Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги харчування стаціонарних хворих КНП «ХОССЦ» ХОР Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с.Ружичанка, вул.Визволителів, 3
Очікувана вартість
1 056 000,00 UAH
UA-2023-04-07-009424-a ● b1779ad7171b4a719e5e5dc8f16a0978
Відкриті торги з особливостями
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний серцево-судинний центр" Хмельницької обласної ради |
Код ЄДРПОУ: | 03397564 |
Місцезнаходження: | 29001, Україна , Хмельницька обл., м. Хмельницкий, вул. Володимирська, буд. 85 |
Контактна особа: |
Світлана Хеленюк +380982799502 svetlanaheleniuk@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 07 квітня 2023 15:50 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 17 травня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 17 травня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 20 травня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 1 056 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 5 280,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги
Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
6600 послуга
Послуги харчування стаціонарних хворих КНП «ХОССЦ» ХОР Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с.Ружичанка, вул.Визволителів, 3
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
31363, Україна, Хмельницька область, село Ружичанка, Визволителів, 3
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 55523000-2 — Кейтерингові послуги для інших підприємств або установ
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
15 травня 2023 12:40 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
15 травня 2023 12:35 |
ТД зі змінами.doc | |
15 травня 2023 12:35 |
Зміни.docx | |
15 травня 2023 12:25 |
Додаток 3 Проект договору_послуги харчування в новій редакції.docx | |
15 травня 2023 12:25 |
Додаток 2 Технічне завдання харчування зі змінами.doc | |
07 квітня 2023 15:50 |
Додаток 1 Цінова пропозиція.docx |
15 травня 2023 12:40 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
15 травня 2023 12:35 |
ТД зі змінами.doc
|
|||
15 травня 2023 12:35 |
Зміни.docx
|
|||
15 травня 2023 12:25 |
Додаток 3 Проект договору_послуги харчування в новій редакції.docx
|
|||
15 травня 2023 12:25 |
Додаток 2 Технічне завдання харчування зі змінами.doc
|
|||
07 квітня 2023 15:50 |
Додаток 1 Цінова пропозиція.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Щодо протоколів випробувань
Дата подання: 16 травня 2023 17:07
Дата відповіді: 19 травня 2023 09:46
Добрий день, ви вимагаєте: "- Протокол випробувань (не менше одного) на продукти, які будуть використані при приготуванні їжі. (за 2022 рік або 2023 рік)" Ми провели такі дослідження, але маємо не протокол випробувань, а протокол дослідження. Тому просимо внести зміни наступним чином: ""- Протокол випробувань або протокол дослідження (не менше одного) на продукти, які будуть використані при приготуванні їжі. (за 2022 рік або 2023 рік)"
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: У Наказі від 22.05.2019 № 264 Про затвердження Методів відбору зразків для визначення максимально допустимих рівнів мікотоксинів у харчових продуктах для цілей державного контролю, законах України «Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» слова «дослідження» та «випробування» вживаються як тотожні (синонімічні). Відтак, у разі подання учасником у додатках до тендерної пропозиції документа, із назвою «протокол дослідження» замість «протокол випробувань», це не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції за умови, що наданий учасником документи по суті відповідає вимогам закону та методики.
Враховуючи наведене, немає необхідності вносити зміни до тендерної документації.
Враховуючи наведене, немає необхідності вносити зміни до тендерної документації.
Щодо меню
Дата подання: 16 травня 2023 17:46
Дата відповіді: 19 травня 2023 09:49
Шановний Замовнику, ви пишете: "Зразкове 7-денне циклічне меню з трьохразовим харчуванням повинно бути розроблено відповідно до Додатку 2 таблиці 1 наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні». Замовлення послуг здійснюється Замовником потижнево. Виконавець надсилає проект 7-денного меню Замовнику до 15.00 години кожної середи тижня, що передує тижню замовлення. Замовник, отримавши від Виконавця проект 7-денного меню, у термін до 18.00 години четверга тижня, що передує тижню замовлення, надсилає Виконавцю погодження або зауваження до надісланого Виконавцем проекту 7-денного меню. Готова їжа має подаватися за погодженим меню, якщо Сторони за взаємною згодою не внесли у нього зміни. У випадку наявності зауважень Замовника Виконавець зобовʼязаний у термін до 12-00 год. пʼятниці, що передує тижню замовлення, відкорегувати меню та направити його Замовнику на повторне погодження. Уповноважена особа Замовника щоденно з 10-00 год. до 13-00 год. поточного дня повідомляє Виконавцю порційні вимоги на наступний день". Однак, законодавством визначено вичепний перелік підстав для зміни істотних умов договору, тобто просто так міняти меню не можна і погоджувати щоразу нове теж не можна. Тому просимо видалити дану умову з тендерної документації, адже вона суперечить законодавству (Постанові 1178 від 12 жовтня 2022 р.)
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до ч. 1 , 4, 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, прямо передбачених у ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно зі ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Згідно із. ч. 1, 2, 3, 4 ст. 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
У даному випадку, виходячи зі змісту замовлення, істотними умовами договору є: предмет договору; назва, асортимент та кількість товарів/послуг; вимоги до якості товарів/послуг; умови надання послуг/ здійснення поставки товарів; ціна договору; ціна за одиницю; строк дії договору.
Підкреслюємо, що саме по собі щоденне «меню» не може бути окремим, незмінним додатком до договору. Питання погодження меню – це складовий елемент істотних умов договору, які стосуються вимог до якості товарів/послуг; надання послуг і здійснення поставки товарів.
Таким чином, внесення змін до меню в ході виконання умов договору – не є «зміною істотних умов договору», як хибно припускається у запитанні.
Додатково зауважуємо, що послуги харчування за результатами закупівлі мають надаватися пацієнтам, кількість і стан здоровʼя яких постійно змінюється. Оскільки заклад охорони здоровʼя зобовʼязаний максимально сприяти збереженню і відновленню здоровʼя своїх пацієнтів, то, закономірно, ми повинні враховувати щоденні потреби пацієнтів у харчуванні, особливо в умовах стаціонару.
Відтак, умови ТД щодо можливого внесення змін у меню, при завчасному повідомленні про це постачальника, не порушують умови закону і в жодному випадку не свідчить про «зміну істотних умов договору», всупереч ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Насамкінець підкреслюємо, що визначені Замовником умови надання послуг (здійснення постачання) є однаковими для усіх потенційних учасників закупівлі і, по суті, стосуються виключно виконання договору, а не розгляду тендерних пропозицій, тобто, не стосується стадії оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця.
Враховуючи наведене, немає необхідності вносити зміни до тендерної документації.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, прямо передбачених у ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно зі ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Згідно із. ч. 1, 2, 3, 4 ст. 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
У даному випадку, виходячи зі змісту замовлення, істотними умовами договору є: предмет договору; назва, асортимент та кількість товарів/послуг; вимоги до якості товарів/послуг; умови надання послуг/ здійснення поставки товарів; ціна договору; ціна за одиницю; строк дії договору.
Підкреслюємо, що саме по собі щоденне «меню» не може бути окремим, незмінним додатком до договору. Питання погодження меню – це складовий елемент істотних умов договору, які стосуються вимог до якості товарів/послуг; надання послуг і здійснення поставки товарів.
Таким чином, внесення змін до меню в ході виконання умов договору – не є «зміною істотних умов договору», як хибно припускається у запитанні.
Додатково зауважуємо, що послуги харчування за результатами закупівлі мають надаватися пацієнтам, кількість і стан здоровʼя яких постійно змінюється. Оскільки заклад охорони здоровʼя зобовʼязаний максимально сприяти збереженню і відновленню здоровʼя своїх пацієнтів, то, закономірно, ми повинні враховувати щоденні потреби пацієнтів у харчуванні, особливо в умовах стаціонару.
Відтак, умови ТД щодо можливого внесення змін у меню, при завчасному повідомленні про це постачальника, не порушують умови закону і в жодному випадку не свідчить про «зміну істотних умов договору», всупереч ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Насамкінець підкреслюємо, що визначені Замовником умови надання послуг (здійснення постачання) є однаковими для усіх потенційних учасників закупівлі і, по суті, стосуються виключно виконання договору, а не розгляду тендерних пропозицій, тобто, не стосується стадії оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця.
Враховуючи наведене, немає необхідності вносити зміни до тендерної документації.
Щодо проекту договору
Дата подання: 16 травня 2023 22:22
Дата відповіді: 19 травня 2023 09:50
У проекті договору міститься наступне: «10.3. У разі невиконання або неналежного виконання Виконавцем своїх зобов’язань, Замовник вправі в односторонньому порядку достроково розірвати це Договір, повідомивши про це Виконавця за 3 (три) календарних дні.
10.4. Сторони вправі розірвати цей договір в односторонньому порядку без пояснення причини відмови: Замовник - повідомивши про це Виконавця за 30 календарних днів; Виконавець - повідомивши про це Замовника за 60 календарних днів».
Зазначаємо, що дані вимоги у проекті договору є надмірними, а відтак дискримінаційними. Просимо видалити дані пункти з проекту договору.
Щодо п. 10.3. – Замовником не вказано та не конкретизовано, яким чином фіксуватиметься невиконання або неналежне виконання зобов’язань. Крім того, не передбачено умов щодо можливості майбутнього виконавця висловити незгоду з позицією Замовника, що, в свою чергу, ставить одну із сторін договору (виконавця) у нерівне становище.
Щодо п. 10.4. – даний пункт є таким, який не може бути застосований у нормальних господарських відносинах, адже дає можливість діяти абсолютно на власний розсуд, не керуючись об’єктивними обставинами і спрямований на дискримінацію суб’єктів господарювання, що вирішили взяти участь у даній закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до ст. 11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.
Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є, зокрема, договори та інші правочини.
Згідно ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Згідно зі ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін.
У даному випадку, згідно договору Виконавець зобов’язаний, окрім іншого:
- забезпечити можливість доступу представників Замовника до приміщення, де зберігаються продукти, готується їжа, а також до засобів і транспорту, якими вони доставляються. Не перешкоджати Замовнику здійснювати огляд та контроль на предмет відповідності надання послуг умовам цього Договору у термін, встановлений Замовником
- мати усі необхідні дозвільні документи , які повинні бути в наявності у відповідності до законодавства України та на вимогу Замовника надавати їх належним чином завірені копії і оригінали для огляду.
- на вимогу Замовника забезпечити проведення мікробіологічних випробувань зразків готової продукції або сировини, яка використовується для її приготування, та підтвердити її якість і відповідність Державним санітарним правилам, про що надати Замовнику відповідні письмові докази у термін, встановлений Замовником, із урахуванням принципу розумності
- не вносити зміни в меню і порційність без погодження з представниками Замовника тощо.
З іншого боку, Замовник зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі (при наявності фінансування) сплатити вартість якісно наданих Послуг та виконувати інші обовʼязки, визначені договором.
Іншими словами, умовами договору визначено усі його істотні умови, права та обовʼязки учасників договору, які мають виконуватися належним чином.
Водночас, ч. 2 ст. 598 ЦК України передбачено, що припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Законом можуть бути встановлені випадки, коли припинення зобов’язань на певних підставах не допускається (ч. 4 ст. 598 ЦК України).
Звертаємо увагу на те, що чинним Законом України «Про публічні закупівлі» не врегульовано правила дострокового припинення договору і не заборонено вносити до договору умови, які регламентують питання припинення договору.
У зв'язку із цим, для відповіді на ці питання слід звернутися до законодавства України.
Відомо, що підстави для припинення зобовʼязання визначені у главі 50 ЦК України, зокрема, основним видом припинення зобовʼязання є його виконання.
Але, на жаль, на практиці трапляються непоодинокі випадки, коли сторони не виконують повністю або частково взяті на себе зобовʼязання з тих чи інших причин.
На такі випадки частиною 1 ст. 611 ЦК України визначено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом. Одним із наслідків може бути припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору.
Далі, статтею 615 ЦК України встановлено, що у разі порушення зобов'язання однією стороною друга сторона має право частково або в повному обсязі відмовитися від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом.
Внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання частково або у повному обсязі відповідно змінюються умови зобов'язання або воно припиняється.
Також, у ч. 2, 3 ст. 651 ЦК України закріплено, що Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту (ст. 654 ЦК України).
Таким чином, системне тлумачення положень чинного законодавства України переконливо свідчить про те, що у договорі може бути передбачено правила та умови дострокового припинення договору. Встановлення у договорі права учасників правовідносин права достроково припинити дію договору є цілком законним.
Насамкінець підкреслюємо, що визначені Замовником умови договору є однаковими для усіх потенційних учасників закупівлі і, по суті, стосуються виключно виконання договору, а не розгляду тендерних пропозицій, тобто, не стосується стадії оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця.
Враховуючи наведене, немає необхідності вносити зміни до тендерної документації.
Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є, зокрема, договори та інші правочини.
Згідно ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Згідно зі ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін.
У даному випадку, згідно договору Виконавець зобов’язаний, окрім іншого:
- забезпечити можливість доступу представників Замовника до приміщення, де зберігаються продукти, готується їжа, а також до засобів і транспорту, якими вони доставляються. Не перешкоджати Замовнику здійснювати огляд та контроль на предмет відповідності надання послуг умовам цього Договору у термін, встановлений Замовником
- мати усі необхідні дозвільні документи , які повинні бути в наявності у відповідності до законодавства України та на вимогу Замовника надавати їх належним чином завірені копії і оригінали для огляду.
- на вимогу Замовника забезпечити проведення мікробіологічних випробувань зразків готової продукції або сировини, яка використовується для її приготування, та підтвердити її якість і відповідність Державним санітарним правилам, про що надати Замовнику відповідні письмові докази у термін, встановлений Замовником, із урахуванням принципу розумності
- не вносити зміни в меню і порційність без погодження з представниками Замовника тощо.
З іншого боку, Замовник зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі (при наявності фінансування) сплатити вартість якісно наданих Послуг та виконувати інші обовʼязки, визначені договором.
Іншими словами, умовами договору визначено усі його істотні умови, права та обовʼязки учасників договору, які мають виконуватися належним чином.
Водночас, ч. 2 ст. 598 ЦК України передбачено, що припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Законом можуть бути встановлені випадки, коли припинення зобов’язань на певних підставах не допускається (ч. 4 ст. 598 ЦК України).
Звертаємо увагу на те, що чинним Законом України «Про публічні закупівлі» не врегульовано правила дострокового припинення договору і не заборонено вносити до договору умови, які регламентують питання припинення договору.
У зв'язку із цим, для відповіді на ці питання слід звернутися до законодавства України.
Відомо, що підстави для припинення зобовʼязання визначені у главі 50 ЦК України, зокрема, основним видом припинення зобовʼязання є його виконання.
Але, на жаль, на практиці трапляються непоодинокі випадки, коли сторони не виконують повністю або частково взяті на себе зобовʼязання з тих чи інших причин.
На такі випадки частиною 1 ст. 611 ЦК України визначено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом. Одним із наслідків може бути припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору.
Далі, статтею 615 ЦК України встановлено, що у разі порушення зобов'язання однією стороною друга сторона має право частково або в повному обсязі відмовитися від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом.
Внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання частково або у повному обсязі відповідно змінюються умови зобов'язання або воно припиняється.
Також, у ч. 2, 3 ст. 651 ЦК України закріплено, що Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту (ст. 654 ЦК України).
Таким чином, системне тлумачення положень чинного законодавства України переконливо свідчить про те, що у договорі може бути передбачено правила та умови дострокового припинення договору. Встановлення у договорі права учасників правовідносин права достроково припинити дію договору є цілком законним.
Насамкінець підкреслюємо, що визначені Замовником умови договору є однаковими для усіх потенційних учасників закупівлі і, по суті, стосуються виключно виконання договору, а не розгляду тендерних пропозицій, тобто, не стосується стадії оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця.
Враховуючи наведене, немає необхідності вносити зміни до тендерної документації.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-04-07-009424-a.b1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ", Код ЄДРПОУ:42233257
Дата подання: 11 квітня 2023 22:30
Дата подання: 11 квітня 2023 22:30
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 13 квітня 2023 14:36
рішення від 13.04.2023 № 4702.pdf
Дата публікації: 13 квітня 2023 14:35
Інформація про резолютивну частину рішення від 20.04.2023 № 5186.pdf
Дата публікації: 21 квітня 2023 12:34
рішення від 20.04.2023 № 5186.pdf
Дата публікації: 25 квітня 2023 17:38
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення АМКУ № 5186-р/пк-пз від 20.04.2023 року у закупівлі код ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги (Послуги харчування стаціонарних хворих КНП «ХОССЦ» ХОР Хмельницька обл. Хмельницький р-н с.Ружичанка вул.Визволителів, 3), UA-2023-04-07-009424-a Замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації.(зміни додаються)
Дата виконання рішення замовником: 15 травня 2023 14:27
Номер скарги: UA-2023-04-07-009424-a.a2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ", Код ЄДРПОУ:42233257
Дата подання: 29 травня 2023 18:54
Дата подання: 29 травня 2023 18:54
Скарга
щодо рішення, дій та бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 31 травня 2023 15:41
рішення від 31.05.2023 № 7712.pdf
Дата публікації: 31 травня 2023 15:41
інформація про резолютивну частину рішення від 08.06.2023 № 8349.pdf
Дата публікації: 09 червня 2023 15:02
рішення від 08.06.2023 № 8349.pdf
Дата публікації: 13 червня 2023 13:11
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення АМКУ №8349-р/пк-пз від 08.06.2023 р. Замовник скасував рішення про визначення фізичної особи-підприємця Бубенцової Людмили Петрівни переможцем процедури закупівлі — "Послуги харчування стаціонарних хворих КНП "ХОССЦ" ХОР Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с.Ружичанка, вул. Визволителів, 3", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-07-009424-a. Замовник виконав рішення АМКУ №8349-р/пк-пз від 08.06.2023 р.
Дата виконання рішення замовником: 21 червня 2023 09:55
Номер скарги: UA-2023-04-07-009424-a.a3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ФОП Бубенцова Людмила Петрівна, Код ЄДРПОУ:2570613186
Дата подання: 30 червня 2023 20:00
Дата подання: 30 червня 2023 20:00
на протокол № 359 від 28 червня 2023 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір із ТОВ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ"
Суть скарги в доданих документах
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 04 липня 2023 21:39
рішення від 04.07.2023 № 9835.pdf
Дата публікації: 04 липня 2023 21:39
Інформація про резолютивну частину рішення від 18.07.2023 № 10887.pdf
Дата публікації: 19 липня 2023 15:18
рішення від 18.07.2023 № 10887.pdf
Дата публікації: 21 липня 2023 11:15
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення АМКУ № 10887-р/пк-пз від 18.07.2023, яким АМКУ зобов’язав скасувати рішення про визначення ТОВ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ" переможцем процедури закупівлі — "Послуги харчування стаціонарних хворих КНП "ХОССЦ" ХОР Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с.Ружичанка, вул. Визволителів, 3", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-07-009424-a. Замовником було скасовано рішення про визнання переможця ТОВ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ" за предметом закупівлі код ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги (Послуги харчування стаціонарних хворих КНП «ХОССЦ» ХОР Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с.Ружичанка, вул.Визволителів, 3) за № UA-2023-04-07-009424-a. Замовник виконав рішення АМКУ № 10887-р/пк-пз від 18.07.2023
Дата виконання рішення замовником: 10 серпня 2023 15:21
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 20 травня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП Бубенцова Людмила Петрівна |
849 948,00
UAH з ПДВ
|
849 948,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ" |
899 910,00
UAH з ПДВ
|
899 910,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ФОП Бубенцова Людмила Петрівна #2570613186 |
Рішення скасоване |
849 948,00
UAH з ПДВ
|
21 червня 2023 09:32
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 24 травня 2023 15:33
|
ФОП Бубенцова Людмила Петрівна #2570613186 |
Рішення скасоване |
849 948,00
UAH з ПДВ
|
10 серпня 2023 14:55
|
|
ТОВ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ" #42233257 |
Рішення скасоване |
899 910,00
UAH з ПДВ
|
10 серпня 2023 14:55
|
|
ФОП Бубенцова Людмила Петрівна #2570613186 |
Відхилено |
849 948,00
UAH з ПДВ
|
10 серпня 2023 15:40
|
|
ТОВ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ" #42233257 |
Відхилено |
899 910,00
UAH з ПДВ
|
11 серпня 2023 09:45
|
Інформація про відміну
Торги відмінено
Причина відміни
відсутність пропозицій