Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ" |
Код ЄДРПОУ: | 43502576 |
Місцезнаходження: | 43021, Україна , Волинська обл., м. Луцьк, вул.Винниченка, будинок 63 |
Контактна особа: |
Ігор Парадюк +380673270399 0673271706@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 08 червня 2023 12:48 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 16 червня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 16 червня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 19 червня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 120 016 812,88 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 200 168,13 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої уповноваженої особи від Банку-гаранта. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 3600504.39 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 30 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
14 червня 2023 17:57 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
14 червня 2023 17:56 |
ТД С О 030640 Ковель - Білин (із змінами).docx | |
14 червня 2023 17:56 |
Додаток № 1 Кваліфікаційні критерії (із змінами).docx | |
14 червня 2023 17:56 |
Зміни що вносятся.docx | |
08 червня 2023 12:48 |
Додаток № 5 н.р..docx | |
08 червня 2023 12:48 |
Додаток № 6 ПерМат_Ковель-Білин-Скулин.xls | |
08 червня 2023 12:48 |
Додаток № 4 н.р..docx | |
08 червня 2023 12:48 |
Додаток № 2 Технічна специфікація.rtf | |
08 червня 2023 12:48 |
Додаток №3 ПРОЄКТ Договору на поточний ремонт 2023.doc |
14 червня 2023 17:57 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
14 червня 2023 17:56 |
ТД С О 030640 Ковель - Білин (із змінами).docx
|
|||
14 червня 2023 17:56 |
Додаток № 1 Кваліфікаційні критерії (із змінами).docx
|
|||
14 червня 2023 17:56 |
Зміни що вносятся.docx
|
|||
08 червня 2023 12:48 |
Додаток № 5 н.р..docx
|
|||
08 червня 2023 12:48 |
Додаток № 6 ПерМат_Ковель-Білин-Скулин.xls
|
|||
08 червня 2023 12:48 |
Додаток № 4 н.р..docx
|
|||
08 червня 2023 12:48 |
Додаток № 2 Технічна специфікація.rtf
|
|||
08 червня 2023 12:48 |
Додаток №3 ПРОЄКТ Договору на поточний ремонт 2023.doc
|
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-09-06-000018 ● 8da15fc4a3c24945aa7f7a2aa8a1e3b5
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 06 вересня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 06 вересня 2023 11:14 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
06.09.2023 № 58-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 03.08.2023 №003100-18/8714-2023
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 06.09.2023 № 58-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 13 UA-2023-06-08-007306-a 08.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-14 11:42:23
Запит Замовнику про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Поточний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 030640 Ковель–Білин-Скулин-Ломачанка-Черемошне від км 1+260 – 8+000 км Ковельського району Волинської області» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-08-007306-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
У пункті 1.4 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що «Для підтвердження критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з надання послуг поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування Учасником надається довідка за формою згідно Таблиці 1.4. ( Додаток № 1), яка містить інформацію про виконання аналогічного договору.
Довідка має містити інформацію не менш ніж про один аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги та інші дані згідно Таблиці вище.
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору (у разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) договір(и) субпідряду/субвиконання, то в такому випадку Учасник додатково надає копiю(ї) договору(ів) генерального підряду/субвиконання);
- акт(-ти) виконаних робіт (форми КБ-2В) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3).
У тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» надано довідку №14/06-06-з від 14.06.2023, в якій зазначено інформацію про досвід виконання трьох аналогічних договорів, в тому числі договір від 24.10.2022 №01.4/33/22, укладеного з Службою автомобільних доріг у Волинській області з послуг з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 503+360 – км 505+284 на суму 93 186 070,00грн, який виконано на суму 91 744 789,00 грн, або на 98 відсотків.
У файлі «Акти виконаних робіт_М_07.pdf» учасником надано акти виконаних робіт (форми КБ-2В) та довiдки про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3) до договору від 24.10.2022 №01.4/33/22 з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 503+360 – км 505+284, однак акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року №6 від 14.12.2022 надано не в повному обсязі (відсутня підсумовуюча частина).
У пункті 1.3 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (надання послуг) із зазначенням: найменування посади, ПІБ, освіти, найменування учбового закладу, спеціальності, загального стажу роботи у дорожньому господарстві (роки), досвід роботи на цій посаді в підприємстві (роки), із зазначенням - штатний/цивільно-правова угода за формою наведеною в Таблиці 1.3. (Додаток № 1).
Учасник повинен підтвердити наявність ключового персоналу відповідно до Таблиці 1.3:
До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників відносяться:
Головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації– 1 особа;
Начальник дільниці або інша особа, яка виконує його функції– 1 особа;
Виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції– 1 особа;
Інженер з якості або інша особа, яка контролює якість ремонтно-будівельних робіт– 1 особа;
Геодезист або інша особа, яка виконує комплекс геодезичних робіт– 1 особа;
Майстер – 1 особа;
Інженер з охорони праці (надається документ, про перевірку знань з охорони праці відповідно до норм чинного законодавства) – 1 особа.»
У тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» надано довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до надання послуг від 14.06.2023 №14/06-05-з, в якій відсутня інформація щодо наявності інженера з охорони праці та не надано документ, про перевірку знань з охорони праці відповідно до норм чинного законодавства.
Також, у пункті 1.3 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що «У разі залучення Учасником операторів (водіїв, машиністів (їх помічників), тощо) на підставі договору оренди/послуг/перевезення техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), Учасник у складі тендерної пропозиції надає копії трудових книжок або копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво або копії трудових договорів (контрактів) з особами, що будуть задіяні Учасником процедури закупівлі під час виконання договору на підставі договору оренди/послуг/перевезення техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), або інших документів, які підтверджують наявність трудових правовідносин Учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці. У Довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт/надання послуг не заповнюється графа 4. Заповнюється графа 6 «Примітки», в якій зазначається інформація щодо договору оренди/послуг/перевезення техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо).»
У тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» надано довідку про перелік транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо від 14.06.2023 №14/06-02-з, в якій зазначено інформацію щодо залучення будівельної техніки, а саме:
- за договором №2101/П від 21.01.2021, укладеного з ТОВ «ПБС» автогрейдера CATERPILLAR 120М – 1 шт., екскаватора колісного Volvo TW 160В – 1 шт., машин для перевезення матеріалів самоскидів DAF CF 85.410 – 7 шт.;
- за договором №0704-2021 від 07.04.2021, укладеного з ФОП Колибабюк Г.І. машини маркувальної YOFMANN H-18 – 1шт.
Відповідно до пункту 2.2.1 договору від 21.01.2021 №2101/П, укладеного учасником ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» (Замовник) з ТОВ «ПБС» (Виконавець) про надання послуг будівельною технікою вартість послуг включає технічне обслуговування та забезпечення будівельної техніки паливно-мастильними матеріалами, заробітну плату екіпажу, а також всі інші витати, які можуть бути понесені Виконавцем на виконання предмету даного договору.
Відповідно до пункту 2.2.1 договору від 07.04.2021 №0704-2021, укладеного учасником ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» (Замовник) з ФОП Колибабюк Г.І. (Виконавець) про надання послуг будівельною технікою вартість послуг включає технічне обслуговування та забезпечення будівельної техніки паливно-мастильними матеріалами, заробітну плату екіпажу, а також всі інші витати, які можуть бути понесені Виконавцем на виконання предмету даного договору.
Водночас, в довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до надання послуг від 14.06.2023 №14/06-05-з, наданій у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» відсутня інформація про операторів (водіїв, машиністів (їх помічників), тощо), які будуть залучені до виконання робіт/надання послуг згідно вищевказаних договорів.
Також, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» відсутні копії трудових книжок або копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво або копії трудових договорів (контрактів) з особами, що будуть задіяні Учасником процедури закупівлі під час виконання договорів про надання послуг будівельною технікою від 07.04.2021 №0704-2021 та від 21.01.2021 №2101/П.
Крім того, у пункті 1.3 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що «На підтвердження інформації щодо наявності в Учасника процедури закупівлі працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати копії трудових книжок або копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво або копії трудових договорів (контрактів) з особами, що будуть задіяні Учасником процедури закупівлі під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність трудових правовідносин Учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.»
Однак, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» не надано копію трудової книжки або копію наказу про призначення на посаду, наказу про сумісництво або копію трудових договору (контрактів) з машиністом укладача асфальтобетону Мяликом Андрієм Миколайовичем (п.12 довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до надання послуг від 14.06.2023 №14/06-05-з).
1. Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» вищезазначені невідповідності вимогам тендерної документації?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-09-19 17:17:40
Пояснення Замовника
ПОЯСНЕННЯ ЗАМОВНИКА НА ЗАПИТ ДАСУ
На запит Державної аудиторської служби України у межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 030640 Ковель–Білин-Скулин-Ломачанка-Черемошне від км 1+260 – 8+000 км Ковельського району Волинської області» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-08-007306-a) державне підприємство «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» (надалі – Замовник) надає наступну інформацію.
При розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» Замовником враховано усі вимоги тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Отже, п. 3 розділу 5 Тендерної документації передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 особливостей.
У пункті 1.4 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що «Для підтвердження критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з надання послуг поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування Учасником надається довідка за формою згідно Таблиці 1.4. ( Додаток № 1), яка містить інформацію про виконання аналогічного договору. Довідка має містити інформацію не менш ніж про один аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги та інші дані згідно Таблиці вище. Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи: - копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору (у разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) договір(и) субпідряду/субвиконання, то в такому випадку Учасник додатково надає копiю(ї) договору(ів) генерального підряду/субвиконання); - акт(-ти) виконаних робіт (форми КБ-2В) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3).
Отже, на виконання зазначеної вимоги учасник надав три аналогічних договори з підтверджуючими документами, зокрема у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» надано довідку №14/06-06-з від 14.06.2023, в якій зазначено інформацію про досвід виконання трьох аналогічних договорів, в тому числі договір від 24.10.2022 №01.4/33/22, укладеного з Службою автомобільних доріг у Волинській області з послуг з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 503+360 – км 505+284 на суму 93 186 070,00грн, який виконано на суму 91 744 789,00 грн, або на 98 відсотків. У файлі «Акти виконаних робіт_М_07.pdf» учасником надано акти виконаних робіт (форми КБ-2В) та довiдки про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3) до договору від 24.10.2022 №01.4/33/22 з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 503+360 – км 505+284. Усі надані учасником аналогічні договори подані з позитивними відгуками контрагентів. Зважаючи на ті обставини, що тендерною документацією передбачено надання не менше одного аналогічного договору, то при розгляді тендерної пропозиції учасника Замовник брав до уваги ті аналогічні договори учасника, які повністю відповідають вимогам та містять підтверджуючі документи їх належного виконання. Натомість, акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року №6 від 14.12.2022 надано не в повному обсязі (відсутня підсумовуюча частина) – не був взятий до розгляду Замовником.
Також, у пункті 1.3 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що «У разі залучення Учасником операторів (водіїв, машиністів (їх помічників), тощо) на підставі договору оренди/послуг/перевезення техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), Учасник у складі тендерної пропозиції надає копії трудових книжок або копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво або копії трудових договорів (контрактів) з особами, що будуть задіяні Учасником процедури закупівлі під час виконання договору на підставі договору оренди/послуг/перевезення техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), або інших документів, які підтверджують наявність трудових правовідносин Учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.
Стосовно вимог зазначеного пункту 1.3 Додатку 1 до ТД, то відповідно до Довідки наданої Учасником від 14.06.2023 №14/06-05-з Учасник має у штаті достатньо працівників для надання послуг по предмету закупівлі.
Щодо надання копії наказу, трудової книжки на трудові відносини між машиністом укладача асфальтобетону Мяликом Андрієм Миколайовичем, то відповідно до п. 1 додатку 1 до тендерної документації мінімальна кількість основної техніки зазначено Асфальтоукладальник не менше 1 од. то в довідці від 14.06.2023 №14/06-05-з в п. 11 зазначено працівника - Шуба Андрій Миколайович, машиніст укладача асфальтобетону, прийнятого на роботу відповідно до Наказу від 23.02.2023р. №20/23 К, якого достатньо для роботи одного асфальтоукладальника.
На підставі викладеного вище та відповідно до вимог тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Замовником правомірно визнано учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» переможцем торгів та укладено з ним договір про закупівлю.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2023-09-28 17:30:37
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) надаємо заперечення до висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області (далі – Держаудитслужба) про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-06-08-007306-a (далі – Закупівля) (надалі - Висновок) щодо порушення Державним підприємством «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» (далі - Замовник) законодавства в сфері публічних закупівель, зокрема, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону та не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону.
При розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» (надалі – Учасник) Замовником враховано усі вимоги тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Отже, п. 3 розділу 5 Тендерної документації передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 особливостей.
У пункті 1.4 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що «Для підтвердження критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з надання послуг поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування Учасником надається довідка за формою згідно Таблиці 1.4. ( Додаток № 1), яка містить інформацію про виконання аналогічного договору. Довідка має містити інформацію не менш ніж про один аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги та інші дані згідно Таблиці вище. Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи: - копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору (у разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) договір(и) субпідряду/субвиконання, то в такому випадку Учасник додатково надає копiю(ї) договору(ів) генерального підряду/субвиконання); - акт(-ти) виконаних робіт (форми КБ-2В) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3).
Отже, на виконання зазначеної вимоги учасник надав три аналогічних договори з підтверджуючими документами, зокрема у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» надано довідку №14/06-06-з від 14.06.2023, в якій зазначено інформацію про досвід виконання трьох аналогічних договорів, в тому числі договір від 24.10.2022 №01.4/33/22, укладеного з Службою автомобільних доріг у Волинській області з послуг з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 503+360 – км 505+284 на суму 93 186 070,00грн, який виконано на суму 91 744 789,00 грн, або на 98 відсотків. У файлі «Акти виконаних робіт_М_07.pdf» учасником надано акти виконаних робіт (форми КБ-2В) та довiдки про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3) до договору від 24.10.2022 №01.4/33/22 з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін) на ділянці км 503+360 – км 505+284. Усі надані учасником аналогічні договори подані з позитивними відгуками контрагентів. Зважаючи на ті обставини, що тендерною документацією передбачено надання не менше одного аналогічного договору, то при розгляді тендерної пропозиції учасника Замовник брав до уваги ті аналогічні договори учасника, які повністю відповідають вимогам та містять підтверджуючі документи їх належного виконання. Натомість, акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року №6 від 14.12.2022 надано не в повному обсязі (відсутня підсумовуюча частина) – не був взятий до розгляду Замовником.
Також, у пункті 1.3 Додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що «У разі залучення Учасником операторів (водіїв, машиністів (їх помічників), тощо) на підставі договору оренди/послуг/перевезення техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), Учасник у складі тендерної пропозиції надає копії трудових книжок або копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво або копії трудових договорів (контрактів) з особами, що будуть задіяні Учасником процедури закупівлі під час виконання договору на підставі договору оренди/послуг/перевезення техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), або інших документів, які підтверджують наявність трудових правовідносин Учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.
Стосовно вимог зазначеного пункту 1.3 Додатку 1 до ТД, то відповідно до Довідки наданої Учасником від 14.06.2023 №14/06-05-з Учасник має у штаті достатньо працівників для надання послуг по предмету закупівлі.
Щодо надання копії наказу, трудової книжки на трудові відносини між машиністом укладача асфальтобетону Мяликом Андрієм Миколайовичем, то відповідно до п. 1 додатку 1 до тендерної документації мінімальна кількість основної техніки зазначено Асфальтоукладальник не менше 1 од. то в довідці від 14.06.2023 №14/06-05-з в п. 11 зазначено працівника - Шуба Андрій Миколайович, машиніст укладача асфальтобетону, прийнятого на роботу відповідно до Наказу від 23.02.2023р. №20/23 К, якого достатньо для роботи одного асфальтоукладальника.
На підставі викладеного вище та відповідно до вимог тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Замовником правомірно визнано учасника ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД» переможцем торгів та укладено з ним договір про закупівлю.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення підпункту другого пункту 44 Постанови №1178 шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю послуг від 03.07.2023 № 11-п/05-07/23 (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України та заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Постанови № 1178 при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Встановлені Держаудитслужбою недоліки при розгляді тендерної пропозиції Учасника носять виключно формальний характер та не пов’язані із неможливістю забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції та виконанням завдання органу державного фінансового контролю – здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань, передбаченого статтею 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю».
Такий захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю є виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю.
Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим.
Крім того, усунення виявленого порушення у запропонований у Висновку спосіб шляхом припинення зобов’язань за договором призведе до порушення прав та інтересів Учасника та матиме негативні наслідки для репутації Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками, які носять суто формальний характер та не пов’язані із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель. Такої ж думки дійшов Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у своїй постанові від 21 січня 2021 року у справі № 120/1297/20-а, де піднімалося таке ж питання. У вказаній справі вирішуючи схожий спір суди першої та апеляційної інстанцій правомірно виходили з принципу пропорційності, як одного з елементів верховенства права, та враховували співмірність між виявленим порушенням та засобами його усунення, визначеними відповідачем.
Окрім того, з огляду на практику розгляду судами аналогічних справ, зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним.
Критерій пропорційності передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов’язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. Справедлива рівновага передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
У Висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується з вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного Договору.
Отже, Висновок Держаудитслужби не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога розірвати договір про закупівлю з переможцем публічної закупівлі, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів — сторін Договору.
На підставі викладеного вважаємо, що вимога Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області про зобов’язання Замовника вжити заходів щодо розірвання укладеного Договору з Учасником не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть виявлених порушень жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси.
Окрім того, з огляду на практику ЄСПЛ Висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога здійснити заходи у невизначений спосіб шляхом припинення зобов’язань за договором, який виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів - сторін договору.
З урахуванням описаного, із дотриманням вимог Закону та Особливостей, Замовником було укладено договір з Учасником, відповідно Замовник набув прав та обов’язків відповідно до договору.
Учасником надаються послуги належним чином згідно укладеного договору та після здачі яких Учасник вступає у гарантійні зобов’язання перед Замовником за надані послуги.
У той час, Держаудитслужба зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором, тобто Держаудитслужба зобов’язує Замовника, в тому числі, відмовитися від гарантійних зобов’язань Учасника, та повернутися в становище, що існувало до укладення договору (повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування), що в тому числі спричинить значну шкоду інтересам держави та користувачам автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Волинській області області.
Відповіді ще немає
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 21 вересня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 06 жовтня 2023 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Оскарження в суді
Опис: | Подано позовну заяву (в порядку статті 160 КАС України) |
Дата публікації: | 05 жовтня 2023 |
Номер відкриття провадження: | 140/31467/23 |
Дата відкриття провадження: | 14 листопада 2023 |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 19 червня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ВОЛИНЬДОРБУД" |
117 615 417,80
UAH з ПДВ
|
117 615 417,80
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ВОЛИНЬДОРБУД" #43196316 |
Переможець |
117 615 417,80
UAH з ПДВ
|
22 червня 2023 09:25
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
26 грудня 2023 14:58
|
ДУ №01 до Договору № 11-п_05-07_23.PDF | зміни до договору |
26 грудня 2023 14:56
|
Електронний підпис | укладений |
03 липня 2023 15:25
|
Договір від 03.07.2023 № 11-п_05-07_23.PDF | укладений |
03 липня 2023 15:24
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 26 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 26 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміни в орієнтовний план фінансування |
Номер договору про закупівлю: | 11-п/05-07/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 01 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |