельна освіта), виконавця робіт (вища будівельна освіта) та електромонтажника силових мереж та електроустаткування (не нижче 3 розряду). Щодо всіх інших робітників ніяких мінімальних вимог з приводу освіти та досвіду роботи встановлено не було, мова йшла лише про їх кількість.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Містобуд М» було виконано вимоги п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації шляхом надання у складі тендерної пропозиції:
- довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 20 листопада 2023 року № 01-11 в якій зазначено інформацію про спеціальність, загальний досвід роботи за професією, освіту, наступних працівників: головного інженера Пащенко С.В.; виконавця робіт Волошанюка Р.Г.; маляра Гаврилова Г.В.; маляра Маслова О.В.; штукатура Терлецького Д.В.; штукатура Скороход В.В.; лицювальника-плиточника Коротиш К.О.; слюсаря–сантехніка Чорного А.Л.,
- цивільно-правових договорів з виконавцем робіт Волошанюк Р.Г.; маляром Гавриловим Г.В.; маляром Масловим О.В.; штукатуром Терлецьким Д.В.; штукатуром Скороход В.В.; лицювальником-плиточником Коротиш К.О.; слюсарем–сантехніком Чорним А.Л.
- наказу про прийняття на роботу головного інженера Пащенко С.В.
- витягів з протоколів № 308-18, № 21-220, № 21-218 від 13 жовтня 2021 року, № 21-225 від 19 жовтня 2021 року, № 21-208 від 07 жовтня 2021року, № 21-202 від 05 жовтня 2021 року по Волошанюк Р.Г., Зимненко Р.А., Пащенко С.В.;
- диплому Волошанюк Р.Г. № ХА № 44096719 від 27.03.2013;
- посвідчень про проходження навчання Пащенко С.В., Волошанюк Р.Г.
На підставі вказаних витягів з протоколів та посвідчень про проходження навчання виконавцем робіт Волошанюком С.Г. Замовник зробив висновок про наявність в останнього трудового стажу не менше 2-х років.
Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. ВИПУСК 1 Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності Затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336 (надалі – Довідник) є нормативним документом, обов'язковим з питань управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності.
У вказаному довіднику встановлено професійні вимоги для професій.
Розділом 7 Довідника встановлено професійні вимоги до профессії – Головний інженер, а саме «Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).»
Інформацію про освіту та досвід роботи головного інженера Пащенко С.В. було зазначено у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 20 листопада 2023 року № 01-11 наданій у складі тендерної пропозиції.
На момент розгляду пропозиції у Замовника не було підстав вважати, що Учасник ТОВ «Містобуд М» якимось чином порушує вимоги зазначені у Довіднику, чи зазначив недостовірну інформації в документах наданих до тендерної пропозиції.
На підставі викладеного, Замовник зробив висновок про наявність у головного інженера Пащенко С.В. вищої будівельної освіти.
Вказаних документів замовнику виявилося достатньо для того щоб прийняти рішення про відповідність пропозиції ТОВ «Містобуд М» вимогам п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації щодо наявності в останнього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
З огляду на вищезазначені обставини, замовником виконані вимоги абзацу 1 пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII та абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178.
Також у Висновку зазначено, як порушення вимог пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, підписання учасником ТОВ «Містобуд М» тендерної пропозиції не кваліфікованим електронним підписом.
Відповідно до п. 27 ч 1 ст. 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису».
Відповідно до пп. 59 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису»
Варто зазначити, що електронний підпис - це унікальний набір криптографічно зашифрованих електронних даних, які ідентифікують особу. Він може бути удосконаленим (УЕП) та кваліфікованим (КЕП). Відрізняються ці види підпису рівнем захисту.
Таким чином, КЕП - більш захищений, оскільки базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа і зберігається на захищеному носії. УЕП - менш захищений, оскільки зберігається на незахищеному носії, водночас дає змогу здійснити ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей підпис.
Відповідно до ч. 5 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги"».
В ст. 17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII вказано вичерпний перелік суб’єктів, які у своїй діяльності повинні використовувати кваліфікований електронний підпис. ТОВ «Містобуд М» до таких суб’єктів не відноситься.
Більш того в ч. 7 ст.17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII чітко зазначено, що «Юридична сила та допустимість електронного підпису чи печатки як доказу не можуть бути заперечені виключно на тій підставі, що вони мають електронну форму або не відповідають вимогам до кваліфікованих електронних підписів чи печаток.»
Під час перевірки КЕП учасника ТОВ «Містобуд М» на сайті центрального засвідчуваного органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify, відображалося: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника підпису), назва організації, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований.
При цьому саме по собі встановлене контролюючим органом порушення з урахуванням усіх обставин цієї справи, є суто формальним, та ніяким чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.
З огляду на вищенаведене, було прийнято рішення, що електронний підпис використаний Учасником ТОВ «Містобуд М» для підписання поданої пропозиції повністю відповідає, як умовам тендерної документації так і нормам законодавства України, які регулюють дане питання.
Зауваження викладені у Висновку зводяться до невідповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації, що носить суто формальний характер, так як не пов`язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції.
У Висновку зазначено, що в ході моніторингу було виявлено порушення, які стосуються невідповідності деяких пунктів Додатку № 5 «Проекту договору» тендерної документації, а також самого Договору укладеного між ТОВ «Містобуд М» та Ліцеєм №3 за результатами закупівлі, а саме абзацу 3 розділу 16 «Істотні умови договору» та п. 7.2. розділу 7.
З даного приводу хочемо зауважити наступне:
Відповідно до ст. 217 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV «Недійсність окремої частини правочину не має наслідком недійсності інших його частин і правочину в цілому, якщо можна припустити, що правочин був би вчинений і без включення до нього недійсної частини.»
Така ж позиція висловлена у постанові КЦС ВС від 17 червня 2021 року у справі № 551/424/16-ц
Виходячи з вищенаведеного вважаємо, що зазначені недоліки не тягнуть за собою таких наслідків як безумовне розірвання договору. Існує цілком законна можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних змін до відповідних пунктів укладеного Договору.
Захід усунення виявлених порушень у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.
При цьому має враховуватися принцип співмірності наслідків такого заходу тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання і публічними інтересами.
Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Варто зазначити, ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Крім того, відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою про розірвання укладеного за результатами закупівель.
Конституційний Суд України у Рішенні від 25 січня 2012 року №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
Розірвання укладеного Договору призведе до неможливості початку учбового процесу (очного навчання учнів), який і так не може розпочатись по причині відсутності у навчального закладу необхідного укриття. Також вже протягом двох років повномасштабних бойових дій та ракетних обстрілів на території України, працівники замовника перебувають на робочих місцях та не мають можливості у випадку необхідності скористатися укриттям яке б відповідало установленим нормам та правилам безпеки. Така ситуація є неприйнятною та неприпустимою з огляду на необхідності додержання прав та інтересів громадян. При цьому, внаслідок розірвання договору, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність в проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витрати додатковий час, і протягом вказаного періоду учні та працівники Ліцею № 3 не будуть забезпечені належним рівнем освіти та безпеки.
Висновок про результати моніторингу закупівлі не відповідає критеріям обґрунтованості та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.
Вимога про зобов`язання замовника вжити заходів щодо розірвання укладеного за результатами проведеного тендеру з суто формальних причин не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки, по-перше, суть "виявлених порушень" жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси; по-друге, задоволення вказаної вимоги органу Держаудитслужби призведе до настання несприятливих наслідків у вигляді зриву неможливості якомога швидше розпочати очний учбовий процес з дотримання усіх заходів безпеки.
Відповіді ще немає
Надання інформації про усунення порушення замовником
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку від 27.02.2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-14-010511-a Згідно з наказом від 02.02.2024 року № 13-з «Про початок моніторингу закупівель» Північним офісом Держаудитслужби у Вінницькій області 02.02.2024 розпочато моніторинг процедури закупівлі Капітальний ремонт підвалу з облаштуванням під найпростіше укриття Ліцей №3 Підгородненської міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпровський район, м.Підгородне, вул.Каштанова, буд.1 (код ДК 021:2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-14-010511-a, за результатами проведення якого 27.02.2024 року складено та оприлюднено в електронній системі закупівель, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-14-010511-a (надалі - Висновок) та зобов’язано ЛІЦЕЙ №3 ПІДГОРОДНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі - Замовник) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Так, Замовник проаналізовав зазначений Висновок та прийнято його висновки до відома. Однак, вважаємо його незаконним та необґрунтованим, тому керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) надаємо до нього аргументовані заперечення. Так, в констатуючій частині Висновку зазначається, що моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «МІСТОБУД М» вимогам та умовам тендерної документації. Зазначену закупівлю, Замовник здійснив відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VІII (надалі – Закон) та ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості). Метою Замовника при проведенні закупівель є забезпечення ефективного та прозорого їх здійснення, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції і недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Найбільш економічною вигідною пропозицією вважається пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів. Економія бюджетних коштів є основною метою проведення закупівель. 14 листопада 2023 Замовником у Системі було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями: Капітальний ремонт підвалу з облаштуванням під найпростіше укриття Ліцей №3 Підгородненської міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпровський район, м.Підгородне, вул.Каштанова, буд.1 (код ДК 021:2015 (CPV) 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-14-010511-a, очікувана вартість закупівлі 10 829 282,00 грн. (надалі – Закупівля). Пропозиції для участі у Закупівлі подали чотири учасника: - ТОВ "МІСТОБУД М"; - ПП "БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА "БАР'ЄР"; - ТОВ "УКР БУД ТЕХНОЛОГІЇ". 28.11.2023 Замовник, у Системі, опублікував протокол розгляду тендерних пропозицій відповідно до якого тендерна пропозиція Учасника ТОВ "МІСТОБУД М" була визнана найбільш економічно вигідною та такою, що відповідає вимогам оголошення про проведення закупівлі. ТОВ "МІСТОБУД М" було визнано переможцем Закупівлі та було прийнято рішення про намір укласти договір. Всі інші пропозиції не розглядались. Підстави для відхилення пропозиції ТОВ "МІСТОБУД М" зазначені у Висновку Замовник вважає формальними (несуттєвими) помилками, що не впливають на зміст пропозиції. Вважаємо, що Замовником не було порушено порядок здійснення закупівлі, та законно укладено договір за результатом проведеної процедури з наступних підстав: В констатуючій частині висновку зазначено: «Окрім цього, моніторингом установлено, що у пункті 2.3 розділу ІІ. Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема освіти та трудового стажу наступних працівників: головного інженера (з вищою будівельною освітою); виконавця робіт (з вищою будівельною освітою та досвідом роботи не менше 2 роки). Учасником процедури закупівлі ТОВ «Містобуд М» у довідці «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» від 20 листопада 2023 року №01-11, яка міститься у складі тендерної пропозиції зазначено, що головний інженер Пащенко С. В. має вищу освіту інженера-будівельника, виконавець робіт Волошанюк Р. Г. має загальний досвід роботи за професією 10 років. Водночас, документи, що підтверджують освіту головного інженера Пащенка С. В. та трудовий стаж виконавця робіт Волошанюка Р. Г. у складі тендерної пропозиції вказаного учасника відсутні, чим порушено вимоги пункту 2.3 розділу ІІ. Додатку 2 тендерної документації. Також, у пункті 2.6 розділу ІІ. Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що обов'язково в штаті учасника повинні бути працівники наступних професій: маляр – не менше 2 осіб; штукатур – не менше 2 осіб; лицювальник-плиточник – не менше 1 особи; слюсар-сантехник - не менше 1 особи. З метою підтвердження зазначеної інформації в довідці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник обов’язково має надати: кольорові скан-копії оригіналів першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки та/або копії договорів (контрактів, угод) та/або наказів про працевлаштування та документи, що підтверджують їх освіту. Учасником процедури закупівлі ТОВ «Містобуд М» у довідці «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» від 20 листопада 2023 року №01-11, зазначено про залучення до надання робіт малярів (Гаврилова Г.В., Маслова О.В.), штукатурів (Терлецького Д.В., Скорохода В.В.), лицювальника-плиточника (Коротиша К.О.), слюсаря -сантехніка (Чорного А.Л.). При цьому, документи, що підтверджують освіту вказаних працівників у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Містобуд М» відсутні, чим порушено вимоги пункту 2.6 розділу ІІ. Додатку 2 тендерної документації. Отже, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону та абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Містобуд М», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установлених статтею 16 Закону, а також як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним Договір.» З таким Висновком не погоджуємось з наступних підстав: Відповідно до п. 1 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %. Відповідно до пп. 2 п. 1 ч. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність» Відповідно до положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII, враховуючи специфіку предмета закупівлі Замовником у п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації було установлено такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Даний кваліфікаційний критерій було установлено з метою оцінки Замовником потенційної спроможності виконання робіт, що є предметом закупівлі, якісно, кваліфіковано та в установлені строки. Відповідно до п. 2.3. розділу ІІ Додатку 2 тендерної документації «Надати документи, що підтверджують освіту та трудовий стаж наступних працівників: - головний інженер (з вищою будівельною освітою); - виконавець робіт (з вищою будівельною освітою та досвідом роботи не менше 2 роки).» Відповідно до п. 2.6. розділу ІІ Додатку 2 тендерної документації «Обов'язково в штаті учасника повинні бути працівники наступних професій: - маляр – не менше 2 осіб; - штукатур – не менше 2 осіб; - лицювальник-плиточник – не менше 1 особи. - слюсар-сантехник - не менше 1 особи; - електромонтажник силових мереж та електроустаткування (не нижче 3 розряду) - не менше 1 особи. *З метою підтвердження зазначеної інформації в довідці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Учасник обов’язково надає: - кольорові скан-копії оригіналів першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки та/або копії договорів (контрактів, угод) та/або наказів про працевлаштування та документи, що підтверджують їх освіту.» Як видно з вищенаведених пунктів розділу ІІ Додатку 2 тендерної документації вимоги, щодо мінімального досвіду роботи працівників було встановлено лише до виконавця робіт (не менше 2 роки). Вимоги щодо освіти та кваліфікації було становлено тільки для головного інженера (вища будівельна освіта), виконавця робіт (вища будівельна освіта) та електромонтажника силових мереж та електроустаткування (не нижче 3 розряду). Щодо всіх інших робітників ніяких мінімальних вимог з приводу освіти та досвіду роботи встановлено не було, мова йшла лише про їх кількість. Товариством з обмеженою відповідальністю «Містобуд М» було виконано вимоги п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації шляхом надання у складі тендерної пропозиції: - довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 20 листопада 2023 року № 01-11 в якій зазначено інформацію про спеціальність, загальний досвід роботи за професією, освіту, наступних працівників: головного інженера Пащенко С.В.; виконавця робіт Волошанюка Р.Г.; маляра Гаврилова Г.В.; маляра Маслова О.В.; штукатура Терлецького Д.В.; штукатура Скороход В.В.; лицювальника-плиточника Коротиш К.О.; слюсаря–сантехніка Чорного А.Л., - цивільно-правових договорів з виконавцем робіт Волошанюк Р.Г.; маляром Гавриловим Г.В.; маляром Масловим О.В.; штукатуром Терлецьким Д.В.; штукатуром Скороход В.В.; лицювальником-плиточником Коротиш К.О.; слюсарем–сантехніком Чорним А.Л. - наказу про прийняття на роботу головного інженера Пащенко С.В. - витягів з протоколів № 308-18, № 21-220, № 21-218 від 13 жовтня 2021 року, № 21-225 від 19 жовтня 2021 року, № 21-208 від 07 жовтня 2021року, № 21-202 від 05 жовтня 2021 року по Волошанюк Р.Г., Зимненко Р.А., Пащенко С.В.; - диплому Волошанюк Р.Г. № ХА № 44096719 від 27.03.2013; - посвідчень про проходження навчання Пащенко С.В., Волошанюк Р.Г. На підставі вказаних витягів з протоколів та посвідчень про проходження навчання виконавцем робіт Волошанюком С.Г. Замовник зробив висновок про наявність в останнього трудового стажу не менше 2-х років. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. ВИПУСК 1 Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності Затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336 (надалі – Довідник) є нормативним документом, обов'язковим з питань управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності. У вказаному довіднику встановлено професійні вимоги для професій. Розділом 7 Довідника встановлено професійні вимоги до профессії – Головний інженер, а саме «Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).» Інформацію про освіту та досвід роботи головного інженера Пащенко С.В. було зазначено у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 20 листопада 2023 року № 01-11 наданій у складі тендерної пропозиції. На момент розгляду пропозиції у Замовника не було підстав вважати, що Учасник ТОВ «Містобуд М» якимось чином порушує вимоги зазначені у Довіднику, чи зазначив недостовірну інформації в документах наданих до тендерної пропозиції. На підставі викладеного, Замовник зробив висновок про наявність у головного інженера Пащенко С.В. вищої будівельної освіти. Вказаних документів замовнику виявилося достатньо для того щоб прийняти рішення про відповідність пропозиції ТОВ «Містобуд М» вимогам п. 2 Розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації щодо наявності в останнього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. З огляду на вищезазначені обставини, замовником виконані вимоги абзацу 1 пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII та абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178. Також у Висновку зазначено, як порушення вимог пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, підписання учасником ТОВ «Містобуд М» тендерної пропозиції не кваліфікованим електронним підписом. Відповідно до п. 27 ч 1 ст. 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису». Відповідно до пп. 59 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису» Варто зазначити, що електронний підпис - це унікальний набір криптографічно зашифрованих електронних даних, які ідентифікують особу. Він може бути удосконаленим (УЕП) та кваліфікованим (КЕП). Відрізняються ці види підпису рівнем захисту. Таким чином, КЕП - більш захищений, оскільки базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа і зберігається на захищеному носії. УЕП - менш захищений, оскільки зберігається на незахищеному носії, водночас дає змогу здійснити ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей підпис. Відповідно до ч. 5 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги"». В ст. 17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII вказано вичерпний перелік суб’єктів, які у своїй діяльності повинні використовувати кваліфікований електронний підпис. ТОВ «Містобуд М» до таких суб’єктів не відноситься. Більш того в ч. 7 ст.17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII чітко зазначено, що «Юридична сила та допустимість електронного підпису чи печатки як доказу не можуть бути заперечені виключно на тій підставі, що вони мають електронну форму або не відповідають вимогам до кваліфікованих електронних підписів чи печаток.» Під час перевірки КЕП учасника ТОВ «Містобуд М» на сайті центрального засвідчуваного органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify, відображалося: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника підпису), назва організації, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований. При цьому саме по собі встановлене контролюючим органом порушення з урахуванням усіх обставин цієї справи, є суто формальним, та ніяким чином не впливає на зміст тендерної пропозиції. З огляду на вищенаведене, було прийнято рішення, що електронний підпис використаний Учасником ТОВ «Містобуд М» для підписання поданої пропозиції повністю відповідає, як умовам тендерної документації так і нормам законодавства України, які регулюють дане питання. Зауваження викладені у Висновку зводяться до невідповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації, що носить суто формальний характер, так як не пов`язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. У Висновку зазначено, що в ході моніторингу було виявлено порушення, які стосуються невідповідності деяких пунктів Додатку № 5 «Проекту договору» тендерної документації, а також самого Договору укладеного між ТОВ «Містобуд М» та Ліцеєм №3 за результатами закупівлі, а саме абзацу 3 розділу 16 «Істотні умови договору» та п. 7.2. розділу 7. З даного приводу хочемо зауважити наступне: Відповідно до ст. 217 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV «Недійсність окремої частини правочину не має наслідком недійсності інших його частин і правочину в цілому, якщо можна припустити, що правочин був би вчинений і без включення до нього недійсної частини.» Така ж позиція висловлена у постанові КЦС ВС від 17 червня 2021 року у справі № 551/424/16-ц Виходячи з вищенаведеного вважаємо, що зазначені недоліки не тягнуть за собою таких наслідків як безумовне розірвання договору. Існує цілком законна можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних змін до відповідних пунктів укладеного Договору. Захід усунення виявлених порушень у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. При цьому має враховуватися принцип співмірності наслідків такого заходу тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання і публічними інтересами. Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Варто зазначити, ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Крім того, відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою про розірвання укладеного за результатами закупівель. Конституційний Суд України у Рішенні від 25 січня 2012 року №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення. Розірвання укладеного Договору призведе до неможливості початку учбового процесу (очного навчання учнів), який і так не може розпочатись по причині відсутності у навчального закладу необхідного укриття. Також вже протягом двох років повномасштабних бойових дій та ракетних обстрілів на території України, працівники замовника перебувають на робочих місцях та не мають можливості у випадку необхідності скористатися укриттям яке б відповідало установленим нормам та правилам безпеки. Така ситуація є неприйнятною та неприпустимою з огляду на необхідності додержання прав та інтересів громадян. При цьому, внаслідок розірвання договору, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність в проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витрати додатковий час, і протягом вказаного періоду учні та працівники Ліцею № 3 не будуть забезпечені належним рівнем освіти та безпеки. Висновок про результати моніторингу закупівлі не відповідає критеріям обґрунтованості та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення. Вимога про зобов`язання замовника вжити заходів щодо розірвання укладеного за результатами проведеного тендеру з суто формальних причин не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки, по-перше, суть "виявлених порушень" жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси; по-друге, задоволення вказаної вимоги органу Держаудитслужби призведе до настання несприятливих наслідків у вигляді зриву неможливості якомога швидше розпочати очний учбовий процес з дотримання усіх заходів безпеки.
2024-03-05 13:36:17
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 27 лютого 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 13 березня 2024 |
Порушення виявлено
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ)
Оскарження в суді
Опис: | 12.03.2024 подано позовну заяву про оскарження висновку. |
Дата публікації: | 12 березня 2024 |
Номер відкриття провадження: | 160/6586/24 |
Дата відкриття провадження: | 14 березня 2024 |
Документи:
19 березня 2024 09:05
|
Електронний підпис |
12 березня 2024 23:10
|
Електронний підпис |
12 березня 2024 23:07
|
Скан. Позовна заява.pdf |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 27 листопада 2023 14:29
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "МІСТОБУД М" |
9 723 861,48
UAH з ПДВ
|
9 249 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПП "БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА ФІРМА "БАР'ЄР" |
9 998 540,34
UAH з ПДВ
|
9 250 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "УКР БУД ТЕХНОЛОГІЇ" |
10 400 024,84
UAH з ПДВ
|
9 655 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "МІСТОБУД М" #40715331 |
Переможець |
9 249 000,00
UAH з ПДВ
|
28 листопада 2023 10:45
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
06 червня 2024 16:00
|
ДопМістобуд.PDF | укладений |
06 червня 2024 15:59
|
Електронний підпис | зміни до договору |
30 травня 2024 14:26
|
ЛК02-01-08(майданчик_генератор).PDF | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
ЛК02-01-07(електромонтаж).PDF | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
ЛК02-01-06(пуско-наладка).PDF | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
ЛК02-01-04(меблі,устаткування).PDF | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
ЛК02-01-03(архітектрур_рішення).PDF | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
ЛК02-01-02(водопровід_каналіз).PDF | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
ЛК №02-01-05 система пожеєної сигналізації.pdf | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
ЛК №02-01-01 опалення, вентиляція.pdf | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
Договірна ціна, пояснювальна записка.pdf | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
Лист від Містобуд М.pdf | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
Скан. календарний план виконання робіт.pdf | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
Скан. Додаткова угода № 2.pdf | зміни до договору |
30 травня 2024 14:24
|
Електронний підпис | зміни до договору |
06 березня 2024 14:43
|
Додаткова угода 1.pdf | зміни до договору |
06 березня 2024 14:42
|
Електронний підпис | укладений |
11 грудня 2023 11:33
|
Dog0001.PDF | укладений |
11 грудня 2023 11:32
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 06 березня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 06 березня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | 1. Внесено зміни до пункту 7.2 Розділу 7 Договору - гарантійний строк збільшено до десяти років. 2. Абзац 3 Розділу 16 Договору - виключено. |
Номер договору про закупівлю: | 01/12-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 травня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 30 травня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. |
Номер договору про закупівлю: | 01/12-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Виконання договору
Строк дії за договором: | 11 грудня 2023 — 31 грудня 2024 |
Сума оплати за договором: |
0
з ПДВ
|
Причини розірвання договору: | Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-14-010511-a Державної аудиторської служби України від 27.02.2024 р. |