Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління капітального будівництва Житомирської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 36072499 |
Місцезнаходження: | 10014, Україна , Житомирська обл., м.Житомир, МАЙДАН ІМ. С.П.КОРОЛЬОВА, 4/2 |
Контактна особа: |
В'ячеслав Глазунов +380412445716 ukbgmr@i.ua |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 12 липня 2023 17:48 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 18 липня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 18 липня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 21 липня 2023 17:44 |
Очікувана вартість: | 5 503 905,60 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 27 520,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
(CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Підписання договору | Відповідно до умов договору. За наявності відповідного фінансування Замовник має право надати Підряднику попередню оплату (аванс) на придбання і постачання матеріалів, конструкцій, виробів, необхідних для виконання робіт. Замовник визначає розмір авансу, який у будь-якому випадку не може перевищувати 30 % вартості річного обсягу робіт, передбаченого Календарним планом виконання робіт. | Аванс | 15 | Робочі | 30 |
Виконання робіт | Відповідно до умов договору. Розрахунки за виконані роботи проводяться поетапно на підставі типових форм: № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», оформлених належним чином, підписаних уповноваженими представниками Сторін (у тому числі особою, яка здійснює технічний нагляд за будівництвом Об'єкта) та скріплених печатками Сторін. | Пiсляоплата | 15 | Робочі | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
12 липня 2023 17:49 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
12 липня 2023 17:48 |
ТД.docx | |
12 липня 2023 17:48 |
Додаток 4.docx | |
12 липня 2023 17:48 |
Додаток 5 Технічне завдання.docx | |
12 липня 2023 17:48 |
Відомість ресурсів сквер Київська Князів Острозьких.rtf |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2024-05-06-000044 ● d6c405d95c444e6db17b6066abba8b32
- Статус: здійснення моніторингу
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 06 травня 2024 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 06 травня 2024 17:24 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
06.05.2024
№ 39-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 06.05.2024 № 39-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2023-07-12-010796-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2024-05-07 09:42:54
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-12-010796-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію (копії усіх сторінок), експертні звіти, тощо)) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати інформацію про стан виконання сторонами договору від 21.08.2023 № 109 (станом на даний час) разом з КБ -3 та КБ-2в.
3. Відповідно до підпункту 4 пункту 19 Особливостей продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Вами з переможцем ТОВ «УК «Комфорт-Буд» було укладено додаткову угоду від 27.12.2023 № 2 на продовження строку договору.
Отже, надайте документальне підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження?
4. Відповідно до пункту 1 Додатку № 5 до тендерної документації встановлено імперативну умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників розрахунку договірної ціни (з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» від 08.11.2021 року.)(далі - Настанова).
Слід відмітити, що, відповідно пункту 5.1. Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови визначено, що договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови.
Разом з тим, у додатку 30 Настанови передбачено, що договірна ціна складається з обгрунтовуючих розрахунків № 1-14 її вартості, що кореспондується з нормами пункту 5.1 Настанови.
Однак, вами відповідно до пункту 1 Додатку 5 до тендерної документації вимагається тільки договірна ціна, локальні кошториси, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва та підсумкову відомість ресурсів на будову.
Таким чином, як вами було проаналізовано чи відповідно до норм Настанови були розраховані обгрунтовуючі розрахунки № 1-14 договірної ціни учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд».
Також, згідно пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови зазначено, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, а також до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Слід відмітити, предметом розгляду Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду скарг сформовано однозначну та сталу практику, згідно якої винесені рішення про неправомірність обрання переможцем процедури закупівлі Учасника у якого в договірній ціні відсутні кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Останніми прикладами таких рішень є Рішення № 5808-р/пк-пз від 02.05.2023 року, Рішення № 5673-р/пк-пз від 01.05.2023 року, Рішення № 5477-р/пк-пз від 26.04.2023 року, Рішення № 4461-р/пк-пз від 10.04.2023 року.
Проте, проведеним аналізом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» відсутні кошти на покриття ризиків та розрахунок коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (файл «21 Кошторисна частина»), що не відповідає вимогам пунктів 5.31 та 5.33 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 1 Додатку № 5 до тендерної документації.
Таким чином, чому Вами не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та не відмінено відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2024-05-10 17:31:05
Відповідь на запит
Управління капітального будівництва Житомирської міської ради (далі – УКБ ЖМР) за результатами розгляду запиту на надання пояснення повідомляє наступне.
1. Проектна документація по об’єкту будівництва: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» затверджена наказом УКБ ЖМР від 15.05.2023 № 16 відповідно до абзаца 4 пункту 4 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектної документації по об’єкту будівництва: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі», яка пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт № 41905 від 08.05.2023, виданий ТОВ «ЕКСПЕРТИЗА МВК» м. Київ.
Очікувана вартість предмета закупівлі: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) розрахована на підставі зведеного кошторисного розрахунку, за виключенням сум, наведених у главі 10 «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги» та главі 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що технічне завдання завантажено до електронної системи закупівель у складі Тендерної документації, а саме: у Додатку 5 до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Крім того, з інформацією щодо проектної документації, кошторисної документації, експертного звіту можна ознайомитись на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за реєстраційними номерами:
- кошторисна документація: EM01:7995-1248-4872-3495,
- проектна документація: PD01:8622-4979-1494-6625,
- експертний звіт: EX01:8948-1129-9610-8213.
Повідомляємо, що власного веб-сайту УКБ ЖМР не має, тому на виконання вимоги пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) було оприлюднено 14.07.2023 на веб-сайті Житомирської міської ради в розділі «Публічні закупівлі» в підрозділі «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі», яке можна переглянути за посиланням (https://zt-rada.gov.ua/?pages=18031).
2. Повідомляємо, що станом на 10.05.2024 сума коштів, сплачених за Договором підряду від 21.08.2023 № 109, що був укладений за результатом проведеної закупівлі, відповідно до Довідок КБ -3 та Актів КБ-2в складає 4 333 920,20 грн. Зобов’язання за Договором в сумі 979661,80 грн перенесено на 2024 рік.
3. 21.08.2023 було укладено Договір підряду № 109 від 21.08.2023 між УКБ ЖМР та ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» на виконання робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (далі – Договір).
Відповідно до підпункту 6.4.9. Договору Підрядник зобов’язаний інформувати Замовника про хід виконання зобов’язань за Договором, обставини, що перешкоджають його виконанню, загрожують якості або придатності результату роботи, а також про заходи, необхідні для їх усунення.
Згідно з пунктом 6.3.5. Договору Підрядник має право ініціювати внесення змін до Договору.
Відповідно до підпункту 4.1.5. Договору строки виконання робіт можуть змінюватись шляхом укладання додаткової угоди до Договору (за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення ціни Договору) у разі:
а) настання обставин непереборної сили (з дотриманням вимог Розділу 8 Договору);
б) відсутності фінансування видатків Замовника;
в) внесення змін до проектної документації;
г) необхідності виконання додаткових робіт при спорудженні Об’єкта;
д) виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.
У пункті 9.1. Договору встановлено: «Внесення змін та/або доповнень до Договору допускається лише за взаємною згодою Сторін або за ініціативи однієї Сторони у визначеному умовами Договору порядку. Перегляд та/або зміна умов Договору здійснюється з врахуванням п. 19 Особливостей зокрема, у разі:
9.1.3. продовження строку дії Договору та/або строку виконання зобов’язань щодо виконання Робіт у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат Замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в Договорі.»
Крім цього, пунктом 11.3. Договору встановлено, що строки, передбачені Договором, можуть бути продовжені за взаємною згодою Сторін.
Відповідно до пункту 9.6. Договору Сторона, яка прийняла рішення про зміну, розірвання або про відмову від Договору, повинна надіслати (у спосіб, передбачений п. 11.2. Договору) відповідне повідомлення іншій Стороні.
Пунктом 11.2. визначено, що документи, передбачені Договором, надсилаються Сторонами письмово електронним повідомленням/рекомендованим листом з повідомленням про вручення/кур’єром/листом з описом вкладення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання другою Стороною цього документа. Всі електронні повідомлення, направлені Сторонами на офіційні електронні адреси одна одної, зазначені в Договорі, вважаються отриманими Стороною у момент відправлення відповідного повідомлення.
Так, на виконання вимог Договору, з дотриманням п. 19 Особливостей ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» 19.12.2023 було надано управлінню капітального будівництва Житомирської міської ради лист від 15.12.2023 вих. № 125 про внесення змін до Договору (додається), який було зареєстровано УКБ ЖМР та присвоєно вхідний номер 151 / вх УКБ від 19.12.2023, чим підтверджено його отримання УКБ ЖМР.
Цим листом ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» повідомляє УКБ ЖМР про необхідність продовження терміну виконання робіт по об’єкту будівництва: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» у зв’язку з уточненням проектних рішень та необхідністю внесення таких уточнень до проектної документації, а також з несприятливими погодними умовами шляхом внесення змін до Договору.
За результатами розгляду листа, який слугує документальним підтвердженням об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії Договору та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт, 27.12.2023 було укладено Додаткову угоду № 2 про перенесення зобов’язань за Договором в сумі 979661,80 грн на 2024 рік, продовження терміну виконання робіт до 31.05.2024 та строку дії Договору до 31.12.2024, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в Договорі.
4.1. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону Україні «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Крім того, згідно з пунктом 5.1. кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Так, у додатку 5 до Тендерної документації наведена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), у тому числі технічне завдання у вигляді таблиці «Відомість обсягів робіт», в якій наведені обсяги та види робіт, що закуповуються замовником, та відомість ресурсів без цін (продовження Додатку 5 до Тендерної документації).
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектної документації по об’єкту будівництва: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі», яка пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт № 41905 від 08.05.2023, виданий ТОВ «ЕКСПЕРТИЗА МВК» м. Київ.
Крім того, відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) підставою для відхилення тендерної пропозиції є невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Отже, на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі замовником вимагається згідно з пунктом 1 Додатку 5 до Тендерної документації:
«1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, наведених у технічному завданні, та які повинні бути складені відповідно до вимог розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова з визначення вартості будівництва), а саме:
1.1. розрахунок ціни пропозиції (договірна ціна);
1.2. зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
1.3. локальні кошториси на будівельні роботи (повинні бути складені на підставі технічного завдання з обов'язковим урахуванням обсягів робіт, що закуповуються);
1.4. підсумкову відомість ресурсів на будову. У розділі ІІ. Будівельні машини і механізми підсумкової відомості ресурсів учасник процедури закупівлі зазначає належність техніки (власна або залучена*).
* Залучена на підставі договору оренди (лізингу) або договору про надання послуг, або договору про користування, або інший спосіб, визначений законодавством України.»
Зважаючи на вищенаведене, шляхом подання розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни), зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, локальних кошторисів на будівельні роботи, які повинні бути складені на підставі технічного завдання з обов'язковим урахуванням обсягів робіт, що закуповуються, підсумкової відомості ресурсів учасники процедури закупівлі підтверджують саме інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, обсяги та види робіт, які передбачені затвердженою проектною документацією.
4.2. Відповідно до пункту 5.2 розділу V. Настанови визначено, що договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 Настанови.
Тобто, договірна ціна узгоджується саме замовником.
Також, відповідно до статті 844 ЦКУ та підпункту 2.4 пункту 2. Розділу VI. «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» Тендерної документації ціна договору підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо роботи виконуються відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Крім того, відповідно до пункту 3 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови) договірна ціна – визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість) робіт.
А кошторис відповідно до Загальних умов – це зведені витрати, зведені кошторисні розрахунки, об’єктні та локальні кошторисні розрахунки, об’єктні та локальні кошториси, кошториси на окремі види робіт, інші розрахунки витрат на будівництво, складені за встановленою формою, на основі яких визначається кошторисна вартість будівництва і договірна ціна.
Отже, зважаючи на вищенаведене можна дійти висновку, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі - договірна ціна – визначається на основі кошторису, який набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником, обумовлена у договорі підряду та використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Варто також зазначити, що узгодження договірної ціни відбувається саме під час підписання договору про закупівлю, тобто без використання електронної системи закупівель.
Оскільки відповідно до чинного законодавства України договірна ціна – це кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджується сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі, відповідно у Додатку 6 наведені документи, які переможець процедури закупівлі повинен надати для укладення Договору про закупівлю, а саме:
1. Переможець процедури закупівлі повинен надати ціну тендерної пропозиції за результатами проведення аукціону, оформлену у вигляді договірної ціни на об’єкт будівництва, яка повинна бути складена відповідно до вимог розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України Настанова з визначення вартості будівництва (далі - Настанова з визначення вартості будівництва) та з урахуванням вимог наведених у п. 1.1. розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме:
1.1 Договірна ціна;
1.2. зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
1.3. пояснювальна записка;
1.4. об’єктні кошториси;
1.5. локальні кошториси на будівельні роботи (повинні бути складені на підставі технічного завдання з обов'язковим урахуванням обсягів робіт, що закуповуються);
1.6. підсумкова відомість ресурсів на будову;
1.7. розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
1.8. розрахунки загальновиробничих витрат, адміністративних витрат, прибутку відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва;
1.9. розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, яка буде включена учасником процедури закупівлі до підсумкової відомості ресурсів (розділ ІІ. Будівельні машини і механізми) при складанні ціни пропозиції (договірної ціни), відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва;
1.10. документ, що підтверджує вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, які будуть включені учасником процедури закупівлі до підсумкової відомості ресурсів (розділ ІІ. Будівельні машини і механізми) при складанні ціни пропозиції (договірної ціни), відповідно до договорів оренди/лізингу/надання послуг тощо (у разі залучення будівельної техніки);
1.11. інформація щодо ціни енергоносіїв і мастильних матеріалів для розрахунку вартості машино-години будівельних машин (механізмів);
1.12. розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, яку підрядник планує отримувати на об’єкті будівництва відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2018 року № 196);
1.13. Календарний графік виконання робіт, у якому визначаються строки виконання будівельних робіт, передбачених Договором про закупівлю та Технічним завданням (Додаток 6 до Тендерної документації)».
Так, ТОВ «УК «Комфорт-Буд», як переможець процедури закупівлі, надав всі документи відповідно до Додатку 6 до Тендерної документації, таким чином замовником було проаналізовані та прийняти розраховані обґрунтовуючі розрахунки № 1-14 договірної ціни учасника процедури закупівлі відповідно до норм Настанови. Чим дотримано вимоги встановлені у Тендерній документації.
4.3. На Ваш запит, чому замовником не було відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» з підстав, що у складі тендерної пропозиції відсутні кошти на покриття ризиків та розрахунку коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (файл «21 Кошторисна частина», що не відповідає вимогам пунктів 5.31 та 5.33 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 1 Додатку № 5 до Тендерної документації, повідомляємо наступне.
4.3.1. Пунктом 1 Додатку 5 до Тендерної документації встановлено про те що, … звертаємо увагу Учасників процедури закупівлі на те, що очікувана вартість предмета закупівлі розрахована без урахування коштів на покриття ризиків, коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, оскільки такі кошти не враховані у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва.
При цьому, на Ваш запит розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі надаємо підтверджуючі документи, у тому числі скан-копію зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі».
Зі змісту інформації, наведеної у зведеному розрахунку вартості об’єкта будівництва, можна побачити, що в графі «Інші витрати» відсутні кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Відсутність таких кошів на покриття ризиків та коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, обумовлена наступним.
Згідно з пунктом 3.1. Настанови кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається у складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі.
Також, відповідно до пункту 7 Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві» (далі – Наказ № 162) кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається на стадії проектування, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Крім того, згідно з пунктом 4.24 Настанови інші витрати є складовою частиною кошторисної вартості об’єкта будівництва, включаються до графи «Інші витрати» інвесторської кошторисної документації і належать як до об’єкта будівництва в цілому, так і до його окремих об’єктів.
Вартість інших робіт та кошти на покриття інших витрат, які плануються на об’єкті будівництва, визначаються на підставі положень чинного законодавства, даних проектної документації, вихідних даних замовника щодо здійснення будівництва, умов виконання будівельних робіт, розташування будівельної організації відносно будівельного майданчика тощо.
Також, відповідно до пункту 14 Наказу № 162 до інших витрат належать усі інші витрати, що не включаються до вартості будівельних робіт і вартості устаткування, меблів та інвентарю.
Крім того, відповідно до п. 4.41 Настанова, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку.
4.3.2. Так, відповідно до даних проектної документації, а саме Проекту організації будівництва (далі ПОБ), загальна нормативна тривалість будівництва становить – 3,7 місяця.
Також, об’єкт будівництва відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС1 – незначні.
З таких підстав та з метою дотримання максимальної економії бюджетних коштів та дотримання принципів здійснення закупівель відповідно до статті 5 Закону, у вихідних даних Замовника, а саме в завданні на проектування, не були включені такі кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Слід зазначити, що проектна документація пройшла експертизу щодо розгляду кошторисної частини проектної документації та отримала позитивний експертний звіт № 41905 від 08.05.2023, в якому зазначено, що за результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень встановлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225\36847, та Кошторисних норм України від 01.11.2012 № 281.
Зважаючи на вищенаведене, у разі, якщо кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, не враховані у зведеному кошторисному розрахунку, то й в учасників процедури закупівлі не має обов’язку включати такі витрати до ціни пропозиції (договірної ціни).
Таким чином, у замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «УК «Комфорт-Буд», що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, оскільки його тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації.
Також в замовника відсутні підстави для відміни відкритих торгів.
4.4. Зі змісту Вашого запиту про надання пояснення вбачається, слід відмітити, предметом розгляду Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду скарг сформовано однозначну та сталу практику, згідно якої винесені рішення про неправомірність обрання переможцем процедури закупівлі Учасника у якого в договірній ціні відсутні кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Останніми прикладами таких рішень є Рішення № 5808-р/пк-пз від 02.05.2023 року, Рішення № 5673-р/пк-пз від 01.05.2023 року, Рішення № 5477-р/пк-пз від 26.04.2023 року, Рішення № 4461-р/пк-пз від 10.04.2023 року.
Слід зазначити, що предметом для проведення моніторингу є процедура закупівлі: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2023-07-12-010796-a оприлюднений в електронній системі закупівель.
Враховуючи наведене, Рішення № 5808-р/пк-пз від 02.05.2023 року, Рішення № 5673-р/пк-пз від 01.05.2023 року, Рішення № 5477-р/пк-пз від 26.04.2023 року, Рішення № 4461-р/пк-пз від 10.04.2023 року відносяться до інших предметів закупівлі.
Крім того, до Настанови внесені зміни № 3, № 4 якими врегульовано питання можливості включення коштів на покриття ризиків та коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, у разі якщо такі кошти передбачені затвердженою кошторисною документацією та можливість врахування таких коштів в очікуваній вартості предмета закупівлі.
Додатково додаємо:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація);
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі»;
- експертний звіт № 41905 від 08.05.2023, виданий ТОВ «ЕКСПЕРТИЗА МВК» м. Київ;
- наказ УКБ ЖМР від 15.05.2023 № 16 «Про затвердження проектно-кошторисних документацій»;
- лист ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» від 15.12.2023 вих. № 125 про внесення змін до Договору підряду № 109 від 21.08.2023.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 21 липня 2023 17:44
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "УК "Комфорт-Буд" |
5 435 833,00
UAH з ПДВ
|
5 435 833,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "УК "Комфорт-Буд" #40223320 |
Переможець |
5 435 833,00
UAH з ПДВ
|
28 липня 2023 16:57
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 27 липня 2023 17:41
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
28 грудня 2023 09:14
|
Дод_угода_2_від_27_12_2023.pdf | зміни до договору |
28 грудня 2023 09:12
|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 серпня 2023 10:35
|
Дод_угода_1_від_21_08_2023.pdf | зміни до договору |
22 серпня 2023 10:31
|
Електронний підпис | укладений |
22 серпня 2023 10:15
|
Договір_109_від_21_08_2023.pdf | укладений |
22 серпня 2023 10:14
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 21 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 22 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Прийняття в новій редакції п. 2.1. та Додатків № 1, 2, 3 до Договору |
Номер договору про закупівлю: | 109 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 27 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 28 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Прийняття в новій редакції п. 1.2., п. 2.1., п. 10.1.Додатків № 2 та № 3 Договору |
Номер договору про закупівлю: | 109 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |