Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне некомерційне підприємство "Дунайська обласна лікарня" Одеської обласної ради" |
Код ЄДРПОУ: | 01982146 |
Місцезнаходження: | 68600, Україна , Одеська обл., м. Ізмаїл, ВУЛИЦЯ ТЕЛЕГРАФНА, будинок 182/1 |
Контактна особа: |
Наталія Романівна Голубенко +380484162476 danubeizm@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 20 липня 2023 12:36 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 липня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 липня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 28 липня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 11 522 736,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 57 613,68 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 5 % від вартості договору. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Замовник, при наявності бюджетних коштів на розрахунковому рахунку, здійснює перерахування протягом 30 календарних днів з дати виставлення рахунку авансового платежу на придбання матеріалів, конструкцій, виробів у розмірі 30% від вартості договору. | Аванс | 30 | Календарні | 30 |
Виконання робіт | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
20 липня 2023 12:39 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
20 липня 2023 12:36 |
Тендерна_документація_за_Особливостями_зі_змінами.docx | |
20 липня 2023 12:36 |
Тендерна_документація_за_Особливостями_зі_змінами.docx | |
20 липня 2023 12:36 |
Додаток 6 Проект Договору будівництво..doc | |
20 липня 2023 12:36 |
Додаток 6 Проект Договору будівництво..doc | |
20 липня 2023 12:36 |
Додатки_до_тендерної_документації.docx | |
20 липня 2023 12:36 |
Додатки_до_тендерної_документації.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-11-07-000053 ● 49c235a143e748e59304491b272384ba
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 07 листопада 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 07 листопада 2023 12:53 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.11.2023 № 37-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 13.10.2023 № 003100-18/11797-2023, почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 07.11.2023 № 37-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2023-07-20-005428-a 20.07.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-11-07 13:29:22
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП "Дунайська обласна лікарня" ООР" (літ.А`) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-20-005428-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
Пояснення/інформацію з долученням підтвердних документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-11-09 15:03:27
Надаються пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі Код ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР» (літ.А’) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-12-27-005578-a).
Згідно інформації про результати моніторингу закупівлі за номером ID моніторингу: UA-M-2023-11-07-000053 в розрізі стадій проведення процедури закупівлі «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР» (літ.А’) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1» за номером ID UA-2023-07-20-005428-a від 20.07.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель:
Надаємо обґрунтовану відповідь, стосовно визначення розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР» (літ.А’) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1».
Замовник визначив розмір очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на підставі зведеного кошторисного розрахунку та експертного звіту № 16-0279/01-23 від 13 липня 2023 року.
Сума зведеного кошторисного розрахунку, згідно експертного звіту складає — 13829,873 тис. грн. З цієї суми виключаються витрати замовника, а саме:
1. Глава 10 зведеного кошторисного розрахунку. Утримання служби замовника та інжірінгові послуги — 140,157 тис. грн (без ПДВ);
2. Глава 12 зведеного кошторисного розрахунку. Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд — 218,889 тис. грн (без ПДВ);
Також виключаються зі зведеного кошторисного розрахунку Локальний кошторис №02-01-09 на Технологічне обладнання (поставка цього обладнання буде здійснюватися з інших джерел фінансування) — 1645,743 тис. грн (без ПДВ);
Враховуючи вищесказане надаємо: Розрахунок очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР» (літ.А’) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1»:
11607,069 тис. грн. - 140,157 тис. грн. - 218,889 тис. грн. - 1645,743 тис. грн. = 9602,280 тис. грн.
ПДВ 9602,280 х 20% = 1920,456 тис. грн.
Всього очікувана вартість з ПДВ
1. 9602,280 тис. грн. + 1920,456 тис. грн. = 11522,736 тис. грн..
Додатки:
1. Експертний звіт — 16 арк.;
2. Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР» (літ.А’) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1» — 2 арк.;
3. Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-09 (на Технологічне обладнання) – 5 арк.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-11-13 11:45:11
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП "Дунайська обласна лікарня" ООР" (літ.А`) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-20-005428-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» умовам підпункту 2.1 та 2.2 пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації тоді як учасником надано повідомлення про прийняття на роботу Різник Д.М., Мідєда І.С., Гєцой Л.Г., натомість у пунктах 7, 23, 37 довідки про наявність працівників від 24.07.2023 № 24/07-04, протоколах засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, посвідченнях про перевірку знань з питань охорони праці зазначено інформацію про працівників Резник Д.М., Мідеда І.С., Гецой Л.Г.?
2. Також, яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» умовам підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації, зокрема щодо надання посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці у спеціалізованих експертно-технічних центрах держпраці з наданням сканкопій оригіналів або копій протоколів (витягів з протоколів) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці робітників, тоді як учасником надано посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці та копії протоколів засідання комісії, видані ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл», яке не є спеціалізованим експертно-технічним центром держпраці?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-11-16 13:15:12
Надаємо обґрунтовану відповідь, стосовно визначення розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР» (літ.А’) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1»:
По п.1 зауважень повідомляємо наступне. Згідно Наказу Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 “Про затвердження Переліку формальних помилок” у п.2 «Переліку формальних помилок» викладене, що «помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп’ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі».
В даному випадку було допущено заміна літери «і» на «е» у прізвищі Резник, «є» на «е» у прізвищі Мідеда та Гецой, замовником визнано це формальною помилкою що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
По п.2 зауважень повідомляємо наступне. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимога Замовника викладена в підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації, зокрема щодо надання посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці у спеціалізованих експертно-технічних центрах держпраці з наданням сканкопій оригіналів або копій протоколів (витягів з протоколів) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці робітників, обумовлена Законом України «Про охорону праці», в якому зазначено що «Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.», місце проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці працівниками в Законі не вказано.
В статті 26 «Порядок подання тендерних пропозицій/пропозицій» у пункті 11 Закону України «Про публічні закупівлі», вказано: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі)».
На підтвердження даної вимоги ТОВ «Південбуд-М» надав протоколи №126 від 30.08.2022 р. та посвідчення про проходження перевірки знань з охорони праці у Державному підприємстві «Чорноморський експертно-технічний центр Держпраці» на інженерно-технічних працівників, та частково на інших працівників, протоколом №214-Н від 30 листопада 2022 року засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, на якому були присутні представники Головного управління Держпраці в Одеській області (Булгаков І.М. – заступник начальника Головного управління Держпраці в Одеській області та Тіщенко О.В. – начальника Ізмаїльського відділу нагляду в промисловості), на майстрів бригад які пройшли навчання і перевірку знань в ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл». Протоколами №53-Н, №54-Н, №55-Н, №56-Н від 20 березня 2023 року підписаними ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл», була проведена перевірка знань з питань охорони праці працівників робітничих спеціальностей.
Згідно Наказу №15 від 26.01.2005 року Державного комітету України з нагляду за охороною праці «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» та «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05)» у частині 1 пункт 1.5. вказано що «Суб’єкт господарювання, який має намір проводити навчання з питань охорони праці працівників інших суб’єктів господарювання, надає територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці (далі - Держпраці), декларацію відповідності його матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки», після чого суб’єкт господарювання має можливість проводити навчання з питань охорони праці, таким чином, ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл», має законні підстави проводити навчання з питань охорони праці (на підтвердження надаємо копію декларації зареєстрованої в територіальному органі Держпраці за №127 від 18.04.2022 р. ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл»).
Згідно вищевикладеного, ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» виконав вимоги Закону України «Про охорону праці», та надав підтвердження проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці.
Одним з принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
На підставі вище викладеного та з ціллю дотримання вимог Законів України, принципів здійснення публічних закупівель, замовником було прийнято рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПІВДЕНБУД-М».
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-11-17 13:06:30
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП "Дунайська обласна лікарня" ООР" (літ.А`) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-20-005428-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
Пунктом 31 частини першої статті Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, а підпунктом 32 цієї статті визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Так, КНП "Дунайська обласна лікарня" ООР" (далі – Замовник) у пункті 2 Додатку 1 тендерної документації встановлено чітку вимогу щодо надання посвідчень з навчання та перевірки знань з питань охорони праці у спеціалізованих експертно-технічних центрах держпраці з наданням сканкопій оригіналів або копій протоколів (витягів з протоколів) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці на всіх робітників для підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі встановленому кваліфікаційному критерію наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Проте, учасником ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» всупереч зазначеної вимоги на частину робітників надано посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці та копії протоколів засідання комісії, які видані ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл», яке не є спеціалізованим експертно-технічним центром держпраці .
Надані Уповноваженою особою Замовника пояснення на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 13.11.2023 не обґрунтовують прийняте рішення щодо відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» установленим вимогам тендерної документації Замовника, оскільки надана Замовником декларація відповідності (файл Декларація №127.PDF) не підтверджує того, що ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл» є спеціалізованим експертно-технічним центром держпраці.
Отже, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл» всупереч умов, визначених у тендерній документації, не враховано вищеописану вимогу, а прийнято подані учасником документи як належні, при тому, що вони не підтверджують кваліфікаційний критерій наявності працівників відповідної кваліфікації які мають необхідні знання та досвід, у спосіб встановлений Замовником. Разом з тим, такі невідповідності підлягають виправленню у відповідності до пункту 43 Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі –Особливості).
Враховуючи викладене, поясніть, чому Вами не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, які підлягали виправленню згідно умов пункту 43 Особливостей, а саме стосовно відсутності в складі тендерної пропозиції надання посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці у спеціалізованих експертно-технічних центрах держпраці з наданням сканкопій оригіналів або копій протоколів (витягів з протоколів) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці робітників на частину робітників, тоді як відповідно до пункту 2 Додатку 1 всі працівники повинні мати вищевказані документи?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-11-20 15:07:42
Про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі: Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП "Дунайська обласна лікарня" ООР" (літ.А`) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-20-005428-a).
По частині зауважень поясняємо наступне. Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» було встановлено що на частину працівників не було надано скан-копії протоколів засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці та посвідченнь з навчання та перевірки знань з питань охорони праці у спеціалізованих експертно-технічних центрах Держпраці, а було надано скан-копії протоколів та посвідченнь з навчання та перевірки знань з питань охорони праці на частину працівників ТОВ «ПІВДЕНБУД-М», які пройшли навчання в ТОВ «Промбезпека-Ізмаїл», яке в свою чергу, згідно Наказу №15 від 26.01.2005 року Державного комітету України з нагляду за охороною праці «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» та «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05)», має дозвіл на проведення навчання з питань охорони праці. У ст. 18 Закону України «Про охорону праці» не вказано де саме працівники повинні проходити навчання з питань охорони праці, а вказано що «Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії», згідно чого ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» виконав вимоги Закону «Про охорону праці» належним чином, на підставі чого та для впровадження основних принципів здійснення публічних закупівель (добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі) замовником не було застосовано дію умов пункту 43 Особливостей.
В свою чергу повідомляємо, що для удосконалення здійснення процедур публічних закупівель, замовником прийнято рішення про проведення навчання з підвищення кваліфікації фахівця з публічних закупівель.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2023-11-30 18:04:38
Відзив на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-20-005428-а: «23» листопада 2023 р. Управління західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області надало висновок про результати моніторингу процедури закупівлі по відкритим торгам капітального ремонту операційного відділення в будівлі КНП «Дунайська обласна лікарня» ООР» (літ.А) за адресою м. Ізмаїл вул. Телеграфна № 182/1
На думку Управління західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області по ходу
проведеного моніторингу встановлені наступні недоліки:
1. У складі тендерної пропозиції наданої учасником ТОВ ««ПІВДЕНБУД - М » протоколи засідання комісії з питань охорони праці від 30.11.2022 р. № 214-Н, від 20.03.2023 р. № 53-Н, № 54 -Н, № 55-Н, № 56-Н, а також посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці осіб, вказані ці протоколи видані ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл», яке не є спеціалізованим експертно - технічним центром Держпраці.
2. В протоколах засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 30.11.2022 р. № 214-Н, від 30.08.2022 р. № 127-Н, від 20.03.2023 р. № 53 –Н, посвідченнях про перевірку знань з питань охорони праці та пунктах 7, 23, 37 довідки про наявність працівників від 24.07.2023 р. № 24/07-04 зазначено інформацію про працівників Резник Д.М., Мідеда І.С., Гецой Л.Г., тоді як і повідомленнях про прийняття на роботу вказано Різник Д.М., Мідєда І.С., Гєцой Л.Г.
3. На працівника Делі Л.П., яка зазначена у довідці від 24.07.2023 р. № 24\07-04, жодного посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці не надано.
З метою усунення порушень законодавства в сфері публічних закупівель Управління західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з ТОВ «ПІВДЕНБУД - М » від 10.08.2023 р. « 111\23-Н з дотриманням ст. 188 ГК України та ст.651 ЦК України та протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Вважаємо, що наданий висновок про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-07-20-005428-а підлягає частковому задоволенню по наступним підставам:
І. Стосовно порушень порядку складання ТОВ ««ПІВДЕНБУД - М » протоколів засідання комісії з питань охорони праці також видачі ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» посвідчень з навчання та перевірки знань з питань охорони праці осіб, вказаних в цих протоколах.
Порядок та умови проходження працівниками навчання з охорони праці врегульовано
- законом «Про Охорону праці»,
- Типовим положенням про службу охорони праці, затвердженого наказом Державним комітетом України з нагляду за охороною праці від 15.11.2014 № 255;
- Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. № 15 ( далі – Типове положення) .
Відповідно до ст.18 закону « Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
Згідно п.5.1 роз.5 Типового положення Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці (додаток № 3), під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб (Додаток № 4).
Відповідно до п.5 додатку № 3 Типового положення визначений перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці, а саме: керівники, спеціалісти служб охорони праці, члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці, особи, відповідальні за технічний стан і безпечну експлуатацію об'єктів підвищеної небезпеки підприємств, установ й організацій, об'єднань підприємств, зазначених у пунктах 1-4 цього додатка.
По змісту п.3.8 Типового положення перевірка знань працівників з питань охорони праці проводиться за нормативно-правовими актами з охорони праці, додержання яких входить до їхніх функціональних обов'язків.
Згідно п. 3.9. Типового положення перевірка знань працівників з питань охорони праці на підприємстві здійснюється комісією з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства, склад якої затверджується наказом (розпорядженням) роботодавця. Головою комісії призначається керівник підприємства або його заступник, до службових обов'язків яких входить організація роботи з охорони праці, а в разі потреби створення комісій в окремих структурних підрозділах їх очолюють керівник відповідного підрозділу чи його заступник.
До складу комісії підприємства входять спеціалісти служби охорони праці, представники юридичної, виробничих, технічних служб, представник профспілки або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці. До складу комісії підприємства можуть залучатися страхові експерти з охорони праці відповідного робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - Фонд) та викладачі охорони праці, які проводили навчання.
Комісія вважається правочинною, якщо до її складу входять не менше трьох осіб.
Відповідно до п.3.10 усі члени комісії у порядку, установленому Типовим положенням, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці.
По п. 3.13 Типового положення особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (додаток 2). При цьому в протоколі та посвідченні у стислій формі зазначається перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці та з безпечного виконання конкретних видів робіт, в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань.
В той же час згідно п.5.2 Типового положення… керівники об'єднань підприємств, керівники підприємств (чисельністю понад 1000 працівників), керівники служб охорони праці, члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці цих підприємств (крім членів комісій окремих структурних підрозділів) … проходять навчання у навчальних центрах.
Перевірка знань з питань охорони праці цієї категорії посадових осіб проводиться комісією, створеною наказом Держпраці. Очолює комісію Голова (заступник Голови), до складу комісії входять посадові особи Держпраці та її територіальних органів, а також представники відповідних профспілок.
До складу комісії можуть також залучатися представники інших органів державного управління охороною праці викладачі охорони праці Головного навчально-методичного центру Держпраці та інші викладачі, які проводили відповідне навчання (за згодою).
Отже Типове положення регламентує окремий порядок створення комісій по навчанню і провірці знань з охорони праці для керівники, спеціалісти служб охорони праці, члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці, особи, відповідальні за технічний стан і безпечну експлуатацію об'єктів підвищеної небезпеки підприємств, установ й організацій та надає право роботодавцю організовувати перевірку знань працівників з питань охорони праці, затверджувати комісію з перевірки знань з питань охорони праці.
Більш того згідно п.1.5 Типового положення суб'єкт господарювання, який має намір проводити навчання з питань охорони праці працівників інших суб'єктів господарювання, надає територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці (далі - Держпраці), декларацію відповідності його матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, а по п.1.6 Типового положення Координацію і методичний супровід суб'єктів господарювання, які проводять навчання працівників з питань охорони праці, здійснює державне підприємство Головний навчально-методичний центр Держпраці (далі - Головний навчально-методичний центр Держпраці).
Таким чином, висновок Управління західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про результату моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-20-005428-а, що лінійний інженерно - технічний персонал та всі робітники робочих спеціальностей підприємства, які будуть залучені до робіт, повинні пройти спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони, мати посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці у спеціалізованих експертно-технічних центрах Держпраці з отриманням сканкопій оригіналів та отриманням посвідчень не відповідає нормам Типового положення.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Південбуд-М» надав протокол № 126 від 30.08.2022 р. Державного підприємства « Чорноморський експертно - технічний центр держпраці» по перевірці знань з питань охорони праці Курніцова М.Г. – директора підприємства, Новіков В.А. – начальника ВТВ, Подопригор П.М. – виконроба, Реуцої С.М. – виконроба.
В складі комісії були представники Головного управління Держпраці в Одеській області, а саме голова Тіщенко О.В. – начальника Ізмаїльського відділу нагляду в промисловості, інспектора Лущай О.В., Ротань І.В. Курніцов М.Г. – директор підприємства, Новіков В.А. – начальник ВТВ, Подопригор П.М. – виконроб, Реуцої С.М. – виконроб – пройшли навчання і перевірку знань.
По тендерної пропозиції ТОВ «Південбуд-М» надав протокол № 214-Н від 20.11.2022 р. ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» в складі його керівника Романенко Д.О. – голова комісії, Булгакова І.М. заступника начальника Держпраці в Одеської області – член комісії, Тіщенко О.В. начальника Ізмаїльського відділу нагляду в промисловості – член комісії по перевірці знань з питань охорони праці майстрів-бригадирів: Міщенко Павло Павловича, Фокша Марія Василівна, Резник Дмитро Іванович.
Для проведення цих дії на підставі п.1.5 Типового положення ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» отримала Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 12.04.2022 р., зареєстрована 18.04.2022 р. № 127 в територіальному органу Держпраці в Одеської області на підставі проведеного аудиту, висновок якого затверджений наказом № 1/ОП від 29.03.2022 р. що надає цьому підприємству право проводити навчання з питань охорони праці працівників інших суб'єктів господарювання. Дана декларація є в свобідному диспуті по реєстру і може бути доступна Управлінню західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області.
На підставі отриманої Декларації ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» провела засідання комісії з питань перевірки знань на підприємстві ТОВ «ПІВДЕНБУД - М » за участю осіб, які пройшли вже навчання, а саме : Фокша М.В., Резник Д.І., з складанням протоколу № 53-М від 20.03.2023 р., протоколу № 54-Н від 20.03.2023 р., протоколу № 55-Н від 20.03.2023 р., протоколу № 56-Н від 20.03.2023 р.
Отже, ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» на підставі Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 12.04.2022 р., зареєстрована 18.04.2022 р. № 127 в територіальному органу Держпраці в Одеської області виконує функції спеціалізованих експертно – технічних центрів Держпраці на містах і її діяльність відповідає діючому законодавству, а вимоги по висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-20-005428-а в цей частині безпідставні.
ІІ. Стосовно помилок в прізвище працівників Резник Д.М., Мідеда І.С., Гецой Л.Г., тоді як і повідомленнях про прийняття на роботу вказано Резник Д.М., Мідєда І.С., Гєцой Л.Г., то на думку заявника це є формальною помилкою.
Ця помилка не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі та не суперчить по суті Переліку формальних помилок, затверджених наказом Міністерством розвітку економики, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 р.
ІІІ. Що до того, що працівник Делі Л.П. – штукатур - маляр, який зазначений у довідці від 24.07.2023 р. № 24\07-04 жодного посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці не надано.
Згідно Протоколу № 55-Н засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 20.03.2023 р. під номером № 10 рахується Делі Ірина Вікторівна – штукатур-маляр. Взагалі по протоколу навчання і перевірку пройшли шість штукатурів – малярів.
Недоліки по п. ІІ і п. ІІІ в даному відзиві по тендерної пропозиції ТОВ «Південбуд-М» стосовно Делі Л.П. дійсно існує і він буде усунутий в відповідний строк, але вона не має сутече значення як порушення, не пов`язані із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитком добросовісної конкуренції.
ІV. Крім цього, відповідно до ч.1 ст.41 закону « Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частин 1 і 4 ст.ст. ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Також, як слідує з оскаржуваного висновку, Управлінням західного офісу Держаудитслужби
в Закарпатській області не встановлено випадків які передбачені ст.43 закону « Про публічні закупівлі» , що виключає наявність будь-яких підстав про ствердження щодо нікчемності договору про закупівлю.
Договір № 111/23-Н між ТОВ «ПІВДЕНБУД - М » і КНП «Дунайська обласна лікарня» укладений 120.08.2023 р. і згідно звірки з січня 2023 р. по листопад 2023 р. його виконання складає
9 755 942. 70 грн. По виконанню договірних відносин між сторонами незрозуміло як можливо повернути в первинний стан, а висновок Управлінням західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області залишає цей аспект без уваги.
КНП «Дунайська обласна лікарня» наголошує на тому, що такий захід реагування у вигляді розірвання укладеного договору, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу зловживанням. Однак, висновки Управлінням західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, викладені у спірному висновку, фактично не пов`язані із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитком добросовісної конкуренції.
Що стосується недоліків в прізвище трьох робітників та надання посвідчення про навчання по охороні праці Делі Л.П.,то в цей частині будуть усуненні недоліки.
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2023-12-01 15:00:46
Відповідь на звернення Замовника за роз'ясненням щодо висновку
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області (далі - Управління), розглянувши звернення за роз’ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Висновок) Комунального некомерційного підприємства "Дунайська обласна лікарня" Одеської обласної ради" (далі – Замовник), інформує про наступне.
Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 11.07.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 31 частини першої статті Закону № 922-VIII визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, а підпунктом 32 цієї статті Закону визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Водночас, абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовником у Додатку 1 до тендерної документації встановлений кваліфікаційний критерій (в тому числі) наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та чітко визначені умови, перелік необхідних інформації/документів та спосіб підтвердження відповідності учасника встановленому кваліфікаційному критерію, а саме: «Лінійний інженерно-технічний персонал та всі робітники робочих спеціальностей Учасника, які будуть залучені до робіт, повинні пройти спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони праці, мати посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці у спеціалізованих експертно-технічних центрах держпраці з наданням сканкопій оригіналів або копій протоколів (витягів з протоколів) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці робітників та ІТР Учасника та посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці, а саме: Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання першої медичної допомоги, електробезпеки, пожежної безпеки, «Типового положення про службу охорони праці» та інших нормативних актів згідно п.5.1 НПАОП 0.00-4.12-05. Розслідування та облік виробничих нещасних випадків, професійних захворюваній та оварій (Загальний курс з ОП), правіл охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» (НПАОП 0.00-1.71-13), «Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.00-1.15-07), виробничих і посадових інструкцій з охорони праці.».
Слід зауважити, що вказані вимоги розроблені та затверджені у тендерній документації відповідно до потреб Замовника для закупівлі робіт «Капітальний ремонт операційного відділення в будівлі КНП "Дунайська обласна лікарня" ООР" (літ.А`) за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Телеграфна, 182/1». Такі вимоги та умови до учасників направлені, в тому числі, для підтвердження можливості здійснювати учасниками відповідні роботи, а отже під час подання тендерних пропозицій учасники повинні завантажити в електронну систему закупівель всю інформацію та документи, визначені у тендерній документації.
Водночас наголошуємо, що Замовником у тендерній документації не було зазначено, що на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, можуть бути надані будь-які інші документи на розсуд учасника, замість тих, що вимагаються Замовником у пункті 2 Додатку 1 до тендерної документації.
Окрім того, відсутність у складі пропозиції учасника ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» документів, які вимагалися тендерною документацією впливає на зміст тендерної пропозиції та свідчить про її невідповідність вимогам тендерної документації, що зумовлює необхідність відхилення такої пропозиції.
Також наголошуємо, що за нормами пункту 18 частини першої статті першої Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому, невідповідність учасника ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» вказаним вимогам тендерної документації може вплинути на якість та своєчасність виконання робіт за укладеним з ним договором від 10.08.2023 № 111/23-11.
Разом з тим повідомляємо, що аналогічна правова позиція Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах викладена у постанові від 31.01.2023 № 260/2993/21:
«…замовник на власний розсуд визначив для себе необхідний перелік вимог, наявність яких повинні підтвердити учасники, що виявили намір взяти участь у закупівлі та який дозволить замовнику провести належну оцінку тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог Закону № 922-VIII… Однак, замовником всупереч статті 29 Закону № 922-VIII при встановленні невиконання Воловецьким КП "Агрошляхбуд" усіх вимог, згідно із вимогами тендерної документації, не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з зазначенням переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, а відразу допущено останнього до аукціону… У зв`язку з цим, суди першої та апеляційної інстанцій правильно зазначали про те, що позивач повинен був розмістити повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей, а у разі невиконання цієї вимоги на підставі статті 31 Закону № 922, відхилити тендерну пропозицію Воловецького КП "Агрошляхбуд", однак вказаних дій позивач не вчинив, про що зазначено і в оскаржуваному висновку відповідача…».
Також у постанові від 31.01.2023 № 260/2993/21 щодо зобов’язання у висновку про розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором зазначається:
«Усунення порушення шляхом розірвання договору направлене на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі не дотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону № 922-VIII повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим. Отже, у разі дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено. Відповідно до частини першої статті 41 Закону № 922 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Відповідно до частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільного права може бути, зокрема, визнання правочину недійсним. Відповідно до частини першої статті 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою статті 203 цього Кодексу. Таким чином, укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору, є підставою для розірвання такого договору.»
Аналогічна правова позиція міститься також у постанові Верховного Суду від 08.06.2023 у справі №420/3390/22, від 17.08.2022 у справі № 520/14902/20, від 02.11.2022 у справі за № 120/14951/21-а.
Таким чином висновок, складений Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-07-20-005428-a є правомірним, обґрунтованим, зобов’язання щодо розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ТОВ «ПІВДЕНБУД-М від 10.08.2023 № 111/23-Н з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України є пропорційним виявленим порушенням та не суперечить нормам права у сфері публічних закупівель.
Надання інформації про усунення порушення замовником
На думку Управління західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області по ходу проведеного моніторингу встановлені наступні недоліки: 1. У складі тендерної пропозиції наданої учасником ТОВ ««ПІВДЕНБУД - М » протоколи засідання комісії з питань охорони праці від 30.11.2022 р. № 214-Н, від 20.03.2023 р. № 53-Н, № 54 -Н, № 55-Н, № 56-Н, а також посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці осіб, вказані ці протоколи видані ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл», яке не є спеціалізованим експертно - технічним центром Держпраці. 2. В протоколах засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 30.11.2022 р. № 214-Н, від 30.08.2022 р. № 127-Н, від 20.03.2023 р. № 53 –Н, посвідченнях про перевірку знань з питань охорони праці та пунктах 7, 23, 37 довідки про наявність працівників від 24.07.2023 р. № 24/07-04 зазначено інформацію про працівників Резник Д.М., Мідеда І.С., Гецой Л.Г., тоді як і повідомленнях про прийняття на роботу вказано Різник Д.М., Мідєда І.С., Гєцой Л.Г. 3. На працівника Делі Л.П., яка зазначена у довідці від 24.07.2023 р. № 24\07-04, жодного посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці не надано. З метою усунення порушень законодавства в сфері публічних закупівель Управління західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з ТОВ «ПІВДЕНБУД - М » від 10.08.2023 р. « 111\23-Н з дотриманням ст. 188 ГК України та ст.651 ЦК України та протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Вважаємо, що наданий висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-20-005428-а підлягає частковому задоволенню по наступним підставам: І. Стосовно порушень порядку складання ТОВ ««ПІВДЕНБУД - М » протоколів засідання комісії з питань охорони праці також видачі ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» посвідчень з навчання та перевірки знань з питань охорони праці осіб, вказаних в цих протоколах. Порядок та умови проходження працівниками навчання з охорони праці врегульовано - законом «Про Охорону праці», - Типовим положенням про службу охорони праці, затвердженого наказом Державним комітетом України з нагляду за охороною праці від 15.11.2014 № 255; - Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. № 15 ( далі – Типове положення) . Відповідно до ст.18 закону « Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Згідно п.5.1 роз.5 Типового положення Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці (додаток № 3), під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб (Додаток № 4). Відповідно до п.5 додатку № 3 Типового положення визначений перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці, а саме: керівники, спеціалісти служб охорони праці, члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці, особи, відповідальні за технічний стан і безпечну експлуатацію об'єктів підвищеної небезпеки підприємств, установ й організацій, об'єднань підприємств, зазначених у пунктах 1-4 цього додатка. По змісту п.3.8 Типового положення перевірка знань працівників з питань охорони праці проводиться за нормативно-правовими актами з охорони праці, додержання яких входить до їхніх функціональних обов'язків. Згідно п. 3.9. Типового положення перевірка знань працівників з питань охорони праці на підприємстві здійснюється комісією з перевірки знань з питань охорони праці (далі - комісія) підприємства, склад якої затверджується наказом (розпорядженням) роботодавця. Головою комісії призначається керівник підприємства або його заступник, до службових обов'язків яких входить організація роботи з охорони праці, а в разі потреби створення комісій в окремих структурних підрозділах їх очолюють керівник відповідного підрозділу чи його заступник. До складу комісії підприємства входять спеціалісти служби охорони праці, представники юридичної, виробничих, технічних служб, представник профспілки або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці. До складу комісії підприємства можуть залучатися страхові експерти з охорони праці відповідного робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - Фонд) та викладачі охорони праці, які проводили навчання. Комісія вважається правочинною, якщо до її складу входять не менше трьох осіб. Відповідно до п.3.10 усі члени комісії у порядку, установленому Типовим положенням, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці. По п. 3.13 Типового положення особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (додаток 2). При цьому в протоколі та посвідченні у стислій формі зазначається перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці та з безпечного виконання конкретних видів робіт, в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань. В той же час згідно п.5.2 Типового положення… керівники об'єднань підприємств, керівники підприємств (чисельністю понад 1000 працівників), керівники служб охорони праці, члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці цих підприємств (крім членів комісій окремих структурних підрозділів) … проходять навчання у навчальних центрах. Перевірка знань з питань охорони праці цієї категорії посадових осіб проводиться комісією, створеною наказом Держпраці. Очолює комісію Голова (заступник Голови), до складу комісії входять посадові особи Держпраці та її територіальних органів, а також представники відповідних профспілок. До складу комісії можуть також залучатися представники інших органів державного управління охороною праці викладачі охорони праці Головного навчально-методичного центру Держпраці та інші викладачі, які проводили відповідне навчання (за згодою). Отже Типове положення регламентує окремий порядок створення комісій по навчанню і провірці знань з охорони праці для керівники, спеціалісти служб охорони праці, члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці, особи, відповідальні за технічний стан і безпечну експлуатацію об'єктів підвищеної небезпеки підприємств, установ й організацій та надає право роботодавцю організовувати перевірку знань працівників з питань охорони праці, затверджувати комісію з перевірки знань з питань охорони праці. Більш того згідно п.1.5 Типового положення суб'єкт господарювання, який має намір проводити навчання з питань охорони праці працівників інших суб'єктів господарювання, надає територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці (далі - Держпраці), декларацію відповідності його матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, а по п.1.6 Типового положення Координацію і методичний супровід суб'єктів господарювання, які проводять навчання працівників з питань охорони праці, здійснює державне підприємство Головний навчально-методичний центр Держпраці (далі - Головний навчально-методичний центр Держпраці). Таким чином, висновок Управління західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про результату моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-20-005428-а, що лінійний інженерно - технічний персонал та всі робітники робочих спеціальностей підприємства, які будуть залучені до робіт, повинні пройти спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони, мати посвідчення з навчання та перевірки знань з питань охорони праці у спеціалізованих експертно-технічних центрах Держпраці з отриманням сканкопій оригіналів та отриманням посвідчень не відповідає нормам Типового положення. У складі тендерної пропозиції ТОВ «Південбуд-М» надав протокол № 126 від 30.08.2022 р. Державного підприємства « Чорноморський експертно - технічний центр держпраці» по перевірці знань з питань охорони праці Курніцова М.Г. – директора підприємства, Новіков В.А. – начальника ВТВ, Подопригор П.М. – виконроба, Реуцої С.М. – виконроба. В складі комісії були представники Головного управління Держпраці в Одеській області, а саме голова Тіщенко О.В. – начальника Ізмаїльського відділу нагляду в промисловості, інспектора Лущай О.В., Ротань І.В. Курніцов М.Г. – директор підприємства, Новіков В.А. – начальник ВТВ, Подопригор П.М. – виконроб, Реуцої С.М. – виконроб – пройшли навчання і перевірку знань. По тендерної пропозиції ТОВ «Південбуд-М» надав протокол № 214-Н від 20.11.2022 р. ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» в складі його керівника Романенко Д.О. – голова комісії, Булгакова І.М. заступника начальника Держпраці в Одеської області – член комісії, Тіщенко О.В. начальника Ізмаїльського відділу нагляду в промисловості – член комісії по перевірці знань з питань охорони праці майстрів-бригадирів: Міщенко Павло Павловича, Фокша Марія Василівна, Резник Дмитро Іванович. Для проведення цих дії на підставі п.1.5 Типового положення ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» отримала Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 12.04.2022 р., зареєстрована 18.04.2022 р. № 127 в територіальному органу Держпраці в Одеської області на підставі проведеного аудиту, висновок якого затверджений наказом № 1/ОП від 29.03.2022 р. що надає цьому підприємству право проводити навчання з питань охорони праці працівників інших суб'єктів господарювання. Дана декларація є в свобідному диспуті по реєстру і може бути доступна Управлінню західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області. На підставі отриманої Декларації ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» провела засідання комісії з питань перевірки знань на підприємстві ТОВ «ПІВДЕНБУД - М » за участю осіб, які пройшли вже навчання, а саме : Фокша М.В., Резник Д.І., з складанням протоколу № 53-М від 20.03.2023 р., протоколу № 54-Н від 20.03.2023 р., протоколу № 55-Н від 20.03.2023 р., протоколу № 56-Н від 20.03.2023 р. Отже, ТОВ «Промбезпека – Ізмаїл» на підставі Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 12.04.2022 р., зареєстрована 18.04.2022 р. № 127 в територіальному органу Держпраці в Одеської області виконує функції спеціалізованих експертно – технічних центрів Держпраці на містах і її діяльність відповідає діючому законодавству, а вимоги по висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-20-005428-а в цей частині безпідставні. ІІ. Стосовно помилок в прізвище працівників Резник Д.М., Мідеда І.С., Гецой Л.Г., тоді як і повідомленнях про прийняття на роботу вказано Резник Д.М., Мідєда І.С., Гєцой Л.Г., то на думку заявника це є формальною помилкою. Ця помилка не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі та не суперчить по суті Переліку формальних помилок, затверджених наказом Міністерством розвітку економики, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 р. ІІІ. Що до того, що працівник Делі Л.П. – штукатур - маляр, який зазначений у довідці від 24.07.2023 р. № 24\07-04 жодного посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці не надано. Згідно Протоколу № 55-Н засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 20.03.2023 р. під номером № 10 рахується Делі Ірина Вікторівна – штукатур-маляр. Взагалі по протоколу навчання і перевірку пройшли шість штукатурів – малярів. Недоліки по п. ІІ і п. ІІІ в даному відзиві по тендерної пропозиції ТОВ «Південбуд-М» стосовно Делі Л.П. дійсно існує і він буде усунутий в відповідний строк, але вона не має сутече значення як порушення, не пов`язані із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитком добросовісної конкуренції. ІV. Крім цього, відповідно до ч.1 ст.41 закону « Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частин 1 і 4 ст.ст. ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Також, як слідує з оскаржуваного висновку, Управлінням західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області не встановлено випадків які передбачені ст.43 закону « Про публічні закупівлі» , що виключає наявність будь-яких підстав про ствердження щодо нікчемності договору про закупівлю. Договір № 111/23-Н між ТОВ «ПІВДЕНБУД - М » і КНП «Дунайська обласна лікарня» укладений 120.08.2023 р. і згідно звірки з січня 2023 р. по листопад 2023 р. його виконання складає 9 755 942. 70 грн. По виконанню договірних відносин між сторонами незрозуміло як можливо повернути в первинний стан, а висновок Управлінням західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області залишає цей аспект без уваги. КНП «Дунайська обласна лікарня» наголошує на тому, що такий захід реагування у вигляді розірвання укладеного договору, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу зловживанням. Однак, висновки Управлінням західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, викладені у спірному висновку, фактично не пов`язані із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитком добросовісної конкуренції. Що стосується недоліків в прізвище трьох робітників та надання посвідчення про навчання по охороні праці Делі Л.П.,то в цей частині будуть усуненні недоліки.
2023-11-30 18:09:25
- Протокол № 144 від 30.11.2023 р._20231130_0001.pdf
- Відзив на висновок.pdf
- декларація 127.pdf
- Акт звіряння.pdf
- Електронний підпис
- Посвідчення № 55-Н7.pdf
- Електронний підпис
- 260-11264-23_2024-01-03_1-770-24AC7D90-AA4A-11EE-D320-DB29032A3222.zip
- Електронний підпис
- 260-11264-23_0d572f17621db981e0631306030a4903_2023-12-29 (1).zip
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 23 листопада 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 08 грудня 2023 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПІВДЕНБУД-М» та визнання його переможцем установлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей)
Протокол/и про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу: | 13-02-0019/2025 |
Дата публікації: | 21 січня 2025 |
Порушення, до яких додано протокол: |
|
Номер відкриття провадження: | 3/946/352/25 |
Дата відкриття провадження: | 14 березня 2025 |
Документи:
31 березня 2025 15:01
|
Електронний підпис |
21 січня 2025 16:39
|
Електронний підпис |
Оскарження в суді
Опис: | На підставі ст. ст. 18, 21 закону «Про Охорону праці», ст.ст.9, 16, 22, 26 закону «Про публічні закупівлі», п.п. 1.5, 3.8, 3.9, 3.10, 5.2 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. № 15, Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Державним комітетом України з нагляду за охороною праці від 15.11.2014 № 255, наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04. 2020 р. № 710 про затвердження Переліку формальних помилок. ПРОСИМО 1. Визнати протиправним та скасувати висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-005428-a від 23.11.2023 року по відкритим торгам капітального ремонту операційного відділення в будівлі Комунального некомерційного підприємства «Дунайська обласна лікарня» ООР» (літ.А) за адресою Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл вул. Телеграфна № 182/1. |
Дата публікації: | 08 січня 2024 |
Документи:
08 січня 2024 18:43
|
23.12.22 Позов 1-4 .docx |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 28 липня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПІВДЕНБУД-М" |
11 519 809,00
UAH з ПДВ
|
11 519 809,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПІВДЕНБУД-М" #41296143 |
Переможець |
11 519 809,00
UAH з ПДВ
|
01 серпня 2023 16:21
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
26 січня 2024 08:35
|
Електронний підпис | зміни до договору |
31 жовтня 2023 15:21
|
Південбуд ДУ.PDF | зміни до договору |
31 жовтня 2023 15:15
|
Електронний підпис | зміни до договору |
12 вересня 2023 11:44
|
Додаткова угода.pdf | зміни до договору |
12 вересня 2023 11:42
|
Протокол виправлення.pdf | зміни до договору |
12 вересня 2023 11:42
|
Електронний підпис | зміни до договору |
21 серпня 2023 16:36
|
Фін.план.PDF | зміни до договору |
21 серпня 2023 16:35
|
Протокол виправлення.PDF | зміни до договору |
21 серпня 2023 16:35
|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 серпня 2023 16:30
|
ДУ Південбуд зміни.PDF | зміни до договору |
18 серпня 2023 16:29
|
Протокол виправлення.PDF | зміни до договору |
18 серпня 2023 16:29
|
Електронний підпис | укладений |
10 серпня 2023 17:08
|
Банківська гарантія.PDF | укладений |
10 серпня 2023 17:07
|
Додатки до Договору Південбуд.PDF | укладений |
10 серпня 2023 17:07
|
Договір Південбуд.PDF | укладений |
10 серпня 2023 17:07
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 18 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 18 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміни до Річного плану згідно Протоколу виправлення №112 від 18.08.2023р. та ДУ №1 від 18.08.2023р. |
Номер договору про закупівлю: | 111/23-Н |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 21 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 21 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Виправлення помилкі згідно Протоколу №113 від 21.08.2023р. |
Номер договору про закупівлю: | 111/23-Н |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 113 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 12 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 12 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Виправлення технічної помилки ДУ № 1 від 18.08.2023р. згідно Протоколу № 114 від 12.09.2023р. |
Номер договору про закупівлю: | 111/23-Н |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 114 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 31 жовтня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 31 жовтня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміни до Договору згідно ДУ №2 від 31.10.2023р. |
Номер договору про закупівлю: | 111/23-Н |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |