Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне некомерційне підприємство "Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради" |
Код ЄДРПОУ: | 05484161 |
Вебсайт: | http://prco.com.ua/ |
Місцезнаходження: | 21029, Україна , Вінницька обл., Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 84 |
Контактна особа: |
Гаврилюк Тетяна Миколаївна +380432560639 yurist.prco@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 02 березня 2023 14:19 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 07 березня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 07 березня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 10 березня 2023 16:00 |
Очікувана вартість: | 3 978 550,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 19 892,75 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
02 березня 2023 14:34 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
02 березня 2023 14:20 |
ТД ліки 2023 .doc | |
02 березня 2023 14:20 |
Оголошення про вiдкритi торги.docx | |
02 березня 2023 14:20 |
Додаток-3.docx | |
02 березня 2023 14:20 |
Додаток-2.docx | |
02 березня 2023 14:20 |
Додаток-1.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-04-27-000055 ● 10fdf5d7b41646eb980f44ddb2f6e9ae
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 27 квітня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 27 квітня 2023 18:35 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.04.2023 № 114
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 27.04.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 27.04.2023 № 114
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
22 UA-2023-03-02-007865-a 03.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-05-01 15:10:50
Запит про надання пояснень
КЕРІВНИКУ
Комунального некомерційного підприємства "Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради"
__________________________________
21029, Україна , Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 84
Запит щодо надання інформації
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46816 - Нестерильний тепло / вологообмінний/бактерійний фільтр; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» –60837 - Фільтр бактеріальний для медичних газів, нестерильний, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58986 - Лейкопластир хірургічний універсальний, нестерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 47378 - Антибактерійний лейкопластир для поверхневих ран; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58986 - Лейкопластир хірургічний універсальний, нестерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 15321 - Нестерильний з’єднувальний гель; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 35212 - Голка спінальна, одноразового застосування; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» –14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34926 - Катетер сечовідний загального призначення; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34926 - Катетер сечовідний загального призначення; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14202 - Шлунково-кишкова трубка; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 38569 - Набір для внутрішньовенного введення з голкою з бічним отвором; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 47017- Шприц загального призначення разового застосування; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 17988 - Антисептична серветка; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34842 - Набір для епідуральної анестезії, який не містить лікарських засобів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58921 - Сечоприймач із зливним краном без кріплення до пацієнта, стерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 61281 - Подовжувач до інфузійних насосів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 61281 - Подовжувач до інфузійних насосів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 16615 – Комплект для катетеризації центральної вени; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46542 – Інфузійна еластомірна помпа; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46542 – Інфузійна еластомірна помпа; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 56631 - Фіксатор внутрішньовенного катетера; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58497 - набір для забору крові, інвазивни)». (ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали), інформацію про проведення відкритих торгів з особливостями опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-02-007865-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 р. №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон України), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, виникла потреба в отриманні пояснень (інформації та відповідних документів) з наступного питання:
- Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість на суму 3978550,00 грн.
- З яких підстав тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 28 березня 2023 року №109 УОР (далі – тендерна документація), складена не у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості).
- Чому в п.п. 2, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 2, п. 19 Особливостей.
- Чому в п.п. 6, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 6, п. 19 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, які буде зазначено в поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Головний державний аудитор відділу контролю у галузі промисловості енергетики, транспорту та фінансових послуг Північно-східного офісу Держаудитслужби Роман ГРОМИКА
Відповіді ще немає
Надання пояснення з власної ініціативи
Дата: 2023-05-03 17:49:47
Пояснення з власної ініціативи
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України
01 травня 2023 року Комунальне некомерційне підприємство «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» (далі за текстом – Замовник) отримало запит щодо процедури закупівлі за оголошенням UA-2023-03-02-007865-a (далі за текстом – Закупівля) від Державної аудиторської служби України в порядку здійснення моніторингу закупівлі за номером UA-M-2023-04-27-000055 щодо отримання пояснень (інформації та відповідних документів) з наступних питань:
- Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість на суму 3978550,00 грн.
- З яких підстав тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 28 березня 2023 року №109 УОР (далі – тендерна документація), складена не у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості).
- Чому в п.п. 2, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 2, п. 19 Особливостей.
- Чому в п.п. 6, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 6, п. 19 Особливостей.
Керуючись, частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон) замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Комунальним некомерційним підприємством «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» було уважно проаналізовано запит Держаудитслужби та з метою належного виконання своїх обов’язків надаємо наступні пояснення.
Щодо питання: «Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість на суму 3978550,00 грн.»
Щодо обґрунтування визначення розміру бюджетного призначення
Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунку кошторису на 2023 рік, річного плану на 2023 рік та наявної потреби у закупівлі медичних виробів, які визначені у предметі Закупівлі на 2023 рік Комунального некомерційного підприємства «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради»
Щодо обґрунтування визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які зазначені у тендерній документації, що затверджена уповноваженою особою Замовника протоколом № 71 від 02 березня 2023 року (далі – тендерна документація, ТД), складені відповідно до потреб Комунального некомерційного підприємства «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради», потреб пацієнтів центру онкології, Постави КМУ від 2 жовтня 2013 року № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» та з урахуванням вимог Закону та Особливостей.
Так, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Під час визначення технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі Замовником були враховані вищезазначені вимоги Закону.
Щодо обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі у розмірі на суму 3 978 550,00 грн (три мільйони дев’ятсот сімдесят вісім тисяч п’ятсот п’ятдесят гривень 00 копійок) з ПДВ, визначений відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі за текстом – Наказ).
На виконання вимог розділу ІІ Наказу Замовником було визначено очікувану вартість предмету закупівлю у такій послідовності:
По-перше, на підставі аналізу фактичного використання медичних виробів для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника замовником було визначено потребу в товарах, які є предметом закупівлі.
По-друге, замовником було сформовано опис предмета закупівлі із залученням відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання медичних виробів.
По-третє, Замовником було здійснено аналіз ринку щодо цін на наступні медичні вироби: (код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46816 - Нестерильний тепло / вологообмінний / бактерійний фільтр; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» –60837 - Фільтр бактеріальний для медичних газів, нестерильний, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58986 - Лейкопластир хірургічний універсальний, нестерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 47378 - Антибактерійний лейкопластир для поверхневих ран; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58986 - Лейкопластир хірургічний універсальний, нестерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 15321 - Нестерильний з’єднувальний гель; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 35212 - Голка спінальна, одноразового застосування; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» –14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34926 - Катетер сечовідний загального призначення; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34926 - Катетер сечовідний загального призначення; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14202 - Шлунково-кишкова трубка; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 38569 - Набір для внутрішньовенного введення з голкою з бічним отвором; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 47017- Шприц загального призначення разового застосування; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 17988 - Антисептична серветка; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34842 - Набір для епідуральної анестезії, який не містить лікарських засобів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58921 - Сечоприймач із зливним краном без кріплення до пацієнта, стерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 61281 - Подовжувач до інфузійних насосів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 61281 - Подовжувач до інфузійних насосів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 16615 – Комплект для катетеризації центральної вени; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46542 – Інфузійна еластомірна помпа; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46542 – Інфузійна еластомірна помпа; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 56631 - Фіксатор внутрішньовенного катетера; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58497 - набір для забору крові, інвазивни)» (далі за текстом – медичні вироби).
Аналіз ринку був проведений шляхом використання як загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та постачальників вищезазначених медичних виробів, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках,), так і інформації, отриманої шляхом проведення ринкових консультацій. Отримана Замовником під час ринкових консультацій інформація дозволила визначити обґрунтовану очікувану вартість предмета закупівлі.
По-четверте, Замовником було здійснено визначення вимог до умов поставки і оплати вищезазначених медичних виробів.
По-п’яте, Замовником було визначено очікувану вартість кожного окремого предмета закупівлі.
Таким чином, на підставі вищевикладеного можна зробити висновок, що для визначення очікуваної вартості предмета Закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортиментів медичних виробів, яка містилася у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та постачальників медичних виробів, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках і т.д.). Окрім того, Замовником було проведено ринкові консультації.
Отже, Замовником було здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість у відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Щодо відповіді на питання: «З яких підстав тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 28 березня 2023 року №109 УОР (далі – тендерна документація), складена не у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості)»
З вищевикладеного питання вбачається, що Держаудитслужба ще до отримання пояснень з приводу поставлених питань у запиті стверджує про наявність невідповідностей (порушень) вимог Особливостей, проте Замовник не вважає, що під час складання ТД ним були допущені невідповідності (порушення) вимог Особливостей та для підтвердження зазначеного твердження надаємо наступні пояснення.
Уповноважена особа Замовника у процедурі Закупівлі за ідентифікатором UA-2023-03-02-007865-a не затверджувала тендерну документацію рішенням уповноваженої особи від 28 березня 2023 року № 109, натомість у процедурі Закупівлі за вказаним ідентифікатором було затверджено тендерну документацію уповноваженою особою Замовника протоколом № 71 від 02 березня 2023 року (далі – тендерна документація, ТД). ТД складена у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Так, відповідно до абзацу 15 пункту 44 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
У пп. 3.5.8. п. 5 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Зазначений пункт викладений у чіткій відповідності з вимогами Особливостей. Також у пп. 3.5.8. п. 5 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД Замовником визначено наступні положення у зв’язку з обмеженим доступом до деяких реєстрів на період дії воєнного стану:
- У зв’язку з воєнним станом в Україні, введеним указом Президента «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 року, враховуючи технічну неможливість перевірити інформацію замовником за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/, Переможець надає інформаційну довідку з Реєстру стосовно фізичних та юридичних осіб (Відповідно до листа Мінекономіки від 23.06.2022 р. № 3323-04/40967-06 “Щодо застосування статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку із введенням воєнного стану” та листа НАЗК від 31.05.2022 р. № 23-06/12865-22 “Про розгляд листа та надання роз’яснення” така довідка формується онлайн учасником: https://corruptinfo.nazk.gov.ua/reference/getpersonalreference/individual).
Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення видану на ім’я фізичної особи, яка є учасником, чи керівника учасника (підтверджує відповідність підпункту 3 пункту 44 Особливостей) та повинна бути видана/сформована не більше трьохмісячної давнини відносно дати подання тендерних пропозицій.
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» виданий на ім’я фізичної особи, яка є учасником, чи керівника учасника, вказаний витяг повинен бути датований не більше трьохмісячної давнини відносно дати подання тендерних пропозицій. Вказана витяг (довідка) може бути надана у вигляді електронного документу (підтверджує відповідність підпунктів 5, 6 та 12 пункту 44 Особливостей).
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що ТД складена у відповідності з вимогами абзацу 15 пункту 44 Особливостей.
Також, необхідно зазначити, що ТД складена у відповідності з вимогами підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Відповідно до пп. 6.4.5 п. 4 розділу VI. Результати торгів та укладання договору про закупівлю ТД, Істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Отже, на підставі вищевикладеного, можна зробити висновок, що тендерна документація уповноваженої особою Замовника затверджена протоколом № 71 від 02 березня 2023 року складена у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей та Замовником не було порушено положень Особливостей.
Щодо відповіді на питання: «- Чому в п.п. 2, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 2, п. 19 Особливостей.
- Чому в п.п. 6, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 6, п. 19 Особливостей.»
Із положень ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» випливає, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється за наявності ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а факт наявності порушень встановлюється за результатами проведення моніторингу та викладається у відповідному висновку.
Однак, у порушення вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Уповноваженим органом вже у запиті щодо надання пояснень констатується наявність порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у третьому та четвертому питаннях запиту стверджується про наявність невідповідності Договору про постачання від 22.03.2023 року № 91 вимогам Особливостей. Зазначимо, що Замовником заперечується наявність будь-яких невідповідностей (порушень) вимогам законодавства у сфері публічних закупівель. Для усунення сумнівів щодо наявності таких порушень вважаємо за необхідне надати наступні пояснення щодо вищезазначених питань.
По-перше, у Договорі про постачання від 22.03.2023 року № 91 (далі – Договір) відсутній підпункт 2 пункту 3.2. та підпункт 6 пункту 3.2. статті ІІІ. Відтак, Замовник не має об’єктивної можливості надати будь-які пояснення щодо невідповідності вказаних у запиті положень Договору вимогам п.п. 2 та п.п. 6 п. 19 Особливостей.
Щодо пункту 3.5. розділу ІІІ Договору, яким передбачено випадки зміни істотних умов Договору, повідомляємо таке.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Пунктами 2 і 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі - ГК України) визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Частиною першою статті 629 ЦК України встановлено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами. При цьому відповідно до частини першої статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, встановлено імперативну норму щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю виключно у випадках, передбачених цими положеннями.
Як зазначає Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у Листі від 24 листопада 2020 року № 3304-04/69987-06, зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Кожен із цих випадків застосовується у залежності від виникнення підстав, що спричинили внесення відповідних змін у договір про закупівлю.
Міністерство економіки України у консультації з питань публічних закупівель від 21.03.2023 р. зазначає, що зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися у випадках та порядку, що були передбачені проектом договору та договором про закупівлю з урахуванням Особливостей (https://www.me.gov.ua/InfoRez/List?id=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA&fTagId=68ca7f63-9853-4c91-b6f5-558ce398e713).
Так, пунктом 3.5. розділу ІІІ Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після підписання Договору про закупівлю до повного виконання зобов’язань Сторонами, крім випадків, визначених частиною шостою ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, та, зокрема, прописані випадки такої зміни, передбачені частиною шостою ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому, відповідно до пункту 12.5. розділу XII Договору, зміна істотних умов може здійснюватися за згодою сторін у випадках, що передбачені частиною 6 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, про що укладається додаткова угода із подальшим оприлюдненням таких змін відповідно до вимог ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зауважимо, що при тлумаченні договорів слід виходити з того, що кожне положення договору повинно тлумачитися з урахуванням всіх інших положень незалежно від їх розташування у тексті договору.
Отже, наявність у Договорі положення п. 12.5. повністю виключає можливість виникнення сумнівів щодо відповідності п. 3.5. Договору вимогам підпунктів 2, 6 пункту 19 Особливостей.
Таким чином, із положень пункту 3.5. та пункту 12.5. Договору випливає, що зміна його істотних умов можлива в усіх законодавчо дозволених випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей. Відтак, Договір про постачання від 22.03.2023 року № 91 складений з урахуванням законодавчо встановлених положень, зокрема у відповідності до вимог підпункту 2, 6 п. 19 Особливостей.
Відповіді ще немає
Надання пояснення з власної ініціативи
Дата: 2023-05-03 17:51:57
Пояснення з власної ініціативи
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України
01 травня 2023 року Комунальне некомерційне підприємство «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» (далі за текстом – Замовник) отримало запит щодо процедури закупівлі за оголошенням UA-2023-03-02-007865-a (далі за текстом – Закупівля) від Державної аудиторської служби України в порядку здійснення моніторингу закупівлі за номером UA-M-2023-04-27-000055 щодо отримання пояснень (інформації та відповідних документів) з наступних питань:
- Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість на суму 3978550,00 грн.
- З яких підстав тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 28 березня 2023 року №109 УОР (далі – тендерна документація), складена не у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості).
- Чому в п.п. 2, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 2, п. 19 Особливостей.
- Чому в п.п. 6, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 6, п. 19 Особливостей.
Керуючись, частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон) замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Комунальним некомерційним підприємством «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» було уважно проаналізовано запит Держаудитслужби та з метою належного виконання своїх обов’язків надаємо наступні пояснення.
Щодо питання: «Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість на суму 3978550,00 грн.»
Щодо обґрунтування визначення розміру бюджетного призначення
Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунку кошторису на 2023 рік, річного плану на 2023 рік та наявної потреби у закупівлі медичних виробів, які визначені у предметі Закупівлі на 2023 рік Комунального некомерційного підприємства «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради»
Щодо обґрунтування визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які зазначені у тендерній документації, що затверджена уповноваженою особою Замовника протоколом № 71 від 02 березня 2023 року (далі – тендерна документація, ТД), складені відповідно до потреб Комунального некомерційного підприємства «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради», потреб пацієнтів центру онкології, Постави КМУ від 2 жовтня 2013 року № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» та з урахуванням вимог Закону та Особливостей.
Так, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Під час визначення технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі Замовником були враховані вищезазначені вимоги Закону.
Щодо обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі у розмірі на суму 3 978 550,00 грн (три мільйони дев’ятсот сімдесят вісім тисяч п’ятсот п’ятдесят гривень 00 копійок) з ПДВ, визначений відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі за текстом – Наказ).
На виконання вимог розділу ІІ Наказу Замовником було визначено очікувану вартість предмету закупівлю у такій послідовності:
По-перше, на підставі аналізу фактичного використання медичних виробів для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника замовником було визначено потребу в товарах, які є предметом закупівлі.
По-друге, замовником було сформовано опис предмета закупівлі із залученням відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання медичних виробів.
По-третє, Замовником було здійснено аналіз ринку щодо цін на наступні медичні вироби: (код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46816 - Нестерильний тепло / вологообмінний / бактерійний фільтр; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» –60837 - Фільтр бактеріальний для медичних газів, нестерильний, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58986 - Лейкопластир хірургічний універсальний, нестерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 47378 - Антибактерійний лейкопластир для поверхневих ран; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58986 - Лейкопластир хірургічний універсальний, нестерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 15321 - Нестерильний з’єднувальний гель; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 35212 - Голка спінальна, одноразового застосування; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» –14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14191 - Трубка дренаж; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46967 - Ендотрахейна стандартна трубка, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34926 - Катетер сечовідний загального призначення; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34926 - Катетер сечовідний загального призначення; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 14202 - Шлунково-кишкова трубка; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 38569 - Набір для внутрішньовенного введення з голкою з бічним отвором; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 59096 - Рукавички хірургічні латексні; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 47017- Шприц загального призначення разового застосування; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 17988 - Антисептична серветка; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 34842 - Набір для епідуральної анестезії, який не містить лікарських засобів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58921 - Сечоприймач із зливним краном без кріплення до пацієнта, стерильний; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 61281 - Подовжувач до інфузійних насосів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 61281 - Подовжувач до інфузійних насосів; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 16615 – Комплект для катетеризації центральної вени; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46542 – Інфузійна еластомірна помпа; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 46542 – Інфузійна еластомірна помпа; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 56631 - Фіксатор внутрішньовенного катетера; код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 58497 - набір для забору крові, інвазивни)» (далі за текстом – медичні вироби).
Аналіз ринку був проведений шляхом використання як загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та постачальників вищезазначених медичних виробів, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках,), так і інформації, отриманої шляхом проведення ринкових консультацій. Отримана Замовником під час ринкових консультацій інформація дозволила визначити обґрунтовану очікувану вартість предмета закупівлі.
По-четверте, Замовником було здійснено визначення вимог до умов поставки і оплати вищезазначених медичних виробів.
По-п’яте, Замовником було визначено очікувану вартість кожного окремого предмета закупівлі.
Таким чином, на підставі вищевикладеного можна зробити висновок, що для визначення очікуваної вартості предмета Закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортиментів медичних виробів, яка містилася у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та постачальників медичних виробів, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках і т.д.). Окрім того, Замовником було проведено ринкові консультації.
Отже, Замовником було здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість у відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Щодо відповіді на питання: «З яких підстав тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 28 березня 2023 року №109 УОР (далі – тендерна документація), складена не у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості)»
З вищевикладеного питання вбачається, що Держаудитслужба ще до отримання пояснень з приводу поставлених питань у запиті стверджує про наявність невідповідностей (порушень) вимог Особливостей, проте Замовник не вважає, що під час складання ТД ним були допущені невідповідності (порушення) вимог Особливостей та для підтвердження зазначеного твердження надаємо наступні пояснення.
Уповноважена особа Замовника у процедурі Закупівлі за ідентифікатором UA-2023-03-02-007865-a не затверджувала тендерну документацію рішенням уповноваженої особи від 28 березня 2023 року № 109, натомість у процедурі Закупівлі за вказаним ідентифікатором було затверджено тендерну документацію уповноваженою особою Замовника протоколом № 71 від 02 березня 2023 року (далі – тендерна документація, ТД). ТД складена у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Так, відповідно до абзацу 15 пункту 44 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
У пп. 3.5.8. п. 5 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Зазначений пункт викладений у чіткій відповідності з вимогами Особливостей. Також у пп. 3.5.8. п. 5 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД Замовником визначено наступні положення у зв’язку з обмеженим доступом до деяких реєстрів на період дії воєнного стану:
- У зв’язку з воєнним станом в Україні, введеним указом Президента «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 року, враховуючи технічну неможливість перевірити інформацію замовником за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/, Переможець надає інформаційну довідку з Реєстру стосовно фізичних та юридичних осіб (Відповідно до листа Мінекономіки від 23.06.2022 р. № 3323-04/40967-06 “Щодо застосування статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку із введенням воєнного стану” та листа НАЗК від 31.05.2022 р. № 23-06/12865-22 “Про розгляд листа та надання роз’яснення” така довідка формується онлайн учасником: https://corruptinfo.nazk.gov.ua/reference/getpersonalreference/individual).
Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення видану на ім’я фізичної особи, яка є учасником, чи керівника учасника (підтверджує відповідність підпункту 3 пункту 44 Особливостей) та повинна бути видана/сформована не більше трьохмісячної давнини відносно дати подання тендерних пропозицій.
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» виданий на ім’я фізичної особи, яка є учасником, чи керівника учасника, вказаний витяг повинен бути датований не більше трьохмісячної давнини відносно дати подання тендерних пропозицій. Вказана витяг (довідка) може бути надана у вигляді електронного документу (підтверджує відповідність підпунктів 5, 6 та 12 пункту 44 Особливостей).
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що ТД складена у відповідності з вимогами абзацу 15 пункту 44 Особливостей.
Також, необхідно зазначити, що ТД складена у відповідності з вимогами підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Відповідно до пп. 6.4.5 п. 4 розділу VI. Результати торгів та укладання договору про закупівлю ТД, Істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Отже, на підставі вищевикладеного, можна зробити висновок, що тендерна документація уповноваженої особою Замовника затверджена протоколом № 71 від 02 березня 2023 року складена у відповідності до вимог абзацу 15 пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Особливостей та Замовником не було порушено положень Особливостей.
Щодо відповіді на питання: «- Чому в п.п. 2, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 2, п. 19 Особливостей.
- Чому в п.п. 6, п. 3.2, ст. ІІІ Договору про постачання від 22.03.2023 р. №91 складено у невідповідності до вимог п.п. 6, п. 19 Особливостей.»
Із положень ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» випливає, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється за наявності ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а факт наявності порушень встановлюється за результатами проведення моніторингу та викладається у відповідному висновку.
Однак, у порушення вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Уповноваженим органом вже у запиті щодо надання пояснень констатується наявність порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у третьому та четвертому питаннях запиту стверджується про наявність невідповідності Договору про постачання від 22.03.2023 року № 91 вимогам Особливостей. Зазначимо, що Замовником заперечується наявність будь-яких невідповідностей (порушень) вимогам законодавства у сфері публічних закупівель. Для усунення сумнівів щодо наявності таких порушень вважаємо за необхідне надати наступні пояснення щодо вищезазначених питань.
По-перше, у Договорі про постачання від 22.03.2023 року № 91 (далі – Договір) відсутній підпункт 2 пункту 3.2. та підпункт 6 пункту 3.2. статті ІІІ. Відтак, Замовник не має об’єктивної можливості надати будь-які пояснення щодо невідповідності вказаних у запиті положень Договору вимогам п.п. 2 та п.п. 6 п. 19 Особливостей.
Щодо пункту 3.5. розділу ІІІ Договору, яким передбачено випадки зміни істотних умов Договору, повідомляємо таке.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Пунктами 2 і 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі - ГК України) визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Частиною першою статті 629 ЦК України встановлено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами. При цьому відповідно до частини першої статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, встановлено імперативну норму щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю виключно у випадках, передбачених цими положеннями.
Як зазначає Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у Листі від 24 листопада 2020 року № 3304-04/69987-06, зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому. Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Кожен із цих випадків застосовується у залежності від виникнення підстав, що спричинили внесення відповідних змін у договір про закупівлю.
Міністерство економіки України у консультації з питань публічних закупівель від 21.03.2023 р. зазначає, що зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися у випадках та порядку, що були передбачені проектом договору та договором про закупівлю з урахуванням Особливостей (https://www.me.gov.ua/InfoRez/List?id=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA&fTagId=68ca7f63-9853-4c91-b6f5-558ce398e713).
Так, пунктом 3.5. розділу ІІІ Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після підписання Договору про закупівлю до повного виконання зобов’язань Сторонами, крім випадків, визначених частиною шостою ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, та, зокрема, прописані випадки такої зміни, передбачені частиною шостою ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому, відповідно до пункту 12.5. розділу XII Договору, зміна істотних умов може здійснюватися за згодою сторін у випадках, що передбачені частиною 6 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, про що укладається додаткова угода із подальшим оприлюдненням таких змін відповідно до вимог ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зауважимо, що при тлумаченні договорів слід виходити з того, що кожне положення договору повинно тлумачитися з урахуванням всіх інших положень незалежно від їх розташування у тексті договору.
Отже, наявність у Договорі положення п. 12.5. повністю виключає можливість виникнення сумнівів щодо відповідності п. 3.5. Договору вимогам підпунктів 2, 6 пункту 19 Особливостей.
Таким чином, із положень пункту 3.5. та пункту 12.5. Договору випливає, що зміна його істотних умов можлива в усіх законодавчо дозволених випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей. Відтак, Договір про постачання від 22.03.2023 року № 91 складений з урахуванням законодавчо встановлених положень, зокрема у відповідності до вимог підпункту 2, 6 п. 19 Особливостей.
Відповіді ще немає
Надання інформації про усунення порушення замовником
Комунальним некомерційним підприємством «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» розглянуто висновок моніторингу закупівель розміщених на вебпорталі Уповноваженого органу стосовно закупівлі медичних виробів (UA-2023-03-02-007865-a), складений Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби та повідомляє наступне. Так, за результатами розгляду висновку, начальником відділу юридично-правової роботи та уповноважених осіб з публічних закупівель 15 травня 2023 року було проведено виробничу нараду з працівниками відділу на якій було наголошено на неухильному дотримані чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Поряд з цим, повідомляємо, що особа відповідальна за проведення вказаної закупівлі Гаврилюк Тетяна Миколаївна згідно наказу від 28.04.2023 №189-к (ос) перебуває у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами. Питання щодо притягнення вказаної особи до відповідальності буде вирішуватися після виходу працівника з відпустки. Додаток: витяг з наказу від 28.04.2023 №189-к (ос) на 1-му арк.
2023-05-16 15:37:33
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 12 травня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 27 травня 2023 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 березня 2023 16:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ДІАМАНТ-ФАРМ" |
3 978 550,00
UAH з ПДВ
|
3 978 550,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ДІАМАНТ-ФАРМ" #41404407 |
Переможець |
3 978 550,00
UAH з ПДВ
|
13 березня 2023 09:39
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
28 грудня 2023 21:02
|
Електронний підпис | укладений |
21 серпня 2023 14:30
|
IMG_0001.pdf | зміни до договору |
21 серпня 2023 14:29
|
Електронний підпис | укладений |
22 березня 2023 16:05
|
IMG_0001.pdf | укладений |
22 березня 2023 16:04
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 16 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 21 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміна ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів |
Номер договору про закупівлю: | 91 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |