Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне підприємство "Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів" Черкаської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 05445296 |
Вебсайт: | http://cheluash.chmr.gov.ua |
Місцезнаходження: | 18003, Україна , Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Бидгощська, буд. 13 |
Контактна особа: |
Оксана Омельчук +380975748860 avtodorogi_tender@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 15 березня 2023 10:41 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 24 березня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 24 березня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 27 березня 2023 01:00 |
Очікувана вартість: | 23 780 295,75 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 237 802,96 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | в ид забезпечення тендерної пропозиції: страхова гарантія; розмір забезпечення тендерної пропозиції: 713 400, 00 грн. строк дії забезпечення тендерної пропозиції: 120 (сто двадцять) днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; Забезпечення пропозиції має бути оформлене у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» і Закону України "Про публічні закупівлі". Учасник надає страхову гарантію, у вигляді електронного документу (файлу в форматі PDF) з одночасним документальним підтвердженням її чинності, шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису уповноваженої на підписання особи та електронно-цифрової печатки фінансової установи, через електронну систему закупівель, з обов’язковим зазначенням у тексті гарантії посилання на програмний комплекс та його версію, яким накладено КЕП (підпис та печатку) для можливості перевірки такого підпису та печатки. За умови, що надана гарантія підписана не керівником (директором, головою правління), учасник повинен надати через електронну систему закупівель довіреність, що засвідчує право надання та підпису страхової гарантії від імені фінансової установи уповноваженій на це особі, з одночасним документальним підтвердженням КЕП підписанта (керівника, директора, голови правління, тощо) та КЕП печатки фінансової установи. Гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною та підтверджувати дію страхового захисту фінансового ризику невиконання або неналежного виконання страхувальником умов визначених в тендерній документації закупівлі «Умови повернення чи неповернення забезпечення пропозиції», з обов’язковим посиланням на номер, дату оголошення про проведення відкритих торгів, вказаному на порталі prozorro.gov.ua., а також дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини. Страхова гарантія повинна передбачати гарантоване погодження продовження строку дії забезпечення пропозиції, у випадку, якщо замовник вимагатиме від учасників продовження строку дії пропозицій, в порядку передбаченому чинним законодавством, з посиланням на відповідні законодавчі норми. Учасник закупівлі під час надання забезпечення пропозиції, для підтвердження права Гаранта на здійснення відповідної діяльності, через електронну систему закупівель надає також скановані копії наступних документів: - свідоцтво про реєстрацію страхової компанії в Державному реєстрі фінансових установ; - ліцензію на здійснення страхової діяльності у формі добровільного страхування фінансових ризиків видану видану уповноваженим органом (або інформацію у вигляді довідки, яка підтверджує наявність діючої ліцензії, що надає право провадити вищезазначену діяльність); - внутрішні правила (далі – «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил»). «Правила» мають відповідати наступним критеріям: а) складені відповідно до конкретного виду добровільного страхування (згідно із Законом України «Про страхування» та Положенням про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг). Вид страхування має бути чітко визначений у «Правилах» та\або додатках до них – страхування фінансових ризиків, пов'язаних з невиконанням або неналежним виконанням страхувальником вимог тендерної документації (визначення неконкретного виду страхування, або зазначення його у вигляді «інших видів страхування» у «Правилах» (та\або додатках до них) - не відповідає нормам страхового законодавства та вимогам цього оголошення); б) затверджені фінансовою установою (страховою компанією) та зареєстровані (затверджені) НБУ (або самі «Правила» або зміни до них); в) підтверджують, що страховик надає страховий захист майновим інтересам страхувальника (вигодонабувача), що не суперечать закону від ризиків, пов’язаних з невиконанням або незалежним виконанням страхувальником вимог тендерної документації. В наданій гарантії обов’язкове посилання на пункт/частину/розділ «Правил», що підтверджують обов’язок відшкодування вищезазначеного ризику (ризиків). Зокрема, «страхова гарантія» обов’язково повинна містити такі реквізити: - назву документа – «страхова гарантія»; - номер, дату та місце складання; - повну назву, код ЄДРПОУ, юридичну та фактичну адресу принципала (страхувальника), його банківські реквізити. Для принципала (страхувальника) фізичної особи, у т.ч. фізичної особи підприємця - прізвище, ім'я та по батькові, ідентифікаційний номер (РНОКПП), інформацію про адресу реєстрації (місця проживання); - суму гарантії (страхова сума) цифрами та словами, назву валюти, в якій надається гарантія, словами, цифровий та літерний код валюти відповідно до Класифікатора; - посилання на предмет закупівлі стосовно якого проводиться тендер у відповідності до оголошення про закупівлю, в якому передбачена вимога щодо надання гарантії; - назву бенефіціара (вигодонабувача), код ЄДРПОУ, юридичну адресу; - назву гаранта (страховика), код ЄДРПОУ, юридичну адресу, банківські реквізити; - термін (строк) дії гарантії (період дії страхового захисту); - підпис та відбиток печатки страхової компанії; - умови, за яких надається право вимагати платіж (страхові ризики); - порядок та умови виплати страхового відшкодування. Страхова виплата не може бути меншою ніж страхова сума, до даної виплати не може застосовуватись франшиза, на бенефіціара не можуть покладатись будь-які витрати пов’язані з отриманням страхової суми в розмірі забезпечення тендерної пропозиції. Учасник у складі пропозиції надає підтвердження отримання страховою компанією оплати за страхову гарантію (лист від страхової компанії з зазначенням ідентифікатора процедури закупівлі та копію платіжного доручення). Положення страхової гарантії повинні відповідати положенням Закону України «Про страхування», «Правилам» добровільного страхування фінансових ризиків, затвердженим Національною комісією або НБУ, Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), що повинно бути відображено у наданій страховій гарантії. Положення Договору добровільного страхування фінансового ризику невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації не можуть містити умов, що суперечать тексту страхової гарантії та будь-яким чином обмежують права бенефіціара. Надання договору добровільного страхування у складі тендерної пропозиції не є обов’язковим, але, у разі його ненадання з боку учасника, текст «страхової гарантії» має містити підтвердження щодо відповідності умов страхового договору – умовам самої «страхової гарантії», наданої згідно цього договору та вимогам тендерної документації замовника. Текст «страхової гарантії» «Правил» (та\або витягів чи додатків до них) не можуть містити: - умов про зменшення відповідальності гаранта в будь-якому випадку (окрім закінчення строку дії договору страхування фінансового ризику); - умов, що застрахованим ризиком є нанесення збитків (втрат, тощо) подібного змісту: «Страховик виплачує страхове відшкодування за нанесені Вигодонабувачу збитки, що визнані страхувальником у добровільному порядку за попередньою згодою страховика або встановлена рішенням суду, що набуло чинності»; - умов про обов’язкове надання принципалом письмового підтвердження про настання гарантійного випадку і причин його настання; - умови про припинення зобов’язання гаранта за гарантією у випадку одержання гарантом оригіналу цієї гарантії, про що у складі пропозиції пропозиція надається лист-гарантія в довільній формі адресований Замовнику від установи, що видала гарантію. Ненадання учасником будь-якого документу, який передбачений вимогами цього пункту документації, або надання його у вигляді, що не відповідає його умовам, буде розцінене Замовником як те, що Учасник «не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції», що призведе до відхилення тендерної пропозиції такого учасника. Отримувач: Комунальне підприємство "Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів" Черкаської міської ради Код: 05445296, Банк: Держказначейська служба України, м.Київ, р/р: UA848201720344380003000041024 Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок учасника. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 713400 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:44110000-4: Конструкційні матеріали
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата за поставлений Товар здійснюється за видатковими накладними згідно даного Договору, на умовах відстрочки платежу на термін 60 (шістдесят) календарних днів з дати отримання товару. | Пiсляоплата | 60 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
22 березня 2023 09:10 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
22 березня 2023 08:51 |
ТД асфальт (НОВА РЕДАКЦІЯ).doc | |
22 березня 2023 08:51 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx |
22 березня 2023 09:10 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||
22 березня 2023 08:51 |
ТД асфальт (НОВА РЕДАКЦІЯ).doc
|
||||
22 березня 2023 08:51 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx
|
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-06-12-000074 ● bee66860b9804a6d9715538c20ecdac4
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 13 червня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 13 червня 2023 09:21 |
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.06.2023 № 34-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 21 квітня 2023 року № 003100-18/4590-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 13.06.2023 № 34-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-03-15-002001-a, 15.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-06-13 21:43:04
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі конструкційних матеріалів, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-15-002001-a, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
- як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі;
- чому тендерна пропозиція приватного підприємства «Дорстрой» не відхилена, якщо бітум виробництва ПАТ «Укртатнафта», запропонований учасником у тендерній пропозиції, не відповідає ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови», як це передбачено додатком 3 до тендерної документації, та згідно з наданим сертифікатом відповідності на бітум дорожній 70/100 № UA.C56.П.00059-21 відповідає ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) “Бітум та бітумні в’яжучі. Технічні вимоги до дорожніх бітумів», п.5.2.1, табл.1А, 1В?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-06-16 14:17:52
Відповідь на запит
1.Обґрунтування розміру витрат та визначення очікувану вартість цієї закупівлі було здійснено на підставі проведеного аналіз ринку, в тому числі із використанням загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товару. Документальною підставою є наказ Міністерства економіки України від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”
2.Відповідно до положень додатку № 3 до тендерної документації передбачено, що Товар повинен відповідати діючим Державним стандартам ДСТУ та ГОСТ, а саме: ДСТУ Б В.2.7:119-2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови»; ДСТУ Б В.2.7-127:2015 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови»; ДСТУ Б В.2.7-129:2013 «Емульсії бітумні дорожні. Технічні умови»; ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови», що має бути підтверджено в Тендерній пропозиції Учасника паспортами/сертифікатами якості/відповідності та протоколами випробування.
Наказом Державного підприємства "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови» було скасовано з 01 травня 2020 року (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0246774-19#Text).
Своєю чергою положення пункту 6 розділу 3 до тендерної документації передбачено, що у разі якщо ця документація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, таке посилання слід читати з виразом "або еквівалент".
На даний час в Україні діють два національні стандарти стосовно якості бітуму, а саме: ДСТУ 4044-2019 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови», що був прийняти наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 12 серпня 2019 р. № 246 та набув чинності з 01.05.2020; ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) «Бітум та бітумні в’яжучі. Технічні вимоги до дорожніх бітумів», затверджений наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 14.08.2017 № 224 з наданням чинності від 01.10.2017. ДСТУ 4044-2019 прийнятий на заміну ДСТУ 4044-2001 (пункт 3 Наказу ДП «УкрНДНЦ» від 12.08.2019 № 246, за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0246774-19#Text). У свою чергу ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) прийнятий як національний стандарт, гармонізований з міжнародними та європейськими нормативними документами, методом підтвердження. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про стандартизацію» метою стандартизації, зокрема, є забезпечення раціонального виробництва шляхом застосування визнаних правил, настанов і процедур та усунення технічних бар’єрів у торгівлі та запобігання їх виникненню, підтримка розвитку і міжнародної конкурентоспроможності продукції. Міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них національним органом стандартизації (частина 2 статті 21 Закону України «Про стандартизацію»). У разі прийняття європейського стандарту як національного забезпечується ідентичність національного стандарту відповідному європейському стандарту (частина 4 статті 17 цього Закону). Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Таким чином ДСТУ EN 12591:2017 є еквівалентом ДСТУ 4044-2019.
Враховуюче вище викладене у Замовника були відсутні причини для відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця.
На виконання вимог тендерної документації учасником закупівлі ПП “Дорстрой” в складі тендерної пропозиції було надано протокол випробувань матеріалів № 2403/2023-1 від 24 березня 2023 р.на бітум дорожній 70/100. Таким чином у комунального підприємства "Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів" Черкаської міської ради відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ПП “Дорстрой” в цій частині.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-06-15 10:46:24
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі конструкційних матеріалів, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-15-002001-a, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питання: чому тендерна пропозиція приватного підприємства «Дорстрой» не відхилена, якщо у його тендерній пропозиції відсутній протокол випробування на бітум виробництва ПАТ «Укртатнафта»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-06-16 14:07:42
Відповідь на запит
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України зазначаємо наступне:
1.Обґрунтування розміру витрат та визначення очікувану вартість цієї закупівлі було здійснено на підставі проведеного аналіз ринку, в тому числі із використанням загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товару. Документальною підставою є наказ Міністерства економіки України від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”
2.Відповідно до положень додатку № 3 до тендерної документації передбачено, що Товар повинен відповідати діючим Державним стандартам ДСТУ та ГОСТ, а саме: ДСТУ Б В.2.7:119-2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови»; ДСТУ Б В.2.7-127:2015 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови»; ДСТУ Б В.2.7-129:2013 «Емульсії бітумні дорожні. Технічні умови»; ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови», що має бути підтверджено в Тендерній пропозиції Учасника паспортами/сертифікатами якості/відповідності та протоколами випробування.
Наказом Державного підприємства "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови» було скасовано з 01 травня 2020 року (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0246774-19#Text).
Своєю чергою положення пункту 6 розділу 3 до тендерної документації передбачено, що у разі якщо ця документація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, таке посилання слід читати з виразом "або еквівалент".
На даний час в Україні діють два національні стандарти стосовно якості бітуму, а саме: ДСТУ 4044-2019 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови», що був прийняти наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 12 серпня 2019 р. № 246 та набув чинності з 01.05.2020; ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) «Бітум та бітумні в’яжучі. Технічні вимоги до дорожніх бітумів», затверджений наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 14.08.2017 № 224 з наданням чинності від 01.10.2017. ДСТУ 4044-2019 прийнятий на заміну ДСТУ 4044-2001 (пункт 3 Наказу ДП «УкрНДНЦ» від 12.08.2019 № 246, за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0246774-19#Text). У свою чергу ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) прийнятий як національний стандарт, гармонізований з міжнародними та європейськими нормативними документами, методом підтвердження. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про стандартизацію» метою стандартизації, зокрема, є забезпечення раціонального виробництва шляхом застосування визнаних правил, настанов і процедур та усунення технічних бар’єрів у торгівлі та запобігання їх виникненню, підтримка розвитку і міжнародної конкурентоспроможності продукції. Міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них національним органом стандартизації (частина 2 статті 21 Закону України «Про стандартизацію»). У разі прийняття європейського стандарту як національного забезпечується ідентичність національного стандарту відповідному європейському стандарту (частина 4 статті 17 цього Закону). Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Таким чином ДСТУ EN 12591:2017 є еквівалентом ДСТУ 4044-2019.
Враховуюче вище викладене у Замовника були відсутні причини для відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-06-19 14:01:22
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі конструкційних матеріалів, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-15-002001-a, та з урахуванням відповідей, отриманих в електронній системі закупівель 16.06.2023, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
- яким чином протокол випробувань № 2403/2023-1 від 24.03.2023, наданий у тендерній пропозиції приватного підприємства «Дорстрой», підтверджує, що випробування проведені саме щодо бітуму виробництва ПАТ «Укртатнафта», який буде постачатися під час виконання договору про закупівлю;
- чи можна вважати, що згідно з протоколом випробувань № 2403/2023-1 від 24.03.2023 запропоновано бітум дорожній належної якості, який відповідає ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) “Бітум та бітумні в’яжучі. Технічні вимоги до дорожніх бітумів», якщо згідно з поясненнями замовника ДСТУ 4044:2021 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови» скасовано з 01.05.2020, а згідно з висновком цього протоколу випробувань бітум дорожній 70/100 відповідає вимогам скасованого ДСТУ 4044:2021?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-06-22 17:14:13
Відповідь на запит
Відповідно до положень додатку № 3 до тендерної документації передбачено, що Товар повинен відповідати діючим Державним стандартам ДСТУ та ГОСТ, а саме: ДСТУ Б В.2.7:119-2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови»; ДСТУ Б В.2.7-127:2015 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови»; ДСТУ Б В.2.7-129:2013 «Емульсії бітумні дорожні. Технічні умови»; ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови», що має бути підтверджено в Тендерній пропозиції Учасника паспортами/сертифікатами якості/відповідності та протоколами випробування.
Слід зазначити, що правописом 2019 року запроваджено новий розділовий знак – скісна риска ( / ). Скісна риска ( / ) – це друкарський знак у вигляді тонкої прямої лінії, нахилений вправо. Скісну риску можна ставити в офіційно-діловому та науковому стилях – як розділовий знак між однорідними членами речення та в інших подібних випадках у значенні, близькому як до єднального (= І), так і до розділового (=АБО) сполучників (з можливістю переважання в різних контекстах то одного, то іншого з цих значень): складна інтонація оклику/питання; тенденції до синтетизму/аналітизму; системність/несистемність мовних явищ; на позначення року, що не збігається з календарним, напр.: у 2018/2019 навчальному році (без відступів до і після скісної риски).
Таким чином, вимога Замовника: “що має бути підтверджено в Тендерній пропозиції Учасника паспортами/сертифікатами якості/відповідності та протоколами випробування.” відповідно до правопису дорівнює вимозі “що має бути підтверджено в Тендерній пропозиції Учасника паспортами АБО сертифікатами якості АБО відповідності та протоколами випробування.” Враховуючи наведене, учаснику закупівлі, на підтвердження відповідності ДСТУ Б В.2.7:119-2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови»; ДСТУ Б В.2.7-127:2015 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон щебенево-мастикові. Технічні умови»; ДСТУ Б В.2.7-129:2013 «Емульсії бітумні дорожні. Технічні умови»; ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови» необхідно було надати принаймні один із наведених документів:
- паспорт;
- сертифікат якості або відповідності та протокол випробувань;
На виконання вимог тендерної документації учасником ПП “Дорстрой” було надано:
- Сертифікат відповідності терміном дії з 23 квітня 2021 року до 22 квітня 2024 року та протоколи випробувань матеріалів.
Як вже зазначалося в поясненнях Замовника, Наказом Державного підприємства "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови» було скасовано з 01 травня 2020 року (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0246774-19#Text). Своєю чергою положення пункту 6 розділу 3 до тендерної документації передбачено, що у разі якщо ця документація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, таке посилання слід читати з виразом "або еквівалент". На даний час в Україні діють два національні стандарти стосовно якості бітуму, а саме: ДСТУ 4044-2019 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови», що був прийняти наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 12 серпня 2019 р. № 246 та набув чинності з 01.05.2020; ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) «Бітум та бітумні в’яжучі. Технічні вимоги до дорожніх бітумів», затверджений наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 14.08.2017 № 224 з наданням чинності від 01.10.2017. ДСТУ 4044-2019 прийнятий на заміну ДСТУ 4044-2001 (пункт 3 Наказу ДП «УкрНДНЦ» від 12.08.2019 № 246, за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0246774-19#Text). У свою чергу ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) прийнятий як національний стандарт, гармонізований з міжнародними та європейськими нормативними документами, методом підтвердження. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про стандартизацію» метою стандартизації, зокрема, є забезпечення раціонального виробництва шляхом застосування визнаних правил, настанов і процедур та усунення технічних бар’єрів у торгівлі та запобігання їх виникненню, підтримка розвитку і міжнародної конкурентоспроможності продукції. Таким чином ДСТУ EN 12591:2017 є еквівалентом ДСТУ 4044-2019.
Враховуючи вище наведене учасником ПП “Дорстрой” було надано документи, що вимагалися тендерною документацією на підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Щодо протоколу випробувань № 2403/2023-1 від 24.03.2023 слід зазначити, що відповідно до вимог зазначених вище стандартів (ДСТУ) затверджено обов’язкові та необов’язкові дані, які зазначаються в протоколах випробувань. При цьому інформація про виробника бітуму не належить до обов’язкових даних протоколу випробувань матеріалів.
Таким чином законодавством України та стандартами не передбачено вимоги щодо зазначення інформації про виробника бітуму в протоколах випробувань.
Крім того, в рамках виконання положень пункту 39 Особливостей Замовником було отримано підтвердження від особи, що надала протоколи випробувань матеріалів в частині відповідності запропонованого бітуму вимогам ДСТУ.
Також зазначаємо, що відповідно до наданого ПП “Дорстрой” сертифікату відповідності запропонований бітум дорожній 70/100 відповідає ДСТУ EN 12591:2017 (EN 12591:2009, IDT) “Бітум та бітумні в’яжучі. Технічні вимоги до дорожніх бітумів», що є аналогом (еквівалентом) ДСТУ 4044-2019та ДСТУ 4044:2021 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови». При цьому звертаємо увагу, що в своїх поясненнях Замовник не зазначав про скасування ДСТУ 4044:2021. Крім того, відповідно до протоколу випробувань № 2403/2023-1 від 24.03.2023 результати випробувань бітуму дорожнього, що запропонований ПП “Дорстрой” відповідає показникам ДСТУ 4044-2001 “Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови” (ГОСТ 22245-90 в частині марок БНД; ДСТУ EN 12591:2017 Бітум та бітумні в’яжучі. Технічні вимоги до дорожніх бітумів» (EN 12591:2009, IDT п. 5.2.1, табл 1А, 1В).
Надання інформації про усунення порушення замовником
Річним планом закупівель було передбачено проведення процедури відкритих торгів на закупівлю: - ДК 021:2015 44110000-4 — Конструкційні матеріали. Суміш асфальтобетонна гаряча дрібнозерниста тип Б (20) марка 1 на бітумах з адгезійними добавками. Суміш асфальтобетонна гаряча дрібнозерниста тип Б (10) марка 1. Бітум дорожній марки 70/100. Емульсія бітумна, дорожня. Зважаючи на це, було оголошено про проведення відкритих торгів на закупівлю: ДК 021:2015 44110000-4 — Конструкційні матеріали. Суміш асфальтобетонна гаряча дрібнозерниста тип Б (20) марка 1 на бітумах з адгезійними добавками. Суміш асфальтобетонна гаряча дрібнозерниста тип Б (10) марка 1. Бітум дорожній марки 70/100. Емульсія бітумна, дорожня (ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-15-002001-a). За результатами проведених відкритих торгів було укладено договір № 54 від 13 квітня 2023 року (далі - Договір). Відповідно до ст. 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, зі змінами, (далі – Указ № 64/2022) введено воєнний стан в Україні. Відповідно до пункту 3-7 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” Кабінет Міністрів України своїм рішенням затвердив особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (постанова № 1178 від 12 жовтня 2022 року) (далі - Особливості). Відповідно до положень пункту 23 Особливостей та на підставі наказу 13.06.2023 № 34-З Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області було проведено моніторинг зазначених вище відкритих торгів. За результатами моніторингу Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області було зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом розірвання договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Відповідний висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-15-002001-a було оприлюднено в електронній системі закупівель 03.07.2023 р. (далі - Висновок) Відповідно до положень частини 8 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Згідно з частиною 1 стаття 651 Цивільного кодексу України, розірвання договору можливе виключно за згодою сторін, окрім випадків, коли таке розірвання передбачене договором або законом. Аналогічні вимоги містяться в частині 1 статті 188 Господарського кодексу України, що розірвання господарських договорів в односторонньому порядку можливе лише тоді, коли воно встановлене законом або договором. За інших умов розривати договір лише з боку однієї сторони — заборонено. Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка потребує внести зміни або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це своєму контрагентові. Контрагент, зі свого боку, має повідомити ініціатора розірвання про результати розгляду листа (пропозиції про розірвання) протягом 20 днів після одержання такого повідомлення. На виконання зазначеного Висновку та відповідно до положень Цивільного і Господарського кодексів України КП “Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів” Черкаської міської ради 10 липня 2023 року звернулося до ПП “ДОРСТРОЙ” (код ЄДПРОУ 33819662) з відповідною пропозицією про розірвання Договору (вих. номер 354). Таким чином, розірвання Договору з ПП “ДОРСТРОЙ” (код ЄДПРОУ 33819662) можливе після надання відповідної згоди від постачальника. Враховуючи вище наведене та на виконання Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-15-002001-a КП “Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів” Черкаської міської ради було вчинено дії направлені на розірвання договору № 54 від 13 квітня 2023 року з ПП “ДОРСТРОЙ” відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Про результати розгляду звернення Замовника буде терміново поінформовано Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області. Враховуючи вище викладене, Уповноважена особа ВИРІШИЛА: 1. Надати інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у процедурі відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю: - ДК 021:2015 44110000-4 — Конструкційні матеріали. Суміш асфальтобетонна гаряча дрібнозерниста тип Б (20) марка 1 на бітумах з адгезійними добавками. Суміш асфальтобетонна гаряча дрібнозерниста тип Б (10) марка 1. Бітум дорожній марки 70/100. Емульсія бітумна, дорожня (ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-15-002001-a). 2. Оприлюднити інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у процедурі відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю: - ДК 021:2015 44110000-4 — Конструкційні матеріали. Суміш асфальтобетонна гаряча дрібнозерниста тип Б (20) марка 1 на бітумах з адгезійними добавками. Суміш асфальтобетонна гаряча дрібнозерниста тип Б (10) марка 1. Бітум дорожній марки 70/100. Емульсія бітумна, дорожня (ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-15-002001-a).
2023-07-10 12:29:54
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 03 липня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 18 липня 2023 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Підтвердження усунення порушення
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) • усунуто
Договір розірвано
2023-08-23 14:00:20
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 27 березня 2023 01:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОРСТРОЙ" |
23 191 591,45
UAH з ПДВ
|
23 191 591,45
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОРСТРОЙ" #33819662 |
Переможець |
23 191 591,45
UAH з ПДВ
|
31 березня 2023 10:49
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
21 серпня 2023 14:35
|
ду асфальт.pdf | укладений |
21 серпня 2023 14:34
|
Електронний підпис | зміни до договору |
21 серпня 2023 14:33
|
ду асфальт.pdf | зміни до договору |
21 серпня 2023 14:30
|
Електронний підпис | зміни до договору |
21 квітня 2023 14:58
|
IMG_0002.pdf | зміни до договору |
21 квітня 2023 14:39
|
Електронний підпис | укладений |
18 квітня 2023 15:48
|
IMG_0001.pdf | укладений |
18 квітня 2023 15:47
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 21 квітня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 21 квітня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміна умов договору, що не є істотними (реквізити). |
Номер договору про закупівлю: | 54 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 18 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 21 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 54 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Виконання договору
Строк дії за договором: | 13 квітня 2023 — 31 грудня 2023 |
Сума оплати за договором: |
23 110 471,75
UAH (в тому числі ПДВ 3 851 745,29 UAH)
|
Причини розірвання договору: | виконання висновку ДАСУ за результатами моніторингу публічної закупівлі |