Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Електрична енергія
Очікувана вартість
4 399 000,00 UAH
UA-2023-02-01-006489-a ● 751cd78788674cad8e422cc40715da55
Відкриті торги з особливостями
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ |
Код ЄДРПОУ: | 43041752 |
Місцезнаходження: | 39605, Україна , Полтавська обл., місто Кременчук, вул.Перемоги, буд.17/6 |
Контактна особа: |
Ішкова Людмила Петрівна +380536758237 tenderklk1@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 лютого 2023 11:51 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 06 лютого 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 06 лютого 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 лютого 2023 11:56 |
Початок аукціону: | 09 лютого 2023 11:57 |
Очікувана вартість: | 4 399 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 21 995,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
830000 Кіловат-година
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
39605, Україна, Полтавська область, м.Кременчук, За місцезнаходженням об'єктів споживача (згідно Тендерної документації)
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата рахунка протягом 5 (п’яти) робочих днів з моменту його отримання Споживачем. | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 лютого 2023 11:55 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 лютого 2023 11:52 |
Дод. 5 ( відомості).docx | |
01 лютого 2023 11:52 |
Дод.4 (ТВ).doc | |
01 лютого 2023 11:52 |
Дод. 8_Інші документи.docx | |
01 лютого 2023 11:52 |
Дод. 3 (ст.16).docx | |
01 лютого 2023 11:52 |
Дод. 7_Проєкт. дог..docx | |
01 лютого 2023 11:52 |
Дод. 2 Перелік док. ст 17.docx | |
01 лютого 2023 11:52 |
Додаток 1_Тендерна пропозиція.docx | |
01 лютого 2023 11:52 |
Дод. 6 (Згода).docx | |
01 лютого 2023 11:52 |
ТД_ Електрична енергія 1178.doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
дискримінаційні вимоги
Дата подання: 01 лютого 2023 14:33
Дата відповіді: 03 лютого 2023 09:43
Шановний Замовнику! Відповідно до додатку 8 тендерної документації (Інші документи, що вимагаються Замовником) тендерна пропозиція учасників повинна складатись, в тому числі з оригіналу або копії сертифікату відповідності вимогам EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», оригіналу або копії сертифікату відповідності вимогам ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» , оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», оригіналу або копії сертифікату відповідності вимогам ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», сертифікату ISO 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги», оригіналу або копії діючого сертифікату ISO 37001:2018 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», сертифікату ISO 28000:2008 «Технічні умови для систем менеджменту безпеки ланцюга постачань». Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до учасників. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Просимо виключити вказані дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Ознайомившись, із вищевикладеною вимогою, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: Дана закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості). Відповідно до пункту 1 Особливостей, Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інші документи відповідно до пункту 3 Розділу V «Інша інформація» цієї тендерної документації та Додатку №8. Спірними, на думку запитувача є вимоги пунктів 15-21 Додатку №8 до тендерної документації. Згідно з пунктом 15 Додатку №8 до тендерної документації, На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», шляхом надання відповідного сертифікату, який має бути чинним на дату подання пропозиції, та виданий органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 вважається чинним за умови щорічного підтвердження (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), а тому учасники у складі пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (рішення уповноваженого органу сертифікації, звіт по аудиту). Відповідно до пункту 16 Додатку №8 до тендерної документації, Учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Згідно з пунктом 17 Додатку №8 до тендерної документації, З метою формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальності та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організацій учасник у складі пропозиції повинен надати підтвердження впровадження стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» шляхом подання копії діючого сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018, виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Відповідно до пункту 18 Додатку №8 до тендерної документації, На підтвердження запровадження Системи менеджменту охорони здоров’я і безпеки праці учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та посвідчувати відповідність учасника системі управління охороною здоров’я та безпекою праці вимогам визначеного стандарту ДСТУ ISO 45001:2019. Відповідно до пункту 19 Додатку №8 до тендерної документації, З метою надійного захисту даних від спроби несанкціонованого доступу та забезпечення повного контролю за інформаційними ресурсами учасник шляхом надання сертифікату підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015) «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги». Зазначений документ має бути виданий на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, має відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Відповідно до пункту 20 Додатку №8 до тендерної документації, Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно поставки предмету закупівлі шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Відповідно до пункту 21 Додатку №8 до тендерної документації, У складі тендерної пропозиції учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», який видано на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Жодна із вищевказаних вимог не містить ознак дискримінаційності, оскільки: Замовник має право включати до тендерної документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством.
Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації. Окрім цього, правомірність такого рішення підтверджена також практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішеннях № 13161-р/пк-пз від 10.06.2021 року (щодо сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року (щодо сертифікату ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»), № 5362-р/пк-пз від 09.08.2022 року (щодо сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»), № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги").
Відповідно до підпункту 3.5. пункту 3 Розділу V тендерної документації, до ціни пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення Договору про закупівлю. Витрати учасника, пов’язані з підготовкою та поданням пропозиції, замовником не відшкодовуються (в тому числі й у разі відміни торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися).
Зазначені в питанні нормативні документи, є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання.
Відносно суперечливості вимог статті 31 Господарського кодексу України повідомляємо наступне: частина 1 статті 31 Господарського кодексу встановлює, що: «Дискримінацією суб'єктів господарювання ОРГАНАМИ ВЛАДИ у цьому Кодексі визнається:..». Замовник не є ОРГАНОМ ВЛАДИ.
Зважаючи на усе вищевикладене, беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), що перебуває на межі дефіцитності, з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Отже, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації (згідно з абзацом 3 пункту 51 Особливостей), адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Жодна із вищевказаних вимог не містить ознак дискримінаційності, оскільки: Замовник має право включати до тендерної документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством.
Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації. Окрім цього, правомірність такого рішення підтверджена також практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішеннях № 13161-р/пк-пз від 10.06.2021 року (щодо сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року (щодо сертифікату ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»), № 5362-р/пк-пз від 09.08.2022 року (щодо сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»), № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги").
Відповідно до підпункту 3.5. пункту 3 Розділу V тендерної документації, до ціни пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення Договору про закупівлю. Витрати учасника, пов’язані з підготовкою та поданням пропозиції, замовником не відшкодовуються (в тому числі й у разі відміни торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися).
Зазначені в питанні нормативні документи, є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання.
Відносно суперечливості вимог статті 31 Господарського кодексу України повідомляємо наступне: частина 1 статті 31 Господарського кодексу встановлює, що: «Дискримінацією суб'єктів господарювання ОРГАНАМИ ВЛАДИ у цьому Кодексі визнається:..». Замовник не є ОРГАНОМ ВЛАДИ.
Зважаючи на усе вищевикладене, беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), що перебуває на межі дефіцитності, з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Отже, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації (згідно з абзацом 3 пункту 51 Особливостей), адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2023-02-01-006489-a.a1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП", Код ЄДРПОУ:43801489
Дата подання: 03 лютого 2023 12:14
Сертифікація
Відповідно до додатку 8 тендерної документації (Інші документи, що вимагаються Замовником) тендерна пропозиція учасників повинна складатись, в тому числі з оригіналу або копії сертифікату відповідності вимогам EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», оригіналу або копії сертифікату відповідності вимогам ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» , оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», оригіналу або копії сертифікату відповідності вимогам ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», сертифікату ISO 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги», оригіналу або копії діючого сертифікату ISO 37001:2018 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», сертифікату ISO 28000:2008 «Технічні умови для систем менеджменту безпеки ланцюга постачань». Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до учасників.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовника вказані сертифікати повинні бути видані на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит.
Таким чином, Замовник не має права вимагати в Учасника надати акредитовані лише в Україні сертифікати ISO, так як вказані сертифікати можуть бути видані не лише органом акредитації в Україні а й органами акредитації зарубіжних країн. Просимо виключити вказані дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідно до вимог тендерної документації Замовника вказані сертифікати повинні бути видані на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит.
Таким чином, Замовник не має права вимагати в Учасника надати акредитовані лише в Україні сертифікати ISO, так як вказані сертифікати можуть бути видані не лише органом акредитації в Україні а й органами акредитації зарубіжних країн. Просимо виключити вказані дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації.
Рішення замовника: Вимога відхилена
06 лютого 2023 10:13
Ознайомившись, із вищевикладеною вимогою, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: Дана закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості). Відповідно до пункту 1 Особливостей, Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інші документи відповідно до пункту 3 Розділу V «Інша інформація» цієї тендерної документації та Додатку №8.
Спірними, на думку ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП", Код ЄДРПОУ:43801489 (надалі- Скаржник) є те що вказані в тендерній документації замовника сертифікати повинні бути видані на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України (далі- НААУ).ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит.
Таким чином, на думку Скаржника Замовник не має права вимагати в Учасника надати акредитовані лише в Україні сертифікати ISO, так як вказані сертифікати можуть бути видані не лише органом акредитації в Україні а й органами акредитації зарубіжних країн. Просимо виключити вказані дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації.
Скаржник у своєї вимозі не заначив що, перед кожним сертифікатом який вимагається учасником зазначено ДСТУ, а потім вже йде ISO, тобто всі передбачені Замовником сертифікати повинні відповідати Державним стандартам України .
Державні стандарти України (скорочено - ДСТУ) — стандарти, розроблені відповідно до чинного законодавства України, що встановлюють для загального і багаторазового застосування правила, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, з метою досягнення оптимального ступеня впорядкованості, розроблені на основі консенсусу та затверджені уповноваженим органом. Стандарти ДСТУ існують з 1993 року.
Окрім того, слід зауважити що існують випадки коли Учасниками надаються сертифікати які видані НЕ акредитованими органами, які не можуть підтверджувати відповідь Державним стандартам України (ДСТУ). Саме тому, Замовник вимагає від Учасників закупівлі надати сертифікати ДСТУ ISO, які видані органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. НААУ проводить акредитацію відповідно до Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності” з урахуванням вимог міжнародних та європейських стандартів з акредитації за основними напрямками, :
Компанії, які акредитовані НААУ мають законні права видавати сертифікати, які окрім ISO також відповідають ДСТУ.
Зважаючи на вищевикладене, беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія) та закупівля здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України з застосуванням вимоги щодо відповідності Учасників Державні стандарти України що перебуває на межі дефіцитності, з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які, окрім іншого, гуртуються на Державних стандартах України та забезпечують стабільність постачання. Отже, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації (згідно з абзацом 3 пункту 51 Особливостей), адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Відповідно до пункту 5 розділу І тендерної документації «Недискримінація учасників», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Система сертифікації України є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання і нормативними документами України не встановлено будь яких обмежень, щодо її доступності.
Спірними, на думку ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП", Код ЄДРПОУ:43801489 (надалі- Скаржник) є те що вказані в тендерній документації замовника сертифікати повинні бути видані на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України (далі- НААУ).ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит.
Таким чином, на думку Скаржника Замовник не має права вимагати в Учасника надати акредитовані лише в Україні сертифікати ISO, так як вказані сертифікати можуть бути видані не лише органом акредитації в Україні а й органами акредитації зарубіжних країн. Просимо виключити вказані дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації.
Скаржник у своєї вимозі не заначив що, перед кожним сертифікатом який вимагається учасником зазначено ДСТУ, а потім вже йде ISO, тобто всі передбачені Замовником сертифікати повинні відповідати Державним стандартам України .
Державні стандарти України (скорочено - ДСТУ) — стандарти, розроблені відповідно до чинного законодавства України, що встановлюють для загального і багаторазового застосування правила, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, з метою досягнення оптимального ступеня впорядкованості, розроблені на основі консенсусу та затверджені уповноваженим органом. Стандарти ДСТУ існують з 1993 року.
Окрім того, слід зауважити що існують випадки коли Учасниками надаються сертифікати які видані НЕ акредитованими органами, які не можуть підтверджувати відповідь Державним стандартам України (ДСТУ). Саме тому, Замовник вимагає від Учасників закупівлі надати сертифікати ДСТУ ISO, які видані органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. НААУ проводить акредитацію відповідно до Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності” з урахуванням вимог міжнародних та європейських стандартів з акредитації за основними напрямками, :
Компанії, які акредитовані НААУ мають законні права видавати сертифікати, які окрім ISO також відповідають ДСТУ.
Зважаючи на вищевикладене, беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія) та закупівля здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України з застосуванням вимоги щодо відповідності Учасників Державні стандарти України що перебуває на межі дефіцитності, з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які, окрім іншого, гуртуються на Державних стандартах України та забезпечують стабільність постачання. Отже, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації (згідно з абзацом 3 пункту 51 Особливостей), адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Відповідно до пункту 5 розділу І тендерної документації «Недискримінація учасників», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Система сертифікації України є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання і нормативними документами України не встановлено будь яких обмежень, щодо її доступності.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2023-02-01-006489-a.b2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО", Код ЄДРПОУ:42892355
Дата подання: 03 березня 2023 17:05
Дата подання: 03 березня 2023 17:05
Скарга
Скарга
на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника
в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 07 березня 2023 14:33
рішення від 07.03.2023 № 2708.pdf
Дата публікації: 07 березня 2023 14:31
інформація про резолютивну частину рішення від 14.03.2023 № 3154.pdf
Дата публікації: 15 березня 2023 11:04
рішення від 14.03.2023 № 3154.pdf
Дата публікації: 16 березня 2023 15:13
Коментар замовника щодо усунення порушення: Уповноваженою особою 17.03.2023 (протокол №42 від 17.03.23.) було виконано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.03.2023 №3154-р/пк-пз та скасовано рішення про відхилення ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО» за процедурою закупівлі Електрична енергія код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 09310000-5 Електрична енергія, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2023-02-01-006489-а.
Дата виконання рішення замовником: 17 березня 2023 13:29
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 09 лютого 2023 11:56
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» |
3 884 400,00
UAH з ПДВ
|
3 884 400,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО" |
4 141 700,00
UAH з ПДВ
|
4 141 700,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНФОТЕХ" |
4 352 520,00
UAH з ПДВ
|
4 352 520,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» #42834213 |
Рішення скасоване |
3 884 400,00
UAH з ПДВ
|
17 березня 2023 10:09
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 16 лютого 2023 12:09
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО" #42892355 |
Рішення скасоване |
4 141 700,00
UAH з ПДВ
|
17 березня 2023 10:09
|
|
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНФОТЕХ" #34239034 |
Рішення скасоване |
4 352 520,00
UAH з ПДВ
|
17 березня 2023 10:09
|
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» #42834213 |
Очікує рішення |
3 884 400,00
UAH з ПДВ
|
17 березня 2023 10:09
|
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 17 березня 2023 15:42 |
Кінець періоду оскарження: | 28 березня 2023 00:00 |
Дата відміни: | 28 березня 2023 01:00 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | Відмінити відкриті торги (з особливостями) на закупівлю за предметом Електрична енергія код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 09310000-5 Електрична енергія, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, технічною помилкою ( пп.2 п.47 Особливості Закону). |
Документи:
17 березня 2023 15:42
|
Електронний підпис |
17 березня 2023 15:40
|
Прот. 43 від 17.03.23.(відміна).pdf |