Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Капітальний ремонт системи опалення будівлі ЗДО №21 "Пролісок" на вул. Леонтовича, 12 у м. Коломиї Івано-Франківської області
Очікувана вартість
10 277 790,00 UAH
UA-2023-04-28-009961-a ● a19352832bf14a2ea24d958a0737ac3f
Відкриті торги з особливостями
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОЛОМИЯТЕПЛОСЕРВІС" |
Код ЄДРПОУ: | 40333641 |
Місцезнаходження: | 78200, Україна , Івано-Франківська обл., місто Коломия, Площа Привокзальна, будинок 15 |
Контактна особа: |
Леся Паньків +380955398191 kolomyateploservis@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 28 квітня 2023 19:02 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 травня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 травня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 травня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 10 277 790,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 51 388,95 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Пропозиція учасника обов'язково супроводжується документом, що підтверджує надання забезпечення пропозиції, яке має бути подане у виді банківської гарантії в електронному форматі з накладенням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) банка-гаранта. У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП. При цьому, зазначений у тексті банківської гарантії підписант має співпадати з підписантом, який наклав КЕП. Основні вимоги до банківської гарантії: безвідклична, безумовна, згідно з якими первинне зобов'язання несе банк, форма та зміст банківської гарантії оформлюються відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628. Банківська гарантія повинна свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь замовника суму забезпечення пропозиції при виникненні обставин, зазначених у тендерній документації, а також містити строк її дії, назву предмета закупівлі, назву учасника та його код за ЄДРПОУ. Розмір забезпечення пропозицій – 51380,00 гривень. Строк дії забезпечення пропозиції має відповідати строку дії пропозиції, а саме протягом 90 банківських днів з дати кінцевого строку подання пропозицій. Усі витрати, пов'язані з поданням забезпечення пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника. Гарантія подається у форматі електронного документа: - гарантія має містити умови, визначені в пункті 26 розділу ІІІ Положення з урахуванням розміру забезпечення, умов безвідкличності та безумовності гарантії згідно з цим пунктом оголошення; - гарантія подається у складі пропозиції у вигляді електронного документа скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банку-гаранту; - подання документа (гарантії) здійснюється відповідно до положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням пропозиції або форма та зміст такого забезпечення не відповідає вимогам тендерної документації, відхиляються замовником. Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі *.pdf або *.jpg: - копія ліцензії, виданої банку. Зазначена копія повинна бути завірена банком; - копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Зазначена копія повинна бути завірена банком. Банківська гарантія повинна бути з грошовим покриттям. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надаються: довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та довідка з банку по рахунку покриття, яка підтверджує зарахування грошового покриття на рахунок покриття, видані банком-гарантом. Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням пропозиції, відхиляються Замовником. Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 51380 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
Капітальний ремонт системи опалення будівлі ЗДО №21 "Пролісок" на вул. Леонтовича, 12 у м. Коломиї Івано-Франківської області
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
78203, Україна, Івано-Франківська область, Коломия, вул. Леонтовича, 12
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 жовтня 2023
ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Замовник протягом 15 календарних днів з моменту отримання рахунку від Підрядника здійснює попередню оплату у розмірі 30% від суми договору | Аванс | 15 | Календарні | 30 |
Підписання договору | Подальший розрахунок Замовник здійснює на підставі підписаних Сторонами Актів за формою № КБ-2в та Довідок за формою № КБ-3 протягом 30 календарних днів, що обліковуються для кожного такого Акту окремо. | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
04 травня 2023 15:48 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
04 травня 2023 15:46 |
порівняльна таблиця2.docx | |
04 травня 2023 15:46 |
Тендерна документація (нова редакція)2.docx | |
02 травня 2023 16:25 |
порівняльна таблиця.docx | |
02 травня 2023 16:25 |
Тендерна документація (нова редакція).docx | |
28 квітня 2023 19:02 |
проект договору.docx | |
28 квітня 2023 19:02 |
Тендерна документація 21.docx |
04 травня 2023 15:48 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
04 травня 2023 15:46 |
порівняльна таблиця2.docx
|
||||||
04 травня 2023 15:46 |
Тендерна документація (нова редакція)2.docx
|
||||||
02 травня 2023 16:25 |
порівняльна таблиця.docx
|
||||||
02 травня 2023 16:25 |
Тендерна документація (нова редакція).docx
|
||||||
28 квітня 2023 19:02 |
проект договору.docx
|
||||||
28 квітня 2023 19:02 |
Тендерна документація 21.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Питання/вимога на умови тендерної документації
Дата подання: 03 травня 2023 16:17
Дата відповіді: 04 травня 2023 15:14
Шановний Замовник, при ознайомленні з тендерною документацією виникли до вас такі питання/вимоги:
Відповідно до абзаців 16-21 пункту 2 «Інша інформація» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника, передбачено, що Учасник зобов’язаний надати висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту, який повинен бути виданий в результаті реалізації діяльності з надання правової допомоги адвокатським об’єднанням, бюро або адвокатом України з наданням відповідних документів на підтвердження кваліфікації та правомірності надання послуг даним об’єднанням, бюро чи адвокатом. Вважаємо, що дана вимога містить в собі ознаки дискримінації, та є такою, що обмежує коло потенційних Учасників. Вищезазначеною вимогою Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема даною статтею встановлено, що всі закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. На виконання Закону України «Про запобігання корупції», з метою вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності юридичної особи, нашим підприємством було розроблено та впроваджено систему управління щодо протидії корупції відповідно стандарту ДСТУ ISO 37001, згідно якої сертифікація підтверджується висновками щорічного аудиту, який проводиться акредитованим органом із сертифікації. Враховуючи вищевикладене, просимо виключити вимогу щодо надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту, який повинен бути виданий в результаті реалізації діяльності з надання правової допомоги адвокатським об’єднанням, бюро або адвокатом України з наданням відповідних документів на підтвердження кваліфікації та правомірності надання послуг даним об’єднанням, бюро чи адвокатом.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Добрий день,в тендерну документацію буде внесено зміни щодо даної вимоги.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-04-28-009961-a.b1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІНТЕХНО", Код ЄДРПОУ:44503083
Дата подання: 01 травня 2023 15:38
Кваліфікаційні вимоги
Відповідно до ст.1 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»:
акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності;
Згідно положень ст.11 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»:
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації.
Відповідно до п. 1 Положення про НААУ, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 04 лютого 2020 року № 170:
1. НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації. НААУ є державною організацією, яка утворюється Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки), належить до сфери його управління та провадить некомерційну господарську діяльність.
Таким чином, єдиним органом України, який підтверджує компетентність органів з оцінки відповідності є НААУ, а єдиним передбаченим чинним законодавством способом підтвердження компетентності – є акредитація.
Разом з тим, НААУ не було акредитовано жодного органу з оцінки відповідності на провадження діяльності із сертифікації за ISO 37001:2015, або ДСТУ ISO 37001:2015, або EN ISO 37001:2018, або ДСТУ EN ISO 37001:2018.
Звертаємо увагу на положення ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
11. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Зважаючи на відсутність положень чинного законодавства щодо необхідності видачі сертифікату відповідності системи управління щодо протидії корупції вимогам ISO 37001:2015 (ISO 37001:2018) органом з оцінки відповідності, акредитованим НААУ, а також фактичну відсутність на території України органів з оцінки відповідності, які акредитовані НААУ за вказаними стандартами, надання сертифікату про відповідність вимогам ISO 37001:2015, або ДСТУ ISO 37001:2015, або EN ISO 37001:2018, або ДСТУ EN ISO 37001:2018 органом з оцінки відповідності, який акредитований НААУ ВИМОГА ЗАМОВНИКА про надання сфери акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України є дискримінаційною. Просимо прибрати її із ТД.
Розгорнути
Згорнути
акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності;
Згідно положень ст.11 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»:
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації.
Відповідно до п. 1 Положення про НААУ, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 04 лютого 2020 року № 170:
1. НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації. НААУ є державною організацією, яка утворюється Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки), належить до сфери його управління та провадить некомерційну господарську діяльність.
Таким чином, єдиним органом України, який підтверджує компетентність органів з оцінки відповідності є НААУ, а єдиним передбаченим чинним законодавством способом підтвердження компетентності – є акредитація.
Разом з тим, НААУ не було акредитовано жодного органу з оцінки відповідності на провадження діяльності із сертифікації за ISO 37001:2015, або ДСТУ ISO 37001:2015, або EN ISO 37001:2018, або ДСТУ EN ISO 37001:2018.
Звертаємо увагу на положення ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
11. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Зважаючи на відсутність положень чинного законодавства щодо необхідності видачі сертифікату відповідності системи управління щодо протидії корупції вимогам ISO 37001:2015 (ISO 37001:2018) органом з оцінки відповідності, акредитованим НААУ, а також фактичну відсутність на території України органів з оцінки відповідності, які акредитовані НААУ за вказаними стандартами, надання сертифікату про відповідність вимогам ISO 37001:2015, або ДСТУ ISO 37001:2015, або EN ISO 37001:2018, або ДСТУ EN ISO 37001:2018 органом з оцінки відповідності, який акредитований НААУ ВИМОГА ЗАМОВНИКА про надання сфери акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України є дискримінаційною. Просимо прибрати її із ТД.
Рішення замовника: Вимога задоволена
02 травня 2023 15:53
На вашу Вимогу повідомляємо наступне, керуючись ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» буде внесено відповідні зміни до тендерної документації
Номер вимоги: UA-2023-04-28-009961-a.a2
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ФОП "МАШТАЛЕР АНДРІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ", Код ЄДРПОУ:2581202632
Дата подання: 03 травня 2023 09:33
Вимога про виключення дискримінаційної та незаконної вимоги
В п. 9 тендерної документації зазначено наступну вимогу:
"На підтвердження наявності системи управління якості, яка відповідає вимогам національного та міжнародного законодавства, Учасниками у складі пропозицій надаються чинні сертифікати щодо монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування: "
Проте відповідно до чинного законодавства Сертифікації підлягають лише ті види продукції, які внесено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28.
Предметом даної закупівлі є роботи а не товар, отже Учасник не зобов’язаний вчиняти жодні дії по підтвердженню цієї імперативної норми.
15 січня 2015 року Верховна Рада прийняла закон «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», яким припиняє дію Декрет Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 № 46-9 та з 1 січня 2018 року скасовано система обов'язкової сертифікації продукції УкрСЕПРО. Зокрема, з цієї дати НЕ сертифікуватиметься кранова, протипожежна продукція, метало- та деревообробне обладнання, а також будівельні матеріали, вироби і конструкції.
Відповідно було прийнять і наказ ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 р. № 500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01 січня 2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації, а саме: ДСТУ 2296–93 "Державна система сертифікації. Знак відповідності. Форма, розміри, технічні вимоги та правила застосування" ДСТУ 3410–96 "Державна система сертифікації. Основні положення" ДСТУ 3411:2004 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів сертифікації продукції та порядок їх призначення і надання повноважень на діяльність у Системі" ДСТУ 3412–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до випробувальних лабораторій" ДСТУ 3413–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Порядок проведення сертифікації продукції" ДСТУ 3414–96 "Державна система сертифікації. Атестація виробництва. Порядок проведення" ДСТУ 3415–96 "Державна система сертифікації. Реєстр Системи" ДСТУ 3417–96 "Державна система сертифікації. Процедура визнання результатів сертифікації продукції, що імпортується" ДСТУ 3418–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до аудиторів та порядок їх атестації" ДСТУ 3419–96 "Державна система сертифікації. Сертифікація систем якості. Порядок проведення" ДСТУ 3420–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів, що здійснюють сертифікацію систем управління" ДСТУ 3498–96 "Державна система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис" ДСТУ 3957–2000 "Державна система сертифікації. Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції"
Враховуючи те, що предметом закупівлі є РОБОТИ а не ТОВАР, який підлягає обов’язковій сертифікації чи оцінці відповідності згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28 Учасник вважає дану вимогу незаконною і дискримінаційною.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовник у вимогах тендерної документації вимагає "сертифікати щодо монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування" які не має жодного відношення до закупівлі, а право на виконання зазначених робіт входить до переліку підліцензійних робіт.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів щодо монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування для здійснення господарської діяльності.
Також не зрозумілим є наявність вимоги на системи кондиціонування, оскільки такі роботи не передбачені технічним завданням.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення даної дискримінаційної вимоги.
Вимагаємо виключити вищевказану дискримінаційну вимогу.
Розгорнути
Згорнути
"На підтвердження наявності системи управління якості, яка відповідає вимогам національного та міжнародного законодавства, Учасниками у складі пропозицій надаються чинні сертифікати щодо монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування: "
Проте відповідно до чинного законодавства Сертифікації підлягають лише ті види продукції, які внесено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28.
Предметом даної закупівлі є роботи а не товар, отже Учасник не зобов’язаний вчиняти жодні дії по підтвердженню цієї імперативної норми.
15 січня 2015 року Верховна Рада прийняла закон «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», яким припиняє дію Декрет Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 № 46-9 та з 1 січня 2018 року скасовано система обов'язкової сертифікації продукції УкрСЕПРО. Зокрема, з цієї дати НЕ сертифікуватиметься кранова, протипожежна продукція, метало- та деревообробне обладнання, а також будівельні матеріали, вироби і конструкції.
Відповідно було прийнять і наказ ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 р. № 500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01 січня 2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації, а саме: ДСТУ 2296–93 "Державна система сертифікації. Знак відповідності. Форма, розміри, технічні вимоги та правила застосування" ДСТУ 3410–96 "Державна система сертифікації. Основні положення" ДСТУ 3411:2004 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів сертифікації продукції та порядок їх призначення і надання повноважень на діяльність у Системі" ДСТУ 3412–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до випробувальних лабораторій" ДСТУ 3413–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Порядок проведення сертифікації продукції" ДСТУ 3414–96 "Державна система сертифікації. Атестація виробництва. Порядок проведення" ДСТУ 3415–96 "Державна система сертифікації. Реєстр Системи" ДСТУ 3417–96 "Державна система сертифікації. Процедура визнання результатів сертифікації продукції, що імпортується" ДСТУ 3418–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до аудиторів та порядок їх атестації" ДСТУ 3419–96 "Державна система сертифікації. Сертифікація систем якості. Порядок проведення" ДСТУ 3420–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів, що здійснюють сертифікацію систем управління" ДСТУ 3498–96 "Державна система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис" ДСТУ 3957–2000 "Державна система сертифікації. Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції"
Враховуючи те, що предметом закупівлі є РОБОТИ а не ТОВАР, який підлягає обов’язковій сертифікації чи оцінці відповідності згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28 Учасник вважає дану вимогу незаконною і дискримінаційною.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовник у вимогах тендерної документації вимагає "сертифікати щодо монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування" які не має жодного відношення до закупівлі, а право на виконання зазначених робіт входить до переліку підліцензійних робіт.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів щодо монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування для здійснення господарської діяльності.
Також не зрозумілим є наявність вимоги на системи кондиціонування, оскільки такі роботи не передбачені технічним завданням.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення даної дискримінаційної вимоги.
Вимагаємо виключити вищевказану дискримінаційну вимогу.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
05 травня 2023 10:53
Повідомляємо, що ваша вимога розглянута, про те дана закупівля буде скасована через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей. Тому зміни в даному випадку до тендерної документації вноситися не будуть
Номер вимоги: UA-2023-04-28-009961-a.a3
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ФОП "МАШТАЛЕР АНДРІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ", Код ЄДРПОУ:2581202632
Дата подання: 03 травня 2023 10:04
Вимагаємо виключити дискримінаційну вимогу
Замовник в пункті 9 тендерної документації «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» встановив незаконну вимогу надати у складі тендерної пропозиції «сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, яким посвідчується, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці здійснюється учасником та відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».»
Проте дана вимога є дискримінаційною і незаконною.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Згідно з частиною 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Проте Замовник не встановив таку можливість для Учасників чим вчинив дії на обмеження конкуренції.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Надання сертифікату ISO у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Крім того, наявність у Підрядника всіх необхідних сертифікатів відповідності на товари та ліцензії на будівництво є достатньою умовою для належного виконання умов договору постачання товару, тож стає зрозумілим, що законодавчий обов’язок на отримання сертифікату ISO відсутній.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація:
“Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”.
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
ЗГІДНО ЗІ СТАТТЕЮ 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО АКРЕДИТАЦІЮ ОРГАНІВ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ» ДІЯЛЬНІСТЬ З АКРЕДИТАЦІЇ БАЗУЄТЬСЯ НА ПРИНЦИПІ ДОБРОВІЛЬНОСТІ АКРЕДИТАЦІЇ.
Відповідно до частин 2, 3 статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, у будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом. При цьому, законодавством не встановлено жодних вимог до органів з оцінки відповідності, що залучаються до добровільної оцінки відповідності, в тому числі щодо їх акредитації.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування. На підставі викладеного, органу з оцінки відповідності у розумінні Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», що залучаються до добровільної оцінки відповідності, наявність атестату про акредитацію НААУ є необов’язковим. Враховуючи вищевикладене на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, що встановлює обов’язковість призначення та акредитації органів сертифікації Сертифікати, які вимагаються тендерною документаціє. у нас є в наявності. Сертифікація проводилась на добровільній основі та видані органом сертифікації, який включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
Законодавство України, яке регламентує проведення будівельних робіт не передбачає обов’язковість отримання та наявності сертифіката ДСТУ ISO 45001:2019 для юридичних чи фізичних осіб, які можуть виконувати роботи в цій сфері. Сертифікація системи управління на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 є добровільною, не віднесена до законодавчо регульованої сфери та не може вимагатись замовником від учасника закупівлі в обов’язковому порядку.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення даної дискримінаційної вимоги.
Вимагаємо виключити вищевказану дискримінаційну вимогу.
Розгорнути
Згорнути
Проте дана вимога є дискримінаційною і незаконною.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Згідно з частиною 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Проте Замовник не встановив таку можливість для Учасників чим вчинив дії на обмеження конкуренції.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Надання сертифікату ISO у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. Крім того, наявність у Підрядника всіх необхідних сертифікатів відповідності на товари та ліцензії на будівництво є достатньою умовою для належного виконання умов договору постачання товару, тож стає зрозумілим, що законодавчий обов’язок на отримання сертифікату ISO відсутній.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація:
“Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”.
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
ЗГІДНО ЗІ СТАТТЕЮ 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО АКРЕДИТАЦІЮ ОРГАНІВ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ» ДІЯЛЬНІСТЬ З АКРЕДИТАЦІЇ БАЗУЄТЬСЯ НА ПРИНЦИПІ ДОБРОВІЛЬНОСТІ АКРЕДИТАЦІЇ.
Відповідно до частин 2, 3 статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, у будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом. При цьому, законодавством не встановлено жодних вимог до органів з оцінки відповідності, що залучаються до добровільної оцінки відповідності, в тому числі щодо їх акредитації.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування. На підставі викладеного, органу з оцінки відповідності у розумінні Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», що залучаються до добровільної оцінки відповідності, наявність атестату про акредитацію НААУ є необов’язковим. Враховуючи вищевикладене на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, що встановлює обов’язковість призначення та акредитації органів сертифікації Сертифікати, які вимагаються тендерною документаціє. у нас є в наявності. Сертифікація проводилась на добровільній основі та видані органом сертифікації, який включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
Законодавство України, яке регламентує проведення будівельних робіт не передбачає обов’язковість отримання та наявності сертифіката ДСТУ ISO 45001:2019 для юридичних чи фізичних осіб, які можуть виконувати роботи в цій сфері. Сертифікація системи управління на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 є добровільною, не віднесена до законодавчо регульованої сфери та не може вимагатись замовником від учасника закупівлі в обов’язковому порядку.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення даної дискримінаційної вимоги.
Вимагаємо виключити вищевказану дискримінаційну вимогу.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
05 травня 2023 11:07
Повідомляємо, що ваша вимога розглянута, про те дана закупівля буде скасована через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей. Тому зміни в даному випадку до тендерної документації вноситися не будуть
Номер вимоги: UA-2023-04-28-009961-a.b4
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ФОП "МАШТАЛЕР АНДРІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ", Код ЄДРПОУ:2581202632
Дата подання: 03 травня 2023 10:28
незаконна вимога
Замовник вимагає надати у складі тендерної пропозиції: 4.3. Для підтвердження можливості виконання робіт в складі пропозиції учасник повинен надати завірені копії дійсних дозвільних документів (дозволи, декларації) на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, виданий(-і) Державною службою України з питань праці або її територіальними органами, або Держгірпромнаглядом або його територіальними органами, або іншими уповноваженими державними органами на виконання робіт підвищеної небезпеки, на роботи вказані у технічному завданні (такі дозвільні документи повинні бути чинні на строк виконання робіт).
Проте у Технічному завданні (Додаток 3 до ТД) відсутні такі види робіт, що потребують обов’язкового наявності дозволу чи декларації згідно «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107.
Також техніка підвищеної небезпеки, яка вимагає наявності Дозволу чи Декларації відповідно до переліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» зі змінами не буде використовуватися в процесі виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Техніка(будівельні машини та механізми), яка передбачена у Кошторисі(Підсумкова відомість ресурсів) не підпадають під перелік техніки для видачі дозвільних документів (не включені до Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці).
Отже Учасник, не зобов’язаний надавати в складі пропозиції копії дозвільних документів відповідно до переліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» зі змінами.
Просимо виключити зазначену вимогу як незаконну і необгрунтовану.
Розгорнути
Згорнути
Проте у Технічному завданні (Додаток 3 до ТД) відсутні такі види робіт, що потребують обов’язкового наявності дозволу чи декларації згідно «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107.
Також техніка підвищеної небезпеки, яка вимагає наявності Дозволу чи Декларації відповідно до переліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» зі змінами не буде використовуватися в процесі виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Техніка(будівельні машини та механізми), яка передбачена у Кошторисі(Підсумкова відомість ресурсів) не підпадають під перелік техніки для видачі дозвільних документів (не включені до Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці).
Отже Учасник, не зобов’язаний надавати в складі пропозиції копії дозвільних документів відповідно до переліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 «Про затвердження порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» зі змінами.
Просимо виключити зазначену вимогу як незаконну і необгрунтовану.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
05 травня 2023 10:57
Повідомляємо, що ваша вимога розглянута, про те дана закупівля буде скасована через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей. Тому зміни в даному випадку до тендерної документації вноситися не будуть
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 05 травня 2023 11:28 |
Кінець періоду оскарження: | 16 травня 2023 00:00 |
Дата відміни: | 16 травня 2023 00:00 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | У зв’язку із неможливість завершення процедури передачі теплових мереж будівлі ЗДО №21 "Пролісок" на баланс КП «Коломиятеплосервіс» до закінчення періоду прийому пропозицій Учасників закупівлі |
Документи:
05 травня 2023 11:28
|
Електронний підпис |
05 травня 2023 11:26
|
протокол 76.pdf |