Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги юридичні, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a
Очікувана вартість
1 000 000,00 EUR
UA-2023-06-26-012424-a d59fd9e5ce0c489b8958cc3187c06b74
Закупівля без використання електронної системи    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Валерія Соловйова

+380445863809 solovyova@naftogaz.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Дата оприлюднення: 26 червня 2023
Друкувати звіт про договір про закупівлю PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: акціонерне товариство “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України”
Код ЄДРПОУ: 20077720
Вебсайт: http://www.naftogaz.com
Місцезнаходження: 01601, Україна , Київська обл., м. Київ , вул. Б.Хмельницького, 6
Контактна особа: Валерія Соловйова
+380445863809
solovyova@naftogaz.com
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79110000-8: Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги юридичні, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a
Розгорнути Згорнути
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 06 лютого 2023  —  31 травня 2024
ДК 021:2015: 79110000-8 — Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва

Тендерна документація

26 червня 2023 17:26
Електронний підпис Друкувати оголошення PDF
26 червня 2023 17:23
Підстави здійснення закупівлі.pdf

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2023-11-21-000012 ● 48eaa9ed48ef4775a303fdb8be68f4f8
  • Статус: завершено ● Дата: 02 травня 2024
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21 листопада 2023
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 21 листопада 2023 13:46
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ

21.11.2023 № 38-з

Ужгород

Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель

Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,

НАКАЗУЮ:

1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 08.11.2023 № 003100-18/12934-2023, почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.

2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

В. о. начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ

Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 21.11.2023 № 38-з

Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу

№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2023-06-26-012424-a 26.06.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2023-11-22 14:37:35

Запит замовнику на пояснення

У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Послуги юридичні, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-26-012424-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
Надати інформацію та відповідні документи, яким чином визначено очікувану вартість закупівлі «Послуги юридичні, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a», виходячи з специфіки предмета закупівлі, а також його якісні/технічні характеристики.
Окрім того поясність, за наявності яких правових підстав договір закупівлі вказаних послуг № WRI-23, розповсюджує свою дію на відносини Сторін, що склалися з 06 лютого 2023 року (пункт 10.1 розділу Х договору), тоді як акціонерним товариством “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” з Wikborg Rein Advokatfirma AS договір укладено 14 червня 2023 року, а також які обставини унеможливили укладання такого договору на момент виникнення потреби у закупівлі додаткових юридичних послуг (06.02.2023)?
Пояснення/інформацію з долученням підтвердних документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2023-11-27 16:46:41

У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 22.11.2023 надаємо такі пояснення

На запит Державної аудиторської служби України від 22.11.2023 у з’язку з моніторингом закупівлі Послуг юридичних, пов’язаних із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії. Italia Ukraina Gas S.p.a (далі – Закупівля), що проводиться на виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 08.11.2023 № 003100-18/12934-2023, повідомляємо таке.


1. Щодо надання інформації та відповідних документів, яким чином визначено очікувану вартість Закупівлі виходячи з специфіки предмета закупівлі, а також його якісні/технічні характеристики.
Закупівля за договором від 14.06.2023 № WRI-23 (далі – Договір WRI-23) між НАК “Нафтогаз України” (замовник) та юридичною фірмою Wikborg Rein Advokatfirma AS (виконавець) здійснена відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, що затверджені Постановою КМУ 1178 (далі – Особливості закупівель), яким визначено випадки, коли закупівля товарів, робіт та послуг може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу, а саме згідно з підпунктом 8: «у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, у того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі».
При цьому таким “основним договором” є договір про закупівлю послуг від 29.06.2021 № WRI-21 (далі – Договір WRI-21), укладений за результатами проведення закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-02-002700-a). Загальний обсяг послуг за Договором WRI-21 складає 10 165 годин, загальна вартість послуг - 2 000 000,00 євро.
Додаткові послуги, щодо яких у Компанії виникла необхідність у додатковій закупівлі є юридичні послуги, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a.
Специфіка зазначених послуг полягає, зокрема, у тому, що неможливо завчасно передбачити перелік всіх дій, у тому числі процесуальних, щодо яких Компанія потребуватиме надання послуг. Конкретні завдання, що ставляться Замовником Виконавцю, залежать від перебігу арбітражного провадження, рішень, які приймаються Трибуналом при ТПС, дій інших учасників арбітражного провадження, тощо.
З огляду на процесуальний графік, затверджений Трибуналом при ТПС в межах арбітражного провадження, та перелік дій, необхідних для подальшого супроводження арбітражу у 2023 році зміна зовнішнього юридичного радника, а саме Wikborg Rein Advokatfirma AS, на поточному етапі розгляду справ може призвести до витрачання значних додаткових коштів та часу, пов’язаних з необхідністю ознайомлення з матеріалами декількох проваджень. У зв’язку із зазначеним у НАК “Нафтогаз України” виникла потреба у здійсненні додаткової закупівлі в того самого постачальника, що має унікальний досвід у супроводі вищезазначених проваджень. Очікувану вартість закупівлі за Договором WRI-23 у сумі 1 000 000,00 Євро встановлено виходячи із потреб Замовника у передбачених договором послугах у розмірі 5 083 годин, що не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю – Договору WRI-21.

2. Щодо наявності правових підстав розповсюдження дії Договору № WRI-23 на відносини Сторін, що склалися з 06 лютого 2023 року (пункт 10.1 розділу Х договору), тоді як акціонерним товариством “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” з Wikborg Rein Advokatfirma AS договір укладено 14 червня 2023 року, та обставин, які унеможливили укладання такого договору на момент виникнення потреби у закупівлі додаткових юридичних послуг (06.02.2023)?

Пунктом 3 Особливостей закупівель встановлено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
В свою чергу, частиною першою статті 41 Закону встановлено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною сьомою статті 180 Господарського кодексу України зокрема визначено, що строком дії господарського договору є час, упродовж якого існують господарські зобов’язання сторін, що виникли на основі цього договору. На зобов’язання, що виникли у сторін до укладення ними господарського договору, не поширюються умови укладеного договору, якщо договором не передбачено інше.

Цивільний кодекс України частиною третьою статті 631 також наділяє учасників договірних правовідносин правом встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
Застосування згаданих вище норм частини сьомої статті 180 Господарського кодексу України та частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України не є можливим у разі проведення конкурентних процедур (крім переговорної), оскільки суперечитиме змісту проведення конкурентної закупівельної процедури.
Разом з тим, це не стосується неконкурентних закупівель, здійснених відповідно до пункту 13 Особливостей закупівель.
Така позиція підтверджується відповіддю Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на запит 1089/2022, у якій зазначено, якщо замовник укладає договір про закупівлю згідно з підпунктами 5, 7, 8 пункту 13 Особливостей, які передбачають укладення договору про закупівлю товарів, робіт або послуг, що можуть бути надані (поставлені/виконані) тільки певним суб’єктом господарювання, за відсутності альтернативи, в такому разі сторони можуть встановити в договорі про закупівлю, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення у зазначених випадках згідно частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України.
Як було зазначено вище, Договір WRI-23 укладено відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей закупівель шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Отже, у такому випадку сторони можуть встановити в договорі, що його умови застосовуватимуть до відносин між ними, які фактично виникли до його укладення.

Враховуючи норми частини сьомої статті 180 Господарського кодексу України та частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України, а також відсутність встановлених законодавством часових обмежень щодо застосування цих норм Цивільного та Господарського кодексів до відносин, які виникли між сторонами до укладення договору, сторони Договору WRI-23 передбачили, що цей договір поширює дію на відносини сторін, що склалися між ними з 06.02.2023.
Враховуючи специфіку надання послуг, а саме непередбачуваність переліку всіх необхідних дій, у тому числі процесуальних, в рамках впровадження, строків перебігу судового процесу, фактичних обставин, що складаються в межах арбітражного провадження, неможливо завчасно спрогнозувати момент виникнення додаткової потреби у закупівлі юридичних послуг.


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDF
Дата публікації: 01 грудня 2023
Кінцевий строк оскарження: 07 грудня 2023

Порушення не виявлено

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Wikborg Rein Advokatfirma AS
#916782195
Переможець 1 000 000,00
EUR
26 червня 2023 17:26

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
13 червня 2024 13:55
Договір від 14.06.2023 №WRІ-23.pdf укладений
26 червня 2023 17:26

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 14 червня 2023 — 12 червня 2024
Сума оплати за договором: 998 709,68
EUR