Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Верховинського та Косівського районів Івано-Франківської області)
Очікувана вартість
224 853 546,00 UAH
UA-2023-05-18-015128-a ● 2baa2f3ac8ea45d4ac8129381ba8415b
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Державне підприємство "ДОРОГИ ПРИКАРПАТТЯ" |
Код ЄДРПОУ: | 42753775 |
Місцезнаходження: | 76014, Україна , Івано-Франківська обл., місто Івано-Франківськ, вул. Степана Бандери 77 |
Контактна особа: |
Бриндальський Руслан Васильович +380666713002 kanazava78@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 18 травня 2023 18:02 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 червня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 28 червня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 01 липня 2023 11:00 |
Початок аукціону: | 30 травня 2023 13:31 |
Очікувана вартість: | 224 853 546,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 248 535,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна банківська гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом завіреним підписом уповноваженої особи банку-гаранта та печаткою такого банку-гаранта (у разі наявності) (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Електронна банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис та кваліфіковану електронну печатку (у разі наявності) банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України. У разі відсутності банківської гарантії або не підтвердження банківської гарантії кваліфікованим електронним підписом та кваліфікованою електронною печаткою (у разі наявності), подана учасником тендерна пропозиція відхиляється замовником. Електронна банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 №2628 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897) та відповідно до Форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 №2628 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897) (Додаток № 13 до тендерної документації). Якщо у електронній банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією. Електронна банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані банком-гарантом, завірені підписом уповноваженої особи банку-гаранта та печаткою (у разі наявності) такого банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. У разі, якщо учасник бере участь в одному тендері замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему банківську гарантію. Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 2 248 535,46 грн. (два мільйони двісті сорок вісім тисяч п’ятсот тридцять п’ять гривень 46 копійка). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Банківська гарантія має набувати чинності з дня її надання. Тендерна пропозиція, у складі якої буде електронна банківська гарантія, довідка про покриття та виписка з рахунку, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДОРОГИ ПРИКАРПАТТЯ АТ «Укрексімбанк» UA25 322313 00000 26003000050399 код ЄДРПОУ 42753775 |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 2248535.46 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Верховинського та Косівського районів Івано-Франківської області)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
76000, Україна, Івано-Франківська область, Верховинський та Косівський, райони
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 квітня 2024
ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
26 червня 2023 09:06 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
26 червня 2023 08:55 |
зміни Верховина Косів 26.06.docx | |
26 червня 2023 08:55 |
ТД верхов_косів зі змінами 26.06.doc | |
25 травня 2023 08:27 |
зміни ЕУ Верховина Косів.doc | |
18 травня 2023 18:02 |
Додаток 6.doc | |
18 травня 2023 18:02 |
Додаток 5.doc |
26 червня 2023 09:06 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
26 червня 2023 08:55 |
зміни Верховина Косів 26.06.docx
|
||||||
26 червня 2023 08:55 |
ТД верхов_косів зі змінами 26.06.doc
|
||||||
25 травня 2023 08:27 |
зміни ЕУ Верховина Косів.doc
|
||||||
18 травня 2023 18:02 |
Додаток 6.doc
|
||||||
18 травня 2023 18:02 |
Додаток 5.doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Очікувана вартість
Дата подання: 25 травня 2023 10:34
Дата відповіді: 26 травня 2023 15:42
Доброго дня. Згідно з інформацією яка наявна у відкритих джерелах про наявність фінансування з місцевих громад та залишків коштів з попереднього року та Згідно рішення Івано-Франківської обласної ради від 23 грудня 2022 року №576-19/2022 «Про обласний бюджет Івано-Франківської області на 2023 рік» затверджено наступне: Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах становить: 358 494 500 (триста п’ятдесят вісім мільйонів чотириста дев’яносто чотири тисячі п’ятсот гривень) грн. Дана сума є суттєво меншою за очікувані вартості оголошених закупівель. Просимо надати обрунтування чому Вами намірено завищено очікувані вартості закупівель та звідки Ви будете брати бюджетні призначення на оплату наданих послуг за результатами проведення закупівель?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: У відповідь на ваше запитання, хочемо повідомити Вас про те, що визначення очікуваної вартості закупівлі здійснюється згідно вимог чинного законодавства України, а саме у відповідності до ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року.
Згідно п.11. ч.1 ст. 9 ЗУ «Про публічні закупівлі» до основних функцій уповноваженого органу віднесено розроблення та затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" (у редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" від 19.09.2019 № 114-IX, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України своїм Наказом 18.02.2020 року № 275 затвердило «Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Відповідності визначення очікуваної вартості предмета закупівлі нами здійснювалося у відповідності до вищевказаних нормативно-правових актів.
При цьому слід зазначити, що у зв’язку з дією військового стану, економічними проблемами викликаними збройною агресією Російської Федерації, в Україні вцілому і в нашій області зокрема, нажаль мають місце випадки тимчасової недостатності (відсутності відповідних бюджетних призначень у повному необхідному обсягу) на момент початку їх виконання. Однак такі обставини, не можуть і не повинні бути перешкодою для виконання робіт із забезпечення належного рівня експлуатаційного утримання доріг загального користування, які є предметом закупівлі, забезпечення безпечного проїзду по ним, належного утримання мостів, шляхопроводів і інших штучних споруд тощо.
При цьому слід зазначити, що згідно ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
В даний час існує значна нагальна потреба у виконанні робіт (наданні послуг), що є предметом даної закупівлі, у зв’язку з чим вона і оголошена.
Також слід враховувати, що прийняття Івано-Франківською обласною радою 23 грудня 2022 року рішення про затвердження розміру субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, не виключає можливість прийняття у 2023 році додаткових рішень, щодо виділення додаткових коштів, необхідних для виконання робіт (надання послуг), які є предметом закупівлі.
Крім того хочемо звернути вашу увагу на те, що предметом закупівлі передбачено надання послуг не тільки у 2023 році але і у 2024 році. При цьому необхідно враховувати також, що субвенції х державного бюджету місцевим бюджетам не є єдиними джерелом фінансування робіт з експлуатаційного утримання доріг загального користування місцевого значення, оскільки чинним законодавством України передбачено можливість фінансування цих робіт з багатьох джерел зокрема участь у фінансуванні робіт можуть брати також і територіальні громади, а відповідно – можуть бути задіяні додаткові джерела фінансування – кошти місцевих бюджетів відповідних територіальних громад.
Згідно п.11. ч.1 ст. 9 ЗУ «Про публічні закупівлі» до основних функцій уповноваженого органу віднесено розроблення та затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" (у редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" від 19.09.2019 № 114-IX, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України своїм Наказом 18.02.2020 року № 275 затвердило «Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Відповідності визначення очікуваної вартості предмета закупівлі нами здійснювалося у відповідності до вищевказаних нормативно-правових актів.
При цьому слід зазначити, що у зв’язку з дією військового стану, економічними проблемами викликаними збройною агресією Російської Федерації, в Україні вцілому і в нашій області зокрема, нажаль мають місце випадки тимчасової недостатності (відсутності відповідних бюджетних призначень у повному необхідному обсягу) на момент початку їх виконання. Однак такі обставини, не можуть і не повинні бути перешкодою для виконання робіт із забезпечення належного рівня експлуатаційного утримання доріг загального користування, які є предметом закупівлі, забезпечення безпечного проїзду по ним, належного утримання мостів, шляхопроводів і інших штучних споруд тощо.
При цьому слід зазначити, що згідно ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
В даний час існує значна нагальна потреба у виконанні робіт (наданні послуг), що є предметом даної закупівлі, у зв’язку з чим вона і оголошена.
Також слід враховувати, що прийняття Івано-Франківською обласною радою 23 грудня 2022 року рішення про затвердження розміру субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, не виключає можливість прийняття у 2023 році додаткових рішень, щодо виділення додаткових коштів, необхідних для виконання робіт (надання послуг), які є предметом закупівлі.
Крім того хочемо звернути вашу увагу на те, що предметом закупівлі передбачено надання послуг не тільки у 2023 році але і у 2024 році. При цьому необхідно враховувати також, що субвенції х державного бюджету місцевим бюджетам не є єдиними джерелом фінансування робіт з експлуатаційного утримання доріг загального користування місцевого значення, оскільки чинним законодавством України передбачено можливість фінансування цих робіт з багатьох джерел зокрема участь у фінансуванні робіт можуть брати також і територіальні громади, а відповідно – можуть бути задіяні додаткові джерела фінансування – кошти місцевих бюджетів відповідних територіальних громад.
Фінансова звітність
Дата подання: 25 травня 2023 10:40
Дата відповіді: 26 травня 2023 16:20
Добрий день. Згідно Додатку №12 тендерної документації, учасники зобов’язані підтвердити «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Зокрема, учасник вважатиметься таким, що відповідає встановленому цією документацією кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», якщо, згідно з поданою Учасником у складі своєї тендерної пропозиції фінансовою звітністю, як зазначено вище, Учасником підтверджено відповідність усім перерахованим нижче вимогам, а саме: обсяг річного доходу (виручки) Учасника за 2022 рік є не меншим, ніж 60% від суми очікуваної вартості цієї закупівлі.
Фактичне надання послуг за договором з потенційним переможцем торгів буде здійснюватися на протязі 2 (двох) календарних років, а саме: 2023 та 2024 календарного років. У, відповідності до пункту 23 Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства прийнятих згідно Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1572 від 17.08.2020 року: «23. Рекомендуємо замовнику в тендерній документації передбачати період, за який буде підтверджено фінансову спроможність учасником шляхом подання фінансової звітності за відповідний період з урахуванням періоду проведення процедури закупівлі.»
Виходячи із вищевикладеного виходить, що надання послуг буде проводитися і в 2024 календарному році, доцільно вимагати від учасників підтвердження наявності фінансової спроможності також за 2 (два) календарні роки, шляхом надання фінансової звітності як за 2022 рік з урахуванням поточного календарного періоду, так і за 2023 рок. Просимо внести відповідні зміни у тендерну документацію та привести її у відповідність згідно із нормами чинного законодавства та прибрати дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: На Ваше запитання від 25 травня 2023 року «ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ» повідомляємо наступне:
Згідно п 48. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) : «У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону».
Згідно ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» :
«2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).».
Тобто законодавець встановив для Замовників право встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» і вказав на право замовника вимагати для підтвердження відповідності саме «підтвердження обсягу річного доходу (виручки)», і не надавав повноважень Замовникам щодо встановлення вимоги про надання підтвердження у будь-який інший спосіб, зокрема законом не передбачено право Замовників надавати підтвердження обсягу доходу (виручки) за будь-який інший часовий проміжок (місяць, квартал, півріччя, декілька років тощо).
Щодо вказаних Вами Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства прийнятих згідно Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1572 від 17.08.2020 року, слід зазначити, що дані рекомендації розроблені з метою підвищення ефективності закупівель із будівництва (нове будівництво, капітальний ремонт та реконструкція) автомобільних доріг Державним агентством автомобільних доріг та державними організаціями, що належать до його управління. Предметом ж цієї закупівлі є утримання автомобільних доріг а не їх будівництво, яке здійснюється ДП «Дороги Прикарпаття», яке не є ані Державним агенством автомобільних доріг, а ні є державним підприємством, що належить до його управління.
Таким чином тендерною документацією у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлена вимога щодо необхідності підтвердження фінансової спроможності шляхом подання підтвердження саме обсягу річного доходу (виручки). Також хочемо звернути Вашу увагу, що не зважаючи що ЗУ «Про публічні закупівлі» обмежено встановлення розміру такої вимоги у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (тобто не більше 100% вартості закупівлі), тендерною документацією встановлено ця вимога у значно меншому розмірі (у розмірі 60% від вартості закупівлі).
Згідно п 48. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) : «У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону».
Згідно ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» :
«2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).».
Тобто законодавець встановив для Замовників право встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» і вказав на право замовника вимагати для підтвердження відповідності саме «підтвердження обсягу річного доходу (виручки)», і не надавав повноважень Замовникам щодо встановлення вимоги про надання підтвердження у будь-який інший спосіб, зокрема законом не передбачено право Замовників надавати підтвердження обсягу доходу (виручки) за будь-який інший часовий проміжок (місяць, квартал, півріччя, декілька років тощо).
Щодо вказаних Вами Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства прийнятих згідно Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України №1572 від 17.08.2020 року, слід зазначити, що дані рекомендації розроблені з метою підвищення ефективності закупівель із будівництва (нове будівництво, капітальний ремонт та реконструкція) автомобільних доріг Державним агентством автомобільних доріг та державними організаціями, що належать до його управління. Предметом ж цієї закупівлі є утримання автомобільних доріг а не їх будівництво, яке здійснюється ДП «Дороги Прикарпаття», яке не є ані Державним агенством автомобільних доріг, а ні є державним підприємством, що належить до його управління.
Таким чином тендерною документацією у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлена вимога щодо необхідності підтвердження фінансової спроможності шляхом подання підтвердження саме обсягу річного доходу (виручки). Також хочемо звернути Вашу увагу, що не зважаючи що ЗУ «Про публічні закупівлі» обмежено встановлення розміру такої вимоги у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (тобто не більше 100% вартості закупівлі), тендерною документацією встановлено ця вимога у значно меншому розмірі (у розмірі 60% від вартості закупівлі).
Незаконні вимоги
Дата подання: 25 травня 2023 15:22
Дата відповіді: 26 травня 2023 16:42
Уважно вивчивши вимоги тендерної документації вважаємо, що Замовником умисно та неправомірно завищено об’єм послуг які потрібно буде надавати після укладення договорів та не вірно визначено очікувану вартість закупівель. Адже з інформації про виділення коштів Державному підприємству «ДОРОГИ ПРИКАРПАТТЯ» сума становить 358 494 500 (триста п’ятдесят вісім мільйонів чотириста дев’яносто чотири тисячі п’ятсот гривень) грн. при тому, що Замовником оголошено 4 закупівлі на Експлуатаційне утримання сумарно на 1 337 892 170,00 (один мільярд триста тридцять сім мільйонів вісімсот дев’яносто дві тисячі сто сімдесят гривень 00 копійок) грн., що суттєво перевищує суму бюджетних призначень.
Виходячи із вищенаведеного Замовник порушив правила «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» Затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 адже Замовник не має права оголошувати закупівлю очікувана вартість якої врази перевищує бюджетні призначення для цих закупівель. Завищення очікуваної вартості закупівлі і встановлення необґрунтованої вимоги про обсяг річного доходу (виручки) Учасника за 2022 рік є не меншим, ніж 60% від суми очікуваної вартості цієї закупівлі суттєво обмежують коло потенційних учасників, зменшує конкуренцію та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників.
Просимо усунути дану дискримінаційну вимогу шляхом внесення змін у Тендерну документацію шляхом приведення у відповідність очікувані вартості закупівель до наявного бюджетного фінансування. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України зі Скаргою до Державної аудиторської служби України із заявою про вчинення порушення під час проведення процедури закупівлі, у Прокуратуру Івано-франківської області із заявою про вчинення економічного злочину та інші відповідні інстанції з висвітленням Замовника торгів який умисно встановлює незаконні, упереджені вимоги, та робить усе щоб закупівлю виграв лише його учасник.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: На Ваше запитання від 25 травня 2023 року «НЕЗАКОННІ ВИМОГИ» повідомляємо наступне:
Згідно п 48. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) : «У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону».
Згідно ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» :
«2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).».
Тобто законодавець встановив для Замовників право встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» і вказав на право замовника вимагати для підтвердження відповідності саме «підтвердження обсягу річного доходу (виручки)», і не надавав повноважень Замовникам щодо встановлення вимоги про надання підтвердження у будь-який інший спосіб, зокрема законом не передбачено право Замовників надавати підтвердження обсягу доходу (виручки) за будь-який інший часовий проміжок (місяць, квартал, півріччя, декілька років тощо).
Таким чином тендерною документацією», у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», встановлена вимога щодо необхідності підтвердження фінансової спроможності шляхом подання підтвердження саме обсягу річного доходу (виручки). Також хочемо звернути Вашу увагу, що не зважаючи що ЗУ «Про публічні закупівлі» обмежено встановлення розміру такої вимоги у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (тобто не більше 100% вартості закупівлі), тендерною документацією встановлено ця вимога у значно меншому розмірі (у розмірі 60% від вартості закупівлі).
Дана вимога відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року і не є дискримінаційною.
Згідно п 48. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) : «У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону».
Згідно ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» :
«2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).».
Тобто законодавець встановив для Замовників право встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» і вказав на право замовника вимагати для підтвердження відповідності саме «підтвердження обсягу річного доходу (виручки)», і не надавав повноважень Замовникам щодо встановлення вимоги про надання підтвердження у будь-який інший спосіб, зокрема законом не передбачено право Замовників надавати підтвердження обсягу доходу (виручки) за будь-який інший часовий проміжок (місяць, квартал, півріччя, декілька років тощо).
Таким чином тендерною документацією», у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», встановлена вимога щодо необхідності підтвердження фінансової спроможності шляхом подання підтвердження саме обсягу річного доходу (виручки). Також хочемо звернути Вашу увагу, що не зважаючи що ЗУ «Про публічні закупівлі» обмежено встановлення розміру такої вимоги у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (тобто не більше 100% вартості закупівлі), тендерною документацією встановлено ця вимога у значно меншому розмірі (у розмірі 60% від вартості закупівлі).
Дана вимога відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року і не є дискримінаційною.
Аналогічний договір
Дата подання: 26 червня 2023 14:25
Дата відповіді: 28 червня 2023 15:45
Добрий день. У Додатку № 3 до тендерної документації Вами зазначено, що під аналогічним(ими) договором(ами) необхідно розуміти аналогічний(ні) договір(ри) як договір(и) з експлуатаційного утримання та/або поточного дрібного ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого або державного значення та/або поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого або державного значення, та/або будівництва автомобільних доріг загального користування місцевого або державного значення послуги по якому (их) надавалися у період з 2019 року по 2023 рік включно. Просимо надати роз’яснення чому Вами у перелік не включено договори з капітального ремонту адже досвід із капітального ремонту біль складніший чим із поточного дрібного або середнього ремонту?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Зміни до Додатку 3 тендерної документації в частині аналогічного договору внесено на виконання рішення АМКУ № 8186 від 06.06.2023 року.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-05-18-015128-a.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: AzVirt MMC, Код ЄДРПОУ:2000025721
Дата подання: 25 травня 2023 16:00
Дата подання: 25 травня 2023 16:00
СКАРГА що стосується тендерної документації
Скаржником було виявлено вимоги, що суттєво обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 29 травня 2023 18:29
Рішення від 29.05.2023 № 7461.pdf
Дата публікації: 29 травня 2023 18:29
Інформація про резолютивну частину рішення від 06.06.2023 № 8186.pdf
Дата публікації: 07 червня 2023 12:50
Рішення від 06.06.2023 № 8186.pdf
Дата публікації: 09 червня 2023 18:46
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Дата виконання рішення замовником: 28 червня 2023 12:21
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 01 липня 2023 11:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ ПБС |
219 000 000,00
UAH з ПДВ
|
219 000 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
AzVirt MMC |
222 752 000,00
UAH з ПДВ
|
222 752 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ ПБС #32872788 |
Переможець |
219 000 000,00
UAH з ПДВ
|
17 липня 2023 12:02
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 15 липня 2023 16:26
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
01 травня 2024 10:51
|
ду7 до дог6.PDF | зміни до договору |
01 травня 2024 10:49
|
Електронний підпис | укладений |
27 грудня 2023 14:40
|
ду 6 до дог 6.PDF | зміни до договору |
27 грудня 2023 14:39
|
Електронний підпис | укладений |
21 грудня 2023 12:42
|
ду 5 до дог 6.PDF | зміни до договору |
21 грудня 2023 12:41
|
Електронний підпис | укладений |
05 грудня 2023 10:17
|
ду4 до дог 6.PDF | зміни до договору |
05 грудня 2023 10:17
|
Електронний підпис | укладений |
22 листопада 2023 08:37
|
ду 3 до дог 6.PDF | зміни до договору |
22 листопада 2023 08:37
|
Електронний підпис | укладений |
22 листопада 2023 08:36
|
ду 2 до дог 6.PDF | зміни до договору |
22 листопада 2023 08:35
|
Електронний підпис | укладений |
07 листопада 2023 17:05
|
ДУ1 до дог6.PDF | зміни до договору |
07 листопада 2023 17:04
|
Електронний підпис | укладений |
07 листопада 2023 17:00
|
Електронний підпис | укладений |
26 липня 2023 10:41
|
договір 6.PDF | укладений |
26 липня 2023 10:39
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 06 листопада 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 07 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | збільшення бюджетних зобов'язань на 2023 рік |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | не вказано |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 06 листопада 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 07 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | збільшення бюджетних зобов'язань на 2023 рік |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 20 листопада 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 22 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Сторони домовились викласти договірну ціну в новій редакції без зміни її вартості |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 21 листопада 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 22 листопада 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Збільшення бюджетних зобов'язань на 2023 рік |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 04 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 05 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Збільшення бюджетних зобов'язань на 2023 рік |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 20 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 21 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Сторони домовились викласти договірну ціну в новій редакції без зміни її вартості |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 27 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 27 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Збільшити бюджетні зобов'язання на 2023 рік |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 6 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 квітня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 01 травня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку з затримкою фінансування витрат Замовника |
Номер договору про закупівлю: | 6 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 7 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |