Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ПІВДЕННА ФІЛІЯ ДП "АМПУ" |
Код ЄДРПОУ: | 38728549 |
Вебсайт: | http://www.uspa.gov.ua/yuz/ |
Місцезнаходження: | 65481, Україна , Одеська обл., Южне, Україна, 65481, Одеська обл., місто Южне, ВУЛИЦЯ БЕРЕГОВА, будинок 11 |
Контактна особа: |
Марина Круль 380487381766 Maryna.Krul@pf.uspa.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 14 серпня 2023 15:24 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 19 серпня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 19 серпня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 22 серпня 2023 12:00 |
Початок аукціону: | 23 серпня 2023 11:12 |
Початок аукціону: | 23 серпня 2023 11:12 |
Очікувана вартість: | 9 240 383,28 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 46 201,92 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 5 % вартості Договору. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – гарантія банківської установи. Гарантія повинна бути оформлена згідно із вимогами чинного законодавства та в обов’язковому порядку у тексті містити наступні положення: - умови Гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена або відкликана банком-гарантом або принципалом без згоди та погодження з бенефіціаром, крім випадків, прямо передбачених чинним законодавством; - банк-гарант у разі порушення принципалом свого зобов’язання, забезпеченого гарантією, сплачує кошти бенефіціару за першою його вимогою без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов. Гарантія надається переможцем торгів замовнику не пізніше дати укладення договору про закупівлю. Гарантія виконання договору повинна вступати в дію з дати її видачі. Гарантія діє до останнього дня календарного місяця наступного за календарним місяцем в якому спливає строк дії договору (текст Гарантії повинен бути завчасно погоджений між сторонами до укладання договору). До гарантії, виданої банком-резидентом, переможцем додаються копії наступних банківських документів – ліцензія НБУ на право здійснення банківських операцій; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала Гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком. Банк, яким видана Гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації. Гарантія, оформлена банком-резидентом та надана переможцем торгів замовнику, має бути у вигляді оригіналу паперового документу. Гарантія, надана переможцем торгів через банк – нерезидент, має бути авізована через один з зазначених банків замовника: Філія-Одеське обласне управління АТ «Ощадбанк», ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» (більш детальна інформація наведена у тендерній документації). |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:50240000-9: Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги
код ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Протягом 10 (десяти) банківських днів з дати отримання Листа про готовність прийняття Судна в ремонт на підставі наданого рахунку проводить авансування Виконавцю в сумі 20% від загальної ціни Послуг, за умови виконання Виконавцем п. 4.1.1 Договору. | Аванс | 10 | Банківські | 20 |
Iнша подія | Остаточна оплата вартості наданих Послуг здійснюється прямим банківським переведенням коштів на рахунок виконавця, за фактом надання Послуг, наступним чином: - протягом 15 (п’ятнадцяти) банківських днів з дати підписання відповідного Акту здачі-приймання наданих послуг на підставі виставленого Виконавцем рахунку, за умови виконання п. 6.3.10 Договору, здійснюється оплата 80% суми Акту здачі-приймання наданих послуг, за винятком суми попередньої оплати (у разі наявності), сплаченої раніше у відповідності до п. 4.1 Договору; | Пiсляоплата | 15 | Банківські | 60 |
Iнша подія | Остаточна оплата вартості наданих Послуг здійснюється прямим банківським переведенням коштів на рахунок виконавця, за фактом надання Послуг, наступним чином: - протягом 10 (десять) банківських днів з дати отримання зареєстрованої та належним чином оформленої податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі виставленого Виконавцем рахунку, здійснюється оплата 20% суми Акту здачі-приймання наданих послуг, за винятком суми попередньої оплати (у разі наявності), сплаченої раніше у відповідності до п. 4.1 Договору. (Зазначається, якщо Виконавець є платником ПДВ). | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 20 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 серпня 2023 15:25 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
14 серпня 2023 15:24 |
Оголошення про проведення відкритих торгів.docx | |
14 серпня 2023 15:24 |
ТД Послуги з ремонту злв ПС-323.docx | |
14 серпня 2023 15:24 |
ПРОЕКТ ДОГОВОРУ.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-12-28-000006 ● 0dfff5ede2fe493caad83333e890eef9
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 28 грудня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 28 грудня 2023 11:28 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.12.2023 Одеса № 311
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 27.12.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 28.12.2023 № 311
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 UA-2023-08-14-013891-a 14.08.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-01-05 11:59:27
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень, інформації та документів із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «МАРІН ТЕХ СЕРВІС» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині ненадання учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 4.2 частини 4 Розділу I Додатка 2 до тендерної документації письмового підтвердження (у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі) того, що запропонований еквівалент відповідає вимогам замовника, тобто є не гіршим за технічними та якісними характеристиками, з урахуванням листа виробника від 18.08.2023 № 3105/08 запропонованого еквіваленту лакофарбових матеріалів виробництва товариства з обмеженою відповідальністю «СІОПЛАСТ», що є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі, згідно з яким виробник повідомив про відповідність його лакофарбових матеріалів вимогам замовника та про їх аналогічність лакофарбовим матеріалам TM «International»?
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ДАЙВІНГ МАРІН СЕРВІС» та розміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині ненадання учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 3.12 частини 3 Розділу I Додатку 2 до тендерної документації діючі на кінцеву дату подання тендерних пропозицій дозвільні документи (оригінали або завірені учасником процедури закупівлі копії), видані уповноваженими органами: КТ «Регістр судноплавства України», або іншим відповідним уповноваженим органом (зокрема, класифікаційним товариством, що є членом МАКТ (Міжнародна Асоціація Класифікаційних Товариств), у порядку та у відповідності до чинного законодавства, діючі на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, а саме: «Сертифікат/и про типове схвалення» або аналогічне/і свідоцтво/а на всі лакофарбові матеріали, запропоновані учасником процедури закупівлі для надання послуг, що є предметом закупівлі, тоді як обов’язкова наявність у учасника зазначених документів вимагається Замовником у Додатку 5 «Технічна специфікація» до тендерної документації?
4. Надати інформацію щодо стану виконання укладеного за результатами цієї процедури закупівлі договору про закупівлі (із зазначенням суми виконання).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-01-09 15:58:39
Пояснення на запит Південного офісу Держаудитслужби від 05.01.2024 у межах проведення моніторингу процедури закупівлі: Послуги з ремонту злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги (унікальний номер оголошення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-08-14-013891-a)
Пояснення на запит
Південного офісу Держаудитслужби від 05.01.2024 у межах проведення моніторингу процедури закупівлі: Послуги з ремонту
злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги (унікальний номер оголошення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-08-14-013891-a)
14.08.2023 Замовником – Державним підприємством «Адміністрація морських портів України», в особі Південної філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації морського порту Південний) (надалі - адміністрація морського порту Південний, Замовник, Адміністрація), в електронній системі закупівель Прозорро було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на предмет закупівлі: Послуги з ремонту злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги (унікальний номер оголошення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-08-14-013891-a).
Наказом Південного офісу Держаудитслужби від 28.12.2023 № 311 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної процедури закупівлі.
05.01.2024 о 11:59:27 в межах проведення моніторингу, в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит про надання пояснення», по суті якого, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та нормами постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 «Про здійснення особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – ОСОБЛИВОСТІ), Замовник надає наступні пояснення.
1. Що стосується обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості процедури закупівлі: Послуги з ремонту злв "ПС-323" за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги, повідомляємо:
Згідно з Законом України «Про морські порти України», Обов’язковими постановами по морському порту Південний та іншими законодавчими актами, в портах повинен забезпечуватися прийом з суден забруднених вод і побутових відходів. Такі функції в морському порту Південний виконуються за допомогою злв «ПС-323» (санітарний збір (збір нафтошламу, фекальних, льяльних вод та сміття)). Також, зазначений плавзасіб приймає участь у ліквідації аварійних розливів для збору забруднень.
Також злв «ПС-323» має льодове підсилення корпусу 2-го класу, у разі необхідності допустимо самостійне плавання в дрібно-битому розрідженому льоді зі швидкістю 5 вузлів при товщині льоду до 0,55 м, і в суцільному льоді в каналі за криголамом зі швидкістю 3 вузли при товщині льоду до 0,50 м.
Враховуючи викладене, для злв «ПС-323» визначений цілодобовий режим роботи.
Основні дані злв «ПС-323»:
- 1978 рік побудови, п. Баку.
- Регістровий номер: SRU030002.
- Термін класифікаційного освідчення до – 26.05.2023 року (продовжено Регістром судноплавства України до 26.11.2023).
- Клас Регістру судна: КМ ЛП2 ІІІ наливне (льяльні води);
- Періодичність проведення класифікаційного ремонту – кожні 5 років (до 60 місяців) відповідно до «Правил огляду судів (ПОС)» частина ІІ.
- Плановий початок класифікаційного ремонту – 07.2023.
Таким чином, проведення класифікаційного ремонту злв «ПС-323» необхідно для підтримання технічного стану судна та підтвердження класифікаційних документів, без яких подальша експлуатація судна неможлива, відповідно до «Правил класифікації та побудови морських суден» Регістра судноплавства України, додатків 1, 2 частини І, ІІ, ІІІ «Правил огляду судів (ПОС)» та «Керівництва по огляду морських суден в експлуатації (РОМСЭ)». Також, вимоги вищезазначених Правил та документів Регістра судноплавства України є підставою для розробки та оформлення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (Технічні вимоги до предмету закупівлі та Попередня ремонтна відомість ПС-323).
На підставі вищевикладеного, слід зазначити, що проведення класифікаційного ремонту злв «ПС-323» обумовлено виробничою необхідністю, оскільки зазначений плавзасіб залучається для виконання функцій санітарного збору в акваторії МП Південний та є необхідністю для забезпечення підтримання відповідного технічного стану плавзасобу, що, в свою чергу, дає можливість безпечно, та у встановлені строки виконувати виробничі завдання Замовника, що вкрай важливо під час дії воєнного стану в Україні, особливо враховуючи відновлення торгового судноплавства в акваторії МП Південний.
Також вважаємо за необхідне додати, що інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі наведена у пункті 2 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації, з викладенням самих технічних та якісних характеристик у Додатку 5 (Технічна специфікація) до тендерної документації на предмет закупівлі: «Послуги з ремонту злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги», яку оприлюднено в електронній системі закупівель.
Стосовно визначення очікуваної вартості повідомляємо:
Витрати на зазначені послуги передбачені фінансовим планом на 2023 рік. Очікувана вартість була розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (із змінами), чинного Положення про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в ПФ ДП «АМПУ» (адміністрації МП Південний) з використанням методу «Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін» та склала 9 240 383,28 грн. (без ПДВ) / 11 088 459,94 грн. (з ПДВ) (детальний опис визначення очікуваної вартості додається).
Також вважаємо за необхідне додати, що обґрунтування визначення очікуваної вартості предмета закупівлі наведено у пункті 4 частини 3 розділу V тендерної документації, яку оприлюднено в електронній системі закупівель.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або іншого офіційного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне:
Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» не є розпорядником бюджетних коштів.
Відповідно до ч. 4 ст. 3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст. 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Законом України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю.
Згідно з ч. 5 ст. 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення.
Слід зазначити, що ч. 6 ст. 40 Закону містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає публікації і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Варто також зазначити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону, оприлюднена в строки, передбачені Законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель.
Таким чином, із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 та ч. 6 ст. 40 Закону.
Необхідно звернути увагу, що ДП «АМПУ», який є єдиним власником веб-сайту, відноситься до замовників у розумінні Закону відповідно до
п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону, оскільки здійснює свою діяльність в окремих сферах господарювання, а саме: надання послуг портів.
Відповідно до частини 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Зважаючи на те, що ДП «АМПУ» не використовує кошти державного бюджету, норми постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 щодо публікації інформації по даній закупівлі на Замовника не поширюються.
Додатково інформуємо, що за результатами проведених Державною аудиторською службою моніторингу процедур закупівель ДП «АМПУ» з аналогічного питання, порушень не виявлено (закупівлі за номером: UA-2021-06-18-002891-a; UA-2021-09-07-008955-c; UA-2021-06-01-010869-b; UA-2021-11-05-002654-c; UA-2021-12-22-004497-a; UA-2021-11-08-003168-c, UA-2022-11-11-013033-a; UA-2022-03-21-000540-c; UA-2021-12-22-008035-b і т.д.).
Також вважаємо за необхідне зауважити, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі наведені у тендерній документації, яку оприлюднено в електронній системі закупівель.
2. Що стосується обґрунтування рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «МАРІН ТЕХ СЕРВІС» та нерозміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повідомляємо:
Частиною 4 розділу І Додатку 2 до тендерної документації було встановлено:
«4. Документи на підтвердження якісних та інших характеристик послуг (робіт):
4.1. Технічні вимоги, у редакції згідно Додатку 5 до цієї тендерної документації, підписані з боку учасника процедури закупівлі.
4.2. У разі пропозиції учасником процедури закупівлі еквіваленту товару, що є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі, надається письмове підтвердження (у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі) того, що запропонований еквівалент відповідає вимогам замовника, тобто є не гіршим за технічними та якісними характеристиками.».
За результатами детального розгляду тендерної пропозиції учасника
ТОВ «Марін Тех Сервіс» і, враховуючи аналіз розгляду тендерних пропозицій, наданий відповідальним підрозділом-закупником, було встановлено, що:
Учасником процедури закупівлі ТОВ «Марін Тех Сервіс» у складі його тендерної пропозиції було надано «Сертифікат про типове схвалення» Регістру судноплавства України № СТС-41-3-096-20, дата видачі 29.07.2020; № СТС-41-3-097-20, дата видачі 29.07.2020; № СТС-41-3-020-21, дата видачі 18.03.2021; № СТС-41-3-022-21, дата видачі 18.03.2021; № СТС-22-3-080-22, дата видачі 20.12.2022, виготовлювач: Товариство з обмеженою відповідальністю «СІОПЛАСТ».
При цьому вимогами ТД (Додаток 5 до ТД) передбачено використання виконавцем ЛФМ International (або еквівалент), тобто учасником процедури закупівлі при наданні послуг буде використовуватися еквівалент товару, який є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі, а саме: ЛФМ Товариство з обмеженою відповідальністю «СІОПЛАСТ» замість ЛФМ International.
Також, учасником процедури закупівлі ТОВ «Марін Тех Сервіс» у складі тендерної пропозиції був наданий Лист щодо відповідності лакофарбових матеріалів від 18.08.2023 № 3105/08 Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіопласт», тоді як вимогами тендерної документації вимагалося надати письмове підтвердження у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) саме учасника процедури закупівлі, тобто ТОВ «Марін Тех Сервіс».
Відповідно до пункту 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)».
Тобто нормами ОСОБЛИВОСТЕЙ встановлено вимогу щодо неможливості усунення невідповідностей, які полягають у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Учасником процедури закупівлі ТОВ «Марін Тех Сервіс» у складі його тендерної пропозиції, на підтвердження якісних та інших характеристик послуг (робіт), не було надано письмове підтвердження у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі того, що запропонований еквівалент відповідає вимогам замовника, тобто є не гіршим за технічними та якісними характеристиками (у разі пропозиції учасником процедури закупівлі еквіваленту товару, що є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі), що не відповідає вимогам пункту 4.2. частини 4 розділу І Додатку 2 до тендерної документації, тому, оскільки в документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «Марін Тех Сервіс» відсутній документ на підтвердження якісних та інших характеристик послуг (робіт), було прийнято рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Марін Тех Сервіс» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 ОСОБЛИВОСТЕЙ, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ, без застосування механізму усунення невідповідностей.
Відповідна позиція також висловлена в листі Антимонопольного комітету України від 15.11.2023 № 20-29.1/01-12094е, яким надано узагальнену інформацію щодо, зокрема, порушень та помилок у сфері публічних закупівель, які виявлені Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Серед найбільш поширених помилок з боку учасників вказано на «ненадання у складі тендерних пропозицій підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим замовником у тендерній документації».
У той же час, в частині порушень з боку замовника вказано на «надання замовником переможцю торгів можливості усунення невідповідностей, які належать до технічної специфікації та/або забезпечення тендерної пропозиції».
Таким чином, Антимонопольний комітет, виходячи з норм чинного законодавства, ще раз підкреслив неможливість усунення невідповідностей, що належать до документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються, в даному випадку, ТОВ «Марін Тех Сервіс» у його тендерній пропозиції.
Отже, законних підстав для надання даному Учаснику часу на усунення невідповідностей не було, у зв’язку з тим, що зроблені Учасником невідповідності не підлягають усуненню згідно з положеннями п. 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ.
3. Що стосується обґрунтування рішення щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю
«ДАЙВІНГ МАРІН СЕРВІС» та розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в частині ненадання учасником у складі тендерної пропозиції дозвільних документів, повідомляємо:
Пунктом 3.12 частини 3 розділу І Додатку 2 до тендерної документації було встановлено:
«3. Інші вимоги та відповідні документи, які повинні надати учасники процедури закупівлі:
3.12. Діючі на кінцеву дату подання тендерних пропозицій Дозвільні документи, (оригінали або завірені учасником процедури закупівлі копії), видані уповноваженими органами: КТ «Регістр судноплавства України», або іншим відповідним уповноваженим органом (зокрема, класифікаційним товариством, що є членом МАКТ (Міжнародна Асоціація Класифікаційних Товариств), у порядку та у відповідності до чинного законодавства, діючі на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, а саме:
- «Сертифікат/и про типове схвалення» лакофарбних матеріалів, запропонованих учасником процедури закупівлі для надання послуг, що є предметом закупівлі, або аналогічне/і свідоцтво/а.»
Відповідно до пункту 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)».
Учасником процедури закупівлі ТОВ «Дайвінг Марін Сервіс» у складі його тендерної пропозиції було надано «Сертифікат про типове схвалення» Регістра судноплавства України № СТС-41-3-104-21, дата видачі 29.04.2021; виготовлювач - INTERNATIONAL PAINT LTD, виріб – INTERSWIFT 6800HS (протиобрастаюче покриття гідролізного типу, що самополірується, яке не містить олово органічних з’єднань) та «Сертифікат про типове схвалення» Регістра судноплавства України № СТС-41-3-106-21 дата видачі 29.04.2021, виготовлювач - INTERNATIONAL PAINT LTD, виріб – INTERSPEED 6400 (протиобрастаюче покриття гідролізного типу, що самополірується, яке не містить олово органічних з’єднань), але учасником процедури закупівлі ТОВ «Дайвінг Марін Сервіс» не було надано (оригінали або завірені учасником процедури закупівлі копії), видані уповноваженими органами: КТ «Регістр судноплавства України», або іншим відповідним уповноваженим органом (зокрема, класифікаційним товариством, що є членом МАКТ (Міжнародна Асоціація Класифікаційних Товариств), у порядку та у відповідності до чинного законодавства, діючі на кінцеву дату подання тендерних пропозицій наступні документи, а саме: «Сертифікат/и про типове схвалення» на всі лакофарбні матеріали, які повинні бути ним використанні при наданні послуг, що є предметом закупівлі, оскільки згідно з Попередньою ремонтною відомістю плавпричалу злв «ПС-323» (класифікаційний ремонт) (Додаток 5 (Технічна специфікація)) передбачено надання послуг виконавцем з використанням інших лакофарбних матеріалів окрім протиобрастаючого покриття.
Враховуючи усе вищезазначене та керуючись вимогами пункту 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ Замовником 14.09.2023 було прийнято рішення про усунення учасником процедури закупівлі невідповідностей згідно з «Повідомленням з вимогою про усунення невідповідностей» (протокол прийняття рішення Уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі від 14.09.2023 № 350 з урахуванням протоколу робочої групи з розгляду тендерних пропозицій від 14.09.2023 № 335).
Учасником процедури закупівлі ТОВ «Дайвінг Марін Сервіс» 14.09.2023 були усунені невідповідності в документах, відповідно до пункту 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, а саме:
Сертифікат Lloyd's Register № LR2242888OAF дата видачі 01.10.2022, виробник - International Paint Limited, продукт – Interspeed 6200 (фарба проти обростання, визнана Конвенцією IMO AFS); Сертифікат Lloyd's Register № LR2I248362MB дата видачі 25.06.2021, виробник - International Paint Limited, продукт – Intergard 263/Interthane 990 (фарба для поверхневих матеріалів та покриття для підлоги); Сертифікат Lloyd's Register
№ LR2334658PWBT дата видачі 31.01.2023, виробник - International Paint Limited, продукт – Intershield 300 (ґрунтова фарба); Сертифікат Germanisher Lloyd № GL-KORR 1117 HH, дата видачі 31.12.2020, виробник - International farbenwerke GmbH, продукт – Interline 925 (фарба для баластних цистерн, порожнеч, коффердам); Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/12871 від 29.06.2021; Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-3/19762, від 25.08.2020, об’єкт експертизи: Лакофарбні матеріали Interseal 670HS, Intertuf 16, Interline 925, Interline 850, Intershield 300; Сертифікат про типове схвалення Регістра судноплавства України № СТС-41-3-108-21, дата видачі 29.04.2021 виготовлювач - INTERNATIONAL PAINT LTD, виріб – INTERSPEED 6200 (протиобрастаюче покриття гідролізного типу, що самополірується, яке не містить олово органічних з’єднань).
Таким чином, за результатами детального розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Дайвінг Марін Сервіс» і, враховуючи усунення учасником процедури закупівлі невідповідностей згідно з «Повідомленням з вимогою про усунення невідповідностей», розміщеного замовником в електронній системі закупівель 14.09.2023, аналіз розгляду тендерних пропозицій, наданий відповідальним підрозділом-закупником, було встановлено, що надані у складі тендерної пропозиції документи учасника ТОВ «Дайвінг Марін Сервіс» підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі вимогам тендерної документації.
Таким чином, підстав для відхилення тендерної пропозицій даного учасника процедури закупівлі встановлено не було, тому було прийнято рішення визначити його переможцем та, відповідно, прийняте рішення про намір укласти договір.
4. Що стосується надання інформації щодо стану виконання укладеного за результатами цієї процедури закупівлі договору про закупівлі (із зазначенням суми виконання), повідомляємо:
Відповідно до умов п. 11.1 договору про надання послуг, укладеного за результатами процедури закупівлі: Послуги з ремонту
злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги, між ДП «АМПУ», в особі ПФ ДП «АМПУ» (адміністрацією МП Південний) та ТОВ «Дайвінг Марін Сервіс», від 03.10.2023 № 132-В-ПВФ-23 (надалі також – Договір), Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін та засвідчення печатками сторін, та діє до 31.12.2023, але у будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за Договором.
Відповідно до положень п. 5.4. Договору, Виконавець після завершення надання Послуг та підписання Сторонами Актів приймання судна з ремонту, надає Замовнику Виконавчу ремонтну відомість та Акт здачі-приймання наданих послуг в 2 (двох) примірниках, які Замовник протягом 10 (десяти) робочих днів з дня їх отримання від Виконавця повинен підписати та по одному примірнику підписаної Виконавчої ремонтної відомості та Акту здачі-приймання наданих послуг повернути Виконавцю, або надати письмову вмотивовану відмову в той же строк.
Враховуючи зазначені умови Договору, Виконавцем були надані Акт приймання судна з ремонту від 28 грудня 2023 року та виконавча ремонтна відомість на суму 9 167 136,28 грн. без ПДВ/ 11 000 563,54 грн. з ПДВ, які також підписані з боку Замовника.
Пунктом 4.6. Договору Замовнику встановлений строк для оплати наданих Послуг, а саме:
- протягом 15 банківських днів здійснюється оплата у розмірі 80% суми Акту здачі - приймання наданих послуг, за винятком суми сплаченої раніше у відповідності до пункту 4.1 Договору.
- протягом 10 банківських днів з дати отриманої зареєстрованої оформленої податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється оплата в розмірі 20% суми Акту здачі - приймання наданих послуг, за винятком суми сплаченої раніше у відповідності до пункту 4.1 Договору.
Отже, строк для оплати Замовником наданих Послуг ще не сплив, тому Договір є діючим.
Відповідно до пункту 10 ОСОБЛИВОСТЕЙ, замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону.
Таким чином, після виконання Замовником своїх зобов’язань за Договором в частині оплати, останнім в електронній системі закупівель буде оприлюднено відповідний звіт про виконання договору про закупівлю відповідно до вимог чинного законодавства України.
Додатки (копії):
1. Визначення очікуваної вартості;
2. Технічні вимоги до предмету закупівлі: Послуги з ремонту
злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги;
3. Копія листа Антимонопольного комітету України від 15.11.2023 № 20-29.1/01-12094е.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Заперечення до висновку Південного офісу Держаудитслужби від 15.01.2024 (оприлюднено 15.01.2024) про результати моніторингу процедури закупівлі: Послуги з ремонту злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги (унікальний номер оголошення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-08-14-013891-a) (надалі – Висновок) 14.08.2023 Замовником – Державним підприємством «Адміністрація морських портів України», в особі Південної філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації морського порту Південний) (надалі - адміністрація морського порту Південний, Замовник, Адміністрація), в електронній системі закупівель Прозорро було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на предмет закупівлі: Послуги з ремонту злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги (унікальний номер оголошення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-08-14-013891-a). Наказом Південного офісу Держаудитслужби (надалі також – Орган фінансового контролю) від 28.12.2023 № 311 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної процедури закупівлі. 15.01.2024 в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі, де зазначено, що «учасником ТОВ «МАРІН ТЕХ СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції надано лист товариства з обмеженою відповідальністю «СІОПЛАСТ» від 18.08.2023 № 3105/08 як виробника запропонованого учасником еквіваленту лакофарбових матеріалів, що є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі, згідно з яким виробник повідомив про відповідність його лакофарбових матеріалів технічним вимогам замовника, якісним та кількісним характеристикам замовника та про їх аналогічність лакофарбовим матеріалам TM «International». Отже, інформація викладена у зазначеному листі виробника від 18.08.2023 № 3105/08 запропонованого еквіваленту лакофарбових матеріалів цілком відповідає вимогам пункту 4.2 частини 4 розділу 1 Додатка 2 до ТД.»… «Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «МАРІН ТЕХ СЕРВІС» та 12.09.2023 відхилив його тендерну пропозицію, проте не розмістив відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині ненадання учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 4.2 частини 4 розділу 1 Додатка 2 до ТД письмового підтвердження (у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі) того, що запропонований еквівалент відповідає вимогам замовника, тобто є не гіршим за технічними та якісними характеристиками, з урахуванням листа товариства з обмеженою відповідальністю «СІОПЛАСТ» від 18.08.2023 № 3105/08 як виробника запропонованого учасником еквіваленту лакофарбових матеріалів, що є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі, згідно з яким виробник повідомив про відповідність його лакофарбових матеріалів технічним вимогам замовника, якісним та кількісним характеристикам замовника та про їх аналогічність лакофарбовим матеріалам TM «International».»… «2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень). За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 43, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та частини першої статті 5 Закону.». Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Враховуючи вищевикладене, повідомляємо про те, що адміністрація морського порту Південний не погоджується із зазначеним Висновком та надає наступні аргументовані заперечення щодо нього. 14.08.2023 Замовником в електронній системі закупівель Прозорро було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на предмет закупівлі: Послуги з ремонту злв «ПС-323» за кодом ДК 021:2015 - 50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги. Тендерну документацію по зазначеній процедурі закупівлі було розроблено відповідно до вимог Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 «Про здійснення особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості). Відповідно до пункту 1 частини 1 розділу ІІІ тендерної документації «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх(його)) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: …інформація, що підтверджує необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) (у відповідності до частини 6 Розділу ІІІ цієї тендерної документації та частини 4 Розділу І Додатку 2 до цієї тендерної документації)…». Частиною 6 Розділу ІІІ тендерної документації встановлено: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, за вимогами та переліком згідно частини 4 Розділу І Додатку 2 до цієї тендерної документації та пункту 1 частини 1 Розділу ІІІ до цієї тендерної документації.». Частиною 4 розділу І Додатку 2 до тендерної документації було встановлено: «4. Документи на підтвердження якісних та інших характеристик послуг (робіт): 4.1. Технічні вимоги, у редакції згідно Додатку 5 до цієї тендерної документації, підписані з боку учасника процедури закупівлі. 4.2. У разі пропозиції учасником процедури закупівлі еквіваленту товару, що є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі, надається письмове підтвердження (у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі) того, що запропонований еквівалент відповідає вимогам замовника, тобто є не гіршим за технічними та якісними характеристиками.». Тендерною документацією, а саме: Попередньою відомістю злв «ПС-323» (класифікаційний ремонт) (Додаток 5 до тендерної документації), передбачено вимогу використання виконавцем ЛФМ International (або еквівалент). Учасником процедури закупівлі ТОВ «Марін Тех Сервіс» у складі його тендерної пропозиції було надано «Сертифікат про типове схвалення» Регістру судноплавства України № СТС-41-3-096-20, дата видачі 29.07.2020; № СТС-41-3-097-20, дата видачі 29.07.2020; № СТС-41-3-020-21, дата видачі 18.03.2021; № СТС-41-3-022-21, дата видачі 18.03.2021; № СТС-22-3-080-22, дата видачі 20.12.2022, виготовлювач: Товариство з обмеженою відповідальністю «СІОПЛАСТ», з чого Замовником було встановлено, що учасником процедури закупівлі ТОВ «Марін Тех Сервіс» при наданні послуг буде використовуватися еквівалент товару, який є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі, а саме: ЛФМ Товариство з обмеженою відповідальністю «СІОПЛАСТ» замість ЛФМ International. Відповідно до пункту 43 особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)». Тобто, нормами Особливостей встановлено вимогу щодо неможливості усунення невідповідностей, які полягають у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Учасником процедури закупівлі ТОВ «Марін Тех Сервіс» у складі його тендерної пропозиції, на підтвердження якісних та інших характеристик послуг (робіт), в порушення вимог пункту 4.2. частини 4 розділу І Додатку 2 до тендерної документації не було надано певного (встановленого вимогами тендерної документації) документа - письмового підтвердження у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі того, що запропонований еквівалент відповідає вимогам замовника, тобто є не гіршим за технічними та якісними характеристиками (у разі пропозиції учасником процедури закупівлі еквіваленту товару, що є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі). Таким чином, оскільки в документах тендерної пропозиції ТОВ «Марін Тех Сервіс» відсутній документ на підтвердження якісних та інших характеристик предмета закупівля, та враховуючи, що зазначену невідповідність тендерної пропозиції неможливо усунути відповідно до вимог Особливостей, було прийнято рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Марін Тех Сервіс» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, без застосування механізму усунення невідповідностей. Учасником процедури закупівлі ТОВ «Марін Тех Сервіс» у складі тендерної пропозиції був наданий Лист щодо відповідності лакофарбових матеріалів від 18.08.2023 № 3105/08 Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіопласт», надання якого не вимагалося тендерною документацією. Органом фінансового контролю у Висновку також було зазначено, що «…у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 12.09.2023 № 348 відсутня інформація, що вказаний лист виробника від 18.08.2023 № 3105/08 враховано Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «МАРІН ТЕХ СЕРВІС».». Однак вважаємо за необхідне зауважити, що відповідно до норм Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, а тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Отже, керуючись нормами статті 29 Закону, Замовником була розглянута тендерна пропозиція учасника ТОВ «МАРІН ТЕХ СЕРВІС» на відповідність саме вимогам тендерної документації. Так, вимогами тендерної документації було встановлено, що на підтвердження якісних та інших характеристик предмета закупівля вимогами тендерної документації вимагалося надати письмове підтвердження того, що запропонований ТОВ «Марін Тех Сервіс» еквівалент лакофарбних матеріалів відповідає вимогам замовника, тобто є не гіршим за технічними та якісними характеристиками у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) саме учасника процедури закупівлі, тобто ТОВ «Марін Тех Сервіс», яке надане не було. Також, Органом фінансового контролю у Висновку було зазначено, що «Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «МАРІН ТЕХ СЕРВІС» та 12.09.2023 відхилив його тендерну пропозицію, проте не розмістив відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині ненадання учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 4.2 частини 4 розділу 1 Додатка 2 до ТД письмового підтвердження (у вигляді довідки/листа/тощо у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі) того, що запропонований еквівалент відповідає вимогам замовника, тобто є не гіршим за технічними та якісними характеристиками, з урахуванням листа товариства з обмеженою відповідальністю «СІОПЛАСТ» від 18.08.2023 № 3105/08 як виробника запропонованого учасником еквіваленту лакофарбових матеріалів, що є складовою при наданні послуг за предметом закупівлі, згідно з яким виробник повідомив про відповідність його лакофарбових матеріалів технічним вимогам замовника, якісним та кількісним характеристикам замовника та про їх аналогічність лакофарбовим матеріалам TM «International».». Однак, як зазначалося вище, підкреслюємо, що Замовнику нормами Особливостей встановлено вимогу щодо неможливості усунення невідповідностей, які полягають у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Таким чином, замовник не мав права встановити учаснику ТОВ «Марін Тех Сервіс» вимогу щодо усунення невідповідностей які полягали в надданні документу на вимогу пункту 4.2 частини 4 розділу 1 Додатка 2 до тендерної документації. Також, Органом фінансового контролю у Висновку було зазначено, що «…оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «МАРІН ТЕХ СЕРВІС», остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 23 500,00 грн, ніж пропозиція наступного учасника процедури закупівлі ТОВ «ДАЙВІНГ МАРІН СЕРВІС», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.» В свою чергу хочемо зазначити, що, по-перше, відповідно до Закону переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, по-друге, відповідно до Закону одними із принципів здійснення закупівлі також є - недискримінація учасників та рівне ставлення до них об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Також, вважаємо за необхідне навести висновки та позицію органів державного фінансового контролю та оскарження щодо правомірності дій замовників/учасників, пов’язаних із наданням/ненаданням документів/інформації та усуненням/неусуненням невідповідностей в інформації (та/або документах) щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Така позиція, зокрема, висловлена в листі Антимонопольного комітету України від 15.11.2023 № 20-29.1/01-12094е, яким надано узагальнену інформацію щодо, зокрема, порушень та помилок у сфері публічних закупівель, які виявлені Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (міститься у відкритому доступі). Серед найбільш поширених помилок з боку учасників вказано на «ненадання у складі тендерних пропозицій підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим замовником у тендерній документації». У той же час, в частині порушень з боку замовника вказано на «надання замовником переможцю торгів можливості усунення невідповідностей, які належать до технічної специфікації та/або забезпечення тендерної пропозиції». Таким чином, Антимонопольний комітет, виходячи з норм чинного законодавства, ще раз підкреслив неможливість усунення невідповідностей, що належать до документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються, в даному випадку, ТОВ «Марін Тех Сервіс» у його тендерній пропозиції. Також, зазначена позиція висловлена у висновках органу фінансового контролю про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-01-010286-a, UA-2022-11-17-008311-a, Рішенні Антимонопольного комітету України від 04.01.2023 № 114-р/пк-пз (міститься у відкритому доступі). Отже, враховуючи вищевикладене, законних підстав для надання даному Учаснику можливості на усунення невідповідностей не було, у зв’язку з тим, що зроблені Учасником невідповідності не підлягають усуненню згідно з положеннями п. 43 Особливостей. Тобто, усі прийняті Замовником рішення по зазначеній процедурі закупівлі є правомірними та такими, що відповідають нормам чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, Замовником дотримані всі вимоги Закону, з урахуванням Особливостей та принципів здійснення публічних закупівель. Відповідно до частини 10 статті 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення. Підсумовуючи викладене, вважаємо за необхідно зауважити, що Замовник має на меті скористатись наданим йому правом на оскарження Висновку до суду. З врахуванням вищезазначеного, ПФ ДП «АМПУ» (адміністрація МП Південний) просить прийняти до уваги наведені аргументовані заперечення до Висновку в прийнятті подальшого рішення.
2024-01-19 13:51:39
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 15 січня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 30 січня 2024 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено пункту 43 Особливостей та частини першої статті 5 Закону.)
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Оскарження в суді
Опис: | Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» адміністрацією морського порту Південний було подано Позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівель. Копія Позовної заяви із додатками додається. |
Дата публікації: | 26 січня 2024 |
Номер відкриття провадження: | 420/3021/24 |
Дата відкриття провадження: | 07 лютого 2024 |
Документи:
09 лютого 2024 09:37
|
Електронний підпис |
26 січня 2024 10:32
|
Електронний підпис |
26 січня 2024 10:32
|
Позовна заява із додатками.pdf |
Ризики, що спрацювали
sas-3-3
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 серпня 2023 11:35
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" |
9 170 000,00
UAH
|
9 170 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ДАЙВІНГ МАРІН СЕРВІС" |
9 193 500,00
UAH
|
9 193 500,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" #41738536 |
Відхилено |
9 170 000,00
UAH
|
12 вересня 2023 14:48
|
|
ТОВ "ДАЙВІНГ МАРІН СЕРВІС" #37104243 |
Переможець |
9 193 500,00
UAH
|
18 вересня 2023 14:49
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 15 вересня 2023 14:36
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
09 лютого 2024 10:07
|
Звіт про виконання договору про закупівлю.docx | укладений |
09 лютого 2024 10:07
|
Електронний підпис | укладений |
05 жовтня 2023 15:32
|
Звіт про результати проведення закупівлі.docx | укладений |
05 жовтня 2023 15:31
|
132-В-ПВФ-23 від 03.10.2023 ТОВ ДАЙВІНГ МАРІН СЕРВІС.pdf | укладений |
05 жовтня 2023 15:31
|