Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8 Тернопільської міської ради Тернопільської області |
Код ЄДРПОУ: | 14034008 |
Місцезнаходження: | 46005, Україна , Тернопільська обл., Тернопіль, Шкільна, 2 |
Контактна особа: |
Клясінська Олена 380352225508 Olya011185@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 30 грудня 2022 11:04 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 04 січня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 04 січня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 07 січня 2023 00:00 |
Очікувана вартість: | 543 375,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 716,87 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
30 грудня 2022 11:04 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
30 грудня 2022 11:00 |
Технічна специфікація (3).doc | |
30 грудня 2022 11:00 |
Тендерна документацiя (1) (4).doc | |
30 грудня 2022 11:00 |
Проект договору (3).docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-07-25-000027 ● 821356c9c9c14b2896db79bdca9e120a
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 25 липня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 25 липня 2023 16:18 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.07.2023 №49-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 25.07.2023 №49-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2022-12-30-002969-a від 30.12.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-07-26 12:14:00
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Послуги їдалень (Послуги з організації харчування учнів пільгових категорій)», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-30-002969-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
У складі тендерної документації Замовника (Додаток № 2) міститься Примірне меню на 4 тижні для харчування учнів (Примірне чотиритижневе меню для харчування учнів пільгових категорій).
Проведеним під час моніторингу аналізом Примірних меню (Додаток 2 до тендерної документації Замовника) встановлено, що для харчування учнів молоко, какао взагалі відсутні, а вихід фрукти та ягоди, соки, овочів, риби та птиці є меншим, ніж це передбачено згідно з Нормами харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ №305, (Додаток 9 «Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування»).
Зокрема, у Примірних меню встановлено для харчування учнів вихід салат овочевий з олією в кількості 40 - 50 грамів, риби три рази на чотири тижні по 50 грамів, птиці три рази на чотири тижні по 50 грамів, фрукти свіжі п’ять разів на чотири тижні по 50-100 грамів, яйце один раз на чотири тижні, сік фруктовий два рази на чотири тижні, вихід хліба – в 1,2 та 3 меню чотири рази на тиждень, в 4 меню щоденно.
Водночас, згідно з нормами харчування за Порядком №305 (Додаток 9) норма споживання овочів щоденно 100 грамів, риби раз на тиждень 60-120 грамів, птиці два рази на тиждень по 70-120 грамів, яйця один раз на тиждень, фрукти свіжі щодня, сік фруктовий один раз на тиждень, норма споживання хліба для дітей віком від 6 до 11 років – 30 грамів та від 11 до 14 років 50 грамів тричі на тиждень.
Також, у Примірних меню передбачено гуляш свинний в соусі три разів на чотири тижні та ліниві голубці з свининою, що не відповідає Додатку 9 Порядку №305.
Відповідно до вимог пункту 35 Порядку №305, з метою забезпечення різноманітності харчування, достатнього циклу зміни страв, що пропонуються здобувачам освіти/ дітям, складаються примірне чотиритижневе сезонне меню, включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування, під час складання примірного чотиритижневого сезонного меню у закладах освіти обов’язково враховуються вимоги цього Порядку та встановлені МОЗ вимоги щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти.
Крім того, відповідно до вимог Порядку №305 (пункт 22), заплановані закупівлі харчових продуктів та/або послуг з харчування повинні на 100 відсотків відповідати вимогам норм харчування.
Примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп (пункт 18 Порядку №305).
У зв’язку з вищевикладеним прошу пояснити причину формування примірного меню додаток 2 до тендерної документації із недотриманням Порядку №305.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-07-31 13:12:31
Відповідь на запит
Надання інформації про усунення порушення замовником
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8 Тернопільської міської ради Тернопільської області (далі-Замовник) не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-12-30-002969-a від 10.08.2023 року, вважаючи вказаний висновок протиправним, так як Управління Західного офісу Держаудитслужби у Тернопільській області (далі-Управління, Держаудитслужба) дійшло помилкових висновків про наявність порушень у сфері публічних закупівель у спірних правовідносинах. Окрім того, вказані «порушення» не тягнуть негативних наслідків для процедури закупівлі, не зачіпають будь-чиїх прав, свобод та інтересів. Держаудитслужба, приймаючи оскаржуваний висновок, діяла необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, непропорційно, зокрема без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи, і цілями, на досягнення яких спрямоване таке рішення, що не відповідає принципу обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень. Щодо зобов’язання Управління Західного офісу Держаудитслужби у Тернопільській області, а саме «…вжити заходів щодо розірвання договору із дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України», то хочемо зауважити, що ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначає повноваження Держаудитслужби зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії щодо розірвання договору. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання у п. 3 констатуючої частини самого висновку. Крім того, частиною першою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. У відповідності до статті 629 Цивільного кодексу України, договір є обов`язковим для виконання сторонами. Статтею 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно частини 1 статті 652 Цивільного кодексу України, у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Відповідно до частини 1 статті 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Враховуючи наведене вище, слід дійти висновку, що Господарський кодекс України та Цивільний кодекс України не містять в собі норм, які б передбачали, підставою для розірвання діючого договору висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби у Тернопільській області та правовий порядок розірвання такого договору, тобто правові підстави для розірвання договору відсутні. Таким чином, розірвання укладеного із переможцем процедури можливе лише за взаємною згодою сторін. Окрім того, одностороння відмова від договору та невиконання його умов зі сторони замовника може мати наслідком стягнення з Замовника штрафних санкцій та понесення в майбутньому судових та інших витрат. Крім того, у висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, не встановлено обставин що створюють загрозу корупційним діям та зловживанням з боку учасників торгів, що не узгоджується із вимогою Управління Західного офісу Держаудитслужби у Тернопільській області про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору. Спонукання Замовника до розірвання договору є виходом за межі повноважень Управління Західного офісу Держаудитслужби у Тернопільській області та може призвести до порушення Змовником чинного законодавства і майнових прав господарюючих суб`єктів; такий захід є надмірним та непропорційним. Зазначене, в світлі обов`язкового характеру вимог органу державного фінансового контролю, є порушенням вимог Закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. З огляду на наведені обставини Замовник вважає, що зобов`язання Управління Західного офісу Держаудитслужби у Тернопільській області щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у цьому випадку є непропорційним. Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. У свою чергу «справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Даний висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір, який виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору, а також третіх осіб. Отже зобов`язання вжити заходів щодо розірвання договору, укладеного за результатами проведених торгів, Управління Західного офісу Держаудитслужби у Тернопільській області порушує принцип пропорційності та діє без легітимної мети. Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 21.01.2021 у справі № 120/1297/20-а та від 13.01.2021 у справі № 925/1525/19. Враховуючи вищевикладене, хочемо зазначити, що вимоги, викладені у висновку не сприяють реалізації основної мети Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, при тому, що жодні негативні наслідки для бюджету не настали, не встановлено неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів, зловживань з боку учасників торгів тощо. Також хочемо зазначити , що зазначивши у висновку про зобов’язання « вжити заходів щодо розірвання договору із дотриманням положень Господарського України та Цивільного кодексу України», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Тернопільській області не визначило спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень (судовий або позасудовий), що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Так, за змістом правової позиції, викладеної у постанові Верховного суду від 05.03.2020 у справі №640/467/19, Верховний суд в своїй постанові зазначив: можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Верховний Суд визнає, що зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Аналіз наведеного дає підстави вважати, що таке зобов`язання, зазначене у висновку контролюючого органу не містить інших конкретних заходів до виконання, тобто є неконкретизованим, в цій частині висновку не встановлено спосіб його виконання; не містить визначення переліку дій, які саме необхідно вчинити позивачу, які заходи слід вжити задля усунення порушень, а також таке формулювання виключає можливість відстежити виконання визначеного зобов`язання. Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10 грудня 2019 року в справі № 160/9513/18 та у постанові Верховного Суду від 05.03.2020 року по справі № 640/467/19. Враховуючи вищевикладене, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-12-30-002969-a від 10.08.2023 року буде оскаржений до Тернопільського окружного адміністративного суду.
2023-08-15 13:12:11
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 10 серпня 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 25 серпня 2023 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 та пункту 3 частини другої статті 33 Закону. Порушення Постанови КМУ від 24 березня 2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»)
Оскарження в суді
Опис: | Ухвала про відкриття провадження у справі. Справа №500/5409/23 від 29.08.2023р. |
Дата публікації: | 29 серпня 2023 |
Документи:
29 серпня 2023 12:17
|
Електронний підпис |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 07 січня 2023 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОХИЛЯК РОСТИСЛАВ СТЕПАНОВИЧ |
543 375,00
UAH
|
543 375,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОХИЛЯК РОСТИСЛАВ СТЕПАНОВИЧ #3105703130 |
Переможець |
543 375,00
UAH
|
11 січня 2023 11:28
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
25 січня 2024 12:48
|
Протокол_20240125_0001.pdf | зміни до договору |
25 січня 2024 12:41
|
Додаткова угода 2.2_20240125_0001.pdf | зміни до договору |
25 січня 2024 12:41
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 січня 2024 13:14
|
харч1 дод уг.pdf | зміни до договору |
23 січня 2024 11:14
|
Електронний підпис | зміни до договору |
26 грудня 2023 14:54
|
Договір 2_20231226_0001.pdf | зміни до договору |
26 грудня 2023 13:16
|
Електронний підпис | зміни до договору |
20 грудня 2023 20:37
|
Додаткова угода харчування_20231220_0001.pdf | зміни до договору |
20 грудня 2023 14:08
|
Електронний підпис | укладений |
17 січня 2023 08:45
|
Договір_20230117_0001.pdf | укладений |
17 січня 2023 08:43
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 20 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 20 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника |
Номер договору про закупівлю: | 1 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 26 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 26 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору |
Номер договору про закупівлю: | 1 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 23 січня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 23 січня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Договір продовжено на час достатній для проведення проедури |
Номер договору про закупівлю: | 1 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2.1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 24 січня 2024 |
Дата публікації змін до договору: | 25 січня 2024 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 1 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2.2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Послуги їдалень (Послуги з організації харчування учнів пільгових категорій) | 1221 | послуга |
45,00
UAH
|