Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДП "Одеський морський торговельний порт" |
Код ЄДРПОУ: | 01125666 |
Місцезнаходження: | 65026, Україна , Одеська обл., Одеса, Митна площа, 1 |
Контактна особа: |
В'ячеслав Басюл +380487293166 v.basiul@omtp.com.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 30 грудня 2022 19:46 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 13 січня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 13 січня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 16 січня 2023 09:30 |
Початок аукціону: | 17 січня 2023 13:11 |
Початок аукціону: | 17 січня 2023 13:11 |
Очікувана вартість: | 22 500 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 225 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби
Місце поставки товарів: на умовах DDP-склад Покупця, 65026, м. Одеса, Газовий провулок, 2.
Мова(мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. Більш детальна інформація стосовно мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції в п.7 Розділу 1 Загальні положення Тендерної документації.
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата Товару здійснюється протягом 10 (десяти) банківських днів з моменту поставки Товару та отримання від Постачальника повного пакету належним чином оформлених документів згідно п.3.1 Договору. | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
10 січня 2023 17:43 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
10 січня 2023 17:42 |
Оголошення про проведення відкритих торгів (1).pdf | |
10 січня 2023 17:32 |
Перелік змін, що вносяться до тендерної документації.docx | |
10 січня 2023 17:32 |
Тендерна_документація_редакція_02.doc | |
30 грудня 2022 18:56 |
Проект договору про закупівлю.docx | |
30 грудня 2022 18:56 |
Тендерна_документація_редакція_01.doc |
10 січня 2023 17:43 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
10 січня 2023 17:42 |
Оголошення про проведення відкритих торгів (1).pdf
|
|||
10 січня 2023 17:32 |
Перелік змін, що вносяться до тендерної документації.docx
|
|||
10 січня 2023 17:32 |
Тендерна_документація_редакція_02.doc
|
|||
30 грудня 2022 18:56 |
Проект договору про закупівлю.docx
|
|||
30 грудня 2022 18:56 |
Тендерна_документація_редакція_01.doc
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Підставою відхилення пропозиції ПП "РОСТРАНС" є абзац 4 п. 1 ч. 41 Особливостей: Учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
В обгрунтуванні відхилення пропозиції ПП "РОСТРАНС" Замовник вказує, що нами як учасником здійснено наступне: «Учасником при виправленні помилок протягом 24 годин самостійно прийнято рішення завантажити нову довідку про наявність працівників від 21.01.2023 №09/01/2023-5, редакція якої відрізняється від первісної редакції довідки від 16.01.2023 що була надана учасником у складі тендерної пропозиції. Замовником при розміщенні вимоги про усунення порушень не вимагалось завантажити нову редакцію довідки про наявність працівників, а невідповідності були виявлені саме у відсутності підтверджуючих документів по працівникам. Тому нова редакція означеної довідки замовником не розглядалась.».
Вказана позиція є хибною та такою, що не відповідає чинному законодавству України.
Відповідно ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.».
Вище вказана норма міститься також і в тендерній документації закупівлі UA-2022-12-30-007816-a.
Таким чином учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів.
Акцентуємо вашу УВАГУ!!! – «АБО НОВИХ ДОКУМЕНТІВ», що є прямою вимогою Закону України «Про публічні закупівлі».
Вказане також підтверджується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22071-р/пк-пз від 27.11.2020 р. та Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 84-р/пк-пз від 05.01.2021 р. по закупівлі UA-2020-11-20-002554-c.
ПП «РОСТРАНС» на виконання вимоги про усунення невіповідностей завантажено Інформаційну довідку, про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід № 09/01/2023-5 від 21.01.2023 р. відповідно до якої працівниками є:
- Гордійчук Василь Миколайович (досвід роботи підтверджено наступними документами: Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу № 12-К від 08.09.2015 р.). В свою чергу освіту підтверджує Диплом С16 № 116735 від 16.09.2016 р.
- Шух Наталія Петрівна (досвід роботи підтверджено наступними документами: Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу № 15 від 28.07.2020 р., Рішення Засновника (Власника) ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА “ РОСТРАНС “ № 04 від 28.07.2020 р.). В свою чергу освіту підтверджує Диплом № ВС № 26587850 від 29.06.2005 р.
- Баранчук Тетяна Миколаївна (досвід роботи підтверджено наступними документами: Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу № 1 від 05.02.2019 р., Трудова книжка БТ-ІІ № 6375632). В свою чергу освіту підтверджує Диплом № ВС № 22990415 від 30.06.2003 р.
Таким чином нами виконано всі вимоги передбачені тендерною документації, а відхилення нашої пропозиції є незаконним і таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі».
На основі вище викладеного просимо скасувати рішення від 24.01.2023 р. про відхилення пропозиції ПП «РОСТРАНС» та розглянути нашу пропозицію повторно.
Залишаємо за собою право на звернення до правоохоронних органів щодо неправомірних дій Замовника, який з незрозумілих причин, при наявності прямих вимог Закону України «Про публічні закупівлі», здійснює неправомірні дії, які порушують ці вимоги.
Підставою відхилення пропозиції ПП "РОСТРАНС" є абзац 4 п. 1 ч. 41 Особливостей: Учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
В обгрунтуванні відхилення пропозиції ПП "РОСТРАНС" Замовник вказує, що нами як учасником здійснено наступне: «Учасником при виправленні помилок протягом 24 годин самостійно прийнято рішення завантажити нову довідку про наявність працівників від 21.01.2023 № 09/01/2023-5, редакція якої відрізняється від первісної редакції довідки від 16.01.2023 що була надана учасником у складі тендерної пропозиції. Замовником при розміщенні вимоги про усунення порушень не вимагалось завантажити нову редакцію довідки про наявність працівників, а невідповідності були виявлені саме у відсутності підтверджуючих документів по працівникам. Тому нова редакція означеної довідки замовником не розглядалась.».
Вказана позиція є хибною та такою, що не відповідає чинному законодавству України.
Відповідно ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.».
Вище вказана норма міститься також і в тендерній документації закупівлі UA-2022-12-30-007816-a.
Таким чином учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів.
Акцентуємо вашу УВАГУ!!! – «АБО НОВИХ ДОКУМЕНТІВ», що є прямою вимогою Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналіз вказаних норм та Закону в цілому передбачає можливість виправити недоліки тендерної пропозиції як на етапі "подання тендерних пропозицій" (так і на етапі "розгляду та оцінки тендерної пропозиції" (стаття 29 Закону) та відповідно не містить заборони дозавантаження додаткових (або нових) документів під час процедури розгляду тендерної пропозиції тому і трактування статті Замовником є некоректним та таким, що суперечить нормам законодавства про закупівлі.
В Законі України "Про публічні закупівлі" не міститься заборони на виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції шляхом дозавантаження нових документів тому, враховуючи правову природу даних норм. Суб’єкт оскарження приходить до висновку про надану законом можливість уточнення тендерної пропозиції шляхом, дозавантаження документів, що підтверджують кваліфікаційні вимоги.
Вказане також підтверджується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № №14717-р/пк-пз 30.07.2020 р. по закупівлі UA-2020-05-28-005958-b.
Також вказане підтверджується Відповіддю на запит 930/2021 наданою Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. (https://me.gov.ua/InfoRez/Print?id=e90478a8-cbe9-4569-9ea8-dbd0be35478e&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA).
ПП «РОСТРАНС» на виконання вимоги про усунення невіповідностей завантажено Інформаційну довідку, про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід № 09/01/2023-5 від 21.01.2023 р. відповідно до якої працівниками є:
- Гордійчук Василь Миколайович (досвід роботи підтверджено наступними документами: Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу № 12-К від 08.09.2015 р.). В свою чергу освіту підтверджує Диплом С16 № 116735 від 16.09.2016 р.
- Шух Наталія Петрівна (досвід роботи підтверджено наступними документами: Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу № 15 від 28.07.2020 р., Рішення Засновника (Власника) ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА “ РОСТРАНС “ № 04 від 28.07.2020 р.). В свою чергу освіту підтверджує Диплом № ВС № 26587850 від 29.06.2005 р.
- Баранчук Тетяна Миколаївна (досвід роботи підтверджено наступними документами: Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу № 1 від 05.02.2019 р., Трудова книжка БТ-ІІ № 6375632). В свою чергу освіту підтверджує Диплом № ВС № 22990415 від 30.06.2003 р.
Таким чином нами виконано всі вимоги передбачені тендерною документації, а відхилення нашої пропозиції є незаконним і таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі».
На основі вище викладеного просимо скасувати рішення від 24.01.2023 р. про відхилення пропозиції ПП «РОСТРАНС» та розглянути нашу пропозицію повторно.
Залишаємо за собою право на звернення до правоохоронних органів щодо неправомірних дій Замовника, який з незрозумілих причин, при наявності прямих вимог Закону України «Про публічні закупівлі», здійснює неправомірні дії, які порушують ці вимоги.
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) надаємо відповідь на вимогу № UA-2022-12-30-007816-a.b2 від 29.01.2023
При розгляді пропозиції Приватного підприємства «РОСТРАНС» (надалі – Учасник) Замовником було виявлено відсутність у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують відповідність пропозиції учасника кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», подання яких передбачається тендерною документацією (Додаток 1), а саме: у складі тендерної пропозиції було надано Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вих. №09/01/2023-5 від 16.01.2023, але учасником не надано копій документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи.
Довідка №09/01/2023-5 від 16.01.2023 містила інформацію про чотирьох працівників учасника Демчук Валентина Степанівна, Шух Наталія Петрівна, Гордійчук Василь Миколайович, Баранчук Тетяна Миколаївна, інформацію про освіту кожного з працівників, загальний стаж роботи за спеціальністю, загальний стаж роботи на посаді кожного з працівників.
Відповідно до пункту 40 Особливостей замовником було запропоновано протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей надати: документальне підтвердження щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи, відповідно до інформації, вказаної у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023.
Учасником при виправленні помилок протягом 24 годин самостійно прийнято рішення завантажити нову довідку про наявність працівників від 21.01.2023 №09/01/2023-5, редакція якої відрізняється від первісної редакції довідки від 16.01.2023 що була надана учасником у складі тендерної пропозиції, а саме:
- нова довідка містить інформацію вже про трьох осіб, а не чотирьох (працівника Демчук Валентина Степанівна було виключено із довідки),
- також виключено стовбець «загальний стаж роботи за спеціальністю» по всім працівникам,
- змінено освіту працівника Шух Наталія Петрівна з «неповна вища, Луцький комерційний технікум, бухгалтерській облік та аудит» на «неповна вища, ківерцівське медичне училище».
Замовником при розміщенні вимоги про усунення порушень не вимагалось завантажити нову редакцію довідки про наявність працівників, а тим більше значно змінювати її зміст, а невідповідності були виявлені саме у відсутності підтверджуючих документів по працівникам.
Вбачається, що учасником виключено саме ту інформацію із довідки, яку він не може підтвердити документально.
Але умовами тендерної документації не передбачалося виправлення невідповідностей учасником у бідь-який можливий спосіб.
Крім того, замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином, Учасник не виконав вимогу Замовника про усунення порушень та не надав в повному обсязі документальне підтвердження щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи, відповідно до інформації, вказаної у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023, зокрема:
- відсутні будь-які підтверджуючі документи по працівнику Демчук Валентина Степанівна;
- документально не підтверджено освіту (неповна вища, Луцький комерційний технікум, бухгалтерській облік та аудит) директора Шух Наталія Петрівна;
- загальний стаж роботи за спеціальністю працівників в роках, що вказаний у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023, - не підтверджено по працівникам Шух Наталія Петрівна, Демчук Валентина Степанівна, Гордійчук Василь Миколайович. Також загальний стаж роботи Баранчук Тетяна Миколаївна, що вказано у довідці не співпадає з даними зазначеними у трудовій книжці працівника.
На підставі вищевикладеного, пропозицію Приватного підприємства «РОСТРАНС» відхилено згідно з абзацом 4 п. 1 ч. 41 Особливостей: Учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Таким чином, рішення замовника щодо відхилення пропозиції Учасника ПП «Ространс» є повністю обґрунтованим та цілком відповідає вимогам та положенням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Порушень з боку Замовника не має.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-03-07-000003 ● 7fcb1f60f549460d8a952a0ff1e9c5e6
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 06 березня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 07 березня 2023 09:20 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.03.2023 Одеса № 58
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 06.03.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 06.03.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 06.03.2023 № 58
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
4 UA-2022-12-30-007816-a 30.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-03-14 15:59:23
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» умовам підпункту 3 пункту 1 Додатка 1 «Перелік документів які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним вимогам Замовника» до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника не надано копію аналогічного договору купівлі – продажу від 17.01.2022 № 11/2022 з копіями документів, що підтверджують його повне виконання за предметом закупівлі (видаткова накладна, акт наданих послуг, акт виконаних робіт тощо або позитивний відгук), який зазначений у довідці про виконання аналогічного договору б/н б/д?
2. Чи укладено Замовником договір про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі у строк, передбачений абзацом 4 пунктом 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості)?
Відповідно до абзацу 4 пункту 46 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
У випадку продовження строку для укладення договору до 60 днів надайте обґрунтування такої необхідності.
3. Чому Замовником не застосовано у тендерній документації вимоги до учасника щодо ступеня локалізації виробництва відповідно до абзацу 3 пункту 3 Особливостей тоді, як зазначений товар, що є предметом закупівлі знаходиться в переліку товарів, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-03-17 14:51:32
Відповідь на запит
Керуючись частиною 5 Статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо пояснення по суті запиту:
1. На виконання п.3 (Документально підтверджений досвід виконання аналогічного договору за предметом закупівлі) Таблиці частини 1 Додатку 1 до тендерної документації учасники мали надати у складі тендерної пропозиції:
«Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з інформацією (дата укладання договору, номер договору, найменування контрагента) про виконання аналогічного договору за предметом закупівлі (крім договорів, укладених раніше з ДП «Одеський порт»). У якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору зазначеного у довідці, Учасник надає завірену Учасником копію договору з копією документу, передбаченого умовами договору, що підтверджує його виконання за предметом закупівлі (видаткова накладна, акт наданих послуг, акт виконаних робіт тощо) або оригінал позитивного відгуку від контрагенту (замовника, покупця тощо) щодо належного та повного виконання цього договору. Відгук має обов’язково містити номер та дату договору, вказаного в довідці, інформацію про стан виконання цього договору, інформацію про якість поставленого товару за предметом закупівлі (виконаних робіт або наданих послуг)».
Тобто Замовником у якості документального підтвердження наявності в учасника досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі вимагалось надати: копію договору з копією документу, передбаченого умовами договору, що підтверджує його виконання за предметом закупівлі АБО оригінал позитивного відгуку від контрагенту щодо належного та повного виконання цього договору.
Так, учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА" у складі тендерної пропозиції було надано: Довідку про виконання аналогічного договору учасником з ТОВ «КАТЕНА ТРАНСПОРТ» №11/2022 від 17.01.2022 та відгук від ТОВ «КАТЕНА ТРАНСПОРТ» про підтвердження належного та повного виконання умов договору №11/2022 від 17.01.2022 та виконання поставки транспортних засобів.
Таким чином, учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА" повністю підтверджено відповідність його пропозиції кваліфікаційному критерію «Документально підтверджений досвід виконання аналогічного договору за предметом закупівлі», встановленому замовником.
2. Відповідно до пункту 46 Особливостей замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
15.02.2023 ДП «Одеський порт» отримано лист ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА" вих.№15/02 від 15.02.2023 з пропозицією продовжити строк для укладання договору про закупівлю до 60 днів у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, а саме постійними перервами в роботі, напруженою ситуацією з електропостачанням та для забезпечення належного виконання зобов’язань постачальником у майбутньому за договором про закупівлю.
Так, на підставі отриманого листа Замовником від переможця відкритих торгів прийнято рішення про продовження строку для укладання договору про закупівлю до 60 днів (протокольне рішення уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель та спрощених закупівель в ДП «Одеський порт»№16 від 16.02.2023)
3. Згідно з статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій.
При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з тим, уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Таким чином та відповідно до Листа Міністерства економіки України від 30.08.2022 р. № 3323-04/62315-06 для підтвердження відповідного ступеня локалізації згідно Закону замовник може встановити в тендерній документації вимогу про зазначення у тендерній пропозиції учасника інформації про наявність запропонованого товару в переліку із відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган, або встановити вимогу вказати безпосередньо посилання на відповідний товар тощо.
З іншого боку, пункт 61 Розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
При цьому згідно з пунктом 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів (далі – Порядок), що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 “Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва”, його дія не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару.
Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, публікується на офіційному веб-сайті Мінекономіки.
Технічні характеристики Товару , який планується до закупівлі ДП «Одеський порт», відповідають технічним характеристикам товару від виробників, що розташовані на території Європейського Союзу: «Автомобіль вантажний сідловий тягач» торгівельних марок таких як MAN, Eveco, Mercedes Benz, Volvo, Scania (країна походження Німеччина) та Renault (країна походження Франція); «Напівпричеп-самоскид» торгівельних марок Wielton (країна походження Польша), Kögel, Carnehl, Stas Stas, Schmitz, Kempf, Fliegl (країна походження Німеччина).
Європейським союзом з Україною укладено Угоду про асоціацію (ратифіковано Законом України № 1678-VII від 16.09.2014 - Глава 8: Державні закупівлі, Додаток XXI до Глави 8: Державні закупівлі). Предмет закупівлі, на які угода поширює свою дію: для договорів поставки товарів та надання послуг для інших установ, підприємств чи організацій. Рівень покриття 418000 EUR та вище.
Так, переможцем відкритих торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА" із закупівлі: Автомобілі вантажні сідлові тягачі із напівпричепами-самоскидами, Код ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби, у складі тендерної пропозиції запропоновано Автомобіль вантажний сідловий тягач марки MAN, країна походження Німеччина, та напівпричеп-самоскид Carnehl або Fliegl, країна походження Німеччина, що підтверджує, що учасником буде здійснена поставка товару з країни Європейського союзу.
Таким чином, дія Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, не застосовується до закупівлі товару за предметом закупівлі : Автомобілі вантажні сідлові тягачі із напівпричепами-самоскидами, Код ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби, та у даному випадку вимога стосовно підтвердження ступеня локалізації до товару не застосовувалась у тендерній документації із визначеної закупівлі, оскільки країною його походження є країни, з якими Україна уклала угоди перелічені у пункту 3 Порядку, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-03-21 17:42:37
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Чи розглядав Замовник подану тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «РОСТРАНС» з урахуванням виправлення учасником виявлених Замовником невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, що визначено абзацом 2 частини дев’ятої статті 26 Закону, та, відповідно, чи встановлено Замовником невідповідність тендерної пропозиції учасника приватного підприємства «РОСТРАНС» з урахуванням такого виправлення умовам тендерної документації Замовника?
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА», тоді як переможцем процедури закупівлі не надано замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, що підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 3 частини першої статті 17 Закону?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-03-24 15:55:02
Відповідь на запит
Керуючись частиною 5 Статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо пояснення по суті запиту:
Щодо першого питання запиту:
При розгляді пропозиції Приватного підприємства «РОСТРАНС» (надалі – Учасник) Замовником було виявлено відсутність у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують відповідність пропозиції учасника кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», подання яких передбачається тендерною документацією (Додаток 1), а саме: у складі тендерної пропозиції було надано Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вих. №09/01/2023-5 від 16.01.2023, але учасником не надано копій документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи.
Довідка №09/01/2023-5 від 16.01.2023 містила інформацію про чотирьох працівників учасника Демчук Валентина Степанівна, Шух Наталія Петрівна, Гордійчук Василь Миколайович, Баранчук Тетяна Миколаївна, інформацію про освіту кожного з працівників, загальний стаж роботи за спеціальністю, загальний стаж роботи на посаді кожного з працівників.
Відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі - Особливості) замовником було запропоновано протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей надати: документальне підтвердження щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи, відповідно до інформації, вказаної у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023.
Учасником при виправленні помилок протягом 24 годин самостійно прийнято рішення завантажити нову довідку про наявність працівників від 21.01.2023 №09/01/2023-5, редакція якої відрізняється від первісної редакції довідки від 16.01.2023, що була надана учасником у складі тендерної пропозиції, а саме:
- нова довідка містить інформацію вже про трьох осіб, а не чотирьох (працівника Демчук Валентина Степанівна було виключено із довідки),
- також виключено стовбець «загальний стаж роботи за спеціальністю» по всім працівникам,
- змінено освіту працівника Шух Наталія Петрівна з «неповна вища, Луцький комерційний технікум, бухгалтерській облік та аудит» на «неповна вища, ківерцівське медичне училище».
Замовником при розміщенні вимоги про усунення порушень не вимагалось завантажити нову редакцію довідки про наявність працівників, а тим більше значно змінювати її зміст, а невідповідності були виявлені саме у відсутності підтверджуючих документів по працівникам.
Вбачається, що учасником виключено саме ту інформацію із довідки, яку він не може підтвердити документально.
Але умовами тендерної документації не передбачалося виправлення невідповідностей учасником у бідь-який можливий спосіб.
Крім того, замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином, Учасник не виконав вимогу Замовника про усунення порушень та не надав в повному обсязі документальне підтвердження щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень працівників та їх досвід роботи, відповідно до інформації, вказаної у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023, зокрема:
- відсутні будь-які підтверджуючі документи по працівнику Демчук Валентина Степанівна;
- документально не підтверджено освіту (неповна вища, Луцький комерційний технікум, бухгалтерській облік та аудит) директора Шух Наталія Петрівна;
- загальний стаж роботи за спеціальністю працівників в роках, що вказаний у довідці №09/01/2023-5 від 16.01.2023, - не підтверджено по працівникам Шух Наталія Петрівна, Демчук Валентина Степанівна, Гордійчук Василь Миколайович. Також загальний стаж роботи Баранчук Тетяна Миколаївна, що вказано у довідці не співпадає з даними зазначеними у трудовій книжці працівника.
Усі ці обставини окреслені у Інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника Приватне підприємство «РОСТРАНС», що було оприлюднено 24.01.2023 в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей.
Щодо другого питання запиту:
Відповідно до норм пункту 44 Особливостей
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.»
Разом з тим, замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів».
Відповідно до умов Додатку 2 до тендерної документації Замовником вимагалось надати інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі.
Разом з тим, у документації зазначено, що довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на вебресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача.
У день надання 04.02.2023 переможцем процедури закупівлі документів та інформації у електронній системі закупівель, Замовником здійснено перевірку інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі директора Деде Ігоря Юрійовича через систему Юконтрол, яка консолідує інформацію з усіх вікритих державних джерел, реєстрів у тому числі з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. За результатами перевірки інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення знайдено не було, що зафіксовано у протоколі уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель та спрощених закупівель в ДП «Одеський порт» №7 від 06.02.2023.
Таким чином, замовником перевірено інформацію, що міститься у публічних, відкритих джерелах та встановлено відсутність підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 17 Закону, що цілком відповідає положенням Закону та тендерної документації. Оскільки функціональна можливість перевірки інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі у визначений період у Замовника була, та відповідну перевірку Замовником здійснено, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» відсутні.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" повідомляємо, що рішенням уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель та спрощених закупівель в ДП "Одеський порт" №22 від 29.03.2023 відмінено процедуру закупівлі: Автомобілі вантажні сідлові тягачі із напівпричепами-самоскидами, Код ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби згідно з підпунктом 3 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 у зв'язку з отриманням службової записки начальника Служби з питань економіки та фінансів ДП «Одеський порт» №37-39/29 від 28.03.2023 про те, що проект змін до фінансового плану ДП «Одеський порт» на 2023 рік, який зокрема передбачав капітальні видатки на закупівлю автомобілів вантажних сідлових тягачей у кількості 5 штук та напівпричепів-самоскидів у кількості 5 штук, на суму 18 750 тис.грн без ПДВ, не було погоджено Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України та було повернуто на доопрацювання. Відповідне рішення оприлюднено у електронній системі закупівель.
2023-03-31 16:36:28
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 29 березня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 13 квітня 2023 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання застосування Замовником положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено порушення абзацу 3 пункту 3 Особливостей.)
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Підтвердження усунення порушення
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) • усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання застосування Замовником положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено порушення абзацу 3 пункту 3 Особливостей.) • усунуто
monitoring.conclusion.violation_types.rejectionOfBidsNotByLaw • усунуто
.
2023-04-07 09:29:50
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 17 січня 2023 13:34
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПП "РОСТРАНС" |
20 424 999,90
UAH з ПДВ
|
20 199 999,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА" |
22 275 000,00
UAH з ПДВ
|
20 399 999,98
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ПП "РОСТРАНС" #31964715 |
Відхилено |
20 199 999,00
UAH з ПДВ
|
24 січня 2023 18:32
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 21 січня 2023 16:01
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА" #42824531 |
Переможець |
20 399 999,98
UAH з ПДВ
|
03 лютого 2023 17:34
|
Інформація про відміну
Дата оприлюднення: | 29 березня 2023 16:45 |
Кінець періоду оскарження: | 09 квітня 2023 00:00 |
Дата відміни: | 09 квітня 2023 00:01 |
Причина відміни: | скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | Вирішено відмінити закупівлю на підставі підпункту 3 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 |
29 березня 2023 16:45
|
Електронний підпис |
29 березня 2023 16:41
|
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №22.pdf |