Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра
Очікувана вартість
1 651 936,00 UAH
UA-2023-07-05-015237-a ● 61b4d80d17ae43d4a76f85434a5e3f65
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ |
Код ЄДРПОУ: | 40506248 |
Вебсайт: | https://humpolitic.dniprorada.gov.ua/ |
Місцезнаходження: | 49000, Україна , Дніпропетровська обл., м. Дніпро, просп. Д.Яворницького 75 |
Контактна особа: |
Олена Потапенко +380634075064 potapenkoolena@dhp.dniprorada.gov.ua |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 05 липня 2023 23:09 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 15 серпня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 15 серпня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 18 серпня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 1 651 936,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 8 259,68 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги
Закупівля проводиться з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
22144 штуки
послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа № 21" Дніпровської міської ради вул. Старокозацька, 51А (у зв’язку з відсутністю тимчасового укриття послуга буде надаватися за адресою: 49101, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Комунальний заклад освіти "Навчально-виховний комплекс № 148 "спеціалізована школа - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Планета щастя" Дніпровської міської ради, вул. В. Антоновича, 13)
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
11 серпня 2023 10:32 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
11 серпня 2023 10:31 |
Тендерна документація — нова редакція.doc | |
11 серпня 2023 10:31 |
Додаток_4_Проєкт_договору_нова_редакція .docx | |
11 серпня 2023 10:31 |
Перелік змін 11.08.2023.doc |
11 серпня 2023 10:32 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
11 серпня 2023 10:31 |
Тендерна документація — нова редакція.doc
|
|||
11 серпня 2023 10:31 |
Додаток_4_Проєкт_договору_нова_редакція .docx
|
|||
11 серпня 2023 10:31 |
Перелік змін 11.08.2023.doc
|
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-07-05-015237-a.b1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТУМ 20", Код ЄДРПОУ:43741184
Дата подання: 07 липня 2023 20:53
Дата подання: 07 липня 2023 20:53
Скарга до АМКУ
05.07.2023 року Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради, далі «Замовник», було оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги за Предметом закупівлі:
послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра, Класифікація за
ДК 021:2015: 55520000-1 - Кейтерингові послуги. Кінцевий строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31.12.2023. Очікувана вартість закупівлі 1`651`936.00 грн. без ПДВ.
ТОВ «ПАРТУМ 20» бажає прийняти участь у цій процедурі закупівлі але ознайомившись із Тендерною документацією виявлено дискримінаційні умови, які позбавляють вільної можливості наше Товариство реалізувати своє право на участь у цій процедурі закупівлі.
Згідно п. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, передбачено, що «Тендерна пропозиція зокрема повинна складатися з:
- Документів та інформації про відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень пункту 28 Особливостей, вимогам, встановленим пунктом 47 Особливостей, відповідно до умов цієї Документації та Додатку 2;
- Інформації про відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам, в тому числі технічному завданню (опис предмета закупівлі), встановленим в Додатку 3 Документації;
- Листа-згоди учасника з Проєктом договору та його істотними умовами, а також Проєкту договору, підготовлений у відповідності з Додатком 4, який повинен бути заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника (без зазначення ціни (вартості) та без додатків до нього)…
1. Згідно Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством», передбачено у п. 1 документи, які учасник повинен надати на відповідність кваліфікаційному критерію - Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема, учасник повинен надати: «Декларацію відповідності матеріально-технічної бази Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована у 2023 році.»
Але вказана вимога Тендерної документації є дискримінаційною та такою, що порушує
ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та позбавляє можливості прийняти участь у цій закупівлі наше Товариство та багатьох інших учасників з огляду на наступне.
По-перше, необхідно відзначити, що Скаржник не має такої декларації через відсутність законодавчо визначеної потреби у наявності такої декларації для тих видів робіт та машин і механізмів, які використовуються ТОВ «ПАРТУМ 20» у власній господарській діяльності.
По-друге, питання отримання такої декларації визначено ст. 21 до Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII, де передбачено, що «Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.»
Згідно п. 21. Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Документи повертаються протягом п’яти робочих днів без розгляду у разі незаповнення полів, зазначення робіт підвищеної небезпеки та машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які не включено до групи Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) та групи Б переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
У відповідності до Переліку групи Б зазначеної Постанови КМУ визначений вичерпний перелік робіт підвищеної небезпеки на виконання яких може бути оформлено декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Таких робіт, як приготування їжі, послуги з кейтерингу та інші аналогічні послуги, які закуповуються Замовником у цьому Переліку відсутні.
У відповідності до Додатку 8 до вказаної Постанови КМУ міститься форма Декларації, яку заявник повинен заповнити для її подання для реєстрації, яка містить найменування виду робіт підвищеної небезпеки та/або машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, тип або марка (за наявності), які, виконуються та/або експлуатуються (застосовуються) без отримання відповідного дозволу.
Без зазначення конкретного виду робіт підвищеної небезпеки та/або машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, така декларація залишається без розгляду.
З огляду на зазначене, для таких видів робіт та послуг, які є предметом за цією закупівлею відсутня законодавчо визначено вимога про наявність декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а тому наше Товариство не має наразі підстав для отримання такої декларації для можливості прийняття участі у цій закупівлі, що є дискримінаційною умовою для Скаржника.
Тому умова про необхідність надання у складі тендерної пропозиції «Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці», яка передбачена п. 1 Додатку 2 до Тендерної документації повинна бути виключена із змісту Тендерної документації.
2. Згідно Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством», передбачено у п. 3 документи, які учасник повинен надати на відповідність кваліфікаційному критерію - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
- Довідка про досвід виконання аналогічних договорів (Аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори за групою кодів ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги. Не може вважатись аналогічним договором такий, при якому не прослідковується повний цикл організації гарячого харчування, зокрема, разові та поодинокі договори на послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, тощо).
Не менше двох повністю виконаних аналогічних договорів із попередніми Замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг за групою кодів ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги (відповідно до цього предмету закупівлі).
Аналогічні договори мають бути надані щодо підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів.
Разом із аналогічними договорами на підтвердження їх виконання учасники зобов’язані надати акти про наданні послуги (виконані роботи). В тому числі, надаються додаткові угоди до зазначених договорів, що засвідчують зміну істотних умов зобов’язань.
При цьому, аналогічні договори повинні містити інформацію про предмет закупівлі, який відповідає по своїй суті предмету закупівлі та істотні умови, що є характерними згідно законодавства для такого роду договорів.
На виконання кваліфікаційної вимоги про наявність аналогічних договорів Замовник приймає лише договори, що оприлюднені в електронній системі закупівель та може бути перевірений в системі Прозорро (вказати у довідці за зразком).
Таким чином, Замовник передбачив в якості аналогічного договору тільки договір, який укладений з бюджетною організацією та оприлюднений в електронній системі закупівель Прозорро.
Але вказана вимога є дискримінаційною для Скаржника та такою, що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
Наше Товариство має багатий досвід в наданні послуг з організації харчування, основним видом господарської діяльності ТОВ «ПАРТУМ 20» є 56.29 –постачання інших готових страв
(копія виписки додається).
Починаючи з часу реєстрації нашого Товариства ми активно розвиваємося та набираємося досвіду в цьому напрямку.
Наше Товариство має досвід в наданні послуг їдалень бюджетним установам та має досвід кейтерингових послуг, але тільки комерційним суб’єктам господарювання (копії договорів додаються).
Таким чином, Замовник штучно позбавив можливість наше Товариство та багатьох інших суб’єктів господарювання прийняти участь у цій процедурі закупівлі через встановлення дискримінаційної умови про надання в якості аналогічного договору тільки договори за предметом – кейтерингові послуги з бюджетними установами, які оприлюднені в системі Прозорро.
Тому умова про необхідність надання у складі тендерної пропозиції в якості Аналогічних за предметом – кейтерингові послуги з бюджетними установами, які оприлюднені в системі Прозорро, яка передбачена п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації повинна бути виключена із змісту Тендерної документації.
3. Згідно Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», передбачено, що «Учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції розроблене відповідно до норм Постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 примірне чотиритижневе сезонне меню (осінь, зима, весна, літо), яке повинно бути погоджене територіальним органом Держпродспоживслужби. Крім цього, учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції відповідний експертний висновок, згідно якого, примірне чотиритижневе сезонне меню буде відповідати нормам, передбаченим Постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305. »
Але вказана вимога суперечить нормам Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305.
Так, згідно п. 36 зазначеного Порядку передбачено, що «У разі постачання до закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових страв та/або послуг з харчування. Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.»
Таким чином, в разі використання надавачем послуг меню, яке рекомендоване МОЗ згідно наказу МОЗ від 08.02.2023 року № 243, погодження Примірного чотиритижневого сезонного меню та асортименту буфету з територіальним органом Держпродспоживслужби є необов’язковим.
Встановивши таку дискримінаційну вимогу, як надання у складі пропозиції погодженого Примірного чотиритижневого сезонного меню з територіальним органом Держпродспоживслужби є порушенням вимог чинного законодавства та повної недовіри до МОЗ як державного органу, який розробив та затвердив таке меню для загального вжитку, яке відповідає всім необхідним вимогам щодо харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах.
Скаржник не має такого погодженого меню відповідними територіальними органами Держпродспоживслужби та розроблення такого меню та його погодження потребує багато часу, а в умовах оголошеної процедури закупівлі за скороченими строками, це є неможливо зробити.
З огляду на зазначене, умова Тендерної документації про надання учасником «Примірного чотиритижневого сезонного меню погодженого з територіальним органом Держпродспоживслужби та Експертного висновку, згідно якого, примірне чотиритижневе сезонне меню буде відповідати нормам, передбаченим Постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305» є дискримінаційною, такою що не відповідає вимогам чинного законодавства та повинна бути виключена із змісту Тендерної документації.
4. Згідно Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», передбачено, що Учасник на відповідність вказаним технічним вимогам та зазначеного вище абзацу, повинен надати у складі пропозиції наступні документи:
- Оригінал дійсного сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника.
У відповідності до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Згідно ст. 6 зазначеного Закону, основними функціями національного органу України з акредитації є: ведення реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності та реєстру персоналу з акредитації.
Згідно ПОЛОЖЕННЯ про НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ, яке затверджене Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 08.02.2017 № 161, НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації.
Згідно офіційного сайту НААУ https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov містить загальнодоступна інформація про реєстр всіх акредитованих осіб. На день подання скарги жодний орган не акредитований НААУ за ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок.
Крім того в інтересах ТОВ «ПАРТУМ 20» до НААУ було спрямовано адвокатський запит про підтвердження зазначеної інформації. У відповідності до листа НААУ від 04.07.2023 року зазначено, що «НААУ не здійснює роботи з акредитації органів з оцінки відповідності системи менеджменту на відповідність вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ДСТУ ISO 28000:2007, IDT). Станом на 03.07.2023 в реєстрі акредитованих органів з оцінки відповідності НААУ відсутні органи з сертифікації систем менеджменту акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 в сфері яких зазначено: ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT).»
Таким чином, ТОВ «ПАРТУМ 20» не має в наявності сертифіката за ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок та отримати його у органу, який саме акредитований НААУ не має можливості через відсутність таких органів взагалі.
До того ж ТОВ “ПАРТУМ 20” має аналогічний сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) "Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі" на виробничу потужність готових страв, виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника. (додається)
З огляду на зазначене, умова Тендерної документації про надання учасником Оригіналу дійсного сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 Системи менеджменту безпеки ланцюга поставок. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT), виданий органом з сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім'я Учасника, є дискримінаційною, такою що не відповідає вимогам чинного законодавства та повинна бути виключена із змісту Тендерної документації.
5. Згідно Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», передбачено, що Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки в довільній формі щодо об’єкту Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа №21" Дніпровської міської ради, 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Старокозацька, 51А який учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладу освіти, завірену печаткою, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву.
Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України
«Про публічні закупівлі» в тому числі на період воєнного часу.
Так, Освітній омбудсмен України https://eo.gov.ua/vysvitlennia-informatsii-pro-zaklad-osvity-v-umovakh-voiennoho-stanu/2022/09/20/ надав рекомендації щодо доступу та навчальних закладів та публічного висвітлення інформації щодо навчальних закладів під час воєнного стану. Так, передбачено, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір (стаття 34 Конституції України). Але на період воєнного стану це право може тимчасово обмежуватися (Указ Президента України № 64/2022). На період воєнного стану заборонити фото та відеозйомку, зокрема місць масових скупчень людей. Заклади освіти також є місцями масових скупчень людей.
Керівник шкільного закладу не зобов’язаний допускати в шкільні харчоблоки сторонніх осіб, навіть якщо це представники підприємств, які на момент відвідування є потенційними учасниками Закупівлі, адже, відповідно до «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчально році», які затверджені листом МОН
від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється.
Крім того, дана вимога замовника оскаржувалася в АМКУ (Рішення №2271-р/пк-пз від 03.02.2022 р.).
Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який в силу певних причин наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи.
В умовах воєнного стану приміщення шкіл є зачиненими у м. Дніпрі, навчання у м. Дніпрі здійснюється повністю у дистанційному режимі згідно із рішенням від 17.08.2022 року (https://dniprorada.gov.ua/uk/articles/item/51133/ogoloshennya-pro-plenarne-zasidannya-26-chergovoi-sesii-miskoi-radi-viii-sklikannya-17-08-2022-o-10-00-distancijno-v-rezhimi-onlajn).
Таким чином доступ до приміщень харчоблоку закладу освіти є заборонений, та через відсутність можливості такого доступу, Скаржник не має можливості надати довідку, яка вимагається Замовником згідно із Додатком 3 до Тендерної документації, а тому умова про надання «сканкопії довідки в довільній формі щодо об’єкту Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа №21" Дніпровської міської ради, 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Старокозацька, 51А який учасник відвідав для проведення досконалого аналізу пункту прийому готових страв до харчоблоку замовника, з підписами представників закладу освіти, завірену печаткою, в якій, буде відображатися оцінка стану харчоблоку на предмет можливості прийому готових страв для їх подальшого розігріву.» є дискримінаційною, такою що не відповідає вимогам чинного законодавства та повинна бути виключена із змісту Тендерної документації.
6. Згідно Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам», передбачено, що «Упаковка готових страв з насиченням середовища газом відрізняється гарантією якості, збереженням свіжості, збереженням кольору, виду і смаку, тому Учасник має документально підтвердити наявність у нього у власності автоматичного пакувальника лотків (трейсилер) та надати документи, що підтверджують якість харчового газу(суміші газів), які будуть використовуватись Учасником.»
Вказана умова є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства з питань регулювання харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах.
Так, у відповідності до Постанови КМУ від 1 червня 2023 р., якою внесені зміни до Постанови КМУ від 24.03.2021 №305 передбачено, що опорна кухня - передбачає доставку готової гарячої їжі в термоізоляційних боксах; фабрика-кухня - передбачає приготування, шокове охолодження готової їжі, зберігання та транспортування всієї продукції на всіх технологічних етапах в безпечному середовищі температури від 3 °С до 5 °С - в герметичних гастроємностях та термоізоляційних боксах.
Пакування готових страв з насиченням середовища газом для харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах взагалі не передбачено, згідно із Порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
Крім того, вказаним Порядком чітко передбачені дозволені способи пакування готових страв для харчування дітей.
Визначивши тільки один спосіб пакування готових страв з використанням газу, Замовник штучно обмежив коло можливих учасників цієї закупівлі тільки до тих учасників, які мають в наявності та вже здійснюють пакування саме з використанням газу.
ТОВ «ПАРТУМ 20» не має у своїй власності такого спеціалізованого обладнання, але здатне забезпечити пакування готових страв іншим альтернативним способом на підставі власних ТУ У про виготовлення готових страв (копія додається) та з можливим використання гастроємностей та інших термоізоляційних боксах.
Крім того, згідно із Приміткою, яка міститься у Додатку 3 до Тендерної документації передбачено, що «Усі посилання на конкретну торгівельну марку чи форму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника — читати як вираз «або еквівалент».
Крім того, згідно ст. 23 п. 4. Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Таким чином, не визначивши у Тендерній документації у «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» еквівалентні способи пакування готових страв, Замовник порушив
ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», що є дискримінаціною умовою згідно ст. 5 Закону, та просимо виключити вказану дискримінаційну умову.
7. Згідно п. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, передбачено, що «Тендерна пропозиція зокрема повинна складатися з:
- Листа-згоди учасника з Проєктом договору та його істотними умовами, а також Проєкту договору, підготовлений у відповідності з Додатком 4, який повинен бути заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника (без зазначення ціни (вартості) та без додатків до нього)…
Окремим файлом Замовник завантажив Додаток 4 Проект договору «Договір № ________про закупівлю послуг за публічні кошти».
Але вказаний проект Договору не відповідає вимогам чинного законодавства.
Так, згідно п. 2.1. запропонованого проекту Договору передбачено, що «Виконавець повинен надати послуги, передбачені цим договором, Замовнику, якість яких відповідає нормам харчування у загальноосвітніх закладах освіти, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України №298/227 від 17.04.2006, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України
№ 242/329 від 01.06.2005.».
По-перше, Інструкція з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах не регулює питання організації харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах, та її діяльність не поширюється на предмет закупівлі.
По-друге, Порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України № 242/329 від 01.06.2005, втратив свою чинність 19.10.2021 року згідно Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1950/990 ( z1294-21 ) від 15.09.2021 року.
Замовник вимагає від учасника надати лист погодження з запропонованим проектом Договору та підписаний сам текст Проекту Договору, але запропонований проект не відповідає вимогам чинного законодавства та ТОВ «ПАРТУМ 20» не може погодитися з проектом договору в такій редакції, що позбавляє можливості наше Товариство прийняти участь у цій процедурі закупівлі.
З огляду на все вищезазначене та керуючись ст. 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 11 липня 2023 18:59
рішення від 11.07.2023 № 10303.pdf
Дата публікації: 11 липня 2023 18:59
інформація про резолютивну частину рішення від 25.07.2023 № 11331.pdf
Дата публікації: 26 липня 2023 13:28
рішення від 25.07.2023 № 11331.pdf
Дата публікації: 28 липня 2023 10:38
Коментар замовника щодо усунення порушення:
Замовником виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - " послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-05-015237-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення.
Дата виконання рішення замовником: 11 серпня 2023 10:33
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 18 серпня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" |
1 651 936,00
UAH
|
1 651 936,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" #35601826 |
Переможець |
1 651 936,00
UAH
|
21 серпня 2023 12:40
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
19 квітня 2024 14:33
|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 березня 2024 16:39
|
дод.угода №6 від 21.03.2024 договір №21 від 31.08.2023.pdf | зміни до договору |
22 березня 2024 16:38
|
Електронний підпис | зміни до договору |
11 січня 2024 13:49
|
дод.угода №5 від 11.01.2024 договір №21 від 31.08.2023.pdf | зміни до договору |
11 січня 2024 12:54
|
Електронний підпис | зміни до договору |
25 грудня 2023 14:58
|
дод.угода №4 від 25.12.2023 договір №21 від 31.08.2023.pdf | зміни до договору |
25 грудня 2023 14:56
|
Електронний підпис | зміни до договору |
20 грудня 2023 11:31
|
дод.угода _№ 3від 19.12.23 до дог.№21 від 31.08.23.pdf | зміни до договору |
20 грудня 2023 11:29
|
Електронний підпис | зміни до договору |
30 листопада 2023 12:14
|
дод.угода №2 від 30.11.2023 договір №21 від 31.08.2023.pdf | зміни до договору |
30 листопада 2023 12:13
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 листопада 2023 16:18
|
дод.угода №1 від 23.11.2023 договір №21 від 31.08.2023.pdf | зміни до договору |
23 листопада 2023 16:16
|
Електронний підпис | зміни до договору |
31 серпня 2023 19:06
|
договір №21 від 31.08.2023 (1).pdf | зміни до договору |
31 серпня 2023 19:04
|
Протокол до договору №21.docx | зміни до договору |
31 серпня 2023 19:04
|
Електронний підпис | укладений |
31 серпня 2023 13:03
|
договір №21 від 31.08.2023.pdf | укладений |
31 серпня 2023 13:02
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 31 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 31 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 23 листопада 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 23 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 листопада 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 30 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 19 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 20 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 25 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 25 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 11 січня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 11 січня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 21 березня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 22 березня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |