Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 33836176 |
Місцезнаходження: | 69107, Україна , Запорізька обл., Запоріжжя, проспект Соборный, 164 |
Контактна особа: |
Дмитро Кабанов +380612390201, +380612390447 dgkh@zoda.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 10 серпня 2023 15:43 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 16 серпня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 16 серпня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 19 серпня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 5 792 400,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 28 962,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. 1. Вимоги визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — гарантія) з урахуванням Особливостей, банками (далі — гарант). 2. Терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5). Розмір забезпечення тендерної пропозиції:__0,5%____ Вид забезпечення тендерної пропозиції: електроннабанківська гарантія. Замовник має право звернутися з відповідним запитом до установи, що надала гарантію, з метою підтвердження достовірності інформації щодо оформлення та надання учаснику гарантії згідно з вимогами чинного законодавства України. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати абоперевищувати120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно. Реквізити для оформлення забезпечення тендерної пропозиції: – Назва Замовника: Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації; – Місцезнаходження Замовника: Україна, 69107, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 164; – Код ЄДРПОУ: 33836176; UA458201720355109014024011273 Банк одержувача, р/р: Державна казначейська служба України м. Київ; МФО 820172 ДКСУ м. Київ Призначення платежу: забезпечення тендерної пропозиції по закупівлі (номер закупівлі на веб- порталі Уповноваженого органу). Гарантія має містити: - назву документа; - номер, дату та місце складання; - повне найменування та юридична адреса принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності) та його місцезнаходження; - код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи- резидента; - реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків); - суму гарантії цифрами та словами і назву валюти, у якій надається гарантія; - реквізити тендеру, щодо назви закупівлі та її номеру на веб- порталі Уповноваженого органу; - назву бенефіціара, його місцезнаходження та код згідно з ЄДРПОУ; - назву банку-гаранта; - строк дії гарантії - “строк дії банківської гарантії до “ ”_________20___р. включно”; - обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим, які зазначені в п.3 розділу 3 даної тендерної документації; - умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії – “сума гарантії залишається незмінною”; - безвідкличне зобов'язання банку-гаранта протягом п’яти банківських днів, з дати отримання банком-гарантом першої письмової вимоги від бенефіціара (замовника), сплатити бенефіціару повну суму грошових коштів, що дорівнює сумі забезпечення тендерної пропозиції, без необхідності для бенефіціара обґрунтовувати свою вимогу, за умови, що в тексті вимоги буде зазначено, що сума, яка вимагається, повинна бути сплачена у зв'язку з виникненням обставин, за яких бенефіціару надається право вимагати платіж, визначених частиною 3 статті 25 Закону України “Про публічні закупівлі”; - вказівку на безвідкличність, непередаваність та неможливість переуступлення зобов’язання по банківській гарантії без попередньої згоди зі сторони банку-гаранта, принципала та бенефіціара; Разом з електронною банківською гарантією Учасник надає документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію та ліцензію НБУ, які повинні бути подані у вигляді сканованої копії з накладанням КЕП гаранта. Банківська гарантія має бути чинною з дати розкриття тендерної пропозиції. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 28961 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю становить 2 % від вартості договору. Учасник-переможець торгів на момент укладання договору, але не пізніше дати укладання договору про закупівлю повинен надати Замовнику оригінал платіжного документу з відміткою банку про перерахування коштів на рахунок Замовника. Усі витрати, пов’язані з оформлення забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок коштів учасника-переможця. Реквізити для оформлення: – Назва Замовника: Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації; – Місцезнаходження Замовника: Україна, 69107, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 164; – Код ЄДРПОУ: 33836176; UA458201720355109014024011273 Банк одержувача, р/р: Державна казначейська служба України м. Київ; МФО 820172 ДКСУ м. Київ Призначення платежу: забезпечення виконання договору по закупівлі (номер закупівлі на веб- порталі Уповноваженого органу). |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
виконання робіт з технічного нагляду на об’єкті: «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області»
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Замовник сплачує вартість робіт в обсязі, визначеному в акті виконаних робіт, на банківський рахунок Виконавця протягом 7 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт, по мірі надходження бюджетних коштів. | Пiсляоплата | 7 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 серпня 2023 11:00 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
14 серпня 2023 10:59 |
14.08.2023 перелік змін.docx | |
14 серпня 2023 10:59 |
Додаток 1 Кваліфікаційні критерії, вимоги до Учасників зі змінами.docx | |
14 серпня 2023 10:59 |
Тендерна документація зі змінами.docx | |
10 серпня 2023 15:46 |
Додаток 1 Кваліфікаційні критерії, вимоги до Учасників.docx | |
10 серпня 2023 15:46 |
Додаток 4 Тендерна пропозиція.docx | |
10 серпня 2023 15:46 |
Додаток 2 технічні вимоги.doc | |
10 серпня 2023 15:46 |
Додаток 3 Проєкт договору.doc | |
10 серпня 2023 15:46 |
Тендерна документація.docx |
14 серпня 2023 11:00 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
14 серпня 2023 10:59 |
14.08.2023 перелік змін.docx
|
||||||
14 серпня 2023 10:59 |
Додаток 1 Кваліфікаційні критерії, вимоги до Учасників зі змінами.docx
|
||||||
14 серпня 2023 10:59 |
Тендерна документація зі змінами.docx
|
||||||
10 серпня 2023 15:46 |
Додаток 1 Кваліфікаційні критерії, вимоги до Учасників.docx
|
||||||
10 серпня 2023 15:46 |
Додаток 4 Тендерна пропозиція.docx
|
||||||
10 серпня 2023 15:46 |
Додаток 2 технічні вимоги.doc
|
||||||
10 серпня 2023 15:46 |
Додаток 3 Проєкт договору.doc
|
||||||
10 серпня 2023 15:46 |
Тендерна документація.docx
|
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-10-23-000053 ● 6f11a124138044059be4b29a7763216c
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 23 жовтня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 23 жовтня 2023 16:31 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.10.2023 № 274
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.10.2023 № 274.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-08-10-009663-a, 10.08.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 13.10.2023 №003100-18/11797-2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-25 14:42:24
Про надання пояснень
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-08-10-009663-a, яка проведена Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини 5 Розділу 6 тендерної документації Замовник вимагає від учасника-переможця торгів на момент укладання договору, але не пізніше дати укладання договору про закупівлю оригінал платіжного документу з відміткою банку про перерахування коштів на рахунок Замовника. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 2 відсотки від вартості договору.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати до моніторингу документальне підтвердження надання учасником-переможцем забезпечення виконання договору згідно умов тендерної документації з долученням відповідних підтверджуючих документів.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-10-30 14:30:26
Пояснення на запит
Надаємо на запит відповідні пояснення та документи, а саме:
1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були взяті з відомості обсягів робіт, які є невід’ємною частиною проєктно-кошторисної документації, розробленої і затвердженої в установленому Законом порядку, яка пройшла відповідну експертизу. Тому, будь-які розрахунки в даному випадку не потрібні.
Згідно п.4 примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами) (далі – Настанова), затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України (наразі – Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України) від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Роботами згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» є розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Тобто, технічного нагляд є роботами. А отже, очікувана вартість цих робіт визначається за вищевказаною методикою, відповідно до Настанови. Настановою передбачено, що вартість здійснення технічного нагляду та становить 1,5 % від підсумку глав 1 – 9 зведеного кошторисного розрахунку без урахування вартості технологічного обладнання, у тому числі медичного, а також меблів та інвентаря.
В цій закупівлі очікувана вартість розрахована відповідно до зведеного кошторисного розрахунку, розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації та позитивного експертного звіту. Тому, будь-які розрахунки в даному випадку не потрібні. Очікувана вартість предмета закупівлі складається із загальної суми вартості технічного нагляду 6 черг будівництва: вартість робіт з технічного нагляду по 6 чергам + 20% (ПДВ).
Кошти на реалізацію об’єкта будівництва передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 № 534-р «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії».
2. На сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-10-009663-a розміщені документи Замовника та учасника процедури закупівлі виконання робіт з технічного нагляду на об’єкті: «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області» ДК 021:2015: 71520000-9 — Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-10-009663-a) розміщений 10 серпня 2023 15:46 файл Додаток 2 технічні вимоги.doc в якому міститься ДОДАТОК 2 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ на виконання робіт з технічного нагляду на об’єкті: «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області».
Зазначена закупівля також розміщена на сайтах:
- https://gov.e-tender.ua/tend er/arhitekturni-inzhenerni-poslugi/UA-2023-08-10-009663-a-vykonannya-robit-z-texnichnoho-nahlyadu-na-obyekti-rekonstrukcziya-vodovodu-vid
- https://izi.trade/tenders/UA-2023-08-10-009663-a
На сайті https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/534-2023-%D1%80#Text розміщено розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 № 534-р «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії» разом з Додатком «ПЕРЕЛІК проектів (об’єктів, заходів), фінансування яких здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів (об’єктів, заходів), спрямованих на ліквідацію наслідків збройної агресії»;
На сайті https://ukurier.gov.ua/media/files/2023-6/64914e74d4cb5014982918.pdf -розміщено Додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 червня 2023 р. № 534-р «ПЕРЕЛІК проектів (об’єктів, заходів), фінансування яких здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів (об’єктів, заходів), спрямованих на ліквідацію наслідків збройної агресії»;
На сайті https://ips.ligazakon.net/document/KR230534?an=1 – розміщено розпорядження КМУ від 16 червня 2023 року №534-р «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії» (із змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2023 року N 688-р) з додатком.
Спеціальний Закон України «Про публічні закупівлі» не покладає обов’язку оприлюднювати інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі.
Замовником оголошено процедуру «Відкриті торги з особливостями». Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (зі змінами та доповненнями) визначено умови та порядок закупівель в умовах воєнного стану. Даними Особливостями також не зобов’язано Замовників оприлюднювати інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі.
Також, Замовником враховано, що з 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан. Оскільки оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місце виконання робіт та обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі несе загрозу безпеці із врахуванням того, що власні веб-сайті не мають такого ступеня захищеності, як сайт Прозорро, отже вся інформація розміщується на офіційному сайті Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/tender, також зазначена процедура закупівлі розміщена на інших торгівельних сайтах України.
Замовником прийнято до уваги, що відповідно до наказу «Про початок
моніторингу закупівель» опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Отже, така підстава для моніторингу, як перевірка розміщення на веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, крім офіційного сайта Уповноваженого органу, де розміщуються всі закупівлі з Особливостями, не є предметом наказу про початок моніторингу.
3. Надаємо документальне підтвердження щодо надання переможцем торгів товариством з обмеженою відповідальністю «КАТРАС» забезпечення виконання договору у розмірі 2 % від вартості договору відповідно до пункту 5 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації (копія виписки з рахунка додається).
Надання інформації про усунення порушення замовником
Відповідно до ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. 15 листопада 2023 року ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (далі - ЗО ДАСУ) опублікував у електронній системі закупівель Висновок UA-M-2023-10-23-000053 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-10-009663-a за предметом «виконання робіт з технічного нагляду на об’єкті: «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області», який містить інформацію про виявлення порушень та зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Замовник не погоджується зі змістом Висновку UA-M-2023-10-23-000053 та вказаних у ньому порушень, а також з визначеним зобов’язанням щодо усунення порушення, вважає його необґрунтованим та протиправним, на підставі чого вважає необхідним оприлюднити наступні аргументовані заперечення. 1.Так, ЗО ДАСУ вказує на порушення вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів», Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-08-10-009663-a шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів. Зазначене зауваження, яке не впливає на результати закупівлі, буде враховано у подальшій роботі та буде проведено роз’яснювальну роботу з відповідальними посадовими особами. 2. Крім того, ЗО ДАСУ у Висновку вказує на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а також пунктів 3 та 28 постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами (далі - Особливості). На дотримання вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону Замовник у частині 2.3 розділу 1 тендерної документації Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації (далі - Департамент) зазначено ПІБ, посада та телефон посадової особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, а саме: Дмитро КАБАНОВ, заступник директора Департаменту – начальник управління розвитку інфраструктури та будівництва Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації, контактний телефон 097 076 23 62. Відтак, встановлення допущення порушень вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей є безпідставними і необґрунтованими, оскільки у тендерній документації Департаменту зазначено ПІБ, посада та телефон посадової особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Тому, тендерна документація сформована відповідно до вимог статті 22 Закону, у тому числі з урахуванням норм пункту 17 частини другої статті 22 та з урахуванням Особливостей. А отже, закупівлю проведено відповідно до Закону, з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. 3. Крім того, у Висновку зазначається про відсутність, у тендерній документації Замовника (в тому числі у Додатку 1) способу підтвердження учасником процедури закупівлі відсутності підстав для відхилення за абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей. Зазначене зауваження, яке не впливає на результати закупівлі, буде враховано у подальшій роботі та буде проведено роз’яснювальну роботу з відповідальними посадовими особами. При цьому варто зазначити, що учасником ТОВ «КАТРАС» надано довідку про відсутність підстав, визначених абазом 14 п. 47 Особливостей: https://public-docs.prozorro.gov.ua/get/a6fffcfc4b6a4c57b0f0a2ae1a514d62?Signature=ZX%2FiGnG0TYCHYfB1YhjReFxaPNB7gay44Jh3R4lGdLJjRdIRs84At%2BJOQug8%2BPipT38ZBcn6RkIFojf2ZnitBw%3D%3D&KeyID=52462340 Тому, подібна невідповідність не може вважатися законною підставою для розірвання договору з ТОВ «КАТРАС». 4. Крім того, у Висновку зазначається недотримання учасником ТОВ «КАТРАС» вимог пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в частині надання посвідчень про проходження навчання та перевірку знань чинного законодавства України про охорону праці, організації роботи з охорони праці, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, профілактики професійних отруєнь і захворювань, надання першої допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, управління роботами з профілактики та ліквідації наслідків аварій, безпеку праці в галузі всіма працівниками, яких планується залучити до реалізації предмету закупівлі). Відповідно до пункту 6.3 Типового положення «Про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05)», затвердженого Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (далі - Типове положення) вступний інструктаж з питань охорони праці проводиться з усіма працівниками, які приймаються на постійну або тимчасову роботу, незалежно від їх освіти, стажу роботи та посади, запис про проведення вступного інструктажу робиться в журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці. Окрім того, відповідно до абзацу 3 пункту 3.13 Типового положення питання щодо необхідності видачі посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці на підприємстві вирішується роботодавцем. Відповідно пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Департаменту Учасник повинен надати інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у тому числі скановані копії діючих на момент подачі пропозиції посвідчень про проходження навчання та перевірку знань чинного законодавства України про охорону праці, організації роботи з охорони праці, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, профілактики професійних отруєнь і захворювань, надання першої допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, управління роботами з профілактики та ліквідації наслідків аварій, безпеку праці в галузі всіма працівниками, яких планується залучити до реалізації предмету закупівлі, завірених підписом працівників та підписом та печаткою (у разі використання) Учасника. У тендерній документації відсутня вказівка щодо необхідності подання посвідчень про проходження навчання та перевірку знань чинного законодавства України про охорону праці як працівниками саме Учасника закупівлі (ТОВ «КАТРАС»). Таким чином, учасником ТОВ «КАТРАС» дотримано вимог пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Департаменту та надано підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в частині надання посвідчень про проходження навчання та перевірку знань чинного законодавства України про охорону праці, організації роботи з охорони праці, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, профілактики професійних отруєнь і захворювань, надання першої допомоги потерпілим у разі нещасного випадку, управління роботами з профілактики та ліквідації наслідків аварій, безпеку праці в галузі всіма працівниками, яких планується залучити до реалізації предмету закупівлі). Тому, дане зауваження вважаємо безпідставним та необґрунтованим. 5. Щодо ненадання учасником ТОВ «КАТРАС» копій фінансової звітності (Баланс (звіт про фінансовий стан) та Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 2020 рік. Наявність в учасника зазначених документів, що підтверджують відповідність на момент подачі тендерної пропозиції додатково перевірена Департаментом шляхом додаткового запиту до ТОВ «КАТРАС», на який було отримано копію фінансової звітності (Баланс (звіт про фінансовий стан) та Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 2020 рік (додається). Таким чином, попри ненадання 24 годин на усунення невідповідностей, ТОВ «КАТРАС» у дійсності фактично мав необхідні документи та відповідав вимогам тендерної документації в цій частині, відтак достовірно відповідав вимогам кваліфікаційних критеріїв, що свідчить про реальну спроможність виконання договору за предметом закупівлі. 6. У Висновку зазначено, що подана учасником ТОВ «КАТРАС» як забезпечення тендерної пропозиції банківська гарантія № G0823/0770 (видана 14.08.2023 АТ «Комерційний банк «Приватбанк») складена з недотриманням вимог пункту 8 розділу ІІІ Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №2628. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Тендерна документація та додатки до неї затверджені протоколом уповноваженої особи Департаменту від 10.08.2023 № 21. Зміни, що вносилися до тендерної документації, затверджені протоколом уповноваженої особи Департаменту від 14.08.2023 № 23, стосувалися кінцевого строку подання тендерної пропозиції та жодних змін до вимог щодо подання тендерного забезпечення, форми і реквізитів банківської гарантії не вносились. У частині 2 розділу 3 тендерної документації визначено обов’язкові реквізити банківської гарантії, у тому числі реквізити тендеру, щодо назви закупівлі та її номеру на веб- порталі Уповноваженого органу. Тобто, у тендерній документації відсутня вказівка щодо необхідності зазначити дату рішення замовника, яким затверджена тендерна документація. Враховуючи зазначене, банківська гарантія, надана ТОВ «КАТРАС» повністю відповідає вимогам, визначеним у частині 2 розділу 3 тендерної документації. Окрім того, застосування норми, визначеної у підпункті 2 пункту 44 Особливостей щодо відхилення замовником тендерної пропозиції у разі коли вона не відповідає вимогам, встановленим тендерною документацією відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону є безпідставною, необґрунтованою та може розцінюватися як дискримінаційна по відношенню до переможця. Оскільки, Департаментом до тендерної документації, а саме щодо вимог до форми банківської гарантії не включалася будь-яка інша інформація, передбачена законодавством, зокрема: постановою ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», наказом МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». 7. У Висновку ЗО ДАСУ зазначено, що переможцем тендеру ТОВ «КАТРАС» не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав згідно з абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей №1178, чим не дотримано норм пункту 47 Особливостей №1178 та розділу 2 (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей) Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Учасником процедури ТОВ «КАТРАС» надано довідку про відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Зазначена довідка учасника не відрізняється від довідки, яку має надати переможець. Окрім того, на момент визначення переможця закупівлі та публікації повідомлення про намір укласти договір зазначена довідка про відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, як учасника закупівлі, вже була у відкритому доступі в електронній системі закупівель. Окрім того, наявність у переможця зазначеної довідки додатково перевірена Департаментом шляхом додаткового запиту до ТОВ «КАТРАС», на який було отримано довідку про відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, як переможцем (додається). Таким чином, ТОВ «КАТРАС» у дійсності фактично мав зазначену довідку (що було підтверджено поданням довідки про відсутність підстав, визначених абз. 14 п. 47 Особливостей, як учасником) та відповідав вимогам тендерної документації в цій частині, відтак достовірно відповідав вимогам кваліфікаційних критеріїв, що свідчить про реальну спроможність виконання договору за предметом закупівлі. Таким чином, непідванатаження до електронної системи закупівель довідки про відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 ТОВ «КАТРАС», як переможцем, не вплинуло на результати закупівлі, а отже не є підставою для розірвання договору з ТОВ «КАТРАС», як вказано у висновку ЗО ДАСУ. Виявлені ЗО ДАСУ порушення підпунктів 2 та 3 пункту 44 та пункту 3 Особливостей є необґрунтованими та безпідставними. Оскільки, підпунктом 2 пункту 44 Особливостей зазначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Зазначені порушення норм абз. 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не було виявлено під час моніторингу та не відображено у Висновку ЗО ДАСУ. - є такою, строк дії якої закінчився. Зазначені порушення норм абз. 3 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не було виявлено під час моніторингу та не відображено у Висновку ЗО ДАСУ. - є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації. Зазначені порушення норм абз. 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не було виявлено під час моніторингу та не відображено у Висновку ЗО ДАСУ. - не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Застосування зазначеної норми абз. 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей щодо відхилення замовником тендерної пропозиції у разі коли вона не відповідає вимогам, встановленим тендерною документацією відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону є безпідставною, необґрунтованою та може розцінюватися як дискримінаційна по відношенню до переможця. Оскільки, Департаментом до тендерної документації, у тому числі щодо вимог до форми банківської гарантії не включалася будь-яка інша інформація, передбачена законодавством. Також, підпунктом 3 пункту 44 Особливостей зазначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: - відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю. Зазначене у абз. 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей не було виконано та відповідно не відображено у Висновку ЗО ДАСУ. - не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Учасником процедури ТОВ «КАТРАС» надано довідку про відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Зазначена довідка учасника не відрізняється від довідки, яку має надати переможець. Окрім того, на момент визначення переможця закупівлі та публікації повідомлення про намір укласти договір зазначена довідка, як учасника закупівлі вже була доступною в електронній системі закупівель. Тобто, підванатаження до електронної системи закупівель довідки про відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 ТОВ «КАТРАС» не вплинуло на результати закупівлі, а отже не є підставою для розірвання договору з ТОВ «КАТРАС», як вказано у висновку ЗО ДАСУ. - не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Зазначені порушення норм абз. 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей не було виявлено під час моніторингу та не відображено у Висновку ЗО ДАСУ. - надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Зазначені порушення норм абз. 5 підпункту 3 пункту 44 Особливостей не було виявлено під час моніторингу та не відображено у Висновку ЗО ДАСУ. Таким чином, закупівлю проведено без порушень пункту 3 Особливостей, а отже, закупівлю проведено відповідно до Закону, з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, а також відсутні порушення підпунктів 2,3 пункту 44 Особливостей . Окрім того, варто зазначити, що здійснення державного фінансового контролю, спрямоване на оцінку ефективного, результативного використання та збереження фінансових ресурсів, досягнення економії бюджетних коштів, а не виявлення незначних дефектів тендерної документації чи пропозиції, які за характером допущення неможливо віднести до порушень, що вплинули на конкурентноздатність учасників процедури закупівлі. Так, статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Варто зазначити, що ані вказаним Законом, ані іншими нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору в повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. Звертаємо увагу на те, що Конституційний Суд України у Рішенні від 25.01.2012 р. № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який, серед іншого, означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України). Висновок ЗО ДАСУ щодо припинення господарських зобов’язань за договором не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога розірвати договір, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів — сторін договору. Водночас слід зауважити, що технічний нагляд є обов’язковим елементом будівництва. Тому, виконання договору є важливим, оскільки реконструкція водогону має на меті забезпечити відсутність проблем із водопостачанням у майбутньому, відтак стосується соціально важливого об’єкту. З огляду на це, вказаний ЗО ДАСУ спосіб усунення порушень та його наслідки є неспівмірними з наслідками розірвання. Водночас, повторне проведення закупівлі матиме наслідком значні затрати на часові та матеріальні ресурси на повторне проведення закупівлі. Отже, є всі підстави вважати, що висновок також не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості, а зазначені обставини є самостійною та достатньою підставою для його скасування в незалежності від змісту викладених у Висновку фактичних обставин. Таким чином, з огляду на вищевказані обґрунтовані причини неможливості усунення виявлених порушень та аргументовані заперечення на Висновок, а також незгоду замовника з інформацією, викладеною у висновку, Замовник скористається правом оскаржити висновок до суду в порядку, визначеному ч. 10 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі».
2023-11-21 16:13:09
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 15 листопада 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 30 листопада 2023 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710)
Оскарження в суді
Опис: | Подано адміністративний позов від 29.11.2023 № 01-15/583 про визнання протиправним та скасування Висновку Західного офісу Державної аудиторської служби України UA-M-2023-10-23-000053 від 15.11.2023 про результати моніторингу закупівлі UA-2023-08-10-009663-a до Запорізького окружного адміністративного суду. Копія квитанції про сплату судового збору від 29.11.2023 додається. |
Дата публікації: | 29 листопада 2023 |
Документи:
29 листопада 2023 16:49
|
Електронний підпис |
29 листопада 2023 16:48
|
повідомлення від 29.11.2023 № 01-15 584.pdf |
29 листопада 2023 16:48
|
квитанція про сплату судового збору.pdf |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 19 серпня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ КАТРАС |
5 081 052,63
UAH з ПДВ
|
5 081 052,63
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ КАТРАС #32121615 |
Переможець |
5 081 052,63
UAH з ПДВ
|
21 серпня 2023 15:06
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
28 березня 2024 09:46
|
Додаткова угода від 27.03.2024 № 1.pdf | зміни до договору |
28 березня 2024 09:45
|
Електронний підпис | укладений |
04 вересня 2023 13:07
|
договір від 01.09.2023 № 10-23.pdf | укладений |
04 вересня 2023 13:07
|
Електронний підпис | укладений |
01 вересня 2023 11:17
|
Електронний підпис | укладений |
01 вересня 2023 11:14
|
договір від 01.09.2023 № 10-23.pdf | укладений |
01 вересня 2023 11:14
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
виконання робіт з технічного нагляду на об’єкті: «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області» | 1 | работы |
5 081 052,63
UAH
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 27 березня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 28 березня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | 1. Внести зміни в абзац 2 підпункту 2.1. викласти в новій редакції, що додається: «З них, вартість робіт по «Технічному нагляду», що запланові до виконання на 2024 рік становить 618 500, 00 грн (шістсот вісімнадцять тисяч п’ятсот гривень 00 коп.), без ПДВ, в тому числі враховано Єдиний податок 5% - 30 925,00 грн (тридцять тисяч дев’ятсот двадцять п’ять гривень 00 коп.).». 2. Внести зміни у підпункт 2.1., додавши абзац 4 у наступній редакції, що додається: «Фінансування робіт здійснюється на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2024 № 247 «Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії», згідно з розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 26.03.2024 № 157 «Про перерозподіл видатків обласного бюджету»». 3. Доповнити пункт 9. «Реквізити та підписи сторін» у частині банківських реквізитів «Замовника» наступним розрахунковим рахунком р/р UA808201720344241028400011273. |
Номер договору про закупівлю: | 10-23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
виконання робіт з технічного нагляду на об’єкті: «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області» | 1 | работы |
5 081 052,63
UAH
|