Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради
Очікувана вартість
933 430,00 UAH
UA-2023-08-31-005743-a 3a6fd9089a274638898ccf7f476bc212
Закупівля без використання електронної системи    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Даниленко Яніна Анатоліївна

0982389347 y.danilenko@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Дата оприлюднення: 31 серпня 2023
Друкувати звіт про договір про закупівлю PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ САХНОВЩИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 44072378
Місцезнаходження: 64501, Україна , Харківська обл., смт Сахновщина, вул.Тарасів шлях, будинок 69
Контактна особа: Даниленко Яніна Анатоліївна
0982389347
y.danilenko@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Роботи


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 64501, Україна, Харківська область, смт Сахновщина, Красноградський район, вул. Остапченко, 40А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи

Тендерна документація

31 серпня 2023 14:08
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2023-09-28-000097 ● 16b354d930eb40219bdd0e46f6c72388
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28 вересня 2023
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 29 вересня 2023 09:55
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ


Н А К А З

28.09.2023
№ 58-З

Житомир

Про початок моніторингу
процедур закупівель

Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),

НАКАЗУЮ:

1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК


Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.09.2023 № 58-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2023-08-31-005743-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2023-09-29 10:56:39

Про надання пояснень

У межах проведення моніторингу публічної закупівлі «Роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей» №2 Сахновщинської селищної ради» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-31-005743-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень,технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ФОП Трущ С.М. (код 2839509190), з яким укладений договір на виконання робіт (підряду) від 31.08.2023 № 1 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого (-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі,надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2023-10-04 16:11:19

«Роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей» №2 Сахновщинської селищної ради»

На запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі (рішення про початок моніторингу UA-M-2023-09-28-000097 від 29.09.2023): роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради, вартістю 933 430,00 грн. без ПДВ, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель оприлюднений в електронній системі закупівель за номером UA-2023-08-31-005743-a, повідомляємо, Закупівля здійснена на підставі п. 11 ПКМУ від 12.10. 2022 р. №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"
Щодо питання 1. Обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі Кошторисних норм України. Настанова з визначення вартості будівництва (З урахуванням Змін № 1, № 2), в подальшому згідно зведеного кошторисного розрахунку, дефектного акту, відомості ресурсів, та інших розрахунків (документи додаються).
Щодо питання 2. Згідно пп. 3 п. 3 Постанови КМУ №710 від 11.10.2016р. З метою ефективного та раціонального використання коштів Замовник повинен забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі не було розміщене на офіційному веб-сайті Замовника, так як зазначена норма стосується конкурентних процедур закупівель, та результатів переговорної процедури закупівель.
Щодо питання 3. Згідно Рішення ХХХІV сесії VIII скликання Сахновщинської селищної ради від 15 серпня 2023 року №3205-VIII Замовник здійснює закупівлю: роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради, код ДК 021:2015- 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, на підставі п. 11 ПКМУ від 12.10. 2022 р. №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (документи додаються).
посилання на веб сайт Сахновщинської селищної ради:
https://sahnovschina.gromada.org.ua/docs/
посилання на рішення:
https://rada.info/upload/users_files/04398301/docs/b4af47e28d13ab9d6574473738240119.pdf
Щодо питання 4. Дослідивши ринкові ціни, отримавши комерційні пропозиції від будівельних компаній, щодо виконання таких робіт, було прийнято рішення укласти договір із підрядником, який запропонував найбільш економічно вигідну (обґрунтовану) пропозицію.

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2023-10-05 16:27:37

Запит про надання поясння, інформації та документів № 2

У межах проведення моніторингу публічної закупівлі «Роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей» №2 Сахновщинської селищної ради» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-31-005743-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних інформації та документів.

1) Відповідно до частини 1 статті 2 Закону цей закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
Відповідно до статті 4 Закону, закупівля здійснюється відповідно до річного плану, при цьому річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу (далі – веб-портал) протягом п’яти днів з дня затвердження.
При цьому, пунктами 3 та 7 форми річного плану закупівель, затвердженої Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 передбачено зазначення інформації щодо конкретної назви предмета закупівлі та процедури закупівлі.
В той же час, відповідно до пункту 18 частини 1 статті 1 Закону, зокрема визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції. Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Поряд з тим, виходячи з пункту 22 частини 1 статті 1 Закону капітальний ремонт віднесено до робіт.
Слід відмітити, що згідно розділу III «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок МЕРТУ № 454) визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону № 922 за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника.
Водночас, об’єкт будівництва - це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04.06.2014 № 163 (далі - ДБН А.2.2-3:2014).
У свою чергу, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014.
Згідно з пунктом 3 «Терміни та визначення понять» ДБН А.2.2-3:2014 зокрема визначено, що будівля - це різновид споруди, що складається з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для життєдіяльності людей та виробництва продукції.
Відповідно до інформації, яку оприлюднено в електронній системі закупівель, по предмету закупівлі «Капітальний ремонту покрівлі будівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2» Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, смт. Сахновщина, вул. Остапченко, 40 А», Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради укладено протягом 2023 року 2 договори без використання електронної системи закупівель (звіти про укладені договори без використання електронної системи, які оприлюднено в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2023-06-13-002211-a та UA-2023-08-31-005743-a):
- з ФОП Фільков О.Л. від 13.06.2023 № 2 на суму 819 991,00 грн;
- з ФОП Трущ С.М від 31.08.2023 № 1 на суму 933 430,00 гривень.
Виходячи з вищевикладеного, загальна вартість закупівлі капітального ремонту покрівлі за однією адресою у 2023 році становить 1 753 421,00 грн., що в свою чергу перевищує граничну вартість, за якої в обов’язковому порядку проводяться процедури закупівлі передбачені нормами законодавства про публічні закупівлі.
Разом з тим, Вами 04.10.2023 надано, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, пояснення про те, що договір від 31.08.2023 № 1 укладено без використання електронної системи закупівель на підставі пункту 11 Особливостей, тобто, у зв’язку з тим, що вартість закупівлі робіт менше 1,5 млн. гривень.
Слід зазначити, що пунктом 5 Особливостей передбачено, що забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладання договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до / без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих Особливостей).
Абзацом 3 пункту 17 Особливостей передбачено, що забороняється укладання договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими Особливостей).
Крім того, підпунктом 1 пункту 21 Особливостей чітко передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих Особливостей.
У зв’язку з вищевикладеним, прошу надати інформацію та документальне підтвердження відсутності порушень вищевказаних норм законодавства про закупівлі (у разі їх наявності).
Крім того, прошу надати:
- експертні звіти щодо розгляду кошторисних частин проектних документацій по предмету «Капітальний ремонту покрівлі будівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2» Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, смт. Сахновщина, вул. Остапченко, 40 А»;
- річний план закупівель на паперовому носії на 2023 рік.

2) Чи були складені та направлені офіційні листи (запити) на надання будівельними компаніями комерційних пропозицій щодо вартості будівництва по об’єкту «Капітальний ремонту покрівлі будівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2» Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, смт. Сахновщина, вул. Остапченко, 40 А» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-31-005743-a)? Якщо так, надайте вказані листи.

3) На підставі яких нормативних актів здійснювався розрахунок вартості будівництва по об’єкту «Капітальний ремонту покрівлі будівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2» Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, смт. Сахновщина, вул. Остапченко, 40 А» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-31-005743-a)?

Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого (-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі,надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2023-10-09 15:30:16

роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради


На запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі (рішення про початок моніторингу UA-M-2023-09-28-000097 від 29.09.2023): «Роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей» №2 Сахновщинської селищної ради») Відділ освіти, культури, молоді та спорту надає пояснення стосовно закупівель за номерами ID: UA-2023-06-13-002211-a та UA-2023-08-31-005743-a
Пунктом 6 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, визначено, що замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями. Про те, згідно листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Щодо планування закупівель» від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06, ураховуючи, що Законом № 922 встановлено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану, у разі: 1) виникнення нової чи додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) перерозподілу коштів, зекономлених у разі зміни ціни договору про закупівлю в бік зменшення; 5) перерозподілу коштів, які було заплановано на закупівлю іншого(их) предмета(ів) закупівлі або фінансування інших видатків; 6) відміни закупівлі або визнання її такою, що не відбулась / неукладення договору про закупівлю за результатами проведення закупівлі та необхідності здійснення нової закупівлі; 7) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 8) інших подібних випадків, замовник може вносити відповідні зміни до річного плану закупівель шляхом створення нових та/або редагування / видалення існуючих рядків річного плану з інформацією про закупівлі.
При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені. Таким чином, замовник може вносити зміни до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі в залежності від конкретних випадків. Отже, у разі виділення додаткових коштів, які замовник об'єктивно не міг передбачити на момент здійснення первинної закупівлі та необхідності здійснення нової закупівлі, така закупівля можлива після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель, керуючись вартісними межами, оскільки такий предмет закупівлі у вищевказаному випадку вважатиметься новим предметом закупівлі.
Згідно Рішення ХХХ сесії VIII скликання Сахновщинської селищної ради від 18 травня 2023 року №2288-VIII Про внесення змін до рішення селищної ради від 22 грудня 2022 року №2105-VІІІ «Про бюджет Сахновщинської селищної територіальної громади на 2023 рік та додатків до нього (зі змінами) виділено додаткові кошти на проведення часткового ремонту покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2. 13.06.2023 року Замовником здійснено закупівлю: роботи з Проведення часткового капітального ремонту покрівлі будівлі КЗ "Сахновщинський ліцей №2" Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області за адресою: Харківська область, смт. Сахновщина, вул. Остапченко 40 "А" на підставі пункту 11 Особливостей, тобто, у зв’язку з тим, що вартість закупівлі робіт менше 1,5 млн. гривень.
15 серпня 2023 року, згідно Рішення ХХХІV сесії VIII скликання Сахновщинської селищної ради від 15 серпня 2023 року №2288-VIII Про внесення змін до рішення селищної ради від 22 грудня 2022 року №2105-VІІІ «Про бюджет Сахновщинської селищної територіальної громади на 2023 рік та додатків до нього (зі змінами) виділено додаткові кошти на проведення капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2. 31.08.2023року Замовником здійснено закупівлю: роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради на підставі пункту 11 Особливостей, тобто, у зв’язку з тим, що вартість закупівлі робіт менше 1,5 млн. гривень. Водночас згідно з пунктом 15 Особливостей якщо у замовника виникла додаткова потреба (яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі) у здійсненні закупівлі з предметом закупівлі, закупівля за яким ним вже була здійснена у поточному році, очікувана вартість такого предмета закупівлі не додається до очікуваної вартості тотожного предмета закупівлі (тотожних предметів закупівель), закупівля яких була здійснена; замовник обирає вид закупівлі такого предмета закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених Особливостями.
У разі реалізації проектів будівництва із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, незалежно від категорії складності об’єктів обов’язковій експертизі підлягає кошторисна частина проектної документації відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI і Порядку затвердження проектів будівництва та здійснення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 № 560. Так, згідно із п.п. 3 п. 4 ст. 31 Закону № 3038 обов’язковій експертизі підлягають проекти будівництва об’єктів, які споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тис. грн, - щодо кошторисної частини проектної документації. Це ж прописано і в п. 10 Порядку № 560, але з уточненням, що під час дії воєнного стану обов’язковій експертизі підлягають проекти будівництва щодо кошторисної частини, якщо їх кошторисна вартість перевищує 1 млн. грн.
Відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», що затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві” (далі – Настанова), передбачено: п. 3.10. При визначенні вартості окремих видів капітального ремонту відповідно до ДБН А.2.2-3 кошторисна документація складається за дефектним актом, у якому визначаються фізичні об’єми будівельних робіт та умови їх виконання. п. 5.1 У разі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівель з використанням укрупнених показників вартості робіт пункти 5.3 – 5.30 та 5.33 цієї Настанови не застосовуються. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів замовник надає дефектний акт.
З метою здійснення закупівлі, Замовник змушений приймати міри та доручати потенційним учасникам здійснити огляд об’єкта для визначення обсягів робіт, складання дефектного акту та в подальшому складання комерційної пропозиції у разі якщо учасник згоден на істотні умови договору. Для укладання договору обирається учасник з найнижчою комерційною пропозицією. Згідно вище викладеного Замовник визначився провести розрахунок ціни робіт на підставі комерційних пропозицій.
На підставі вищенаведеного обидві Закупівлі здійснено з дотриманням усіх вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.


Запит замовнику на пояснення

Дата: 2023-10-09 17:39:05

Запит про надання пояснення, інформації та документів № 3

У межах проведення моніторингу публічної закупівлі «Роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей» № 2 Сахновщинської селищної ради» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-31-005743-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних інформації та документів.

В ході проведеного моніторингу встановлено, що рішенням XXXIV сесії VIII скликання від 15.08.2023 № 3205-VIII затверджено розподіл видатків бюджету розвитку за об’єктами у 2023 році, зокрема, на капітальний ремонт частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей» №2 Сахновщинської селищної ради з розробкою кошторисної документації і отриманням позитивного експертного звіту та здійснення технічного нагляду в сумі 1 002 820,00 гривень.
Аналізом інформації, яку оприлюднено Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради в електронній системі закупівель PROZORRO встановлено, що вказаним відділом освіти 25.08.2023 оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями по предмету «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення, частини покрівлі та частини внутрішніх приміщень Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2» Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, за адресою: 64501, Україна, Харківська область, Красноградський район, смт Сахновщина, вул. Остапченка, 40а» (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-25-002458-а) очікуваною вартістю 27 491 665,20 гривень.
Разом з тим, моніторингу підлягає звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 31.08.2023, на проведення капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей» № 2 Сахновщинської селищної ради.
Виходячи з вищевикладеного, у серпні-вересні 2023 року Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради укладено 2 договори на капітальний ремонт будівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2» Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області на загальну суму 23 412 027,00 гривень.

В свою чергу, як вже зазначалося органом державного фінансового контролю у попередньому запиті про надання пояснення, інформації та документів від 05.10.2023 року, відповідно до пункту 18 частини 1 статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції. Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Поряд з тим, виходячи з пункту 22 частини 1 статті 1 Закону капітальний ремонт віднесено до робіт.
Згідно розділу III «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок МЕРТУ № 454) визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону № 922 за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника.
Водночас, об’єкт будівництва - це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04.06.2014 № 163 (далі - ДБН А.2.2-3:2014).
У свою чергу, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014.
Згідно з пунктом 3 «Терміни та визначення понять» ДБН А.2.2-3:2014 зокрема визначено, що будівля - це різновид споруди, що складається з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для життєдіяльності людей та виробництва продукції.
Слід зазначити, що пунктом 5 Особливостей передбачено, що забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладання договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до / без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих Особливостей).
Абзацом 3 пункту 17 Особливостей передбачено, що забороняється укладання договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги / використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими Особливостей).
Крім того, підпунктом 1 пункту 21 Особливостей чітко передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих Особливостей.
У зв’язку з вищевикладеним, прошу пояснити, чому Вами не включено роботи з капітального ремонту покрівлі будівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2» (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 31.08.2023, оприлюднений в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-31-005743-a) до робіт з капітального ремонту будівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей № 2», в т.ч. покрівлі вказаного закладу (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-25-002458-а) та здійснено розподіл зазначених робіт?

Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого (-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі,надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2023-10-11 13:22:17

роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради

На запит Державної аудиторської служби України від 09.10.2023, про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі (рішення про початок моніторингу UA-M-2023-09-28-000097 від 29.09.2023): «Роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей» №2 Сахновщинської селищної ради») Відділ освіти, культури, молоді та спорту надає пояснення:
11.07.2023 року на підставі п. 11 Особливостей, Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради (Замовник) заключено договір на очікувану вартість закупівлі: Виготовлення проектно-кошторисної документації на об’єкт " Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення частини покрівлі та частини внутрішніх приміщень Комунального закладу "Сахновщинський ліцей №2" Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області за адресою: 64501, Харківська область, Красноградський район, смт. Сахновщина, вул Остапченка, 40а". При розробці кошторисної документації Замовником було включено роботи на частину покрівлі підвального приміщення Комунального закладу "Сахновщинський ліцей №2.
08.08.2023 року Замовником заключено договір на очікувану вартість закупівлі: експертиза кошторисної частини робочого проекту " Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення. частини покрівлі та частини внутрішніх приміщень Комунального закладу "Сахновщинський ліцей №2" Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області за адресою: 64501, Харківська область, Красноградський район, смт. Сахновщина, вул Остапченка, 40а".
25.08.2023 року Замовником оголошено відкриті торги з особливостями на очікувану вартість закупівлі: «Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення, частини покрівлі та частини внутрішніх приміщень Комунального закладу "Сахновщинський ліцей №2" Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, за адресою: 64501, Україна, Харківська область, Красноградський район, смт Сахновщина, вул. Остапченка, 40а». У свою чергу, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014. Згідно з пунктом 3 «Терміни та визначення понять» ДБН А.2.2-3:2014 зокрема визначено, що будівля - це різновид споруди, що складається з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для життєдіяльності людей та виробництва продукції.

Згідно Рішенням ХХХІV сесії VIII скликання Сахновщинської селищної ради від 15 серпня 2023 року №2288-VIII Про внесення змін до рішення селищної ради від 22 грудня 2022 року №2105-VІІІ «Про бюджет Сахновщинської селищної територіальної громади на 2023 рік та додатків до нього (зі змінами) виділено додаткові кошти на проведення капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу «Сахновщинський ліцей
№ 2. 31.08.2023 року 31.08.2023 року, згідно п. 15 Особливостей Замовником здійснено закупівлю: роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради.
Тому при розробці проектно-кошторисної документації на об’єкт " Капітальний ремонт (облаштування укриття) підвального приміщення частини покрівлі та частини внутрішніх приміщень Комунального закладу "Сахновщинський ліцей №2" Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області за адресою: 64501, Харківська область, Красноградський район, смт. Сахновщина, вул Остапченка, 40а", Замовник не міг передбачити виділення додаткових коштів для часткового ремонту покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей №2.

Звернення за роз'ясненням щодо висновку

Дата: 2023-10-25 08:22:41

роботи з Капітального ремонту частини покрівлі Комунального закладу "Сахновщинський ліцей" №2 Сахновщинської селищної ради

Ознайомившись із висновком Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу процедури UA-2023-08-31-005743-а від 23.10.2023 р., яким зобов’язує нас здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 31.08.2023 №1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Вважаємо за необхідне оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію, що свідчить про причини неможливості усунення виявлених порушень. Визначення контролюючим органом такого способу усунення виявлених порушень як «розірвання договору» не вирішує питання. Вимога про розірвання договору порушує вимоги, встановлені до акту індивідуальної дії (ч. 2 ст. 2 КАС України).Так, відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені Законом України "Про публічні закупівлі". Права, обов'язки, функції та повноваження ДАСУ визначені законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та Положенням «Про державну аудиторську службу України», затвердженим постановою КМУ від 03.02.2016 № 43 з подальшими змінами. Ні Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Положення «Про державну аудиторську службу України», затверджене постановою КМУ від 03.02.2016 № 43, - не містять повноважень ДАСУ зобов'язувати розривати укладені договори між замовником та підрядником.
Отже, така вимога є неправомірною, а саме такою, що прийнята не «у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України». Окрім цього, укладений договір може бути розірваний лише на підставах, встановлених законом та/або на підставах, встановлених договором. Закон не містить такої підстави розірвання договору як «на підставі висновку ДАСУ» (за зобов'язанням ДАСУ). Зобов`язання замовника, зокрема, вжити заходи для усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору відповідно до законодавства, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства. Крім того, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі порушень у запропонований в оскаржуваному Висновку спосіб, а саме: шляхом розірвання договору призводить до порушення прав і інтересів підрядника, оскільки роботи виконані в повному обсязі і зауважень з боку замовника немає.
У відповідності до ст. 629 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України), договір є обов`язковим для виконання сторонами. Статтею 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до пункту 6.3 Розділу 6 «Строк дії Договору та виконання робіт» Договору № 1 від 31.08.2023 передбачено, що зміни до Договору можуть бути внесені за взаємною згодою Сторін, в тому числі і розірвання Договору.
Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно частини 1 статті 652 ЦК України, у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання.
Відповідно до частини 1 статті 188 Господарського кодексу України (далі – ГК України), зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Отже, не ГК України та ЦК України, а також Договором не містить норм, які б передбачали підставою для розірвання діючого договору на підставі висновку ДАСУ, так само як і правового порядку розірвання такого договору.
Згідно пункту 14 частини 1 ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі", моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, висновок ДАСУ, як і вимога про розірвання договору, суперечить меті моніторингу і ч. 2 ст. 2 КАС України, а саме є таким, що прийнятий не з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано.
Зобов`язавши замовника вжити заходів щодо розірвання договору, Держаудитслужба порушує принцип пропорційності та діє без легітимної мети. Договір між замовником та підрядником на даний момент виконаний в повному обсязі та частково проплачений в сумі 464 171,00 грн. Платіжна інструкція на решту суми – 469259,00 зареєстрована в ДКСУ. У такому випадку розірвання договору потягне несприятливі наслідки і для замовника, і для підрядника договору.
Разом з тим, у Висновку зазначено неправдива інформація, щодо відсутності додатку до Договору «Календарний графік виконання робіт». Оскільки, в розділі 11 «Додатки до Договору» зазначено під номером 3 Календарний графік виконання робіт та є в наявності додатком до Договору.
Отже, зобов'язання ДАСУ викладене у Висновку про результати моніторингу процедури закупівліUA-2023-08-31-005743-а від 23.10.2023 шляхом розірвання договору про закупівлю від 31.08.2023 № 1 є неправомірним, що робить висновок ДАСУ таким, що не відповідає вимогам до рішення суб'єкта владних повноважень, встановлених ч. 2 ст. 2 КАС України.

Відповідь на звернення щодо висновку

Дата: 2023-10-26 15:43:01

Роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.

Щодо законної вимоги усунення порушень
Закон України Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є спеціальним нормативним актом, який регулює, зокрема, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад, а його метою, зокрема, є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель.
Разом з тим, відповідно до пункту 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
В свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Відтак, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням норм Особливостей.
Відповідно до частини 19 статті 8 Закону визначено, що форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Згідно частини 6 статті 8 Закону за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує Висновок, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником.
Заповнення форми Висновку в електронній системі закупівель визначається Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 01 жовтня 2020 за № 958/35241 (далі – Порядок № 552), відповідно до пункту 3 розділу ІІІ якого в констатуючій частині форми Висновку необхідно зазначати зобов’язання щодо усунення виявлених порушень.
Крім того, пункту 5 частини 7 статті 8 Закону визначено, що у Висновку обов’язково зазначаються зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Слід зазначити, що Закон є спеціальним законом, яким орган державного фінансового контролю керується при здійсненні моніторингу публічних закупівель.
Зазначені норми права надають органу державного фінансового контролю повноваження щодо зазначення у висновку про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель і не встановлюють конкретного переліку заходів (варіантів поведінки), спрямованих на усунення таких порушень. Конкретний захід (варіант поведінки), спрямований на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель орган державного фінансового контролю а визначає самостійно відповідно до наданих йому повноважень.
Враховуючи порушення, встановлені в ході проведення моніторингу у пункті 3 розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку зазначено, що «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 31.08.2023 № 1, в тому числі, із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.».
В свою чергу, загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені статтею 202 Господарського кодексу України. Так, частиною 1 вказаної статті передбачає, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Зокрема, частиною 2 вказаної статті визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Cлід зазначити, що в ході моніторингу встановлено порушення вимог пункту 10 Особливостей, пункту 5, абзацу 3 пункту 17 Особливостей та пункту 4 розділу I Порядку № 708, а саме, Замовником укладено Договір № 1 в сумі 933 430,00 грн. (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ІD: UA-2023-08-31-005743-a), без проведення процедури закупівлі відкритих торгів.
В свою чергу, зауважуємо, що Верховним Судом в постанові від 27.09.2023 у справі № 160/17664/22, Третій апеляційним адміністративним судом в постановах від 14.02.2023 у справі 160/15741/22 та від 13.07.2023 у справі № 160/18443/22 і т.д., підтверджено правову позицію органу державного фінансового контролю щодо порушення замовниками вимог законодавства у сфері публічних закупівель, якими здійснено поділ предмета закупівлі з метою уникнення процедури закупівлі.
Слід зазначити, що підпунктом 1 пункту 21 Особливостей чітко передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих Особливостей.
В свою чергу, згідно з частиною 2 статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Відтак, Управління зобов’язало Позивача застосувати єдиний можливий захід усунення порушень, передбачений Законом.
З огляду на зазначене, такий спосіб усунення порушення є пропорційний виявленим порушенням законодавства у сфері закупівель.
До аналогічного висновку щодо законної вимоги органу державного фінансового контролю в частині усунення встановлених у Висновку порушень шляхом розірвання договору про закупівлю приходить Верховний Суд у постановах від 17.08.2022 у справі № 520/14902/20, від 02.11.2022 у справі за № 120/14951/21-а, від 10.11.2022 у справі № 200/10092/20, від 08.12.2022 № 640/16025/20, від 28.12.2022 у справі № 160/2000/20. від 24.01.2023 у справі № 280/8475/20, від 31.01.2023 у справі № 260/2993/21. від 28.02.2023 у справі № 160/5952/20, від 02.03.2023 у справі № 160/4436/21. від 20.03.2023 у справі № 160/7953/21, від 04.05.2023 у справі № 240/6243/20, від 29.06.2023 у справі № 160/14860/21, від 20.07.2023 у справі № 160/8991/22, від 30.08.2023 у справі № 460/16829/22, від 21.09.2023 у справі № 260/3644/21, від 28.09.2023 у справі № 140/13717/21.
Таким чином, орган державного фінансового контролю зобов’язав Замовника усунути встановлені порушення та запропонував один із можливих шляхів усунення цих порушень з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України та не вийшов за межі своїх повноважень. Також, орган державного фінансового контролю при зобов’язанні усунення порушення чітко дотримувався норм та вимог, установлених Законом, врахував позицію Верховного Суду та жодним чином не порушив принцип пропорційності.
Щодо виконання умов договору
Відповідно до пункту 6.1 розділу 6 договору про закупівлю від 31.08.2023 № 1 передбачено, що цей договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами та діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків – до повного виконання сторонами зобов’язань за вказаним договором у повному обсязі.
Разом з тим, Вами у запиті на надання пояснення зазначено, що оплату за виконані роботи згідно договору від 31.08.2023 № 1 здійснено не в повному обсязі, а отже вказаний договір є незавершеним.


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDF
Дата публікації: 23 жовтня 2023
Кінцевий строк оскарження: 07 листопада 2023

Порушення виявлено

  1. Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  2. Інші порушення законодавства у сфері закупівель (вимог пунктів 17, 83 та абзацу 3 пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України.)
  3. Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Оскарження в суді

Опис: Інформація щодо поданої позовної заяви. З метою належного виконання вимог ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Відділ освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради повідомляє, що 03 листопада 2023 року було подано позовну заяву до Харківського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 (45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи) (ідентифікатор висновку UA-M-2023-09-28-000097 ), номер закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2023-08-31-005743-a, який оприлюднено 23.10.2023. Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Про відкриття Харківським окружним адміністративним судом провадження у справі буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Дата публікації: 07 листопада 2023
Номер відкриття провадження: 520/31691/23
Дата відкриття провадження: 09 листопада 2023

Документи:

10 листопада 2023 15:12
Електронний підпис
07 листопада 2023 10:32
позов.PDF
07 листопада 2023 10:32
квитанція.jpg
10 листопада 2023 15:12
Електронний підпис
07 листопада 2023 10:32
Електронний підпис
07 листопада 2023 10:32
позов.PDF
07 листопада 2023 10:32
квитанція.jpg

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ФО-П Трущ С.М.
#2839509190
Переможець 933 430,00
UAH
31 серпня 2023 14:08

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
11 січня 2024 15:03
Електронний підпис зміни до договору
25 жовтня 2023 19:40
Додаткова угода №2 до договору №1.pdf зміни до договору
25 жовтня 2023 19:40
Електронний підпис зміни до договору
04 вересня 2023 11:58
ДУ.jpg зміни до договору
04 вересня 2023 11:58
Електронний підпис зміни до договору
31 серпня 2023 16:08
протокол.jpg зміни до договору
31 серпня 2023 16:08
договір 1.PDF укладений
31 серпня 2023 14:08

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
31 серпня 2023
Дата публікації змін до договору:
31 серпня 2023
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): протокол №42 від 31.08.2023р (технічна помилка)
Номер договору про закупівлю: 1
Договір:
Номер додаткової угоди: не вказано
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
31 серпня 2023
Дата публікації змін до договору:
04 вересня 2023
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Технічна помилка у преамбулі Договору №1 від 31.08.2023р.
Номер договору про закупівлю: 1
Договір:
Номер додаткової угоди: 1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
25 жовтня 2023
Дата публікації змін до договору:
25 жовтня 2023
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): покращення якості предмета закупівлі
Номер договору про закупівлю: 1
Договір:
Номер додаткової угоди: 2
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 31 серпня 2023 — 31 грудня 2023
Сума оплати за договором: 933 430,00
UAH