Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік).
Очікувана вартість
1 050 894 956,37 UAH
UA-2023-05-25-013780-a ● 9652ad50445545d1825ad333e49c2c81
Спрощена закупівля
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Міністерство оборони України (Відділ підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ) |
Код ЄДРПОУ: | 00034022 |
Вебсайт: | https://www.mil.gov.ua |
Місцезнаходження: | 03168, Україна , м. Київ обл., м. Київ, просп. Повітрофлотський, 6 |
Контактна особа: |
Наталія Руденко +0444547355 maivenn@ukr.net |
Категорія: | Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 25 травня 2023 19:07 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 31 травня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 05 червня 2023 18:00 |
Початок аукціону: | 06 червня 2023 15:58 |
Очікувана вартість: | 1 050 894 956,37 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 10 508 949,56 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Замовником вимагається внесення учасником забезпечення пропозиції у формі: електронної банківської гарантії – яка повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, містити інформацію про зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 9.7 цього розділу, відшкодувати на рахунок Міністерства оборони України кошти у сумі забезпечення пропозиції, визначених у пункті 9.3 цього розділу та обов’язково повинно бути накладено КЕП уповноваженої особи банку. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 10508949.56 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Замовником вимагається від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у формі: депозиту (безвідсоткового) – внесення на рахунок замовника суми, яка дорівнює 3 відсотку вартості договору. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15890000-3: Продукти харчування та сушені продукти різні
місто Київ
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
6759471 комплект
Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
02 липня 2023
—
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 15890000-3 — Продукти харчування та сушені продукти різні
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Розрахунки за Договором проводяться шляхом оплати за фактично постачені комплекти продуктів за умови надходження коштів з Державного бюджету України, передбачені на зазначені цілі, протягом 30 календарних днів з дня надходження належним чином оформлених документів; за рішенням Замовника можливе надання попередньої оплати. | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо банківської гарантії
Дата подання: 26 травня 2023 10:53
Дата відповіді: 29 травня 2023 16:55
Шановний Замовник. В тендерній документації вимагається: "Разом з гарантією надаються: сканований оригінал/копія банківської ліцензії про надання банківських послуг, виданої банку (копія даного документа повинна бути завірена банком) та сканований оригінал/копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію (копія даного документа повинна бути завірена банком)."
Відповідно до статті 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банківська ліцензія – запис у Державному реєстрі банків про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності.
Яким чином можливо надати "запис у Державному реєстрі банків"? Крім того, яким чином банк може завірити запис у реєстрі??
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до статті 19 Закону України “Про банки і банківську діяльність” Національний банк України протягом двох робочих днів з дня прийняття рішення про видачу банківської ліцензії:
вносить відповідний запис до Державного реєстру банків;
надає банку витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії.
Таким чином у банку є витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії, крім того на сайті Національного банку України в розділі ліцензування банків є банківські ліцензії, яку можна отримати та завірити.
вносить відповідний запис до Державного реєстру банків;
надає банку витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії.
Таким чином у банку є витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії, крім того на сайті Національного банку України в розділі ліцензування банків є банківські ліцензії, яку можна отримати та завірити.
Вартість комплекту
Дата подання: 26 травня 2023 12:47
Дата відповіді: 29 травня 2023 16:55
Замовником визначено граничну вартість кожного продукту, відповідно кожен продукт з каталогу можна розцінити за вказаною вами вартістю. Як так виходить, якщо проставляти вами дозволену ціну на всі продукти – вартість комплекту становитиме 162 грн. з ПДВ, а ви даєте за набір 155,47 грн. Чому виникла така невідповідність? Дякуємо за відповідь.
Відповідь: Замовником визначено граничну вартість кожного продукту, тобто найвища можлива вартість конкретного найменування товару. Очікувана вартість комплекту продуктів харчування за Каталогом продуктів харчування не складається з граничних цін.
Про граничну вартість
Дата подання: 26 травня 2023 13:17
Дата відповіді: 29 травня 2023 16:55
Шановний Замовник. У Додатку 3 вказано ціну на "1056 Спаржа свіжа". Підкажіть будь ласка, де за такою ціною можна купити спаржу, у продажну вартість якої має бути закладена логістика, з урахуванням що ціна на спаржу починається від 400 грн.? Керуючись якими статистичними даними, вами вказується ціна 262,08 грн. з ПДВ?
Відповідь: Замовником визначено граничну вартість на “1056 Спаржа свіжа” з урахуванням дії договору (до 31.12.2023), який буде укладено за результатами проведення спрощеної закупівлі, та терміном постачання на “1056 Спаржа свіжа” з 02.07.2023 до 31.10.2023 (відповідно до додатку 14.4. Періоди поставки до проєкту договору).
умови участі
Дата подання: 26 травня 2023 15:44
Дата відповіді: 29 травня 2023 16:55
Доброго дня! Відповідно до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме відповідно до підпункту 4 пункту 12.3. «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, вимогам установленим статтею 17 Закону та іншим вимогам Закону, що подаються у складі пропозиції : Для підтвердження фінансової спроможності, надається:
- скановані оригінали/копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) станом на 31.12.2020, 31.12.2021 та 31.12.2022, Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід), Звіту про рух грошових коштів, Звіту про власний капітал за 2020, 2021 та 2022 рік, за формами визначеними Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або сканований оригінал/копія Фінансової звітності малого підприємства чи Фінансової звітності мікропідприємства за 2020, 2021 та 2022 роки, за формами визначеними Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39. Порядок заповнення вказаних форм фінансової звітності має відповідати вказаним Національним положенням (стандартам) бухгалтерського обліку.
- сканований оригінал/копія податкової декларації з податку на прибуток підприємств за звітний період в якому учасник закупівлі був платником податку на прибуток підприємств у 2020, 2021 та 2022 роках (Наказ Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року N 897). Показник за рядком 02 Декларації «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, -)» має дорівнювати показнику рядка 2290 «Фінансовий результат до оподаткування» Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) або Звіту про фінансові результати (форма 2-м), відповідного звітного періоду приведеного до єдиного показника кратності грошової одиниці, в разі якщо учасник закупівлі був платником податку на прибуток підприємств протягом всього звітного року.
В разі якщо дата державної реєстрації учасника закупівлі припадає на дату після 01.01.2020 року, вказані вище документи подаються лише за повні звітні роки.
В разі, якщо учасник закупівлі в будь-якому періоді починаючи з 1 квітня 2022 року був платником єдиного податку третьої групи 2%, замість копії декларації з податку на прибуток надається копія податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за кожен звітний період (місяць) 2022 року.
Фінансова спроможність визначається:
a. Відповідно до поданого Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) або Звіту про фінансові результати (форма 2-м) за рядком 2000 (код рядка “Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)”, який має бути у розмірі не менше 1 (одного) відсотка очікуваної вартості предмету закупівлі (пропорційно очікуваної вартості частини предмета закупівлі (лота) у разі поділу предмета закупівель на частини) за кожний річний звітний період у 2020-2022 роках.
b. Відповідно до поданого Балансу (Звіту про фінансовий стан) або Балансу (форма 1-м) показник чистих активів (власного капіталу) (рядок 1495 графи 4) на кожну балансову дату вказану вище має мати значення більше нуля.
В разі якщо дата державної реєстрації учасника закупівлі припадає на дату після 01.01.2020 року, вказані вище розрахунки визначаються по показникам лише за повні звітні роки.»
Які документи, на виконання зазначених вимог, має надати учасник який зареєстрований у 2022 році? Просимо внести роз’яснення чи буде замовник вважати вимогу виконаною якщо учасник надасть документи за звітній період ( звітній рік), протягом якого учасник здійснював свою діяльність? Просимо внести зміни в Оголошення та виключити дискримінаційну вимогу щодо підтвердження фінансової спроможності станом на 31.12.2020, 31.12.2021 та 31.12.2022, оскільки учасники зареєстровані після 2021 року не зможуть виконати вимоги замовника. Просимо внести зміни до Оголошення таким чином, щоб учасники зареєстровані у 2021-2022 роках мали змогу прийняти участь у закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: У разі якщо дата державної реєстрації учасника закупівлі припадає на дату після 01.01.2020 року, вказана фінансова та податкова звітність подається лише за повні звітні роки, за які учасником була подана така звітність.
Щодо працівників
Дата подання: 27 травня 2023 15:15
Дата відповіді: 29 травня 2023 16:56
Згідно оголошення про проведення прощеної закупівлі, а саме п. 12.3 . Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, вимогам установленим статтею 17 Закону та іншим вимогам Закону, вами вимагається надати:
Скановану довідку у довільній формі про наявність в учасника спрощеної закупівлі працівників не менше ніж 50 осіб. Для підтвердження наданої інформації у складі пропозиції додати сканований оригінал/копію Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого Міністерства фінансів України 13 січня 2015 року № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04 липня 2022 року № 189) без додатків, поданий за останній звітний період до дати Оголошення.
Шановний замовнику, просимо внести зміни в оголошення та виключити дискримінаційну вимогу щодо кількості працівників, учасник , який на сьогодні має більше 50 працівників, але мав менше 50 осіб у останьонму звітному періоді не має змоги брати участь у закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вказана вимога не є дискримінаційною, оскільки забезпечує виконання кваліфікаційного критерію – наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, передбаченого ст. 16 Закону.
Додатково зауважуємо, що дана вимога стосується лише останнього звітного періоду до дати Оголошення.
Додатково зауважуємо, що дана вимога стосується лише останнього звітного періоду до дати Оголошення.
щодо калорійності
Дата подання: 29 травня 2023 14:20
Дата відповіді: 30 травня 2023 16:31
Відповідно до п. 3 Порядку застосування Каталогу продуктів харчування, за результатами проведених процедур закупівель зазначаються ціна та калорійність на кожне найменування продукту.
Учасник зазначає, що визначення вартості продуктів у Каталозі, зокрема можливість запропонувати найнижчу ціну продукту, прямо залежать від вимог Замовника щодо калорійності продуктів харчування у Каталозі.
Умовно, молочні продукти з нижчою поживною цінністю, потенційно можуть мати і нижчу вартість, проте все одно будуть відповідати вимогам Описів продуктів.
Враховуючи викладене, просимо надати роз’яснення
1) Які вимоги Замовника до визначення калорійності продуктів у Каталозі продуктів харчування?
2) Чи встановлює замовник мінімальні та максимальні вимоги щодо калорійності продукту?
3) Яку калорійність повинен сумарно мати Комплект продуктів?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Замовником не виставлено мінімальних та максимальних вимог до калорійності харчових продуктів у Каталозі продуктів харчування.
Разом з тим відповідно до абз. 2 пп. 7.1 п. 7 розділу VI наказу Міністерства оборони України від 29 квітня 2020 року № 140 “Про затвердження Порядку застосування Каталогу продуктів харчування”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15 травня 2020 року за № 444/34727, встановлено, що мінімальна кількість кілокалорій для харчування військовослужбовця на добу складає не менше 3 500 кілокалорій (не розповсюджується на медичні заклади та під час годування службових собак).
Таким чином, вимоги щодо калорійності харчових продуктів у Каталозі продуктів харчування не мають мінімальних та максимальних обмежень та використовуються відповідальними посадовими особами військових частин (установ) Збройних Сил України як однин з компонентів організації харчування для якісного планування мінімальної кількості кілокалорій для військовослужбовців на добу.
Разом з тим відповідно до абз. 2 пп. 7.1 п. 7 розділу VI наказу Міністерства оборони України від 29 квітня 2020 року № 140 “Про затвердження Порядку застосування Каталогу продуктів харчування”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15 травня 2020 року за № 444/34727, встановлено, що мінімальна кількість кілокалорій для харчування військовослужбовця на добу складає не менше 3 500 кілокалорій (не розповсюджується на медичні заклади та під час годування службових собак).
Таким чином, вимоги щодо калорійності харчових продуктів у Каталозі продуктів харчування не мають мінімальних та максимальних обмежень та використовуються відповідальними посадовими особами військових частин (установ) Збройних Сил України як однин з компонентів організації харчування для якісного планування мінімальної кількості кілокалорій для військовослужбовців на добу.
Запитання
Дата подання: 29 травня 2023 16:23
Дата відповіді: 30 травня 2023 16:31
Положеннями Закону України «Про оборонні закупівлі», Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану» передбачено порядки усунення невідповідностей у документах учасника протягом 24 годин.
Наказом ДП “Прозорро” № 25 від 20.10.2022 року було затверджено відповідну Інструкцію, якою спрощені закупівлі в порядку ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» було доповнено функціоналом 24 години для виправлення помилок https://infobox.prozorro.org/articles/poryadok-vikoristannya-elektronnoji-sistemi-pid-chas-diji-voyesnnogo-stanu-zgidno-nakazu-25
Відповідно до п 3. Розділу 2 Інструкції, якщо замовником під час розгляду пропозиції учасника закупівлі, виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у пропозиції та/або подання яких передбачалося умовами, визначеними в оголошенні про проведення СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагається умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, розуміється у тому числі відсутність у складі пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, (крім випадків відсутності забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником закупівлі у складі його пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Поточні вимоги Оголошення не містять остаточного єдиного для всіх учасників порядку усунення невідповідностей у документах.
Вказане суперечить такому принципу публічних закупівель як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи викладене, просимо привести вимоги Оголошення у відповідність та відкрито визначити для всіх учасників порядок усунення невідповідностей у документах.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до абзацу четвертого п. 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 далі – Особливості) придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, в електронній системі закупівель.
Порядок та умови здійснення спрощених закупівель врегульовано ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі”, положеннями якої не передбачено надання права учаснику на усунення недоліків в документах шляхом прикріплення уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту повідомлення учасника відбору про виявлені недоліки
Разом з тим, п. 9 ст.14 Закону “Про публічні закупівлі” передбачено, що Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.
Довідково: щодо інформації зазначеної у зверненні стосовно наказу ДП “Прозорро” від 20.10.2022 №25 “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, повідомляється що наказ стосується тих закупівель, вартість яких є меншою 100 тис. грн. для товарів та послуг, 200 тис. грн для поточного ремонту та 1,5 млн. для робіт.
Порядок та умови здійснення спрощених закупівель врегульовано ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі”, положеннями якої не передбачено надання права учаснику на усунення недоліків в документах шляхом прикріплення уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту повідомлення учасника відбору про виявлені недоліки
Разом з тим, п. 9 ст.14 Закону “Про публічні закупівлі” передбачено, що Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.
Довідково: щодо інформації зазначеної у зверненні стосовно наказу ДП “Прозорро” від 20.10.2022 №25 “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, повідомляється що наказ стосується тих закупівель, вартість яких є меншою 100 тис. грн. для товарів та послуг, 200 тис. грн для поточного ремонту та 1,5 млн. для робіт.
щодо надання забезпечення виконання договору
Дата подання: 29 травня 2023 17:54
Дата відповіді: 30 травня 2023 16:31
Стосовно п. 10 Оголошення та визначення Замовником у Оголошенні вимоги щодо надання забезпечення виконання договору у вигляді депозиту, розмір якого становить 3 % вартості договору
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» До принципів оборонних закупівель, серед інших, належать:
конкурентність;
ефективність використання коштів, результативність.
Пунктом 10 Оголошення передбачено, що Замовником вимагається від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у формі: депозиту (безвідсоткового) – внесення на рахунок замовника суми, яка дорівнює 3 відсотку вартості договору, яка перераховується переможцем на рахунок Міністерства оборони України.
Так, фактично Переможець процедури закупівлі для можливості укладання та виконання договору за вказаною закупівлею повинен перерахувати на рахунок Міністерства оборони України суму у розмірі 3 % вартості договору на строк з 02.07.2023 року по 31.12.2023 року (термін постачання за договором) без урахування того, що договір буде укладений раніше ніж термін постачання, та без урахування строку повернення забезпечення договору.
З урахуванням зазначеного та з урахуванням очікуваної вартості закупівлі, розмір депозиту буде становити десятки мільйонів гривень, що будуть тимчасово вилучені з господарського обороту Переможця та які неможливо буде використовувати при виконанні укладеного договору більше ніж півроку.
Крім того, в умовах воєнного стану, нестабільності національної валюти та постійного коливання курсу Гривні до долару США та Євро, будь-який Учасник включить в ціну своєї пропозиції розмір ймовірної інфляції та ймовірні розміри валютних коливань на суму депозиту у десятки мільйонів гривень, який необхідно буде сплатити у разі укладання договору.
Так само, в ціну своєї пропозиції кожним учасником буде включений розмір мінімального прибутку з суми депозиту у десятки мільйонів гривень, у разі, якщо б учасник міг би використовувати вказані кошти у своїй господарській діяльності (найпростіший наприклад, дохід від розміщення суми депозиту в десятки мільйонів гривень, що вимагається умовами закупівлі, у банку за договором банківського депозиту – орієнтовано 12 % річних від суми депозиту).
Так само, розмір забезпечення виконання договору (3%) втричі перевищує розмір забезпечення пропозиції (1%), що по суті жодним чином обґрунтувати не можливо.
При цьому, необхідно врахувати, що проект Договору, що буде укладений за результатами даної процедури не передбачає попередньої оплати та є досить жорстким з точки зору можливості Замовника вживати заходів щодо належного виконання Переможцем умов договору, в тому числі визначеними умовами відповідальності Постачальника.
Таким чином, вважаємо, що умова щодо надання Переможцем забезпечення виконання договору у вигляді депозиту, розмір якого становить 3 % вартості договору, з самого початку проведення процедури не сприяє отриманню замовником найбільш економічно вигідної цінової пропозиції та штучно звужує конкуренцію, що порушує принципи конкурентності, ефективного використання бюджетних коштів та результативності.
З метою дотримання принципів оборонних закупівель та ефективного використання бюджетних коштів в умовах воєнного стану, просимо внести зміни до Оголошення та зменшити розмір забезпечення виконання договору з 3 % до 1 % та змінити вид забезпечення виконання договору з депозиту на банківську або страхову гарантію.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до частини третьої статті 27 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, яке не перевищує 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Умовами проєкту договору на закупівлю передбачено забезпечення виконання договору всього 3 відсотки вартості договору.
Тому розмір забезпечення виконання договору залишається без змін.
Умовами проєкту договору на закупівлю передбачено забезпечення виконання договору всього 3 відсотки вартості договору.
Тому розмір забезпечення виконання договору залишається без змін.
наявність кваліфікованих працівників
Дата подання: 29 травня 2023 17:54
Дата відповіді: 30 травня 2023 16:32
Стосовно того, що Замовником дискримінаційно визначено спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію наявність кваліфікованих працівників
Відповідно до п.п. 3 п. 12.3 Оголошення визначено, що Учасник повинен подати Скановану довідку у довільній формі про наявність в учасника спрощеної закупівлі працівників не менше ніж 50 осіб. Для підтвердження наданої інформації у складі пропозиції додати сканований оригінал/копію Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого Міністерства фінансів України 13 січня 2015 року № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04 липня 2022 року № 189) без додатків, поданий за останній звітний період до дати Оголошення.
Відповідно до п. 1 розділу 2 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (надалі – Порядок), який затверджений Наказом Міністерства фінансів України 13 січня 2015 року № 4, Розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Отже, останнім звітнім періодом до дати Оголошення буде 1 квартал (січень – березень 2023 року).
При цьому, будь-який Учасник, який не мав у березні 2023 року працевлаштованих 50 осіб, але має 50 працівників станом на травень 2023 року, не зможе відповідно до Оголошення підтвердити відповідність вказаному кваліфікаційному критерію.
Так само, може виникнути абсурдна ситуація, що станом на березень 2023 року учасник у відповідному розрахунку відобразив 49 працівників (а не 50), але станом на травень 2023 року має значно більше ніж 50 працівників, але так само не може взяти участь у вказаних процедурах.
Учасник даної вимоги зазначає, що на момент виходу оголошення про закупівлю має більше ніж 50 працівників, а інформація про це буде відображена у Розрахунку за 2 квартал 2023 року, але через вказану вище вимогу не може прийняти участь у процедурі. При цьому, той факт, що Заявник станом на березень 2023 року мав менше 50 працівників жодним чином не впливає на його здатність виконати договір з терміном виконання з 02.07.2023 року по 31.12.2023 року.
Таким чином, Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, який вимагається для підтвердження кваліфікаційного критерія наявність кваліфікованих працівників фактично не може підтвердити наявності працівників на день подання Учасниками своєї пропозиції, та фактично дискримінує за вказаними вище ознаками Заявника, який по суті за кількісним критерієм працівників відповідає вимогам Оголошення станом на травень 2023 року.
З метою дотримання принципів оборонних закупівель та недискримінації Учасника, Просимо виключити вимогу про подання вказаного Розрахунку за останній звітний період до дати Оголошення або передбачити альтернативну вимогу щодо підтвердження наявності 50 працівників у Учасника станом на момент подання пропозиції «копіями трудових книжок або цивільно-правових договорів або іншими належними документами».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вказана вимога не є дискримінаційною, оскільки забезпечує виконання кваліфікаційного критерію – наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, передбаченого ст. 16 Закону.
Зауважуємо, що дана вимога стосується лише останнього звітного періоду до дати Оголошення.
Зауважуємо, що дана вимога стосується лише останнього звітного періоду до дати Оголошення.
запитання
Дата подання: 30 травня 2023 16:04
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:52
Відповідно до пп. 2 п. 12.3 Оголошення, учасник повинен надати підтвердження наявності 20 одиниць транспорту для перевезення вантажу (в тому числі логістичні послугу).
Прошу роз’яснити чи буде надання Договору про надання транспортних послуг (перевезення вантажів) та свідоцтв про реєстрацію ТЗ перевізника належним виконанням вимог тендерної документації?
Питання 2:
Відповідно до п. 12.2 Оголошення, переможець торгів у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати оприлюднення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель рішення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати державному замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі”.
П. 8 ч. 1 ст. 17 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачає підставу для відхилення якщо, учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура.
В свою чергу, вже п. 12.5 Оголошення, не встановлює жодних вимог до переможця щодо надання підтвердження, про те, що учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура.
Також в пп. 3 та 4 п. 12.5 Оголошення двічі передбачено надання одного і того самого документу – сканований оригінал/копія документу датованого після оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі отриманого на сайті https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing.
Просимо внести зміни до умов Оголошення, та усунути суперечності між п. 12.2 та п. 12.5, визначити остаточний перелік документів, які надаються переможцем.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: 1. Так буде, у разі надання в складі пропозиції підтвердження права власності (користування) транспортними засобами підприємства, що надає логістичні послуги учасника згідно договору.
2. Відповідно до абзацу 7 підпункту 7 пункту 12.3 Оголошення подається довідка у довільній формі, яка повинна містити інформацію про те, що учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура.
Крім того, відповідно до абзацу 7 пункту 12.5 Оголошення учасник спрощеної закупівлі може додатково завантажити на веб-порталі Уповноваженого органу інші документи, що підтверджують відсутність інших підстав, визначених статтею 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, а також згідно абзацу 14 розділу 15 Оголошення за надання недостовірної інформації учасник несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства.
3. Відповідно до пункту 12.5 Оголошення вимагається подання сканованого оригіналу/копії документу датованого після оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі отриманого на сайті https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing, що фізична особа, яка є учасником спрощеної закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), або судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку та сканований оригінал/копію документу датованого після оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі отриманого на сайті https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing, що ч. 6) службова (посадова) особа учасника спрощеної закупівлі, яка підписала пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної спрощеної закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), або судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку. Таким чином, в першому випадку передбачено подання для фізичної особи, а в другому для юридичної особи.
2. Відповідно до абзацу 7 підпункту 7 пункту 12.3 Оголошення подається довідка у довільній формі, яка повинна містити інформацію про те, що учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура.
Крім того, відповідно до абзацу 7 пункту 12.5 Оголошення учасник спрощеної закупівлі може додатково завантажити на веб-порталі Уповноваженого органу інші документи, що підтверджують відсутність інших підстав, визначених статтею 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, а також згідно абзацу 14 розділу 15 Оголошення за надання недостовірної інформації учасник несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства.
3. Відповідно до пункту 12.5 Оголошення вимагається подання сканованого оригіналу/копії документу датованого після оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі отриманого на сайті https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing, що фізична особа, яка є учасником спрощеної закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), або судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку та сканований оригінал/копію документу датованого після оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі отриманого на сайті https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing, що ч. 6) службова (посадова) особа учасника спрощеної закупівлі, яка підписала пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної спрощеної закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), або судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку. Таким чином, в першому випадку передбачено подання для фізичної особи, а в другому для юридичної особи.
щодо проекту договору
Дата подання: 30 травня 2023 16:44
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:55
Відповідно до п. 6.1 Проекту договору, для проведення оплати до Замовника надаються всі видаткові накладні.
Звертаємо увагу, що видаткові накладні є підставою для зарахування продуктів (матеріальних цінностей) на облік Представником замовника.
Відповідно до п 10 Розділу 1 та п. 2 Розділу 2 «Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України», на підставі видаткових накладних здійснюється облік військового майна.
Отже, такий первинних документ має зберігатися у Представників Замовника, на підтвердження підстав зарахування майна на баланс частини.
Для цілей оплати факт приймання-передачі продуктів може підтверджуватися Актом приймання-передачі комплектів продуктів.
Враховуючи викладене, просимо привести умови Проекту договору у відповідність до «Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: На підставі видаткових накладних до зведених актів на оплату Замовником здійснюється оприбуткування товару за централізованими розрахунками, тому умови у зазначеній частині залишаються без змін.
Щодо строків здійснення попередньої оплати
Дата подання: 30 травня 2023 16:46
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:52
Пунктом 1 Постанови КМУ “Деякі питання здійснення розпорядником (одержувачем) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (зі змінами та доповненнями) № 1070 від 04.12.2019 встановлено, що попередня оплата розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт та послуг за поточними видатками – на строк не більше трьох місяців.
Враховуючі довго тривалість та безперервність надання послуг, а також значний період часу, необхідній для збору та надання документів на оплату, безпідставне зменшення терміну попередньої оплати призведе тільки до погіршення умов роботи Постачальника та унеможливіть своєчасно відзвітувати за її використання.
Враховуючі викладене, просимо привести пункт 6.3. Проекту договору у відповідність до Постанови КМУ № 1070 від 04.12.2019 в частині строків здійснення попередньої оплати комплектів продуктів.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: П. 6.3 проекту договору узгоджується з вимогами постанови Кабінету Міністрів України “Деякі питання здійснення розпорядником (одержувачем) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” від 04.12.2019 № 1070 (далі – постанова), а визначення розмірів та строків попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому пункту 1 постанови, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються державним замовником виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва.
Щодо перегляду вартості предмета закупівлі
Дата подання: 30 травня 2023 16:47
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:53
Проектом договору не передбачені умови щодо зміни вартості предмета закупівлі у разі коливання вартості продуктів харчування на ринку, що суперечить пункту 3.8 Протоколу №4 засідання Міжвідомчої робочої групи з питань визначення нових підходів до закупівлі Міністерством оборони продуктів харчування з використанням електронної системи закупівель від 15.03.2023 під головуванням заступника Міністра економіки України Надії БІГУН, що зобов’язує Міністерство оборони “у проекті договору встановити порядок перегляду ціни на категорії продуктів харчування”.
Враховуючі зазначене, вимагаємо додати до умов Проекту договору розділ щодо механізму корегування вартості предмета закупівлі, яким передбачити чіткий порядок дій Замовника та Постачальника щодо перегляду вартості предмета закупівлі у разі коливання вартості продуктів харчування на ринку.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Випадки зміни істотних умов договору, у т.ч. щодо коригування вартості визначені ч. 5 статті 41 Закону України « Про публічні закупівлі» та п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» від 20.03.2022 № 335 .
Крім того, при визначенні очікуваної вартості харчових продуктів враховано офіційний індекс інфляції до кінця поточного року.
Крім того, при визначенні очікуваної вартості харчових продуктів враховано офіційний індекс інфляції до кінця поточного року.
Щодо здійснення перевірок
Дата подання: 30 травня 2023 16:47
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:55
У відповідності до п.п. 8.7.2, 8.7.3, 8.7.4 Розділу 8.7. «Права Уповноваженої особи» Проекту договору, Уповноважена особа згідно проекту договору перебирає на себе функції державних контролюючих органів.
Оскільки, представники МОУ, ГШ та інших органів управління не є стороною договору, їх права та обов’язки читко регламентовані Військовими Статутами, Указами Президента та Постановами КМУ. До їх прав входить контроль та перевірка виключно військових частин та інших органів управління (Замовника та Представника Замовника) та ні яким чином не стосується Постачальника.
З метою усунення наявних вимог, що мають протиріччя із чинними нормами права, просимо зазначені пункти виключити з проекту договору як такі, що протирічать діючому законодавству.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Під час проведення процедури закупівлі Замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено кваліфікаційні вимоги, зокрема щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Такі кваліфікаційні вимоги допомагають замовнику пересвідчитися, що учасник має можливість належно та вчасно доставити необхідні товари на умовах визначених замовником.
Враховуючи, що постачання товару здійснюватиметься на протязі тривалого часу (з 02.07.2023 по 31.12.2023), та є безперервним процесом, умовами проекту договору передбачено право Уповноважених замовником осіб на здійснення перевірки таких вимог Замовника.
Такі кваліфікаційні вимоги допомагають замовнику пересвідчитися, що учасник має можливість належно та вчасно доставити необхідні товари на умовах визначених замовником.
Враховуючи, що постачання товару здійснюватиметься на протязі тривалого часу (з 02.07.2023 по 31.12.2023), та є безперервним процесом, умовами проекту договору передбачено право Уповноважених замовником осіб на здійснення перевірки таких вимог Замовника.
Щодо відповідальності сторін
Дата подання: 30 травня 2023 16:48
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:56
Проектом договору передбачена відповідальність Постачальника у разі несвоєчасного постачання товару, проте взагалі відсутня будь яка відповідальність Замовника за порушення строків надання заявки на постачання харчових продуктів.
За таких обставин на Постачальника буде накладено штрафні санкції за несвоєчасне постачання навіть у разі, якщо Замовником буде надана заявка за одну добу замість передбачених п. 3.2. Проекту договору – 15 діб.
Таким чином, Замовником створюються умови щодо однобічного впливу на створення умов для відповідальності Постачальника, що цілком порушує принципи прозорості та справедливості договору.
Задля виправлення вищезазначеного вимагаємо передбачити доповнення щодо пункту 9.4. Проекту договору наступним змістом:
«Штрафні санкції до Виконавця не застосовуються у випадках:
- порушень договірних зобов’язань під час надання послуг забезпечення комплектами продуктів харчових продуктів щодо кількості (комплектності) та (або) строку поставки комплектів харчових продуктів згідно заявки, у разі порушення Представником Замовника строків та порядку надання заявок, визначених пунктом 3.2 Договору;
- порушень договірних зобов’язань під час надання послуг з освіження продовольства у разі порушення Представником Замовника термінів та порядку надання заявок, визначених пунктом 3.9.1 Договору».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Пропозиції не можуть бути враховані, оскільки предметом закупівлі та предметом проекту договору є постачання товарів (комплектів продуктів харчування за Каталогом), а не надання послуг, та відповідно стороною договору є Постачальник. Також п.3.2. проєкту договору містить строки подання заявок, проте не містить порядку їх подання. п. 3.9.1. у проєкті договору відсутній.
Щодо відповідності товару
Дата подання: 30 травня 2023 16:49
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:57
У відповідності до пункту 2.1. Проекту договору, якість товару повинна відповідати, зокрема Опису продуктів харчування.
Проте, Описи продуктів харчування (консерви м’ясні, консерви рибні, м'ясо заморожене та інші), які є додатками до проекту договору не відповідають вимогам чинних ДСТУ.
Пунктом 3.8 Протоколу №4 засідання Міжвідомчої робочої групи з питань визначення нових підходів до закупівлі Міністерством оборони продуктів харчування з використанням електронної системи закупівель від 15.03.2023 під головуванням заступника Міністра економіки України Надії БІГУН зобов’язує Міністерство оборони переглянути вимоги до складових переліку і привести їх у відповідність із вимогами ДСТУ.
Враховуючі зазначене, вимагаємо привести у відповідність до вимог ДСТУ Описи продуктів харчування або доповнити пункт 2.1. Проекту договору роз’ясненням щодо достатності якісних характеристик продукту у межах не вищих, ніж передбачено чинним ДСТУ у разі, якщо опис товару містить інше.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до частини 3 статті 14 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник в оголошенні зазначає інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Описи продуктів харчування розроблені Міністерством оборони України з метою підвищення якості харчових продуктів, що постачаються для потреб Збройних Сил України та з урахуванням вимог існуючих національних та міжнародних стандартів щодо показників безпечності. Описи продуктів харчування містять необхідні вимоги замовника щодо окремих показників якості продуктів, які не суперечать вимогам стандартів та при організації харчування за системою продовольчого забезпечення з використанням Каталогу продуктів харчування забезпечують повноцінне харчування особового складу Збройних Сил України якісними продуктами.
Слід відмітити, що державними стандартами не забороняється можливість покращення якості продукції (харчових продуктів) шляхом зміни (збільшення/зменшення) окремих показників якості.
Слід відмітити, що державними стандартами не забороняється можливість покращення якості продукції (харчових продуктів) шляхом зміни (збільшення/зменшення) окремих показників якості.
Щодо періодів поставки продуктів
Дата подання: 30 травня 2023 16:50
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:57
Оскільки у відповідності до Опису продуктів харчування деякі товари мають значно довгий період постачання (зокрема огірок сезонний – період постачання з березня по листопад) впродовж якого вартість на ринку різніться до 200%, постачальники змушені пропонувати найбільшу ціну з усіх можливих періодів постачання, що приводить до суттєвого здорожчання каталогу та неефективного використання бюджетних коштів.
З метою недопущення корупційних ризиків та маніпуляцій з боку Представника замовника та Уповноваженої особи, просимо опрацювати зміни в Додатку 14.4. до Проекту договору щодо періодів поставки сезонних продуктів.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Додатком 14.4 проекту договору «Періоди поставки та пакування продуктів харчування до Каталогу продуктів харчування» Замовником визначено вимогу щодо періодів поставки харчових продуктів, які передбачені для постачання у військовій частині за Каталогом продуктів харчування впродовж року, що надає можливість Постачальнику сформувати цінову пропозицію. Разом з тим на сьогоднішній день овочі можуть бути вирощені як у відкритому так і закритому ґрунті, відповідно поставка овочів можлива у військовій частини протягом року.
працівники
Дата подання: 30 травня 2023 18:20
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:58
Чи вірно розуміє учасник, що відповідність кваліфікаційному критерію про наявність не менше 50 працівників має підтверджуватися «середньообліковою кількостю штатних працівників за звітний період» згідно Податкового розрахунку?
Відповідь: Так, відповідно до колонки 3 рядку 101 даного розрахунку.
Щодо кваліфікаційних критеріїв
Дата подання: 30 травня 2023 19:52
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:58
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено перелік кваліфікаційних критеріїв, що можуть використовуватися замовником для оцінки відповідності учасника умовам виконання здійснюваних закупівель, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (ів).
Чинна редакція оголошення не містить будь яких вимог щодо підтвердження наявного досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Таким чином, переможцем закупівлі може бути будь який учасник, який відповідає іншим встановленим критеріям, проте не має хоч-якогось досвіду в постачанні продуктів харчування.
За умов, коли відповідальною за постачання продуктів харчування для ВСУ буде організація, яка до цього часу займалася виключно, наприклад, асфальтуванням доріг та не має жодного розуміння щодо обігу харчових продуктів – наслідки для армії, що воює, можуть бути жахливими та непередбачуваними.
З метою недопущення потенційно негативних наслідків вимагаємо доповнити перелік вимог щодо відповідності потенційних учасників за кваліфікаційними критеріями наявним позитивним досвідом виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, а саме:
Додати до пункту 12.3: «Сканована довідка у довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) щодо постачання комплектів продуктів харчування щодо надання послуги з організації харчування та/або про надання послуг щодо забезпечення харчуванням за контрактом та/або харчування та/або надання послуг забезпечення комплектами продуктів за 2021 рік та/або 2022 рік та/або 2023 рік в якій повинна бути зазначена інформація про найменування суб’єкта господарювання, органу державної влади тощо, з яким було укладено договір, його адреса та контактний телефон, а також стан належного виконання договору стосовно якості та строків.
Для підтвердження зазначеної у довідці інформації учасник повинен надати скановану оригінал/копію аналогічного (аналогічних) договору (договорів) щодо постачання комплектів продуктів харчування та/або щодо надання послуги з організації харчування та/або про надання послуг щодо забезпечення харчуванням за контрактом та/або харчування та/або надання послуг забезпечення комплектами продуктів за 2021 рік та/або 2022 рік та/або 2023 рік з усіма додатками що є невід’ємною частиною договору (у разі наявності) та сканований оригінал/копію відгуку/відгуків (виданий суб’єктом господарювання, органу державної влади тощо, з яким було укладено договір) із зазначенням дати і номеру договору (на який надано відгук) та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків та документи, які підтверджують товарність операції (акти приймання наданих послуг та/або видаткові накладні та/або акт звірки взаєморозрахунків);
Загальна сума поставлених харчових продуктів/наданих послуг за договором повинна бути не меншою ніж 10% очікуваної вартості предмету закупівлі (можливо підтвердити суму наданих послуг декількома аналогічними договорами)».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У зв’язку з тим, що критерій наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) вимагає подання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме аналогічний договір на постачання продуктів харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів), що значно обмежує коло потенційних учасників, Замовником було прийнято рішення не встановлювати зазначений кваліфікаційний критерій.
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У зв’язку з тим, що критерій наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) вимагає подання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме аналогічний договір на постачання продуктів харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів), що значно обмежує коло потенційних учасників, Замовником було прийнято рішення не встановлювати зазначений кваліфікаційний критерій.
Щодо фінансової відповідальності
Дата подання: 30 травня 2023 19:52
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:58
Вимагаємо виключити умови подвійної фінансової відповідальності за здійснення одного й того самого порушення, а саме: у відповідності до п. 10.4 Оголошення за порушення Постачальником строків та/або кількості та/або якості поставлених харчових продуктів передбачено не повернення забезпечення виконання зобов’язань Постачальника за Договором, також за порушення зазначених умов передбачена фінансова відповідальність згідно п. 9.3 Договору.
Створені умови суперечать нормам чинного законодавства, зокрема Конституції України.
Окрім того, створено можливість, за якої уповноважена особа замовника може створювати тиск на постачальника через мінімальне безпідставне нарахування штрафних санкцій що може призвести до втрати значної суми коштів, які надані в якості забезпечення виконання договору.
З метою усунення положень, що створюють можливість для корупційних зловживань та суперечать чинному законодавству, вимагаємо з переліку підстав для не повернення забезпечення виконання зобов’язань виключити випадок щодо порушення постачальником строків та/або кількості та /або якості постачених харчових продуктів за Договором (крім випадку добровільної сплати Постачальником штрафних санкцій, що передбачених Договором).
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до п. 9.8. проекту договору при виявленні порушень будь-яких умов Договору, Представником Замовника (із створенням комісії у складі не менше трьох осіб Представника Замовника) складається Акт про порушення договірних зобов’язань за участі Представника Постачальника.
Таким чином, Представник Постачальника може надати обґрунтовані заперечення (зауваження, пояснення) до відповідного Акту з метою захисту своїх прав та інтересів.
У разі відсутності або відмови Представника Постачальника підписувати Акт про порушення, цей факт фіксується підписами членів комісії, після чого Акт про порушення встановленим порядком надсилається Замовнику та Постачальнику. Замовнику додаються наявні документи з належними доказами факту наявності порушень Постачальником умов Договору.
Крім того, у постанові Північного апеляційного господарського суду по справі 910/21809/21 зазначено: “відносно доводів апелянта щодо подвійної відповідальності за одне і теж порушення договірних зобов’язань колегія суддів зазначає, що неустойка і банківська гарантія є різними способами захисту прав та законних інтересів суб’єктів господарювання, різними засобами забезпечення виконання господарських зобов’язань. Зазначені способи мають різну правову природу і не є взаємовиключними. Сплата коштів кредитору гарантом і сплата штрафних санкцій боржником не належать до одного виду відповідальності. Відтак порушення приписів статті 61Конституції не вбачається”.
Таким чином, Представник Постачальника може надати обґрунтовані заперечення (зауваження, пояснення) до відповідного Акту з метою захисту своїх прав та інтересів.
У разі відсутності або відмови Представника Постачальника підписувати Акт про порушення, цей факт фіксується підписами членів комісії, після чого Акт про порушення встановленим порядком надсилається Замовнику та Постачальнику. Замовнику додаються наявні документи з належними доказами факту наявності порушень Постачальником умов Договору.
Крім того, у постанові Північного апеляційного господарського суду по справі 910/21809/21 зазначено: “відносно доводів апелянта щодо подвійної відповідальності за одне і теж порушення договірних зобов’язань колегія суддів зазначає, що неустойка і банківська гарантія є різними способами захисту прав та законних інтересів суб’єктів господарювання, різними засобами забезпечення виконання господарських зобов’язань. Зазначені способи мають різну правову природу і не є взаємовиключними. Сплата коштів кредитору гарантом і сплата штрафних санкцій боржником не належать до одного виду відповідальності. Відтак порушення приписів статті 61Конституції не вбачається”.
Щодо забезпечення виконання договору
Дата подання: 30 травня 2023 19:52
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:59
Згідно вимог оголошення учасником переможцем передбачено надання забезпечення виконання договору у вигляді, виключно, депозиту у розмірі 3% вартості договору.
З огляду на великий розмір та тривалий термін дії договору оператори ринку змушені будуть вивести під забезпечення фактичні обігові кошти підприємства, що можуть бути більш ефективно використані під час виконання контракту.
Пропонуємо доповнити перелік додаткових видів забезпечення виконання договору у відповідності до передбаченого чинним законодавством, у формі банківської гарантії безвідкличної, безумовної, оформленої відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вибір виду та розміру забезпечення виконання умов договору належить Замовникові відповідно до ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо фінансової спроможності учасника
Дата подання: 30 травня 2023 19:53
Дата відповіді: 31 травня 2023 20:59
Вимагаємо змінити редакцію п. 12.3 документації стосовно підтвердження фінансової спроможності учасника за кожний річний звітний період у 2020-2022 роках, оскільки поточне формулювання є дискримінаційним з огляду на наступне:
- Учаснику, що був створений у 2022 році та мав можливість укладання договорів без використання електронних систем закупівель в порядку постанови КМУ №169 та, як наслідок, не проходив на той час перевірку кваліфікаційної відповідності достатнім є засвідчення наявного чистого доходу від продажу будь чого лише за один звітний рік, а саме 2022, що аж ніяк не може свідчити на достатній діловий досвід та рівень фінансової спроможності підприємства
- В той же час, давно створені оператори ринку зі значним досвідом та високими показниками ділової активності, що мають достатній запиту Замовника рівень фінансової спроможності у 2020 році та останньому звітному 2022 році, але мають менші показники у 2021 році, що аж ніяк не впливає на рівень досвіду та актуальної фінансової спроможності компанії, не зможуть підтвердити кваліфікаційну відповідність вимогам Замовника.
З огляду на вищезазначене, вимагаємо створити рівні умови для участі всіх потенційних учасників, що відповідають вказаним вимогам Замовника реально, а не фіктивно та мають високий рівень досвіду та спроможності, у зв’язку з чим передбачити можливість за п.п. «С» п 12.3 оголошення підтвердити відповідність Учасника за 2020, або 2021, або 2022 роки замість поточної редакції оголошення стосовно відповідності учасника у кожному зі звітних періодів у 2020-2022 роках.
З огляду на той факт, що наявний досвід ділової активності, враховуючи значущість контракту, не може реально засвідчуватися одним річним звітним періодом, вимагаємо переглянути поточне формулювання оголошення, що ставить під сумнів можливість подальшого виконання контракту, не достатньо досвідченим компаніям, що були створені лише у 2022 році.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Вимога щодо підтвердження фінансової спроможності не є дискримінаційною, крім того, Замовник самостійно визначає значущі критерії фінансової спроможності відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”. Таким чином, Замовником визначені вимоги до учасників спрощеної закупівлі та залишаються без змін.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 06 червня 2023 16:33
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РКГ" |
992 290 342,80
UAH з ПДВ
|
777 474 354,42
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП "НЕЩЕРЕТ ОЛЬГА МИКОЛАЇВНА" |
949 029 728,40
UAH з ПДВ
|
811 136 519,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНД КОНСАЛТ" |
997 697 919,60
UAH з ПДВ
|
847 673 488,60
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ГАРНА СТРАВА" |
912 528 585,00
UAH з ПДВ
|
858 182 438,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РКГ" #38452309 |
Відхилено |
777 474 354,42
UAH з ПДВ
|
09 червня 2023 19:10
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 07 червня 2023 19:13
|
ФОП "НЕЩЕРЕТ ОЛЬГА МИКОЛАЇВНА" #2778518568 |
Відхилено |
811 136 519,00
UAH з ПДВ
|
09 червня 2023 19:12
|
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНД КОНСАЛТ" #42239070 |
Переможець |
847 673 488,60
UAH з ПДВ
|
13 червня 2023 18:46
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 13 червня 2023 12:04
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
25 грудня 2023 17:53
|
ДУ 5 до договору 286.2.23.26 ГРАНД КОНСАЛТ.pdf | зміни до договору |
25 грудня 2023 17:49
|
Електронний підпис | зміни до договору |
07 листопада 2023 11:53
|
ДУ 4 до договору 286.2.23.26 ГРАНД КОНСАЛТ.pdf | зміни до договору |
07 листопада 2023 11:52
|
Електронний підпис | зміни до договору |
01 вересня 2023 14:00
|
Електронний підпис | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додатки 14.9.1, 14.9.2 зведені акти погашення.xls | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додаток 14.8. Форма акту про порушення договірних зобовязань субєктом господарювання.docx | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додаток 14.6 Форма Зведеного акту приймання-передачі комплектів продуктів.xls | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додаток 14.3. Заявка на постачання продуктів харчування.xlsx | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додатки 14.7.1, 14.7.2.xls | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додаток 14.2. Описи до продуктів харчування.pdf | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додаток 14.5. Акт приймання-передачі комплектів продуктів.docx | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додаток 14.1. Каталог ДоговорДонецкЗапорожье.xlsx | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Додаток 14.4. Періоди поставки.pdf | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
Договір 26.pdf | укладений |
01 вересня 2023 13:55
|
ДУ 3 до договору 26.pdf | зміни до договору |
01 вересня 2023 10:20
|
Електронний підпис | зміни до договору |
17 серпня 2023 17:06
|
26 ДУ 2 до договору 26.pdf | зміни до договору |
17 серпня 2023 17:05
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 червня 2023 18:41
|
Додаток 14.1. Каталоги ДУ Гранд Консалт Київ 125,40.xlsx | зміни до договору |
23 червня 2023 18:40
|
ДУ 1 до договору 286.2.23.26.pdf | зміни до договору |
23 червня 2023 18:29
|
ДУ 1 до договору 286.2.23.26.pdf | зміни до договору |
23 червня 2023 18:17
|
Додаток 14.1. ДУ КаталогДонецкЗапорожье.xlsx | зміни до договору |
23 червня 2023 18:17
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік | 6759471 | комплект |
125,41
UAH з ПДВ
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 23 червня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 23 червня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг) |
Номер договору про закупівлю: | 286/2/23/26 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 17 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 17 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 286/2/23/26 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 01 вересня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 01 вересня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 286/2/23/26 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 06 листопада 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 07 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 286/2/23/26 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 25 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 25 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 286/2/23/26 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік | 5882278 | комплект |
125,40
UAH з ПДВ
|