Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
бухгалтерські та аудиторські послуги ДК 021:2015 79210000-9 (послуги міжнародної або національної аудиторської компанії з проведення щорічного зовнішнього аудиту діяльності АРМА)
Очікувана вартість
967 680,00 UAH
UA-2023-08-14-012746-a ● ae26a234b1b14c34a4d17969c30b2945
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів |
Код ЄДРПОУ: | 41037901 |
Вебсайт: | https://arma.gov.ua |
Місцезнаходження: | 01001, Україна , м. Київ обл., м. Київ, вулиця Бориса Грінченка,1 |
Контактна особа: |
Інна Стеценко +380442900867 i.stecenko@arma.gov.ua |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 14 серпня 2023 14:55 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 19 серпня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 19 серпня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 22 серпня 2023 18:00 |
Початок аукціону: | 23 серпня 2023 12:16 |
Початок аукціону: | 23 серпня 2023 12:16 |
Очікувана вартість: | 967 680,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 4 838,40 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов’язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов’язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Гарантія надається з урахуванням вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 41/10321. Учасник надає оригінал гарантії в паперовому вигляді. Банк надає гарантію безпосередньо принципалу (Учаснику) для подальшого її передавання бенефіціару (Замовнику). Умови гарантії: Гарантія надається в національній валюті України. Розмір Гарантії становить 5 (п’ять) відсотків від загальної вартості Послуг за договором. Гарантія повинна бути чинною від дати її видачі протягом строку, на який вона видана, але не менше ніж на строк дії договору. Гарантія повинна містити такі реквізити: 1) назву документа; 2) номер, місце складання, дату видачі; 3) повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи - прізвище, ім’я та по батькові (за наявності); 4) код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків); 5) назву валюти, у якій надається гарантія (код валюти літерний – UAH, код валюти цифровий – 980, скорочена назва – грн, графічний символ - ₴, назву валюти платежу - гривня); 6) суму гарантії цифрами та словами; 7) назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія; 8) дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини; 9) найменування бенефіціара - юридичної особи; 10) код згідно з ЄДРПОУ - для бенефіціара - юридичної особи-резидента; 11) найменування банку-гаранта; 12) дату закінчення дії або строк дії гарантії; 13) умови, за яких надається право вимагати платіж; 14) підпис(и) уповноваженої (их) особи (іб) банку-гаранта; 15) гарантія виплачується банком бенефіціару на його письмову вимогу в разі порушення Учасником своїх зобов’язань за договором без подання будь-яких підтверджуючих документів бенефіціаром. Гарантія виплачується банком, який виступає гарантом (далі - Гарант), Замовнику на його письмову вимогу в разі порушення Учасником своїх зобов’язань за договором. У вимогі до гаранта Замовник повинен вказати у чому полягає порушення Учасником свого зобов’язання, забезпеченого гарантією, без подання будь-яких підтверджуючих документів. Сплата коштів за вимогою бенефіціару (вигодонабувачу) за гарантією здійснюється гарантом в строк не пізніше 10 (десяти) робочих днів з дати отримання вимоги бенефіціара (вигодонабувача), шляхом перерахування грошових коштів за банківськими реквізитами бенефіціара (вигодонабувача), зазначеними у вимогі. Після закінчення виконання Учасником зобов’язань за договором та підписання акта сторонами, Замовник не пізніше ніж протягом 5 (п’яти) робочих днів повертає забезпечення виконання договору Учаснику поштою, а в разі письмової вимоги Учасника отримати банківську гарантію особисто, при пред’явленні довіреності на представництво інтересів Учасника. Сторони погодили, що забезпечення виконання договору (гарантія) не повертається Учаснику в разі порушення ним зобов’язань визначених договором. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79210000-9: Бухгалтерські та аудиторські послуги
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
послуги міжнародної або національної аудиторської компанії з проведення щорічного зовнішнього аудиту діяльності АРМА
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
01001, Україна, Київська область, м.Київ, вул. Бориса Грінченка, 1
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 7 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
17 серпня 2023 15:37 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
17 серпня 2023 15:19 |
Тендерна документація зі змінами.docx | |
17 серпня 2023 15:19 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx | |
14 серпня 2023 14:55 |
Договір аудит додаток 6.docx |
17 серпня 2023 15:37 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
17 серпня 2023 15:19 |
Тендерна документація зі змінами.docx
|
|||
17 серпня 2023 15:19 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx
|
|||
14 серпня 2023 14:55 |
Договір аудит додаток 6.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Кваліфікація
Дата подання: 14 серпня 2023 15:19
Дата відповіді: 16 серпня 2023 16:11
Доброго дня, шановний Замовнику!
Пунтк 2 Додатку 3 містить вимогу про наявність за основним місцем роботи не менше 50 аудиторів, які залучаються до виконання завдань з аудиту, з яких не менше 15 аудиторів, які включені до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності.
Відповідно до Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність": аудитор - це фізична особа, яка підтвердила кваліфікаційну придатність до провадження аудиторської діяльності, має відповідний практичний досвід та зареєстрована у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності. Жодний суб'єкт аудиторської діяльності в України не має в штаті 50 аудиторів.
Враховуючи вищезазначене, просимо внести зміни до тендерної документації та викласти пункт 2 у наступній редакції:
"довідку в довільній формі (із зазначенням ПІБ працівника та посади) про наявність за основним місцем роботи не менше 50 працівників, які залучаються до виконання завдань з аудиту, з яких не менше 15 аудиторів, які включені до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності"
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Дякуємо за звернення, Ваші зауваження будуть враховані
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-08-14-012746-a.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН", Код ЄДРПОУ:34298976
Дата подання: 18 серпня 2023 12:53
Вимога щодо усунення дискримінаційних кваліфікаційних критеріїв
Шановний Замовнику,
уважно ознайомившись з умовами тендерної документації до закупівлі UA-2023-08-14-012746-aпросимо Вас внести зміни що усувають невідповідності та дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників зважаючи на наступне.
Просимо прибрати кваліфікаційний критерій:
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі –Закон) Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Просимо виключити п. 1. Додатку 3 критерій:
"Наявність сертифікату ISO 9001:2015 та 14001:2015. На підтвердження надати копії цих сертифікатів."
оскільки він суперечить чинному законодавству.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. 4 ст. 40 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» контроль якості аудиторських послуг суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, проводиться Інспекцією із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю.
Наявність сертифікату ISO 9001:2015 не є обов’язковим для Суб’єктів аудиторської діяльності та вимоги щодо його наявності відсутні в чинній редакції Закону про «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»
Сертифікат ISO 14001:2015 видається з метою зведення до мінімуму шкідливого впливу діяльності виробництва на навколишнє середовище. Іншими словами, він передбачає методики та засоби, які дозволять ефективно використовувати ресурси і скоротити відходи.
Цей документ також немає жодного відношення до невиробничих компаній, якими є суб’єкти аудиторської діяльності. Цей документ також не вимагається жодним із нормативних документів, які регулюють діяльність Суб’єктів аудиторської діяльності в Україні.
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо даний критерій таким, що суперечить основним принципам проведення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Сподіваємось, що «Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» у своїй діяльності буде керуватись вищезазначеними основними принципами проведення публічних закупівель
Розгорнути
Згорнути
уважно ознайомившись з умовами тендерної документації до закупівлі UA-2023-08-14-012746-aпросимо Вас внести зміни що усувають невідповідності та дискримінаційні кваліфікаційні вимоги до учасників зважаючи на наступне.
Просимо прибрати кваліфікаційний критерій:
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі –Закон) Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Просимо виключити п. 1. Додатку 3 критерій:
"Наявність сертифікату ISO 9001:2015 та 14001:2015. На підтвердження надати копії цих сертифікатів."
оскільки він суперечить чинному законодавству.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. 4 ст. 40 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» контроль якості аудиторських послуг суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, проводиться Інспекцією із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю.
Наявність сертифікату ISO 9001:2015 не є обов’язковим для Суб’єктів аудиторської діяльності та вимоги щодо його наявності відсутні в чинній редакції Закону про «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»
Сертифікат ISO 14001:2015 видається з метою зведення до мінімуму шкідливого впливу діяльності виробництва на навколишнє середовище. Іншими словами, він передбачає методики та засоби, які дозволять ефективно використовувати ресурси і скоротити відходи.
Цей документ також немає жодного відношення до невиробничих компаній, якими є суб’єкти аудиторської діяльності. Цей документ також не вимагається жодним із нормативних документів, які регулюють діяльність Суб’єктів аудиторської діяльності в Україні.
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо даний критерій таким, що суперечить основним принципам проведення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Сподіваємось, що «Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» у своїй діяльності буде керуватись вищезазначеними основними принципами проведення публічних закупівель
Рішення замовника: Вимога не задоволена
21 серпня 2023 15:46
Шановний учасник, повідомляємо про таке.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (із змінами та доповненнями станом на 01.01.2023) (далі – Закон), установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Також слід зазначити, що при закупівлі товарів, робіт і послуг замовник дотримується принципів здійснення закупівель та недискримінації учасників згідно з нормами частини першої статті 5 Закону, а саме, закупівлі здійснюються за принципами:
- добросовісної конкуренції серед учасників;
- максимальної економії, ефективності та пропорційності;
- відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
- недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
- об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником, в якій повинні зазначатися відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Кваліфікаційні критерії – це вимоги, які замовник встановлює до учасників публічних закупівель.
Окрім того, відповідно до вимог частини другої статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Разом із тим, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, у тому числі законодавства у сфері зменшенням впливу на навколишнє середовище (довкілля), яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Водночас тендерні пропозиції подаються учасниками процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації.
Таким чином, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність критеріям та вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Щодо твердження про виключення з п. 2 Додатку 3 кваліфікаційних критеріїв сертифікату ISO 9001:2015 та 14001:2015 повідомляю, що АРМА на виконання вимоги статті 12 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», з метою отримання пропозицій від компаній, які мають високу ділову репутацію на відповідному ринку України, АРМА встановило вимогу щодо наявності в учасників чинних сертифікатів ISO 9001:2015 та 14001:2015.
Технічним завданням закупівлі визначено надання не лише послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності, а й операційного аудиту (управлінського аудиту) діяльності АРМА, що передбачає спеціалізований аналіз функціональної діяльності АРМА. Тому з метою забезпечення високого рівня якості надання послуг, прийнято рішення включити відповідні вимоги до тендерної документації, що не є дискримінацією.
Враховуючи виняткову важливість цієї закупівлі для подальшої роботи АРМА та якісно наданих послуг, встановлено критерії, що не містять дискримінаційних вимог, але при цьому дозволяють здійснити вибір кваліфікованого, досвідченого та з дотриманням законодавства суб’єкта аудиторської діяльності.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (із змінами та доповненнями станом на 01.01.2023) (далі – Закон), установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Також слід зазначити, що при закупівлі товарів, робіт і послуг замовник дотримується принципів здійснення закупівель та недискримінації учасників згідно з нормами частини першої статті 5 Закону, а саме, закупівлі здійснюються за принципами:
- добросовісної конкуренції серед учасників;
- максимальної економії, ефективності та пропорційності;
- відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
- недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
- об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником, в якій повинні зазначатися відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Кваліфікаційні критерії – це вимоги, які замовник встановлює до учасників публічних закупівель.
Окрім того, відповідно до вимог частини другої статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Разом із тим, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, у тому числі законодавства у сфері зменшенням впливу на навколишнє середовище (довкілля), яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Водночас тендерні пропозиції подаються учасниками процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації.
Таким чином, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність критеріям та вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Щодо твердження про виключення з п. 2 Додатку 3 кваліфікаційних критеріїв сертифікату ISO 9001:2015 та 14001:2015 повідомляю, що АРМА на виконання вимоги статті 12 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», з метою отримання пропозицій від компаній, які мають високу ділову репутацію на відповідному ринку України, АРМА встановило вимогу щодо наявності в учасників чинних сертифікатів ISO 9001:2015 та 14001:2015.
Технічним завданням закупівлі визначено надання не лише послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності, а й операційного аудиту (управлінського аудиту) діяльності АРМА, що передбачає спеціалізований аналіз функціональної діяльності АРМА. Тому з метою забезпечення високого рівня якості надання послуг, прийнято рішення включити відповідні вимоги до тендерної документації, що не є дискримінацією.
Враховуючи виняткову важливість цієї закупівлі для подальшої роботи АРМА та якісно наданих послуг, встановлено критерії, що не містять дискримінаційних вимог, але при цьому дозволяють здійснити вибір кваліфікованого, досвідченого та з дотриманням законодавства суб’єкта аудиторської діяльності.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-08-14-012746-a.c2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ АК "КРОУ УКРАЇНА", Код ЄДРПОУ:33833362
Дата подання: 04 вересня 2023 15:07
Дата подання: 04 вересня 2023 15:07
Дискваліфікація ТОВ АК "КРОУ УКРАЇНА"
Фактичні обставини, що підтверджують порушення процедури закупівлі:
30 серпня 2023 року ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» одержало Протокол від 30.08.2023 р. Уповноваженої особи Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Грибаня Сергія № 30/33 (далі – Протокол, далі – Уповноважена особа).
Відповідно до Порядку денного протоколу було розглянуте питання кваліфікації результатів оголошеної процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі бухгалтерські та аудиторські послуги ДК 021:2015 79210000-9 (послуги міжнародної або національної аудиторської компанії з проведення щорічного зовнішнього аудиту діяльності АРМА) (ID:ae26a234b1b14c34a4d17969c30b2945).
Згідно резолютивної частини Протоколу тендерну пропозицію ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» було відхиллено на підставі пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, далі - Особливості) як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та оприлюднити відповідне рішення в електронній системі закупівель.
Обґрунтовуючи своє рішення Уповноважена особа зазначила, що учасником ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» на підтвердження технічних вимог у складі тендерної пропозиції надано копії Договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності суб'єкта аудиторської діяльності перед третіми особами від 15.09.2022 № 203508235.22 (далі – Договір) з додатками до нього, який, на думку Уповноваженої особи не відповідає вимогам ч. 2 ст. 179 Господарського кодексу України (далі – ГК України) та «Типовому договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності суб'єкта аудиторської діяльності перед третіми особами», затверджений розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 13.11.2018 № 1977 (далі – Типовий договір).
В Протоколі Уповноважена особа навела власні доводи такої невідповідності.
На думку Уповноваженої особи сукупність доводів свідчить про невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації, що є підставою для застосування пункту 44 Особливостей.
ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» вважає, що доводи Уповноваженої особи про невідповідність Договору наведеним нормативним актам є хибними та необґрунтованими, а також відсутні підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» на підставі пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації.
Вказане твердження ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» обґрунтовано наступним.
Щодо доводу Уповноваженої особи про те, що розмір франшизи зазначено у гривнях, а Типовий договір передбачає розмір франшизи у відсотках до страхової суми.
По-перше, згідно ст. 10 Закону України «Про страхування» франшиза - частина збитків, що не відшкодовується страховиком згідно з договором страхування. Також, згідно ст. 5 Закону України «Про валюту і валютні операції» гривня є єдиним законним платіжним засобом в Україні з урахуванням особливостей, встановлених частиною другою цієї статті, і приймається без обмежень на всій території України для проведення розрахунків.
Тобто, відшкодування збитків на території України здійснюється у гривнях. Франшиза – є частиною збитків, і має гривневий еквівалент відсотку суми збитків.
По-друге, згідно п. 2 Розпорядження № 1977 розмір франшизи встановлюється під час укладання договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами і не може перевищувати 1 відсоток від страхової суми. Згідно ст. 9 Закону України «Про страхування» страхова сума - грошова сума, в межах якої страховик відповідно до умов страхування зобов’язаний провести виплату при настанні страхового випадку.
Тобто, розмір франшизи у відсотку розраховується від страхової суми, що визначається в гривнях.
По-трете, згідно ст. 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. При цьому, згідно ч. 4 ст. 179 ГК України сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Тобто, відмовлення від змісту зміст господарського договору передбачає відмову від умови договору. В даному випадку умовою договору є франшиза, і сторони не відмовились від цієї умови.
З наведеного слідує, що визначення франшизи в гривні, а не у відсотку, є конкретизацією розміру франшизи у національній валюті. Така конкретизація не є відступом від змісту типового договору, а є збереженням цієї умови за допомогою використання еквіваленту.
Отже, довід Уповноваженої особи АРМА є спростованим.
Щодо доводу Уповноваженої особи по те, що сторони за взаємною згодою змінили окремі умови, передбачені Договором, доповнили його іншими умовами, чим змінили зміст Типового договору.
Розглянемо окремо кожну умову.
Що стосується визначення «подія».
Згідно ст. 8 ЗУ «Про страхування» страховий випадок - подія, передбачена договором страхування або законодавством, яка відбулася і з настанням якої виникає обов’язок страховика здійснити виплату страхової суми (страхового відшкодування) страхувальнику, застрахованій або іншій третій особі.
Тобто, у вказаній статті Закону йдеться про узагальнене визначення події – обставини, яка притаманна для всіх галузей господарювання без конкретизації галузі економіки в якій вона відбувається, наприклад в галузі аудиту.
Згідно ст. 43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкт аудиторської діяльності, який провадить обов’язковий аудит фінансової звітності, зобов’язаний мати чинний договір страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами … .
Тобто, у вказаній статті Закону йдеться про страхування діяльності у межах галузі аудиту.
Згідно ст. 1 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», під аудиторською діяльністю розуміється «незалежна професійна діяльність аудиторів …».
В п. 1 Розділу І Договору подія визначена як факт допущення Страхувальником помилки у процесі виконання своїх професійних обов’язків у рамках професійної діяльності.
З наведеного слідує, що визначення терміну «подія», що наведена в п. 1 Розділу І Договору, є конкретизацією події не в загальному сенсі, притаманному для всіх галузей економіки, наприклад, під час укладання суб’єктом аудиторської діяльності договору оренди майна, а саме в сфері виконання ним професійної діяльності в галузі аудиту.
Отже, довід Уповноваженої особи АРМА є спростованим.
Стосовно звуження зобов’язання та відповідальності.
Що стосується «дій або бездіяльності субпідрядників Страхувальника, стажерів та інших некваліфікованих осіб, які працюють у Страхувальника або довіреної особи, що не знаходиться зі Страхувальником у трудових відносинах».
В п. 1 Розділу І Договору сторони визначили випадки, які не відносяться до професійної діяльності, а саме дій або бездіяльності субпідрядників Страхувальника, стажерів та інших некваліфікованих осіб, які працюють у Страхувальника або довіреної особи, що не знаходиться зі Страхувальником у трудових відносинах.
Згідно п. 18-1 – ст. 1 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» професійні обов’язки - це обов’язки аудитора та/або суб’єкта аудиторської діяльності, визначені цим Законом, нормативно-правовими актами з питань аудиторської діяльності, прийнятими відповідно до цього Закону, та міжнародними стандартами аудиту.
Згідно ст. 43 вказаного Закону суб’єкт аудиторської діяльності, який провадить обов’язковий аудит фінансової звітності, зобов’язаний мати чинний договір страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами … .
Згідно п. 3 ст. 1 вказаного Закону аудиторська діяльність - незалежна професійна діяльність аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, зареєстрованих у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, з надання аудиторських послуг.
Тобто, у вказаних статтях Закону йдеться про страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності, а не страхування відповідальності третіх осіб, таких як субпідрядники аудиторської фірми, або осіб, які не здійснюють безпосередню аудиторську діяльність, такі як стажери (статус яких визначений затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2013 р. № 20 «Порядком укладення договору про стажування здобувачів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти у роботодавця), або такі як некваліфіковані особи (на відміну від аудиторів, які в силу ст. 19 мають професійну компетентність, яка підтверджена складанням кваліфікаційного іспиту).
В пп. 9 ч. 3 ст. ІV Типового договору зазначено: «До страхових випадків не відносяться і страхове відшкодування не виплачується у разі, якщо збитки прямо або опосередковано спричинені навмисними діями (у тому числі умислом, злочинною самовпевненістю, злочинною недбалістю) третьої особи.
Субпідрядники та стажери є третіми особами.
З наведеного слідує, що сторони не звузили зобов’язання та відповідальність, а конкретизували відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» коло професійних суб’єктів, цивільно-правова відповідальність яких є застрахованою, зокрема, задля нерозповсюдження дії договору на відповідальність осіб, на яку дія Розпорядження № 1977 не розповсюджується.
Отже, довід Уповноваженої особи АРМА є спростованим.
Що стосується «дій або бездіяльності Страхувальника, несумісних з його незалежним статусом, що порушують його об’єктивність, таких, як наявність зацікавленості Страхувальника».
В п. 1 Розділу І Договору сторони визначили випадки, які не відносяться до професійної діяльності, а саме дій або бездіяльності Страхувальника, несумісних з його незалежним статусом, що порушують його об’єктивність, таких, як наявність зацікавленості Страхувальника
В пп. 12 ч. 3 ст. ІV Типового договору зазначено: «До страхових випадків не відносяться і страхове відшкодування не виплачується у разі, якщо збитки прямо або опосередковано спричинені наданням Страхувальником послуг, яких він не мав права надавати відповідно до законодавства.»
Згідно п. 3 ч. 4 ст. 10 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» забороняється надання аудиторських послуг, у разі якщо аудитор, суб’єкт аудиторської діяльності, його ключові партнери з аудиту, його власники (засновники, учасники), посадові особи та залучені до надання аудиторських послуг особи, включаючи працівників суб’єкта аудиторської діяльності та інших осіб, а також близькі родичі та члени сім’ї зазначених осіб перебували протягом періодів, зазначених у частині першій цієї статті, у трудових, договірних або інших відносинах з юридичною особою, якій надаються аудиторські послуги, що можуть призвести до конфлікту інтересів.
Згідно ст. 1 вказаного Закону «конфлікт інтересів - суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами аудитора (посадових осіб аудиторської фірми) та його (їх) професійними правами і обов’язками, наявність якої може вплинути на об’єктивність або неупередженість під час виконання ним (ними) своїх професійних обов’язків, а також на вчинення чи невчинення ним (ними) дій».
Тобто, у вказаних статтях Закону йдеться про заборону надання професійних послуг за наявністю конфлікту інтересів, який впливає на об’єктивність або неупередженість.
З наведеного слідує, що сторони не відступили від умови Типового договору, а конкретизували відповідно да вказаних статей Закону випадок, який за змістом Типового договору не є страховим, а саме випадок забороненого Законом надання аудиторських послуг за наявністю конфлікту інтересів, який впливає на об’єктивність або неупередженість аудиторської фірми.
Отже, довід Уповноваженої особи АРМА є спростованим.
Стосовно сукупності ознак, які вважаються Страховим випадком.
В п. 1 Розділу ІV Договору сторони дійшли згоди, що заподіяння Страхувальником збитків третій особі вважається Страховим випадком за умови наявності в сукупності наступних ознак: 1) подія сталася внаслідок дії або бездіяльності Страхувальника протягом строку дії Договору; 2) вимоги третіх осіб були заявлені протягом строку дії Договору; 3) наявність вини Страхувальника у заподіянні Шкоди (збитків), внаслідок Події, що сталася. Факт вини має бути законно визнано судом чи самим Страхувальником після обов’язкового письмового погодження зі Страховиком; 4) шкоду (збитки) було заподіяно та Території дії Договору.
Розглянемо кожну ознаку окремо.
Що стосується ознаки «подія сталася внаслідок дії або бездіяльності Страхувальника протягом строку дії Договору»:
Згідно ст. 43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» відповідальність суб’єкта аудиторської діяльності перед замовником аудиторських послуг та третіми особами обмежується виключно реальними збитками, що виникли внаслідок неправомірної дії або бездіяльності суб’єкта аудиторської діяльності у разі надання послуг з обов’язкового аудиту або огляду фінансової звітності.
Згідно п. 1 ст. 28 Закону України «Про страхування» дія договору страхування припиняється та втрачає чинність у разі закінчення строку дії.
В ч. 1 ст. ІV Типового договору зазначено: «Страховим випадком є факт заподіяння збитків третій особі неправомірними діями або бездіяльністю Страхувальника, з його вини, внаслідок надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності, у тому числі підприємствам, що становлять суспільний інтерес.»
В ч. 2. ст. VІ Типового договору зазначено: «Дія цього Договору припиняється за згодою Сторін, а також у разі закінчення строку його дії».
Тобто, у вказаних статтях Законів та Типовому договорі страхування відповідальності здійснюється щодо дій або бездіяльності суб’єкта аудиторської діяльності, та страхування припиняється у разі закінчення строку дії Договору.
З наведеного слідує, що сторони не відступили від змісту Типового договору, а конкретизували його відповідно до наведених статей Законів та Типового договору.
Отже, довід Уповноваженої особи АРМА є спростованим.
Що стосується ознаки «вимоги третіх осіб були заявлені протягом строку дії Договору».
Як вже зазначалось вище, в силу п. 1 ст. 28 Закону України «Про страхування» та ч. 2. ст. VІ Типового договору, дія договору страхування припиняється та втрачає чинність у разі закінчення строку дії.
Відповідно, саме в межах строку дії договору можуть бути заявлені вимоги третіх осіб.
З наведеного слідує, що сторони не відступили від змісту Типового договору, а конкретизували його відповідно до наведеної статті Закону та умови Типового договору.
Отже, довід Уповноваженої особи АРМА є спростованим.
Що стосується ознаки «наявність вини Страхувальника у заподіянні Шкоди (збитків), внаслідок Події, що сталася. Факт вини має бути законно визнано судом чи самим Страхувальником після обов’язкового письмового погодження зі Страховиком».
В ч. 2 ст. ІV Типового договору зазначено: «Наявність вини Страхувальника у заподіянні збитків третій особі підтверджується рішенням суду, що набрало законної сили, чи визнається Страхувальником за письмовою згодою Страховика».
З наведеного слідує, що сторони не відступили від змісту Типового договору, так як змісти умов Договору та Типового договору є аналогічними.
Отже, довід Уповноваженої особи АРМА є спростованим.
Що стосується ознаки «шкоду (збитки) було заподіяно та Території дії Договору».
В ч. 2 ст. V Типового договору зазначено: «Територія дії цього Договору - територія України».
З наведеного слідує, що сторони не відступили від змісту Типового договору, так як змісти умов Договору та Типового договору є аналогічними.
Отже, довід Уповноваженої особи АРМА є спростованим.
Що стосується «Крім того, Додатковий Договір № 1 визначає ще низку положень, які доповнюють Договір та містить норми, що зачіпають права, свободи, законні інтереси і стосуються обов'язків громадян та юридичних осіб, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації, не передбачені Типовим договором».
Уповноважена особа не вказала такі положення Договору, тобто її довід є необґрунтованим.
Узагальнюючи викладене, можна стверджувати, що всі доводи Уповноваженої особи, викладені у Протоколі, є не обґрунтованими та спростованими, а зроблені сторонами Договору заходи конкретизації умов Типового договору відповідають приписам ст. 179 ГК України.
Таке твердження узгоджується із правовими позиціями Верховного Суду. Зокрема, у постанові від 28.07.2021 у справі N 927/1041/19 Верховний Суд зауважив, що типовий договір у розумінні статей 179, 184 Господарського кодексу України не є ні нормативним актом, ні самостійним укладеним договором. Натомість він становить собою сукупність істотних умов, які уповноважений орган визначає як такі, що є обов'язковими при укладенні сторонами договору відповідного типу, однак такі умови можуть бути конкретизовані, що є невід'ємним правом сторін при встановленні, зміні або припиненні їх взаємних прав та обов'язків. У Постанові від 20.07.2022 у справі № 620/3299/19 Верховний Суд зауважив, що конкретизація умов публічного договору не свідчить автоматично про невідповідність його типовому договору.
З наведеного слідує, що немає підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» на підставі пункту 44 «Особливостей.
Наприкінці ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» звертає увагу на наступні доводи, що заслуговують на увагу.
По-перше, слід відмітити, що в силу ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Договір, який Уповноважена особа вважає таким, що не відповідає вимогам ч. 2 ст. 179 ГК України, судом недійсним не визнано.
Тобто, навіть якщо припустити, що якась з його частин не буде відповідати Типовому договору, то в силу ст. 217 ЦК України недійсність окремої частини правочину не матиме наслідком недійсності інших його частин і правочину в цілому, тобто Договір буде вважатися дійсним, а отже в цілому відповідати Типовому договору, що виключає застосування п. 44 Особливостей.
По-друге, Типовий договір відповідно до Розпорядження № 1977 був затверджений відповідно до ч. 2 ст. 43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (далі за текстом – Закон про аудит). У вказаний нормі Закону зазначено, що суб’єкт аудиторської діяльності, який провадить обов’язковий аудит фінансової звітності, зобов’язаний мати чинний договір страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами, укладений відповідно до типової форми договору страхування, затвердженої Національним банком України, за погодженням з Органом суспільного нагляду за аудиторською діяльністю.
Згідно п.3 ст. 43 Закону про аудит суб’єкту аудиторської діяльності забороняється надавати послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності без чинного договору страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами.
Згідно п.4 ст. 43 Закону про аудит контроль за дотриманням суб’єктами аудиторської діяльності, які проводять обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, вимоги щодо наявності чинного договору страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами покладається на Інспекцію із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі за тексом ОСНАД).
Відповідно до ст. 40 Закону про аудит та відповідно до Наказу ОСНАД №15-кя від 09.05.2022 року, за результатами перевірки з контролю якості аудиторських послуг ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ «КРОУ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 33833362, номер реєстрації у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності 3681) було визнано суб’єктом аудиторської діяльності, який пройшов перевірку з контролю якості аудиторських послуг з обов’язковими до виконання рекомендаціями.
Наказом від 11 квітня 2023 року за № 8-кя «Про результати відстеження виконання обов’язкових до виконання рекомендацій» ОСНАД також визнало суб’єкта аудиторської діяльності ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ «КРОУ УКРАЇНА» таким, що виконав обов’язкові до виконання рекомендації, надані за результатами проведення перевірки з контролю якості аудиторських послуг, відповідно до наказу Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю від 09 травня 2022 року № 15-кя «Про проходження перевірки з контролю якості».
Під час проведення перевірки серед основних завданням перевірки з контролю якості аудиторських послуг є перевірка дотримання вимог Закону про аудит.
Виходячи з вищенаведеного, ОСНАД перевірено дотримання вимогу Закону про аудит ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АУДИТОРСЬКА КОМПАНІЯ «КРОУ УКРАЇНА», в тому числі і чинного договору страхування цивільно-правової відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності перед третіми особами.
Тобто, Уповноважена особа у Протоколі посилається на невідповідність Договору Типовому договору, чинність якого підтверджено Органом суспільного нагляду за аудиторською діяльністю.
Відповідно до ч. статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням;
замовники, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Прийняття Уповноваженою особою Протоколу порушує право ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» на неупереджене визначення Товариства переможцем процедури закупівлі.
Вимоги суб’єкта оскарження:
1. Встановити порушення з боку Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» під час проведення процедури закупівлі «Бухгалтерські та аудиторські послуги ДК 021:2015 79210000-9 (послуги міжнародної або національної аудиторської компанії з проведення щорічного зовнішнього аудиту діяльності АРМА)», унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі UA-2023-08-14-012746-a.
2. Зобов’язати Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, як замовника, повністю скасувати Протокол від 30.08.2023 р. № 30/33 Уповноваженої особи АРМА, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Грибаня Сергія.
3. Керуючись ч. 15 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» бажає бути присутнім на засіданні Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень тощо.
Додатки:
1) Протокол № 30/33 від 30.08.2023 р. Уповноваженої особи Замовника;
2) Тендерна пропозиція ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА»;
3) Наказ ОСНАД про проходження перевірки з контролю якості № 15-кя від 09.05.2022 р.;
4) Наказ ОСНАД про результати відстеження виконання обов’язкових до виконання рекомендацій № 8-кя від 11.04.2023 р.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 06 вересня 2023 18:46
Рішення від 06.09.2023 №14175.pdf
Дата публікації: 06 вересня 2023 18:46
Інформація про резолютивну частину рішення від 15.09.2023 №14765.pdf
Дата публікації: 18 вересня 2023 15:16
Рішення від 15.09.2023 №14765.pdf
Дата публікації: 20 вересня 2023 11:53
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.09.2023 № 14765-р/пк-пз виконано.
Рішення уповноваженої особи АРМА, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель (протокол від 30.08.2023 № 30/33) про відхилення тендерної пропозиції ТОВ АК «КРОУ УКРАЇНА» за процедурою закупівлі бухгалтерські та аудиторські послуги ДК 021:2015 79210000-9 (послуги міжнародної або національної аудиторської компанії з проведення щорічного зовнішнього аудиту діяльності АРМА) скасовано, (протокол від 28.09.2023 № 34/33 додається).
Дата виконання рішення замовником: 28 вересня 2023 17:48
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 серпня 2023 12:39
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ АК "КРОУ УКРАЇНА" |
870 000,00
UAH з ПДВ
|
870 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "КРОУ ЕРФОЛЬГ УКРАЇНА" |
967 680,00
UAH з ПДВ
|
967 680,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ АК "КРОУ УКРАЇНА" #33833362 |
Рішення скасоване |
870 000,00
UAH з ПДВ
|
28 вересня 2023 17:36
|
|
ТОВ "КРОУ ЕРФОЛЬГ УКРАЇНА" #36694398 |
Рішення скасоване |
967 680,00
UAH з ПДВ
|
28 вересня 2023 17:36
|
|
ТОВ АК "КРОУ УКРАЇНА" #33833362 |
Переможець |
870 000,00
UAH з ПДВ
|
02 жовтня 2023 15:43
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 30 вересня 2023 08:41
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 січня 2024 13:22
|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 жовтня 2023 17:15
|
Додатковаугода 1.pdf | зміни до договору |
18 жовтня 2023 17:14
|
Електронний підпис | укладений |
18 жовтня 2023 16:55
|
Договір.pdf | укладений |
18 жовтня 2023 16:54
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 16 жовтня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 18 жовтня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | строк надання Послуг: з дати укладення Договору до 20.12.2023 |
Номер договору про закупівлю: | 23/1714-У |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |