Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги з охорони адміністративної будівлі НСЗУ (майна та приміщень), прилеглої території з трансформаторною підстанцією та котельнею
Очікувана вартість
1 264 334,40 UAH
UA-2023-11-03-013605-a ● 2e6f646993f64f8aa7c4fa5025f44821
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ |
Код ЄДРПОУ: | 42032422 |
Вебсайт: | https://nszu.gov.ua |
Місцезнаходження: | 04073, Україна , м. Київ обл., Київ, пр-т Степана Бандери, 19 |
Контактна особа: |
Михайло Лисиця +380933461208 mykhailo.lysytsia@nszu.gov.ua |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 03 листопада 2023 18:59 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 листопада 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 листопада 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 28 листопада 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 28 листопада 2023 14:21 |
Початок аукціону: | 28 листопада 2023 14:21 |
Очікувана вартість: | 1 264 334,40 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 15 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,19% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Замовник вимагає від учасника-переможця надати замовнику в паперовому вигляді (або у вигляді електронного документу) забезпечення виконання договору – оригінал банківської гарантії, розмір якої становить 3% від ціни Договору не пізніше дати укладення договору про закупівлю, але в будь-якому випадку до кінцевого строку укладання договору, передбаченого ст. 33 Закону. Форма та зміст гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного Банку України від 15.12.2004 №639, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 41/10321. Гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною. Гарантія не має містити умов, що ускладнюють або унеможливлюють задоволення вимог замовника з отримання грошових коштів від гаранта по забезпеченню, наданому учасником у формі тендерної гарантії, в тому числі, умов окремих угод між банком-гарантом та учасником, вимог щодо надання листів або інших документів за підписом учасника або третіх осіб, що підтверджують факт настання гарантійного випадку. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 43 Закону, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Реквізити для оформлення Банківської гарантії: Національна служба здоров’я України 04073, м. Київ, проспект Степана Бандери, 19 р/р UA148201720343110001000063754, в управлінні ДКСУ у м. Києві , ЄДРПОУ 42032422 |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги з охорони адміністративної будівлі НСЗУ (майна та приміщень), прилеглої території з трансформаторною підстанцією та котельнею
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
04073, Україна, м. Київ, проспект Степана Бандери,19
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 січня 2024
—
31 грудня 2024
ДК 021:2015: 79713000-5 — Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Оплата Виконавцю за фактично надані та отримані послуги за Договором здійснюється Замовником щомісяця протягом 10 (десяти) банківських днів після підписання Сторонами Акта. | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
23 листопада 2023 10:02 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
23 листопада 2023 10:01 |
6. Проєкт_Договору_охорона_2024 зі змінами від 23.11.2023.docx | |
23 листопада 2023 10:01 |
6. ТД за Особливостями (охорона 2024) зі змінами 23.11.2023.docx | |
23 листопада 2023 10:01 |
6. Опис змін до ТД від 23.11.2023.docx | |
22 листопада 2023 18:58 |
5. Опис змін до ТД від 22.11.2023.docx |
23 листопада 2023 10:02 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||
23 листопада 2023 10:01 |
6. Проєкт_Договору_охорона_2024 зі змінами від 23.11.2023.docx
|
||||
23 листопада 2023 10:01 |
6. ТД за Особливостями (охорона 2024) зі змінами 23.11.2023.docx
|
||||
23 листопада 2023 10:01 |
6. Опис змін до ТД від 23.11.2023.docx
|
||||
22 листопада 2023 18:58 |
5. Опис змін до ТД від 22.11.2023.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-11-03-013605-a.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "НАРОДНА ОХОРОНА", Код ЄДРПОУ:44638558
Дата подання: 07 листопада 2023 12:40
Вимога щодо акредитованого органу сертифікації
Шановний Замовнику! В Додатку 3 до тендерної документації вказана вимога: «надати копію чинного, на дату оголошення цієї закупівлі, сертифікату відповідності системи управління процесів приватної безпеки та охорони стандарту ISO 18788:2015 «Системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 18788:2017);
надати копію діючого, на дату оголошення, Атестату акредитації, який підтверджує, що орган сертифікації, що надав Учаснику сертифікат відповідності ISO 18788:2015 «Системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 18788:2017) відповідає акредитаційним критеріям систем менеджменту та вимогам ISO/IES 17021-1:2015 та є уповноваженим для виконання робіт з сертифікації систем менеджменту стандартів сертифікації ISO 18788:2015 – Системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування. ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) - система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування.»
Хочемо зазначити, що відповідно до статті 5 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”, який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність. Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України « Про технічні регламенти та оцінку відповідності», відповідно до якого оцінка відповідності може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Також, зауважимо, що до аналогічного рішення прийшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України в п.2 Рішення № 5853-р/пк-пз від 15.09.2022.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо вимогу про надання копії діючого, на дату оголошення, Атестату акредитації, який підтверджує, що орган сертифікації, що надав Учаснику сертифікат відповідності ISO 18788:2015 «Системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 18788:2017) відповідає акредитаційним критеріям систем менеджменту та вимогам ISO/IES 17021-1:2015 дискримінаційною та такою, що суттєво звужує коло учасників торгів та як вбачається прописана під конкретних учасників (потенційних переможців)
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме видалити дану вимогу з тендерної документації!!!
Розгорнути
Згорнути
надати копію діючого, на дату оголошення, Атестату акредитації, який підтверджує, що орган сертифікації, що надав Учаснику сертифікат відповідності ISO 18788:2015 «Системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 18788:2017) відповідає акредитаційним критеріям систем менеджменту та вимогам ISO/IES 17021-1:2015 та є уповноваженим для виконання робіт з сертифікації систем менеджменту стандартів сертифікації ISO 18788:2015 – Системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування. ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) - система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування.»
Хочемо зазначити, що відповідно до статті 5 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”, який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність. Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України « Про технічні регламенти та оцінку відповідності», відповідно до якого оцінка відповідності може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Також, зауважимо, що до аналогічного рішення прийшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України в п.2 Рішення № 5853-р/пк-пз від 15.09.2022.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо вимогу про надання копії діючого, на дату оголошення, Атестату акредитації, який підтверджує, що орган сертифікації, що надав Учаснику сертифікат відповідності ISO 18788:2015 «Системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ ISO 18788:2017) відповідає акредитаційним критеріям систем менеджменту та вимогам ISO/IES 17021-1:2015 дискримінаційною та такою, що суттєво звужує коло учасників торгів та як вбачається прописана під конкретних учасників (потенційних переможців)
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме видалити дану вимогу з тендерної документації!!!
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 листопада 2023 15:34
Шановний Учаснику!
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Таким чином, сертифікат відповідності – це документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. А метою цієї закупівлі є, в першу чергу, придбання надійних та якісних послуг. У свою чергу учаснику ніщо не заважає звернутися до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований у відповідній сфері та підтвердити якість своїх послуг на ринку.
Окрім цього, відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 Закону України «Про стандартизацію», стандарт – це нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Разом з тим, відповідно до пункту 1 частини першої статті 4 Закону України «Про стандартизацію», метою стандартизації в Україні є забезпечення відповідності об’єктів стандартизації своєму призначенню.
Також, слід зазначити, що, відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі й відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, не сертифіковані послуги можуть поступатися за якістю аналогічним за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованим.
Дана вимога обумовлена тим, що Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) є, зокрема, центральним органом виконавчої влади та приймає відвідувачів, обслуговує громадян, які звертаються, і де одночасно може знаходитись велика кількість людей, як співробітників НСЗУ так і відвідувачів.
В умовах правового режиму воєнного стану в Україні, НСЗУ вважає за необхідне вживати всіх можливих заходів безпеки у місцях скупчення людей, одним із яких є отримання якісних послуг від сертифікованого учасника за напрямком предмету закупівлі та навчених (проінструктованих) співробітників охорони, що відповідають ліцензійним вимогам провадження охоронної діяльності.
Таким чином, можливість встановлення НСЗУ в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони», передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі», та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Поряд з цим, стосовно правомірності витребування вищезгаданого сертифікату повідомляємо, що, відповідно до частини п’ятої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», НСЗУ може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, НСЗУ може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT). «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони».
НСЗУ просить надати копію чинного, на дату оголошення цієї закупівлі, профільний сертифікат, що має безпосереднє відношення до предмету закупівлі.
Крім того, згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (далі – Колегія АМКУ), що викладена, зокрема, в рішеннях:
від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз;
від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз;
від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів, у т.ч. сертифікату відповідності.
Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду, згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17, виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Враховуючи зазначене вище, як вбачається, замовником арґументовано доведено правомірність встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання учасником у складі його пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони».
Щодо посилання у Вашій вимозі на рішення Колегії АМКУ від 15.09.2022 №5853-р/пк-пз маємо зауважити, що скаржник, який подав скаргу по закупівлі «39830000-9 Продукція для чищення (рідкий засіб для прання з дезінфікуючим ефектом)» (ID закупівлі UA-2022-08-23-004482-a), мав сертифікати, що вимагалися тендерною документацією на зазначену закупівлю, проте орган сертифікації, що видав ці документи не мав акредитації саме в Національному агентстві з акредитації України (цитата з рішення Колегії АМКУ від 15.09.2022 №5853-р/пк-пз: «Також, ТОВ «ТВГ Український папір» має сертифікат екологічного менеджменту № SIC.MS.008.IS014001.2366, яким орган сертифікації - ТОВ «БЮРО МІЖНАРОДНОЇ СЕРТИФІКАЦІЇ» підтвердило відповідність нашої компанії стосовно оптової торгівлі паперовими виробами, канцелярським приладдям, поліграфічною продукцією, побутовою хімією, господарськими товарами, оргтехнікою та ін. вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»…Таким чином, вимога, встановлена Замовником в Документації, про акредитацію органу сертифікації саме в Національному агентстві з акредитації України є неправомірною та дискримінаційною.»).
Саме тому, ми не вимагаємо Атестату конкретного органу акредитації, але просимо такий Атестат акредитації, що дає право органу сертифікації (є уповноваженим) надавати сертифікати відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони».
Така наша вимога є обґрунтованою, оскільки виключає можливість отримання сертифікату, без впровадження системи менеджменту на підприємстві, тобто не допускає системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони, яка не діє та/або діє не якісно, а НСЗУ не може взяти на себе обов’язок перевірки якості дії даної системи менеджменту.
Враховуючи вищевикладене, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони» передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі», та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Отже, Вами жодним чином не аргументовано та не доведено наявність дискримінації щодо учасників відносно згаданого ДСТУ, а учасники не мали і не мають жодних перешкод для отримання відповідного сертифікату, що виключає дискримінаційність умов тендерної документації.
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Таким чином, сертифікат відповідності – це документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. А метою цієї закупівлі є, в першу чергу, придбання надійних та якісних послуг. У свою чергу учаснику ніщо не заважає звернутися до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований у відповідній сфері та підтвердити якість своїх послуг на ринку.
Окрім цього, відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 Закону України «Про стандартизацію», стандарт – це нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Разом з тим, відповідно до пункту 1 частини першої статті 4 Закону України «Про стандартизацію», метою стандартизації в Україні є забезпечення відповідності об’єктів стандартизації своєму призначенню.
Також, слід зазначити, що, відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі й відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, не сертифіковані послуги можуть поступатися за якістю аналогічним за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованим.
Дана вимога обумовлена тим, що Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ) є, зокрема, центральним органом виконавчої влади та приймає відвідувачів, обслуговує громадян, які звертаються, і де одночасно може знаходитись велика кількість людей, як співробітників НСЗУ так і відвідувачів.
В умовах правового режиму воєнного стану в Україні, НСЗУ вважає за необхідне вживати всіх можливих заходів безпеки у місцях скупчення людей, одним із яких є отримання якісних послуг від сертифікованого учасника за напрямком предмету закупівлі та навчених (проінструктованих) співробітників охорони, що відповідають ліцензійним вимогам провадження охоронної діяльності.
Таким чином, можливість встановлення НСЗУ в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони», передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі», та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Поряд з цим, стосовно правомірності витребування вищезгаданого сертифікату повідомляємо, що, відповідно до частини п’ятої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», НСЗУ може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, НСЗУ може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT). «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони».
НСЗУ просить надати копію чинного, на дату оголошення цієї закупівлі, профільний сертифікат, що має безпосереднє відношення до предмету закупівлі.
Крім того, згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (далі – Колегія АМКУ), що викладена, зокрема, в рішеннях:
від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз;
від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз;
від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів, у т.ч. сертифікату відповідності.
Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду, згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17, виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Враховуючи зазначене вище, як вбачається, замовником арґументовано доведено правомірність встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання учасником у складі його пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони».
Щодо посилання у Вашій вимозі на рішення Колегії АМКУ від 15.09.2022 №5853-р/пк-пз маємо зауважити, що скаржник, який подав скаргу по закупівлі «39830000-9 Продукція для чищення (рідкий засіб для прання з дезінфікуючим ефектом)» (ID закупівлі UA-2022-08-23-004482-a), мав сертифікати, що вимагалися тендерною документацією на зазначену закупівлю, проте орган сертифікації, що видав ці документи не мав акредитації саме в Національному агентстві з акредитації України (цитата з рішення Колегії АМКУ від 15.09.2022 №5853-р/пк-пз: «Також, ТОВ «ТВГ Український папір» має сертифікат екологічного менеджменту № SIC.MS.008.IS014001.2366, яким орган сертифікації - ТОВ «БЮРО МІЖНАРОДНОЇ СЕРТИФІКАЦІЇ» підтвердило відповідність нашої компанії стосовно оптової торгівлі паперовими виробами, канцелярським приладдям, поліграфічною продукцією, побутовою хімією, господарськими товарами, оргтехнікою та ін. вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»…Таким чином, вимога, встановлена Замовником в Документації, про акредитацію органу сертифікації саме в Національному агентстві з акредитації України є неправомірною та дискримінаційною.»).
Саме тому, ми не вимагаємо Атестату конкретного органу акредитації, але просимо такий Атестат акредитації, що дає право органу сертифікації (є уповноваженим) надавати сертифікати відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони».
Така наша вимога є обґрунтованою, оскільки виключає можливість отримання сертифікату, без впровадження системи менеджменту на підприємстві, тобто не допускає системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони, яка не діє та/або діє не якісно, а НСЗУ не може взяти на себе обов’язок перевірки якості дії даної системи менеджменту.
Враховуючи вищевикладене, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату, який засвідчує відповідність учасника до вимог стандарту ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони» передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі», та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Отже, Вами жодним чином не аргументовано та не доведено наявність дискримінації щодо учасників відносно згаданого ДСТУ, а учасники не мали і не мають жодних перешкод для отримання відповідного сертифікату, що виключає дискримінаційність умов тендерної документації.
Номер вимоги: UA-2023-11-03-013605-a.a2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕВ-БЕЗПЕКА", Код ЄДРПОУ:43716417
Дата подання: 07 листопада 2023 15:08
Дискримінаційна вимога
Шановний Замовник! В Додатку №1 до Тендерної документації, п.п. 1.3 Вами зазначена наступна вимога: У випадку виникнення надзвичайної ситуації в адміністративній будівлі Національної служби здоров’я України, або на прилеглій території (далі – Об’єкт охорони), для посилення охорони, Учасник повинен мати можливість оперативно застосувати додаткові сили та передавати тривожні сповіщення на пульт централізованого спостереження (далі – ПЦС) та на підтвердження цього надати: інформацію про наявність власного/орендованого/залученого ПЦС у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» та підтверджуючі документи: Акт прийому/передачі (встановлення) програмного забезпечення, дійсний сертифікат відповідності що підтверджує відповідність пульта EN 50518-2019, видаткові накладні на обладнання відповідної конфігурації, на якому встановлено програмне забезпечення, світлину (скрин) з екрану ПЦС (сторінка адміністрування) з чіткою відомістю назви Учасника/співвиконавця, електронної пошти (адреса та номер телефону можуть бути заретушованими)).
Ми вважаємо необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз «пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження.
Додатково зазначаємо, що жодним акредитованим органом не видається СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ПОСЛУГИ, оскільки СЕРТИФІКУВАТИСЯ МОЖЕ ЛИШЕ ПРОДУКЦІЯ.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Ми надаємо ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.».
ВКАЗАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ДСТУ ЕN 50518-2019 РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТИФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ОХОРОННИХ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який вимагає замовник, не може вважатися сертифікатом.
Ми, відповідно до наявної чинної ліцензії, надаємо ПОСЛУГИ а не постачаємо ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже ми можемо не мати сертифікату на продукцію.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно діяльності приватних охоронних служб, обслуговування систем безпеки і т.д ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», та інші сертифікати, які підтверджують надання нами послуг якісно та вчасно.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС), який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-2019, ЩО ОБМЕЖУЄ НАШЕ ПРАВО НА ПРИЙНЯТТЯ УЧАСТІ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ.
На підставі вищевикладеного, вимагаємо Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дану дискримінаційну вимогу.
Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям уповноваженої особи Замовника, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте нею рішення.
Розгорнути
Згорнути
Ми вважаємо необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз «пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження.
Додатково зазначаємо, що жодним акредитованим органом не видається СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ПОСЛУГИ, оскільки СЕРТИФІКУВАТИСЯ МОЖЕ ЛИШЕ ПРОДУКЦІЯ.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Ми надаємо ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.».
ВКАЗАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ДСТУ ЕN 50518-2019 РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТИФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ОХОРОННИХ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який вимагає замовник, не може вважатися сертифікатом.
Ми, відповідно до наявної чинної ліцензії, надаємо ПОСЛУГИ а не постачаємо ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже ми можемо не мати сертифікату на продукцію.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно діяльності приватних охоронних служб, обслуговування систем безпеки і т.д ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», та інші сертифікати, які підтверджують надання нами послуг якісно та вчасно.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС), який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-2019, ЩО ОБМЕЖУЄ НАШЕ ПРАВО НА ПРИЙНЯТТЯ УЧАСТІ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ.
На підставі вищевикладеного, вимагаємо Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дану дискримінаційну вимогу.
Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям уповноваженої особи Замовника, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте нею рішення.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 листопада 2023 16:35
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Таким чином, сертифікат відповідності – це документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності кваліфікаційним вимогам до учасників.
Наявність в учасника сертифікованого в Україні пульта централізованого спостереження (далі – ПЦС) є складовою кваліфікаційної вимоги до учасників, а саме – його спроможності якісно і вчасно надати послуги, що є предметом закупівлі, відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. А метою цієї закупівлі є, в першу чергу, придбання надійної та якісної послуги. У свою чергу учаснику ніщо не заважає звернутися до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності пульта EN 50518-2019 та підтвердити його відповідність.
ПЦС є сукупністю відповідного спеціального програмного забезпечення та комп’ютерного обладнання, на яке встановлюється програмне забезпечення, і НСЗУ не має можливості взяти на себе перевірку здатності якісної роботи програмного забезпечення та комп’ютерного обладнання, що використовує учасник для ПЦС.
НСЗУ цілком обґрунтовано вимагає від учасників підтвердження встановлення та роботи ПЦС на їх підприємстві шляхом надання підтверджуючих документів, а саме: Акту прийому/передачі (встановлення) програмного забезпечення, дійсний сертифікат відповідності що підтверджує відповідність пульта EN 50518-2019, видаткові накладні на обладнання відповідної конфігурації, на якому встановлено програмне забезпечення, світлину (скрин) з екрану ПЦС (сторінка адміністрування) з чіткою відомістю назви Учасника/співвиконавця, електронної пошти (адреса та номер телефону при цьому можуть бути заретушованими)).
Зауважимо також, що у Вашій вимозі зазначено пункт (замість «пульт») централізованого спостереження, що не відповідає дійсності (вимогам, встановленим в тендерній документації), адже тендерна документація не містить жодних вимог щодо пункту централізованого спостереження.
Враховуючи зазначене вище, як вбачається, замовником арґументовано доведено правомірність встановлення в тендерній документації вимоги, яка визначена пунктом 1.3. Додатку № 1 до тендерної документації.
В той же час, з урахуванням зазначеного вище, щодо твердження у Вашій вимозі «Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."», слід заначити, що якщо, в учасника відсутній сертифікат, що вимагається тендерною документацією, він не може використати норму частини одинадцятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки описані дії учасника є невиконанням умов тендерної документації, так як зазначений документ не є таким, що не передбачений законодавством, а умова щодо його надання не може належати до положень частини четвертої статті 5, частини четвертої статті 22 та частини одинадцятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі». Такої самої позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, зокрема згідно з рішеннями від 19.10.2020 № 19509-р/пк-пз та від 17.11.2020 № 21383-р/пк-пз.
Враховуючи вищевикладене, можливість встановлення замовником в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції дійсного сертифікату відповідності, що підтверджує відповідність пульта EN 50518-2019 передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі», та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Отже, Вами жодним чином не аргументовано та не доведено наявність дискримінації учасників щодо наявності у них зазначеного сертифікату, а учасники не мають жодних перешкод для отримання відповідного сертифікату, що виключає дискримінаційність умов тендерної документації.
Таким чином, сертифікат відповідності – це документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності кваліфікаційним вимогам до учасників.
Наявність в учасника сертифікованого в Україні пульта централізованого спостереження (далі – ПЦС) є складовою кваліфікаційної вимоги до учасників, а саме – його спроможності якісно і вчасно надати послуги, що є предметом закупівлі, відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. А метою цієї закупівлі є, в першу чергу, придбання надійної та якісної послуги. У свою чергу учаснику ніщо не заважає звернутися до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності пульта EN 50518-2019 та підтвердити його відповідність.
ПЦС є сукупністю відповідного спеціального програмного забезпечення та комп’ютерного обладнання, на яке встановлюється програмне забезпечення, і НСЗУ не має можливості взяти на себе перевірку здатності якісної роботи програмного забезпечення та комп’ютерного обладнання, що використовує учасник для ПЦС.
НСЗУ цілком обґрунтовано вимагає від учасників підтвердження встановлення та роботи ПЦС на їх підприємстві шляхом надання підтверджуючих документів, а саме: Акту прийому/передачі (встановлення) програмного забезпечення, дійсний сертифікат відповідності що підтверджує відповідність пульта EN 50518-2019, видаткові накладні на обладнання відповідної конфігурації, на якому встановлено програмне забезпечення, світлину (скрин) з екрану ПЦС (сторінка адміністрування) з чіткою відомістю назви Учасника/співвиконавця, електронної пошти (адреса та номер телефону при цьому можуть бути заретушованими)).
Зауважимо також, що у Вашій вимозі зазначено пункт (замість «пульт») централізованого спостереження, що не відповідає дійсності (вимогам, встановленим в тендерній документації), адже тендерна документація не містить жодних вимог щодо пункту централізованого спостереження.
Враховуючи зазначене вище, як вбачається, замовником арґументовано доведено правомірність встановлення в тендерній документації вимоги, яка визначена пунктом 1.3. Додатку № 1 до тендерної документації.
В той же час, з урахуванням зазначеного вище, щодо твердження у Вашій вимозі «Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."», слід заначити, що якщо, в учасника відсутній сертифікат, що вимагається тендерною документацією, він не може використати норму частини одинадцятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки описані дії учасника є невиконанням умов тендерної документації, так як зазначений документ не є таким, що не передбачений законодавством, а умова щодо його надання не може належати до положень частини четвертої статті 5, частини четвертої статті 22 та частини одинадцятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі». Такої самої позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, зокрема згідно з рішеннями від 19.10.2020 № 19509-р/пк-пз та від 17.11.2020 № 21383-р/пк-пз.
Враховуючи вищевикладене, можливість встановлення замовником в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції дійсного сертифікату відповідності, що підтверджує відповідність пульта EN 50518-2019 передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі», та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Отже, Вами жодним чином не аргументовано та не доведено наявність дискримінації учасників щодо наявності у них зазначеного сертифікату, а учасники не мають жодних перешкод для отримання відповідного сертифікату, що виключає дискримінаційність умов тендерної документації.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-11-03-013605-a.b3
Статус:
Скасовано
Скаржник: ТОВ "КРЕМЕНЬ НП", Код ЄДРПОУ:38180147
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Номер скарги: UA-2023-11-03-013605-a.a4
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "БЕЗПЕКА К9", Код ЄДРПОУ:44167464
Дата подання: 08 листопада 2023 16:31
Дата подання: 08 листопада 2023 16:31
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 10 листопада 2023 18:11
рішення від 10.11.2023 № 18058.pdf
Дата публікації: 10 листопада 2023 18:10
інформація про резолютивну частину рішення від 16.11.2023 № 18444.pdf
Дата публікації: 17 листопада 2023 17:04
рішення від 16.11.2023 № 18444.pdf
Дата публікації: 21 листопада 2023 10:33
Коментар замовника щодо усунення порушення: Відповідні зміни внесено до тендерної документації (протокол УО додається)
Номер скарги: UA-2023-11-03-013605-a.c5
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕВ-БЕЗПЕКА", Код ЄДРПОУ:43716417
Дата подання: 08 листопада 2023 17:01
Дата подання: 08 листопада 2023 17:01
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 10 листопада 2023 17:06
рішення від 10.11.2023 № 18036.pdf
Дата публікації: 10 листопада 2023 17:05
інформація про резолютивну частину рішення від 20.11.2023 № 18584.pdf
Дата публікації: 21 листопада 2023 12:40
рішення від 20.11.2023 № 18584.pdf
Дата публікації: 22 листопада 2023 09:51
Коментар замовника щодо усунення порушення: Відповідні зміни внесено до тендерної документації (протокол УО додається)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 28 листопада 2023 15:02
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "АВАНПОСТ-1" |
895 968,00
UAH з ПДВ
|
629 255,20
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "БЕЗПЕКА К9" |
860 832,00
UAH з ПДВ
|
679 990,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕВ-БЕЗПЕКА" |
710 625,60
UAH з ПДВ
|
680 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТНЕРШІП" |
833 777,28
UAH з ПДВ
|
803 560,32
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» |
857 318,40
UAH з ПДВ
|
833 600,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "АВАНПОСТ-1" #42569582 |
Відхилено |
629 255,20
UAH з ПДВ
|
05 грудня 2023 21:02
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 02 грудня 2023 11:28
|
ТОВ "БЕЗПЕКА К9" #44167464 |
Переможець |
679 990,00
UAH з ПДВ
|
11 грудня 2023 20:40
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 09 грудня 2023 15:23
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
26 грудня 2023 15:58
|
Договір від 26.12.2023 №164 охорона 2024.PDF | укладений |
26 грудня 2023 15:54
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Послуги з охорони адміністративної будівлі НСЗУ (майна та приміщень), прилеглої території з трансформаторною підстанцією та котельнею | 1 | послуга |
679 969,44
UAH
|