Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області |
Код ЄДРПОУ: | 25901106 |
Місцезнаходження: | 14005, Україна , Чернігівська обл., Чернігів, ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКА, будинок 17 |
Контактна особа: |
Велігорська Оксана 380462651260 velihorska.ol@restoration.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 31 жовтня 2023 16:38 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 листопада 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 листопада 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 листопада 2023 16:00 |
Початок аукціону: | 10 листопада 2023 15:43 |
Початок аукціону: | 10 листопада 2023 15:43 |
Очікувана вартість: | 12 888 418,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 128 884,18 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі безумовної та безвідкличної банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) уповноваженої особи банка-гаранта, що підписала гарантію. Крім того, усі документи видані банком і які надаються відповідно до вимог даного пункту документації повинні містити кваліфікований електронний підпис гаранта. Банківська гарантія оформляється відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (зі змінами) та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 "Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції", з урахуванням вимог встановлених цим розділом. Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Розмір забезпечення тендерної пропозиції не перевищує 0,5% від очікуваної вартості процедури закупівлі, а саме: 64 400,00 грн. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції становить не менше ніж 90 робочих днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити КЕП уповноваженої особи банку-гаранта. У тексті банківської гарантії обов’язково повинно бути зазначено обов’язок банку-гаранта протягом 5 робочих днів з дня отримання банком-гарантом письмової вимоги бенефіціара, сплатити йому суму гарантії. Банківська гарантія не може містити додаткових умов щодо: • вимог надання Принципалом листів або інших документів (крім випадків надання Принципалом повідомлення банку-гаранту про настання обставин, за яких строк дії Банківської гарантії вважається закінченим); • вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; • можливості часткової сплати суми гарантії. Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника. Тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, та банківська гарантія, що не відповідає умовам, які визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення, відхиляються Замовником на підставі абз. 4 пп. 1 пункту 44 Особливостей. Банківські реквізити Замовника: Рах. UA 063223130000026009000013192 в ПАТ Укрексімбанк, м. Київ, код ЄДРПОУ 25901106, одержувач Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 64400 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 Особливостей. Замовник вимагає від учасника-переможця надати Замовнику в електронному вигляді забезпечення виконання договору у розмірі 5% (п'ять відсотків) вiд цiни договору – оригінал банківської гарантії не пізніше дати укладення договору про закупівлю, але в будь-якому випадку до кінцевого строку укладання договору, передбаченого пунктом 49 Особливостей, якщо така вимога передбачена проєктом договору, який наведений у Додатку 4 цієї тендерної документації. Банківська гарантія в електронному вигляді повинна бути надана з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Банківська гарантія в електронному вигляді повинна бути обов’язково підписана кваліфікованим електронним підписом Банка-Гаранта та надана Замовнику шляхом прикріплення на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) по відповідній закупівлі. Банківська гарантія оформлюється: - банками-резидентами України - відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639; - іноземними банками – відповідно до Уніфікованих правил для гарантій за вимогою Міжнародної торговельної палати у редакції 2010 року, публікація №758 (ICC Uniform Rules for Demand Guarantees, Publication No. 758). Банківська гарантія повинна містити: − повне найменування учасника-переможця процедури закупівлі (принципала за гарантією); − найменування бенефіціара за гарантією (Замовника); − посилання на оголошення про проведення закупівлі (UA-_____), предмет закупівлі; − суму і валюту гарантії (цифрами та словами), у розмірі, що визначений тендерною документацією Замовника; − положення, що банківська гарантія забезпечує виконання зобов’язань принципала за договором закупівлі, що буде укладено за результатами закупівлі; − безвідкличне зобов'язання банка-гаранта сплатити протягом 5 (п'яти) банківських днів з дати отримання першої письмової вимоги Замовника (бенефіціара) повну суму, визначену у вимозі, в межах суми гарантії, за умови, що в тексті вимоги буде посилання на порушення Учасником-переможцем (принципалом) будь-яких зобов'язань, передбачених договором закупівлі, без необхідності додаткового обґрунтування та надання додаткових документів; − положення, що всі платежі за гарантією мають бути здійснені банком-гарантом на користь бенефіціара незалежно від будь-яких заперечень принципала або будь-якої третьої особи; − покладення усіх витрат, пов'язаних із гарантією, на принципала; − положення, що гарантія є чинною з дати її видачі банком-гарантом; − строк дії банківської гарантії повинен бути не менше, ніж строк дії договору про закупівлю та додатково ще один місяць; − повну відповідність банківської гарантії чинному законодавству України (для банків-резидентів України) та Уніфікованим правилам для гарантій за вимогою Міжнародної торговельної палати у редакції 2010 року, публікація №758 (для іноземних банків). Текст банківської гарантії не має містити: - посилання на умови договору про надання гарантії (правочину, укладеного між банком-гарантом та принципалом); - умови про зменшення відповідальності банка в будь-якому випадку (крім випадку прострочення подання вимоги та зменшення зобов'язань на всі суми, виплачені банком за гарантією); - умови про ускладнення процедури виплати грошових коштів за гарантією (додаткового підтвердження повноважень підписанта вимоги, отримання будь-яких підтверджень щодо правомірності вимоги, тощо); - обмеження відповідальності банку-гаранту сумою, на яку видано гарантію, у разі порушення банком-гарантом своїх обов'язків за гарантією; - умови відкликання гарантії банком-гарантом. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 21 Особливостей; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти — перераховуються на рахунок таких замовників. У разі невиконання або неналежного виконання (як повністю, так і частково) боржником зобов'язання, забезпеченого гарантією, бенефіціар має право протягом строку дії гарантії звернутися з вимогою до гаранта про сплату коштів відповідно до її умов. Підставою заявлення вимог до гаранта є настання гарантійного випадку, під яким розуміється факт порушення принципалом зобов'язання, забезпеченого гарантією. Вимога кредитора до гаранта про сплату грошової суми відповідно до виданої ним гарантії пред'являється у письмовій формі. До вимоги додаються документи, вказані в гарантії. У вимозі до гаранта або у доданих до неї документах кредитор зазначає, у чому полягає порушення боржником основного зобов'язання, забезпеченого гарантією. Банківські реквізити Замовника: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області вул.. Київська, 17, м. Чернігів, 14005 код ЄДРПОУ: 25901106 IBAN: UA063223130000026009000013192 в ПАТ Укрексімбанк, м. Київ. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул.Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Попередня оплата може здійснюватись у межах 30% від річної вартості, встановленої договором відповідно до постанови КМУ від 04.12.2019 р. № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» терміном не більше трьох календарних місяців протягом поточного бюджетного періоду. Розмір оплати – 30%. | Аванс | 90 | Календарні | 30 |
Виконання робіт | Оплата виконаних робіт проводиться після прийняття їх замовником, або поетапно проміжними платежами в міру їх надання та надходження бюджетних коштів. Розрахунки за виконані роботи буде здійснюватися на підставі довідки, підписаної уповноваженими представниками сторін в межах фінансування Замовника протягом 5 (п’яти) банківських днів з дня реєстрації обсягу виконаних робіт в Державній казначейській служби . Розмір оплати – 70%. | Пiсляоплата | 5 | Банківські | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
31 жовтня 2023 16:39 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
31 жовтня 2023 16:38 |
Додаток 3 – Технічні, якісні та кільк.хар.rar | |
31 жовтня 2023 16:38 |
Додаток 4 - Проект договору.docx | |
31 жовтня 2023 16:38 |
ТД КР індівід житл буд вул Космонавтів 1,3,4,5,6,7,8,9,10,11 вул Вишнева.docx | |
31 жовтня 2023 16:38 |
ДОДАТКИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-12-20-000016 ● 3ba39b94297a4f4b98fd896976ba67bd
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 20 грудня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 21 грудня 2023 17:13 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.12.2023 № 65-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника управління Вікторія ПЕРИНСЬКА
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8. UA-2023-10-31-009640-a 31.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-01-02 16:40:10
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт індивідуальних житлових будинків за адресою: вулиця Космонавтів, будинки 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, вулиця Вишнева, будинки 3, 5, 6, 7, 9, 14, 27, село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», очікуваною вартістю 12 888 418,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-31-009640-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1) Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, проектно-кошторисну документацію, дефектні акти, тощо)?
2) Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами);
3) Надати інформацію та підтверджуючі документи щодо фактичного стану виконання договору про закупівлю робіт від 06.12.2023 № 23217.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-01-03 10:07:26
Щодо запиту про надання пояснень по моніторингу закупівлі UA-2023-10-31-009640-a
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту:
Щодо першого питання викладеного у запиті
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області повідомляє, що очікувана вартість предмета закупівлі, технічні і якісні характеристики предмету закупівлі визначено у відповідності до розробленої, згідно Настанови з визначення вартості будівництва, яка затверджена Наказом від 01.11.2021 №281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (зі змінами) та затвердженої в установленому порядку проектної документації, яка пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт. Затверджена проектна документація є складовою тендерної документації, яка розміщена в електронній системі закупівель, а саме файли:
31 жовтня 2023 16:38 Додаток 3 – Технічні, якісні та кільк.хар.rar
Розмір бюджетного призначення на 2023 рік прийнято у відповідності до Постанови КМУ від 25 липня 2023 р. № 770 «Про виділення коштів з ліквідації наслідків збройної агресії»
Щодо другого питання викладеного у запиті
Відповідно до частини четвертої статті 10 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Враховуючи вимоги Закону, замовник через авторизовані електронні майданчики оприлюднює інформацію про закупівлю, яка включає в себе і розмір бюджетного призначення, і технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що в свою чергу зазначаються відповідно до вимог Закону.
Посилання на сайт : https://ch.restoration.gov.ua/diialnist/56478/58843.html
Щодо третього питання викладеного у запиті
Щодо фактичного стану виконання договору про закупівлю від 06.12..2023 № 23217, повідомляємо, що станом на 03.01.2024 року приймання виконаних робіт та оплати за виконані роботи не проводились.»
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-01-04 12:39:07
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт індивідуальних житлових будинків за адресою: вулиця Космонавтів, будинки 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, вулиця Вишнева, будинки 3, 5, 6, 7, 9, 14, 27, село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», очікуваною вартістю 12 888 418,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-31-009640-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
На виконання вимог додатку 1 до тендерної документації «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку, що містить перелік техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі - техніка), що визначається відповідно до відомостей потреби в основних будівельних машинах і транспортних засобах на будівництво та ремонт, які є складовою проекту організації будівництва (Додаток Е ДБН А.3.1-5:2016 “Організація будівельного виробництва”, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.05.2016 № 115) із зазначенням її кількості та найменування.. Ця довідка повинна відображати устаткування, машини, механізми тощо, їх кількість, що має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі».
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Україно-Європейська фірма «Діамант» надано довідку від 08.11.2023 № Т/09 «Інформація про наявність механізмів, обладнання та устаткування», в якій зазначено техніка: автомобілі бортові – 2 одиниці, навантажувачі одноковшеві – 1 одиниця, кран на автомобільному ходу – 1 одиниця, та компрессори пересувні – 1 одиниця.
При цьому, у «Підсумковій відомості ресурсів» у розділі II «Будівельні машини та механізми» зазначено техніка яка залучається до виконання робіт:
-Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згорання, тиск до 686 кПа (7 ат), продуктивність 2,2 м3/хв.;
-Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа (6 ат), продуктивність 0,5 м3/хв.;
-Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т;
-Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 6,3 т;
-Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т;
-Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму);
-Молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій;
-Агрегати фарбувальні високого тиску длч фарбування поверхонь конструкцій, потужність 1 кВт;
-Машини свердлильні електричні (2 шт);
-Агрегати фарбувальні з пневматичним розпилюванням для фарбування фасадів будівель, продуктивність 500 м3/год та інше, що невідповідає інформації у вищезазначеній довідці, чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника.
У зв’язку з чим Замовником не надано Учаснику ТОВ «Україно-Європейська фірма «Діамант» можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-01-08 10:21:32
Щодо запиту № 2 про надання пояснень по моніторингу закупівлі UA-2023-10-31-009640-a
Виходячи зі змісту Запиту, необхідно надати пояснення (інформацію, документи) на Запит такого змісту:
"На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту:
Щодо питання викладеного у запиті
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У тендерній документації зазначаються, зокрема один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно вимог Додатку 1 до тендерної документації передбачено такий кваліфікаційний критерій, як «Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Також, відповідно до таблиці «ІНФОРМАЦІЯ про наявність механізмів, обладнання та устаткування» Додатку № 1 до тендерної документації у колонці 2 зазначено мінімальний перелік необхідної техніки, відповідно до вимог Замовника, а саме:
1 Автомобілі бортові – 2 одиниці
2 Навантажувачі одноковшеві,
– 1 одиниця
3 Крани на автомобільному ходу
– 1 одиниця
4 Компресори пересувні
– 1 одиниця
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Україно-Європейська фірма «Діамант» надано довідку від 08.11.2023 № Т/09 «Інформація про наявність механізмів, обладнання та устаткування», згідно якої учасником виконано вимогу в повному обсязі та належним чином, щодо наявності в останнього мінімального переліку необхідної техніки, відповідно до вимог Замовника.
Водночас, слід зазначити, що вимог про необхідність надання учасником інформації щодо техніки, яка зазначена у «Підсумковій відомості ресурсів» у розділі II «Будівельні машини та механізми», що міститься у Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у тому числі відповідна технічна специфікація» - відсутні.
Таким чином учасником було цілком і повністю виконано вимоги в частині надання інформації про мінімальний перелік необхідної техніки, відповідно до вимог Замовника, вичерпний перелік якої передбачено пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації кваліфікаційного критерію «Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Підстав для застосування положень пункту 43 Особливостей в цій частині, були відсутні.
Замовник під час здійснення закупівлі діяв виключно в рамках положень тендерної документації у відповідності до вимог Особливостей.
Твердження викладене у Запиті про те, що Замовник був зобов’язаний застосувати положення пункту 43 Особливостей в цій частині є суб’єктивним, не обґрунтованим та суперечить нормам чинного законодавства з питань здійснення публічних закупівель."
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-01-05 10:46:18
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт індивідуальних житлових будинків за адресою: вулиця Космонавтів, будинки 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, вулиця Вишнева, будинки 3, 5, 6, 7, 9, 14, 27, село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», очікуваною вартістю 12 888 418,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-31-009640-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
На виконання вимог додатку 1 розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку з інформацією про ключові посади працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання робіт за Договором про закупівлю (інженерно-технічні працівники). Трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, сертифікати (за наявності), щодо осіб, які будуть задіяні учасником під час виконання договору, та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці про наявність інженерно-технічних працівників (цивільно-правовий договір, тощо), в залежності від правовідносин між учасником та працівником (інженерні працівники)».
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Україно-Європейська фірма «Діамант» надано довідку від 08.11.2023 № Т/08 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання» (далі –довідка).
У вищезазначеній довідці зазначені майстри – Водолазький М.О., Строкоус О.В., Ткаченко В.А., при цьому в наданих у складі тендерної пропозиції договорах про надання послуг від 16.09.2023 № 13, № 12, № 11 відповідно, в пункті 1.1 зазначено: «Замовник доручає, а виконавець який має виконувати роботи згідно нагляду за робітничим персоналом, та відповідати за свій участок робіт згідно плану графіку», що невідповідає інформації у вищезазначеній довідці, чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Крім цього, в вищезазначеній довідці в графі «наявність сертифікату» зазначено Сертифікат АС-013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), при цьому у складі тендерної пропозиції надано Сертифікат АР № 013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), що невідповідає інформації у вищезазначеній довідці, чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника.
У зв’язку з чим Замовником не надано Учаснику ТОВ «Україно-Європейська фірма «Діамант» можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-01-08 15:19:31
Щодо запиту№3 про надання пояснень по моніторингу закупівлі UA-2023-10-31-009640-a
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту:
Зазначаємо, що у складі тендерної пропозиції Учасника містяться всі необхідні документи, які були передбачені для підтвердження юридичного факту наявності правовідносин між Учасником та залученими до надання послуг працівниками, інформація про які зазначена у довідці від 08.11.2023 № Т/08, про що свідчать вказані органом державного фінансового контролю Договори про надання послуг № № 11,12,13 від 16.09.2023.
При цьому, звертаємо Вашу увагу на той факт, що відповідно до ч.1 ст. 628 Цивільного кодексу України: «Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства».
У свою чергу, звертаємо увагу, що надані Учасником Договори відповідали вимозі тендерної документації у повному обсязі та без будь-яких застережень.
Таким чином, при розгляді питання на відповідність умовам тендерної документації наданих Учасником Договорів, Замовник керувався вимогами Цивільного кодексу з урахуванням наявності в Учасника цивільно-правових договорів, як юридичних актів двох осіб, заснованих на їх погоджених діях, виражених у вільному волевиявленні, спрямованих на досягнення єдиного правового результату, який полягає у встановленні, зміні і припиненні цивільних прав і обов`язків, і зафіксованих у встановленій законом формі.
За таких обставин, наявність інформаційної довідки та вищевказаних Договорів, які не були визнані у встановленому чинним законодавством порядку нікчемними, неукладеними або недійсними, повністю підтверджували кваліфікаційні критерії, визначені наявною тендерною документацією.
Щодо сертифікату інженера-проектувальника, повідомляємо, що згідно пункту 2 розділу Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати зокрема трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, сертифікати (за наявності), щодо осіб, які будуть задіяні учасником під час виконання договору, та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці про наявність інженерно-технічних працівників (цивільно-правовий договір, тощо), в залежності від правовідносин між учасником та працівником (інженерні працівники).
Учасником ТОВ «Україно-Європейська фірма «Діамант» надано довідку від 08.11.2023 № Т/08 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання» (далі – Довідка).
У вищезазначеній довідці в графі «наявність сертифікату» зазначено Сертифікат АС-013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник). На підтвердження цієї інформації у складі тендерної пропозиції Учасником надано Сертифікат АР № 013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник).
Пунктом 5.2 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, зокрема орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі пропозиції.
Відповідно, зазначену механічну описку у сполученні літер серійного номеру сертифікату виданого Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), що зазначено у Довідці є ні що інакшим, як формальна (несуттєва) помилка, що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.»
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2024-01-15 13:07:24
Щодо висновку моніторингу закупівлі UA-2023-10-31-009640-a
«Керуючись абзацом 1 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», про надання роз`яснень по змісту Висновку:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області (надалі Служба відновлення) після ознайомлення з Висновком про результати моніторингу закупівлі
UA-2023-10-31-009640-а, затвердженим начальником управління Кондрашовим О. М. 10 січня 2024 року (надалі Висновок), зазначає про наступне.
На стор. 3 Висновку органом державного фінансового контролю зазначається, зокрема, наступне:
«Визначений законодавством вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю повинен бути включений до проєкту договору про закупівлю у складі тендерної документації замовника. Проте, в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, оприлюднений у складі тендерної документації Замовника, проєкт договору про закупівлю послуг не містить підстави для зміни істотних умов, викладені у підпунктах 2, 7 та 8 пункту 19 Особливостей».
Зазначаємо, що пунктом 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону;
Ураховуючи специфіку предмету закупівлі відповідної процедури закупівлі, яким є «Капітальний ремонт індивідуальних житлових будинків за адресою: вулиця Космонавтів, будинки 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, вулиця Вишнева, будинки 3, 5, 6, 7, 9, 14, 27, село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», вказані вище випадки зміни істотних умов договору не можуть бути застосовані Замовником.
На стр. 3-4 Висновку органом державного фінансового контролю зазначається наступне:
«На виконання вимог додатку 1 розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку з інформацією про ключові посади працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання робіт за Договором про закупівлю (інженерно-технічні працівники). Трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, сертифікати (за наявності), щодо осіб, які будуть задіяні учасником під час виконання договору, та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці про наявність інженерно-технічних працівників (цивільноправовий договір, тощо), в залежності від правовідносин між учасником та працівником (інженерні працівники)».
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УкраїноЄвропейська фірма «Діамант» на виконання вищезазначеної вимоги надано довідку від 08.11.2023 № Т/08 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання» (далі –довідка).
У вказаній довідці зазначені посади працівників «майстри» – Водолазький М.О., Строкоус О.В., Ткаченко В.А., при цьому у складі тендерної пропозиції надані договори «Про надання послуг» від 16.09.2023 № 13, № 12, № 11 відповідно, при цьому, в пункті 1.1 зазначено, що: «Замовник доручає, а виконавець який має виконувати роботи згідно нагляду за робітничим персоналом, та відповідати за свій участок робіт згідно плану графіку», що не відповідає інформації у вищезазначеній довідці (а саме, посади працівників), чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Крім цього, в вищезазначеній довідці в графі «наявність сертифікату» зазначено Сертифікат № АС-013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженерпроектувальник), при цьому у складі тендерної пропозиції надано копію Сертифіката серія АР № 013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), що невідповідає інформації у вищезазначеній довідці, чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не включено вищезазначені невідповідності та не надано ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей».
Зазначаємо, що надані у складі тендерної пропозиції Учасника Договори про надання послуг № № 11,12,13 від 16.09.2023, укладені з Водолазьким М.О., Строкоус О.В. та Ткаченко В.А., відповідають вимогам розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»» додатку 1 до тендерної документації у повному обсязі та без будь-яких застережень.
Таким чином, при розгляді питання на відповідність умовам тендерної документації наданих Учасником Договорів, Замовник керувавс, у тому числі, нормами Цивільного кодексу з урахуванням наявності в Учасника цивільно-правових договорів, як юридичних актів двох осіб, заснованих на їх погоджених діях, виражених у вільному волевиявленні, спрямованих на досягнення єдиного правового результату, який полягає у встановленні, зміні і припиненні цивільних прав і обов`язків, і зафіксованих у встановленій законом формі.
За таких обставин, наявність інформаційної довідки та вищевказаних Договорів, які не були визнані у встановленому чинним законодавством порядку нікчемними, неукладеними або недійсними, повністю підтверджували вимоги кваліфікаційного критерію «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», визначені наявною тендерною документацією.
Водночас, надана копія Кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури серія АР № 013364 від 05.07.2017 виданий інженеру-проектувальнику Тичинській К.О. в повній мірі відповідає вимогам розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»» додатку № 1 до тендерної документації.
Крім того, зазначаємо, що вказана помилка учасника підпадає під визначені пунктом 5.2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» відповідної тендерної документації опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
На стр. 4-5 Висновку органом державного фінансового контролю зазначається наступне:
«На підтвердження наявності забезпечення тендерної пропозиції, ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» надано банківську гарантію № 1083/11/А/BG від 09.11.2023.
Слід зазначити, що відповідно до абзаців 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 (далі – наказ № 2628) передбачено вимоги:
- ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/ спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
- ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Проте, в порушення вимог абзаців 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628, в абзацах 7 та 8 пункту 3 наданої банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023 зазначено:
- ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей;
- ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією, чим порушено вимоги встановлені абзацами 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628 та вимоги пункту 3.2. тендерної документації Замовника».
Слід зазначити, що Учасником було надано банківську гарантію № 1083/11/А/BG від 09.11.2023 з прописаними в ній пунктами 3 та 4 згідно наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020р. № 2628 та з урахуванням діючого законодавства на дату її оформлення.
Крім того, істотні умови наданої банківської гарантії відповідають вимогам до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, визначених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020р. № 2628.
З урахуванням наведеного вище та відповідно до п. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням щодо змісту Висновку в частині:
1) чи мав змогу Замовник, на думку органу державного фінансового контролю, включити до проєкту Договору підстави для зміни істотних умов Договору, які не мають жодного відношення до предмету закупівлі?
2) надання роз`яснень, які саме обов`язкові вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника щодо наявності в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не були виконані Учасником, та які правові підстави були у Замовника для відхилення тендерної пропозиції Учасника в цій частині?
3) надання роз`яснень, які саме обов`язкові вимоги до гарантії були не виконані Учасником, та які правові підстави були у Замовника для відхилення тендерної пропозиції Учасника, за умови наявності тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії
№ 1083/11/А/BG від 09.11.2023?»
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2024-01-16 11:06:22
Роз’яснення змісту висновку
Щодо роз’яснення змісту висновку здійсненого моніторингу процедури закупівлі UA-2023-10-31-009640-a, повідомляємо наступне.
1
Пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Відповідно до частини першої статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства, у даному випадку відповідно до пункту 19 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, визначений законодавством вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю повинен бути включений до проєкту договору про закупівлю у складі тендерної документації замовника.
Проте, в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, оприлюднений у складі тендерної документації Замовника, проєкт договору про закупівлю послуг не містить підстави для зміни істотних умов, викладені у підпунктах 2, 7 та 8 пункту 19 Особливостей.
2
На виконання вимог додатку 1 розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку з інформацією про ключові посади працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання робіт за Договором про закупівлю (інженерно-технічні працівники). Трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, сертифікати (за наявності), щодо осіб, які будуть задіяні учасником під час виконання договору, та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці про наявність інженерно-технічних працівників (цивільно-правовий договір, тощо), в залежності від правовідносин між учасником та працівником (інженерні працівники)».
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Україно-Європейська фірма «Діамант» на виконання вищезазначеної вимоги надано довідку від 08.11.2023 № Т/08 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання» (далі –довідка).
У вказаній довідці зазначені посади працівників «майстри» – Водолазький М.О., Строкоус О.В., Ткаченко В.А., при цьому у складі тендерної пропозиції надані договори «Про надання послуг» від 16.09.2023 № 13, № 12, № 11 відповідно, при цьому, в пункті 1.1 зазначено, що: «Замовник доручає, а виконавець який має виконувати роботи згідно нагляду за робітничим персоналом, та відповідати за свій участок робіт згідно плану графіку», що не відповідає інформації у вищезазначеній довідці (а саме, посади працівників), чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Крім цього, в вищезазначеній довідці в графі «наявність сертифікату» зазначено Сертифікат № АС-013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), при цьому у складі тендерної пропозиції надано копію Сертифіката серія АР № 013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), що невідповідає інформації у вищезазначеній довідці, чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не включено вищезазначені невідповідності та не надано
ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
3
Згідно з умовами пункту 3.2. «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, банківська гарантія оформляється відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (зі змінами) та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» з урахуванням вимог встановлених цим розділом.
На підтвердження наявності забезпечення тендерної пропозиції, ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» надано банківську гарантію № 1083/11/А/BG від 09.11.2023.
Слід зазначити, що відповідно до абзаців 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 (далі – наказ № 2628) передбачено вимоги:
- ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
- ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Проте, в порушення вимог абзаців 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628, в абзацах 7 та 8 пункту 3 наданої банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023 зазначено:
- ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей;
- ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією, чим порушено вимоги встановлені абзацами 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628 та вимоги пункту 3.2. тендерної документації Замовника.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій Замовником здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник в порушення вимог абзацу четвертого підпункту 1 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника.
Надання інформації про усунення порушення замовником
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю: 1. Щодо відсутності вичерпного переліку підстав для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у проєкті договору про закупівлю робіт, що є додатком 4 до тендерної документації Замовника. На стор. 3 Висновку органом державного фінансового контролю зазначається наступне: «в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, оприлюднений у складі тендерної документації Замовника, проєкт договору про закупівлю послуг не містить підстави для зміни істотних умов, викладені у підпунктах 2, 7 та 8 пункту 19 Особливостей». Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, користуючись своїм правом, визначеним ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звернулась до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області за роз’ясненням щодо змісту Висновку, зокрема щодо питання: «чи мав змогу Замовник, на думку органу державного фінансового контролю, включити до проєкту договору підстави для зміни істотних умов Договору, які не мають жодного відношення до предмету закупівлі?». Однак, відповідь на вказане питання відсутня у інформації щодо відповіді на звернення щодо висновку, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-31-009640-a. У свою чергу зазначаємо, що пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) передбачено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; Слід зазначити, що пунктом 19 Особливостей встановлена імперативна норма, якою визначено перелік випадків зміни істотних умов договору про закупівлю. Водночас, вказана норма не містить обов’язку застосування кожного випадку, визначеного в ній, під час виконання договору про закупівлю. Крім того, жодним нормативно-правовим актом, у тому числі у сфері публічних закупівель, не встановлено обв’язку включати у тендерну документацію усі випадки встановлені пунктом 19 Особливостей, навіть ті, що не мають відношення до виконання відповідного договору. Враховуючи наведене вище та беручи до уваги специфіку предмету закупівлі відповідної процедури закупівлі, яким є ««Капітальний ремонт індивідуальних житлових будинків за адресою: вулиця Космонавтів, будинки 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, вулиця Вишнева, будинки 3, 5, 6, 7, 9, 14, 27, село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», вказані вище випадки зміни істотних умов договору не можуть бути застосовані Замовником. 2. Щодо твердження органу державного фінансового контролю про порушення вимог додатку 1 розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації. На стр. 3-4 Висновку органом державного фінансового контролю зазначається наступне: «На виконання вимог додатку 1 розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку з інформацією про ключові посади працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання робіт за Договором про закупівлю (інженерно-технічні працівники). Трудові книжки (сторінки, що містять інформацію) та/або накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво, сертифікати (за наявності), щодо осіб, які будуть задіяні учасником під час виконання договору, та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці про наявність інженерно-технічних працівників (цивільноправовий договір, тощо), в залежності від правовідносин між учасником та працівником (інженерні працівники)». У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УкраїноЄвропейська фірма «Діамант» на виконання вищезазначеної вимоги надано довідку від 08.11.2023 № Т/08 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання» (далі –довідка). У вказаній довідці зазначені посади працівників «майстри» – Водолазький М.О., Строкоус О.В., Ткаченко В.А., при цьому у складі тендерної пропозиції надані договори «Про надання послуг» від 16.09.2023 № 13, № 12, № 11 відповідно, при цьому, в пункті 1.1 зазначено, що: «Замовник доручає, а виконавець який має виконувати роботи згідно нагляду за робітничим персоналом, та відповідати за свій участок робіт згідно плану графіку», що не відповідає інформації у вищезазначеній довідці (а саме, посади працівників), чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника. Крім цього, в вищезазначеній довідці в графі «наявність сертифікату» зазначено Сертифікат № АС-013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженерпроектувальник), при цьому у складі тендерної пропозиції надано копію Сертифіката серія АР № 013364 від 05.07.2017 виданий Тичинській К.О. (інженер-проектувальник), що не відповідає інформації у вищезазначеній довідці, чим не дотримано вимоги додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не включено вищезазначені невідповідності та не надано ТОВ «Українсько-Європейська Фірма «Діамант» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей». Зазначаємо, що надані у складі тендерної пропозиції Учасника Договори про надання послуг № № 11,12,13 від 16.09.2023, укладені з Водолазьким М.О., Строкоус О.В. та Ткаченко В.А., відповідають вимогам розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»» додатку 1 до тендерної документації у повному обсязі та без будь-яких застережень. Таким чином, при розгляді питання на відповідність умовам тендерної документації наданих Учасником Договорів, Замовник керувався, у тому числі, нормами Цивільного кодексу з урахуванням наявності в Учасника цивільно-правових договорів, як юридичних актів двох осіб, заснованих на їх погоджених діях, виражених у вільному волевиявленні, спрямованих на досягнення єдиного правового результату, який полягає у встановленні, зміні і припиненні цивільних прав і обов`язків, і зафіксованих у встановленій законом формі. За таких обставин, наявність інформаційної довідки та вищевказаних Договорів, які не були визнані у встановленому чинним законодавством порядку нікчемними, неукладеними або недійсними, повністю підтверджували вимоги кваліфікаційного критерію «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», визначені наявною тендерною документацією. Водночас, надана копія Кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури серія АР № 013364 від 05.07.2017 виданий інженеру-проектувальнику Тичинській К.О. в повній мірі відповідає вимогам розділу «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»» додатку № 1 до тендерної документації. Крім того, зазначаємо, що вказана помилка учасника підпадає під визначені пунктом 5.2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» відповідної тендерної документації опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. 3. Щодо твердження органу державного фінансового контролю про порушення вимог встановлених абзацами першого, шостого, сьомого, восьмого пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628 та вимоги пункту 3.2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. На стор. 5 Констатуючої частини Висновку органом державного фінансового контролю вказано твердження, що в порушення вимог абзаців 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628, в абзацах 7 та 8 пункту 3 наданої банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023 зазначено: - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей; - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією, чим порушено вимоги встановлені абзацами 7 та 8 пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом № 2628 та вимоги пункту 3.2. тендерної документації Замовника. Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, користуючись своїм правом, визначеним п. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звернулась до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області за роз’ясненням щодо змісту Висновку, зокрема щодо наступних фактів: «які саме обов`язкові вимоги до гарантії були не виконані Учасником, та які правові підстави були у Замовника для відхилення тендерної пропозиції Учасника, за умови наявності тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023?». З отриманої відповіді, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-31-009640-a слідує, що претензії органу державного фінансового контролю стосуються виключно щодо нібито порушення абзаців сьомого та восьмого пункту 3 «Форми забезпечення тендерної пропозиції» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, в абзацах першому, п’ятому, шостому, сьомому пункту 3 наданої банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023. Наводимо аналіз розбіжностей вказаних контролюючим органом у Висновку. Варіант Гарантії Варіант форми Пояснення щодо відмінностей ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі; У варіанті наданої гарантії зазначена дефініція «переможець процедури закупівлі», у варіанті затвердженої форми «принципал, який став переможцем закупівлі», що також є ідентичним за своєю суттю. ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. У варіанті наданої гарантії зазначено «переможцем процедури», у варіанті затвердженої форми «принципалом», що також є ідентичним за своєю суттю. Відповідно до підпункту 13 пункту 3 Постанови правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» надано визначення терміну «принципал», зокрема: «принципал (аплікант, наказодавець) - особа, зазначена в гарантії як така, яка має зобов'язання за базовими відносинами, що забезпечуються такою гарантією.» У свою чергу, підпунктами 1 та 2 пункту 4 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» встановлено, що у реквізитах гарантії, вказується інформація: 1) щодо повного найменування гаранта; 2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Таким чином, у даному випадку дефініції «принципал», «учасник процедури закупівлі» та «переможець процедури закупівлі» є ідентичними. Окремо звертаємо увагу органу державного фінансового контролю на той факт, що відповіді на питання щодо надання роз`яснень, які саме обов`язкові вимоги до гарантії були не виконані Учасником, та які правові підстави були у Замовника для відхилення тендерної пропозиції Учасника, за умови наявності тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023, контролюючий орган не надав, у зв'язку з чим вважаємо вказані претензії до наданої гарантії № 1083/11/А/BG від 09.11.2023 не обґрунтованими і такими, які не підтверджені належними засобами доказування. Враховуючи вищевикладене, Служба відновлення має намір оскаржити вищевказаний Висновок до адміністративного суду, як того вимагає п.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі.
2024-01-17 21:00:28
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 10 січня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 25 січня 2024 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.)
Оскарження в суді
Опис: | Служба відновлення має намір оскаржити вищевказаний Висновок до адміністративного суду, як того вимагає п.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі. |
Дата публікації: | 17 січня 2024 |
Номер відкриття провадження: | Справа № 620/1302/24 |
Дата відкриття провадження: | 12 лютого 2024 |
Документи:
13 лютого 2024 09:00
|
Електронний підпис |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 листопада 2023 16:18
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ОМЕГА-СІ" |
10 685 442,29
UAH з ПДВ
|
9 699 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА ФІРМА "ДІАМАНТ" |
11 900 000,00
UAH з ПДВ
|
9 700 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Чернігів Буд" |
12 117 610,52
UAH з ПДВ
|
12 117 610,52
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПП СЕМИДАР |
12 724 810,01
UAH з ПДВ
|
12 724 810,01
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ОМЕГА-СІ" #31476352 |
Відхилено |
9 699 000,00
UAH з ПДВ
|
17 листопада 2023 16:25
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 16 листопада 2023 16:27
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНО-ЄВРОПЕЙСЬКА ФІРМА "ДІАМАНТ" #42330902 |
Переможець |
9 700 000,00
UAH з ПДВ
|
21 листопада 2023 16:33
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 21 листопада 2023 16:19
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 грудня 2023 17:34
|
ДУ 1 дог 23217.PDF | зміни до договору |
22 грудня 2023 17:33
|
Електронний підпис | укладений |
07 грудня 2023 11:09
|
Дог 23217.pdf | укладений |
07 грудня 2023 11:09
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 21 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 22 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Пункти 11.3. та 12.2. Договору викладені у новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 23217 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |