Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне підприємство "Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом'янського району" м.Києва |
Код ЄДРПОУ: | 31806946 |
Місцезнаходження: | 03151, Україна , Київська обл., Київ, ВУЛИЦЯ НАРОДНОГО ОПОЛЧЕННЯ, будинок 16 |
Контактна особа: |
Вільхова Яна Леонідівна 380442490990, 380981690762 yvilkhova@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 18 травня 2023 15:54 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 24 травня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 24 травня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 27 травня 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 26 травня 2023 15:15 |
Очікувана вартість: | 8 119 746,01 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 40 598,73 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Учасник надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної гарантії, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції у форматі PDF або Word з накладанням КЕП гаранта. Цією документацією вимагається тендерне забезпечення, яке має бути подане в розмірі: Сума покриття 1% від очікуваної вартості. З покриттям та обовязковим надання договору «Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: — вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим; — вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; — можливості часткової сплати суми гарантії.» 81 197,46 грн. (Вісімдесят одна тисяча сто дев’яносто сім гривень 46 коп.) Термін дії повинен бути не менше ніж 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій Забезпечення тендерних пропозиції надається Учасниками торгів у вигляді електронної гарантії: - гарантії виконання зобов’язань Учасника по сплаті забезпечення тендерної пропозиції, гарантом за якою виступає банківська установа. Тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням, або надане учасником забезпечення не відповідає вимогам тендерної документації, відхиляються Замовником. Умови надання: забезпечення тендерної пропозиції надане Учасниками торгів повинно відповідати вимогам зазначеним в Додатку 8. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень, такої уповноваженої особи від Банку-гаранта. При оформленні забезпечення тендерної пропозиції Учасник повинен дотримуватись затверджених форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції та вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 Вимоги до гарантії виконання зобов’язань Учасника по сплаті забезпечення тендерної пропозиції, гарантом за якою виступає банківська установа 1. При подані тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції надається у електронному вигляді у форматі PDF або Word з накладанням КЕП гаранта, в тексті гарантії вказується посилання за яким можливо перевірити підпис гаранта. 2. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію повинні бути підтверджені сканованою копією довіреності Гаранта (у випадку, якщо підписантом є не Голова правління); 3. Забезпечення тендерної пропозиції повинно містити такі суттєві умови: • Назву документа – “Гарантія”; • Номер, дату та місце складання; • Термін дії повинен бути не менше ніж 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; • Повну або скорочену назву Банка-Гаранта; • Повну або скорочену назву Учасника (принципала), що збігається з назвою, яка зазначена ним в тендерній пропозиції; • Повну або скорочену назву бенефіціара; Платіжні реквізити бенефіціара: р/р UA383052990000026008006806805 в АТ КБ «Приватбанк», МФО 305299, зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайта інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»; • Суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу; • Умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом (за згодою бенефіціара) лише за письмовою згодою із Бенефіціаром (крім випадків продовження строку дії); • Обов’язок банка сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою Замовника (бенефіціара), в якій буде посилання на одну з наступних підстав: - відкликання тендерної пропозиції Учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; - непідписання Учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю; - ненадання переможцем у строк, визначений абзацом п'ятнадцять пункту 44 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 44 Особливостей ; - ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. • Термін сплати грошових коштів протягом 5 робочих або банківських днів з моменту отримання письмової вимоги; • Банківська гарантія має бути чинною із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій ; 4. Банківська гарантія повинна бути надана Учасником у вигляді електроної банківської гарантії з накладанням КЕП Гаранта. 1. Текст банківської гарантії не може містити: • умов про зменшення відповідальності гаранта в будь якому випадку (окрім випадку прострочення подання вимоги). • В разі якщо в тексті гарантії є посилання на договір про надання гарантії між Принципалом та Гарантом, Учасник повинен надати: • - скановану копію даного договору • або • - скановану довідку Гаранта про те, що в даному договорі відсутні будь-які обмеження по виплаті тендерного забезпечення, окрім тих, що вказані в тексті гарантії, текст договору не суперечить гарантії та не призводить до втрати її дійсності чи чинності крім випадків вказаних в тексті гарантії. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 81197.46 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 60 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
22 травня 2023 13:35 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
22 травня 2023 13:33 |
ТД поточний ремонт тунель Чоколівська (зі змінами від 22.05.23.doc | |
22 травня 2023 13:33 |
ЗМІНИ до ТД від 22.05.docx |
22 травня 2023 13:35 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
22 травня 2023 13:33 |
ТД поточний ремонт тунель Чоколівська (зі змінами від 22.05.23.doc
|
|||
22 травня 2023 13:33 |
ЗМІНИ до ТД від 22.05.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
асфальтобетонних покриттів, ширина
фрезерування 2100 мм"
Учасник має машину для холодного фрезерування доріг шириною 2000 мм, яка може виконати ту саму роботу.
Натомість вказана вимога обежує учасника в участі у даній закупівлі.
Вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу
Перелік та кількість техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), яка необхідна для виконання робіт (таблиця 1) та повинна бути вказана, визначено у таблиці 1 додатку 2 до тендерної документації.
Встановлений перелік сформовано виходячи з проведених кошторисних розрахунків очікуваної вартості предмету закупівлі (розділ - II. Будівельні машини і механізми), що зокрема містить найменування будівельного механізму «Машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів, ширина фрезерування 2100 мм».
Враховуючи сказане, Замовник вважає аргументованою вимогу, що стосується підтвердження наявності техніки - Машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів, ширина фрезерування 2100 мм - мінімум 1 одиниця, оскільки вона є фактично необхідною для надання послуг, що є предметом закупівлі.
Звертаємо Вашу увагу, що ДСанПіН 2.2.7.029 Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров`я населення ВТРАТИЛА ЧИННІСТЬ відповідно до Повідомлення Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 15.07.2014 № 33 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/n0009773-14#Text)
Так відповідно до повідомлення, «Враховуючи невиконання рішення Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва у встановлений строк, неоскарження цього рішення та виходячи зі змісту повноважень, регламентованих частиною п'ятою статті 28 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" повідомляємо, що дія постанови Головного державного санітарного лікаря України від 01.07.99 № 29 "Державні санітарні правила та норми 2. Комунальна гігієна. 2.7. Грунт, очистка населених місць, побутові та промислові відходи, санітарна охорона грунту. "Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення" ДСанПіН 2.2.7.029-99", незареєстрованої в Міністерстві юстиції України, зупиняється з 16 вересня 2014 року.»
Таким чином вищевказана Вимога замовника посилається на нечинний нормативно-правовий акт, а тому не відповідає законодавству. Вимагаємо привести Тендерну документацію у відповідність до ЧИННОГО законодавства, шляхом виключення цієї вимоги - «У разі, якщо при транспортуванні та використанні асфальтобетонних сумішей згідно стандартів які поширюється на використовувані асфальтобетонні суміші, передбачено необхідність дотримання вимог ДСанПіН 2.2.7.029, учасником надається чинний висновок (-ки) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш, що буде використовуватися при виконанні робіт/наданні послуг. У будь якому випадку надається оригінал листа – гарантії від учасника закупівлі, який має підтверджувати зобов’язання з застосування заходів із захисту довкілля.»
Відповідно до положень пункту 10 додатку 3 документації, у разі, якщо при транспортуванні та використанні асфальтобетонних сумішей згідно стандартів які поширюється на використовувані асфальтобетонні суміші, передбачено необхідність дотримання вимог ДСанПіН 2.2.7.029, учасником надається чинний висновок (-ки) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш, що буде використовуватися при виконанні робіт/наданні послуг. У будь якому випадку надається оригінал листа – гарантії від учасника закупівлі, який має підтверджувати зобов’язання з застосування заходів із захисту довкілля.
Інформуємо Вас, що необхідність виконання даної вимоги є передбаченою виключно у випадках, якщо при транспортуванні та використанні асфальтобетонних сумішей згідно стандартів які поширюється на використовувані асфальтобетонні суміші, передбачено необхідність дотримання вимог ДСанПіН 2.2.7.029.
У всіх інших випадках, якщо згідно стандартів які поширюється на використовувані асфальтобетонні суміші не встановлено посилання на ДСанПіН 2.2.7.029, потенційні учасники можуть не надавати встановлені на підтвердження відповідності документи.
Опис:
Пункт 1.1.6. Додатку 2 розділу 2 "Вимоги щодо контролю радіаційної якості" є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ ТА ТАКИМ, ЩО ОБМЕЖУЄ КОЛО УЧАСНИКІВ, в частині наявності у учасника радіаційної лабораторії. ДСТУ-Н Б А.3.2-1:2007 пункт 4.3.7 Необхідність проведення радіаційного контролю конкретного виду сировини чи матеріалу встановлюється нормативним документом на цю продукцію. Відповідні лабораторії або дослідження проводяться виробниками конкретного виду будівельної сировини чи матеріалу. Предметом цієї закупівлі є саме поточний ремонт дорожного покриття, а не придбання конкретного виду будівельної сировини чи матеріалу. Учасники цієї закупівлі є підрядниками, а не виробниками. ВИМАГАЄМО ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ВИКЛАДЕНІ В пунктІ 1.1.6. Додатку 2 розділу 2 "Вимоги щодо контролю радіаційної якості" які є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ ТА ТАКИМ, ЩО ОБМЕЖУЄ КОЛО УЧАСНИКІВ.
Відповідно до положень пункту 1.1.6. Вимоги щодо контролю радіаційної якості додатку 2 тендерної документації, оскільки, надання послуг, що є предметом закупівлі передбачено саме в міській забудові, будівельні матеріали, вироби і комплекти, що використовуватимуться при наданні послуг/виконанні робіт, за результатами радіаційно- гігієнічної оцінки сумарної питомої активності природних радіонуклідів мають відповідати І класу радіаційної безпеки відповідно (без обмежень у використанні).
Учасник повинен мати власну чи залучену лабораторію контролю, що є акредитованою на визначення ефективної питомої активності природних радіонуклідів згідно ДСТУ ISO/IEC 17025.
Для документального пiдтвердження наявностi лабораторії на визначення ефективної питомої активності природних радіонуклідів Учасник повинен надати:
- довiдку в довiльнiй формi про наявнiсть вимiрювальної лабораторії в учасника з перелiком спроможності виконання вищезазначених послуг.
- документ, що підтверджує право власності (оренди/користування та/або право власностi на примiщення, обладнання та устаткування) на вказаної лабораторії Учасника або копiя чинного договору з усiма додатками та невід'ємними частинами до договору залучення сторонньої лабораторії Учасником;
- документ (-ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (Атестат про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 ) з де вказано сферу акредитації, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання Учасником відповідно до вказаних вище вимог.
Відповідно до положень пунктів 6.6 ДСТУ Б В.2.7-119:2011 Вихідні матеріали для асфальтобетонної суміші за результатами радіаційно- гігієнічної оцінки сумарної питомої активності природних радіонуклідів згідно з ДБН В.1.4-2.01 повинні відповідати І-ІІ класам відповідно до ДБН В.1.4-1.01.
Сумарна питома активність природних радіонуклідів у будівельних матеріалах, які використовують для всіх видів будівництва без обмежень (I клас), не повинна перевищувати 370 Бк∙кг-1.
Будівельні матеріали, у яких сумарна питома активність природних радіонуклідів знаходиться у межах (370-740) Бк∙кг-1 (II клас), можна використовувати для дорожнього і промислового будівництва поза межами території населених пунктів і зон перспективної забудови.
За таких умов, Замовник вважає обгрунтованою вимогу, що стосується документального пiдтвердження наявностi лабораторії на визначення ефективної питомої активності природних радіонуклідів.
Відповідно до ч.2 ст. 23 ЗУ «про стандартизацію» Національні стандарти та кодекси усталеної практики ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ НА ДОБРОВІЛЬНІЙ ОСНОВІ, КРІМ ВИПАДКІВ, ЯКЩО ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ ВСТАНОВЛЕНА НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМИ АКТАМИ.
Сертифікація за стандартом ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 – не визначена Законодавством Обов’язковою.
Крім того, є безліч інших стандартів, за якими може бути сертифіковано лабораторію, в тому числі ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ІSO 10012:2003, ІDT), що затверджені Наказом державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 25.07.2005 № 187 «Про затвердження національних стандартів України та скасування нормативних документів»; ДСТУ Б А.1.2-1:2007 «Система ліцензування та сертифікації у будівництві», що затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 21.01.2008 N 15; а також багато інших стандартів.
ВИМАГАЄМО ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ВИКЛАДЕНІ В пункті 1.1.5. «Вимоги щодо наявності лабораторії:» Додатку 2 розділу 2 які є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ ТА ТАКИМ, ЩО ОБМЕЖУЄ КОЛО УЧАСНИКІВ.
Відповідно до положень проекту договору, (п6.4.17) Після завершення робіт, Виконавець зобов’язаний за свій рахунок, замовити в акредитованій лабораторії, погодженій з Замовником, випробування зразків дорожнього одягу у місцях, визначених представниками Замовника.
Пунктом 1.1.5 додатку 2 Документації визначено, що Учасник повинен мати власну чи залучену лабораторію контролю якості сумiшей асфальтобетонних, будівельних матеріалів (щебінь, пісок), розчинів будівельних, бетонів (у.т.ч. - неруйнівні методи контролю міцності бетону) та сумішей бетонних, керамічних виробів (у разі їх визначення учасником у наданих кошторисних розрахунках [наприклад – плитка, плитка керамічна]).
Для документального пiдтвердження наявностi вимiрювальної лабораторії Учасник повинен надати:
- довiдку в довiльнiй формi про наявнiсть вимiрювальної лабораторії в учасника з перелiком спроможності виконання вищезазначених послуг (лабораторія має бути атестована НААН та акредитована на проведення контролю якості та методів котролю, відповідно до вказаних вище вимог;
- документ, що підтверджує право власності (оренди/користування та/або право власностi на примiщення, обладнання та устаткування) на вимірювальну(-i) лабораторiю(-ї) Учасника або копiя чинного договору з усiма додатками та невід'ємними частинами до договору залучення сторонньої(-іх) вимірювальної(-их) лабораторії(-й) Учасником;
- документ (-ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (Атестат про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 ) з де вказано сферу акредитації, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання Учасником відповідно до вказаних вище вимог.
Замовник наголошує на тому, що виходячи з положень частини п’ятої статті 23 основного ЗУ «Про публічні закупівлі» , протоколи випробувань повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом саме АКРЕДИТАЦІЇ або іншим способом, визначеним законодавством.
Також, Акредитація лабораторії - процедура, яка передбачає встановлення відповідності діяльності випробувальної лабораторії міжнародним і національним стандартам. Акредитація органів з сертифікації та випробувальних лабораторій - сфера компетентності НААУ - Національного агентства з акредитації в Україні.
На веб-порталі НААУ зокрема розміщено Реєстр акредитованих ООВ, що містить відомості про 731 ДІЮЧИЙ атестат про акредитацію випробовувальних лабораторій згідно ДСТУ ISO/IEC 17025.
Потенційні учасники закупівлі не обмежені обрати одну з більш ніж 731 лабораторій для заключення договору на надання послуг
За таких вимог, Замовник вважає встановлену вимогу, що стосується контролю якості матеріалів необхідною для якісного надання послуг та прямо передбаченою Законом.
- копію диплому про освіту (про вищу освіту) з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера-геодезиста учасника з присвоєнням відповідної кваліфікації ( інженер-геодезист);
- копію кваліфікаційного сертифікату на вказаного учасником інженера з охорони праці (будівництво), який повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво) згідно з вимогами стандарту, яке забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі (далі - ОСП БГ) акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» (орган сертифікації має відповідати вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014»
ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ Є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ ВИМОГАМИ, А ТАКОЖ ПОРУШУЮТЬ ДІЮЧЕ ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ.
Опис:
Згідно ч.4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" зазначено: "4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників". Згідно ст. 15 Закону України "Про охорону праці" зазначено: "На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку. Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю". Вимога про наявність інженер з охорони праці та вимоги щодо копію диплом про освіту з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера з охорони праці (наявність вищої освіти з отримання спеціальності з галузі знань «Інженер з профілактичних робіт», тощо) повністю не відповідає вказаним нормам Закону України "Про охорону праці" щодо можливості суміщення професій на підприємстві та залучення сторонніх фахівців.
Також діюче законодавство не передбачає обов’язкову наявність відповідного фахового диплому у інженера з охорони праці.
Наша компанія має інженера охорони праці з дипломом за іншим напрямком освіти ніж вимагається (що не заборонено законом) та має інженера геодезиста з дипломом за іншим напрямком освіти (що не заборонено законом), а вимога Замовника обмежує конкуренцію Учасника.
Наша компанія також оскаржує подібні дискримінаційні вимоги інших замовників. СКАРГА ДОДАЄТЬСЯ
ВИМАГАЄМО ВИКЛЮЧИТИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ВИМОГИ про надання ««копію диплом про освіту з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера з охорони праці (наявність вищої освіти з отримання спеціальності з галузі знань «Інженер з профілактичних робіт», тощо);
- копію диплому про освіту (про вищу освіту) з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера-геодезиста учасника з присвоєнням відповідної кваліфікації ( інженер-геодезист);
- копію кваліфікаційного сертифікату на вказаного учасником інженера з охорони праці (будівництво), який повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво) згідно з вимогами стандарту, яке забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі (далі - ОСП БГ) акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» (орган сертифікації має відповідати вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014»
В іншому випадку наша компанія змушена буде звертатися за захистом своїх прав до суду, також до правоохоронних органів і НАБУ.
Виходячи з матеріалів направленого звернення, ви вважаєте дискримінаційною вимогу щодо надання :
«копію диплом про освіту з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера з охорони праці (наявність вищої освіти з отримання спеціальності з галузі знань «Інженер з профілактичних робіт», тощо);
- копію диплому про освіту (про вищу освіту) з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера-геодезиста учасника з присвоєнням відповідної кваліфікації ( інженер-геодезист);
- копію кваліфікаційного сертифікату на вказаного учасником інженера з охорони праці (будівництво), який повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво) згідно з вимогами стандарту, яке забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі (далі - ОСП БГ) акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» (орган сертифікації має відповідати вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014»
З цього приводу повідомляємо наступне –
Підтвердження залучення інженера-геодезиста та інженера з охорони праці є необхідною умовою для якісного виконання робіт.
Виходячи з того, що під час надання послуг, що є предметом закупівлі є необхідним контроль заходів зміни рельєфу ділянок виконуваних робіт, дотримання законодавства, правил, стандартів, нормативів, положень, інструкцій з охорони праці, Замовник вважає необхідним наявність працівників вказаних професій.
Виходячи з умов документації, учасники процедури закупівлі можуть мати їх або у штаті, або залучати за сумісництвом, або укладеній цив.угоді.
Також повідомляємо про те, що статтею 7 Закону визначено Органи контролю у сфері закупівель. Частиною четвертою статті 7 Закону визначено, що рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
У разі потреби, Ви не обмежені у зверненні до Органів контролю у сфері закупівель.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-09-12-000008 ● 779668cc461a411dbb58fd8c7a00b0b5
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 12 вересня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 12 вересня 2023 17:21 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
12.09.2023
№ 55-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 12.09.2023 № 55-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2023-05-18-012233-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-09-19 17:55:09
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Поточний ремонт бульв. Чоколівський (Тунель виїзд з бульв. Чоколівський на просп. В.Лобановського) в Солом’янському районі міста Києва» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-012233-a) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію (копії усіх сторінок), експертні звіти, дефектні акти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕЛАРМ» на відповідність тендерній документації Комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Соломʼянського району» м. Києва (далі - Замовник) з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
3. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей та вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що:
Відповідно до підпункту 1.1.6 пункту 1.1 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен мати власну чи залучену лабораторію контролю, що є акредитованою на визначення ефективної питомої активності природних радіонуклідів згідно ДСТУ ISO/IEC 17025 та учасник у складі тендерної пропозиції має надати, зокрема, документ (-ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (Атестат про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019) де вказано сферу акредитації, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання.
При цьому, в пункті 4 розділу 3 тендерної документації вказано, що усі документи повинні надаватися в повному обсязі. Усі документи, які містять додатки, акти, додаткові угоди або інші невід’ємні частини, повинні надаватися разом з ними.
На виконання вказаних вимог учасник ТОВ «ВЕЛАРМ» в складі тендерної пропозиції надав скан-копію атестату про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (ISO/IEC 17025:2019) у сфері випробування продукції для потреб АЕС (матеріали, електрообладнання, контейнери, ЗІЗ, кабельна продукція) за показниками радіаційної безпеки, функціонування, стійкості до зовнішніх впливових факторів; будівельних матеріалів, продукції сільського господарства за показниками радіаційної безпеки, зареєстрованого у Реєстрі 19.08.2020 за № 20102.
Також, в наданому атестаті зазначено, що невід’ємною частиною цього атестату є додаток, який складається з 29 сторінок.
Враховуючи вищевикладене, поясніть який документ надано учасником ТОВ «ВЕЛАРМ» відповідно до вимог пункту 4 розділу 3 тендерної документації та підпункту 1.1.6 пункту 1.1 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації, в частині наявності Атестату про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 на визначення ефективної питомої активності природних радіонуклідів згідно ДСТУ ISO/IEC 17025 в повному обсязі з усіма додатками, які є його невід’ємною частиною, із наданням копії такого документу та зазначенням інформації щодо його подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
Окрім цього, слід зазначити, що 09.06.2023 Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «ВЕЛАРМ».
Учасником ТОВ «ВЕЛАРМ» 10.06.2023 в електронній системі закупівель оприлюднено файл під назвою «1. Документи на усунення порушеннь», в якому надано, зокрема, скан-копію атестату про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері випробування закритих джерел іонізуючого випромінювання, збірників-контейнерів та пакувальних комплектів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів; відбір проб аерозолів та визначення об’ємної активності гамма-випромінюючих радіонуклідів; вимірювання параметрів радіаційної обстановки, зареєстрованого у Реєстрі 21.10.2021 за № 202235 в повному обсязі, разом з додатком, який є його невід’ємною частиною.
Однак, в оприлюдненому повідомленні Замовника відсутня вимога щодо усунення невідповідностей в учасника ТОВ «ВЕЛАРМ» вимогам підпункту 1.1.6 пункту 1.1 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації, а тому надані 10.06.2023 документи учасником ТОВ «ВЕЛАРМ», що стосуються вимог підпункту 1.1.6 пункту 1.1 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації не є частиною тендерної пропозицій та не можуть враховуватись при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ».
4. Відповідно до вимог підпункту 1.2.1 пункту 1.2 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник повинен надати, зокрема, довідку про кваліфікацію та досвід фахівців основних спеціальностей, в тому числі осіб, відповідальних за організацію робіт та складання документації щодо виконання робіт, що будуть залучені до виконання робіт, які є предметом закупівлі та копію диплом про освіту з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера з охорони праці (наявність вищої освіти з отримання спеціальності з галузі знань «Інженер з профілактичних робіт» тощо).
На виконання вищевказаних вимог учасник ТОВ «ВЕЛАРМ» в складі тендерної пропозиції надав довідку про кваліфікацію та досвід фахівців основних спеціальностей, в тому числі осіб, відповідальних за організацію робіт та складання документації щодо виконання робіт, що будуть залучені до виконання робіт, які є предметом закупівлі від 24.05.2023 № 24/67, в якій в пункті 7 зазначено інформацію про інженера з охорони праці – Демченко Світлану Василівну.
Також в складі тендерної пропозиції учасник надав скан-копію диплому спеціаліста, виданого 30.06.1998 Демченко Світлані Василівні, якій присвоєно кваліфікацію вчителя математики та скан-копію свідоцтва про підвищення кваліфікації, виданого 29.11.2007 Демченко Світлані Василівні, який свідчить, що вона підвищила кваліфікацію з курсу «Охорона праці в галузі будівництва».
Враховуючи вищевикладене, поясніть який документ надано учасником ТОВ «ВЕЛАРМ» відповідно до вимог підпункту 1.2.1 пункту 1.2 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації, в частині наявності диплому про освіту з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера з охорони праці Демченко Світлани Василівни, який підтверджує наявність в неї вищої освіти зі спеціальності з галузі знань «Інженер з профілактичних робіт» тощо, із наданням копії такого документу та зазначенням інформації щодо його подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
5. Відповідно до вимог пункту 4 Додатку № 3 до тендерної документації «Розрахунок ціни пропозиції здійснюється Учасником відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами), з урахуванням усіх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, інших витрат».
Також пунктом 5 Додатку № 3 до тендерної документації встановлено вимогу, що «Договірна ціна, що пропонується за умовами торгів, складається на підставі орієнтовного обсягу будівельно-монтажних робіт, який надається в складі документації конкурсних торгів, є приблизним кошторисом (динамічна договірна ціна) та може уточнюватись у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва».
На виконання вищевказаних вимог, учасник ТОВ «ВЕЛАРМ» у складі тендерної пропозиції надав файл «3.2. Договірна ціна», який містить файли «Договірна ціна» в форматі pdf та «365» в формат imd.
Враховуючи вищевикладене, поясніть яким чином Замовником перевірено відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕЛАРМ» вимогам пунктів 4 та 5 Додатку № 3 до тендерної документації, в частині відповідності розрахунку ціни пропозиції учасника вимогам Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (із внесеною Зміною № 1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 6).
6. Відповідно до пункту 3.2 розділу ІІІ проєкту договору та відповідно укладеного договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193 встановлено умову, що «Конкретні види, етапи та строки виконання робіт передбачаються Лінійним графіком виконання робіт (далі – Лінійний графік), який узгоджується та підписується Сторонами протягом 2 (двох) робочих днів з моменту укладення цього Договору та оформлюються укладанням Додаткової угоди до цього Договору. Лінійний графік після підписання Сторонами стає невід’ємною частиною цього Договору».
В електронній системі закупівель оприлюднено додаткові угоди від 03.07.2023 № 1 та від 10.08.2023 № 2, які не містять в собі лінійного графіку виконання робіт.
Враховуючи вищевикладене, поясніть чи укладалась додаткова угода з лінійним графіком виконання робіт протягом 2 (двох) робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193 з наданням підтверджуючих документів щодо наявності/відсутності такої додаткової угоди.
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-09-22 21:41:51
Пояснення
На Ваш запит від 19/09/2023року, далі повідомляємо наступне:
1) Інформуємо Вас, що обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість розміщено за посиланням: https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/246B57514886BE54C22589B30052E191
Також, до відповіді на запит додаємо експертну оцінку щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом.
2) Інформуємо Вас, що під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ» не було встановлено фактів формальних (несуттєвих) помилок.
3) Відповідно до підпункту 1.1.6 пункту 1.1 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен мати власну чи залучену лабораторію контролю, що є акредитованою на визначення ефективної питомої активності природних радіонуклідів згідно ДСТУ ISO/IEC 17025 та учасник у складі тендерної пропозиції має надати, зокрема, документ (-ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (Атестат про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019) де вказано сферу акредитації, що видане компетентним органом та дійсне (чинне) на дату його подання.
Умовами документації не встановлено окремих вимог щодо необхідності надання додатків до Атестату про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019.
Разом з тим, виходячи з умов Документації, Замовником вимагався саме документ де вказано сферу акредитації, виданий компетентним органом та дійсний (чинний) на дату його подання. Наданий атестат підтверджує запитувану інформацію, а саме, містить відомості про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (ISO/IEC 17025:2019) у сфері випробування продукції для потреб АЕС (матеріали, електрообладнання, контейнери, ЗІЗ, кабельна продукція) за показниками радіаційної безпеки, функціонування, стійкості до зовнішніх впливових факторів; будівельних матеріалів, продукції сільського господарства за показниками радіаційної безпеки
Також, надана інформація була підтверджена в публічному реєстрі акредитованих ООВ за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov
4) На підтвердження відповідності учасником ТОВ «ВЕЛАРМ» був наданий диплом спеціаліста Демченко Світлани Василівни, який згідно ЗУ «Про вищу освіту» від 1 липня 2014 року №1556-VII(підпункт 2 пункт 2 розділу XV) прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра.
5) Інформуємо Вас, що на підтвердження відповідності встановленим вимогам учасником ТОВ «ВЕЛАРМ» було надано файли «Договірна ціна» в форматі pdf та «365» в формат imd. Надані розрахунки складені у відповідності до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (із внесеною Зміною № 1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 6).
Оцінка наданих розрахунків проводилася у спосіб передбачений Особливостями та основним ЗУ «Про публічні закупівлі».
6) Зобов’язуємось, у разі необхідності оприлюднити лінійний графік виконання робіт.
Надання пояснення з власної ініціативи
Дата: 2023-09-25 11:31:44
документи
Відповіді ще немає
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2023-10-06 09:01:57
Запит на роз'яснення
№03» вересня 2023 року о 16 год.09хв. Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі: «Поточний ремонт бульв.Чоколівський (Тунель виїзд з бульв.Чоколівський на просп.В.Лобановського) в Солом’янському районі міста Києва (ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь). Оголошення про проведення закупівлі оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за ID: UA-2023-05-18-012233-a.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З урахуванням викладеного та користуючись правами передбаченими Законом звертаємось до органу державного фінансового контролю за наступними роз'ясненнями змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги, щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні Осбливостями, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів про закупівлю.
Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим.
З метою недопущення нових порущень у сфері Публінчих закупівлель, порушення при виконанні зобов’язанння, щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, просимо розяснити:
1) На підставі яких положень Закону замовник має вчиняти дії (заходи) щодо розрівання договору від 03.07.2023 № 193 з ТОВ «ВЕЛАРМ»?
2) Які конкретно дії (заходи) має здійснити Замовник для розірвання договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193?
3) Для виконання встановлених Вами забов'язань, маємо намір направити ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ" звернення щодо розірвання укладеного договору за згодою сторін. Чи буде такий спосіб виконання встановлених Вами зобов'язань викладених у висновку достатнім?
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2023-10-06 10:35:47
Відповідь щодо надання роз’яснення
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі – Управління), розглянувши звернення за роз’ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Висновок) Комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом'янського району» м. Києва (далі – Замовник), інформує про наступне.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 01 жовтня 2020 за № 958/35241 (далі – Наказ № 552) визначено, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 розділу ІІ Висновок має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Також, пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що у Висновку обов’язково зазначається, зокрема, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи порушення, встановлені в ході проведення моніторингу, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Слід відмітити, що Закон та Особливості встановлюють правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Метою Закону та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
При цьому, Закон та Особливості не містять інших альтернативних наслідків у вказаних ситуаціях.
Крім того, відповідно до позиції Верховного Суду, в пункті 49 постанови від 24.09.2020 по справі № 240/9464/19, зазначено інформацію наступного змісту: «Відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (у діючій на той час редакції), неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, є підставою для відміни торгів».
Безумовно, що в разі відміни торгів, договір, укладений за результатами проведення таких торгів має бути припиненим.
Відповідно до частини 1 статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно з частиною 1 статті 203 Цивільного Кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам суспільства, його моральним засадам.
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 4 Цивільного Кодексу України актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України.
В свою чергу, загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені статтею 202 Господарського кодексу України. Так, частиною 1 вказаної статті передбачає, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Зокрема, частиною 2 вказаної статті визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Зазначені норми права надають органу державного фінансового контролю повноваження щодо зазначення у висновку про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель і не встановлюють конкретного переліку заходів (варіантів поведінки), спрямованих на усунення таких порушень. Конкретний захід (варіант поведінки), спрямований на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель орган державного фінансового контролю визначає самостійно відповідно до наданих йому повноважень.
Враховуючи вищевикладене, та встановлені в ході проведення моніторингу порушення законодавства у сфері закупівель, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З огляду на усі виявлені порушення, такий спосіб усунення порушення є пропорційний виявленим порушенням законодавства у сфері закупівель.
Окрім цього, аналогічна правова позиція Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах у постанові від 26.10.2022 у справі № 420/693/21 в якій Верховний Суд зазначає «Варіант усунення порушення шляхом розірвання договору направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі не дотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим. Отже, у разі дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено. Таким чином, аналіз статей, які стали підставою для відкриття касаційного провадження дає Суду підстави для висновку, що укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору є підставою для розірвання такого договору. Південний офіс Держаудитслужби конкретизував, яких саме заходів має вжити позивач, визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність. Тобто вимоги, зазначені у спірному висновку про результати моніторингу процедури закупівлі шляхом розірвання договору підлягали виконанню».
До аналогічного висновку щодо законної вимоги органу державного фінансового контролю в частині усунення встановлених у Висновку порушень шляхом розірвання договору про закупівлю приходить Верховний Суд від 21.09.2023 у справі № 260/3644/21 та від 28.09.2023 у справі № 140/13717/21.
Таким чином, Замовник повинен усунути виявлені вищевказані порушення законодавства у сфері закупівель з урахуванням правових позицій Верховного Суду від 26.10.2022 у справі № 420/693/21, від 21.09.2023 у справі № 260/3644/21 та від 28.09.2023 у справі № 140/13717/21 саме шляхом розірвання договору про закупівлю.
Враховуючи вищевикладене, Замовнику необхідно усунути виявлені порушення шляхом розірвання договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193 та оприлюдненням через електронну систему закупівель підтверджуючу інформацію та/або документів, що свідчать про вжиття таких заходів.
Надання інформації про усунення порушення замовником
За результатами висновку моніторингу UA-M-2023-09-12-000008 та встановлених зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, далі повідомляємо наступне. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги, щодо усунення виявлених порушень законодавства. Варто зазначити, що ані вказаним Законом, ані іншими нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Натомість, відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено, або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору в повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. Виходячи з того, що за результатом проведеної закупівлі UA-2023-05-18-012233-a договір підряду у будівництві було укладено 03.07.2023 року, Виконавець завершив виконання послуг, у Замовника відсутні нарікання щодо порушення істотних умов, у Замовника відсутня можливість розірвати договір в односторонньому порядку. Також, ні Замовником, ні Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області не було встановлено завданої шкоди Замовнику (нецільове використання коштів, розтрата бюджетних коштів, тощо). Враховуючи сказане та надані Вами роз’яснення на наш запит (навіть враховуючи їх нечіткість), на нашу думку, єдиним способом розірвати укладений договір є згода сторін договору про його розірвання. Для цього нами було вчинено заходи для розірвання договору - було направлено відповідний запит про розірвання укладеного договору до ТОВ «ВЕЛАРМ». Лист – звернення про розірвання договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193 та відповідь на нього ТОВ «ВЕЛАРМ», додаються.
2023-10-10 20:11:13
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 03 жовтня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 18 жовтня 2023 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Не враховано норми пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 внаслідок накладення удосконаленого електронного цифрового підпису посадової особи Замовника, а не кваліфікованого електронного підпису.)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 27 травня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГДОРСТРОЙ" |
6 495 178,80
UAH з ПДВ
|
6 495 178,80
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ ВЕЛАРМ |
8 018 923,52
UAH з ПДВ
|
8 018 923,52
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГДОРСТРОЙ" #39391847 |
Відхилено |
6 495 178,80
UAH з ПДВ
|
09 червня 2023 09:34
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 01 червня 2023 20:34
|
ТОВ ВЕЛАРМ #41102116 |
Переможець |
8 018 923,52
UAH з ПДВ
|
15 червня 2023 15:53
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 10 червня 2023 11:55
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
18 жовтня 2023 15:33
|
ДУ 4 розірвання.PDF | укладений |
18 жовтня 2023 15:32
|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 жовтня 2023 15:11
|
ДУ № 3 до Дог 193.pdf | зміни до договору |
18 жовтня 2023 15:10
|
Електронний підпис | зміни до договору |
10 серпня 2023 15:45
|
Ду 2 до Дог. №193.pdf | зміни до договору |
10 серпня 2023 15:39
|
Електронний підпис | зміни до договору |
05 липня 2023 15:14
|
Ду 1 до дог 193.pdf | зміни до договору |
05 липня 2023 15:13
|
Електронний підпис | укладений |
03 липня 2023 11:08
|
Дог № 193.pdf | укладений |
03 липня 2023 10:48
|
Протокол про продовження строку на укладання договору Чоколівка.docx | укладений |
30 червня 2023 17:01
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 03 липня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 05 липня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 193 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 10 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 10 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Технічна помилка |
Номер договору про закупівлю: | 193 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 17 жовтня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 18 жовтня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 193 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |