Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КП Комбінат комунальних підприємств |
Код ЄДРПОУ: | 03357004 |
Місцезнаходження: | 18003, Україна , Черкаська обл., Черкаси, вул. Кривалівська, 122 |
Контактна особа: |
Бейн Анатолій Григорович +380964296428 kp-kombinat-kp@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 23 червня 2023 17:27 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 01 липня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 01 липня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 04 липня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 13 920 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 69 600,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Розмір: 315 000.00 грн. (Триста п’ятнадцять тисяч гривень 00 копійок). Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія, сформована відповідно до вимог Постанови НБУ№639 від 15.12.2004. Зміст наданої учасником банківської гарантії повинен відповідати змісту форми забезпечення тендерної пропозиції, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року №2628. Разом із банківською гарантією у складі тендерної пропозиції надаються у електронному форматі “PDF” копія ліцензії, виданої банку-гаранту, та копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Гарантія обов’язково повинна містити інформацію про підстави неповернення Учаснику забезпечення тендерної пропозиції, а саме: - відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; - непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п. 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених цим пунктом; - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Вищевказаний перелік підстав неповернення забезпечення тендерної пропозиції є виключним. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: в термін дії тендерної пропозиції. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття надається відповідна довідка або виписка з банку про залишок коштів на рахунку, виданої Банком-гарантом, що свідчить про зарахування коштів покриття на відповідний рахунок у повному обсязі. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 315000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:44910000-2: Будівельний камінь
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
23 червня 2023 17:28 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
23 червня 2023 17:27 |
ТД_намогильні споруди.docx | |
23 червня 2023 17:27 |
проект договору додаток 2.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-10-13-000009 ● b838f89b46e44b08a41f0845cf528303
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 13 жовтня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 16 жовтня 2023 10:44 |
13.10.2023 № 205
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/8714-2023 від 03.08.2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 13.10.2023 № 205
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
10 UA-2023-06-23-012222-a
23.06.2023 КП Комбінат комунальних підприємств Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-16 15:05:01
Про надання пояснення
Питання у файлі
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-10-24 20:36:33
пояснення Замовника
У відповідь на запитання від 16.10.2023 року у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Код за ДК - 021:2015 (CPV) - 44910000-2- Будівельний камінь «Придбання та встановлення намогильних споруд на місці почесних поховань» (ID: UA-2023-06-23-012222-a)», повідомляємо наступне:
1) На питання - Чому при визначені предмета закупівлі вами не дотримано вимог законодавства у сфері закупівель?
Повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708).
Предмет закупівлі визначається замовником самостійно, з урахуванням вимог Порядку № 708, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг та «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок № 1082), який визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини 22 статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Єдиний зaкyпiвeльний cлoвник 6aзyєтьcя нa cиcтeмi кoдiв, щo мaють iєpapxiчнy cтpyктypy i cклaдaютьcя з дeв’яти цифp. Кoд cклaдaєтьcя з 8 цифp.
Пpeдмeт зaкyпiвлi тoвapiв i пocлyг згiднo з Пopядкoм мaє визнaчaтиcя зa пoкaзникoм чeтвepтoï цифpи, тобто за класом. Клac вкaзyють пepшi чoтиpи цифpи (XXXX0000-Y). Нaтoмicть пepшi тpи цифpи визнaчaють гpyпy (XXX00000-Y).
Відповідно до п. 27 ч. 1 ст 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що роботами в розумінні даного Закону, а саме: роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року N 281, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року N 301.
Водночас, згідно п. 34 ч. 1 ст. 1 Закону наведено визначення товару, а саме: товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Отже, Замовником - КП Комбінат комунальних підприємств, на виконання Рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 25.04.2023 №427, оголошено та проведено процедуру із закупівлі саме товару - Код за ДК - 021:2015 (CPV) - 44910000-2- Будівельний камінь, із наведенням більш розширеної назви - Придбання та встановлення намогильних споруд на місці почесних поховань, для більш детального розуміння потенційними учасниками, який саме вид будівельного каменю та для якого призначення закуповується, оскільки Єдиний закупіввельний словник не містить такого чітко визначеного виду товару як «могильна спруду/камінь». Зауважуємо, що предмет даної закупівлі є саме товар, проте у зв’язку із специфікою даного виду товару неможливе використання згідно його функціонального призначення без відповідного встановлення.
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
На підставі вище викладеного, Замовником було правомірно, обґрунтовано та законно визначено предмет даної закупівлі для забезпечення потреби територіальної громади м. Черкаси, а саме як товару, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства у сфері закупівель.
2) На запитання - Чому при складанні тендерної документації замовником не дотримано норм ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» ?
Пояснюємо наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII зі змінами (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Крім обов’язкових умов, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані будь яким іншим нормативно-правовим актом не заборонено встановлювати вимогу щодо узгодження зовнішнього вигляду, як в даному випадку, могильного каменю для загиблих воїнів.
Вимога, викладена у п. 13 Додатку 1 до тендерної документації щодо надання замовнику 2 готових комплектів пам’ятника та встановити їх за власний кошт, для огляду замовником та їх затвердження, обумовлена та встановлена насамперед тим, що предмет даної закупівлі має виключно специфічний характер, а тому лише виключно точна відповідність усім заявленим технічним вимогам та ескізу, в тому числі якість каменю та матеріалів, що вимагаються замовником даними технічними вимогами і якісними характеристиками, є основною умовою та підставою для визначення такої тендерної пропозиції такою, що повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та відповідно допускається до оцінки. Оскільки Замовником дана процедура закупівлі проводилася для забезпечення виконання рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 25.04.2023 №427, тому тендерна документація містить саме такі технічні характеристики, призначені для вшанування пам’яті загиблих воїнів, для здійснення почесних поховань на кладовищі №3 у м. Черкаси, на могилах загиблих (померлих осіб), які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, крім того кожен із надгробків повинен бути ідентичним за виключенням художніх робіт, які погоджуються із рідними померлих воїнів з урахуванням технічних характеристик, зазначених у даному Додатку.
З урахуванням вище викладеного, Замовником було складено тендерну документацію у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель та вказані вами у запиті порушення є непідтвердженими.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-16 15:05:04
Про надання пояснення
Питання у файлі
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-10-24 20:39:51
Пояснення Замовника
У відповідь на запитання від 16.10.2023 року у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Код за ДК - 021:2015 (CPV) - 44910000-2- Будівельний камінь «Придбання та встановлення намогильних споруд на місці почесних поховань» (ID: UA-2023-06-23-012222-a)», повідомляємо наступне:
1) На питання - Чому при визначені предмета закупівлі вами не дотримано вимог законодавства у сфері закупівель?
Повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708).
Предмет закупівлі визначається замовником самостійно, з урахуванням вимог Порядку № 708, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг та «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок № 1082), який визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини 22 статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Єдиний зaкyпiвeльний cлoвник 6aзyєтьcя нa cиcтeмi кoдiв, щo мaють iєpapxiчнy cтpyктypy i cклaдaютьcя з дeв’яти цифp. Кoд cклaдaєтьcя з 8 цифp.
Пpeдмeт зaкyпiвлi тoвapiв i пocлyг згiднo з Пopядкoм мaє визнaчaтиcя зa пoкaзникoм чeтвepтoï цифpи, тобто за класом. Клac вкaзyють пepшi чoтиpи цифpи (XXXX0000-Y). Нaтoмicть пepшi тpи цифpи визнaчaють гpyпy (XXX00000-Y).
Відповідно до п. 27 ч. 1 ст 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що роботами в розумінні даного Закону, а саме: роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року N 281, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року N 301.
Водночас, згідно п. 34 ч. 1 ст. 1 Закону наведено визначення товару, а саме: товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Отже, Замовником - КП Комбінат комунальних підприємств, на виконання Рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 25.04.2023 №427, оголошено та проведено процедуру із закупівлі саме товару - Код за ДК - 021:2015 (CPV) - 44910000-2- Будівельний камінь, із наведенням більш розширеної назви - Придбання та встановлення намогильних споруд на місці почесних поховань, для більш детального розуміння потенційними учасниками, який саме вид будівельного каменю та для якого призначення закуповується, оскільки Єдиний закупіввельний словник не містить такого чітко визначеного виду товару як «могильна спруду/камінь». Зауважуємо, що предмет даної закупівлі є саме товар, проте у зв’язку із специфікою даного виду товару неможливе використання згідно його функціонального призначення без відповідного встановлення.
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
На підставі вище викладеного, Замовником було правомірно, обґрунтовано та законно визначено предмет даної закупівлі для забезпечення потреби територіальної громади м. Черкаси, а саме як товару, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства у сфері закупівель.
2) На запитання - Чому при складанні тендерної документації замовником не дотримано норм ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» ?
Пояснюємо наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII зі змінами (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Крім обов’язкових умов, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані будь яким іншим нормативно-правовим актом не заборонено встановлювати вимогу щодо узгодження зовнішнього вигляду, як в даному випадку, могильного каменю для загиблих воїнів.
Вимога, викладена у п. 13 Додатку 1 до тендерної документації щодо надання замовнику 2 готових комплектів пам’ятника та встановити їх за власний кошт, для огляду замовником та їх затвердження, обумовлена та встановлена насамперед тим, що предмет даної закупівлі має виключно специфічний характер, а тому лише виключно точна відповідність усім заявленим технічним вимогам та ескізу, в тому числі якість каменю та матеріалів, що вимагаються замовником даними технічними вимогами і якісними характеристиками, є основною умовою та підставою для визначення такої тендерної пропозиції такою, що повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та відповідно допускається до оцінки. Оскільки Замовником дана процедура закупівлі проводилася для забезпечення виконання рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 25.04.2023 №427, тому тендерна документація містить саме такі технічні характеристики, призначені для вшанування пам’яті загиблих воїнів, для здійснення почесних поховань на кладовищі №3 у м. Черкаси, на могилах загиблих (померлих осіб), які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, крім того кожен із надгробків повинен бути ідентичним за виключенням художніх робіт, які погоджуються із рідними померлих воїнів з урахуванням технічних характеристик, зазначених у даному Додатку.
З урахуванням вище викладеного, Замовником було складено тендерну документацію у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель та вказані вами у запиті порушення є непідтвердженими.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-10-17 09:43:36
Про надання пояснення
Питання у файлі
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-10-24 20:41:41
Пояснення Замовника
У відповідь на запитання від 17.10.2023 року у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Код за ДК - 021:2015 (CPV) - 44910000-2- Будівельний камінь «Придбання та встановлення намогильних споруд на місці почесних поховань» (ID: UA-2023-06-23-012222-a)», повідомляємо наступне:
1) На питання - Чому відповідно до Додаткової угоди від 25.07.2023 року № 1 вами встановлено погіршення якості предмета закупівлі в частині виключення послуг з облаштування тротуарною плиткою, при цьому сума Договору залишилась незмінною?
Повідомляємо наступне:
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Наказ №708), визначається «Порядок визначення предмета закупівлі», згідно якого встановлені правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Пунктом 3 Наказу № 708, визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Також, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі – Наказ №1082) визначено процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Відповідно до пункту 12 Наказу №1082, визначено, що під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо:
назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі - послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи);
коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.
Предметом даної процедури закупівлі є товар - Код за ДК - 021:2015 (CPV) - 44910000-2- Будівельний камінь «Придбання та встановлення намогильних споруд на місці почесних поховань». Предметом у проекті договору було визначено, що «1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Постачальник передає у власність Покупцеві, а Покупець приймає та оплачує (далі - Товар) _________. Загальна кількість, часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура), одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна ціна яких визначена Сторонами у Специфікації, що є додатком № 1 до цього Договору.». також, п. 3.1 та 3.2. було вказано, що: «3.1. Ціни на Товар, що поставляється Постачальником вказуються у Специфікації, що є невід’ємною частиною даного Договору. Сторони визначають, що ціни на Товар, вказані у Специфікації, є дійсними на дату укладання цього Договору та погоджені Сторонами.
3.2. Ціна товару включає всі витрати пов’язані із технічними характеристиками товару, в тому числі роботи по встановленню надгробка, художні роботи та облаштування тротуарною плиткою.»
За результатами проведеної публічної процедури, між Замовником – КП Комбінат комунальних підприємств та ФОП Альбін О.М. було укладено Договір про закупівлю товарів за бюджетні кошти № 71 від 19.07.2023 року.
Сторонами, з метою більш точного приведення умов договору до вказаного предмету закупівлі було укладено Додаткову угоду №1 від 25.07.2023 року до вказаного договору та викладено, зокрема, п. 3.2. в новій редакції «Ціна товару включає всі витрати пов’язані із технічними характеристиками товару, в тому числі роботи по встановленню надгробка, художні роботи», що не суперечить ані Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами й доповненнями), ані Цивільним кодексом України, ані Господарським кодексом України.
Водночас, зауважуємо, що основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього викладені у ст. 41 Закону №922.
За ч. 1 вказаної статті договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
За вимогами ч. 4 ст. 41 Закону №922 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Пунктом 19 Особливостей встановлено, що Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв`язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку на добу наперед, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов`язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Істотними умовами будь-якого договору є предмет закупівлі (визначений за ДК 021:2015), обсяги закупівлі (річні, згідно річного плану), та ціна, яка формується з урахуванням коливання котирувальних цін на природний газ, згідно інформації у відкритих до вільного доступу офіційних джерел, індексується у відповідності індексу інфляції на кінець року за даними Мінфіну з відкритого офіційного джерела.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону №922 предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Тож, сторонами Договору №71 від 19.07.2023 року, із їх власного волевиявлення приведено умови договору у більш чітку відповідність до визначеного предмету закупівлі, виключивши неточність, водночас крім вказаного, Додатковою угодою від 25.07.2023 року викладено п.п. 2.2., 3.2., 5.1., 6.3.,14.2 Договору № 71 в новій редакції, чим загалом покращено якості предмета закупівлі.
З урахуванням вище викладеного, Замовник – КП Комбінат комунальних підприємств повідомляє, що у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими та нормативними актами, а викладені у запиті від 17.10.2023 року порушення є непідтвердженими.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2023-10-30 13:52:27
Роз'яснення щодо висновку
У висновку про результати проведення моніторингу процедури закупівлі Код за ДК - 021:2015 (CPV) - 44910000-2- Будівельний камінь «Придбання та встановлення намогильних споруд на місці почесних поховань» визначено зобов'язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень за договором від 19.07.2023 року № 71 шляхом приведення договору від 19.07.2023 року № 71 в первинний стан та визнання додаткової угоди від 25.07.2023 року № 1 недійсною, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. У відповідності до ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. На підставі викладеного, просимо роз'яснити викладене у висновку зобов'язання, а саме: 1) чому пункт 3 висновку не містить посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акту, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує Замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення ? 2) які будуть правові наслідки для Замовника щодо не визнання додаткової угоди від 25.07.2023 року № 1 недійсною ?
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2023-11-01 11:08:55
Відповідь на питання
1) Посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акту, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує Замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, які містяться у п. 3 Висновку.
2) Відповідно до частини 3 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення: Порушення законодавства про закупівлі: Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Замовник повністю не погоджується із Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі, а також буде оскаржувати його до суду у встановленому порядку та строки, про що буде повідомлено додатково
2023-11-01 17:35:15
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 25 жовтня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 09 листопада 2023 |
Порушення виявлено
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Підтвердження усунення порушення
Не усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод) • не усунуто
monitoring.conclusion.violation_types.corruptionFailureDocuments • не усунуто
Порушення в моніторингу не усунуто
2024-01-18 11:50:48
Оскарження в суді
Опис: | Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 20.11.2023р. у справі №580/10688/23 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі |
Дата публікації: | 23 листопада 2023 |
Номер відкриття провадження: | 580/10688/23 |
Дата відкриття провадження: | 20 листопада 2023 |
Документи:
07 березня 2024 13:43
|
Електронний підпис |
07 березня 2024 13:38
|
Рішення суду від 19.01.2024 |
23 листопада 2023 12:40
|
Ухвала про відкриття провадження |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 04 липня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП "АЛЬБІН ОЛЕКСІЙ МИХАЙЛОВИЧ" |
13 461 000,00
UAH з ПДВ
|
13 461 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФОП "АЛЬБІН ОЛЕКСІЙ МИХАЙЛОВИЧ" #2467511514 |
Переможець |
13 461 000,00
UAH з ПДВ
|
04 липня 2023 17:25
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
29 березня 2024 17:53
|
Електронний підпис | укладений |
07 березня 2024 14:02
|
Дод.угода 5.pdf | зміни до договору |
07 березня 2024 14:00
|
Електронний підпис | укладений |
22 лютого 2024 08:18
|
Дод.угода _4 (1).pdf | зміни до договору |
22 лютого 2024 08:16
|
Електронний підпис | укладений |
03 січня 2024 18:17
|
Ду 3 71.pdf | зміни до договору |
03 січня 2024 18:15
|
Електронний підпис | укладений |
22 грудня 2023 20:23
|
Додаткова угода 2 дог 71.pdf | зміни до договору |
22 грудня 2023 20:21
|
Електронний підпис | укладений |
26 липня 2023 13:50
|
ДУ 1 камінь.pdf | зміни до договору |
26 липня 2023 13:49
|
Електронний підпис | укладений |
19 липня 2023 19:37
|
Договір _ 71.pdf | укладений |
19 липня 2023 19:32
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 25 липня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 26 липня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | викладення пунктів 2.2., 3.2., 5.1., 6.3.,14.2 Договору в новій редакції (доповнено Додатком 2 Технічні вимоги) |
Номер договору про закупівлю: | 71 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 21 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 22 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | викладення пункту 3.5 Договору, а також Додатків №1 і №2 до Договору в новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 71 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 03 січня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Згідно з підпунктом 4 пункту 19 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, і в зв’язку із перенесенням фінансування витрат замовника на 2024 рік, викладення пунктів 3.5 і 9.1 Договору в новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 71 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 21 лютого 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 22 лютого 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Згідно з підпунктом 4 пункту 19 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, продовженням дії договору на 2024 рік в зв’язку із перенесенням фінансування витрат замовника, викладення пункту 4.6. Договору в новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 71 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 04 березня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 07 березня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Згідно з підпунктом 5 пункту 19 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, і в зв’язку із перенесенням фінансування витрат замовника на 2024 рік, викладення пунктів 3.5 Договору і специфікацію, що є додатком №1 до Договору, в новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 71 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |