Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ № 1" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" |
Код ЄДРПОУ: | 44295210 |
Місцезнаходження: | 51610, Україна , Дніпропетровська обл., село Мишурин Ріг, вул.Зелена, будинок 2 А |
Контактна особа: |
Галина Майстренко +380974813904 vddi1@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 06 січня 2023 21:06 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 11 січня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 11 січня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 14 січня 2023 00:00 |
Початок аукціону: | 14 січня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 6 546 100,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 32 730,50 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на підписання банківської гарантії |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 65461 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень
Послуги їдалень (аутсорсинг)
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 20 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
06 січня 2023 21:08 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
06 січня 2023 21:06 |
Договір.doc | |
06 січня 2023 21:06 |
ТД Послуги їдалень 2023 (1).doc | |
06 січня 2023 21:06 |
Орієнтовне МЕНЮ.doc |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-05-17-000017 ● 8d81c06e0dd54851a6dc8cb61db5e7ce
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 17 травня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 17 травня 2023 17:10 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.05.2023
№ 32-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.05.2023 № 32-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
11. UA-2023-01-06-004565-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-05-29 16:42:43
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги їдалень" (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-06-004565-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації, документів).
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-06-01 10:19:58
ОБҐРУНТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, РОЗМІРУ БЮДЖЕТНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Предмет закупівлі: ДК 021:2015: 55510000-8 Послуги їдалень, Послуги їдалень(аутсорсинг)
ОБҐРУНТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, РОЗМІРУ БЮДЖЕТНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Предмет закупівлі: ДК 021:2015: 55510000-8 Послуги їдалень, Послуги їдалень(аутсорсинг)
29.05.2023 надійшов запит Північного офісу Держаудитслужби України в рамках моніторингу закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-06-004565-a (далі Закупівля), на отримання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів нами здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Комунальний заклад "Верхньодніпровський дитячий будинок-інтернат №1 "Дніпропетровської обласної ради"відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 надає відповіді на поставлені запитання.
І. По першому запитанню Замовник повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів на день оголошення закупівлі. Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 15.04.2020 № 807. Відповідно до пункту 3 даного Наказу, визначення предмета закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до пункту 21 частини першої статті1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Обґрунтування кількості послуг Харчування підопічгих здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 року № 324 «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах, сфери управління Міністерства праці та соціальної політики», з урахуванням норм їз змінами , внесеними згідно з Постановами КМ №35 від 25.01.2013,№132 від 19.02.2020.
Загальна кількість підопічних -122 із них:
1 група від 4 до 7 років 1підопічний ,2 група від 7 до 10 років -4 підопічних ,3 група від 10 до 18 років – 19 підопічних, 4 група від 8 до 35 років 98 підопічних).
Кількість днів харчування – 334. Всього: 40748 людино/днів
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Згідно з пунктом 3 частини другої 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. На виконання норм пункту 3 частини другої статті 22 Закону Замовник в тендерній документації на Закупівлю зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам з поміткою, що у тих випадках, коли у технічному завданні містяться посилання на конкретні торговельні марки чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – слід читати як «або еквівалент». (Додаток 4 до тендерної документації «Технічна специфікація на закупівлю ДК 021:2015 - 55510000-8 – Послуги їдальні (аутсорсинг)та інші вимоги щодо предмета закупівлі). Додаток 4 до тендерної документації також містить вимоги до учасника (надавача послуг) щодо забезпечення якості харчування, санітарно-гігієнічних норм тощо. Окремим додатком також надано Орієнтовне меню на тиждень для харчування підопічних Комунального закладу "Верхньодніпровський дитячий будинок-інтернат №1"Дніпропетровської обласної ради"на 2023 рік з зазначенням норм та з урахуванням особливостей харчування підопічних закладу .
Замовником було розраховано очікувану вартість однієї послуги у 160,65 грн., ґрунтуючись на нормах продуктів харчування,вказаних у примірному тижневому меню. Вартість вказаних в меню продуктів була розрахована на основі примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Для розрахунку було враховано проведений аналіз відповідного ринку, статистичні дані, а також інформація попереднього періоду. Під час визначення очікуваної вартості Замовник мав на меті дотримання принципів здійснення закупівель, викладених у статті 5 Закону, зокрема принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності. Таким чином, розрахована очікувана вартість закупівлі становила 6546100,00 грн.
ІІ. По другому запитанню повідомляємо, в Законі Україні «Про публічні закупівлі» та Постанові №1178 такої вимоги немає. Однак, Постанова Кабінету Міністрів України №710 рекомендує замовникам на власних веб-сайтах розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення. Власного сайту КЗ « Верхньодніпровського дитячого будинку інтернату № 1 ДОР» немає, кошти на розробку та утримання власного сайту відсутні.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-05-31 10:40:15
Запит про надання пояснень № 2
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги їдалень» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-06-004565-a) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації, документів).
Відповідно до пункту 1 таблиці «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» Додатку 2 до тендерної документації, встановлено умову, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на транспортний засіб, який зазначений учасником у довідці про наявність матеріально-технічної бази, видані на ім’я учасника.
Також, згідно з пунктом 3 таблиці «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» Додатку 2 до тендерної документації, встановлено умову, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати не менше одного оригіналу укладеного аналогічного договору за 2021 рік або 2022 рік.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію та документи, що підтверджують виконання учасником - переможцем торгів (ТОВ "ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24") вищевказаних вимог передбачених у пунктах 1 та 3 таблиці «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» Додатку 2 до тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-06-05 15:34:47
У відповідь на запит Управління Північного офісу Державної аудиторської служби в Житомирській області в рамках моніторингу процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги їдалень (аутсорсинг)) UA-2023-01-06-004565-a
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
У відповідь на запит Управління Північного офісу Державної аудиторської служби в Житомирській області в рамках моніторингу процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги їдалень (аутсорсинг)) UA-2023-01-06-004565-a адміністрацією Комунального закладу «Верхньодніпровський дитячий – будинок інтернат № 1» Дніпропетровської обласної ради» надаю таку інформацію:
Запит про надання пояснень № 2
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги їдалень» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-06-004565-a) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації, документів).
Питання 1.
1) Відповідно до пункту 1 таблиці «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» Додатку 2 до тендерної документації, встановлено умову, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на транспортний засіб, який зазначений учасником у довідці про наявність матеріально-технічної бази, видані на ім’я учасника.
Пояснення:
1. Відповідно до пункту 1 “Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій” тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям повинен надати:
- довідка щодо наявності складського або декількох складських приміщень для зберігання товару, що використовується під час надання послуг, які є предметом закупівлі та наявність матеріально-технічної бази (в т.ч. транспортного засобу із зазначенням вантажопідйомності та температурного режиму) (Зразок № 1):
№,
п/п Найменування обладнання та матеріально-технічної бази Кількість Власне, орендоване або інший спосіб залучення Для орендованого або іншого способу залучення дата закінчення договору
- копія свідоцтва про державну реєстрацію на спеціалізований транспортний засіб (ізотермічний фургон з холодильним обладнанням) для доставки готової продукції та продуктів харчування до місця надання послуг, з наданням копії відповідних документів, що підтверджують право власності чи копія договору оренди, перевезення та інше, якщо зазначений транспортний засіб не знаходиться у власності Учасника. Копія довідки про санітарну обробку на кожен із наведених транспортних засобів, дійсні на дату подання пропозиції. Для орендованого транспортного засобу подається копія чинного договору оренди з актом приймання-передачі або договору про надання послуг перевезення продовольчих товарів, або договорів про співпрацю. Договори мають бути зі строком дії не менше ніж до 31.12.2023 року.
- акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на транспортний засіб, який зазначений учасником у довідці про наявність матеріально-технічної бази, видані на ім’я учасника.
Учасником у складі його тендерної пропозиції на виконання вимоги надано:
1) Довідка № 167 від 11.01.2023 р. про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у якій пунктом 3 визначено: “Автомобіль ізотермічний фургони вантажопідйомності 1,35 тон, температурний режим +20-20”, спосіб залучення на підставі договору № 182 від 05.07.2022 року, дата закінчення договору 30.06.2024.
2) Договір № 182 від 05.07.2022 року з ФОП Печериця Михайло Васильович, пpo надання транспортних послуг з перевезення продовольчих товарів гарячого харчування, про використання автомобіля MERCEDES-BENZ, модель: SPRINTER 316 CDI, тип: спеціалізований фургон-рефрижератор, державний реєстраційний номерний знак АЕ 4712 ЕХ, рік випуску 2006, об'єм двигуна 2987.
3) Копія свідоцтва про реєстрацію на транспортний засіб: реєстраційний номер АЕ 4712 ЕХ, рік випуску 2006, власність Печериця Михайло Васильович, марка MERCEDES-BENZ, модель SPRINTER 316 CDI, тип: вантажний спеціалізований фургон-рефрижератор, об'єм двигуна 2987.
4) Копія довідки про санітарну обробку автомобіля АФ-4, видану ФОП Печериця М.В. на автомобіль модель MERCEDES, державний реєстраційний номер АЕ 4712 ЕХ, вантажопідйомність 1,35 тон (остання санітарна щомісячна обробка 04.01.2023 року).
5) Акт Головного управління Держпродспоживслужби від 22.11.2022 № 1172/22-22, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на транспортний засіб: марки MERCEDES-BENZ, модель: 316 CDI, тип; спеціалізований вантажний - спеціалізований фургон рефрижератор, випуск 2006 р., реєстраційний номер АЕ 4712 ЕХ, виданий ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24»
Отже, учасником ТОВ «ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24» повністю підтверджено виконання вищезазначеної вимоги тендерної документації, передбаченої у пункті 1 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» Додатку 2 до тендерної документації.
Судами під час розгляду справ щодо оскарження висновків органів Держаудитслужби неодноразово наголошувалось про недопустимість надмірного формалізму в діях контролюючого органу, тим більше Верховний Суд виходить з того, що законодавче регулювання не є і не може бути всеосяжним за формою та змістом. Відтак, під час здійснення органом своїх повноважень наявність у нього певної міри розсуду є допустимою та належною. Попри це, межі дискреційних повноважень такого органу не можуть бути неоглядними. Міра такого розсуду повинна бути мінімально достатньою, зокрема, з метою уникнення порушення нормативно-правових приписів та запобіганню зловживання.
З позиції гарантування основоположних прав людини, надання дискреційних повноважень органам обсяг яких не має чітко визначених меж було б несумісним з принципом верховенства права, як одним з основних принципів демократичного суспільства, гарантованих Конвенцією і Конституцією України.
Верховний Суд звертається до рішення Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) у справі «Рисовський проти України» [заява № 29979/04, прийняте 20.10.2011, набуло статусу остаточного 20.01.2012].
У пункті 70 ЄСПЛ вказав таке: «Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах «Беєлер проти Італії» [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, «Онер`їлдіз проти Туреччини» [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява №48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, «Megadat.com S.r.l. проти Молдови» (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява №21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і «Москаль проти Польщі» (Moskal v. Poland), заява №10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах «Лелас проти Хорватії» (Lelas v. Croatia), заява №55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і «Тошкуце та інші проти Румунії» (Toscuta and Others v. Romania), заява №36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах «Онер`їлдіз проти Туреччини» (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та «Беєлер проти Італії» (Beyeler v. Italy), п. 119)».
Отже, принцип «належного урядування» покладає обов`язок на орган діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб, запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси.
З огляду на викладене, Верховний Суд зазначає, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб`єктами легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між особою та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства.
Повноваження Держаудитслужби мають узгоджуватися з конституційним принципом верховенства права, та такими його елементами, як юридична визначеність та заборона свавілля.
Верховний Суд виходить з того, що при реалізації дискреційного повноваження суб`єкт зобов`язаний поважати основоположні права особи, додержуватися: конституційних принципів; принципів реалізації відповідної владної управлінської функції; принципів здійснення дискреційних повноважень; змісту публічного інтересу; положень власної компетенції; вказівок, викладених у інтерпретаційних актах; фахових правил, закріплених у нормативних актах; адміністративної практики; судової практики; процедурних вимог.
Запит про надання пояснень документів, які наявні в електронній системі закупівель, є проявом свавілля, порушенням конституційних принципів та принципів реалізації відповідної владної управлінської функції.
Питання 2
Також, згідно з пунктом 3 таблиці «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» Додатку 2 до тендерної документації, встановлено умову, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати не менше одного оригіналу укладеного аналогічного договору за 2021 рік або 2022 рік.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію та документи, що підтверджують виконання учасником - переможцем торгів (ТОВ «ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24») вищевказаних вимог передбачених у пунктах 1 та 3 таблиці «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» Додатку 2 до тендерної документації.
Пояснення:
Згідно з пунктом 3 “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)” таблиці «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» Додатку 2 до тендерної документації, встановлено умови щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору:
- сканована з оригіналу довідку (за формою, яка наведена нижче) за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірену печаткою (за наявності та у разі її використання) з інформацією про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі за 2021 рік або 2022 рік , який зазначено в даній тендерній документації:
№п/п Назва Замовника Дата, номер укладання договору Предмет договору
- не менше одного оригіналу укладеного аналогічного договору за 2021 рік або 2022 рік
- оригінал відгуку до такого договору предметом якого є: надання послуг їдалень або послуг з організації харчування. Відгук повинен містити дату та вихідний номер, інформацію про Виконавця (Постачальника) (найменування, ідентифікаційний код), номер та дату договору, суму виконання, чи виконаний договір повністю, контактні дані особи Замовника.
- оригінали актів наданих послуг по наданому договору за період виконання договору, завірені замовником згідно чинного законодавства на суму фактичного виконання договору, документи, які підтверджують повну оплату наданих послуг (банківські виписки завірені банком). Примітка: під аналогічним договором розуміється договір про надання послуг їдалень або послуг з організації харчування. Не може вважатись аналогічним договором договір на разові та поодинокі послуги з організації харчування під час проведення короткострокових заходів (фестивалів, свят, конкурсів, оглядів, концертів, виставок, конференцій, семінарів, тощо).
Учасником у складі його тендерної пропозиції на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надано:
1) Довідка № 120 від 12.01.2023 р. про досвід виконання аналогічного договору, у якій зазначено Договір від 23.04.2021 року № 6 з організації харчування підопічних НТЦ (приготування, доставки та видача готової їжі) між учасником та Нікопольським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг).
2) Лист-відгук від 13.01.2023 року № 11 від Нікопольського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) щодо договору № 6 від 23.04.2021 року з організації харчування підопічних НТЦ (приготування, доставки та видача готової їжі), про якісне і повне виконання договору.
3) Оригінали актів здачі-приймання робіт (наданих послуг) №№ 23, 25, 30, 33, 36, 40 на загальну суму 99580,00 грн, що свідчить про повне виконання договору № 6 від 23.04.2021 року.
4) Документ, який підтверджує повну оплату наданих послуг (банківська виписка від 13.01.2023 року завірена банком АО “Перший міжнародний український банк”)
Закупівля послуг їдалень (послуги їдалень (аутсорсинг)) здійснювалася Замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням Особливостей, що встановлені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються, зокрема, відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону.
В свою чергу, статтею 16 Закону передбачено, зокрема, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, законодавством у сфері закупівель прямо передбачено, що учасник має підтвердити досвід виконання аналогічного договору.
Учасник ТОВ «ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24» завантажив у складі своєї тендерної пропозиції довідку, в якій зазначено про наявність договору від 23.04.2021 № 6, укладеного з Нікопольським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) предметом якого є послуги з організації харчування підопічних НТЦ (приготування, доставка та видача готової їжі).
Також учасником завантажено лист-відгук про належне виконання договору, акти здачі приймання робіт (наданих послуг) по договору від 23.04.2021 № 6 та банківська виписка про повну оплату послуг, наданих по договору від 23.04.2021 № 6.
Тобто, завантажені документи у своїй сукупності підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного договору. Запитувана замовником інформація містилася в інших документах, що надані учасником.
Як відмічає Верховний суд у справі № 916/3882/21, Верховний Суд у постанові
від 09.10.2018 у справі №913/159/17 дійшов висновку, що надання учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт копії договору, укладеного раніше учасником тендеру з іншим контрагентом, не підтверджує викладений вище кваліфікаційний критерій, оскільки сам по собі договір не свідчить про його виконання.
Надані ТОВ «ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24» документи (довідка про виконаний аналогічний договір, лист-відгук про належне виконання цього договору, акти здачі приймання робіт (наданих послуг) та банківська виписка про повну оплату наданих послуг) свідчать про наявність досвіду виконання аналогічного договору.
Запитувана замовником інформація для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору міститься у документах ТОВ «ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24».
Пропозиція переможця ТОВ «ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24» була найбільш економічно вигідною, що надало можливість Замовнику для суттєвої економії коштів, що є дотриманням одного з основних принципів здійснення закупівель – максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Так, при оголошеній очікуваній вартості 6 546 100 грн, переможець надав цінову пропозицію 3 869 390 грн. Отже, економія замовника становить понад 40%, що в умовах збройної агресії, повномасштабного вторгнення має вагоме значення.
Крім того, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (відповідно до редакції, що була чинною на час проведення закупівлі) передбачено, що скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Будь-яких звернень, скарг до Замовника, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників під час проведення процедури закупівлі UA-2023-01-06-004565-a не надходило.
Обрана тендерна пропозиція являється найбільш економічно вигідною. Дії уповноваженої особи не перешкодили та не могли перешкодити завданням законодавства про публічні закупівлі, а саме, дотриманню принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитку добросовісної конкуренції, тощо.
Учасником надана інформація щодо запитуваних матеріалів в архівному файлі «Аналогічні договори.rar», в якому міститься інформація щодо аналогічних договорів за 2021 рік за закупівлею UA-2021-03-25-001853-c, а саме: «Скан.копія Лист згода (замовника).pdf»; «Скан.копія Акти виконання послуг.pdf»; «Скан.копія Банківська виписка.PDF»; «Скан.копія Відгук від замовника.pdf»; «Аналогічні договори\Скан.копія ГЛ не розірвання договорів.PDF» «Скан.копія довідка аналогічних договорів.PDF». Відповідно до наданих документів Учасником в складі своєї тендерної пропозиції, Замовником також перевірена інформація щодо підписаного договору в ЕСЗ за номером закупівлі UA-2021-03-25-001853-c, Файл з назвою «Договір 10».
Враховуючи вищезазначене, Уповноваженою особою, правомірно прийнято рішення про визнання учасника ТОВ «ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24» переможцем процедури закупівлі.
Як зазначалось вище, в судовій практиці неодноразово наголошується про прояви надмірного формалізму зі сторони контролюючого органу щодо встановлення порушень, що відмічає також й Верховний суд у справах № 200/6861/21 та №200/11480/20-а в частині недотримання кваліфікаційних критеріїв.
Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим виключно у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Крім того, Верховний суд зазначає, що органи Держаудитслужби вправі спостерігати за кожним етапом закупівлі шляхом аналізу інформації про неї за допомогою електронної системи закупівель. Не вчасне реагування та здійснення контролю свідчить про невідповідність висновку критеріям обґрунтованості та вмотивованості, що є підставою для визнання його протиправним і скасування.
На думку суду, зобов`язання ДАСУ припинити зобов`язання за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, не є пропорційним виявленим порушенням, свідчить про не дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів учасників закупівельної сфери.
У справі «Беррехаб проти Нідерландів» від 21 липня 1998 року, ЄСПЛ, виходячи із конкретних обставин, вважав, «що не було дотримано належного балансу між інтересами сторін і з цієї причини була відсутня пропорційність між заходами, що застосовувалися владою, та правовими цілями, що переслідувалися».
Так, частина 1 статті 215 ЦК України визначає підставою недійсності правочину недодержання в момент його вчинення стороною (сторонами) вимог, встановлених наведеними приписами статті 203 Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.
Аналіз наведених нормативних підстав недійсності правочинів та їх наслідків дає можливість дійти висновку, що інститут недійсності має на меті повне скасування правочину (розірвання договору) саме як юридичного факту, а його застосування має приводити до відновлення стану, який існував до укладення договору.
На думку суду, зобов`язання ДАСУ припинити зобов`язання за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, суперечить меті Закону про публічні закупівлі, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» наділяє ДАСУ повноваженнями пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, при цьому, вказане «усунення» не обов`язково повинно бути у вигляді вчинення дій по визнанню недійсними договорів.
Застосування самого негативного засобу реагування на виявлене формальне порушення свідчить, що ДАСУ діє в неналежний і непослідовний спосіб, оскільки не вчинено жодних дій щодо пропонування або зобов`язання замовника усунути виявлене формальне порушення шляхом застосування менш кардинальних заходів, ніж визнання недійсним договору.
Враховуючи викладене, а саме – фактичне виконання переможцем відкритих торгів вимог замовника, відсутність негативного впливу для бюджету внаслідок прийнятого замовником рішення, відсутність неефективного, нецільового тощо використання бюджетних коштів, натомість наявність економії бюджетних коштів та дотримання принципів здійснення закупівель, зокрема принципу економії, ефективності та пропорційності вважаємо дії Уповноваженої особи замовника такими, що не містять порушення законодавства у сфері закупівель.
Надання інформації про усунення порушення замовником
1.У зв'язку з рішенням Північного офісу Державної аудиторської служби України викладених у висновку від 07.06.2023 року в процедурі закупівлі №UA-2023-01-06-004565-a із зобов’язанням здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про надання послуг, що унеможливлює подальше виконання зобов’язань по Договору , керуючись пунктом 11.4 Договору, Замовником. 2. 10.03.2023 року було прийнято Уповноважену особу ( фахівця з публічних закупівель). Уповноважена особа пройшла навчання «Публічні закупівлі в Україні. Закупівлі в умовах воєнного стану» та отримала сертифікат 9 червня 2023 року.
2023-06-14 14:13:04
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 07 червня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 22 червня 2023 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та пункту 24 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Порушення вимог пункту 4¹ Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами.)
Підтвердження усунення порушення
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї • усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) • усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі • усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та пункту 24 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Порушення вимог пункту 4¹ Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами.) • усунуто
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору про закупівлю.
2023-06-14 14:33:06
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 14 січня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24" |
3 869 390,00
UAH
|
3 869 390,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5" |
4 033 150,20
UAH
|
4 033 150,20
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТУМ 20" |
6 546 099,40
UAH
|
6 546 099,40
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ПЕРСОНАЛ СЕРВІС 24" #42303114 |
Переможець |
3 869 390,00
UAH
|
16 січня 2023 10:13
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
14 червня 2023 14:01
|
Додаткова угода.pdf | укладений |
14 червня 2023 13:55
|
Електронний підпис | укладений |
30 січня 2023 12:31
|
договір 22.pdf | укладений |
30 січня 2023 12:26
|
Виконання договору
Строк дії за договором: | 27 січня 2023 — 31 грудня 2023 |
Сума оплати за договором: |
1 405 235,75
UAH
|
Причини розірвання договору: | У зв'язку з рішенням Північного офісу Державної аудиторської служби України викладених у висновку від 07.06.2023 року в процедурі закупівлі №UA-2023-01-06-004565-a із зобов’язанням здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про надання послуг, що унеможливлює подальше виконання зобов’язань по Договору , керуючись пунктом 11.4 Договору, Замовником |