Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Гранули паливні (пелети) згідно коду ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо
Очікувана вартість
525 000,00 UAH
UA-2023-10-17-014693-a ● 573f862617ea4e14ac1e9750aafcf0b3
Відкриті торги з особливостями
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Відділ освіти, культури, сім'ї, туризму, молоді та спорту Дубриницької сільської ради |
Код ЄДРПОУ: | 44069873 |
Місцезнаходження: | 89210, Україна , Закарпатська обл., Перечинський р-н, село Дубриничі, вул.Берег, будинок 60 |
Контактна особа: |
Олеся Петрище +380990201377 osvitadubrynychi@gmail.com |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 17 жовтня 2023 17:51 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 жовтня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 жовтня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 28 жовтня 2023 10:00 |
Початок аукціону: | 09 листопада 2023 11:06 |
Початок аукціону: | 09 листопада 2023 11:06 |
Очікувана вартість: | 525 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 5 250,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 15750 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
50 тонни
Гранули паливні (пелети) згідно коду ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
89210, Україна, Закарпатська область, с. Дубриничі, вул. Центральна буд. 73
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 грудня 2023
ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 7 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
23 жовтня 2023 23:22 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
23 жовтня 2023 22:19 |
Зміни до ТД- додаток до протоколу від 23.10.2023.docx | |
23 жовтня 2023 22:19 |
Тендерна документація зі змінами.doc | |
23 жовтня 2023 22:19 |
Проєкт договору зі змінами.doc | |
17 жовтня 2023 17:45 |
Тендерна документація.doc | |
17 жовтня 2023 17:38 |
Проєкт договору.doc |
23 жовтня 2023 23:22 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
23 жовтня 2023 22:19 |
Зміни до ТД- додаток до протоколу від 23.10.2023.docx
|
|||
23 жовтня 2023 22:19 |
Тендерна документація зі змінами.doc
|
|||
23 жовтня 2023 22:19 |
Проєкт договору зі змінами.doc
|
|||
17 жовтня 2023 17:45 |
Тендерна документація.doc
|
|||
17 жовтня 2023 17:38 |
Проєкт договору.doc
|
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-10-17-014693-a.c1
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна, Код ЄДРПОУ:3690804581
Дата подання: 20 жовтня 2023 15:14
Дата подання: 20 жовтня 2023 15:14
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Відділом освіти, культури, сім'ї, туризму, молоді та спорту Дубриницької сільської ради було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-17-014693-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
ОБСТАВИНИ:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 25.09.2023 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
І.
Відповідно до Додатку№2: Замовник вимагає:
«Технічна частина Паливні гранули (пелети) повинні бути вироблені з суміші хвойних або листвяних порід дерев, з такими технічними характеристиками:
Таблиця №1
№ з/п Найменування товару Технічні характеристики товару, вимоги замовника
1
Гранули паливні (пелети)
Вимоги до товару:
- Максимальна довжина - 30 мм;
- Діаметр – 5-6 мм;
- Щільність > 600 кг/м3
- Максимальна вологість – 10%
- Зольність – не більше 1%;
- Сировина 100% дерево, кора <15%, без сполучених речовин і добавок;
- Упаковка – м’який поліпропіленовий мішок;
- Вага упаковки – не менше 20 та не більше 50 кг.
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає КОНКРЕТНИХ, СТАЛИХ ПОКАЗНИКІВ, А ТАКОЖ НЕ МІСТИТЬ ТИХ ПОКАЗНИКІВ, ЯКІ Є вказані замовником в технічних характеристик. ДСТУ 8358:2015 передбачає значення в ДІАПАЗОНІ, надаємо нижче скріншот ДСТУ 8358:2015 з показниками, які передбачені для «Гранули паливні (пелети)».
Беручи до уваги національний стандарт та класифікаційні показники саме для Гранули паливні (пелети) - «ДСТУ 8358:2015» – даним ДСТУ для «I групи якості» передбачаються показники, які зазначає Скаржник у колонці «Пропозиція Учасника викласти вимоги Додатку 2 в наступній редакції» таблиці, яка зазначена нижче:
№ з/п Найменування товару Вимоги Замовника
Технічні характеристики товару, вимоги замовника Пропозиція Учасника викласти вимоги Додатку 2 в наступній редакції.
1
Гранули паливні (пелети)
Вимоги до товару:
- Максимальна довжина - 30 мм;
- Діаметр – 5-6 мм;
- Щільність > 600 кг/м3
- Максимальна вологість – 10%
- Зольність – не більше 1%;
- Сировина 100% дерево, кора <15%, без сполучених речовин і добавок;
- Упаковка – м’який поліпропіленовий мішок;
- Вага упаковки – не менше 20 та не більше 50 кг. Вимоги до товару:
- Максимальна довжина - від 3 до 49 мм;
- Діаметр – від 4 до 24 мм;
- Щільність - Не менше ніж 1100 кг/м3
- Вологість – Не більше ніж 10%;
- Зольність – Не більше ніж 1,0%
- Сировина 100% дерево, кора <15%, без сполучених речовин і добавок;
ВИМАГАЄМО ВИДАЛИТИ ДАНИЙ ПОКАЗНИК, ТАК ЯК НАЦІОНАЛЬНИМ СТАНДАРТОМ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ВІДСОТКОВУ КЛЬКІСТЬ СИРОВИНИ (ВІДПОВІДНО ДО ДСТУ 8358:2015)
- Упаковка: Допускають пакування гранул у полімерні пакети або мішки, обумовлені в контракті;
- Вага упаковки: Маса нетто спожиткового паковання має бути від 3 кг до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси ±1,5 %.
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
1. Внесення змін до таблиці з технічними характеристиками Додатку №2 та викласти їх в наступній редакції:
№ з/п Найменування товару Вимоги Замовника
Технічні характеристики товару, вимоги замовника
1
Гранули паливні (пелети)
Вимоги до товару:
- Максимальна довжина - від 3 до 49 мм;
- Діаметр – від 4 до 24 мм;
- Щільність - Не менше ніж 1100 кг/м3
- Вологість – Не більше ніж 10%;
- Зольність – Не більше ніж 1,0%
- Упаковка: Допускається пакування гранул у полімерні пакети або мішки, обумовлені в контракті;
- Вага упаковки: Маса нетто спожиткового паковання має бути від 3 кг до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси ±1,5 %.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІІ.
Відповідно до Додатку№2 Замовник вимагає:
«Запропонований учасником Товар повинен відповідати всім вищезазначеним параметрам, що повинно бути підтверджено копією документу, виданого організацією, уповноваженою здійснювати випробовування відповідної продукції, а також копією будь-якого з наступних документів, чинних на дату подання пропозиції: копіями сертифікатів якості та відповідності на товар та/або посвідчення про якість, та/або висновків санітарно-епідеміологічної експертизи.».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «підтвердження копією документу, виданого організацією, уповноваженою здійснювати випробовування відповідної продукції, а також копією будь-якого з наступних документів, чинних на дату подання пропозиції: копіями сертифікатів якості та відповідності на товар та/або посвідчення про якість, та/або висновків санітарно-епідеміологічної експертизи».
Звертаємо увагу, що національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015, яке передбачає лише надання ДОКУМЕНТУ ПРО ЯКІСТЬ.
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання: «підтвердження копією документу, виданого організацією, уповноваженою здійснювати випробовування відповідної продукції, а також копією будь-якого з наступних документів, чинних на дату подання пропозиції: копіями сертифікатів якості та відповідності на товар та/або посвідчення про якість, та/або висновків санітарно-епідеміологічної експертизи».
А ТАКОЖ ПРОСИМО ВИКЛАСТИ ВИМОГУ В НАСТУПНІЙ РЕДАКЦІЇ:
«Кожну партію Постачальник під час поставки має супроводжувати одним документом про якість. Кожну партію гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують доку¬ментом про якість установленої форми, в якому вказують:
— назву й умовне позначення брикетів або гранул;
— призначеність брикетів або гранул;
— специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
— вид спожиткового паковання;
— номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання;
— загальну масу партії (її частини) нетто;
— номер партії;
— дату виготовлення;
— позначення цього стандарту;
— номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи;
— вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
— гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
— номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.»
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІІІ.
Відповідно до Додатку №2 Замовник вимагає:
«У разі, якщо Учасник не є виробником товару, то він повинен надати:
- оригінал або завірену Учасником копію гарантійного листа виробника, яким підтверджується справжність запропонованої продукції в обсягах пропозиції від конкретного учасника закупівлі і надання гарантійних зобов'язань Замовнику постачання заявлених обсягів в необхідні терміни. Гарантійний лист повинен включати в себе: або номер оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу (UA-…) або предмет закупівлі та назву замовника та/або іншу інформацію, яка дає змогу ідентифікувати що цей лист стосується саме цієї закупівлі».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «У разі, якщо Учасник не є виробником товару, то він повинен надати: оригінал або завірену Учасником копію гарантійного листа виробника, яким підтверджується справжність запропонованої продукції в обсягах пропозиції від конкретного учасника закупівлі і надання гарантійних зобов'язань Замовнику постачання заявлених обсягів в необхідні терміни. Гарантійний лист повинен включати в себе: або номер оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу (UA-…) або предмет закупівлі та назву замовника та/або іншу інформацію, яка дає змогу ідентифікувати що цей лист стосується саме цієї закупівлі».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«: оригінал або завірену Учасником копію гарантійного листа виробника, яким підтверджується справжність запропонованої продукції в обсягах пропозиції від конкретного учасника закупівлі і надання гарантійних зобов'язань Замовнику постачання заявлених обсягів в необхідні терміни. Гарантійний лист повинен включати в себе: або номер оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу (UA-…) або предмет закупівлі та назву замовника та/або іншу інформацію, яка дає змогу ідентифікувати що цей лист стосується саме цієї закупівлі», так як дані документи не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 3 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІV.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «копію діючого договору з виробником даного товару та декларацію виробника/посвідчення якості».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «копію діючого договору з виробником даного товару та декларацію виробника/посвідчення якості».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«копію діючого договору з виробником даного товару та декларацію виробника/посвідчення якості», так як дані документи не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 4 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
V.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «лист від виробника на ім’я учасника, відповідно до якого надається дозвіл на використання вищезазначених документів про якість товару (копія протоколу випробувань, копія свідоцтва про належність палива до альтернативного, копія сертифікату відповідності), чинний на момент розкриття тендерних пропозицій».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «лист від виробника на ім’я учасника, відповідно до якого надається дозвіл на використання вищезазначених документів про якість товару (копія протоколу випробувань, копія свідоцтва про належність палива до альтернативного, копія сертифікату відповідності), чинний на момент розкриття тендерних пропозицій».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«лист від виробника на ім’я учасника, відповідно до якого надається дозвіл на використання вищезазначених документів про якість товару (копія протоколу випробувань, копія свідоцтва про належність палива до альтернативного, копія сертифікату відповідності), чинний на момент розкриття тендерних пропозицій», так як дані документи не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 5 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
VІ.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «- Протокол випробувань на запропоновані пелети, що виданий незалежною лабораторією, яка має право проводити відповідні випробування, виданий не раніше 2022 року».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «Протокол випробувань на запропоновані пелети, що виданий незалежною лабораторією, яка має право проводити відповідні випробування, виданий не раніше 2022 року».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«Протокол випробувань на запропоновані пелети, що виданий незалежною лабораторією, яка має право проводити відповідні випробування, виданий не раніше 2022 року», так як дані документи не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 6 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
VІІ.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «Доставка Товару здійснюється на адресу Замовника транспортом Учасника – надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: - у разі наявності в Учасника власного транспортного засобу (надалі – ТЗ) - завірену керівником або уповноваженою особою Учасника копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ.»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «у разі наявності в Учасника власного транспортного засобу (надалі – ТЗ) - завірену керівником або уповноваженою особою Учасника копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ».
Таким чином, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«у разі наявності в Учасника власного транспортного засобу (надалі – ТЗ) - завірену керівником або уповноваженою особою Учасника копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ.», адже так як дані документи не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 7 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
VІІІ.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «Доставка Товару здійснюється на адресу Замовника транспортом Учасника – надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: у разі наявності в Учасника орендованого ТЗ – завірену керівником або уповноваженою особою Учасника копію договору оренди ТЗ. Термін такого договору повинен бути не меншим ніж до 31.12.2023р. В такому випадку Учасником також надається підтвердження наявності у такого орендодавця власного або орендованого ТЗ шляхом надання завіреної керівником такого орендодавця копії свідоцтва про реєстрацію ТЗ».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: у разі наявності в Учасника орендованого ТЗ – завірену керівником або уповноваженою особою Учасника копію договору оренди ТЗ. Термін такого договору повинен бути не меншим ніж до 31.12.2023р. В такому випадку Учасником також надається підтвердження наявності у такого орендодавця власного або орендованого ТЗ шляхом надання завіреної керівником такого орендодавця копії свідоцтва про реєстрацію ТЗ».
Таким чином, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: у разі наявності в Учасника орендованого ТЗ – завірену керівником або уповноваженою особою Учасника копію договору оренди ТЗ. Термін такого договору повинен бути не меншим ніж до 31.12.2023р. В такому випадку Учасником також надається підтвердження наявності у такого орендодавця власного або орендованого ТЗ шляхом надання завіреної керівником такого орендодавця копії свідоцтва про реєстрацію ТЗ», адже так як дані документи не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 8 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
ІХ.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «Доставка Товару здійснюється на адресу Замовника транспортом Учасника – надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: у разі наявності можливості Учасника використовувати ТЗ на умовах надання йому послуг третьою особою – завірену керівником або уповноваженою особою копію договору про надання послуг ТЗ. Строк дії договору про надання послуг повинен бути не меншим за 31.12.2023р. В такому випадку Учасником надається підтвердження наявності у такої третьої особи, яка є надавачем послуг по договору власного або орендованого ТЗ шляхом надання завіреної керівником такої третьої особи копії свідоцтва про реєстрацію ТЗ що підтверджує право власності на такий ТЗ».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: у разі наявності можливості Учасника використовувати ТЗ на умовах надання йому послуг третьою особою – завірену керівником або уповноваженою особою копію договору про надання послуг ТЗ. Строк дії договору про надання послуг повинен бути не меншим за 31.12.2023р. В такому випадку Учасником надається підтвердження наявності у такої третьої особи, яка є надавачем послуг по договору власного або орендованого ТЗ шляхом надання завіреної керівником такої третьої особи копії свідоцтва про реєстрацію ТЗ що підтверджує право власності на такий ТЗ».
Таким чином, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: у разі наявності можливості Учасника використовувати ТЗ на умовах надання йому послуг третьою особою – завірену керівником або уповноваженою особою копію договору про надання послуг ТЗ. Строк дії договору про надання послуг повинен бути не меншим за 31.12.2023р. В такому випадку Учасником надається підтвердження наявності у такої третьої особи, яка є надавачем послуг по договору власного або орендованого ТЗ шляхом надання завіреної керівником такої третьої особи копії свідоцтва про реєстрацію ТЗ що підтверджує право власності на такий ТЗ», адже так як дані документи не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 9 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
Х.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «Доставка Товару здійснюється на адресу Замовника транспортом Учасника – надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: оригінал листа-підтвердження орендодавця ТЗ щодо не заперечення використання його ТЗ для виконання договору за предметом закупівлі на весь строк дії такого договору».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо Гранули паливні (пелети), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для Гранул паливних (пелети),
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні (пелети) є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: «надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: оригінал листа-підтвердження орендодавця ТЗ щодо не заперечення використання його ТЗ для виконання договору за предметом закупівлі на весь строк дії такого договору».
Таким чином, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«надати гарантійний лист. До листа надаються юридично значимі документи, що підтверджують таку гарантію: оригінал листа-підтвердження орендодавця ТЗ щодо не заперечення використання його ТЗ для виконання договору за предметом закупівлі на весь строк дії такого договору», адже так як дані документи не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 10 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічними предметами та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону.
вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо, Гранули паливні (пелети), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-17-014693-a.
3) Зобов’язати Замовника Відділ освіти, культури, сім'ї, туризму, молоді та спорту Дубриницької сільської ради – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Розгорнути
Згорнути
Рішення органу оскарження: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Прийнято до розгляду: 24 жовтня 2023 15:53
рішення від 24.10.2023 № 16977.pdf
Дата публікації: 24 жовтня 2023 15:52
Інформація про резолютивну частину рішення від 01.11.2023 № 17530.pdf
Дата публікації: 02 листопада 2023 11:42
рішення від 01.11.2023 № 17530.pdf
Дата публікації: 06 листопада 2023 12:17
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 09 листопада 2023 11:29
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна |
525 000,00
UAH з ПДВ
|
492 500,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІЧ- ПЛЮС" |
525 000,00
UAH з ПДВ
|
495 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна #3690804581 |
Очікує рішення |
492 500,00
UAH з ПДВ
|
09 листопада 2023 11:29
|
Інформація про відміну
Скасовано
Дата оприлюднення: | 15 листопада 2023 11:39 |
Кінець періоду оскарження: | 26 листопада 2023 00:00 |
Дата скасування відміни: | 15 листопада 2023 11:35 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; |
Документи:
15 листопада 2023 11:39
|
Електронний підпис |
15 листопада 2023 11:35
|
протокольне рішення від 15.11.2023 року.pdf |
Скарги:
Номер скарги: UA-2023-10-17-014693-a.a2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна, Код ЄДРПОУ:3690804581
Дата подання: 17 листопада 2023 10:35
Дата подання: 17 листопада 2023 10:35
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Відділ освіти, культури, сім'ї, туризму, молоді та спорту Дубриницької сільської ради було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-17-014693-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
ОБСТАВИНИ:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна взяла участь в зазначеній процедурі закупівлі UA-2023-10-17-014693-a, в якій запропонувавши найнижчу цінову пропозицію перейшла на оцінку з 09.11.2023 року. Таким чином, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна очікувала, що стане переможцем закупівлі та розраховувала на підписання договору про закупівлю.
Водночас, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.11.2023 року Замовником було відмінено торги та вжито заходи, передбачені п.п.2 п.50 Особливостей, а саме: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель та протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 15.11.2023 року, процедуру закупівлі відмінено через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, із зазначенням опису порушень, які допущено Замовником, а саме: «Відповідно до чинних стандартів, під час встановлення технічних та якісних характеристик паливних брикетів необхідно дотримуватися ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. 'Технічні умови». Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати або бути не нижчі технічним умовам та стандартам, які діють в Україні, що підтверджується сертифікатами якості (відповідності) виробника (у разі наявності), протоколами випробувань з результатами та іншими документами. Замовником при складанні технічного завдання було допущено технічну помилку, а саме не встановлено показник найнижчої питомої теплоти згорання робочої маси брикету МДж/кг для І групи якості - не менше ніж 17,5. Уповноваженою особою приймається рішення встановити в тендерній документації технічні характеристики, які забезпечать якісне теплопостачання та відповідають технічним вимогам та характеристикам наявних котлів. Беручи до уваги листа та викладену інформацію від Національної поліції України Департаменту стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Закарпатській області від 14.11.2023 №3702/55/106/01-2023 зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.».
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.».
Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на таке.
У Протоколі, яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі від 15.11.2023 року, зазначено, що Уповноважена особа вирішила: «1.Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме: «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Звертаємо увагу органу оскарження, що відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.
1. В першу чергу, звертаємо увагу Комісії, що рішення Замовника не містить інформацію про виявлені ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис таких порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені.
З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
2. По-друге, звертаємо увагу орану оскарження на те, що закупівля товару: ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ (ПЕЛЕТИ) UA-2023-10-17-014693-a була оголошена від 17.10.2023 року, а також, станом на 17.10.2023 року Замовником було викладено тендерну документацію Затверджену протоколом уповноваженої особи від 17.10.2023, яка включала в себе Додаток №2 «ТЕХНІЧНА ЧАСТИНА» до тендерної документації: відповідно до якого, Замовник закуповує ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ (ПЕЛЕТИ) з наступними технічними характеристиками:
Після чого, Учасником ФІЗИЧНОЮ ОСОБОЮ-ПІДПРИЄМЦЕМ Бабурнич Наталією Іванівною було подано скаргу до АМКУ (на умови тендерної документації) у зв’язку з тим, що технічні характеристики містили дискримінаційні вимоги.
Станом на 23.10.2023 року Замовником було виконано вимоги скарги UA-2023-10-17-014693-a.c1. Таким чином, Замовни, перед внесенням змін до технічної частини - повторно ознайомився з вимогами ДСТУ 8358:2015 та вніс зміни до тендерної документації. Виклавши їх в наступній редакції:
Тобто, Замовник попередньо публікуючи тендерну документацію мав змогу ознайомитися з вимогами Національного стандарту ДСТУ 8358:2015, а також повторно публікуючи зміни, ознайомлювався з вимогами Національного стандарту ДСТУ 8358:2015 та мав помітити, що такий показник, як:
«НАЙНИЖЧОЇ ПИТОМОЇ ТЕПЛОТИ ЗГОРАННЯ РОБОЧОЇ МАСИ БРИКЕТУ МДЖ/КГ ДЛЯ І ГРУПИ ЯКОСТІ - НЕ МЕНШЕ НІЖ 17,5.» передбачається саме ДЛЯ БРИКЕТІВ, ЯКІ НЕ Є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ!
Звертаємо увагу органу оскарження, що:
ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ Є ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ (ПЕЛЕТИ), САМЕ ПЕЛЕТИ, А НЕ БРИКЕТИ.
Таким чином, ВІДСУТНЄ ПОРУШЕННЯ, як вимог законодавства, так і вимог Національного стандарту ДСТУ 8358:2015.
Таким чином, підсумовуючи викладене вище, порушення, яке прописує Замовник, жодним чином не стосується даного предмету Закупівлі та не є порушенням взагалі.
Отже, підводячи підсумок, акцентуємо увагу, що відсутнє порушення яке зазначає Замовник у протоколі від 15.11.2023, а також відсутні порушення які зазначені у п.50 Особливостей.
3. По-третє, органами контролю, які визначені частиною 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Жодним із органів контролю регламентованих частиною 4 статті 7 Закону не виявлено порушень при проведенні вказаних торгів.
З огляду на вищезазначене вважаємо, що права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене Протоколом від 15.11.2023 року.
Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів неправомірним та таким що йде всупереч закону.
4. По-четверте, звертаємо увагу органу оскарження, що в Протоколі про відміну закупівлі Замовник посилається на те, що: «Беручи до уваги листа та викладену інформацію від Національної поліції України Департаменту стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Закарпатській області від 14.11.2023 №3702/ 55/106/01-2023 зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити».
Акцентуємо увагу на тому, що:
1) Відповідно до Закону України «Про Національну поліцію», ч.1 ст.23 Основні повноваження поліції Розділу 4 Повноваження поліції: звертаємо увагу, що до повноважень Національна поліція України не входить право, зобов’язувати Замовників за допомогою листів, які направляються на ім’я Замовника, відміняти закупівлі.
2) Замовником не було надано жодних листів та доказів, які б підтверджували інформацію про наявність звернення Національної поліції України до Замовника.
Таким чином, відсутнє порушення яке зазначає Замовник у протоколі від 15.11.2023, так як Національна поліція України не наділена владними повноваженнями щодо зобов’язання Замовника відміняти відкриті торги з особливостями, а також, відсутні порушення які зазначені у п.50 Особливостей.
Також, Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно через наступні підстави:
В першу чергу звертаємо увагу Комісії, що відсутній факт самого виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково слід зазначити, що в рішенні Замовника відсутній опис самих порушень, зокрема відсутні будь-які посилання на законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що відповідає за порушення у сфері публічних закупівель.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до ст. 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, по-типу: органу оскарження та органів державного фінансового контролю.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, на думку Скаржника, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень.
Тому, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Згідно із вищевикладеним вважаємо рішення замовника про скасування відкритих торгів неправомірним та таким що йде всупереч Закону.
Таким чином, замовнику не потрібно відміняти торги, адже технічна помилка, про яку зазначає Замовник, а саме: «не встановлено показник найнижчої питомої теплоти згорання робочої маси БРИКЕТУ МДж/кг для І групи якості - не менше ніж 17,5» жодним чиом не стосується та не відноситься до предмету закупівлі, а саме: Гранул палевних (ПЕЛЕТІВ) та жодним чином не є порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо Гранули паливні (пелети), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-10-17-014693-а.
3) Зобов’язати Замовника ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СІМ'Ї, ТУРИЗМУ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ДУБРИНИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.11.2023 року щодо рішення про відміну процедури закупівлі.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 20 листопада 2023 18:47
рішення від 20.11.2023 № 18538.pdf
Дата публікації: 20 листопада 2023 18:46
Інформація про резолютивну частину рішення від 29.11.2023 №19222.pdf
Дата публікації: 30 листопада 2023 12:37
рішення від 29.11.2023 №19222.pdf
Дата публікації: 01 грудня 2023 17:13
Коментар замовника щодо усунення порушення: Замовником усунено порушення
Дата виконання рішення замовником: 13 грудня 2023 15:39
Виконано
Дата оприлюднення: | 15 грудня 2023 11:19 |
Кінець періоду оскарження: | 26 грудня 2023 00:00 |
Дата відміни: | 26 грудня 2023 00:04 |
Причина відміни: | скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | Під час проведення Закупівлі рішенням сесії Дубриницької сільської ради № 1508 від 28.11.2023 р. було внесено зміни до кошторису та плану асигнувань на 2023 рік, за яким скорочено видатки на закупівлі, зокрема Закупівлю (додається). Відповідно до підпункту 3 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні |
Документи:
15 грудня 2023 11:19
|
Електронний підпис |
15 грудня 2023 11:18
|
протокольне рішення про скасування закупівлі 15.12.23.pdf |