Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам»
Очікувана вартість
468 000,00 UAH
UA-2023-07-26-009867-a ● 963bf63c5b944a13b42674c3e9308bbe
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Філія "Центр сервісного забезпечення" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" |
Код ЄДРПОУ: | 40150237 |
Місцезнаходження: | 03680, Україна , Київська обл., Київ, вул.Тверська,5, кімн.104 |
Контактна особа: |
Єгорова Ольга Леонідівна 380632147739 yehorova.o.l@uz.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 липня 2023 15:56 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 05 серпня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 05 серпня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 08 серпня 2023 17:00 |
Очікувана вартість: | 468 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 340,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 штуки
Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам».
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 66510000-8 — Страхові послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 30 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
02 серпня 2023 16:27 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
02 серпня 2023 16:26 |
Додаток 2 зміни до ТД до Протоколу ЦН-01Є116423.docx | |
02 серпня 2023 16:26 |
Протокол про внесення змін до ТД актуарні послуги.docx | |
02 серпня 2023 16:26 |
Нова редакція Додаток 7 Проєкт договору.docx | |
02 серпня 2023 16:26 |
Нова редакція ТД Актуарні послуги ЦФБ.docx |
02 серпня 2023 16:27 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
02 серпня 2023 16:26 |
Додаток 2 зміни до ТД до Протоколу ЦН-01Є116423.docx
|
|||
02 серпня 2023 16:26 |
Протокол про внесення змін до ТД актуарні послуги.docx
|
|||
02 серпня 2023 16:26 |
Нова редакція Додаток 7 Проєкт договору.docx
|
|||
02 серпня 2023 16:26 |
Нова редакція ТД Актуарні послуги ЦФБ.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Замовником помилково визначено предметом закупівлі «Страхові послуги», як такі що не відповідають сфері діяльності замовника, меті закупівлі
Дата подання: 28 липня 2023 23:27
Дата відповіді: 31 липня 2023 17:00
Згідно Тендерної документації на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-26-009867-a предмет закупівлі визначено замовником за Кодом ДК 021:2015-66510000-8 Страхові послуги (Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам»).
Відповідно до Додатку № 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» перелік послуг містить послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» для цілей розкриття інформації про розмір довгострокового забезпечення виплат персоналу та відповідних витрат в окремій та консолідованій фінансовій звітності Товариства та фінансовій звітності дочірніх підприємств за 2023 рік; розрахунок очікуваних витрат, пов'язаних з довгостроковим забезпеченням виплат персоналу для 2024 та 2025 років, відповідно, за наступними програмами виплат:
- пільгові пенсії - Список №1 та Список №2 (відшкодування Пенсійному фонду України витрат на виплату та доставку пільгових пенсій відповідно до постанови КМУ від 24.06.2016 р. № 461);
- одноразові виплати при виході на пенсію з підприємства згідно колективного договору (Галузевої угоди);
- виплати працівникам до ювілеїв.
Таким чином, зміст всіх операцій надавача послуг з актуарних розрахунків (актуарія), має бути підпорядкований меті замовника (суб’єкта господарювання), яка формується та реалізується у сфері бухгалтерського обліку та аудиту підприємства.
Відповідно до пункту 22) частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19/print , «предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку».
Відповідно до частини третьої Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0500-20#Text «предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text (далі – Закон) та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749» (далі - Єдиний закупівельний словник або ЄЗС).
Пунктом 21) частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Відповідно до пункту 64) частини першої статті 1 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1953-20#Text «фінансова послуга - операція або декілька операцій, пов’язаних однією правовою метою, з фінансовими засобами, що здійснюються в інтересах інших осіб, ніж надавач такої фінансової послуги, а також послуги, прямо визначені спеціальними законами як фінансові послуги».
Пунктом 52) частини першої статті 1 Закону України «Про страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20#Text визначено, що «страхова послуга - вид фінансової послуги, що надається страховиком для забезпечення потреби потенційного страхувальника у страховому захисті на підставі договору страхування».
Цивільний кодекс України ( 435-15 ) не дає визначення "консультаційних послуг". Таке визначення надано законодавцем в Законі України "Про здійснення державних закупівель" https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/2289-17/ed20100601#Text Відповідно до пункту 15 частини першої статті 1 вказаного Закону «консультаційні послуги - інтелектуальна, нематеріальна діяльність, результати якої не є фізично осяжними, у тому числі аудиторські, юридичні, консалтингові послуги, послуги, пов'язані з консультуванням, експертизою, оцінкою, підготовкою висновків і рекомендацій, послуги з навчання, підготовки спеціалістів.»
Єдиний закупівельний словник (ЄЗС) згармонізований з європейським закупівельним словником Common Procurement Vocabulary (CPV).
Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту.
Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії.
Дев’ята цифра — контрольна.
При визначенні замовником предмету контракту (договору закупівлі) та перших чотирьох цифр (розділу, групи та класу послуги) Єдиного закупівельного словника вирішальне значення має ділова мета суб’єкта господарювання (забезпечення його потреб) та зміст операцій, що виконуються надавачем послуг задля її досягнення (відповідно до вимог).
Моніторинг публічних закупівель, що здійснюється замовником з 2017 року, вказує на те, що мета (тобто, забезпечення потреб) та коротка характеристика (тобто, зміст операцій) послуги визначається замовником, як оцінювання (актуарні розрахунки) зобов’язань (забезпечень) згідно вимог МСБО (IAS)19 «Виплати працівникам» з метою їх відображення у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності Компанії відповідно до вимог Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ).
Послідовність операцій з обліку програм виплат та їх зміст визначені п.57 Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку (МСБО) 19 «Виплати працівникам» (далі – МСБО 19) https://mof.gov.ua/storage/files/%D0%9C%D0%A1%D0%91%D0%9E%2019_ukr_2022.pdf
Відповідно до п.59 МСБО 19 «цей Стандарт заохочує, але не вимагає, щоб суб’єкт господарювання залучав кваліфікованого актуарія для оцінки всіх суттєвих зобов’язань щодо виплат після закінчення трудової діяльності. З практичних причин суб’єкт господарювання може запросити кваліфікованого актуарія детально оцінити зобов’язання до кінця звітного періоду. Однак результати цього оцінювання оновлюються з урахуванням будь-яких суттєвих операцій та інших суттєвих змін обставин (включаючи зміни ринкових цін та ставок відсотка), які відбулися до кінця звітного періоду.»
Відповідно до другої цифри (79) основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», консультаційні послуги належать до розділу 79 Ділові послуги:
Код CPV Опис Переклад англійською
79000000-4 Ділові послуги: юридичні, маркетингові, консультаційні, кадрові, поліграфічні та охоронні Business services: law, marketing, consulting, recruitment, printing and security
Зміст ділових послуг визначається діловою метою замовника (бухгалтерський облік, фінансова звітність, аудит).
Слід зазначити, що «Бухгалтерські та аудиторські послуги», які внесені в ЄЗС до класу 7921, також належать до розділу 79 «Ділові послуги»:
Код CPV Опис Переклад англійською
79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги Accounting and auditing services
79211000-6 Бухгалтерські послуги Accounting services
79211100-7 Послуги з ведення бухгалтерського обліку Bookkeeping services
79211110-0 Послуги з розрахунку, обліку та нарахування заробітної плати Payroll management services
79211200-8 Послуги з підготовки фінансової звітності Compilation of financial statements services
79212000-3 Аудиторські послуги Auditing services
Відповідно до показника четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» можна визначити такі коди категорій послуг:
Код CPV Опис Переклад англійською
79310000-0 Послуги з проведення ринкових досліджень Market research services
79311410-4 Оцінювання економічних наслідків Economic impact assessment
79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління Business and management consultancy services
79419000-4 Консультаційні послуги з питань оцінювання Evaluation consultancy services
Виходячи з ділової мети закупівлі (забезпечення потреб у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності), замовник може обирати предмет закупівлі (код CPV ) серед категорій оцінювання та консультування, які належать до класів, що входять до групи 79, яка містить такі класи ділових послуг, як бухгалтерські та аудиторські послуги (79210000-9), послуги з проведення ринкових досліджень (79310000-0) та консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (79419000-4).
Натомість, замовник у 2023 році використовує для визначення предмета закупівлі, зазначений у ЄЗС клас «Страхові послуги».
Код CPV Опис Переклад англійською
66000000-0 Фінансові та страхові послуги Financial and insurance services
66500000-5 Страхові та пенсійні послуги Insurance and pension services
66510000-8 Страхові послуги Insurance services
Проте, (як видно з наведеного вище витягу із ЄЗС), «Страхові послуги» входять до іншого розділу ЄЗС (66 «Фінансові та страхові послуги» входять), ніж «Бухгалтерські та аудиторські послуги» (79 «Ділові послуги») та не відповідають діловій меті закупівлі (забезпечення потреб підприємства у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності).
Пунктом 52) частини першої статті 1 Закону України «Про страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20#Text визначено, що «страхова послуга - вид фінансової послуги, що надається страховиком для забезпечення потреби потенційного страхувальника у страховому захисті на підставі договору страхування».
Відповідно до пункту 64) частини першої статті 1 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1953-20#Text «фінансова послуга - операція або декілька операцій, пов’язаних однією правовою метою, з фінансовими засобами, що здійснюються в інтересах інших осіб, ніж надавач такої фінансової послуги, а також послуги, прямо визначені спеціальними законами як фінансові послуги».
Згідно пункту 66) частини першої статті 1 Закону України «Про страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20#Text «страховик - фінансова установа або філія страховика-нерезидента, які мають право здійснювати діяльність із страхування на території України».
Відповідно до пункту 1) частини першої статті 1 Закону України «Про страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20#Text «актуарна діяльність у сфері страхування (перестрахування) - діяльність у сфері страхування щодо аналізу та оцінки ризиків та/або пов’язаних з ними фінансових зобов’язань, а також розроблення та оцінка методів управління фінансовими наслідками майбутніх випадкових подій з метою забезпечення реалізації актуарної функції страховика».
В текстах тендерної документації замовника відсутні такі терміни, як «страховик», «страховий захист», «договір страхування». Замовник де-факто не закуповує і не має наміру закуповувати страхову послугу у фінансової установи (страховика). Ба більше, замовник не укладає договору страхування із страховиком для забезпечення потреби потенційного страхувальника (тобто, Замовника) у страховому захисті в рамках даної закупівлі. Також замовник не є страховиком та не має потреби в актуарних розрахунках (послугах) з метою забезпечення реалізації актуарної функції страховика».
Послуги з актуарних розрахунків згідно вимог МСБО (IAS)19 «Виплати працівникам», що закуповуються замовником з метою їх відображення у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності Компанії, розкриття фінансових даних з метою підготовки фінансової звітності відповідно до вимог Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), не є фінансовими (страховими) послугами у змісті, визначеному законодавством України про фінансові послуги (страхування), не мають на меті забезпечення реалізації актуарної функції страховика у сфері страхування тощо.
Сфера страхування та актуарна діяльність у сфері страхування регулюється Національним банком України. Натомість, закупівля здійснюється Замовником для забезпечення його потреб у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, яка регулюється Міністерством фінансів України.
Замовник не здійснює діяльність у сфері страхування, не є страховиком, не надає страхових послуг, не потребує допоміжних послуг у сфері страхування та пенсійного забезпечення, визначених законодавством України у сфері фінансових послуг та страхування.
Замовник потребує послуг оцінювання, яке виконується кваліфікованим актуарієм за процедурами, визначеними текстом МСБО 19, що є нормативно-правовим актом, який оприлюднено державною мовою на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту (Міністерство фінансів України).
Така послуга оцінювання зобов’язань надається підприємству та супроводжується консультуванням з питань оцінювання особою відповідної кваліфікації (тобто, кваліфікованим актуарієм), актуарними розрахунками та звітами, які не містять розрахунків страхових тарифів (резервів, премій), не стосуються договорів страхування та не мають на меті забезпечення реалізації актуарної функції страховика у сфері страхування.
Страхові послуги не належать до сфери бухгалтерського обліку та фінансової звітності замовника, який не є страховиками.
Це означає, що назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає послугам, що фактично закуплені замовником.
Таким чином, замовником помилково визначено предметом закупівлі «Страхові послуги», як такі що не відповідають сфері діяльності замовника, меті закупівлі (забезпечення потреб в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності) та змісту операцій надавача послуг (оцінювання зобов’язань та консультування).
Відповідно до пункту 5) частини першої статті 43 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю є нікчемним у разі, якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Вважаємо, що замовником, який не є страховиком та не здійснює діяльність у сфері страхування, при визначенні ним предмету послуги, виходячи з ділової мети закупівлі - забезпечення потреби в розкритті інформації у фінансовій звітності згідно Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам», слід виходити із змісту операцій надавача послуг, які фактично закуповуються замовником. Зміст послуг полягає в оцінюванні зобов’язань за програмами виплат працівникам та їх економічних наслідків для підприємства, що супроводжується консультуванням, актуарними розрахунками та звітами у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства, які не містять розрахунків страхових тарифів (резервів, премій), не стосуються договорів страхування та не мають на меті забезпечення реалізації актуарної функції страховика у сфері страхування.
З огляду на вищевикладене, пропонуємо замовнику, який не провадить діяльність у сфері страхування, внести зміни до предмета закупівлі, зокрема класу послуги, шляхом заміни класу послуги із Страхові послуги 66510000-8 на Консультаційні послуги 79410000-1 чи Послуги з проведення ринкових досліджень 79310000-0.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику, на Ваше запитання інформуємо, що Код ДК 021:2015-66519600-7 «Актуарні послуги» входить в Розділ Єдиного закупівельного словника під кодом ДК 021:2015-66510000-8 «Страхові послуги», що відповідає правилам визначення предмету закупівлі вищезазначених послуг, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0500-20#Text .
Зважаючи на означене, вказана пропозиція учасника тендерної закупівлі щодо внесення змін до предмета закупівлі, зокрема зміну на код ДК 021:2015- 79410000-1 «Консультаційні послуги» чи код ДК 021:2015-79310000-0 «Послуги з проведення ринкових досліджень» не відповідає предмету послуг визначених проектом договору.
Зважаючи на означене, вказана пропозиція учасника тендерної закупівлі щодо внесення змін до предмета закупівлі, зокрема зміну на код ДК 021:2015- 79410000-1 «Консультаційні послуги» чи код ДК 021:2015-79310000-0 «Послуги з проведення ринкових досліджень» не відповідає предмету послуг визначених проектом договору.
Щодо скасування дискримінаційних вимог
Дата подання: 30 липня 2023 13:44
Дата відповіді: 02 серпня 2023 16:17
Прохання врахувати зауваження до вимог в частині досвіду та доходу надавачів послуг
Відповідь: Шановний Учаснику, на Ваше запитання інформуємо, що замовником враховано зауваження до вимог в частині досвіду та доходу надавачів послуг.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-07-26-009867-a.a1
Статус:
Вирішена
Учасник: ФО Віктор Голуб, Код ЄДРПОУ:2611318039
Дата подання: 29 липня 2023 00:58
Щодо копії трудових книжок працівників
Виключити слова «копії трудових книжок працівників Учасника»
Рішення замовника: Вимога задоволена
01 серпня 2023 17:22
Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію.
Номер вимоги: UA-2023-07-26-009867-a.a2
Статус:
Вирішена
Учасник: ФО Віктор Голуб, Код ЄДРПОУ:2611318039
Дата подання: 29 липня 2023 01:05
Вимоги Замовника щодо аудиторів
Вимога учасника щодо заміни вимоги Замовника щодо аудиторів
Рішення замовника: Вимога задоволена
01 серпня 2023 17:23
Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію.
Номер вимоги: UA-2023-07-26-009867-a.b4
Статус:
Не задоволена
Учасник: ФО Віктор Голуб, Код ЄДРПОУ:2611318039
Дата подання: 29 липня 2023 22:01
Щодо фінансової спроможності
Привести вимогу щодо фінансової спроможності у відповідність з ціною послуги в останні 2-3 роки
Рішення замовника: Вимога не задоволена
01 серпня 2023 17:22
АТ «Укрзалізниця» (далі-Товариство) визначено, що щорічний дохід учасника має становити, протягом останніх трьох років, не менше ніж 450 тис. грн, що не перевищує очікувану вартість закупівлі. Щорічний дохід учасника встановлений Товариством не перечить законодавству відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наявність такого доходу в учасника зможе забезпечити можливе покриття витрат на відшкодування збитків, нанесених Виконавцю під час надання послуг.
Стосовно наявності в учасника такого доходу протягом останніх трьох років визначено з урахуванням встановленої практики публічних закупівель.
Наявність такого доходу в учасника зможе забезпечити можливе покриття витрат на відшкодування збитків, нанесених Виконавцю під час надання послуг.
Стосовно наявності в учасника такого доходу протягом останніх трьох років визначено з урахуванням встановленої практики публічних закупівель.
Номер вимоги: UA-2023-07-26-009867-a.b7
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ", Код ЄДРПОУ:33405872
Дата подання: 30 липня 2023 13:40
Вимога по усунення антиконкурентних обмежень та обмежень в доступі на ринок інших постачальників
Шановний замовнику!
Тендерна документація замовника https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2210-14#Text містить положення, які свідчать про наміри щодо обмеження доступу на ринок інших суб’єктів господарювання шляхом підгонки кваліфікаційних вимог під постійного постачальника цих послуг Замовнику з 2018 по 2022 роки (або узгодження цих вимог з таким постачальником).
Ці дискримінаційні обмеження, що порушують принципиі ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», присутні в наступних вимогах замовника:
1. «а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам), у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)».
Дискримінаційне обмеження, оскільки в той час, коли чисельність працівників на великих підприємствах стартує від 250, ті надавачі послуг, які мають виконані договори з багатьма підприємствами меншої чисельності кожне, але в сумі – сотні тисяч, отримують обмеження в доступі на ринок або змушені вийти з ринку тих, хто є постачальником цих послуг замовнику;
2. «(б) не менше трьох аналогічних договорів, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній замовника». Дискримінаційне обмеження, оскільки виконати цю вимогу може тільки постачальник послуг замовнику за останні три роки ТОВ «Інститут Ризику» та його постійний «спаринг-партнер» на тендерах ТОВ «Консорис Консалтинг», інші постачальники мають обмеження в доступі на ринок або змушені вийти з ринку тих, хто є постачальником цих послуг замовнику
3. «Довідка складена у довільній формі за підписом директора (уповноваженої особи Учасника) скріплена печаткою Учасника (за наявності), про наявність в Учасника щорічного доходу не менше ніж 450 тис. грн протягом останніх трьох років».
Дискримінаційне обмеження, оскільки виконати цю вимогу може тільки постачальник послуг замовнику за останні три роки ТОВ «Інститут Ризику» та його постійний «спаринг-партнер» на тендерах ТОВ «Консорис Консалтинг», інші постачальники, які надавали послуги іншим підприємствам в умовах пандемії та війни за меншу ціну та отримали менший дохід, мають обмеження в доступі на ринок або змушені вийти з ринку тих, хто є постачальником цих послуг замовнику
Відповідно до п.5) частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2210-14#Text антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються «усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців».
З огляду на вищевикладене, вимагаємо від замовника скорегувати вищезазначені вимоги таким чином, щоб розширити, а не обмежити доступ ВСІХ, наявних в Прозорро, постачальників на ринок послуг з актуарних розрахунків для МСБО 19.
Всі вимоги з пропозиціями щодо внесення змін до тендерної документації розміщені 29.07.2023 та 30.07.2023 на майданчику закупівлі в Прозорро https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-26-009867-a
Врахування вимог в тендерній документації гарантує максимальну ефективність закупівлі та економію коштів замовника.
Розгорнути
Згорнути
Тендерна документація замовника https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2210-14#Text містить положення, які свідчать про наміри щодо обмеження доступу на ринок інших суб’єктів господарювання шляхом підгонки кваліфікаційних вимог під постійного постачальника цих послуг Замовнику з 2018 по 2022 роки (або узгодження цих вимог з таким постачальником).
Ці дискримінаційні обмеження, що порушують принципиі ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», присутні в наступних вимогах замовника:
1. «а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам), у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)».
Дискримінаційне обмеження, оскільки в той час, коли чисельність працівників на великих підприємствах стартує від 250, ті надавачі послуг, які мають виконані договори з багатьма підприємствами меншої чисельності кожне, але в сумі – сотні тисяч, отримують обмеження в доступі на ринок або змушені вийти з ринку тих, хто є постачальником цих послуг замовнику;
2. «(б) не менше трьох аналогічних договорів, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній замовника». Дискримінаційне обмеження, оскільки виконати цю вимогу може тільки постачальник послуг замовнику за останні три роки ТОВ «Інститут Ризику» та його постійний «спаринг-партнер» на тендерах ТОВ «Консорис Консалтинг», інші постачальники мають обмеження в доступі на ринок або змушені вийти з ринку тих, хто є постачальником цих послуг замовнику
3. «Довідка складена у довільній формі за підписом директора (уповноваженої особи Учасника) скріплена печаткою Учасника (за наявності), про наявність в Учасника щорічного доходу не менше ніж 450 тис. грн протягом останніх трьох років».
Дискримінаційне обмеження, оскільки виконати цю вимогу може тільки постачальник послуг замовнику за останні три роки ТОВ «Інститут Ризику» та його постійний «спаринг-партнер» на тендерах ТОВ «Консорис Консалтинг», інші постачальники, які надавали послуги іншим підприємствам в умовах пандемії та війни за меншу ціну та отримали менший дохід, мають обмеження в доступі на ринок або змушені вийти з ринку тих, хто є постачальником цих послуг замовнику
Відповідно до п.5) частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2210-14#Text антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються «усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців».
З огляду на вищевикладене, вимагаємо від замовника скорегувати вищезазначені вимоги таким чином, щоб розширити, а не обмежити доступ ВСІХ, наявних в Прозорро, постачальників на ринок послуг з актуарних розрахунків для МСБО 19.
Всі вимоги з пропозиціями щодо внесення змін до тендерної документації розміщені 29.07.2023 та 30.07.2023 на майданчику закупівлі в Прозорро https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-26-009867-a
Врахування вимог в тендерній документації гарантує максимальну ефективність закупівлі та економію коштів замовника.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 серпня 2023 16:05
1. а) АТ «Укрзалізниця» (далі-Товариство) належить до підприємств, що становлять суспільний інтерес, та належить до великих підприємств.
Великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
• балансова вартість активів – понад 20 мільйонів євро;
• чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – понад 40 мільйонів євро;
• середня кількість працівників – понад 250 осіб.
Тобто Законом «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлені мінімальні значення показників, за якими підприємство відноситься до великих підприємств.
Товариство має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, забезпечує потреби держави, юридичних і фізичних осіб у безпечних та якісних залізничних перевезеннях у внутрішньому та міжнародному сполученні, має розгалудженість по всій території України, налічує понад 220 тисяч працівників, що перевищує відповідні показники для великих підприємств за:
- балансовою вартістю активів – у понад 400 разів;
- чистим доходом від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – у понад 45 разів;
- середньою кількістю працівників – у понад 880 разів.
Враховуючи вищезазначене, при підготовці проведення процедури закупівлі послуг, Товариство з кількістю працівників понад 220 тисяч осіб та, спираючись на позитивний досвід минулих періодів у наданні послуг з актуарних розрахунків, деталізувало факт подання учасниками торгів документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
«Довідка складена у довільній формі за підписом директора (уповноваженої особи Учасника) скріплена печаткою Учасника (за наявності), що містить відомості про виконання Учасником протягом 2021-2023 років: (а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам), у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам, щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)».
Таким чином, вимоги встановлені до потенціальних учасників процедури закупівлі не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договору за результатами проведеної процедури закупівлі та не порушують вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (зі змінами) та постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), а тільки покращують якість надання послуг з актуарних розрахунків.
2. б) Відповідно листа, отриманого від ініціатора закупівлі прийняте рішення про внесення змін до тендерної документації Код (ДК 021:2015): – 66510000-8: Страхові послуги (Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам») оголошення № UA-2023-03-20-010466-a.
3. АТ «Укрзалізниця» визначено, що щорічний дохід учасника має становити, протягом останніх трьох років, не менше ніж 450 тис. грн, що не перевищує очікувану вартість закупівлі. Щорічний дохід учасника встановлений Товариством не перечить законодавству відповідно до частини третьої статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Наявність такого доходу в учасника зможе забезпечити можливе покриття витрат на відшкодування збитків, нанесених Виконавцю під час надання послуг.
Стосовно наявності в учасника такого доходу протягом останніх трьох років визначено з урахуванням встановленої практики публічних закупівель.
Великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
• балансова вартість активів – понад 20 мільйонів євро;
• чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – понад 40 мільйонів євро;
• середня кількість працівників – понад 250 осіб.
Тобто Законом «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлені мінімальні значення показників, за якими підприємство відноситься до великих підприємств.
Товариство має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, забезпечує потреби держави, юридичних і фізичних осіб у безпечних та якісних залізничних перевезеннях у внутрішньому та міжнародному сполученні, має розгалудженість по всій території України, налічує понад 220 тисяч працівників, що перевищує відповідні показники для великих підприємств за:
- балансовою вартістю активів – у понад 400 разів;
- чистим доходом від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – у понад 45 разів;
- середньою кількістю працівників – у понад 880 разів.
Враховуючи вищезазначене, при підготовці проведення процедури закупівлі послуг, Товариство з кількістю працівників понад 220 тисяч осіб та, спираючись на позитивний досвід минулих періодів у наданні послуг з актуарних розрахунків, деталізувало факт подання учасниками торгів документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
«Довідка складена у довільній формі за підписом директора (уповноваженої особи Учасника) скріплена печаткою Учасника (за наявності), що містить відомості про виконання Учасником протягом 2021-2023 років: (а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам), у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам, щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)».
Таким чином, вимоги встановлені до потенціальних учасників процедури закупівлі не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договору за результатами проведеної процедури закупівлі та не порушують вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (зі змінами) та постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), а тільки покращують якість надання послуг з актуарних розрахунків.
2. б) Відповідно листа, отриманого від ініціатора закупівлі прийняте рішення про внесення змін до тендерної документації Код (ДК 021:2015): – 66510000-8: Страхові послуги (Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам») оголошення № UA-2023-03-20-010466-a.
3. АТ «Укрзалізниця» визначено, що щорічний дохід учасника має становити, протягом останніх трьох років, не менше ніж 450 тис. грн, що не перевищує очікувану вартість закупівлі. Щорічний дохід учасника встановлений Товариством не перечить законодавству відповідно до частини третьої статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Наявність такого доходу в учасника зможе забезпечити можливе покриття витрат на відшкодування збитків, нанесених Виконавцю під час надання послуг.
Стосовно наявності в учасника такого доходу протягом останніх трьох років визначено з урахуванням встановленої практики публічних закупівель.
Номер вимоги: UA-2023-07-26-009867-a.c8
Статус:
Не задоволена
Учасник: ФО Віктор Голуб, Код ЄДРПОУ:2611318039
Дата подання: 30 липня 2023 14:11
Щодо фінансової спроможності
Привести вимогу фінансової спроможності у відповідність з ціною послуги у минулі 2-3 роки
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 серпня 2023 16:07
АТ «Укрзалізниця» визначено, що щорічний дохід учасника має становити, протягом останніх трьох років, не менше ніж 450 тис. грн, що не перевищує очікувану вартість закупівлі. Щорічний дохід учасника встановлений Товариством не перечить законодавству відповідно до частини третьої статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Наявність такого доходу в учасника зможе забезпечити можливе покриття витрат на відшкодування збитків, нанесених Виконавцю під час надання послуг.
Стосовно наявності в учасника такого доходу протягом останніх трьох років визначено з урахуванням встановленої практики публічних закупівель.
Наявність такого доходу в учасника зможе забезпечити можливе покриття витрат на відшкодування збитків, нанесених Виконавцю під час надання послуг.
Стосовно наявності в учасника такого доходу протягом останніх трьох років визначено з урахуванням встановленої практики публічних закупівель.
Номер вимоги: UA-2023-07-26-009867-a.b9
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ", Код ЄДРПОУ:33405872
Дата подання: 30 липня 2023 17:29
Щодо чисельності працівників/отримувачів виплат у замовників аналогічних договорів
дискримінаційні обмеження, що порушують принципи ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», присутні в наступних вимогах замовника:
1. «а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам), у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)».
Дискримінаційне обмеження, оскільки в той час, коли чисельність працівників на великих підприємствах стартує від 250, ті надавачі послуг, які мають виконані договори з багатьма підприємствами меншої чисельності кожне, але в сумі – сотні тисяч, отримують обмеження в доступі на ринок або змушені вийти з ринку тих, хто є постачальником цих послуг замовнику.
Вимога замінити на (а) не менше п’яти аналогічних договорів з великими підприємствами, у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) перевищує 250 осіб;»
Розгорнути
Згорнути
1. «а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам), у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)».
Дискримінаційне обмеження, оскільки в той час, коли чисельність працівників на великих підприємствах стартує від 250, ті надавачі послуг, які мають виконані договори з багатьма підприємствами меншої чисельності кожне, але в сумі – сотні тисяч, отримують обмеження в доступі на ринок або змушені вийти з ринку тих, хто є постачальником цих послуг замовнику.
Вимога замінити на (а) не менше п’яти аналогічних договорів з великими підприємствами, у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) перевищує 250 осіб;»
Рішення замовника: Вимога не задоволена
02 серпня 2023 16:08
АТ «Укрзалізниця» (далі –Товариство) належить до підприємств, що становлять суспільний інтерес, та належить до великих підприємств.
Великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
• балансова вартість активів – понад 20 мільйонів євро;
• чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – понад 40 мільйонів євро;
• середня кількість працівників – понад 250 осіб.
Тобто Законом «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлені мінімальні значення показників, за якими підприємство відноситься до великих підприємств.
Товариство має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, забезпечує потреби держави, юридичних і фізичних осіб у безпечних та якісних залізничних перевезеннях у внутрішньому та міжнародному сполученні, має розгалудженість по всій території України, налічує понад 220 тисяч працівників, що перевищує відповідні показники для великих підприємств за:
- балансовою вартістю активів – у понад 400 разів;
- чистим доходом від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – у понад 45 разів;
- середньою кількістю працівників – у понад 880 разів.
Враховуючи вищезазначене, при підготовці проведення процедури закупівлі послуг, Товариство з кількістю працівників понад 220 тисяч осіб та, спираючись на позитивний досвід минулих періодів у наданні послуг з актуарних розрахунків, деталізувало факт подання учасниками торгів документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
«Довідка складена у довільній формі за підписом директора (уповноваженої особи Учасника) скріплена печаткою Учасника (за наявності), що містить відомості про виконання Учасником протягом 2021-2023 років: (а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам), у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам, щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)».
Таким чином, вимоги встановлені до потенціальних учасників процедури закупівлі не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договору за результатами проведеної процедури закупівлі та не порушують вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (зі змінами) та постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), а тільки покращують якість надання послуг з актуарних розрахунків.
Великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
• балансова вартість активів – понад 20 мільйонів євро;
• чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – понад 40 мільйонів євро;
• середня кількість працівників – понад 250 осіб.
Тобто Законом «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлені мінімальні значення показників, за якими підприємство відноситься до великих підприємств.
Товариство має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, забезпечує потреби держави, юридичних і фізичних осіб у безпечних та якісних залізничних перевезеннях у внутрішньому та міжнародному сполученні, має розгалудженість по всій території України, налічує понад 220 тисяч працівників, що перевищує відповідні показники для великих підприємств за:
- балансовою вартістю активів – у понад 400 разів;
- чистим доходом від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – у понад 45 разів;
- середньою кількістю працівників – у понад 880 разів.
Враховуючи вищезазначене, при підготовці проведення процедури закупівлі послуг, Товариство з кількістю працівників понад 220 тисяч осіб та, спираючись на позитивний досвід минулих періодів у наданні послуг з актуарних розрахунків, деталізувало факт подання учасниками торгів документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
«Довідка складена у довільній формі за підписом директора (уповноваженої особи Учасника) скріплена печаткою Учасника (за наявності), що містить відомості про виконання Учасником протягом 2021-2023 років: (а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам), у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам, щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)».
Таким чином, вимоги встановлені до потенціальних учасників процедури закупівлі не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договору за результатами проведеної процедури закупівлі та не порушують вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (зі змінами) та постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), а тільки покращують якість надання послуг з актуарних розрахунків.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-07-26-009867-a.b3
Статус:
Скасовано
Скаржник: ФО Віктор Голуб, Код ЄДРПОУ:2611318039
Щодо фінансової спроможності
Привести вимогу фінансової спроможності у відповідність з ціною послуги у минулі 2-3 роки
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 08 серпня 2023 17:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТИТУТ РИЗИКУ" |
379 000,00
UAH з ПДВ
|
379 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТИТУТ РИЗИКУ" #37571689 |
Переможець |
379 000,00
UAH з ПДВ
|
22 серпня 2023 14:08
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 16 серпня 2023 16:57
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
12 квітня 2024 13:36
|
Протокол Договори 2023 оприлюднення 5.doc | укладений |
12 квітня 2024 13:36
|
Електронний підпис | укладений |
07 вересня 2023 13:02
|
94_2023-ЦН послуги з виконання актуарних розрахунків зобов'язань відповідно до МСБО 19.pdf | укладений |
07 вересня 2023 13:01
|