Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ДК 021:2015
09310000-5 Електрична енергія
Очікувана вартість
330 000,00 UAH
UA-2023-10-03-000010-a ● 8046bc8fbd8a45a78da29fb2416e6995
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №1 ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЖГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 34888585 |
Місцезнаходження: | 88000, Україна , Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Марка Вовчка, буд. 47 А |
Контактна особа: |
Олена Наконечна +380312668479 dnz1uzh@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 03 жовтня 2023 00:16 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 08 жовтня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 08 жовтня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 11 жовтня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 330 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 650,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
53350 Кіловат-година
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
88000, Україна, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Марка Вовчка, 47а
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
03 жовтня 2023 00:19 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
03 жовтня 2023 00:16 |
Додаток 6 - Лист-згода на обробку персональних даних.docx | |
03 жовтня 2023 00:16 |
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.doc | |
03 жовтня 2023 00:16 |
Додаток 3 - Проект договору постачання електричної енергії споживачу.doc | |
03 жовтня 2023 00:16 |
Додаток 4- Письмова згода учасника.doc | |
03 жовтня 2023 00:16 |
Додаток 5 - Форма та умови тендерної пропозиції.doc | |
03 жовтня 2023 00:16 |
Додаток 1 - Перелік документів, що подаються в складі пропозиції .doc | |
03 жовтня 2023 00:16 |
Додаток 2 - Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмету закупівлі.doc |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-10-03-000010-a.a1
Статус:
Скасована
Учасник: ТОВ "ЗАКАРПАТЕНЕРГОПОСТАЧ", Код ЄДРПОУ:44817772
Дата подання: 03 жовтня 2023 17:26
Дискримінаційна вимога пп. 3.1 п. 3 Додатку 1 до Тендерної документації
ППунктом 3 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено кваліфікаційну вимогу: "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору".
Однак, підпунктом 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації вказану кваліфікаційну вимогу істотно звужено, шляхом встановлення дискримінаційної вимоги, що документом на підтвердження вказаної кваліфікаційної вимоги є:
«3.1. Копія аналогічного договору стосовно предмета закупівлі за останні 3 (три) роки до дати подання тендерної пропозиції та копія(ї) документу(ів), що підтверджують виконання договору, що подаються учасником у пропозиції, а саме: копія Акту приймання-передачі обсягів купівлі-продажу електричної енергії. Аналогічним договором у цій закупівлі вважається договір, предметом договору якого є електрична енергія.»
Встановивши таку дискримінаційну вимогу, Замовник суттєво обмежив право інших учасників ринку електричної енергії – постачальників, що здійснюють постачання електроенергії споживачу, які працюють на ринку менше 3 років (в т.ч. з 2021, 2022 та 2023 р.) на участь в оголошеній закупівлі.
Вимога підтвердити досвід виконання аналогічного договору шляхом надання копії договору за останні 3 роки – це дискримінаційна умова Тендерної документації, яка обмежує участь в закупівлі постачальників електроенергії, які за період їх роботи на ринку мають кілька одиниць, десятків чи сотень договорів, укладених на строк менше 3-х років.
Так, електропостачальник який має за 1 рік роботи на ринку, наприклад, 50 договорів не відповідатиме умовам Вашої Тендерної документації, чим обмежується вільна конкуренціє за критерієм оцінки згідно Вашої Тендерної документації (ціна 100%) і дискримінуються інші учасники.
Враховуючи, що вимога підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації є дискримінаційною, пропонуємо Замовнику для уникнення оскарження такої умови учасником в Антимонопольний комітет України усунути невідповідність Тендерної документації законодавству.
Розгорнути
Згорнути
Однак, підпунктом 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації вказану кваліфікаційну вимогу істотно звужено, шляхом встановлення дискримінаційної вимоги, що документом на підтвердження вказаної кваліфікаційної вимоги є:
«3.1. Копія аналогічного договору стосовно предмета закупівлі за останні 3 (три) роки до дати подання тендерної пропозиції та копія(ї) документу(ів), що підтверджують виконання договору, що подаються учасником у пропозиції, а саме: копія Акту приймання-передачі обсягів купівлі-продажу електричної енергії. Аналогічним договором у цій закупівлі вважається договір, предметом договору якого є електрична енергія.»
Встановивши таку дискримінаційну вимогу, Замовник суттєво обмежив право інших учасників ринку електричної енергії – постачальників, що здійснюють постачання електроенергії споживачу, які працюють на ринку менше 3 років (в т.ч. з 2021, 2022 та 2023 р.) на участь в оголошеній закупівлі.
Вимога підтвердити досвід виконання аналогічного договору шляхом надання копії договору за останні 3 роки – це дискримінаційна умова Тендерної документації, яка обмежує участь в закупівлі постачальників електроенергії, які за період їх роботи на ринку мають кілька одиниць, десятків чи сотень договорів, укладених на строк менше 3-х років.
Так, електропостачальник який має за 1 рік роботи на ринку, наприклад, 50 договорів не відповідатиме умовам Вашої Тендерної документації, чим обмежується вільна конкуренціє за критерієм оцінки згідно Вашої Тендерної документації (ціна 100%) і дискримінуються інші учасники.
Враховуючи, що вимога підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації є дискримінаційною, пропонуємо Замовнику для уникнення оскарження такої умови учасником в Антимонопольний комітет України усунути невідповідність Тендерної документації законодавству.
Скасована
Дата: 03 жовтня 2023 19:36
Причина: помилка
Номер вимоги: UA-2023-10-03-000010-a.b2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ЗАКАРПАТЕНЕРГОПОСТАЧ", Код ЄДРПОУ:44817772
Дата подання: 03 жовтня 2023 20:42
Дискримінаційні умови тендерної документації (ТД)
1) Умови пунктів 4, 6, 9, 11 розділу "Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)" Додатку №1 до ТД - є дискримінаційними, оскільки встановлюють до предмета закупівлі вимоги, що не можуть бути встановлені згідно діючими особливостями закупівель на час дії правового режиму воєнного стану.
Такими є наступні дискримінаційні вимоги до учасників надати:
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник відповідає новітнім вимогам у сфері енергетичного менеджменту. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження інформації із обмеженим доступом у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі.
Так, згідно з п. 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі згідно ТД є електрична енергія (є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
Вказаним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до ТД.
Тому, пропонуємо Вам до оскарження умов ТД, виключити вказані вимоги з ТД.
2) Пунктами 3, 4 розділу "Додатково надаються Учасниками таки документи:" ТД також встановлено дискримінаційну вимогу.
Так, передбачена п. 3 цього розділу умова ТД, що "Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом поточного та 2019, (2020,2021,2022) року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного»та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168, і також повинен підтвердити, що до нього така інформація не надсилалась операторами системи розподілу за визначені вище періоди" дискримінує учасників, що працюють менше тривалості вказаного періоду. Така вимога суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", якою визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тому пропонуємо Вам, до оскарження таких умов ТД, внести зміни до ТД, якими або виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД, або внести до неї зміни, зазначивши, що така вимога не може стосувати учасників, які здійснюють діяльність менше зазначеного в ній періоду часу.
Вимога пункту 4 вказаного розділу: надати - "Довідку (у довільній формі), що засвідчує можливість надання замовнику платіжних документів, а також надання замовником графіків споживання електричної енергії та величини потужностей (у разі, якщо вони змінюються більше ніж на 10%) та іншу інформацію передбачену договором постачання електричної енергії, безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться у м. Закарпатської області (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника та із наданням документального підтвердженням власності або оренди приміщення на такій території або інформацію про іншу область) та через персональну сторінку споживача на веб-сайті електропостачальника у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу" не відповідає законодавству, оскільки у постачальника відсутній обов'язок створення центру обслуговування в Закарпатській чи іншій області.
Зазначене питання вже розглядалося Антимонопольним комітеттом України, і скарга учасника ринку на такі дискримінаційні умови ТД була задоволена.
Тому пропонуємо Вам, до оскарження таких умов ТД, внести зміни до ТД, якими виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД.
3) Також є дискримінаційною вимога, передбачена підпунктом 1.2 пункту 1 розділу "Документи, які надають учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв визначених у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”(пункт 3 частини 2)" Додатку №1 до ТД передбачено дискримінаційну умову до учасника - надати копію аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) протягом періоду 2019-2022 років. Така вимога дискримінує учасників, що працюють менше тривалості вказаного періоду, а тому суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", якою визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тому пропонуємо Вам, до оскарження таких умов ТД, внести зміни до ТД, якими або виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД, або внести до неї зміни, зазначивши, що така вимога не може стосувати учасників, які здійснюють діяльність менше зазначеного в ній періоду часу.
4) Так само, дискримінаційною є вимога, передбачена у Додатку 2 до ТД, згідно якої: "Учасник надає інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою 12-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії», затвердженою Постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості електропостачання та інструкцій щодо їх заповнення» № 374 від 12.06.2018 року за 2022 рік."
Дана вимога дискримінує учасників, що працюють на ринку електроенергетики з моменту, з якого надання звітності за 2022 р. не було передбачено. А тому суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", якою визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім цього, така вимога не може бути встановлена до предмету закупівлі, оскільки не передбачена ДСТУ EN 50160:2014, а отже суперечить п. 29 Особливостей
Тому пропонуємо Вам, до оскарження таких умов ТД, внести зміни до ТД, якими або виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД.
5) Передбачена п. 5 Додатку 5 до ТД вимога, що: "запропонована цінова пропозиція не повинна бути нижча середньої ціни ринку «на добу наперед» (РДН) ОЕС України за період 10 днів до дня оголошення закупівлі згідно публічних даних розміщених АТ«Оператором ринку» (на сайті https://www.oree.com.ua/), а за не відповідності пропозиції цій вимозі вона буде підлягати відхиленню" - є дискримінаційною, оскільки не відповідає законодавству.
Розгорнути
Згорнути
Такими є наступні дискримінаційні вимоги до учасників надати:
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник відповідає новітнім вимогам у сфері енергетичного менеджменту. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження інформації із обмеженим доступом у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі.
Так, згідно з п. 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі згідно ТД є електрична енергія (є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
Вказаним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до ТД.
Тому, пропонуємо Вам до оскарження умов ТД, виключити вказані вимоги з ТД.
2) Пунктами 3, 4 розділу "Додатково надаються Учасниками таки документи:" ТД також встановлено дискримінаційну вимогу.
Так, передбачена п. 3 цього розділу умова ТД, що "Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом поточного та 2019, (2020,2021,2022) року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного»та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168, і також повинен підтвердити, що до нього така інформація не надсилалась операторами системи розподілу за визначені вище періоди" дискримінує учасників, що працюють менше тривалості вказаного періоду. Така вимога суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", якою визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тому пропонуємо Вам, до оскарження таких умов ТД, внести зміни до ТД, якими або виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД, або внести до неї зміни, зазначивши, що така вимога не може стосувати учасників, які здійснюють діяльність менше зазначеного в ній періоду часу.
Вимога пункту 4 вказаного розділу: надати - "Довідку (у довільній формі), що засвідчує можливість надання замовнику платіжних документів, а також надання замовником графіків споживання електричної енергії та величини потужностей (у разі, якщо вони змінюються більше ніж на 10%) та іншу інформацію передбачену договором постачання електричної енергії, безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться у м. Закарпатської області (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника та із наданням документального підтвердженням власності або оренди приміщення на такій території або інформацію про іншу область) та через персональну сторінку споживача на веб-сайті електропостачальника у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу" не відповідає законодавству, оскільки у постачальника відсутній обов'язок створення центру обслуговування в Закарпатській чи іншій області.
Зазначене питання вже розглядалося Антимонопольним комітеттом України, і скарга учасника ринку на такі дискримінаційні умови ТД була задоволена.
Тому пропонуємо Вам, до оскарження таких умов ТД, внести зміни до ТД, якими виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД.
3) Також є дискримінаційною вимога, передбачена підпунктом 1.2 пункту 1 розділу "Документи, які надають учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв визначених у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”(пункт 3 частини 2)" Додатку №1 до ТД передбачено дискримінаційну умову до учасника - надати копію аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) протягом періоду 2019-2022 років. Така вимога дискримінує учасників, що працюють менше тривалості вказаного періоду, а тому суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", якою визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тому пропонуємо Вам, до оскарження таких умов ТД, внести зміни до ТД, якими або виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД, або внести до неї зміни, зазначивши, що така вимога не може стосувати учасників, які здійснюють діяльність менше зазначеного в ній періоду часу.
4) Так само, дискримінаційною є вимога, передбачена у Додатку 2 до ТД, згідно якої: "Учасник надає інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою 12-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії», затвердженою Постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості електропостачання та інструкцій щодо їх заповнення» № 374 від 12.06.2018 року за 2022 рік."
Дана вимога дискримінує учасників, що працюють на ринку електроенергетики з моменту, з якого надання звітності за 2022 р. не було передбачено. А тому суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", якою визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім цього, така вимога не може бути встановлена до предмету закупівлі, оскільки не передбачена ДСТУ EN 50160:2014, а отже суперечить п. 29 Особливостей
Тому пропонуємо Вам, до оскарження таких умов ТД, внести зміни до ТД, якими або виключити дану дискримінаційну вимогу з ТД.
5) Передбачена п. 5 Додатку 5 до ТД вимога, що: "запропонована цінова пропозиція не повинна бути нижча середньої ціни ринку «на добу наперед» (РДН) ОЕС України за період 10 днів до дня оголошення закупівлі згідно публічних даних розміщених АТ«Оператором ринку» (на сайті https://www.oree.com.ua/), а за не відповідності пропозиції цій вимозі вона буде підлягати відхиленню" - є дискримінаційною, оскільки не відповідає законодавству.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 жовтня 2023 23:32
Вимоги ТД відповідають ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про ринок
електричної енергії, а також зазначаємо що всі пропозиціїї (а особливо економічно вигідні) будуть розглянуті.
електричної енергії, а також зазначаємо що всі пропозиціїї (а особливо економічно вигідні) будуть розглянуті.
Номер вимоги: UA-2023-10-03-000010-a.a3
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ЗАКАРПАТЕНЕРГОПОСТАЧ", Код ЄДРПОУ:44817772
Дата подання: 05 жовтня 2023 12:15
екологічний аудит - дискримінаційна умова
В останньому абзаці п. 6 "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу "ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ" тендерної документації передбачено, що стосовно технічних, якісних характеристик предмета закупівлі передбачається необхідність застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі під час виконання договору про закупівлю учасник зобов’язується дотримуватись передбачених чинним законодавством вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля, на підтвердження чого він повинен надати гарантійний лист та документи чинного екологічного аудиту, що стосуються діяльності учасника.
Тобто, замовником визначено в тендерній документації (далі - ТД), що необхідність застосування заходів із захисту довкілля передбачається щодо технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, а не до діяльності учасника (постачальника електричної енергії).
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про екологічний аудит", екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об'єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об'єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту.
Тобто, екологічний аудит передбачає оцінювання саме діяльності учасника (постачальника електроенергії) у разі його проведення.
Таким чином, встановлена необхідність додержуватися вимог природоохоронного законодавства щодо предмета закупівлі не пов'язана з діяльністю постачальника електроенергії.
Так, згідно з п. 68 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про ринок електричної енергії", постачання електричної енергії - продаж, включаючи перепродаж, електричної енергії.
Згідно з п. 78 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону, розподіл електричної енергії (далі - розподіл) - транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії.
Згідно з п. 56 ч. ст. 1 вказаного Закону, оператор системи розподілу - юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності.
Таким чином, діяльність з постачання електроенергії не є діяльністю з її розподілу, який передбачає вплив на навколишнє середовище.
З жодного нормативно-правового акту України не слідує дотичність, причетність та відповідальність постачальника електроенергії за дотримання вимог охорони навколишнього природнього середовища щодо характеристик електроенергії як фізичного об'єкту.
Натомість дотримання вимог природоохоронного законодавства наведеними приписами Закону України "Про ринок електричної енергії" пррямо покладено на оператора системи розподілу, тобто учасника ринку мережами якого електрична енергія транспортується до внутрішніх мереж замовника. Щодо Замовника цієї закупівлі таким підприємством є ПрАТ "Закарпаттяобленерго".
Відтак, вимога здійснення екологічного аудиту щодо постачальника не стосується технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, а тому її встановлення щодо діяльності постачальника електроенергії є прямою дискримінаційною ознакою та умовою тендерної локументації.
Вимагаємо виключити дану умову з тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Тобто, замовником визначено в тендерній документації (далі - ТД), що необхідність застосування заходів із захисту довкілля передбачається щодо технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, а не до діяльності учасника (постачальника електричної енергії).
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про екологічний аудит", екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об'єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об'єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту.
Тобто, екологічний аудит передбачає оцінювання саме діяльності учасника (постачальника електроенергії) у разі його проведення.
Таким чином, встановлена необхідність додержуватися вимог природоохоронного законодавства щодо предмета закупівлі не пов'язана з діяльністю постачальника електроенергії.
Так, згідно з п. 68 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про ринок електричної енергії", постачання електричної енергії - продаж, включаючи перепродаж, електричної енергії.
Згідно з п. 78 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону, розподіл електричної енергії (далі - розподіл) - транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії.
Згідно з п. 56 ч. ст. 1 вказаного Закону, оператор системи розподілу - юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності.
Таким чином, діяльність з постачання електроенергії не є діяльністю з її розподілу, який передбачає вплив на навколишнє середовище.
З жодного нормативно-правового акту України не слідує дотичність, причетність та відповідальність постачальника електроенергії за дотримання вимог охорони навколишнього природнього середовища щодо характеристик електроенергії як фізичного об'єкту.
Натомість дотримання вимог природоохоронного законодавства наведеними приписами Закону України "Про ринок електричної енергії" пррямо покладено на оператора системи розподілу, тобто учасника ринку мережами якого електрична енергія транспортується до внутрішніх мереж замовника. Щодо Замовника цієї закупівлі таким підприємством є ПрАТ "Закарпаттяобленерго".
Відтак, вимога здійснення екологічного аудиту щодо постачальника не стосується технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, а тому її встановлення щодо діяльності постачальника електроенергії є прямою дискримінаційною ознакою та умовою тендерної локументації.
Вимагаємо виключити дану умову з тендерної документації.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 жовтня 2023 23:30
Метою екологічного аудиту є перевірка дотримання
законодавства про охорону НПС (Навколишнього природного середовища.
Екологічний аудит в Україні проводиться відповідно до Закону України "Про
екологічний аудит" з метою забезпечення додержання законодавства про охорону
навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої
діяльності. Кінцевою метою екологічного аудиту є визначення відповідності
сучасної екологічної ситуації екологічним стандартам, які б забезпечували
оптимальний стан довкілля та безпеку життєдіяльності людини.
законодавства про охорону НПС (Навколишнього природного середовища.
Екологічний аудит в Україні проводиться відповідно до Закону України "Про
екологічний аудит" з метою забезпечення додержання законодавства про охорону
навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої
діяльності. Кінцевою метою екологічного аудиту є визначення відповідності
сучасної екологічної ситуації екологічним стандартам, які б забезпечували
оптимальний стан довкілля та безпеку життєдіяльності людини.
Звернення до Держаудитслужби
Номер звернення:
UA-R-2023-10-09-000017 • 596788960ae74602a40819c72b145beb
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2023-10-09
•
22:01
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Просимо не розглядати повідомлення про порушення порядку закупівлі від 09.10.2023 р. UA-R-2023-10-09-000003 • 7ecf649136d0497480629781b279a7e3 та UA-R-2023-10-09-000004 • 9576faee6ca846498b21ce50e08060ad оскільки при їх складанні та поданні через електронну систему закупівлі у заявника відбувалися перебої з мережею Інтернет, внаслідок чого такі повідомлення частково некоректні. А тому просимо залишити їх без розгляду.
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Номер звернення:
UA-R-2023-10-09-000016 • 9205a28c14f44451b321e71ea9533f55
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2023-10-09
•
21:52
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Замовником даної закупівлі UA-2023-10-03-000010-a - ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №1 ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЖГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ порушено строки розгляду вимог про усунення порушень тендерної документації від 03.10.2023 UA-2023-10-03-000010-a.b2 та від 05.10.2023 UA-2023-10-03-000010-a.a3.
А саме, згідно з пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178, (далі - Особливості), з урахуванням внесених до них змін, надання роз'яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз'ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз'яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Згідно з пунктом 3-7 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
А відтак, здійснення закупівлі UA-2023-10-03-000010-a - ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №1 ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЖГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ має здійснюватися у відповідності до Особливостей.
Тому, протягом триденного строку з моменту оприлюднення вимог про усунення порушень тендерної документації від 03.10.2023 UA-2023-10-03-000010-a.b2 та від 05.10.2023 UA-2023-10-03-000010-a.a3 замовник був зобов'язаний розглянути їх та оприлюднити відповіді на кожну з них в електронній системі закупівель в термін до 06.10.2023 р. 09.10.2023 р. (включно).
Однак замовник, ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №1 ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЖГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ, порушив передбачений п. 54 Особливостей строк розгляду вимоги про усунення порушень тендерної документації та надання відповіді на них.
Таким чином, уповноваженою особою замовника вчинено адміністративне правопорушення передбачене ч. 1 ст. 164-14 КУпАП, а саме: несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації.
Тому, просимо притягнути особу, яка вчинила вказане адміністративне правопорушення, до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 164-14 КУпАП про що заявника повідомити письмово.
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Номер звернення:
UA-R-2023-10-09-000004 • 9576faee6ca846498b21ce50e08060ad
Автор звернення:
Дата створення звернення:
2023-10-09
•
12:12
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Замовник закупівлі UA-2023-10-03-000010-a - ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №1 ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЖГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ, код ЄДРПОУ 34888585, порушив строк розгляду вимог про усунення порушень в тендерній документації, чим порушив вимоги ч. 1 ст. 24 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідь Держаудитслужби:
Очікується
Текст відповіді:
Очікується відповідь
Дата відповіді:
Очікується
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 11 жовтня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Закарпаттяенергозбут" |
312 097,50
UAH з ПДВ
|
312 097,50
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Закарпаттяенергозбут" #41999833 |
Переможець |
312 097,50
UAH з ПДВ
|
18 жовтня 2023 00:06
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
31 жовтня 2023 07:52
|
Енергозбут.pdf | укладений |
31 жовтня 2023 07:51
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Електрична енергія | 53350 | Кіловат-година |
5,85
UAH з ПДВ
|