Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Електрична енергія Код за ДК 021:2015 (CPV) «Єдиний закупівельний словник» - 09310000-5 -Електрична енергія
Очікувана вартість
18 000 000,00 UAH
UA-2022-12-16-004580-a ● 58d734d7a6414ed19004f0a8c31771e2
Відкриті торги з особливостями
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Басейнове управління водних ресурсів середнього Дніпра |
Код ЄДРПОУ: | 20577457 |
Вебсайт: | https://buvrd.gov.ua/ |
Місцезнаходження: | 03110, Україна , Київська обл., м. Київ, вул. Преображенська, 25 |
Контактна особа: |
Віталій Олександрович Майстренко +380738434932 promvladislaviatsenko@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 16 грудня 2022 11:22 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 21 грудня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 21 грудня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 24 грудня 2022 00:00 |
Очікувана вартість: | 18 000 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 90 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
3000000 Кіловат-година
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
03110, Україна, Київська область, За місцем знаходження об’єктів Замовника на території м. Києва, Київської та Чернігівської області, За місцем знаходження об’єктів Замовника на території м. Києва, Київської та Чернігівської області
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
01 січня 2023
—
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
16 грудня 2022 11:27 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
16 грудня 2022 11:22 |
ТД_електрична_енергія_2023_рік_(7).docx | |
16 грудня 2022 11:22 |
Проект_договору_додаток_2(10).docx | |
16 грудня 2022 11:22 |
ТД_електрична_енергія_2023_рік_(7).docx | |
16 грудня 2022 11:22 |
Проект_договору_додаток_2(10).docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
щодо сертифікації
Дата подання: 20 грудня 2022 10:50
Дата відповіді: 20 грудня 2022 17:05
Добрий день. Замовником в тендерній документації встановлена вимога щодо обов"язкового надання добровільних сертифікатів ISO, які мають бути надані учасником торгів, що має бути виданий виключно органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. На підтвердження акредитації установи, яка видала сертифікат, надати відповідний документ з усіма додатками, з підтвердженням сфери акредитації органу з сертифікації у сфері відповідної системи менеджменту (управління) за видом економічної діяльності «Постачання електроенергії», чинний на момент проведення сертифікації.
Питання:
1) Надайте обґрунтування та документальне підтвердження виникнення такої вимоги за 2 робочі дні до кінця подачі.
2) Враховуючи те, що учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі, тобто учасником торгів може бути іноземна компанія чи може учасник надати сертифікати ISO, які акредитовані у міжнародному просторі?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а також у відповідності до чинного законодавства та нормативно-правових актів України, зокрема, але не виключно і Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Вимога, якої стосується перша частина питання, включена Замовником на підставі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Щодо другого питання. Учасник у складі своє пропозиції має надати документи передбачені умовами тендерної документації, а також має право подавати будь-які інші документи, які на його думку є необхідними. Замовник забезпечить розгляд тендерних пропозицій учасників торгів у відповідності з принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимога, якої стосується перша частина питання, включена Замовником на підставі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Щодо другого питання. Учасник у складі своє пропозиції має надати документи передбачені умовами тендерної документації, а також має право подавати будь-які інші документи, які на його думку є необхідними. Замовник забезпечить розгляд тендерних пропозицій учасників торгів у відповідності з принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2022-12-16-004580-a.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ", Код ЄДРПОУ:41916045
Дата подання: 19 грудня 2022 18:05
Сертифікати ISO
Шавний замовнику!
У пункті 6 розділу III Тендерної документації "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" Ви встановлюєте вимогу щодо надання сертифікатів відповідності вимогам ISO.
Звретаємо Вашу увагу, що згідно пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
А оскільки, національним стандартом згідно чинного законодавства і нормативно-правових актів України, електрична енергія (код ДК 021:2015-09310000-5 "Електрична енергія" обов'язковій сертифікації не підлягає, тому просимо Вас видалити з тендерної документації вимоги щодо сертифікації електричної енергії.
Розгорнути
Згорнути
У пункті 6 розділу III Тендерної документації "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" Ви встановлюєте вимогу щодо надання сертифікатів відповідності вимогам ISO.
Звретаємо Вашу увагу, що згідно пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
А оскільки, національним стандартом згідно чинного законодавства і нормативно-правових актів України, електрична енергія (код ДК 021:2015-09310000-5 "Електрична енергія" обов'язковій сертифікації не підлягає, тому просимо Вас видалити з тендерної документації вимоги щодо сертифікації електричної енергії.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
20 грудня 2022 16:05
Шановний учаснику!
На Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник встановлює вимоги до учасників в частині підтвердження впровадження ними та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
- ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ДСТУ прийнято державою та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу від 21.12.2015 № 203 Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості");
- ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу від 21.12.2015 № 203 Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості");
Звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосовно підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційними критеріями, передбаченими положеннями пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Також вони не є вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації. А як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги Закону та Особливостей, зокрема і пункту 29 Особливостей.
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
На Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник встановлює вимоги до учасників в частині підтвердження впровадження ними та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме:
- ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ДСТУ прийнято державою та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу від 21.12.2015 № 203 Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості");
- ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу від 21.12.2015 № 203 Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості");
Звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосовно підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційними критеріями, передбаченими положеннями пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Також вони не є вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації. А як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону на підставі діючого законодавства.
Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги Закону та Особливостей, зокрема і пункту 29 Особливостей.
Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Номер вимоги: UA-2022-12-16-004580-a.a2
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ЕКСПО ТРЕЙД ІНКОМ", Код ЄДРПОУ:43384325
Дата подання: 20 грудня 2022 12:01
щодо порушення основних принципів здійснення публічних закупівель
Відповідно пункту 1.12 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено умову:
"Керуючись абзацом першим частини 3 статті 22 Закону замовник з метою запобігання необґрунтованому заниженню (демпінгу) при здійснені закупівлі встановлює вимогу до порядку розрахунку ціни (вартості тендерної пропозиції), за яку Учасник згоден виконати замовлення.
Загальна сума тендерної пропозиції (загальна вартість тендерної пропозиції) розраховується та вноситься Учасником на електронний майданчик наступним чином:
Р = ∑ Niплан * (Цпрогн.рдн. +М + Тпер.) * 1,2, грн з ПДВ де,
Р – загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) у гривні (UAH),
Ni план – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Споживача кВт*год. (згідно з додатком 3 до тендерної документації).
Цпрогн.рдн.– ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 4,21686 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за листопад 2022 року – 3,4335 грн за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників);
Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії на 2022 рік, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 01.12.2021 р. № 2454 – 0,34564 грн. за 1 кВт.год без ПДВ;
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником, грн. без ПДВ;
Примітка. Маржа не може бути величиною від’ємною. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде від’ємна в тому числі за результатами аукціону. Учасник надає гарантійний лист, що маржа, у тому числі маржа за результатами аукціону не буде величиною від’ємною. У разі, якщо маржа за результатами аукціону буде від’ємною, це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю.
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ-20 %)."
Вважаємо дану вимогу тендерної документації неправомірною з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Сам Замовник в Розділі 5 «Оцінка тендерних пропозицій» зазначає, що: Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі одного критерію – ціна, що була запропонована Учасниками. Питома вага цінового критерію – 100%. Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені.
З вказаного вище випливає, ЩО УЧАСНИК, А НЕ ЗАМОВНИК, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ І ПРОПОПОНУЄ ТУ ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, за яку він готовий здійснювати постачання електричної енергії. Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено право Замовника встановлювати ціну тендерної пропозиції Учасника, оскільки в такому випадку взагалі нівелюється сутність проведення публічних закупівель!!!
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ) інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством.
Тобто Замовник сам знову вказує, що саме входить в ціну тендерної пропозиції, і зазначає, що тендерну пропозицію, включаючи її ціну, подає кожен окремий Учасник. І власне кожний окремий Учасник вправі самостійно визначати загальну вартість поданої ним тендерної пропозиції, що передбачено знову ж таки Законом України «Про публічні закупівлі», де немає жодної згадки про поняття маржі!
Ми, як потенційний учасник торгів готові надати лист, що саме нами визначена величина маржі не буде від’ємною, а не та, яка визначена Замовником у тендерній документації. Визначення ціни у формулі обмежує нас у визначенні саме маржі, по якій ми готові здійснювати постачання електроенергії.
При застосуванні даної формули із застосуванням гарантійного листа про маржу у даній формулі можна стверджувати, що замовник порушує принцип добросовісної конкуренції, згідно з п.1 ч.1. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
По-перше, створено умови, за яких переможцем стає наперед визначений замовником учасник, який найшвидше подав пропозицію і по маржі не більше 0,00 грн. від ціни, визначеної замовником наперед. При цьому, інші учасники не мають можливості запропонувати більш конкурентну ціну. Тому, тут порушено принцип добросовісної конкуренції і порушено вимоги ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», адже, учасник визначається переможцем не за економічно вигідною пропозицією, а за часом подання пропозиції.
По-друге, замовник порушує і другий принцип здійснення закупівель – максимальної економії, ефективності та пропорційності (п.2 ч.1 ст. 5 Закону).
При цьому, через обмеження, яке накладається на учасника закупівлі через зобов’язання в гарантійному листі, пропозиції з ціною, нижчою за 4,725 грн. за 1 кВт/год. без ПДВ за результатами торгів, будуть відхилені замовником.
Тобто, замовник позбавляє учасників можливості конкурувати і торгувати електроенергією, а також самостійно встановлювати ціну за результатами конкурентного аукціону, а не за рішенням замовника, а це призведе до порушення принципу максимальної економії. Водночас, такий підхід порушує і принцип об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі (п. 5 ч. 1 ст. 5 Закону).
В підтвердження цього дуже легко визначити і ціну, по якій буде завершено умовний
«аукціон» - 5,67 грн. з ПДВ за 1 кВт/год.
Отже, ще до проведення аукціону, через порушення замовником УСІХ ШЕСТИ ПРИНЦИПІВ здійснення закупівель, ми можемо стверджувати, що переможцем процедури є ТОВ «Газенергоальянс» з ціною 5,67 грн. з ПДВ за 1 кВт/год., що є поточним постачальником, з яким укладено прямий договір без проведення будь-яких конкурентних процедур закупівель.
Отже, встановивши оскаржувані вимоги до формування ціни пропозиції учасників, Замовник порушує вищезгадані принципи публічних закупівель, оскільки зобов’язує учасників формувати свої ціни за неактуальними та вищими цінами, ніж це можливо.
Замовник, встановлюючи таку вимогу, диктує учасникам правила як діяти на аукціоні, що є порушення основних принципів здійснення публічних закупівель.
Підтвердженням зазначеного вище є процедура закупівлі електричної енергії UA-2022-07-25-002831-a . У цій процедурі взяло участь троє Учасників: ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО», ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС», ТОВ «АЛАМАК».
ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» та Скаржник ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО» подали свої тендерні пропозиції з однаковою ціною: 2 193 000,00 грн., оскільки у тендерній документації процедури закупівлі UA-2022-07-25-002831-a також містилась оскаржувана вимога про розрахунок загальної вартості тендерної пропозиції Учасника.
На аукціоні по публічній закупівлі UA-2022-07-25-002831-a ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО» та ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» стартували відповідно з однаковою ціною. Проте у зв’язку з тим, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» подало свою тендерну пропозицію раніше, а саме через п’ять хвилин після завантаження тендерної документації Замовником, тендерна пропозиція ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» була більш економічно вигідною вже на початку аукціону.
Підтвердженням цього є дані з веб-сайту prozorro.gov.ua, де чітко вказано, коли саме було завантажено тендерну документацію Замовника, а коли ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» подало свою тендерну пропозицію.
Наголошуємо, що фізично неможливо за п’ять хвилин після завантаження тендерної документації Замовником порахувати ціну пропозиції, завантажити необхідні документи і підписати її, не будучи в змові зі Замовником!
У зв’язку з зазначеним вище і з метою уникнення аналогічної ситуації в публічній закупівлі, вимоги якої оскаржуються, та проведення незаконної процедури публічної закупівлі, вимагаємо Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення встановленої вимоги.
Розгорнути
Згорнути
"Керуючись абзацом першим частини 3 статті 22 Закону замовник з метою запобігання необґрунтованому заниженню (демпінгу) при здійснені закупівлі встановлює вимогу до порядку розрахунку ціни (вартості тендерної пропозиції), за яку Учасник згоден виконати замовлення.
Загальна сума тендерної пропозиції (загальна вартість тендерної пропозиції) розраховується та вноситься Учасником на електронний майданчик наступним чином:
Р = ∑ Niплан * (Цпрогн.рдн. +М + Тпер.) * 1,2, грн з ПДВ де,
Р – загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) у гривні (UAH),
Ni план – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Споживача кВт*год. (згідно з додатком 3 до тендерної документації).
Цпрогн.рдн.– ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 4,21686 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за листопад 2022 року – 3,4335 грн за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників);
Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії на 2022 рік, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 01.12.2021 р. № 2454 – 0,34564 грн. за 1 кВт.год без ПДВ;
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником, грн. без ПДВ;
Примітка. Маржа не може бути величиною від’ємною. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде від’ємна в тому числі за результатами аукціону. Учасник надає гарантійний лист, що маржа, у тому числі маржа за результатами аукціону не буде величиною від’ємною. У разі, якщо маржа за результатами аукціону буде від’ємною, це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю.
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ-20 %)."
Вважаємо дану вимогу тендерної документації неправомірною з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Сам Замовник в Розділі 5 «Оцінка тендерних пропозицій» зазначає, що: Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі одного критерію – ціна, що була запропонована Учасниками. Питома вага цінового критерію – 100%. Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені.
З вказаного вище випливає, ЩО УЧАСНИК, А НЕ ЗАМОВНИК, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ І ПРОПОПОНУЄ ТУ ЦІНУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, за яку він готовий здійснювати постачання електричної енергії. Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено право Замовника встановлювати ціну тендерної пропозиції Учасника, оскільки в такому випадку взагалі нівелюється сутність проведення публічних закупівель!!!
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ) інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством.
Тобто Замовник сам знову вказує, що саме входить в ціну тендерної пропозиції, і зазначає, що тендерну пропозицію, включаючи її ціну, подає кожен окремий Учасник. І власне кожний окремий Учасник вправі самостійно визначати загальну вартість поданої ним тендерної пропозиції, що передбачено знову ж таки Законом України «Про публічні закупівлі», де немає жодної згадки про поняття маржі!
Ми, як потенційний учасник торгів готові надати лист, що саме нами визначена величина маржі не буде від’ємною, а не та, яка визначена Замовником у тендерній документації. Визначення ціни у формулі обмежує нас у визначенні саме маржі, по якій ми готові здійснювати постачання електроенергії.
При застосуванні даної формули із застосуванням гарантійного листа про маржу у даній формулі можна стверджувати, що замовник порушує принцип добросовісної конкуренції, згідно з п.1 ч.1. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
По-перше, створено умови, за яких переможцем стає наперед визначений замовником учасник, який найшвидше подав пропозицію і по маржі не більше 0,00 грн. від ціни, визначеної замовником наперед. При цьому, інші учасники не мають можливості запропонувати більш конкурентну ціну. Тому, тут порушено принцип добросовісної конкуренції і порушено вимоги ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», адже, учасник визначається переможцем не за економічно вигідною пропозицією, а за часом подання пропозиції.
По-друге, замовник порушує і другий принцип здійснення закупівель – максимальної економії, ефективності та пропорційності (п.2 ч.1 ст. 5 Закону).
При цьому, через обмеження, яке накладається на учасника закупівлі через зобов’язання в гарантійному листі, пропозиції з ціною, нижчою за 4,725 грн. за 1 кВт/год. без ПДВ за результатами торгів, будуть відхилені замовником.
Тобто, замовник позбавляє учасників можливості конкурувати і торгувати електроенергією, а також самостійно встановлювати ціну за результатами конкурентного аукціону, а не за рішенням замовника, а це призведе до порушення принципу максимальної економії. Водночас, такий підхід порушує і принцип об’єктивного і неупередженого визначення переможця закупівлі (п. 5 ч. 1 ст. 5 Закону).
В підтвердження цього дуже легко визначити і ціну, по якій буде завершено умовний
«аукціон» - 5,67 грн. з ПДВ за 1 кВт/год.
Отже, ще до проведення аукціону, через порушення замовником УСІХ ШЕСТИ ПРИНЦИПІВ здійснення закупівель, ми можемо стверджувати, що переможцем процедури є ТОВ «Газенергоальянс» з ціною 5,67 грн. з ПДВ за 1 кВт/год., що є поточним постачальником, з яким укладено прямий договір без проведення будь-яких конкурентних процедур закупівель.
Отже, встановивши оскаржувані вимоги до формування ціни пропозиції учасників, Замовник порушує вищезгадані принципи публічних закупівель, оскільки зобов’язує учасників формувати свої ціни за неактуальними та вищими цінами, ніж це можливо.
Замовник, встановлюючи таку вимогу, диктує учасникам правила як діяти на аукціоні, що є порушення основних принципів здійснення публічних закупівель.
Підтвердженням зазначеного вище є процедура закупівлі електричної енергії UA-2022-07-25-002831-a . У цій процедурі взяло участь троє Учасників: ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО», ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС», ТОВ «АЛАМАК».
ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» та Скаржник ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО» подали свої тендерні пропозиції з однаковою ціною: 2 193 000,00 грн., оскільки у тендерній документації процедури закупівлі UA-2022-07-25-002831-a також містилась оскаржувана вимога про розрахунок загальної вартості тендерної пропозиції Учасника.
На аукціоні по публічній закупівлі UA-2022-07-25-002831-a ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО» та ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» стартували відповідно з однаковою ціною. Проте у зв’язку з тим, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» подало свою тендерну пропозицію раніше, а саме через п’ять хвилин після завантаження тендерної документації Замовником, тендерна пропозиція ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» була більш економічно вигідною вже на початку аукціону.
Підтвердженням цього є дані з веб-сайту prozorro.gov.ua, де чітко вказано, коли саме було завантажено тендерну документацію Замовника, а коли ТОВ «ГАЗЕНЕРГОАЛЬЯНС» подало свою тендерну пропозицію.
Наголошуємо, що фізично неможливо за п’ять хвилин після завантаження тендерної документації Замовником порахувати ціну пропозиції, завантажити необхідні документи і підписати її, не будучи в змові зі Замовником!
У зв’язку з зазначеним вище і з метою уникнення аналогічної ситуації в публічній закупівлі, вимоги якої оскаржуються, та проведення незаконної процедури публічної закупівлі, вимагаємо Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення встановленої вимоги.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
20 грудня 2022 16:29
Шановний учаснику ТОВ "ЕКСПО ТРЕЙД ІНКОМ"!
На Вашу вимогу UA-2022-12-16-004580-a.a2 від 20.12.2022 року повідомляємо наступне.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з умовами тендерної документації учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду.
Як зазначено вище, замовник при здійсненні цієї закупівлі намагається запобігти демпінгу цін учасниками і, як наслідок, не допустити нівелювання основної мети електронного аукціону - відбору найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Встановлюючи прогнозовану ціну за 1 кВт*год електричної енергії на певному рівні (який, до речі, не такий як зазначив ТОВ "ЕКСПО ТРЕЙД ІНКОМ" у своїй вимозі), Замовник виходить із нестабільної і практично непрогнозованої ситуації на ринку електричної енергії в умовах воєнного стану.
До того ж, відповідно до умов проекту договору згідно з порядком зміни його умов, зміна ціни за одиницю товару відбувається у зв’язку з коливанням або фактом зміни ціни електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі - РДН) в торговій зоні «ОЕС України». Таким чином, замовник обґрунтовано встановлює вимогу щодо формульного розрахунку учасниками ціни пропозиції у прив’язці до кон’юнктури, яка склалася (складеться) на РДН.
При плануванні цієї закупівлі був визначений обсяг потреби в електричній енергії, яка необхідна замовнику для забезпечення діяльності його об’єктів.
При цьому, у разі необхідності внесення змін до договору з ініціативи учасника (постачальника) у зв’язку з коливанням ціни товару на ринку, замовнику на виконання вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей доведеться зменшувати обсяг закупівлі, що є для нього недоцільним.
Отже, замовник не вважає вимогу до учасників в частині формування ними ціни тендерної пропозиції дискримінаційною та такою, що порушує їхні права і законні інтереси, а також можливість взяти участь у цій закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що відображена, зокрема, у рішеннях № 3351-р/пк-пз від 17.02.2022 та № 4572-р/пк-пз від 12.05.2022.
Стосовно порушення замовником на думку учасника усіх принципів здійснення публічних закупівель повідомляємо, що відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднив в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином дотримано вимоги пункту 30 Особливостей, а саме, під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Кожен потенційний учасник цієї процедури закупівлі може виконати вказану вимогу і сформувати свою ціну у відповідності до вимоги Замовника. Оскільки, кожен, без винятку, учасник цієї процедури може сформулювати свою ціну у відповідності до вимог Замовника. Тому Замовник жодним чином при здійсненні цієї закупівлі не порушив також вимоги статті 29 Закону.
Замовника абсолютно не цікавить хто з потенційних учасників першим чи останнім подасть свої тендерні пропозиції. Замовник зацікавлений в адекватному ціноформуванні з боку учасників (без демпінгу), щоб в подальшому уникнути відмов від підписання договорів, або їх одностороннього розірвання з причин зміни ситуації на ринку. Більш того, в разі підписання договору за демпінговою ціною значно збільшуються витрати на адміністрування такого договору та зменшуються обсяги закупівлі, адже постачальник починає постійно піднімати ціну на товар зі зменшенням обсягів закупівлі.
Підсумовуючи вищенаведене можна дійти висновку, що Замовником не порушено жодного з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, вважаємо відповідне твердження учасника таким, що не відповідає дійсності.
Враховуючи вищезазначене, вимоги тендерної документації не обмежують можливість учасника та інших потенційних учасників взяти участь у цій закупівлі.
У замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
На Вашу вимогу UA-2022-12-16-004580-a.a2 від 20.12.2022 року повідомляємо наступне.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з умовами тендерної документації учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду.
Як зазначено вище, замовник при здійсненні цієї закупівлі намагається запобігти демпінгу цін учасниками і, як наслідок, не допустити нівелювання основної мети електронного аукціону - відбору найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Встановлюючи прогнозовану ціну за 1 кВт*год електричної енергії на певному рівні (який, до речі, не такий як зазначив ТОВ "ЕКСПО ТРЕЙД ІНКОМ" у своїй вимозі), Замовник виходить із нестабільної і практично непрогнозованої ситуації на ринку електричної енергії в умовах воєнного стану.
До того ж, відповідно до умов проекту договору згідно з порядком зміни його умов, зміна ціни за одиницю товару відбувається у зв’язку з коливанням або фактом зміни ціни електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі - РДН) в торговій зоні «ОЕС України». Таким чином, замовник обґрунтовано встановлює вимогу щодо формульного розрахунку учасниками ціни пропозиції у прив’язці до кон’юнктури, яка склалася (складеться) на РДН.
При плануванні цієї закупівлі був визначений обсяг потреби в електричній енергії, яка необхідна замовнику для забезпечення діяльності його об’єктів.
При цьому, у разі необхідності внесення змін до договору з ініціативи учасника (постачальника) у зв’язку з коливанням ціни товару на ринку, замовнику на виконання вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей доведеться зменшувати обсяг закупівлі, що є для нього недоцільним.
Отже, замовник не вважає вимогу до учасників в частині формування ними ціни тендерної пропозиції дискримінаційною та такою, що порушує їхні права і законні інтереси, а також можливість взяти участь у цій закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що відображена, зокрема, у рішеннях № 3351-р/пк-пз від 17.02.2022 та № 4572-р/пк-пз від 12.05.2022.
Стосовно порушення замовником на думку учасника усіх принципів здійснення публічних закупівель повідомляємо, що відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднив в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином дотримано вимоги пункту 30 Особливостей, а саме, під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Кожен потенційний учасник цієї процедури закупівлі може виконати вказану вимогу і сформувати свою ціну у відповідності до вимоги Замовника. Оскільки, кожен, без винятку, учасник цієї процедури може сформулювати свою ціну у відповідності до вимог Замовника. Тому Замовник жодним чином при здійсненні цієї закупівлі не порушив також вимоги статті 29 Закону.
Замовника абсолютно не цікавить хто з потенційних учасників першим чи останнім подасть свої тендерні пропозиції. Замовник зацікавлений в адекватному ціноформуванні з боку учасників (без демпінгу), щоб в подальшому уникнути відмов від підписання договорів, або їх одностороннього розірвання з причин зміни ситуації на ринку. Більш того, в разі підписання договору за демпінговою ціною значно збільшуються витрати на адміністрування такого договору та зменшуються обсяги закупівлі, адже постачальник починає постійно піднімати ціну на товар зі зменшенням обсягів закупівлі.
Підсумовуючи вищенаведене можна дійти висновку, що Замовником не порушено жодного з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, вважаємо відповідне твердження учасника таким, що не відповідає дійсності.
Враховуючи вищезазначене, вимоги тендерної документації не обмежують можливість учасника та інших потенційних учасників взяти участь у цій закупівлі.
У замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 24 грудня 2022 00:00
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "Газенергоальянс" |
16 425 000,00
UAH з ПДВ
|
16 425 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "Газенергоальянс" #44103421 |
Переможець |
16 425 000,00
UAH з ПДВ
|
26 грудня 2022 11:46
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
14 серпня 2023 12:07
|
додаткова 5.pdf | зміни до договору |
14 серпня 2023 12:05
|
Електронний підпис | зміни до договору |
14 серпня 2023 12:04
|
додаткова 4.pdf | зміни до договору |
14 серпня 2023 11:59
|
Електронний підпис | зміни до договору |
14 серпня 2023 11:57
|
Додаткова угода 3.pdf | зміни до договору |
04 квітня 2023 11:20
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 лютого 2023 13:12
|
Дод угода2.pdf | зміни до договору |
16 лютого 2023 13:08
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 січня 2023 11:42
|
дод.уг..pdf | зміни до договору |
16 січня 2023 11:39
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 січня 2023 11:36
|
Протокол подовження терміну підписання договору.pdf | зміни до договору |
13 січня 2023 15:26
|
Електронний підпис | укладений |
13 січня 2023 12:38
|
договір.pdf | укладений |
13 січня 2023 12:36
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Електрична енергія | 3000000 | Кіловат-година |
5,48
UAH з ПДВ
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 12 січня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 16 січня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Протокол уповноваженої особи про подовження терміну підписання договору |
Номер договору про закупівлю: | 27.12.2022-39Е |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | - |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 12 січня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 16 січня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення обсягу та загальної суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 27.12.2022-39Е |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 06 лютого 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 16 лютого 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Збільшення ціни за одиницю товару та зменшення загального обсягу закупівлі |
Номер договору про закупівлю: | 27.12.2022-39Е |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 28 березня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 14 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Збільшення ціни за одиницю товару |
Номер договору про закупівлю: | 27.12.2022-39Е |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 03 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 14 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Збільшення ціни за одиницю товару |
Номер договору про закупівлю: | 27.12.2022-39Е |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 11 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 14 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення загальної суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 27.12.2022-39Е |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |