Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Коагулянт для очищення стічних вод (водний розчин))
Очікувана вартість
1 499 652,00 UAH
UA-2023-04-14-007031-a ● 9c3f5d411d444611af51f790aa9a81d3
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛАВУТИЧ-ВОДОКАНАЛ" СЛАВУТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 40972700 |
Місцезнаходження: | 07100, Україна , Київська обл., Славутич, Київський квартал, будинок 10 |
Контактна особа: |
Кривопиша Олена Миколаївна 380457920720 VodaSlav@i.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 14 квітня 2023 14:54 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 травня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 12 травня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 15 травня 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 15 травня 2023 00:02 |
Очікувана вартість: | 1 499 652,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 7 498,26 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
33 тонни
(Коагулянт для очищення стічних вод (водний розчин))
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 60 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Роз'яснення по тендерній документації
Дата подання: 17 квітня 2023 10:58
Дата відповіді: 17 квітня 2023 13:47
Добрий день, в додатку 2 тендерної документації вказано, що ціна та загальна вартість вказана з умовами пакування. Тобто, тара є не оборотною?
Відповідь: Доброго дня, в додатку 2 до ТД в Вимогах до товару:
1. Доставка товару здійснюється спеціалізованим автотранспортом Постачальника обладнаного хімічним насосом для перекачування товару до сховищ Покупця, згідно поетапних заявок на об’єкт Замовника: Київська обл. м. Славутич, КОС. Тобто коагулянт перекачується до сховища замовника.
1. Доставка товару здійснюється спеціалізованим автотранспортом Постачальника обладнаного хімічним насосом для перекачування товару до сховищ Покупця, згідно поетапних заявок на об’єкт Замовника: Київська обл. м. Славутич, КОС. Тобто коагулянт перекачується до сховища замовника.
Роз'яснення по тендерній документації
Дата подання: 17 квітня 2023 15:33
Дата відповіді: 19 квітня 2023 14:10
Предметом закупівлі згідно оголошення та тендерної документації є коагулянт для очищення стічних вод (водний розчин), в той же час в Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає від Учасника надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води. Висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів.
Просимо внести відповідні зміни або роз’яснити яким чином можливість застосування коагулянту для очищення питної води стосується стічної води? Для стічної чи питної води буде застосовуватись коагулянт? Дякую
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Дякуємо за звернення. Ми внесемо відповідні зміни.
Питання до вимог Додатку 2
Дата подання: 17 квітня 2023 15:38
Дата відповіді: 19 квітня 2023 14:10
Добрий день!
У Додатку 2 серед документів, які має надати учасник зазначено «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію зі змінами (у разі наявності таких змін), згідно якої виготовляється товар;». Просимо пояснити необхідність встановлення даної вимоги.
Даний документ не передбачено для продукції, які виготовляються відповідно до Європейських норм та завозяться з території Європейського Союзу. Таким чином, Замовник встановлює обмежувальні норми щодо прийняття участі у закупівлі для постачальників товару імпортного походження.
Відповідно до наказу МОЗ України від 09.10.2000р. №247 «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи», об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти будівництва, проекти нормативних документів, реалізація
(функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив установлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Відповідно до п.3.1. наказу, Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (4004-12), якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт. У ст. 11 вказаного Закону України зазначено ПРОЕКТИ нормативно-технічної документації. Постачання коагулянтів передбачається іноземного походження, які вже виробляються по встановленим в Європейському союзі нормам.
Просимо видалити даний пункт з вимог або зазначити, що такий документ передбачено для учасників, які пропонують до закупівлі товар країна походження якого є Україна.
Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Необхідність отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи визначена Законами України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», «Про питну воду та питне водопостачання» та ін.
Державна санітарно-епідеміологічна експертиза - це вид професійної діяльності органів, установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, установленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а в разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Отже, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи є офіційним документом, який засвідчує відповідність об’єкта експертизи гігієнічним і санітарним нормам, завдяки чому він засвідчує надійність для здоров'я та життя людей, а також для навколишнього середовища.
Об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти будівництва, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив установлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Під нормативно-технічною документацією розуміють стандарти, технічні регламенти та технічні умови.
Отже, нормативна документація за якою виготовляється продукція, в тому числі й стандарти, є об’єктом санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зауважуємо, що об’єктом санітарно-епідеміологічної експертизи є лише зразок продукції, а не партія чи окремо визначений об’єм продукції. Гарантій того, що виробником або постачальником не буде змінено сировинну складову продукції Замовник не має. Саме з метою перевірки санітарно-епідеміологічних норм під час виробництва продукції і, як наслідок, готової продукції було встановлено такі вимоги в тендерній документації.
Державна санітарно-епідеміологічна експертиза - це вид професійної діяльності органів, установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, установленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а в разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Отже, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи є офіційним документом, який засвідчує відповідність об’єкта експертизи гігієнічним і санітарним нормам, завдяки чому він засвідчує надійність для здоров'я та життя людей, а також для навколишнього середовища.
Об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти будівництва, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив установлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Під нормативно-технічною документацією розуміють стандарти, технічні регламенти та технічні умови.
Отже, нормативна документація за якою виготовляється продукція, в тому числі й стандарти, є об’єктом санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зауважуємо, що об’єктом санітарно-епідеміологічної експертизи є лише зразок продукції, а не партія чи окремо визначений об’єм продукції. Гарантій того, що виробником або постачальником не буде змінено сировинну складову продукції Замовник не має. Саме з метою перевірки санітарно-епідеміологічних норм під час виробництва продукції і, як наслідок, готової продукції було встановлено такі вимоги в тендерній документації.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-04-14-007031-a.a1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "ХІМЕФЕКТ", Код ЄДРПОУ:38985841
Дата подання: 17 квітня 2023 13:23
Тендерна документація та проєкт договору
Добрий день!
В частині 4. Проєкту Договору вказано, Розрахунки за кожну партію товару, проводяться ПОКУПЦЕМ шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПОСТАЧАЛЬНИКА, на умовах 100% відстрочки платежу не менше ніж на 60 банківських днів від дати приймання партії товару на склад.
Прошу точніше сформулювати срок протягом якого відбувається 100% оплата. Можливо була допущена помилка і замість словосполучення "не більше" вибрано "не менше".
Також, не зрозуміло на що впливає вимога в додатку 2 технічної специфікації пункт 10: експертний висновок, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації.
Учасник закупівлі вважає що дана вимога обмежує коло учасників тендерної закупівлі. Учасник закупівлі подає Висновки ДСЕС, ТУ, паспорт якості. Жодним діючим законом не передбаченно подання даного експертного висновку. Вимагаємо придбати даний пункт з тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
В частині 4. Проєкту Договору вказано, Розрахунки за кожну партію товару, проводяться ПОКУПЦЕМ шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПОСТАЧАЛЬНИКА, на умовах 100% відстрочки платежу не менше ніж на 60 банківських днів від дати приймання партії товару на склад.
Прошу точніше сформулювати срок протягом якого відбувається 100% оплата. Можливо була допущена помилка і замість словосполучення "не більше" вибрано "не менше".
Також, не зрозуміло на що впливає вимога в додатку 2 технічної специфікації пункт 10: експертний висновок, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації.
Учасник закупівлі вважає що дана вимога обмежує коло учасників тендерної закупівлі. Учасник закупівлі подає Висновки ДСЕС, ТУ, паспорт якості. Жодним діючим законом не передбаченно подання даного експертного висновку. Вимагаємо придбати даний пункт з тендерної документації.
Рішення замовника: Вимога відхилена
19 квітня 2023 14:09
відповідь на вимоги до тенедеру
Номер вимоги: UA-2023-04-14-007031-a.a2
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "ХІМЕФЕКТ", Код ЄДРПОУ:38985841
Дата подання: 18 квітня 2023 13:46
Додаток 2 до тендерної документації
Добрий день!
Шановний замовнику закупівлі, в додатку 2 ви вимагаєте вимірювання в'язкості рідини предмету закупівлі. Прошу вас прибрати дану вимогу, так як, показник в'зякості ні як не впливає на работу коагулянта. Додаючи зайвий дискримінаційни вимір ви звужаєте коло потенційних учасників.
Шановний замовнику закупівлі, в додатку 2 ви вимагаєте вимірювання в'язкості рідини предмету закупівлі. Прошу вас прибрати дану вимогу, так як, показник в'зякості ні як не впливає на работу коагулянта. Додаючи зайвий дискримінаційни вимір ви звужаєте коло потенційних учасників.
Рішення замовника: Вимога відхилена
19 квітня 2023 14:13
відповідь на вимоги до тенедеру
Номер вимоги: UA-2023-04-14-007031-a.c4
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "ХІМЕФЕКТ", Код ЄДРПОУ:38985841
Дата подання: 20 квітня 2023 15:46
Роз'яснення по вимозі
Добрий день!
На мою вимогу з проханням прописати в Проєкті Договору конкретний термін оплати Уповноважена особа відповила наступне: Відповідно до п. 4.1 проекту договору про закупівлю розрахунки за кожну партію товару, проводяться ПОКУПЦЕМ шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПОСТАЧАЛЬНИКА, на умовах 100% відстрочки платежу не менше ніж на 60 банківських днів від дати приймання партії товару на склад. Проект не містить будь-яких помилок, оскільки Замовник не має змоги розраховуватись у менший строк, що стало наслідком введення воєнного стану на території України та бойових дій на території громади, та скрутним матеріальним становищем підприємства.
Ознайомившись з чинним законодавством я не знайшла жодної статті де б прописувалось що ІСТОТНА УМОВА договору, а строки оплати є істотними умовами може не прописуватися через воєнні дії.
22 грудня 2022 року Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України було видано ПЕРЕЛІК територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. 3 квітня Збройні сили України увійшли до Славутича і закінчився період окупації. З приводу воєнного стану - зараз вся країна знаходиться у данному стані, але з незрозумілих причин в частині 8 Проєкту Договору ви додаєте штрафи у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов’язань при закупівлі товарів. В цій же частині про відповідальність сторін не має жодних штрафних санкцій Покупця Постачальнику.
В частині 6 Права та обов'язки сторін Проєкту договору додані пункти замовник закупівлі додає: ПОКУПЕЦЬ зобов’язаний:
6.1.1. Приймати від ПОСТАЧАЛЬНИКА товар відповідно до умов даного договору.
6.1.2. Своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлений товар.
Прохаю вас бути кваліфікофаними спеціалістами та прописувати істотні умови договору.
Вкажіть в Проєкті договору протягом якого терміну ви зможете оплатити за поставлений товар.
Що для вас є Своєчасно?
Розгорнути
Згорнути
На мою вимогу з проханням прописати в Проєкті Договору конкретний термін оплати Уповноважена особа відповила наступне: Відповідно до п. 4.1 проекту договору про закупівлю розрахунки за кожну партію товару, проводяться ПОКУПЦЕМ шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПОСТАЧАЛЬНИКА, на умовах 100% відстрочки платежу не менше ніж на 60 банківських днів від дати приймання партії товару на склад. Проект не містить будь-яких помилок, оскільки Замовник не має змоги розраховуватись у менший строк, що стало наслідком введення воєнного стану на території України та бойових дій на території громади, та скрутним матеріальним становищем підприємства.
Ознайомившись з чинним законодавством я не знайшла жодної статті де б прописувалось що ІСТОТНА УМОВА договору, а строки оплати є істотними умовами може не прописуватися через воєнні дії.
22 грудня 2022 року Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України було видано ПЕРЕЛІК територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. 3 квітня Збройні сили України увійшли до Славутича і закінчився період окупації. З приводу воєнного стану - зараз вся країна знаходиться у данному стані, але з незрозумілих причин в частині 8 Проєкту Договору ви додаєте штрафи у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов’язань при закупівлі товарів. В цій же частині про відповідальність сторін не має жодних штрафних санкцій Покупця Постачальнику.
В частині 6 Права та обов'язки сторін Проєкту договору додані пункти замовник закупівлі додає: ПОКУПЕЦЬ зобов’язаний:
6.1.1. Приймати від ПОСТАЧАЛЬНИКА товар відповідно до умов даного договору.
6.1.2. Своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлений товар.
Прохаю вас бути кваліфікофаними спеціалістами та прописувати істотні умови договору.
Вкажіть в Проєкті договору протягом якого терміну ви зможете оплатити за поставлений товар.
Що для вас є Своєчасно?
Рішення замовника: Вимога відхилена
21 квітня 2023 10:45
Доброго дня! 19.04.2023 року ми відповіли на вашу вимогу. 20.04.2023року вимога повторюється тому дублюємо відповідь: Відповідно до п. 4.1 проекту договору про закупівлю розрахунки за кожну партію товару, проводяться ПОКУПЦЕМ шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПОСТАЧАЛЬНИКА, на умовах 100% відстрочки платежу не менше ніж на 60 банківських днів від дати приймання партії товару на склад.
Проект не містить будь-яких помилок, оскільки Замовник не має змоги розраховуватись у менший строк, що стало наслідком введення воєнного стану на території України та бойових дій на території громади, та скрутним матеріальним становищем підприємства.
Проект не містить будь-яких помилок, оскільки Замовник не має змоги розраховуватись у менший строк, що стало наслідком введення воєнного стану на території України та бойових дій на території громади, та скрутним матеріальним становищем підприємства.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-04-14-007031-a.b3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ
", Код ЄДРПОУ:33400188
Дата подання: 18 квітня 2023 15:10
Дата подання: 18 квітня 2023 15:10
Скарга
СКАРГА
на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 13.04.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-04-14-007031-a (далі – Закупівля), Комунальне підприємство «Славутич-Водоканал» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 -24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянт для очищення стічних вод (водний розчин)).
Відповідно до преамбули Закону України "Про публічні закупівлі" метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (із змінами та доповненнями), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ
1. В пунктах 2, 3 розділу "Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає" Додатку 2 до тендерної документації містяться вимоги, згідно з якими учасник у складі тендерної пропозиції, серед іншого, повинен подати:
2. - висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води. Висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів
3. - висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію зі змінами (у разі наявності таких змін), згідно якої виготовляється товар
Скаржник вважає, що вищезазначені умови тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, оскільки положеннями Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, суттєво зменшились строки проведення процедур закупівлі.
Враховуючи, що на даний час в Україні введений воєнний стан та тривають бойові дії, які супроводжуються частим оголошенням повітряних тривог, отримання дозвільних документів, в тому числі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи вкрай ускладнене та вимагає тривалого часу. Тобто, потенційні учасники, які раніше не отримували висновків ДСЕЕ, фізично не можуть надати вищезазначений дозвільний документ. З огляду на труднощі отримання дозвільних документів Кабінетом Міністрів України ще 18.03.2022 року була прийнята постанова № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану", якою суб'єктам господарювання дозволено здійснювати певні види діяльності та вводити в цивільний обіг продукцію без отримання документів дозвільного характеру на підставі декларації про провадження господарської діяльності. З урахуванням цього на даний час замовники при проведенні закупівель, з метою забезпечення принципу рівності всіх учасників та належного конкурентного середовища, передбачають в тендерній документації можливість участі в закупівлі учасників, які не мають висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі, на підставі декларації, звіту (або протоколу) експертного дослідження та гарантійного листа про те, що Учасник невідкладно, але не пізніше одного місяця після припинення чи скасування воєнного стану, звернеться до відповідних органів для отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар та надасть копію висновку Замовнику закупівлі протягом 5 (п’яти) днів з дати його отримання.
Можливість використання під час дії воєнного стану об'єктів державної санітарно-епідеміологічної експертизи, без проведення експертизи, підтверджується також листом Держпродспоживслужби України (органу, що проводить державну санітарно-епідеміологічну експертизу) від 03.05.2022 р. № 12.2-10/4722, направленого на адресу Європейської бізнес асоціації (копія листа додається).
ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" ще 01.03.2023 року звернулося із заявами (додаються) на проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи на продукт, з яким Скаржник має намір примати участь у Закупівлі, але на даний момент отримало лише протокол експертного дослідження, а сам висновок ДСЕЕ до кінця строку подання тендерних пропозицій отримати не має можливості.
За таких обставин Скаржник вважає, що вимога про надання учасниками висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет Закупівлі включена Замовником до тендерної документації в інтересах певних учасників, які заздалегідь отримали висновок на товар.
Крім того, вимога щодо надання учасниками висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію, згідно до якої виготовляється запропонований Товар, є дискримінаційною до учасників, в тому числі і до скаржника, які пропонують до постачання предмет закупівлі, виробництво якого здійснюється згідно з нормативною документацією інших країн. Так, Скаржник має намір взяти участь у даній Закупівлі з товаром виробництва компанії Kemcristal SRL, Румунія, який виробляється згідно із стандартом Європейського Союзу EN 17034:2018, тобто не є державним (українським) нормативним документом.
Згідно з підпунктом 2 пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.1999 р. № 1109 "Про затвердження Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні" (із змінами та доповненнями, надалі – Положення № 1109) одним із заходів здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні є державна санітарно-епідеміологічна експертиза.
Відповідно до підпункту 4 пункту 7 Положення № 1109 погодженню з органами державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні підлягають державні стандарти та технічні умови на виробництво, переробку та реалізацію продуктів харчування і харчових добавок, предметів гігієни та санітарії, косметично-парфумерних виробів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, товарів побутової хімії та дитячого асортименту, іншої продукції щодо її відповідності вимогам санітарних норм.
Відповідно до підпункту 5.1 пункту 5 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 р. № 247 заявниками державної санітарно-епідеміологічної експертизи є власники об'єкта експертизи або вповноважені ними особи.
Враховуючи вищенаведені положення чинного в Україні законодавства надати висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію, згідно до якої виготовляється запропонований Товар, можуть лише ті учасники, пропонований товар яких виробляється згідно з нормативною документацією, розробленою згідно з нормами законодавства України, і які є або власниками або уповноваженими особами нормативної документації, або які отримали вже готовий висновок від власника нормативної документації розробленої згідно з нормами законодавства України.
За таких обставин Скаржник вважає, що вимога про надання учасниками висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію, згідно до якої виготовляється запропонований Товар, включена Замовником до тендерної документації в інтересах певних виробників, які вже мають висновок на власні Технічні умови України, або в інтересах певних постачальників, які отримали висновок від виробника.
Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропонований товар та нормативну документацію, згідно з якою виробляється цей товар, є дискримінаційними для Скаржника та тих учасників, що не мають на даний час висновків ДСЕЕ на пропонований товар та пропонують товар, виготовлений за нормативними документами інших країн. Такі вимоги суттєво обмежують коло учасників Закупівлі та порушують встановлені Законом принципи максимальної ефективності і економії, а також створення конкурентного середовища при проведенні процедури Закупівлі.
2. В пункті 10 розділу "Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає" Додатку 2 до тендерної документації містяться вимоги, згідно з якими учасник у складі тендерної пропозиції, серед іншого, повинен подати:
У разі, якщо Учасник закупівлі буде постачати товар іноземного виробництва, на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці», він додатково надає:
10. - копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації.
Вважаємо зазначену вище вимогу ТД дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників Закупівлі, які мають намір пропонувати до постачання Замовнику предмет Закупівлі іноземного виробництва.
По-перше, виникає питання чому товар українського походження не має супроводжуватись висновком експертизи про відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України? Український товар не повинен відповідати нормативно-правовим актам з охорони праці? Очевидно, що повинен.
Таким чином, вищезазначена умова ТД стосується тільки тих потенційних учасників, які будуть поставляти товар імпортного виробництва, що є очевидно дискримінаційною умовою, оскільки постачальники вітчизняного товару не повинні надавати експертних висновків, тобто Замовником заздалегідь визначені різні (нерівні) умови для учасників з товарами імпортного та вітчизняного походження.
Крім того, об'єкти експертизи на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, визначені статтею 21 Закону України "Про охорону праці". Зокрема, зазначеною нормою Закону України "Про охорону праці" встановлено, що технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.
Тобто, Законом визначено, що експертиза на відповідність придбаних за кордоном хімічних речовин та їх сполук нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, проводиться виключно в тому випадку, якщо такі речовини (їх сполуки) відносяться до небезпечної продукції згідно з вимогами чинного в Україні законодавства.
Наразі, норми чинного законодавства України, що визначають небезпечність хімічної продукції (в тому числі наказ МНС України від 22.03.2012 р. № 627 "Про затвердження Вимог до роботодавців щодо захисту працівників від шкідливого впливу хімічних речовин", постанова Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 р. № 1287 "Про затвердження переліку особливо небезпечних хімічних речовин, виробництво яких підлягає ліцензуванню", постанова Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 р. № 956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки") не відносять сульфат алюмінію до небезпечної продукції.
Також, на виконання вимог статті 21 Закону України "Про охорону праці" наказом Міністерства соціальної політики України від 07.11.208 р. № 1654 був затверджений виключний перелік форм висновків експертиз стану охорони праці та безпеки промислового виробництва. Відповідно до вищезазначеного наказу № 1654 згідно з вимогами ст. 21 Закону України "Про охорону праці" проводяться наступні види експертиз з охорони праці:
- експертиза стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
- експертиза стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки;
- експертиза щодо відповідності машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.
Таким чином, Законом України "Про охорону праці" не передбачено проведення інших видів експертиз органами державної служби з охорони праці, а в Тендерній документації відсутні посилання на будь-які інші нормативні документи з охорони праці, які встановлюють вид та порядок проведення експертизи хімічних речовин, зокрема предмету Закупівлі сульфату алюмінію, на відповідність його нормативно-правовим актам з охорони праці
За таких обставин сульфат алюмінію іноземного походження не є об'єктом експертизи на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України в розумінні Закону України "Про охорону праці".
Крім того, хочемо зазначити, що об'єктом експертизи на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в даному випадку може бути не сама хімічна продукція, а умови праці працівників, які цю хімічну продукцію застосовують – тобто умови праці працівників саме Замовника. А таку експертизу учасник замовити та провести не має можливості, оскільки створення безпечних умов праці для своїх працівників є сферою відповідальності самого Замовника.
Тому умови ТД щодо надання експертних висновків Держпраці України щодо коагулянтів іноземного виробництва були прописані Замовником виключно в інтересах українського виробника (виробників) коагулянтів та з метою штучно виключити з процедури Закупівлі потенційних учасників, що поставляють коагулянти іноземного виробництва.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; уч
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 20 квітня 2023 15:08
Рішення від 20.04.2023 № 5150.pdf
Дата публікації: 20 квітня 2023 15:08
інформація про перенесення розгляду скарги та запит Замовнику від 01.05.2023 № 393.pdf
Дата публікації: 01 травня 2023 18:07
Інформація про резолютивну частину рішення від 04.05.2023 № 5976.pdf
Дата публікації: 05 травня 2023 13:34
Рішення від 04.05.2023 № 5976.pdf
Дата публікації: 09 травня 2023 14:45
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення № 5976-р/пк-пз від 04.05.2023 постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за процедурою закупівлі - "Коагулянт для очищення стічних вод (водний розчин))", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-14-007031-a, було усунуто невідповідності в частині оприлюднення інформації по відношенню до прийнятого рішення про внесення змін до Документації.
Дата виконання рішення замовником: 10 травня 2023 10:39
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 15 травня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ХІМЕФЕКТ" |
1 386 000,00
UAH з ПДВ
|
1 386 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "АСКО Фарм" |
1 499 652,00
UAH з ПДВ
|
1 499 652,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ХІМЕФЕКТ" #38985841 |
Відхилено |
1 386 000,00
UAH з ПДВ
|
16 травня 2023 12:57
|
ТОВ "АСКО Фарм" #37886989 |
Переможець |
1 499 652,00
UAH з ПДВ
|
16 травня 2023 13:23
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
04 січня 2024 17:50
|
Електронний підпис | укладений |
25 травня 2023 13:10
|
договор коагулянт.pdf | укладений |
25 травня 2023 13:09
|