Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Маяківська сільська рада |
Код ЄДРПОУ: | 04377747 |
Місцезнаходження: | 67654, Україна , Одеська обл., село Маяки, вул. Богачова,99 |
Контактна особа: |
Гончаров Валерій Михайлович +380485233073 rda.pravo@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | «Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101» (нове будівництво), згідно коду ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт | Аванс | 7 | Календарні | 30 |
Виконання робіт | «Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101» (нове будівництво), згідно коду ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт | Пiсляоплата | 7 | Календарні | 70 |
Тендерна документація
30 серпня 2023 15:28 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-11-10-000024 ● 9b7de2b6957f40edb78720297070c5f3
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 10 листопада 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 10 листопада 2023 16:39 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
10.11.2023 № 76-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу
Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 10.11.2023 № 76-з
Перелік
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1.UA-2023-08-30-006183-a 30.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій системі закупівель
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-11-14 09:30:32
Про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська, 101» (нове будівництво), код ДК 021:2015: 45000000-7 – будівельні роботи та поточний ремонт (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-006183-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, як це передбачено абзацом 4 підпунктом 3 пунктом 13 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), а саме, документальне підтвердження, що Замовник не мав змоги дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано саме товариство з обмеженою відповідальністю «СТАНІ МАГНУМ» (код ЄДРПОУ 22445949), з яким укладено договір (надати цінові пропозиції потенційних постачальників вказаних робіт)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-11-15 12:20:03
Пояснення
За результатами розгляду запиту в ході проведення моніторингу з питання процедури закупівлі робіт «Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська, 101» (нове будівництво), код ДК 021:2015: 45000000-7 – будівельні роботи та поточний ремонт (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-006183-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 інформуємо про наступне:
Щодо першого питання:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі комплексного підходу, відповідно до чинного законодавства України, шляхом залучення відповідних спеціалістів, прийняття відповідних розпорядчих рішень та здійснення комплектного моніторингу ринкової вартості матеріалів, робіт та супутніх послуг, методом порівняння ринкових цін, беручи до уваги наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (із змінами) та ґрунтуючись на комерційних пропозиціях, які були надіслані потенційними виконавцями робіт, дані дії проводилися задля максимальної економії бюджетних коштів.
Відповідно до пункту 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», між Маяківською сільською радою та ФОП Везенков Петро Іванович, Код ЄДРПОУ: 3182921171, було укладено договір № 6 від 14.02.2023 року. За результатами виконаних робіт згідно даного договору був підготовлений та пройшов експертизу Робочий проект по об'єкту Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101.
Відповідність переданого Робочого проекту вимогам діючих нормі і стандартів будівельної діяльності в Україні, було підтверджено Експертним звітом (позитивного)
№ № 16-0242/01-23 від 14 липня 2023 року, виконаного ФОП Везенков Петро Іванович. Реєстраційний номер: EX01:1340-8874-1453-9905.
Відповідно до вказаного експертного звіту встановлено:
За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг установлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з вимогами КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. №281.
Загальна кошторисна вартість будівництва, в поточних цінах станом на 03.07.2023 складає 45434.797 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 28668.850 тис. грн.; устаткування, меблі, інвентар – 8116.092 тис. грн.; інші витрати – 8649.855 тис. грн.
Рішенням Маяківської сільської ради Одеської області Одеського району від 20.07.2023 року №14/9-VIII «Про затвердження проектно-кошторисної документації» за проектом по об’єкту Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101 була затверджена в сумі 45 434 797, 00 грн.
Замовником будівництва, була визначена загальна вартість будівельних робіт за вищевказаним об’єктом із зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, із виключенням вартості проектно-кошторисних робіт, експертизи проектної документації, та коштів на здійснення авторського нагляду та технічного нагляду.
Таким чином, була визначена загальна вартість будівельних робіт у розмірі – 44 310 169, 20 грн.
Зокрема, обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі наступних документів:
1. Робочого проекту по об'єкту: «Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська, 101» (нове будівництво). Реєстраційний номер Проектної документації: PD01:9280-2893-5310-6762.
Електронний ресурс: https://e-construction.gov.ua/proj_exp_doc_detail/3187265374752081724
2. Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва щодо об’єкту: «Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська, 101» (нове будівництво).
3. Експертного звіту (позитивного) № 16-0242/01-23 від 14 липня 2023 року, виконаного
Філія ДП "Укрдержбудекспертиза" в Одеській області (35850107). Реєстраційний номер: EX01:1340-8874-1453-9905.
Електронний ресурс: https://e-construction.gov.ua/proj_exp_detail/3189394382935558139.
4. Комерційної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНІ МАГНУМ» № 08/08-1 від 08.08.2023 року у розмірі 44 303 000, 00 грн.
5. Комерційної пропозиції Фізичної особи-підприємця Гордійчук Світлана Миколаївна
№ б/н від 08.08.2023 року у розмірі 44 304 000, 00 грн.
6.Комерційної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ДАВМІР СТРОЙ» № 13 від 08.08.2023 року у розмірі 44 305 200, 00 грн.
7. Комерційної пропозиції ПП «АСК» № 03 від 08.08.2023 року у розмірі 44 310 000, 00 грн.
Щодо другого питання:
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
У відповідь на дане питання надаємо посилання на офіційний веб-сайт Маяківської сільської ради Одеського району, Одеської області: https://mayakivska-gromada.gov.ua
На даному веб-сайті розміщені та опубліковані обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі публічних закупівель, що здійснюються Маяківської сільської ради Одеського району Одеської області, зокрема, але не виключно на даному веб-сайті розміщено обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі робіт «Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська, 101» (нове будівництво), код ДК 021:2015: 45000000-7 – будівельні роботи та поточний ремонт (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-30-006183-a).
Надаємо відповідне посилання: https://mayakivska-gromada.gov.ua/news/1693562821/ окремо додаємо копію вищенаведеного обґрунтування.
Щодо третього питання:
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, як це передбачено абзацом 4 підпунктом 3 пунктом 13 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), а саме, документальне підтвердження, що Замовник не мав змоги дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів.
У відповідь на дане питання повідомляємо наступну інформацію:
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються для будівництва, реконструкції, капітального або поточного ремонту, облаштування захисних споруд цивільного захисту, у тому числі подвійного призначення, найпростіших споруд, укриттів, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У Маяківської сільської ради виникла необхідність у закупівлі робіт із будівництва споруди цивільного захисту, що дозволить здійснювати захист всіх учасників освітнього процесу на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного плану /змін до річного плану, а також з урахуванням потреби замовника до кінця 2023 року.
Необхідність проведення даного виду робіт зумовлена потребою ефективного використання вказаного приміщення для потреб захисту учасників освітнього процесу
Замовник в даному випадку керується принципами здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія і ефективність.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби щодо вищевказаного предмету закупівлі в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями, в тому числі з урахуванням наступного.
По-перше, фінансування вищезазначеного об’єкту будівництва здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету України.
Відповідно до ст.57 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ), не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду або останнього дня іншого бюджетного періоду Казначейство України закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету.
На кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету та щодо субвенцій із спеціального фонду державного бюджету на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення. У разі відсутності відповідних бюджетних призначень на наступний бюджетний період залишки коштів спеціального фонду перераховуються до загального фонду державного бюджету».
З урахуванням даної норми БКУ - залишки субвенцій за загальним фондом слід повертати до держбюджету наприкінці бюджетного року, а за спеціальним фондом — залишати на рахунках.
Також відповідно до п. 9 Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою КМУ від 15.12.2010 р. № 1132 (далі — Порядок № 1132), обсяг субвенцій із державного бюджету, не використаний на кінець бюджетного періоду, перераховують в останній робочий день такого періоду органи Казначейства до державного бюджету, якщо інше не передбачено БКУ.
З цього питання визначено в п. 14.4 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938 (далі — Порядок № 938): «Залишки коштів субвенцій, наданих із загального фонду державного бюджету, не використані на кінець бюджетного періоду, перераховуються в останній робочий день такого періоду органами Казначейства до державного бюджету, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами.
Залишки коштів субвенцій, наданих із спеціального фонду державного бюджету, на кінець бюджетного періоду органи Казначейства зберігають на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення відповідно до вимог ст. 57 БКУ».
Крім того, вважаємо за необхідне зазначити, що строк, необхідний тільки для проведення вищенаведеної закупівлі робіт із застосуванням процедури відкритих торгів, мав би складати більше одного календарного місяця, враховуючи строки оголошення процедури закупівлі, періоду уточнень, строків для подання та оцінки пропозицій учасників, дотримання строків на оскарження процедури закупівлі, публікація договору, реєстрація договору в органах Державного казначейства України.
Таким чином, однією із обґрунтованих підстав недотримання строків для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів є ризики можливого невикористання у рамках бюджетного 2023 року наданої з державного бюджету України субвенції через втрату значного проміжку часу тільки на проведення відкритих торгів та реєстрації договору за такими в органах казначейства.
По-друге, варто зазначити, що відповідно до календарного графіку робіт, що є невід’ємною частиною договору про закупівлю №67 від 30.08.2023 року, та затвердженого проекту будівництва споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101, першим етап виконання будівельних робіт визначені земляні роботи і улаштування основ та фундаментів. Строки виконання зазначених видів робіт встановлені договором про закупівлю у відповідності до вимог Державних будівельних норм А 1-5-96 Організація будівельного виробництва та Д.2.2.-1-99 Земляні роботи, та Методичних рекомендацій з технологій земляних робіт у будівництві в частині планування та сезонності виконання земляних робіт та улаштування фундаментів.
А саме, відповідно до встановленої технології виконання робіт, пов’язаних із риттям котлованів, основ під фундаменти, каналів, тощо планується підрядником та встановлюється у графіку виконання будівельних робіт на періоди року травень-вересень та грудень-лютий. Такі рекомендації виконання земельних робіт та улаштування фундаментів, що затверджені центральними органами влади у сфері будівництва та будівельної діяльності, обґрунтовані імовірними природними осадками у осінній та весняний періоди року, що в свою чергу, унеможливлюють якісне та своєчасне виконання будівельних робіт та можуть призвести до зупинення таких.
У відповідності до графіку виконання будівельних робіт, що є невід’ємною частиною договору про закупівлю №67 від 30.08.2023 року, виконання земляних робіт та робіт з улаштування основ і фундаментів за вказаним об’єктом будівництва призначене на серпень-вересень 2023 року.
З урахуванням високої імовірності зупинення будівельних робіт через випад осадків у жовтні-листопаді 2023 року (вище наведені мінімальні строки проведення процедури відкритих торгів, які були би витрачені Замовником тільки на саму процедуру), Замовник мав всі обґрунтовані підстави для укладення прямого договору відповідно до абзацу 4 підпункту 3 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та замовлення та прийняття виконаних земельних робіт до періоду жовтень-листопад 2023 року.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Документальне підтвердження:
- лист Департаменту фінансів ООДА № 1846/03/02.02-20/2-23 від 01.08.2023 (3 аркуша);
- розпорядження ООДА № 636/А-2023 від 25.08.2023 року (2 аркуша);
- витяг з розпорядження ООДА № 512/А-2023 від 27.07.2023 (3 аркуша);
- лист департаменту освіти і науки № 3685/01-23/2-23 від 16.08.2023 (4 аркуша);
- звернення вхідний № Б-310-02-18 від 07.08.2023 року (10 аркушів);
- рішення Маяківської сільської ради № 59/21 – УІІІ від 24.08.2023 року (14 аркушів);
Щодо четвертого питання:
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано саме товариство з обмеженою відповідальністю «СТАНІ МАГНУМ» (код ЄДРПОУ 22445949), з яким укладено договір (надати цінові пропозиції потенційних постачальників вказаних робіт)?
У відповідь на дане питання повідомляємо наступну інформацію:
Замовником Маяківською сільською радою, задля максимальної економії бюджетних коштів були надіслані 5 (п’ять) запитів потенційно можливим виконавцям робіт на надання комерційних пропозиції, для порівняння цінової політики та цінових показників щодо предмету закупівлі.
У відповідь на запити щодо надання комерційних пропозиції, які були надіслані Замовником Маяківською сільською радою потенційним виконавцям робіт, які при надаванні своєї пропозиції керувалися технічним завданням, яке в свою чергу було надано разом із запитом, на адресу Замовника Маяківської сільської радої було надано 4 (чотири) комерційні пропозиції від наступних підприємств:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАНІ МАГНУМ»
Код ЄДРПОУ: 22445949
Комерційна пропозиція: 44 303 000,00 грн.
2. Фізична особа-підприємець Гордійчук Світлана Миколаївна
ІПН: 2876310566
Комерційна пропозиція: 44 304 000, 00 грн.
3. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДАВМІР СТРОЙ»
Код ЄДРПОУ: 42872700
Комерційна пропозиція: 44 305 000,00 грн.
4. ПП «АСК»
Код ЄДРПОУ: 24543159
Комерційна пропозиція: 44 310 000,00 грн.
Детально проаналізувавши дані цінові (комерційні) пропозиції було вирішено взяти їх за основу визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, шляхом обрання найбільш економічно вигідної цінової (комерційної) пропозиції, а саме пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНІ МАГНУМ» (код ЄДРПОУ 22445949) із ціновою пропозицією 44 303 000,00 грн.
Окремо вважаємо за необхідне зазначити, що замовник при визначенні потенційного виконавця робіт за договором та очікуваною вартості закупівлі керувався та керується виключно доцільністю та ефективністю використання бюджетних коштів та задля максимальної їх економії.
- Протокол
- витяг з реєстру будівельної діяльності Нове будівництво ПРУ с. Йосипівка.pdf
- Витяг з розпорядження ООДА _ 512 А 2023.PDF
- Експертний звіт (позитивний) Нове будівництво ПРУ с. Йосипівка.pdf
- Звернення _ Б 310-02-18 від 07.08.23.pdf
- Копія зведеного кошторисного розрахунку.pdf
- Копія рішення Маяківської сілської ради 14 9 від 20.07..2023 року.pdf
- копія рішення Маяківської сіслької ради _ 59 21 -УІІІ від 24.08.2023.pdf
- Лист департаменту освіти і науки _ 3685 01 23 2 23 від 16.08.2023.pdf
- Лист департаменту фінансів 1846 03 02.02 20 2 23 від 01.08.2023.pdf
- Пропозиція ТОВ Стані Магнум.pdf
- Пропозиція ФОП Гайдарчук С.М..pdf
- Листи суб_єктам господарювання з інформацією щодо відправлення.pdf
- Розпорядження ООДА _ 636 А 2023 від 25.08.2023.pdf
- Обгрунтування.pdf
- Пропозиція ПП АСК.pdf
- Пропозиція ТОВ Давмір строй.pdf
- Електронний підпис
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2023-11-29 09:54:03
Роз'яснення щодо висновку
До Східного офісу Держаудитслужби
в Кіровоградській області
ЗАПИТ
на роз’яснення змісту висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-08-30-006183-a від 27 листопада 2023 року
На підставі Наказу від 10.11.2023 № 76-з управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області було проведено моніторинг закупівлі «Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101» (нове будівництво), згідно коду ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт (Ідентифікатор закупівлі:UA-2023-08-30-006183-a).
За результатами проведеного моніторингу складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-30-006183-a від 27 листопада 2023 року, затверджений заступником начальника управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області – начальником відділу Святокум Т.А.
Згідно з пунктом 3 оприлюдненого Висновку Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує Замовника: «…здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень вимог пунктів 5, 10, абзацу 4 підпункту 3 пункту 13 Особливостей в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів…».
За правилами частини восьмої статті 8 Закону, замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз'ясненням змісту висновку та його зобов'язань, визначених у висновку.
Керуючись наведеним, звертаємося до органу державного фінансового контролю за роз'ясненням змісту Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-30-006183-a від 27 листопада 2023 року та зобов'язань Замовника, визначених у висновку, із зазначенням наступного.
Згідно приписів чинного законодавства індивідуальний акт - акт (рішення) суб'єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Оскільки висновок за результатами проведеного моніторингу публічних закупівель встановлює для Замовника певні обов'язки, такий висновок є актом індивідуальної дії, що приймається Держаудитслужбою в межах наданих їй повноважень та на виконання покладених на неї завдань.
Рішення суб'єктів владних повноважень мають бути прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб'єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
При цьому, зміст Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-08-30-006183-a від 27 листопада 2023 року, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов'язки для Замовника, полягає в тому, щоб усунути виявлені порушення, встановлені органом державного фінансового контролю, однак не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості, а саме – є неконкретизованим.
Зазначивши у Висновку про необхідність усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель, орган державного фінансового контролю не конкретизував чітко, яких саме заходів має вжити Замовник, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Звертаємо увагу, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб'єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень.
Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, у свою чергу, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог Закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії.
Також необхідно зазначити, що зобов'язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов'язкового способу його усунення.
Наведене узгоджується із правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 05.03.2020 у справі N 640/467/19 (N К/9901/1118/20), від 10.12.2020 у справі N 160/6501/19 (N К/9901/5997/20).
Органом державного фінансового контролю в оприлюдненому Висновку не обґрунтовано такий спосіб усунення недоліків закупівлі, як припинення зобов'язання за договором про закупівлю та не зазначено причинно-наслідкового зв'язку між розірванням такої угоди і встановленими порушеннями.
Крім того, чинним законодавством не передбачено такої підстави для припинення договору, як вимога Держаудитслужби про вчинення таких дій, таке зобов'язання органу державного фінансового контролю порушує загальні принципи укладення та припинення (розірвання) договорів передбачених Цивільним Кодексом України та Господарським Кодексом України.
Зокрема, пунктом 15 ст. 10 Закону передбачено, що органу державного фінансового контролю надається право, зокрема, порушувати перед керівниками відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях.
З метою виконання окреслених Законом N 2939-XII завдань і функцій орган державного фінансового контролю відповідно до положень статті 10 названого Закону наділений правом пред'являти підконтрольним суб'єктам обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства (пункт 7 частини першої статті 10), порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства (пункт 8 частини першої статті 10), звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів (пункт 10 частини першої статті 10), при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку (пункт 13 частини першої статті 10).
Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Отже, комплексний аналіз норм чинного законодавства свідчить, що Замовник не може в односторонньому порядку розірвати договір, якщо таке право не обумовлено у самому договорі. Альтернативою може бути розірвання договору за рішенням суду.
Жодним нормативно-правовим документом, в тому числі й нормами Закону
N 922-VIII, не визначено право Держаудитслужби визначати перевіряючий особі шляхи усунення встановлених порушень в ході проведення моніторингу закупівель у вигляді спонукання розірвати договір, який укладено за результатами торгів, послуги за яким надаються, оскільки дані дії можливо лише вчинити сторонами договору в межах вирішення господарських взаємовідносин, або за згодою сторін чи на підставі відповідного рішення суду.
Просимо орган фінансового контролю з наданням відповіді за даним запитом врахувати, що Договір про закупівлю № 67 від 30.08.2023 р., укладений між Замовником та Учасником, є чинним, фінансується та виконується.
На підставі вищенаведеного, просимо надати роз'яснення змісту зобов'язань Маяківської сільської ради згідно Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-30-006183-a від 27 листопада 2023 року, із вказанням заходів, які Замовник має здійснити на його виконання.
Уповноважена особа Валерій ГОНЧАРОВ
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2023-11-30 12:48:22
Відповідь на звернення щодо роз`яснення змісту висновку
Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (далі – Управління) за результатами розгляду звернення щодо роз`яснення змісту висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за номером UA-2023-08-30-006183-а від 27.11.2023 (далі – Висновок) повідомляє наступне.
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів установлено, що Замовник на порушення вимог пунктів 5, 10 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) (далі – Особливості) здійснив закупівлю та уклав Договір без проведення процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, документально не підтвердив, що не міг дотриматися строків для проведення закупівлі робіт з будівництва споруди цивільного захисту із застосуванням відкритих торгів, як визначено вимогами абзацу 4 підпункту 3 пункту 13 Особливостей.
Стосовно наведеного в запиті про роз`яснення змісту висновку, що орган державного фінансового контролю не конкретизував чітко яких саме заходів має вжити Замовник, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність, слід роз`яснити наступне.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08.09.2020 № 552, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Тобто, законодавцем визначено порядок дій замовника, в разі виявлення за наслідками проведення моніторингу порушень чинного законодавства при здійсненні публічної закупівлі, та диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усуненні порушень, зазначених у висновку, зокрема, шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
В пункті 3 «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ Висновку зазначено:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів з особливостями, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення встановлених порушень вимог пунктів 5, 10, абзацу 4 підпункту 3 пункту 13 Особливостей в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов`язань за договором та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Тобто, пункт 3 констатуючої частини Висновку містить посилання на нормативно-правовий акт, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує Замовника усунути у встановленому законодавством порядку порушення, а також чітко конкретизовано які заходи слід здійснити Замовнику щодо усунення виявлених порушень, а саме, припинити зобов`язання за договором.
Крім того, слід зазначити, що Верховний Суд у постанові від 02.03.2023 у справі № 160/4436/21 зробив висновок щодо конкретизації висновку про результати моніторингу публічної закупівлі, що полягає в тому, що зазначення органом державного фінансового контролю варіанта усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору є чітким та визначеним способом усунення виявленого порушення.
Вказана правова позиція зазначена Верховним Судом також у постановах від 26.10.2022 у справі № 420/693/21, від 17.11.2022 у справі № 620/6135/20, від 24.01.2023 у справі № 280/8475/20, від 31.01.2023 у справі № 260/2993/21, від 20.07.2023 у справі № 440/13534/21.
Отже, Управлінням у констатуючій частині Висновку чітко конкретизував яких саме заходів має вжити Замовник та визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність.
Стосовно зазначеного в запиті про роз`яснення змісту висновку, що жодним нормативно-правовим документом не визначено право Держаудитслужби визначати шляхи усунення встановлених порушень в ході проведення моніторингу закупівель у вигляді спонукання розірвати договір про закупівлю, який є чинним та виконується, слід роз`яснити наступне.
Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, передбачено, що основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення, в тому числі, моніторингу закупівель та здійснює контроль, зокрема, за дотриманням законодавства про закупівлі.
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право, зокрема, порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства.
Відповідно до частини 1 статті 41 Закону № 922 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до статті 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Відповідно до частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільного права може бути, зокрема, визнання правочину недійсним.
Статтею 215 ЦК України встановлено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1 - 3, 5 та 6 статті 203 цього Кодексу. Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Таким чином, укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не дотримання законодавства у сфері публічних закупівель та, як наслідок, укладення договору, є підставою для розірвання такого договору.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники здійснюють закупівлю робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями.
Згідно із пунктом 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Особливостями, та укладання договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 Особливостей).
Абзац 4 підпункту 3 пункту 13 Особливостей дозволяє Замовникам придбавати роботи, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, коли замовник не може дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, що повинно бути документально підтверджено замовником, якщо публічні закупівлі здійснюються, зокрема, для будівництва, поточного ремонту, облаштування захисних споруд цивільного захисту.
Замовником не дотримано законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності підстав для закупівлі робіт шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, а саме, документально не підтвердив, що не міг дотриматися строків для проведення закупівлі робіт з будівництва споруди цивільного захисту із застосуванням відкритих торгів, як того вимагають вимоги абзацу 4 підпункту 3 пункту 13 Особливостей, здійснив закупівлю та уклав Договір без проведення процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, чим порушив вимоги пунктів 5, 10 Особливостей.
Крім того, Верховним Судом відкрито касаційне провадження у справі № 440/13534/21 та ухвалено 20.07.2023 постанову, якою сформовано правову позицію щодо наявності або відсутності у Державної аудиторської служби України право за результатами проведення моніторингу вимагати розірвання договору після його підписання з переможцем та під час його фактичного виконання.
У вказаній постанові, а також у постановах Верховного Суду від 26.10.2022 у справі № 420/693/21, від 17.11.2022 у справі № 620/6135/20, від 24.01.2023 у справі № 280/8475/20, від 31.01.2023 у справі № 260/2993/21 досліджувалось питання щодо зобов`язання усунення виявлених під час проведення моніторингу порушень у запропонований в оскаржуваному висновку про результати моніторингу закупівлі спосіб шляхом розірвання договору.
Верховний Суд зазначив, що варіант усунення порушення шляхом розірвання договору направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі дотримання вимог Закону № 922 відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено. Враховуючи відсутність у Закону № 922 визначення можливих способів усунення порушення (порушень) у сфері публічних закупівель, Верховний Суд чітко висловив та сформував правову позицію в частині надання права органам державного фінансового контролю вимагати усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом розірвання укладеного договору про закупівлю, а саме, вимога відповідача в зобов`язальній частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі розірвати укладений договір про закупівлю, є законно обґрунтованою та пропорційною виявленому порушенню.
Отже, спосіб усунення порушення у сфері публічних закупівель, як припинення зобов`язання за договором, є обґрунтованим, має причинно-наслідковий зв`язок між встановленим порушенням та способом його усунення, передбачений чинним законодавством та правовою позицією Верховного Суду, рішення яких, щодо застосування норм права, є джерелами права та є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 27 листопада 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 12 грудня 2023 |
Порушення виявлено
- Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Оскарження в суді
Опис: | ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі ID процедури закупівлі - UA-2023-08-30-006183-a. ID процедури моніторингу - UA-M-2023-11-10-000024 Маяківська сільська рада Одеського району Одеської області (далі – Замовник) не погоджується з висновками здійсненого моніторингу процедури закупівлі, вважає дані висновки такими, що зроблені без детального вивчення всіх обставин проведення процедури закупівлі UA-2023-08-30-006183-a та наданих Замовником під час проведення моніторингу пояснень і документів, надає наступні обґрунтовані заперечення. Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 15.11.2023. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України. Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася. Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. Таким чином, з метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, та нагальною потребою облаштування споруди цивільного захисту на території Маяківської сільської ради, на виконання вимог діючого законодавства щодо забезпечення роботи укриттів при закладах освіти, прийнято обґрунтоване рішення про необхідність здійснення закупівлі робіт із будівництва споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101. Щодо об’єктивної неможливості дотримання строків проведення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт в частині строків і порядку використання бюджетних коштів (субвенцій). Фінансування вищезазначеного об’єкту будівництва зокрема здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету України. Відповідно до ст.57 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ), не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду або останнього дня іншого бюджетного періоду Казначейство України закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету. На кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету та щодо субвенцій із спеціального фонду державного бюджету на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення. У разі відсутності відповідних бюджетних призначень на наступний бюджетний період залишки коштів спеціального фонду перераховуються до загального фонду державного бюджету». З урахуванням даної норми БКУ - залишки субвенцій за загальним фондом слід повертати до держбюджету наприкінці бюджетного року, а за спеціальним фондом — залишати на рахунках. Також відповідно до п. 9 Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою КМУ від 15.12.2010 р. № 1132 (далі — Порядок № 1132), обсяг субвенцій із державного бюджету, не використаний на кінець бюджетного періоду, перераховують в останній робочий день такого періоду органи Казначейства до державного бюджету, якщо інше не передбачено БКУ. З цього питання визначено в п. 14.4 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938 (далі — Порядок № 938): «Залишки коштів субвенцій, наданих із загального фонду державного бюджету, не використані на кінець бюджетного періоду, перераховуються в останній робочий день такого періоду органами Казначейства до державного бюджету, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами. Залишки коштів субвенцій, наданих із спеціального фонду державного бюджету, на кінець бюджетного періоду органи Казначейства зберігають на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення відповідно до вимог ст. 57 БКУ». Крім того, вважаємо за необхідне зазначити, що строк, необхідний тільки для проведення вищенаведеної закупівлі робіт із застосуванням процедури відкритих торгів, мав би складати більше одного календарного місяця, враховуючи строки оголошення процедури закупівлі, періоду уточнень, строків для подання та оцінки пропозицій учасників, дотримання строків на оскарження процедури закупівлі, публікація договору, реєстрація договору в органах Державного казначейства України. Таким чином, однією із обґрунтованих підстав недотримання строків для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів є ризики можливого невикористання у рамках бюджетного 2023 року наданої з державного бюджету України субвенції через втрату значного проміжку часу тільки на проведення відкритих торгів та реєстрації договору за такими в органах казначейства. Посилання органу фінансового контролю на довідку розпорядженням Одеської обласної державної (військової) адміністрації про зміни до розпису асигнувань на 2023 рік від 01.08.2023 № 386 щодо виділення субвенції з місцевого бюджету на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету в обсязі 20 млн. грн., що, на думку органу, було достатнім для дотримання Замовником строків на проведення відкритих торгів, вважаємо безпідставним та зробленим передчасно. А саме, посилання органу фінансового контролю лише на дату видачі такої довідки Одеської обласної державної (військової) адміністрації від 01.08.2023 року не обумовлює дати отримання такого документу Замовником та початку періоду, з якого Замовник мав можливість користуватись виділеною субвенцією та здійснити заходи щодо початку необхідної процедури закупівлі робіт. Так, інформація про виділення вищезазначеної субвенції з місцевого бюджету була отримана уповноваженою особою Замовника лише 15.08.08.2023 року, а відтак висновок органу фінансового контролю щодо можливості дотримання Замовником строку в межах одного календарного місяця до дати фактичного укладення договору (30.08.2023р.) вважаємо таким, що не відповідає дійсним обставинам у даному питанні. Крім того, під час проведення процедури моніторингу закупівлі органом фінансового контролю не запитувалось, та Замовником не надавалась інформація про фактичне знаходження уповноваженої особи Маяківської сільської ради Одеського району Одеської області на робочому місці у період з 01.08.2023 року по 30.08.2023 року, а відтак наявності об’єктивної можливості проведення процедури відкриті торги для закупівлі робіт з будівництва споруди цивільного захисту на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради у зазначений органом фінансового контролю період часу. Так, уповноважена особа Маяківської сільської ради Одеського району Одеської області ГОНЧАРОВ Валерій, який є єдиною уповноваженою особою Замовника із затвердженим кваліфікованим електронним підписом, перебував на стаціонарному лікуванні у медичному закладі у період з 04.08 по 14.08.2023 року. Номер ЛН 8577076-2016189713-1. Також ГОНЧАРОВ Валерій є єдиним представником Маяківської сільської ради в судах та забезпечував представництво: 17.08.2023 року у справі № 916/2498/23; 22.08.2023 року у справі № 495/5003/21, у справі № 496/3556/23; 24.08.2023 року у справі № 496/43/23; 30.08.2023 року у справі № 916/422/19. Щодо об’єктивної неможливості дотримання строків проведення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт в частині затверджених проектною документацією строків (етапів) виконання будівельних робіт. Відповідно до календарного графіку робіт, що є невід’ємною частиною договору про закупівлю № 67 від 30.08.2023 року, та затвердженого проекту будівництва споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101, першим етап виконання будівельних робіт визначені земляні роботи і улаштування основ та фундаментів. Строки виконання зазначених видів робіт встановлені договором про закупівлю у відповідності до вимог Державних будівельних норм А 1-5-96 Організація будівельного виробництва та Д.2.2.-1-99 Земляні роботи, та Методичних рекомендацій з технологій земляних робіт у будівництві в частині планування та сезонності виконання земляних робіт та улаштування фундаментів. А саме, відповідно до встановленої технології виконання робіт, пов’язаних із риттям котлованів, основ під фундаменти, каналів, тощо планується підрядником та встановлюється у графіку виконання будівельних робіт на періоди року травень-вересень та грудень-лютий. Такі рекомендації виконання земельних робіт та улаштування фундаментів, що затверджені центральними органами влади у сфері будівництва та будівельної діяльності, обґрунтовані імовірними природними осадками у осінній та весняний періоди року, що в свою чергу, унеможливлюють якісне та своєчасне виконання будівельних робіт та можуть призвести до зупинення таких. У відповідності до графіку виконання будівельних робіт, що є невід’ємною частиною договору про закупівлю № 67 від 30.08.2023 року, виконання земляних робіт та робіт з улаштування основ і фундаментів за вказаним об’єктом будівництва призначене на серпень-вересень 2023 року. Тобто планами робіт встановлені два календарних місяці на проведення даних видів робіт. Так, навіть з урахуванням позиції органу фінансового контролю, що Замовник начебто мав необхідний для проведення процедури відкритих торгів строк, а саме один календарний місяць з 01.08.2023 р. по 30.08.2023 р. (що в свою чергу спростовується Замовником вище), датою укладення договору та датою початку виконання першого етапу будівельних робіт була б дата з 01.09.2023-10.09.2023 року. Відповідно, виконання земляних робіт і улаштування основ та фундаментів у двомісячний, як затверджено документацією по будівництву, строк припадало би на вересень-жовтень 2023 року, що в свою чергу не відповідає вимогам Державних будівельних норм А 1-5-96 Організація будівельного виробництва та Д.2.2.-1-99 Земляні роботи, та Методичних рекомендацій з технологій земляних робіт у будівництві в частині планування та сезонності виконання земляних робіт та улаштування фундаментів. А відтак, могло стати підставою для зупинення будівельних робіт, порушення встановлених перед Замовником строків облаштування споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101. З урахуванням вищенаведеного, висновки органу фінансового контролю вважаємо необґрунтованими та такими, що не відповідають дійним обставинам проведеного моніторингу процедури закупівлі. З висновками Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-30-006183-a не згодні. Рішення буде оскаржуватись у встановленому законодавством порядку. Уповноважена особа Валерій ГОНЧАРОВ |
Дата публікації: | 01 грудня 2023 |
Номер відкриття провадження: | П/420/35658/23 |
Дата відкриття провадження: | 07 грудня 2023 |
Документи:
08 грудня 2023 12:26
|
Електронний підпис |
08 грудня 2023 12:24
|
Інформація щодо оскарження у суді |
01 грудня 2023 16:14
|
Електронний підпис |
01 грудня 2023 16:10
|
Заперечення до висновку |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАНІ МАГНУМ» #22445949 |
Переможець |
44 303 000,00
UAH з ПДВ
|
30 серпня 2023 14:10
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
09 вересня 2024 12:11
|
Електронний підпис | укладений |
19 серпня 2024 16:36
|
Додаткова угода _ 7 до Договору _ 67 від 30.08.2023 року_compressed.pdf | зміни до договору |
19 серпня 2024 16:26
|
Електронний підпис | укладений |
08 березня 2024 14:20
|
Додаткова угода _ 6 до длоговору _ 67 від 30.08.2023.pdf | зміни до договору |
07 березня 2024 13:24
|
Додаткова угода _ 1 до договору _ 67 від 30.07.2023.pdf | зміни до договору |
07 березня 2024 13:24
|
Електронний підпис | укладений |
26 грудня 2023 13:51
|
Додаткова угода № 5 від 26.12.2023 до Договору № 67 від 30.08.2023.pdf | зміни до договору |
26 грудня 2023 13:48
|
Електронний підпис | укладений |
18 грудня 2023 16:09
|
Додаткова угода _ 4 до договру _ 67 від 30.08.2023.pdf | зміни до договору |
18 грудня 2023 16:08
|
Електронний підпис | укладений |
12 грудня 2023 13:24
|
Додаткова угода _ 3 до дгоовру _ 67 від 30.08.2023.pdf | зміни до договору |
12 грудня 2023 13:09
|
Електронний підпис | укладений |
07 вересня 2023 15:16
|
Додаткова угода № 2 від 06.09.2023 до Договору № 67 ВІД 30.08.2023.pdf | зміни до договору |
07 вересня 2023 15:14
|
Електронний підпис | укладений |
30 серпня 2023 16:48
|
Договір | укладений |
30 серпня 2023 14:21
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
«Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101» (нове будівництво), згідно коду ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт | 1 | роботи |
44 303 000,00
UAH з ПДВ
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 30 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 30 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Уточнення фінансування робіт без збільшення загальної вартості |
Номер договору про закупівлю: | 67 |
Договір: | не вказано |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 06 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 07 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Виправлення технічної помилки |
Номер договору про закупівлю: | 67 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 11 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 12 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Уточнення фінансування робіт без збільшення загальної вартості |
Номер договору про закупівлю: | 67 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 18 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 18 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Виправлення технічних помилок, згідно планових призначень |
Номер договору про закупівлю: | 67 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 26 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 26 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Уточнення фінансування робіт без збільшення загальної вартості |
Номер договору про закупівлю: | 67 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 07 березня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 07 березня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Вступну частину (преамбулу) викласти в наступній редакції |
Номер договору про закупівлю: | 67 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 19 серпня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 19 серпня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі |
Номер договору про закупівлю: | 67 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
«Нове будівництво споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Йосипівського ліцею Маяківської сільської ради за адресою: Одеська область, Одеський район, село Йосипівка, вул. Софіївська 101» (нове будівництво), згідно коду ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт | 1 |
30 310 827,20
UAH з ПДВ
|