Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АГЕНТСТВО МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ" |
Код ЄДРПОУ: | 42852223 |
Місцезнаходження: | 25006, Україна , Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Преображенська, буд. 2 |
Контактна особа: |
Сергій Горпинченко +380522320635 torgy_amd@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 травня 2023 19:09 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 31 травня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 31 травня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 03 червня 2023 01:00 |
Початок аукціону: | 05 червня 2023 12:14 |
Початок аукціону: | 05 червня 2023 12:14 |
Очікувана вартість: | 3 374 704,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 33 747,04 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної гарантії (далі - гарантія) з накладеним кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі - гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником. Гарантія надана резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією відповідного документу гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 15 000,00 (п’ятнадцять тисяч) грн. 00 коп. (визначено замовником відповідно до частини першої статті 25 Закону). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. Датою розкриття тендерних пропозицій є кінцева дата подання тендерних пропозицій. Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). Гарантія повинна бути складена за формою, що затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №2628 від 14.12.20р. Гарантія повинна відповідати Вимогам до гарантії затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №2628 від 14.12.20р. Гарантія повинна бути покрита грошовими коштами. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено наступними документами (надаються у складі тендерної пропозиції): - довідкою, виданою банком-гарантом, з накладеним кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи банку-гаранту, про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі не меншому ніж це передбачено даним пунктом цього розділу. - випискою, виданою банком-гарантом, з рахунку, відкритого в установі банку-гаранта на якому обліковуються кошти грошового забезпечення гарантії. Копія документу, який підтверджує повноваження відповідної посадової (службової) особи банку, на ім’я якої видано відповідний електронний підпис, який накладено на файл гарантії, має бути надана у складі тендерної пропозиції. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Реквізити для оформлення гарантії: Державне підприємство "Агентство місцевих автомобільних доріг", вул. Преображенська, 2, м. Кропивницький, 25006; код ЄДРПОУ 42852223; р/р UA408201720355149001000162452, Держказначейська служба України м. Київ ГУДКСУ у Кіровоградській області, Код банку 820172. Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику при виникненні обставин, вказаних у п.3 інструкції з підготовки тендерної пропозиції), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету. Електронна банківська гарантія та документи, передбачені цим пунктом Тендерної документації, надаються у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис особи, яка підписала гарантію/документи, що надаються у складі тендерної пропозиції. На гарантію та документи передбачені цим пунктом повинен бути накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи яка вказана як підписант в самому документі на який накладається КЕП. Разом із електронною банківською гарантією надаються завірені банком: копія ліцензії/витягу з державного реєстру банків. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 15000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Аванс | 10 | Календарні | 30 | |
Дата закінчення звітного періоду | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 80% |
Відстань перевезення асфальтобетонної суміші від місця виробництва (асфальтобетонного заводу) до об’єкту ремонту : | 20% |
до 30 км. (включно): | 20% |
Від 30 км до 60 км (включно): | 10% |
Від 60 км до 90 км (включно): | 5% |
більше 90 км: | 0% |
29 травня 2023 12:50 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
29 травня 2023 12:49 |
Додаток 3 (проект договору) .doc | |
29 травня 2023 12:49 |
Додаток 2.pdf | |
29 травня 2023 12:49 |
ТД КР Марата м. Гайворон-1.pdf | |
29 травня 2023 12:49 |
Перелік змін до тендерної документації 1.doc |
29 травня 2023 12:50 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
29 травня 2023 12:49 |
Додаток 3 (проект договору) .doc
|
|||
29 травня 2023 12:49 |
Додаток 2.pdf
|
|||
29 травня 2023 12:49 |
ТД КР Марата м. Гайворон-1.pdf
|
|||
29 травня 2023 12:49 |
Перелік змін до тендерної документації 1.doc
|
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-09-18-000015 ● 8cb862556ab5402eb606c119adc455ba
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 15 вересня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 19 вересня 2023 11:52 |
15.09.2023 № 186
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/8714-2023 від 03.08.2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 15.09.2023 № 186
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
11 UA-2023-05-26-012939-a 26.05.2023 ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АГЕНТСТВО МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-28 14:25:35
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-26-012939-a), яку проведено ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "АГЕНТСТВО МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ" (далі Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон №922), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, необхідно надати посилання на сторінку веб-сайту (або на офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року №710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
2. Замовником у пункті 1 Додаток 1 «Документи, які вимагаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особи від 29.05.2023 зазначено, що в складі пропозиції учасник торгів повинен надати документи, що підтверджують право користування власником асфальтобетонного заводу землею, яку відведено для розташування асфальтобетонного заводу.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника торгів Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" не надано документи, що підтверджують право користування власником асфальтобетонного заводу землею, яку відведено для розташування асфальтобетонного заводу, чим не дотримано вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації, як наслідок порушено вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону № 922.
Згідно абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922.
Чому, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації ?
3. Просимо пояснити, чому розділ 14 «Проведення розрахунків за виконані роботи» договору підряду від 30.06.2023 №93/23 доповнено пунктом 14.15, тоді, як пункт 14.15 та умови цього пункту відсутні у розділі 14 проекту договору до тендерної документації Замовника (файл: Додаток 3 (проект договору) .doc - 12:49), що суперечить вимогам пункту 18 та 49 Особливостей у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 №471?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-10-03 16:40:58
Відповідь на запит від 28.09.23р.
Надаємо відповідь на запит від 28.09.2023р. по суті заданих питань:
1.Технічні, якісні характеристики та очікувана вартість предмету закупівлі визначені відповідно до зведеного кошторисного розрахунку як частини проектно-кошторисної документації та експертного звіту. Розмір бюджетного призначення згідно Розпорядження начальника Кіровоградської обласної військової адміністрації від 01.03.2023р. №207-р «Про затвердження напрямків використання коштів субвенції та переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, фінансування яких буде здійснюватися у 2023 році за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах» .
Поряд з цим, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) - https://www.tender.kr.ua/ .
Окрім цього надаємо копії (додаються в окремих файлах) зведеного кошторисного розрахунку та експертного звіту.
2. Доводимо до Вашого відома, що Учасником (ДП «Кіровоградський облавтодор») в складі Пропозиції надано необхідні документи, що підтверджують право користування власником асфальтобетонного заводу землею, яку відведено для розташування асфальтобетонного заводу згідно вимог тендерної документації, чим в повній мірі дотримано вимоги тендерної документації. Документ розміщений: файл «АБЗ.rar» створений 2 черв. 18:00 – файл в архіві - «Свідоцтво про право власності.pdf» 2 сторінка.
3. Стосовно різниці умов укладеного договору №93/23 від проекту договору (Додаток 3 до ТД) в частині доповнення договору пунктом 14.15 повідомляємо наступне.
Згідно п.19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою КМУ №1178
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Відповідно до частини 1, 4 та 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону: договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) та Господарського кодексу України (далі ГКУ) з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно статті 638 ЦКУ договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Істотними умовами договору згідно ГКУ та ЦКУ є:
• умови про предмет договору (ч. 1 ст. 638 ЦКУ).
Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості (ч. 3 статті 180 ГКУ)
• ціна договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ);
• строк дії договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ). Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору;
• умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди (ст. 638 ЦКУ).
В даному випадку також в повній мірі дотримано вимоги ч. 4 ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: в укладеному договорі про закупівлю умови договору про закупівлю не відрізняються від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
Таким чином доповнення пункту 14.15 розділу 14 договору підряду № 93/23 є правомірним та не містить істотних умов договору та/або змін істотних умов договору.
Надання інформації про усунення порушення замовником
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі від 10 жовтня 2023 року (UA-M-2023-09-18-000015) Управлінням Східного офісу Держаудитслужби (далі – ДАСУ) (Наказ від 15.09.2023 № 186 «Про початок моніторингу процедур закупівель» розпочато моніторинг UA-M-2023-09-18-000015) закупівлі: Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Марата (від перехр. з вул. Ніни Богач до перехр. з вул Армійська) в м. Гайворон, Голованівського району, Кіровоградської області (КОРИГУВАННЯ). Підставою початку моніторингу вказано – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Відповідно до висновку про результати моніторингу закупівлі від 10 жовтня 2023 року (UA-M-2023-09-18-000015) ДАСУ безпідставно та необгрунтовано встановлено порушення вимог порушення пунктів 18, 49 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р. (далі – Особливості) Заперечуючи вищезазначений висновок ДАСУ надаємо наступні пояснення (заперечення). Дані заперечення ґрунтуються не лише на власній суб’єктивній думці (позиції) Замовника, а в першу чергу на усталеній судовій практиці з порушених у висновку питань (зокрема Рішення Рівненського окружного адміністративного суду, Закарпатського окружного адміністративного суду, Дніпропетровського окружного адміністративного суду, Постанови Третього апеляційного адміністративного суду, Постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду). У Висновку зазначено, що умови укладеного договору від 30.06.2023 № 93/23 не відповідають умовам проекту договору. Так, розділ 14 «Проведення розрахунків за виконані роботи» договору підряду від 30.06.2023 №93/23 доповнено пунктом 14.15, тоді, як пункт 14.15 та умови цього пункту відсутні у розділі 14 проекту договору до тендерної документації Замовника (файл: Додаток 3 (проект договору) з чого вбачається порушення пунктів 18, 49 Особливостей, що не відповідає дійсності і підтверджується нижченаведеним. Відповідно до статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Згідно пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей. Таким чином Особливостями та законом чітко встановлено, що основою для укладення господарських договорів є положення Цивільного кодексу (далі – ЦКУ) та Господарського кодексу (далі – ГКУ) з урахуванням вимог Закону та Осрбливостей. Так, частиною першою статті 628 ЦКУ визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства Згідно статті 638 ЦКУ договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Також ГКУ та ЦКУ чітко визначені істотні умови договору якими є: • умови про предмет договору (ч. 1 ст. 638 ЦКУ). Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості (ч. 3 статті 180 ГКУ) • ціна договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ); • строк дії договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ). Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору; • умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди (ст. 638 ЦКУ). Поряд з цим статтею 41 Закону та на даний час п. 19 Особливостей також встановлені істотні умови договору про закупівлю, які не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. Таким чином, вказаною нормою встановлено заборону на зміну істотних умов договору (предмет, ціна, строк виконання робіт, тощо) порівняно зі змістом тендерної пропозиції. В той же час, закон не містить заборони на уточнення редакції та доповнення пунктів проекту договору при погодженні його умов між замовником та переможцем торгів, якщо внаслідок цього не змінюються істотні умови договору. Як вбачається зі змісту підписаного договору № 93/23 від 30.06.2023 року (далі – договір) істотні умови договору не змінилися, а лише доповнено окремий один пункт договору умовою (положенням) яке не є істотним. При цьому, такі зміни не вплинули на істотні умови договору про закупівлю. Аналогічною є позиція Закарпатського окружного адміністративного суду по ідентичній справі № 260/1291/21. Що стосується пункту 18 Особливостей, положення якого на хибну думку ДАСУ порушив Замовник, то в ньому так як і в ч. 4 статті 41 Закону, зазначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Тут слід особливо підкреслити, що відповідно до п. 18 Особливостей умови договору не повинні відрізнятись саме від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Умови договору про закупівлю року жодним чином не відрізняються від тендерної пропозиції переможця торгів Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" та в повній мірі їй відповідають. Так дійсно, як зазначено у Висновку ДАСУ в складі пропозиції переможця міститься довідка від 30.05.2023р. №788 де переможець гарантує виконання своїх зобов’язань по закупівлі у відповідності до тендерної документації, вимог технічної специфікації (Додаток 2), положень проекту договору (Додаток 3) та за ціною за результатами аукціону, що в повній мірі і відображено в укладеному договорі № 93/23 від 30.06.2023 року. Якщо проаналізувати зміст укладеного договору № 93/23 від 30.06.2023 року то всі положення проекту договору зазначеного в Додатку 3 тендерної документації в повному обсязі без буд-яких змін містяться в укладеному договорі № 93/23 від 30.06.2023р. Таким чином умови договору про закупівлю в повній мірі відповідають змісту тендерної пропозиції переможця. Після визначення Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" переможцем процедури закупівлі UA-2023-05-26-012939-a між замовником та вказаною юридичною особою як переможцем підписано договір до якого в повному обсязі увійшли всі положення проекту договору та доповнено пунктом 14.15 зміст якого не є істотною умовою договору та не призводить до їх зміни. Водночас, частиною першою статті 628 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Таким чином усі істотні умови проекту договору, наявного у тендерній документації та укладеного договору, за результатами проведення процедури закупівлі UA-2023-05-26-012939 залишилися незмінними при тому, що Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" погодилося саме з істотними умовами проекту договору, то наявність в укладеному Договорі додаткових положень немає будь-яких юридичних наслідків та не впливає на загальний хід виконання зобов`язання. Слід окремо зазначити, що станом на час подання тендерних пропозицій учасники розуміли, що неістотні умови проекту договору, долученого до тендерної документації та договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури, можуть бути частково доповнені або змінені, що не суперечить частині четвертій статті 41 Закону та пунктам 18 та 19 Особливостей. Отже виходячи з наведеного вище, доповнення змісту договору не суперечить змісту проекту договору підряду (додаток 3 до тендерної документації) з яким погодився Учасник в довідці вих. № 788 від 30.05.2023р. а також положенням чинного законодавства. На підставі вищенаведеного, умови укладеного договору за результатами процедури закупівлі UA-2023-05-26-012939-a не відрізняються від змісту тендерної пропозиції Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", а тому, посилання у Висновку на порушення Замовником вимог пунктів 18 та 49 Особливостей є безпідставним. Аналогічною є позиція Рівненського окружного адміністративного суду по ідентичній справі № 460/15690/22, а також Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду підтверджені Постановою Третього апеляційного адміністративного суду та остаточно правова позиція з даного питання врегульована Постановою Верховного Суду України по справі № 160/6513/21. В даному випадку також доречно викласти правову позицію Верховного Суду України з порушеного у Висновку питання, яка повністю нівелює даний Висновок ДАСУ. Позиція Верховного Суду України міститься у пунктах 23-24 Постанови по справі № 160/6513/21, де зокрема зазначено: Підхід відповідача (ДАСУ) до перевірки умов договору на відповідність змісту тендерної документації і тендерної пропозиції по суті звівся до дослівного зіставлення тексту/умов договору, укладеного з переможцем процедури закупівлі, з текстами/умовами проєкту цього договору, який був у складі тендерної документації, а також у складі тендерної пропозиції переможця. Проте, звертаючи увагу на текстові розбіжності/відмінності між договором і його проєктами, відповідач (ДАСУ) не пояснив, наскільки суттєвими, значимими вони є в площині відкритих торгів, в рамках яких цей договір укладено, а головно тендерній пропозиції, яка, зауважимо, складається не тільки з проєкту договору, але й містить іншу інформацію і документацію, з якою у підсумку теж мають узгоджуватися умови договору з переможцем процедури закупівлі. Одначе на це питання звернули увагу суди попередніх інстанцій, які проаналізували суть і причини розбіжностей, відтак дійшли висновку, що ті зміни і доповнення договору, які відповідач (ДАСУ) у Спірному висновку розглядає як відхилення від тендерної документації і тендерної пропозиції, по суті такими не є. В обсязі з`ясованих в цій справі обставин колегія суддів погоджується з цими висновками судів першої та апеляційної інстанцій. Не без того, що договір про закупівлю має основуватися на проєкті цього договору (у складі тендерної документації і пропозиції) й містити аналогічні умови. Але це не заперечує й того, що умови проєкту можуть піддаватися редагуванню вже під час укладення договору. За Законом № 922-VIIІ, окремі положення якого наведено вище, вимагається, щоб умови договору про закупівлю не відрізнялися від змісту тендерної пропозиції (частина четверта статті 41), а його істотні умови не змінювалися після підписання (за винятками, передбаченими у тій же частині п`ятій статті 41). У цьому зв`язку важливо розуміти, що умови договору про закупівлю не повинні саме сутнісно, змістовно виходити за рамки тендерної пропозиції (за винятком тих випадків, які передбачає Закон № 922-VIIІ). Несуттєві відмінності умов договору про закупівлю від його проєкту, які за своїм наповненням не визначають нових договірних зобов`язань, не звужують чи, навпаки, не розширюють договірних зобов`язань сторін, які витікають із тендерних пропозицій і тендерної документації, й не суперечать останнім, не можуть мати наслідком нікчемність договору про закупівлю.
2023-10-17 15:42:52
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 10 жовтня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 25 жовтня 2023 |
Порушення виявлено
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Оскарження в суді
Опис: | Інформація щодо подання позовної заяви. |
Дата публікації: | 20 жовтня 2023 |
Номер відкриття провадження: | 340/8853/23 |
Дата відкриття провадження: | 30 жовтня 2023 |
Документи:
31 жовтня 2023 08:16
|
Електронний підпис |
20 жовтня 2023 11:39
|
Електронний підпис |
20 жовтня 2023 11:38
|
Судовий позов.jpg |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 05 червня 2023 12:37
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Коефіціент | Приведена ціна | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|---|---|
Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" |
2 977 915,20
UAH з ПДВ
|
2 977 915,20
UAH з ПДВ
|
1.25 | 2 382 332.16 | Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Уманьдоррембуд" |
3 312 738,65
UAH з ПДВ
|
3 312 738,65
UAH з ПДВ
|
1.0625 | 3 117 871.67 | Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" #32039992 |
Переможець |
2 977 915,20
UAH з ПДВ
|
16 червня 2023 21:25
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 16 червня 2023 14:04
|
Повідомлення про намір укласти договір
Дата і час публікації: 16 червня 2023 21:25
Учасник | Пропозиція | Документи |
Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" #32039992 |
2 977 915,20
UAH з ПДВ
|
Документи |
---|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
09 січня 2024 09:26
|
Електронний підпис | зміни до договору |
27 грудня 2023 16:32
|
ДУ 106-23-237 (Марата, Гайворон) 25.12.pdf | зміни до договору |
27 грудня 2023 16:31
|
Електронний підпис | зміни до договору |
25 серпня 2023 20:06
|
ДУ 93-23-136 (Марата).pdf | зміни до договору |
25 серпня 2023 20:04
|
Електронний підпис | укладений |
03 липня 2023 08:56
|
93-23 (Марата, Гайворон).pdf | укладений |
03 липня 2023 08:55
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 24 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 25 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміна реквізитів Замовника |
Номер договору про закупівлю: | 93/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 93\23\136 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 25 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 27 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | економія за результатами виконання робіт |
Номер договору про закупівлю: | 93/23 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 93/23/238 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |