Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління ( Послуги з аналізу, стандартизації та класифікації наявних на підприємстві баз даних та розрахунку зобов’язань за визначеними виплатами працівникам станом на 31.12.2022, 31.12.2023, 31.12.2024 відповідно до МСБО 19/ПСБО 26 з наданням актуарного підсумкового звіту ( Актуарні послуги ))
Очікувана вартість
2 454 000,00 UAH
UA-2023-02-13-000864-a ● 8227a67aac4f4095a35786cd2ed0525b
Спрощена закупівля
Пропозиції розглянуті
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧУГУЇВСЬКИЙ АВІАЦІЙНИЙ РЕМОНТНИЙ ЗАВОД" |
Код ЄДРПОУ: | 08305644 |
Вебсайт: | http://charz.com.ua |
Місцезнаходження: | 63501, Україна , Харківська обл., Чугуїв, м. Чугуїв, МІКРОРАЙОН АВІАТОР |
Контактна особа: |
Ситник Юлія Миколаївна 380963390533 Control@ukroboronprom.com |
Категорія: | Підприємство, установа або організація, в тому числі міжнародна, що не належить до замовників |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 13 лютого 2023 09:19 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 17 лютого 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 28 лютого 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 28 лютого 2023 11:10 |
Очікувана вартість: | 2 454 000,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 12 270,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79410000-1: Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
ТОВ «Конотопський авіаремонтний завод «АВІАКОН»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
АТ "Компанія авіаційного та ракетного машинобудування"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
КП "Науково-виробничий комплекс "Іскра"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ДП "Завод ім. В.О.Малишева"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ДП "Укроборонсервіс"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ДП "Науково-виробничий комплекс газотурбобудування "Зоря" - "Машпроект"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ДП "Спецоборонмаш"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ТОВ «Львівський авіаційний завод «ЛДАРЗ»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ТОВ "Київський бронетанковий завод"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ДП "Антонов"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ТОВ НВК "ФОТОПРИЛАД"
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
1 послуга
ДП "Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро "Прогрес" ім. академіка О. Г. Івченка
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 січня 2025
ДК 021:2015: 79412000-5 — Консультаційні послуги з питань управління фінансами
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | За 2022 рік: - аванс у розмірі 40 % ціни послуг за відповідний рік сплачується протягом 10-ти календарних днів від дати підписання Договору та виставлення рахунку; За 2023 рік: - аванс у розмірі 40 % ціни послуг за відповідний рік сплачується протягом 10-ти робочих днів від дати подання листа-замовлення та виставлення Виконавцем рахунку на оплату); За 2024 рік: - аванс у розмірі 40 % ціни послуг за відповідний рік сплачується протягом 10-ти календарних днів від дати подання листа-замовлення та виставлення Виконавцем рахунку на оплату); | Аванс | 10 | Календарні | 40 |
Надання послуг | За 2022 рік: - інші 60 % ціни послуг за відповідний рік сплачується Замовником протягом 10 (десяти) календарних днів з дати підписання Сторонами Акта наданих послуг та отримання відповідного рахунку Виконавця. За 2023 рік: - інші 60 % ціни послуг за відповідний рік сплачуються Замовником протягом 10 (десяти) календарних днів з дати підписання Сторонами Акта наданих послуг та отримання відповідного рахунка Виконавця. За 2024 рік: - інші 60 % ціни послуг за відповідний рік оплачуються Замовником протягом 10 (десяти) календарних днів з дати підписання Сторонами Акта наданих послуг та отримання відповідного рахунка Виконавця. | Пiсляоплата | 10 | Календарні | 60 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
17 лютого 2023 09:36 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
17 лютого 2023 09:36 |
Протокол цк_11_17.02.2023.pdf | |
17 лютого 2023 09:36 |
Перелік змін від 17.02.2023.docx | |
17 лютого 2023 09:36 |
КД_11_17.02.2023.docx | |
13 лютого 2023 09:19 |
Проект договору_8_10.02.2023.docx |
17 лютого 2023 09:36 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||
17 лютого 2023 09:36 |
Протокол цк_11_17.02.2023.pdf
|
||
17 лютого 2023 09:36 |
Перелік змін від 17.02.2023.docx
|
||
17 лютого 2023 09:36 |
КД_11_17.02.2023.docx
|
||
13 лютого 2023 09:19 |
Проект договору_8_10.02.2023.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Дискримінаційні умови допуску учасників
Дата подання: 16 лютого 2023 15:06
Дата відповіді: 17 лютого 2023 09:39
Шановний Замовнику!
Ми уважно вивчили Конкурсну документацію. Звертає на себе увагу друге речення на другій сторінці: «Натомість, ситуація в закупівлях окремих товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану стає все складнішою, і тому з метою більшого охоплення потенційних постачальників та убезпечення підприємств та працівників, прийнято рішення про проведення конкурсів у системі електронних закупівель Prozorro відповідно до звернень таких підприємств без зазначення інформації про них, як кінцевого замовника.»
Аналіз Конкурсної документації вказує на її невідповідність цій меті – вона спрямована на МЕНШЕ охоплення потенційних постачальників, не відповідає більшості принципів здійснення публічних закупівель (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), встановлює дискримінаційні вимоги до учасників (крім окремих, визначених замовником, переможців у 2020-2022 р. р.).
Пропонуємо вам ознайомитись з дискримінаційними вимогами та вимагаємо їх скасування і заміни на такі, що відповідатимуть меті більшого охоплення потенційних постачальників та убезпечення підприємств та працівників. Внесення змін в запропонованій редакції також дозволить зробити закупівлю максимально ефективною та економною в умовах війни. Вимоги та пропозиції додаються у файлі.
Просимо врахувати без формальних відписок.
Дискримінаційні вимоги в Додатку 2 до Конкурсної документації
Документальне підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям
аблиця 1
№ з/п Кваліфікаційні критерії Учасник повинен надати, інформацію викладену нижче Суть дискримінації у вимозі Замовника Пропозиція для внесення змін до конкурсної документації
1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Вимоги до учасника: наявність аналогічного досвіду виконання не менше ніж 5 (п’яти) договорів протягом 2018-2022 років, з яких:
1) не менше ніж 2 (два) договори мають бути із підприємствами з кількістю працівників не менше ніж 1 тис. чол.;
2) не менше ніж по 3 (трьом) договорам результати актуарних розрахунків були прийняті аудиторами, що входять хоча б до однієї з перелічених міжнародних мереж: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, BDO, BakerTilly протягом останніх 2-х (двох) років.
Аналогічним досвідом вважається надання послуг з актуарних розрахунків пенсійних забезпечень (резервів) на певну звітну дату згідно з МСБО (IAS)-19 для підприємств (компаній), що мають зобов’язання за пенсіями на пільгових умовах для своїх працівників, зайнятих на роботах на списках №1 та №2 виробництв, робіт, професій, посад та показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України.
На підтвердження зазначеного, Організатор вимагає від учасників подання ними у складі конкурсної пропозиції документально підтвердженої інформації про їх відповідність даному кваліфікаційному критерію, а саме:
1.1. Довідка з інформацією про аналогічний досвід згідно форми №1.
1.2. Скановані копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених у довідці вище (пункт 1.1). Принаймні 3 (три) листи-відгуки мають містити інформацію про аудитора, що входить хоча б до однієї з міжнародних мереж: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, BDO, BakerTilly, який відповідно проводив аудит фінансової звітності контрагента та прийняв результати таких актуарних розрахунків. Дискримінація по 2).
В Україні у 2018-2022 роках понад 80 суб’єктів аудиторської діяльності (далі – аудитори) пройшли контроль якості https://www.apob.org.ua/?page_id=247
До цих аудиторів відносяться, як перелічені замовником, так і багато інших, що належать до міжнародних груп (наприклад, ТОВ «Грант Торнтон Легіс», ТОВ «РСМ Україна Аудит», ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН»), та ДЕСЯТКИ національних надавачів аудиторських послуг.). Замовник такою вимогою ставить під сумнів якість аудиторських послуг інших 70 аудиторів України, в тому числі і тих, які належать до міжнародних аудиторських груп (мереж) , не вважає їх еквівалентом «шістки» вказаних аудиторів, та не допускає їхньої участі.
Учасник, який у 2018-2022 роках надавав послуги з актуарних розрахунків понад 50 підприємствам із загальною чисельністю працівників більше 100 тисяч осіб, не мав можливості охопити більше коло замовників, щоб надавати ці ж послуги за аналогічними договорами додатковим підприємствам та співпрацювати з їхніми аудиторами (наприклад, з тими шести, які вказані замовником). Обмежене коло аудиторів (всього 6) має на меті не допустити інших учасників, які готові надати послуги за ціною в рази меншою, до укладення договору.
Нам зрозуміло, що ця вимога прописана замовником під минулорічного переможця, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику»).
Наслідком застосування Замовником такої вимоги є дискримінація учасника та штучне (за попередньою змовою з минулорічним переможцем) обмеження конкуренції за параметрами підприємств та колом аудиторів. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, що знімають штучні обмеження на допуск інших учасників до надання послуг та дозволять Замовнику отримати актуарні послуги за мінімальною ціною в умовах війни.
Наприклад, п.2) викласти в такій редакції:
«2)не менше ніж по 3 (трьом) договорам результати актуарних розрахунків були прийняті аудиторами, що входять хоча б до одної з міжнародних мереж, протягом останніх 2-х (двох) років.»
2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Вимоги до учасника: наявність в учасника не менше ніж 3 (трьох) працівників, що працюють на умовах повної зайнятості або з якими укладений трудовий договір, та які безпосередньо залучатимуться до надання з актуарних розрахунків замовникові, з яких:
1) не менше як 2 (двоє) працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України, чинне на момент розкриття пропозицій (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або Національним банком України). Організатор самостійно перевіряє інформацію у реєстрі переліку осіб, яким видано та/або анульовано свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками https://bank.gov.ua/ua/supervision/split/registers-lists; у разі відсутності доступу до відкритого реєстру – учасник подає копії відповідних документів.
2) хоча б 1 (один) працівник з переліку повинен мати документи (диплом, свідоцтво тощо) про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами відповідно до вимог підпункту 55 Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками затверджене постановою правління НБУ від 23.05.2022 № 103.
На підтвердження зазначеного, Організатор вимагає від учасників подання ними у складі конкурсної пропозиції документально підтвердженої інформації про їх відповідність даному кваліфікаційному критерію, а саме:
2.1. Довідка з інформацією про наявність працівників згідно форми №2.
2.2. Скановані копії витягів із трудових книжок (перша сторінка і сторінка з крайнім записом) або накази про прийняття на роботу або трудові договори, що підтверджують трудові відносини з працівниками, зазначеними у довідці вище (пункт 2.1.). Допускається подання інформації без зазначення посадових окладів працівників.
2.3. Скановані копії документів (диплом, свідоцтво тощо) про успішне складання професійних екзаменів, передбачених американською та/або британською екзаменаційними працівниками зазначеними у довідці вище (пункт 2.1.). Дискримінація по 1).
Зазначені Замовником в п1) Свідоцтва про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або іншим уповноваженим органом (далі – Свідоцтво) були видані Нацкомфінпослуг в 2006-2018 р. р. відповідно до Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 08 лютого 2005 року № 3519 “Про затвердження Кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками”. Такі Свідоцтва більше не видаються Нацкомфінпослуг, в зв'язку з ліквідацією Нацкомфінпослуг відповідно до Указу Президента України від 30.06.2020 р. №259/2020 "Про припинення Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері ринків фінансових послуг" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/259/2020#Text . На момент затвердження конкусрної документації повноваження та функції Нацкомфінпослуг в сфері страхування та актуарної діяльності передані до Національного банку України (НБУ) та НКЦПФР.
З 26.05.2022 р. НБУ оновив вимоги до актуаріїв Постановою Правління НБУ від 23.05.2022 р.№103 (далі – Постанова) «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками» https://bank.gov.ua/ua/legislation/Resolution_23052022_103 (далі – Положення).
Відповідно до пп.1) п.2 Положення «актуарій – особа, яка відповідає вимогам, установленим цим Положенням, та включена до переліку актуаріїв у сфері страхування».
НБУ НЕ ВИДАЄ ТАКИХ СВІДОЦТВ!
Особи, які отримали Свідоцтва до ліквідації Нацкомфінпослуг у 2020 році, не повинні мати переваги в питаннях допуску до надання послуг з виконання актуарних розрахунків перед особами, які включені до Переліку актуаріїв НБУ, але з об’єктивних причин не могли з 2020 року, а нині, коли в Україні ліквідовано Нацкомфінпослуг – і не можуть отримати саме такі Свідоцтва.
Працівники учасника, які безпосередньо залучаються до виконання актуарних розрахунків та мають досвід роботи в сфері актуарної оцінки зобов’язань підприємств за МСБО 19 понад 5 років, але не мають (не отримали і не отримають) вказаних Свідоцтв, вже включені до Переліку актуаріїв згідно рішення Національного банку України та вже отримали відповідні витяги з Переліку.
Таким чином, Національний банк України, як орган, що здійснює державне регулювання актуарної діяльності в сфері страхування, надав цим особам право займатися актуарними розрахунками, незалежно від наявності в них Свідоцтва, що видавалося до ліквідації Нацкомфінпослуг.
Слід зазначити, Міжнародним стандартом бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам» при виконанні актуарних розрахунків не вимагається посвідчення актуарних розрахунків (звітів, файлів). Це – вимога для актуарних звітів страховиків, встановлена Законом України «Про страхування» та Положенням. Замовник є суб’єктом господарювання, що не є страховиком, та замовляє актуарні розрахунки у актуарія, який має право виконувати актуарні розрахунки не для цілей страхування життя або інших видів страхування, а для цілей бухгалтерського обліку та фінансової звітності (МСБО 19).
Це означає, що особи, які отримали Свідоцтва до ліквідації Нацкомфінпослуг у 2020 році, не повинні мати переваги в питаннях допуску до надання послуг з виконання актуарних розрахунків перед особами, які включені до Переліку актуаріїв НБУ, але з об’єктивних причин не могли з 2020 року, а нині, коли в Україні ліквідовано Нацкомфінпослуг – і не можуть отримати саме такі Свідоцтва.
Нам зрозуміло, що ця вимога прописана замовником під минулорічного переможця, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику»).
Наслідком застосування Замовником такої вимоги є дискримінація учасника та штучне (за попередньою змовою з минулорічним переможцем) обмеження конкуренції за параметрами документів, які є у минулорічного виконавця, але більше не видаються в Україні.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, що знімають штучні обмеження на допуск інших учасників до надання послуг та дозволять Замовнику отримати актуарні послуги за мінімальною ціною в умовах війни.
Для цього пропонуємо викласти 1) в такій редакції: «1) не менше як 2 (двоє) працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України, чинне на момент розкриття пропозицій (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг). або Витяг з переліку актуаріїв в сфері страхування Національного банку України.»
3 Підтвердження фінансової спроможності, яка підтверджена фінансовою звітністю. Вимоги до учасника: 1) щорічний дохід учасника протягом одного з останніх трьох років (2020, 2021, 2022) має становити не менш як 1 млн. гривень.
На підтвердження зазначеного, Організатор вимагає від учасників подання ними у складі конкурсної пропозиції документально підтвердженої інформації про їх відповідність даному кваліфікаційному критерію, а саме:
3.1 Скановану копію звіту про фінансовий результат Учасника (форма № 2) за однин з останніх річних звітних періодів (2020, 2021, 2022 роки), що підтверджує дохід не менше ніж 1 млн грн. Вимога є дискримінаційною по відношення до окремих учасників (крім минулорічного переможця – ТОВ «Інститут Ризику» та ТОВ «Консорис Консалтинг») , а також також такою, що не відповідає п 3. ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» : «3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).»
Аналіз Додатку 3 до Конкурсної документації вказує на те, що Переможець укладатиме окремі договори з кожним із 12 підприємств. Максимальна ціна договору з найбільшим підприємством, якому мають бути надані актуарні послуги (ДП "Науково-виробничий комплекс газотурбобудування "Зоря" - "Машпроект") не перевищить 11,11% від очікуваної вартості закупівлі (2 454 000 грн.), тобто становитиме не більше, ніж 272 640 грн. І це за три роки, що в розрахунку на 1 рік не перевищить 90 880 грн.
Відтак, нижньою межею річного обсягу виручки для визначення фінансової спроможності учасника має бути поріг у 272 640 грн. Замовник значно перевищує його і встановлює 1 млн. грн. При цьому з фінансової звітності учасників неможливо виділити ціну аналогічних предмету закупівлі договорів та інших послуг (наприклад, страхування, консалтинг, торгівля тощо).
Таким чином, учасник, який впродовж 2020-2022 років надавав аналогічні послуги 40 підприємствам за середньою ціною 6000 грн., буде позбавлений права участі у закупівлі на користь учасника, який надавав аналогічні послуги 10 підприємствам за середньою ціною 100 000 грн. або 5 підприємствам за середньою ціною 200 000 грн.
Нам зрозуміло, що ця вимога прописана замовником під минулорічного переможця, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику»).
Наслідком застосування Замовником такої вимоги є дискримінація учасника та штучне (за попередньою змовою з минулорічним переможцем) обмеження конкуренції за параметрами доходу, які є у минулорічного виконавця, але які менші, ніж у іншого учасника, що вже надає послуги за меншою ціною.
Наслідком застосування Замовником такої вимоги є дискримінація учасника та штучне (за попередньою змовою з минулорічним переможцем) обмеження конкуренції за параметрами доходу, який отриманий у минулорічним виконавцем три роки поспіль при наданні послуг замовнику (щороку на 1 млн. грн і більше).
Для усунення дискримінації пропонуємо викласти перше речення п. 3 в такій редакції: «Вимоги до учасника: 1) щорічний дохід учасника протягом одного з останніх трьох років (2020, 2021, 2022) має становити не менш, ніж 273 тис. грн.»
Дискримінаційні вимоги в Додатку 3 до Конкурсної документації
№ з/п Вимога Зміст Суть дискримінації у вимозі Замовника Пропозиція для внесення змін до конкурсної документації
1 5. 5.Завдання конкурсу не передбачає залучення Учасником співвиконавців та підрядників для надання послуг.
Відповідно до абзацу 2 частини 3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Нам зрозуміло, що ця вимога прописана замовником під минулорічного переможця, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику»). Викласти 5 в редакції абзацу 2 частини 3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо за увагу до централізованого конкурсу з відбору актуарія, який проводиться ДК «Укроборонпром» для групи підприємств. Із запропонованими зауваженнями (не погоджуємось частково, враховуючи наступні підстави.
Варто звернути Вашу увагу, що вказаний Конкурс не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки за результатами цієї процедури ДК «Укроборонпром» не має наміру укладати договір. Конкурс проводиться в інтересах підприємства Концерну, які не є замовниками в розумінні Закону, оскільки здійснюють свою діяльність на промисловій/комерційний основі та не підпадають під визначення наведене у пункті 11 частини першої статті 1 Закону. Конкурс проводиться відповідно до вимог Наказу ДП «Прозорро» від 19.03.2019 №10 (зі змінами та доповненнями) та внутрішніх нормативних документів, як допорогова закупівля, з метою максимальної прозорості, економії коштів підприємств та отримання послуг належної якості.
Крім того, повідомляємо, що з метою визначення єдиних підходів, що будуть сприяти підвищенню якості послуг для підприємств, прозорості та достовірності фінансової звітності підприємств Концерну, посиленню довіри до фінансових показників підприємств, в Концерні затверджено Політику закупівель підприємствами послуг, що пов’язані з фінансовою звітністю, в тому числі послуг з актуарних розрахунків, відповідно до якої визначені вимоги та критерії щодо потенційних надавачів послуг.
Необхідність закупівлі послуг актуарних розрахунків пов’язана не з формальними процедурами, а із складанням фінансової звітності та наступним незалежним аудитом. Зважаючи на значний суспільний інтерес до ДК «Укроборонпром» та підприємств, які входять до його складу, вимоги до прозорості трансформаційних процесів, стає питання якості підготовки фінансової звітності та компонентів, які це забезпечують (в т.ч. актуарні розрахунки зобов’язань). З метою забезпечення належної якості послуг замовником висувається ряд вимог, які в сукупності мають забезпечити високу якість послуг, а саме: вимоги до кваліфікації персоналу та досвіду виконання аналогічних робіт. Конкуренція має відбуватись між тими учасниками відповідного ринку, які можуть забезпечити необхідну для замовника якість та оперативність надання послуг.
Стосовно вимоги 1 щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (відхилена з наступних підстав):
Вимоги до актуаріїв встановлені виходячи з рівня аудиторської компанії (та її вимог), що залучались в минулі роки для перевірки фінансової звітності, та будуть залучатися у поточному та наступних роках. Аудитор фінансової звітності концерну та великих підприємств, які становлять суспільний інтерес, за 2022, 2023 та 2024 роки обраний за результатами відкритої конкурентної процедури на Прозорро (ТОВ «Бейкер Тіллі Україна»). Відсутність позитивного досвіду погодження визначеним аудитором (або мережі компаній, аналогічної за масштабом, авторитетністю та досвідом, таких як E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, BDO) актуарних розрахунків несе ризики невизнання або необхідності внесення змін до фінансової звітності підприємств через зауваження аудиторів, та, як наслідок, до податкової звітності, що буде супроводжуватись значними фінансовими та часовими витратами на виправлення помилок або некоректних припущень, що є неприпустимим. Разом з тим, крім ТОВ «Бейкер Тіллі Україна», для підтвердження належного рівня кваліфікації та підтримки конкуренції, тендерними умовами допускається підтвердження успішного досвіду співпраці ще з 5-ма аудиторськими компаніями.
Таким чином, вимоги, встановлені до потенціальних учасників Конкурсу не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договору за результатами Конкурсу.
Стосовно вимоги 2 щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (враховано частково, внесені зміни до конкурсної документації):
Кваліфікаційні вимоги до актуаріїв встановлені Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (розпорядженні від 08.02.2005 №3519 та Національним Банком України (постанова правління НБУ від 23.05.2023 №103). Відповідність професійної освіти та досвіду роботи актуарія встановленим кваліфікаційним вимогам гарантує належну кваліфікацію фахівців, які здійснюють розрахунки за встановленими міжнародними стандартами до рівня професійної освіти актуарія, а чинні свідоцтва (Перелік актуаріїв) є підтвердженням. Наявність штатних актуаріїв є: 1) підтвердженням сталості професійного персоналу компанії, яка постійно на професійні основі надає відповідні послуги (а не час від часу, залучаючи для цього тимчасовий персонал); 2) гарантією здатності учасника проводити розрахунки без залучення сторонніх осіб та субпідрядників, та нести особисту професійну відповідальність за якість проведеної роботи. Звертаємо увагу, що обраному актуарію необхідно буде у стислі строки провести свою роботу для 12-ти великих підприємств ДК «Укроборонпром», в т.ч. для тих, де чисельність персоналу суттєво перевищує 5 тис. осіб.
Зауважимо, що предметом актуарних разрахунків є оцінка зобов’язань та витрат Замовника щодо компенсації витрат Пенсійному фонду України за доставку та виплату пільгових пенсій, які сплачуються працівникам в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Враховуючи, що згідно статті 4 в Закону України «Про страхування» № 997-V від 27.04.2007 страхування пов’язане з життям, здоров’ям, працездатністю та пенсійним забезпеченням (особисте страхування) працівники Виконавця повинні мати право займатися актуарними розрахунками зі страхування життя та посвідчувати їх, та підтвердити це Свідоцтвом або відповідним витягом з реєстру (переліку) Національного банку України в якості підтверджуючого кваліфікацію документу. Враховуючи вищенаведене, уточнюємо кваліфікаційні вимоги до працівників, а саме: наявність в учасника не менше ніж 3 (трьох) працівників, що працюють на умовах повної зайнятості або з якими укладений трудовий договір, та які безпосередньо залучатимуться до надання послуг з актуарних розрахунків замовникові, з яких: не менше як 2 (двоє) працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України, чинне на момент розкриття пропозицій (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг) або витяг з реєстру Національного банку України актуарїів з правом займатися та посвідчувати актуарні розрахунками зі страхування життя.
Стосовно вимоги 3 щодо підтвердження фінансової спроможності, яка підтверджена фінансовою звітністю (враховано частково, внесені зміни до конкурсної документації):
Ця вимога викликана необхідністю мінімізувати ризик шахрайства та зловживань від недоброчесних учасників, оскільки вимогами конкурсної документації передбачається щорічна передоплата у розмірі 40% від вартості послуг за відповідний рік. Зважаючи, що переможець має укласти договори з 12 підприємствами та потенційно отримає від них в рік передоплату у розмірі 327 тис. грн (2454000 : 3= 818000; 40% - 327200 грн.), пропонується сформулювати цей критерій наступним чином:
Вимоги до учасника: 1) щорічний дохід учасника протягом одного з останніх трьох років (2020, 2021, 2022) має становити не менш як 0,327 млн. гривень. На підтвердження зазначеного, Організатор вимагає від учасників подання ними у складі конкурсної пропозиції документально підтвердженої інформації про їх відповідність даному кваліфікаційному критерію, а саме:
3.1 Скановану копію звіту про фінансовий результат Учасника (форма № 2) за один з останніх річних звітних періодів (2020, 2021, 2022 роки), що підтверджує дохід не менше ніж 0,327 млн грн.
Стосовно вимоги 4 щодо можливості залучення співвиконавців та підрядників (відхилена):
Кваліфікаційними вимогами встановлено, що в учасника (виходячи з попереднього досвіду проведення актуарної оцінки довгострокових та пенсійних зобов’язань) має бути не менше 3-х працівників, які фахово надають послуги з актуарних розрахунків на постійній професійній основі, мають відповідні документальне підтвердження своєї кваліфікації. Ми не вважаємо, що учасник, у якого є нуль, або один, або два працівника може надати якісну послугу для 12-ти великих підприємств одночасно. Необхідно врахувати, що майже 100% замовників таких послуг вимагають зробити актуарні розрахунки саме в період складання фінансової звітності (до передачі її для аудитора) в грудні-січні для відповідного звітного періоду (і в цей час професійні актуарії дуже завантажені – якщо мова йде про реальні розрахунки.).
Варто звернути Вашу увагу, що вказаний Конкурс не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки за результатами цієї процедури ДК «Укроборонпром» не має наміру укладати договір. Конкурс проводиться в інтересах підприємства Концерну, які не є замовниками в розумінні Закону, оскільки здійснюють свою діяльність на промисловій/комерційний основі та не підпадають під визначення наведене у пункті 11 частини першої статті 1 Закону. Конкурс проводиться відповідно до вимог Наказу ДП «Прозорро» від 19.03.2019 №10 (зі змінами та доповненнями) та внутрішніх нормативних документів, як допорогова закупівля, з метою максимальної прозорості, економії коштів підприємств та отримання послуг належної якості.
Крім того, повідомляємо, що з метою визначення єдиних підходів, що будуть сприяти підвищенню якості послуг для підприємств, прозорості та достовірності фінансової звітності підприємств Концерну, посиленню довіри до фінансових показників підприємств, в Концерні затверджено Політику закупівель підприємствами послуг, що пов’язані з фінансовою звітністю, в тому числі послуг з актуарних розрахунків, відповідно до якої визначені вимоги та критерії щодо потенційних надавачів послуг.
Необхідність закупівлі послуг актуарних розрахунків пов’язана не з формальними процедурами, а із складанням фінансової звітності та наступним незалежним аудитом. Зважаючи на значний суспільний інтерес до ДК «Укроборонпром» та підприємств, які входять до його складу, вимоги до прозорості трансформаційних процесів, стає питання якості підготовки фінансової звітності та компонентів, які це забезпечують (в т.ч. актуарні розрахунки зобов’язань). З метою забезпечення належної якості послуг замовником висувається ряд вимог, які в сукупності мають забезпечити високу якість послуг, а саме: вимоги до кваліфікації персоналу та досвіду виконання аналогічних робіт. Конкуренція має відбуватись між тими учасниками відповідного ринку, які можуть забезпечити необхідну для замовника якість та оперативність надання послуг.
Стосовно вимоги 1 щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (відхилена з наступних підстав):
Вимоги до актуаріїв встановлені виходячи з рівня аудиторської компанії (та її вимог), що залучались в минулі роки для перевірки фінансової звітності, та будуть залучатися у поточному та наступних роках. Аудитор фінансової звітності концерну та великих підприємств, які становлять суспільний інтерес, за 2022, 2023 та 2024 роки обраний за результатами відкритої конкурентної процедури на Прозорро (ТОВ «Бейкер Тіллі Україна»). Відсутність позитивного досвіду погодження визначеним аудитором (або мережі компаній, аналогічної за масштабом, авторитетністю та досвідом, таких як E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, BDO) актуарних розрахунків несе ризики невизнання або необхідності внесення змін до фінансової звітності підприємств через зауваження аудиторів, та, як наслідок, до податкової звітності, що буде супроводжуватись значними фінансовими та часовими витратами на виправлення помилок або некоректних припущень, що є неприпустимим. Разом з тим, крім ТОВ «Бейкер Тіллі Україна», для підтвердження належного рівня кваліфікації та підтримки конкуренції, тендерними умовами допускається підтвердження успішного досвіду співпраці ще з 5-ма аудиторськими компаніями.
Таким чином, вимоги, встановлені до потенціальних учасників Конкурсу не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договору за результатами Конкурсу.
Стосовно вимоги 2 щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (враховано частково, внесені зміни до конкурсної документації):
Кваліфікаційні вимоги до актуаріїв встановлені Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (розпорядженні від 08.02.2005 №3519 та Національним Банком України (постанова правління НБУ від 23.05.2023 №103). Відповідність професійної освіти та досвіду роботи актуарія встановленим кваліфікаційним вимогам гарантує належну кваліфікацію фахівців, які здійснюють розрахунки за встановленими міжнародними стандартами до рівня професійної освіти актуарія, а чинні свідоцтва (Перелік актуаріїв) є підтвердженням. Наявність штатних актуаріїв є: 1) підтвердженням сталості професійного персоналу компанії, яка постійно на професійні основі надає відповідні послуги (а не час від часу, залучаючи для цього тимчасовий персонал); 2) гарантією здатності учасника проводити розрахунки без залучення сторонніх осіб та субпідрядників, та нести особисту професійну відповідальність за якість проведеної роботи. Звертаємо увагу, що обраному актуарію необхідно буде у стислі строки провести свою роботу для 12-ти великих підприємств ДК «Укроборонпром», в т.ч. для тих, де чисельність персоналу суттєво перевищує 5 тис. осіб.
Зауважимо, що предметом актуарних разрахунків є оцінка зобов’язань та витрат Замовника щодо компенсації витрат Пенсійному фонду України за доставку та виплату пільгових пенсій, які сплачуються працівникам в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Враховуючи, що згідно статті 4 в Закону України «Про страхування» № 997-V від 27.04.2007 страхування пов’язане з життям, здоров’ям, працездатністю та пенсійним забезпеченням (особисте страхування) працівники Виконавця повинні мати право займатися актуарними розрахунками зі страхування життя та посвідчувати їх, та підтвердити це Свідоцтвом або відповідним витягом з реєстру (переліку) Національного банку України в якості підтверджуючого кваліфікацію документу. Враховуючи вищенаведене, уточнюємо кваліфікаційні вимоги до працівників, а саме: наявність в учасника не менше ніж 3 (трьох) працівників, що працюють на умовах повної зайнятості або з якими укладений трудовий договір, та які безпосередньо залучатимуться до надання послуг з актуарних розрахунків замовникові, з яких: не менше як 2 (двоє) працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України, чинне на момент розкриття пропозицій (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг) або витяг з реєстру Національного банку України актуарїів з правом займатися та посвідчувати актуарні розрахунками зі страхування життя.
Стосовно вимоги 3 щодо підтвердження фінансової спроможності, яка підтверджена фінансовою звітністю (враховано частково, внесені зміни до конкурсної документації):
Ця вимога викликана необхідністю мінімізувати ризик шахрайства та зловживань від недоброчесних учасників, оскільки вимогами конкурсної документації передбачається щорічна передоплата у розмірі 40% від вартості послуг за відповідний рік. Зважаючи, що переможець має укласти договори з 12 підприємствами та потенційно отримає від них в рік передоплату у розмірі 327 тис. грн (2454000 : 3= 818000; 40% - 327200 грн.), пропонується сформулювати цей критерій наступним чином:
Вимоги до учасника: 1) щорічний дохід учасника протягом одного з останніх трьох років (2020, 2021, 2022) має становити не менш як 0,327 млн. гривень. На підтвердження зазначеного, Організатор вимагає від учасників подання ними у складі конкурсної пропозиції документально підтвердженої інформації про їх відповідність даному кваліфікаційному критерію, а саме:
3.1 Скановану копію звіту про фінансовий результат Учасника (форма № 2) за один з останніх річних звітних періодів (2020, 2021, 2022 роки), що підтверджує дохід не менше ніж 0,327 млн грн.
Стосовно вимоги 4 щодо можливості залучення співвиконавців та підрядників (відхилена):
Кваліфікаційними вимогами встановлено, що в учасника (виходячи з попереднього досвіду проведення актуарної оцінки довгострокових та пенсійних зобов’язань) має бути не менше 3-х працівників, які фахово надають послуги з актуарних розрахунків на постійній професійній основі, мають відповідні документальне підтвердження своєї кваліфікації. Ми не вважаємо, що учасник, у якого є нуль, або один, або два працівника може надати якісну послугу для 12-ти великих підприємств одночасно. Необхідно врахувати, що майже 100% замовників таких послуг вимагають зробити актуарні розрахунки саме в період складання фінансової звітності (до передачі її для аудитора) в грудні-січні для відповідного звітного періоду (і в цей час професійні актуарії дуже завантажені – якщо мова йде про реальні розрахунки.).
Кваліфікаційні вимоги до працівників Участника
Дата подання: 16 лютого 2023 17:33
Дата відповіді: 17 лютого 2023 09:40
Шановний Замовнику! Ми уважно вивчили Конкурсну документацію. Та просимо уточнити кваліфікаційні вимоги до працівників Участника. Зауважимо, предметом актуарних разрахунків є оцінка зобов’язань та витрат Замовника щодо компенсації витрат Пенсійному фонду України за доставку та виплату пільгових пенсій, які сплачуються працівникам в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Враховуючи, що згідно статті 4 в Закону України «Про страхування» № 997-V від 27.04.2007 страхування пов’язане з життям, здоров’ям, працездатністю та пенсійним забезпеченням (особисте страхування) працівники Виконавця повинні мати право займатися актуарними розрахунками зі страхування життя та посвідчувати їх, та підтвердити це Свідоцтвом або відповідним витягом з реєстру Національного банку України в якості підтверджуючого кваліфікацію документу.
Враховуючи вищенаведене, просимо конкретизувати кваліфікаційні вимоги до працівників, а саме:
Вимоги до учасника: наявність в учасника не менше ніж 3 (трьох) працівників, що працюють на умовах повної зайнятості або з якими укладений трудовий договір, та які безпосередньо залучатимуться до надання з актуарних розрахунків замовникові, з яких:
не менше як 2 (двоє) працівників повинні мати Свідоцтво, що визначає їхню кваліфікаційну придатність на заняття відповідною діяльністю на території України, чинне на момент розкриття пропозицій (Свідоцтво про відповідність кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками, видані Національною (державною) комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг або витяг з реєстру Національного банку України, актуарїів з правом займатися та посвідчувати актуарні розрахунками зі страхування життя.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний учаснику, ваші зауваження враховані та внесені відповідні зміни до конкурсної документації.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-02-13-000864-a.b1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ", Код ЄДРПОУ:33405872
Дата подання: 04 квітня 2023 21:42
Оскарження рішення про визначення переможця по закупівлі
Товариство з обмеженою відповідальністю «Пенсійно-актуарний консультант» (ТОВ «ПАК») оскаржує рішення про визначення переможця ТОВ «Інститут Ризику» по закупівлі 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Послуги з аналізу, стандартизації та класифікації наявних на підприємстві баз даних та розрахунку зобов’язань за визначеними виплатами працівникам станом на 31.12.2022, 31.12.2023, 31.12.2024 відповідно до МСБО 19/ПСБО 26 з наданням актуарного підсумкового звіту ( Актуарні послуги )) з наступних підстав Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
ТОВ «ПАК», як професійний надавач консультаційних та актуарних послуг з 2005 року, запропонувало для 12 підприємств ДК «Укроборонпром», що працюють на Перемогу України, найнижчу ціну в умовах війни – 255 480 грн. , що майже в 10 разів менше очікуваної у 2 454 000 грн. https://zakupki.com.ua/tender/19024995
Це мало зробити закупівлю максимально економною та ефективною, оскільки можлива економія закупівлі для оборонних підприємств склала б 2 198 520 грн.
Наступний учасник, якого замовник планує обрати переможцем - ТОВ "Інститут Ризику", що вже постачав ці послуги для 12 підприємств ДК «Укроборонпром» у 2020-2022 р. р., запропонував ціну 2 370 000 грн.
Отже, економія закупівлі складе всього 84 000 грн. проти можливих 2 198 520 грн.
ТОВ «ПАК» припускає і звертає увагу Замовника, що:
1.Умови Конкурсної документації є такими, що свідомо прописані Замовником під минулорічного переможця, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику») за участі останнього.
2. Відповіді та вимоги Замовника узгоджені та написані ним спільно з минулорічним переможцем, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику») та подекуди повністю співпадають з текстом скарги ТОВ «Інститут Ризику», спрямованої до АМКУ, яку останній залишив без задоволення.
Попри це, Замовник не погоджується з аргументацією ТОВ «ПАК» та відхиляє його пропозицію з наступною дискваліфікацією. Такі нераціональні дії посадових осіб Замовника, на нашу думку, не мають іншого пояснення, ніж наявність у штучно завищеній ціні корупційної складової. Корупційна схема примітивна і давно відома під назвою «відкат».
При цьому ще один учасник – ТОВ «Консорис Консалтинг» також запропонував 2 440 000 грн., що виходячи з усіх попередніх торгів по закупівлях цих послуг ДК «Укроборонпром» в 2020-22 р.р., вказує на високу ймовірність змови між ним та ТОВ «Інститут Ризику».
Додатково повідомляємо Замовнику конфіденційну інформацію, що стосується учасників закупівлі (направлена окремим листом до керівних органів управління ДК «Укроборонпром» та інших органів виконавчої влади).
З огляду на вищевикладене, прошу:
1. Врахувати надану інформацію.
2. Скасувати результати закупівлі (конкурсу) як такої, що не відповідає принципам публічних закупівель, визначеним Законом.
Директор ТОВ "ПАК" Галина Ткач.
Додаток Лист з оскарженням
Розгорнути
Згорнути
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
ТОВ «ПАК», як професійний надавач консультаційних та актуарних послуг з 2005 року, запропонувало для 12 підприємств ДК «Укроборонпром», що працюють на Перемогу України, найнижчу ціну в умовах війни – 255 480 грн. , що майже в 10 разів менше очікуваної у 2 454 000 грн. https://zakupki.com.ua/tender/19024995
Це мало зробити закупівлю максимально економною та ефективною, оскільки можлива економія закупівлі для оборонних підприємств склала б 2 198 520 грн.
Наступний учасник, якого замовник планує обрати переможцем - ТОВ "Інститут Ризику", що вже постачав ці послуги для 12 підприємств ДК «Укроборонпром» у 2020-2022 р. р., запропонував ціну 2 370 000 грн.
Отже, економія закупівлі складе всього 84 000 грн. проти можливих 2 198 520 грн.
ТОВ «ПАК» припускає і звертає увагу Замовника, що:
1.Умови Конкурсної документації є такими, що свідомо прописані Замовником під минулорічного переможця, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику») за участі останнього.
2. Відповіді та вимоги Замовника узгоджені та написані ним спільно з минулорічним переможцем, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику») та подекуди повністю співпадають з текстом скарги ТОВ «Інститут Ризику», спрямованої до АМКУ, яку останній залишив без задоволення.
Попри це, Замовник не погоджується з аргументацією ТОВ «ПАК» та відхиляє його пропозицію з наступною дискваліфікацією. Такі нераціональні дії посадових осіб Замовника, на нашу думку, не мають іншого пояснення, ніж наявність у штучно завищеній ціні корупційної складової. Корупційна схема примітивна і давно відома під назвою «відкат».
При цьому ще один учасник – ТОВ «Консорис Консалтинг» також запропонував 2 440 000 грн., що виходячи з усіх попередніх торгів по закупівлях цих послуг ДК «Укроборонпром» в 2020-22 р.р., вказує на високу ймовірність змови між ним та ТОВ «Інститут Ризику».
Додатково повідомляємо Замовнику конфіденційну інформацію, що стосується учасників закупівлі (направлена окремим листом до керівних органів управління ДК «Укроборонпром» та інших органів виконавчої влади).
З огляду на вищевикладене, прошу:
1. Врахувати надану інформацію.
2. Скасувати результати закупівлі (конкурсу) як такої, що не відповідає принципам публічних закупівель, визначеним Законом.
Директор ТОВ "ПАК" Галина Ткач.
Додаток Лист з оскарженням
Рішення замовника: Вимога відхилена
07 квітня 2023 14:38
Вказаний у вимозі Конкурс на Прозорро не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Конкурс проводиться в інтересах та на замовлення підприємств Концерну, які не є замовниками в розумінні Закону, оскільки здійснюють свою діяльність на промисловій/комерційний основі та не підпадають під визначення, наведене у пункті 11 частини першої статті 1 Закону. Конкурс проводиться відповідно до вимог Наказу ДП «Прозорро» від 20.10.2022 № 25 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та внутрішніх нормативних документів, як спрощена закупівля, з метою отримання послуг належної якості, максимальної прозорості та економії коштів підприємств.
Крім того, повідомляємо, що з метою визначення єдиних підходів, що будуть сприяти підвищенню якості послуг для підприємств, прозорості та достовірності фінансової звітності підприємств Концерну, посиленню довіри до фінансових показників підприємств, в Концерні затверджено Політику закупівель підприємствами послуг, що пов’язані з фінансовою звітністю, в тому числі послуг з актуарних розрахунків, відповідно до якої визначені вимоги та критерії щодо потенційних надавачів послуг.
Необхідність закупівлі послуг актуарних розрахунків пов’язана із складанням фінансової звітності та наступним незалежним аудитом. Зважаючи на значний суспільний інтерес до ДК «Укроборонпром» та підприємств, які входять до його складу, вимоги до прозорості трансформаційних процесів, стає питання якості підготовки фінансової звітності та компонентів, які це забезпечують (в т.ч. актуарні розрахунки зобов’язань). Враховуючи, що ані в Концерні, ані на підприємствах немає фахівців з актуарних розрахунків, які зможуть оціним якість наданих послуг, замовниками висувається ряд вимог, які в сукупності мають забезпечити високу якість послуг, а саме: вимоги до кваліфікації персоналу та досвіду виконання аналогічних робіт. Конкуренція має відбуватись між тими учасниками відповідного ринку, які можуть забезпечити необхідну для замовника якість та оперативність надання послуг.
Вимоги, встановлені до потенціальних учасників Конкурсу не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договорів за результатами Конкурсу. Аналіз тендерів на Прозорро, проведених іншими великими державними замовниками підтверджує обґрунтованість застосованих кваліфікаційних вимог до учасників Конкурсу.
За результатами розгляду конкурсної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Інститут Ризику» (код ЄДРПОУ 37571689, далі - товариство) встановлено, що він підтвердив відповідність встановленим вимогам у конкурсній документації. Зокрема, у частині підтвердження досвіду аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Крім того, повідомляємо, що з метою визначення єдиних підходів, що будуть сприяти підвищенню якості послуг для підприємств, прозорості та достовірності фінансової звітності підприємств Концерну, посиленню довіри до фінансових показників підприємств, в Концерні затверджено Політику закупівель підприємствами послуг, що пов’язані з фінансовою звітністю, в тому числі послуг з актуарних розрахунків, відповідно до якої визначені вимоги та критерії щодо потенційних надавачів послуг.
Необхідність закупівлі послуг актуарних розрахунків пов’язана із складанням фінансової звітності та наступним незалежним аудитом. Зважаючи на значний суспільний інтерес до ДК «Укроборонпром» та підприємств, які входять до його складу, вимоги до прозорості трансформаційних процесів, стає питання якості підготовки фінансової звітності та компонентів, які це забезпечують (в т.ч. актуарні розрахунки зобов’язань). Враховуючи, що ані в Концерні, ані на підприємствах немає фахівців з актуарних розрахунків, які зможуть оціним якість наданих послуг, замовниками висувається ряд вимог, які в сукупності мають забезпечити високу якість послуг, а саме: вимоги до кваліфікації персоналу та досвіду виконання аналогічних робіт. Конкуренція має відбуватись між тими учасниками відповідного ринку, які можуть забезпечити необхідну для замовника якість та оперативність надання послуг.
Вимоги, встановлені до потенціальних учасників Конкурсу не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договорів за результатами Конкурсу. Аналіз тендерів на Прозорро, проведених іншими великими державними замовниками підтверджує обґрунтованість застосованих кваліфікаційних вимог до учасників Конкурсу.
За результатами розгляду конкурсної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Інститут Ризику» (код ЄДРПОУ 37571689, далі - товариство) встановлено, що він підтвердив відповідність встановленим вимогам у конкурсній документації. Зокрема, у частині підтвердження досвіду аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Номер вимоги: UA-2023-02-13-000864-a.b2
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ", Код ЄДРПОУ:33405872
Дата подання: 04 квітня 2023 21:46
Оскарження рішення про визначення переможця по закупівл
Оскарження рішення про визначення переможця по закупівлі
Товариство з обмеженою відповідальністю «Пенсійно-актуарний консультант» (ТОВ «ПАК») оскаржує рішення про визначення переможця ТОВ «Інститут Ризику» по закупівлі 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Послуги з аналізу, стандартизації та класифікації наявних на підприємстві баз даних та розрахунку зобов’язань за визначеними виплатами працівникам станом на 31.12.2022, 31.12.2023, 31.12.2024 відповідно до МСБО 19/ПСБО 26 з наданням актуарного підсумкового звіту ( Актуарні послуги )) з наступних підстав.
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
ТОВ «ПАК», як професійний надавач консультаційних та актуарних послуг з 2005 року, запропонувало для 12 підприємств ДК «Укроборонпром», що працюють на Перемогу України, найнижчу ціну в умовах війни – 255 480 грн. , що майже в 10 разів менше очікуваної у 2 454 000 грн. https://zakupki.com.ua/tender/19024995
Це мало зробити закупівлю максимально економною та ефективною, оскільки можлива економія закупівлі для оборонних підприємств склала б 2 198 520 грн.
Наступний учасник, якого замовник планує обрати переможцем - ТОВ "Інститут Ризику", що вже постачав ці послуги для 12 підприємств ДК «Укроборонпром» у 2020-2022 р. р., запропонував ціну 2 370 000 грн.
Отже, економія закупівлі складе всього 84 000 грн. проти можливих 2 198 520 грн.
ТОВ «ПАК» припускає і звертає увагу Замовника, що:
1.Умови Конкурсної документації є такими, що свідомо прописані Замовником під минулорічного переможця, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику») за участі останнього.
2. Відповіді та вимоги Замовника узгоджені та написані ним спільно з минулорічним переможцем, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику») та подекуди повністю співпадають з текстом скарги ТОВ «Інститут Ризику», спрямованої до АМКУ, яку останній залишив без задоволення.
Попри це, Замовник не погоджується з аргументацією ТОВ «ПАК» та відхиляє його пропозицію з наступною дискваліфікацією. Такі нераціональні дії посадових осіб Замовника, на нашу думку, не мають іншого пояснення, ніж наявність у штучно завищеній ціні корупційної складової. Корупційна схема примітивна і давно відома під назвою «відкат».
При цьому ще один учасник – ТОВ «Консорис Консалтинг» також запропонував 2 440 000 грн., що виходячи з усіх попередніх торгів по закупівлях цих послуг ДК «Укроборонпром» в 2020-22 р.р., вказує на високу ймовірність змови між ним та ТОВ «Інститут Ризику».
Додатково повідомляємо Замовнику конфіденційну інформацію, що стосується учасників закупівлі (направлена окремим листом до керівних органів управління ДК «Укроборонпром» та інших органів виконавчої влади).
З огляду на вищевикладене, прошу:
1. Врахувати надану інформацію.
2. Скасувати результати закупівлі (конкурсу) як такої, що не відповідає принципам публічних закупівель, визначеним Законом.
Розгорнути
Згорнути
Товариство з обмеженою відповідальністю «Пенсійно-актуарний консультант» (ТОВ «ПАК») оскаржує рішення про визначення переможця ТОВ «Інститут Ризику» по закупівлі 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Послуги з аналізу, стандартизації та класифікації наявних на підприємстві баз даних та розрахунку зобов’язань за визначеними виплатами працівникам станом на 31.12.2022, 31.12.2023, 31.12.2024 відповідно до МСБО 19/ПСБО 26 з наданням актуарного підсумкового звіту ( Актуарні послуги )) з наступних підстав.
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
ТОВ «ПАК», як професійний надавач консультаційних та актуарних послуг з 2005 року, запропонувало для 12 підприємств ДК «Укроборонпром», що працюють на Перемогу України, найнижчу ціну в умовах війни – 255 480 грн. , що майже в 10 разів менше очікуваної у 2 454 000 грн. https://zakupki.com.ua/tender/19024995
Це мало зробити закупівлю максимально економною та ефективною, оскільки можлива економія закупівлі для оборонних підприємств склала б 2 198 520 грн.
Наступний учасник, якого замовник планує обрати переможцем - ТОВ "Інститут Ризику", що вже постачав ці послуги для 12 підприємств ДК «Укроборонпром» у 2020-2022 р. р., запропонував ціну 2 370 000 грн.
Отже, економія закупівлі складе всього 84 000 грн. проти можливих 2 198 520 грн.
ТОВ «ПАК» припускає і звертає увагу Замовника, що:
1.Умови Конкурсної документації є такими, що свідомо прописані Замовником під минулорічного переможця, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику») за участі останнього.
2. Відповіді та вимоги Замовника узгоджені та написані ним спільно з минулорічним переможцем, який був переможцем з 2020 по 2022 роки (ТОВ «Інститут Ризику») та подекуди повністю співпадають з текстом скарги ТОВ «Інститут Ризику», спрямованої до АМКУ, яку останній залишив без задоволення.
Попри це, Замовник не погоджується з аргументацією ТОВ «ПАК» та відхиляє його пропозицію з наступною дискваліфікацією. Такі нераціональні дії посадових осіб Замовника, на нашу думку, не мають іншого пояснення, ніж наявність у штучно завищеній ціні корупційної складової. Корупційна схема примітивна і давно відома під назвою «відкат».
При цьому ще один учасник – ТОВ «Консорис Консалтинг» також запропонував 2 440 000 грн., що виходячи з усіх попередніх торгів по закупівлях цих послуг ДК «Укроборонпром» в 2020-22 р.р., вказує на високу ймовірність змови між ним та ТОВ «Інститут Ризику».
Додатково повідомляємо Замовнику конфіденційну інформацію, що стосується учасників закупівлі (направлена окремим листом до керівних органів управління ДК «Укроборонпром» та інших органів виконавчої влади).
З огляду на вищевикладене, прошу:
1. Врахувати надану інформацію.
2. Скасувати результати закупівлі (конкурсу) як такої, що не відповідає принципам публічних закупівель, визначеним Законом.
Рішення замовника: Вимога відхилена
07 квітня 2023 14:39
Вказаний у вимозі Конкурс на Прозорро не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Конкурс проводиться в інтересах та на замовлення підприємств Концерну, які не є замовниками в розумінні Закону, оскільки здійснюють свою діяльність на промисловій/комерційний основі та не підпадають під визначення, наведене у пункті 11 частини першої статті 1 Закону. Конкурс проводиться відповідно до вимог Наказу ДП «Прозорро» від 20.10.2022 № 25 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та внутрішніх нормативних документів, як спрощена закупівля, з метою отримання послуг належної якості, максимальної прозорості та економії коштів підприємств.
Крім того, повідомляємо, що з метою визначення єдиних підходів, що будуть сприяти підвищенню якості послуг для підприємств, прозорості та достовірності фінансової звітності підприємств Концерну, посиленню довіри до фінансових показників підприємств, в Концерні затверджено Політику закупівель підприємствами послуг, що пов’язані з фінансовою звітністю, в тому числі послуг з актуарних розрахунків, відповідно до якої визначені вимоги та критерії щодо потенційних надавачів послуг.
Необхідність закупівлі послуг актуарних розрахунків пов’язана із складанням фінансової звітності та наступним незалежним аудитом. Зважаючи на значний суспільний інтерес до ДК «Укроборонпром» та підприємств, які входять до його складу, вимоги до прозорості трансформаційних процесів, стає питання якості підготовки фінансової звітності та компонентів, які це забезпечують (в т.ч. актуарні розрахунки зобов’язань). Враховуючи, що ані в Концерні, ані на підприємствах немає фахівців з актуарних розрахунків, які зможуть оціним якість наданих послуг, замовниками висувається ряд вимог, які в сукупності мають забезпечити високу якість послуг, а саме: вимоги до кваліфікації персоналу та досвіду виконання аналогічних робіт. Конкуренція має відбуватись між тими учасниками відповідного ринку, які можуть забезпечити необхідну для замовника якість та оперативність надання послуг.
Вимоги, встановлені до потенціальних учасників Конкурсу не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договорів за результатами Конкурсу. Аналіз тендерів на Прозорро, проведених іншими великими державними замовниками підтверджує обґрунтованість застосованих кваліфікаційних вимог до учасників Конкурсу.
За результатами розгляду конкурсної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Інститут Ризику» (код ЄДРПОУ 37571689, далі - товариство) встановлено, що він підтвердив відповідність встановленим вимогам у конкурсній документації. Зокрема, у частині підтвердження досвіду аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Крім того, повідомляємо, що з метою визначення єдиних підходів, що будуть сприяти підвищенню якості послуг для підприємств, прозорості та достовірності фінансової звітності підприємств Концерну, посиленню довіри до фінансових показників підприємств, в Концерні затверджено Політику закупівель підприємствами послуг, що пов’язані з фінансовою звітністю, в тому числі послуг з актуарних розрахунків, відповідно до якої визначені вимоги та критерії щодо потенційних надавачів послуг.
Необхідність закупівлі послуг актуарних розрахунків пов’язана із складанням фінансової звітності та наступним незалежним аудитом. Зважаючи на значний суспільний інтерес до ДК «Укроборонпром» та підприємств, які входять до його складу, вимоги до прозорості трансформаційних процесів, стає питання якості підготовки фінансової звітності та компонентів, які це забезпечують (в т.ч. актуарні розрахунки зобов’язань). Враховуючи, що ані в Концерні, ані на підприємствах немає фахівців з актуарних розрахунків, які зможуть оціним якість наданих послуг, замовниками висувається ряд вимог, які в сукупності мають забезпечити високу якість послуг, а саме: вимоги до кваліфікації персоналу та досвіду виконання аналогічних робіт. Конкуренція має відбуватись між тими учасниками відповідного ринку, які можуть забезпечити необхідну для замовника якість та оперативність надання послуг.
Вимоги, встановлені до потенціальних учасників Конкурсу не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договорів за результатами Конкурсу. Аналіз тендерів на Прозорро, проведених іншими великими державними замовниками підтверджує обґрунтованість застосованих кваліфікаційних вимог до учасників Конкурсу.
За результатами розгляду конкурсної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Інститут Ризику» (код ЄДРПОУ 37571689, далі - товариство) встановлено, що він підтвердив відповідність встановленим вимогам у конкурсній документації. Зокрема, у частині підтвердження досвіду аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 28 лютого 2023 11:39
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ" |
255 480,00
UAH
|
255 480,00
UAH
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТИТУТ РИЗИКУ" |
2 370 000,00
UAH
|
2 370 000,00
UAH
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОНСОРИС КОНСАЛТИНГ" |
2 440 000,00
UAH
|
2 440 000,00
UAH
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕНСІЙНО-АКТУАРНИЙ КОНСУЛЬТАНТ" #33405872 |
Відхилено |
255 480,00
UAH
|
29 березня 2023 15:01
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 07 березня 2023 15:22
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНСТИТУТ РИЗИКУ" #37571689 |
Переможець |
2 370 000,00
UAH
|
31 березня 2023 14:16
|